abonnement Unibet Coolblue
pi_161908702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hier:

[ afbeelding ]
AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen.
pi_161909590
Over precies een week landt voor het eerst een reguliere Airbus A350 op Schiphol.
Vanaf dan voert Singapore Airlines de vlucht naar Amsterdam elke dag uit met de A350 i.p.v.
de huidige Boeing 777-300ER.

De maatschappij houdt hierom een Fotowedstrijd.
Geplande aankomst van de A350-900 dinsdagmorgen is om 07:15 uur. Vertrek om 11:15 uur.



De inzet van de A350 betekent het verlies van first class maar ook de komst van premium economy.
De capaciteit gaat van 8 first, 42 business en 228 economy (278 totaal) naar
42 business, 24 premium economy en 187 economy (253 totaal)
Amsterdam wordt de eerste long-haul bestemming voor Singapore's A350 en is volgens de topman een echte A350 bestemming aangezien dit nieuwe toestel geen first class heeft, maar juist wel business class en premium economy.

Singapore Airlines heeft momenteel 2 A350's in service; de eerste werd precies een maand geleden overgevlogen vanuit Toulouse naar Singapore.
pi_161911268
A350. O+

Het is nu trouwens niet meer grappig hoe traag de leveringen daarvan gaan... :')
Jack does it in real time...
  woensdag 4 mei 2016 @ 07:57:17 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_161914988
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 23:02 schreef DeeBee het volgende:
A350. O+

Het is nu trouwens niet meer grappig hoe traag de leveringen daarvan gaan... :')
Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_161915730
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 22:15 schreef kikoooooo het volgende:
AW-139. Daar mag ik regelmatig in naar offshore platforms pendelen.
Ik ook ;)
Volgens mij heb ik nog wel een foto van die blauwe politie heli die op een platform landt.
SODM (staatstoezicht op de mijnen) gebruikt die heli,s als ze inspecties doen op een platform.
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 09:53:30 #182
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161916033
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik ook ;)
Volgens mij heb ik nog wel een foto van die blauwe politie heli die op een platform landt.
SODM (staatstoezicht op de mijnen) gebruikt die heli,s als ze inspecties doen op een platform.
Waar stap je meestal op? Emmer Compas? :P Hwli Holland doet ook offshore werk toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161918389
Nee, vanaf Den Helder.
Ga daar voor de grap maar eens kijken als je in de buurt bent, dat gaat de hele dag door met heli,s daar.

Ook Heli Holland vliegt vanaf Den Helder met hun offshore werk
pi_161918786
quote:
99s.gif Op woensdag 4 mei 2016 07:57 schreef XL het volgende:

[..]

Zag hem deze week weer in Helsinki. Mooi ding. Ik ga denk ik via finnair wat miles verbranden, zodat ik hem kan vliegen. Vind die marimekko business class cabine echt mooi.
Ik vind hem er echt fantastisch mooi uitzien van de buitenkant. De vleugels zijn echt zo schitterend met die blended winglet (ja de raampjes waren minder schoon :P):



En de cabine en indeling vind ik vele malen prettiger dan op andere toestelen. Breedte van de stoelen en beenruimte is echt uitstekend. ^O^
Zou het zeker overwegen om te upgraden ook, business is nooit een slecht plan. :P

Over 2 weken had ik gehoopt er weer mee naar Duitsland te gaan tijdens duty travel, maar we wisselen nu af met 787 op FRA. :(

Finnair krijgt z'n A350's wel vrij snel, want ze hebben er nu al 5 van hun 14 bestelde. ^O^
Jack does it in real time...
pi_161921501
Vliegverkeer stil voor nationale dodenherdenking
quote:
SCHIPHOL - Het vliegverkeer op Nederlandse luchthavens ligt vanavond enkele minuten stil in verband met de nationale dodenherdenking. Er starten, taxiën of landen gedurende korte periode geen vliegtuigen, uit respect voor de oorlogsslachtoffers.

Zoals elk jaar wordt tussen 19.50 en 20.03 geen toestemming gegeven om te starten. Tussen 20.00 en 20.03 wordt ook niet getaxied of geland. Vliegtuigen die voor 20.00 zouden landen maar dat nog niet gedaan hebben worden op een hoogte van 2 kilometer in de wacht gezet tot de herdenking is afgelopen.

Boven sommige delen van Nederland wordt langer niet gevlogen. Zo is het luchtruim boven de Dam in Amsterdam dicht tussen 18.55 en 21.30 in verband met de kransleggingen. Boven de Grebbeberg bij Rhenen heeft het luchtverkeer van 19.10 tot 20.40 uur te maken met beperkingen voor het luchtruimgebruik en boven Bloemendaal/Overveen van 19.30 tot 20.30 uur.

In het luchtruim boven Apeldoorn/Loenen zijn beperkingen van kracht van 14.00 tot 15.00 uur. In de genoemde periodes is het boven deze locaties binnen een bepaalde straal niet toegestaan onder een bepaalde hoogte te vliegen. Deze lokale luchtruimsluitingen zijn ingesteld door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu en worden uitgevoerd door Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL).
Ook meer op de blog van KLM.

De opgeslagen KLM 747's (PH-BFM en -BFO) staan er steeds minder florissant bij.
Eerst nog gewoon netjes geparkeerd met afgetapte deuren/motoren e.d.
Maar nu zijn ze allebei al de titles e.d. afgetaped en bij PH-BFM (die als eerste ging) zijn de motoren al verwijderd. ;(



De linkervleugel van -BFM:
pi_161923492
quote:
Tientallen mensen zijn gewond geraakt door hevige turbulentie tijdens een vlucht van Abu Dhabi naar Jakarta. Het toestel, een Airbus A330-200 van Etihad Airways, vloog op het moment dat de turbulentie zich voordeed, in het luchtruim boven het eiland Sumatra.
45 minuten voor de landing op Soekarno Hatta International Airport kreeg vlucht EY474 van Etihad Airways tussen Medan en Palembang te maken met hevige en onverwachte turbulentie.

Zeker 31 mensen raakten gewond. 22 mensen zijn op de luchthaven behandeld voor lichte verwondingen en mogen hun reis vervolgen. De overige passagiers en een lid van het cabinepersoneel zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

Foto's op social media laten zien hoe ernstig de turbulentie is geweest.

Als gevolg van het incident heeft Etihad Airways bekendgemaakt dat vlucht EY475 van Jakarta naar Abu Dhabi op 4 mei is geannuleerd. De luchtvaartmaatschappij zal reizigers van vlucht EY474 assisteren bij het omboeken van hun vliegticket of het vinden van accommodatie.

In april dit jaar kwam een toestel van Thai Airways boven Singapore in hevige turbulentie terecht. Daarbij raakten zes mensen gewond. Het vliegtuig vloog van Jakarta en had als eindbestemming Bangkok.

Bron: http://www.indonesienu.nl(...)abi-door-turbulentie
Mooi zootje in het vliegtuig... Vlieg van de zomer met hetzelfde vliegtuig, of in ieder geval zelfde vluchtnummer. Moet wel een behoorlijke turbulentie geweest zijn als ik de foto's zo bekijk.


pi_161924420
Sodeknetters, daar zijn een paar trolleys gelanceerd zo lijkt het..
  woensdag 4 mei 2016 @ 19:00:47 #188
6941 APK
Factual, I think.
pi_161926272
Ik ben een keer met PIA naar New York gevlogen (zonder turbulentie), zag er na de landing ook ongeveer zo uit :')
Om over de toiletten maar niet te spreken :X
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_161926855
Ik ga zo eens kijken op die flightradar hoe ze dat doen met die 2 minuten stilte en de holding patterns :P
Do what you love, love what you do!
pi_161928136
OK hoorde vandaag de hele dag op de radio over hoe ze dat dan doen op schiphol, maar deze maakt een aardig lusje en het was keurig twee min stil. grappig om even te volgen icm met de radio scanners :)

Do what you love, love what you do!
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 20:52:36 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161929792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 20:07 schreef kree het volgende:
OK hoorde vandaag de hele dag op de radio over hoe ze dat dan doen op schiphol, maar deze maakt een aardig lusje en het was keurig twee min stil. grappig om even te volgen icm met de radio scanners :)

[ afbeelding ]
Oh er landen serieus 2 minuten geen vliegtuigen op Schiphol :o Of is dat om de Dodenherdenking op de Dam niet te verstoren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 4 mei 2016 @ 20:54:54 #192
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_161929888
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_161931146
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 09:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waar stap je meestal op? Emmer Compas? :P Hwli Holland doet ook offshore werk toch?
Ben met heli Holland wel eens vanaf Lelystad gevlogen offshore. Maar normaal altijd met CHC vanaf Den Helder
pi_161931531
quote:
De invloed van de militaire verkeersleiding op Eindhoven was wel merkbaar. Eindhoven ontbreekt dan ook in het artikel, daar werd om 19:58 uur nog een vliegtuig de lucht in gestuurd.
pi_161943884
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_161945609
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Is het niet voor elke vlucht tegenwoordig, met gecentraliseerde controle? :{ ;(
Fucking kutscanners
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:14:01 #197
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161945987
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:19 schreef Merode32 het volgende:
Op welke vluchten wordt de zogenaamde bodycheck toegepast ipv de gebruikelijk securitycheck?
Over welk vliegveld heb je het?
En met bodyscan bedoel je denk ik de bodyscanner?

Op Schiphol krijg je dat voor alle vluchten.
Op andere vliegvelden in Nederland krijg je bij mijn weten alleen de traditionele security check.

Denk trouwens dat je die vraag beter hier kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #42 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
So we just called him Fred
pi_161948265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:14 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Over welk vliegveld heb je het?
En met bodyscan bedoel je denk ik de bodyscanner?

Op Schiphol krijg je dat voor alle vluchten.
Op andere vliegvelden in Nederland krijg je bij mijn weten alleen de traditionele security check.

Denk trouwens dat je die vraag beter hier kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #42 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)
Nee op schiphol is tegenwoordig de securityscan standaard, deze werkt met straling die afkaats op jouw lichaam waardoor er een sillouet onstaat op het scherm.

Op een aantal 100%controle vluchten is de securitycheck vervangen door een bodyscan, die met rontgen dwars door je heen kijkt.

De standaard securityscan wordt gedaan met onschadelijke millimetergolven, de bodyscan met gevaarlijke rontgenstraling, dat is een groot verschil.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Moderator donderdag 5 mei 2016 @ 19:29:13 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161948566
Je krijgt wat straling binnen ja... Bij een bodyscan krijg je 0,1 μSv straling binnen.
Bij twee uur vliegen ongeveer 4 à 5 μSv.

Een medewerker in een kerncentrale mag per jaar 200 per dag / 20.000 per jaar een van een CV scan krijg je ongeveer 1400 binnen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161948652
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 19:29 schreef derLudolf het volgende:
Je krijgt wat straling binnen ja... Bij een bodyscan krijg je 0,1 μSv straling binnen.
Bij twee uur vliegen ongeveer 4 à 5 μSv.

Een medewerker in een kerncentrale mag per jaar 200 per dag / 20.000 per jaar een van een CV scan krijg je ongeveer 1400 binnen.
Jij haalt de securityscan(de scanners die recentelijk zijn geplaats op schiphol) en de bodyscan door elkaar.

De bodyscan is zeer gevaarlijk voor de mens en mag daarom ook niet gebruikt worden bij kinderen en zwangeren.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')