AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen.quote:
Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 23:02 schreef DeeBee het volgende:
A350.
Het is nu trouwens niet meer grappig hoe traag de leveringen daarvan gaan...
Ik ookquote:Op dinsdag 3 mei 2016 22:15 schreef kikoooooo het volgende:
AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen.
Waar stap je meestal op? Emmer Compas? Hwli Holland doet ook offshore werk toch?quote:Op woensdag 4 mei 2016 09:24 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik ook
Volgens mij heb ik nog wel een foto van die blauwe politie heli die op een platform landt.
SODM (staatstoezicht op de mijnen) gebruikt die heli,s als ze inspecties doen op een platform.
Ik vind hem er echt fantastisch mooi uitzien van de buitenkant. De vleugels zijn echt zo schitterend met die blended winglet (ja de raampjes waren minder schoon ):quote:Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef XL het volgende:
[..]
Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi.
Ook meer op de blog van KLM.quote:SCHIPHOL - Het vliegverkeer op Nederlandse luchthavens ligt vanavond enkele minuten stil in verband met de nationale dodenherdenking. Er starten, taxiën of landen gedurende korte periode geen vliegtuigen, uit respect voor de oorlogsslachtoffers.
Zoals elk jaar wordt tussen 19.50 en 20.03 geen toestemming gegeven om te starten. Tussen 20.00 en 20.03 wordt ook niet getaxied of geland. Vliegtuigen die voor 20.00 zouden landen maar dat nog niet gedaan hebben worden op een hoogte van 2 kilometer in de wacht gezet tot de herdenking is afgelopen.
Boven sommige delen van Nederland wordt langer niet gevlogen. Zo is het luchtruim boven de Dam in Amsterdam dicht tussen 18.55 en 21.30 in verband met de kransleggingen. Boven de Grebbeberg bij Rhenen heeft het luchtverkeer van 19.10 tot 20.40 uur te maken met beperkingen voor het luchtruimgebruik en boven Bloemendaal/Overveen van 19.30 tot 20.30 uur.
In het luchtruim boven Apeldoorn/Loenen zijn beperkingen van kracht van 14.00 tot 15.00 uur. In de genoemde periodes is het boven deze locaties binnen een bepaalde straal niet toegestaan onder een bepaalde hoogte te vliegen. Deze lokale luchtruimsluitingen zijn ingesteld door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en worden uitgevoerd door Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL).
Mooi zootje in het vliegtuig... Vlieg van de zomer met hetzelfde vliegtuig, of in ieder geval zelfde vluchtnummer. Moet wel een behoorlijke turbulentie geweest zijn als ik de foto's zo bekijk.quote:Tientallen mensen zijn gewond geraakt door hevige turbulentie tijdens een vlucht van Abu Dhabi naar Jakarta. Het toestel, een Airbus A330-200 van Etihad Airways, vloog op het moment dat de turbulentie zich voordeed, in het luchtruim boven het eiland Sumatra.
45 minuten voor de landing op Soekarno Hatta International Airport kreeg vlucht EY474 van Etihad Airways tussen Medan en Palembang te maken met hevige en onverwachte turbulentie.
Zeker 31 mensen raakten gewond. 22 mensen zijn op de luchthaven behandeld voor lichte verwondingen en mogen hun reis vervolgen. De overige passagiers en een lid van het cabinepersoneel zijn overgebracht naar het ziekenhuis.
Foto's op social media laten zien hoe ernstig de turbulentie is geweest.
Als gevolg van het incident heeft Etihad Airways bekendgemaakt dat vlucht EY475 van Jakarta naar Abu Dhabi op 4 mei is geannuleerd. De luchtvaartmaatschappij zal reizigers van vlucht EY474 assisteren bij het omboeken van hun vliegticket of het vinden van accommodatie.
In april dit jaar kwam een toestel van Thai Airways boven Singapore in hevige turbulentie terecht. Daarbij raakten zes mensen gewond. Het vliegtuig vloog van Jakarta en had als eindbestemming Bangkok.
Bron: http://www.indonesienu.nl(...)abi-door-turbulentie
Oh er landen serieus 2 minuten geen vliegtuigen op Schiphol Of is dat om de Dodenherdenking op de Dam niet te verstoren?quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:07 schreef kree het volgende:
OK hoorde vandaag de hele dag op de radio over hoe ze dat dan doen op schiphol, maar deze maakt een aardig lusje en het was keurig twee min stil. grappig om even te volgen icm met de radio scanners
[ afbeelding ]
Ben met heli Holland wel eens vanaf Lelystad gevlogen offshore. Maar normaal altijd met CHC vanaf Den Helderquote:Op woensdag 4 mei 2016 09:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waar stap je meestal op? Emmer Compas? Hwli Holland doet ook offshore werk toch?
De invloed van de militaire verkeersleiding op Eindhoven was wel merkbaar. Eindhoven ontbreekt dan ook in het artikel, daar werd om 19:58 uur nog een vliegtuig de lucht in gestuurd.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:54 schreef Cobra4 het volgende:
Hoe je Schiphol twee minuten stil krijgt om 20.00 uur
Is het niet voor elke vlucht tegenwoordig, met gecentraliseerde controle?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Over welk vliegveld heb je het?quote:Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Nee op schiphol is tegenwoordig de securityscan standaard, deze werkt met straling die afkaats op jouw lichaam waardoor er een sillouet onstaat op het scherm.quote:Op donderdag 5 mei 2016 16:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Over welk vliegveld heb je het?
En met bodyscan bedoel je denk ik de bodyscanner?
Op Schiphol krijg je dat voor alle vluchten.
Op andere vliegvelden in Nederland krijg je bij mijn weten alleen de traditionele security check.
Denk trouwens dat je die vraag beter hier kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #42 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Jij haalt de securityscan(de scanners die recentelijk zijn geplaats op schiphol) en de bodyscan door elkaar.quote:Op donderdag 5 mei 2016 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Je krijgt wat straling binnen ja... Bij een bodyscan krijg je 0,1 μSv straling binnen.
Bij twee uur vliegen ongeveer 4 à 5 μSv.
Een medewerker in een kerncentrale mag per jaar 200 per dag / 20.000 per jaar een van een CV scan krijg je ongeveer 1400 binnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |