quote:Op zaterdag 23 april 2016 18:46 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Jawel hoor. Vooral door je eigen opvattingen de kop in te drukken en veel gesprekken te voeren met anderen, zodat je een "antenne" gaat ontwikkelen voor de gevoelens en emoties van anderen.
Bij vrouwen is het vaak wat beter ontwikkeld, omdat het voor vrouwen "normaal" is om emoties te tonen. Mijn vader toonde nooit emotie, pas sinds de laatste jaren begint hij zijn gevoel te delen met anderen.
Voor iemand met ASS zal dit proces alleen veel langer duren, omdat ze vaak hun eigen emoties niet herkennen. Ze kennen wel stress/spanning, maar ervaren hierbij niet de verscheidenheid aan emoties. Plus dat ze vaak heel slecht scoren op het herkennen van emotie bij anderen, omdat ze alleen op zichzelf gericht zijn. Maar ook dat is af te leren.
Leuke test overigens!
Herkennen van emoties door te kijken naar ogen (mits je Engels een beetje ontwikkeld is.. Zijn vast ook wel NL testen voor.)Inderdaad een leuke test. 24/36 is mijn score.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De score is voor mij geen verrassing. Ik kan zo nu en dan emoties herkennen door naar de ogen te kijken, maar ik ben er absoluut niet sterk in. Ik denk dat ik sterker ben in het herkennen van emoties in stemgeluid en woordkeuze. Dat is wellicht een minder effectieve manier - en wellicht een met meer 'foutmarge' - dan emoties herkennen uit ogen, maar ik kom er een heel eind mee.
Toch ga ik er mee aan de slag, maar mede om een andere reden. Gevoelsmatig heb ik te weinig oogcontact met anderen (mijn gedachte gaat hierbij o.a. uit naar collega's) waardoor zij minder binding met mij hebben. Er is zeker geen sprake van dat de mensen om mij heen mij proberen te ontwijken of in ieder geval zo min mogelijk contact met mij willen hebben, maar er is weinig dat hen naar mij toe trekt. Ik vermoed dat ik door het gebrek aan oogcontact een barrière op heb geworpen om een spontaan gesprek met mij aan te gaan.
Dit is gek genoeg iets van - pak hem beet - de laatste 2 à 3 jaren. Daarvoor was ik socialer en had ik ook beduidend meer en sterkere (vriendschappelijke) relaties met de mensen om mij heen. Ik heb ergens een slag gemist, dat is wel duidelijk.
Dank!quote:
Dan moet je extra je best doen. En accepteren dat jij daarmee ook een stukje van jezelf blootlegt. Wat jij kan zien bij anderen, kunnen ze natuurlijk ook bij jou zien.quote:
Heb 'm ook maar gedaan. Mijn score was 28 v/d 36 (gemiddelde is 26)quote:Op zondag 24 april 2016 12:06 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Inderdaad een leuke test. 24/36 is mijn score.
De score is voor mij geen verrassing. Ik kan zo nu en dan emoties herkennen door naar de ogen te kijken, maar ik ben er absoluut niet sterk in. Ik denk dat ik sterker ben in het herkennen van emoties in stemgeluid en woordkeuze. Dat is wellicht een minder effectieve manier - en wellicht een met meer 'foutmarge' - dan emoties herkennen uit ogen, maar ik kom er een heel eind mee.
Toch ga ik er mee aan de slag, maar mede om een andere reden. Gevoelsmatig heb ik te weinig oogcontact met anderen (mijn gedachte gaat hierbij o.a. uit naar collega's) waardoor zij minder binding met mij hebben. Er is zeker geen sprake van dat de mensen om mij heen mij proberen te ontwijken of in ieder geval zo min mogelijk contact met mij willen hebben, maar er is weinig dat hen naar mij toe trekt. Ik vermoed dat ik door het gebrek aan oogcontact een barrière op heb geworpen om een spontaan gesprek met mij aan te gaan.
Dit is gek genoeg iets van - pak hem beet - de laatste 2 à 3 jaren. Daarvoor was ik socialer en had ik ook beduidend meer en sterkere (vriendschappelijke) relaties met de mensen om mij heen. Ik heb ergens een slag gemist, dat is wel duidelijk.
Dat geloof ik niet.quote:Op zondag 24 april 2016 12:29 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Dan moet je extra je best doen. En accepteren dat jij daarmee ook een stukje van jezelf blootlegt. Wat jij kan zien bij anderen, kunnen ze natuurlijk ook bij jou zien.
Dat kan!quote:
Ik had er een 27 voor. Soms had ik het gevoel alsof ik aan het gokken wasquote:Op zondag 24 april 2016 12:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb 'm ook maar gedaan. Mijn score was 28 v/d 36 (gemiddelde is 26)
Vond 't wel een vrij lastige test (the morning after enzo) en moest meerdere malen een woord opzoeken, maar hij is wel leuk
Zou 't trouwens wel op een rustig moment doen dat je er goed voor kunt zitten.
Meestal kon ik er gelijk al 2 of 3 afstrepen, maar ik had vaker moeite met de betekenis van de gebruikte woorden. Soms twijfelde ik bijvoorbeeld omdat het 2 dingen konden zijn, maar 1 van de 2 een zeg maar sub-klasse was van de andere (zoals banaan een sub-klasse van fruit kan zijn).quote:Op zondag 24 april 2016 14:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik had er een 27 voor. Soms had ik het gevoel alsof ik aan het gokken was
Stel jezelf eerst de vraag "waarom wil ik met deze ene meneer of deze ene mevrouw praten?"quote:Op zondag 24 april 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe spreek je een wildvreemde aan? Dat is echt iets wat ik absoluut niet kan (zowel bij man als vrouw) ik kan dan geen gesprek gaande houden zonder in de standaard vragen terecht te komen. Dit omdat ik niet weet hoe de persoon op mijn humor (sarcasme) reageert en ik hun interesses niet ken.
Een goeie manier om toch wat te zeggen is door een simpele "Hoi!" oidquote:Door dit blijk ik verlegen en begin ik er maar niet aan. Is het een vriendin van een vriend of iets dergelijks dan is dat veel makkelijker.
Kan me hier wel in vinden..quote:Op zondag 24 april 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Hoe spreek je een wildvreemde aan? Dat is echt iets wat ik absoluut niet kan (zowel bij man als vrouw) ik kan dan geen gesprek gaande houden zonder in de standaard vragen terecht te komen. Dit omdat ik niet weet hoe de persoon op mijn humor (sarcasme) reageert en ik hun interesses niet ken.
Door dit blijk ik verlegen en begin ik er maar niet aan. Is het een vriendin van een vriend of iets dergelijks dan is dat veel makkelijker.
Bij mij niet, ik probeer het wel eens maar daar komt weinig uit dan.quote:Op zondag 24 april 2016 18:33 schreef Kamina het volgende:
"Hey, wie ben jij?" brengt je een heel eind.
Dan ben je gewoonweg niet echt geïnteresseerd.quote:Op zondag 24 april 2016 19:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij mij niet, ik probeer het wel eens maar daar komt weinig uit dan.
Nee er is dan een weinig hoopgevende reactie terug. Kan ook aan de omgeving liggen.quote:Op zondag 24 april 2016 19:23 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dan ben je gewoonweg niet echt geïnteresseerd.
Ik heb dat probleem ook hoor: gewoon aanspreken, en dan? Had hier gisteren van die openingszinnen filmpjes gepost, en die zinnen werken op zich goed om een lach op het gezicht van iemand te krijgen, dus ben je al half binnen en een heel enkeling gaf ook daadwerkelijk haar nummer... of 1 iemand niet maar ze voegde hem wel toe op facebookquote:Op zondag 24 april 2016 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee er is dan een weinig hoopgevende reactie terug. Kan ook aan de omgeving liggen.
Afhankelijk van de situatie/omgeving kun je gebruik maken van een bepaalde gebeurtenis. Ellende op het spoor: geeft aanleiding om daar een opmerking (niet te zuur, dat schrikt af) over te maken en zo een gesprekje aan te knopen.quote:Op zondag 24 april 2016 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Door dit blijk ik verlegen en begin ik er maar niet aan. Is het een vriendin van een vriend of iets dergelijks dan is dat veel makkelijker.
Tbh, kan ik niks met "wie ben jij". Veel te open en persoonlijk. "Hoe gaat het" is makkelijker en logischer.quote:Op zondag 24 april 2016 18:33 schreef Kamina het volgende:
"Hey, wie ben jij?" brengt je een heel eind.
Die filmpjes waren van streetlab, een programma waarin opgeleide acteurs sociale experimentjes uitvoeren. Ik zou niemand aanraden uit dit topic om dat in de praktijk uit te testen, maar goed.quote:Op zondag 24 april 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb dat probleem ook hoor: gewoon aanspreken, en dan? Had hier gisteren van die openingszinnen filmpjes gepost, en die zinnen werken op zich goed om een lach op het gezicht van iemand te krijgen, dus ben je al half binnen en een heel enkeling gaf ook daadwerkelijk haar nummer... of 1 iemand niet maar ze voegde hem wel toe op facebook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |