SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 12:06 |
![]() Komend weekeinde wordt de grote prijs van Rusland verreden op het Sochi Autodrom. Officieel is het de vijfde keer dat er een Grand Prix in het onmetelijk grote land wordt gehouden, al zijn de eerste twee edities inmiddels meer dan een eeuw geleden. Illustere namen als Georgy Suvorin en Willy Scholl wonnen kort voor de eerste wereldoorlog in Sint Petersburg. Daarna verdween Rusland langdurig van de GP-kalender om er in 2014, precies 100 jaar na de zege van Scholl, weer op terug te keren. Het circuit in Sochi slingert zich tussen ijsbanen en stadions door die twee jaar geleden tijdens de Olympische Winterspelen werden gebruikt. De hoekige baan is zoals alle moderne circuits ontworpen door Hermann Tilke en is na Spa-Franchorchamps, Baku en Silverstone de langste baan op de kalender. De 5.848 kilometers zullen ieder 53 keer genomen moeten worden en men zal 61% van een ronde vol gas kunnen gaan. Waar nog niet zo heel lang geleden Lewis Hamilton voor iedere race als de grote favoriet werd aangewezen, valt de keuze inmiddels steeds vaker op teamgenoot Nico Rosberg. De Duitse Mercedescoureur lijkt momenteel alles te winnen waarvoor hij zich in schrijft. Sinds de vorige race op Sochi, die gehouden werd in oktober, is er nog maar één race geweest die Rosberg niet wist te winnen. Om zijn Schumacheriaanse winning-streak vol te houden zal Rosberg Hamilton ook in Rusland moeten verslaan. De wereldkampioen werd op Russische bodem nog nooit verslagen, maar tobt dit seizoen met zijn vorm, met matige starts, met materiaalpech en met weinig overtuigende races. Om zijn 2016-campagne op gang te brengen zal de Brit zijn ongeslagen Russische staat van dienst in tact moeten houden. Maar het is niet alleen Mercedes dat de klok slaat. Ondanks wat ongelukkige races roept men in Maranello steeds harder dat Ferrari de Duitsers op de hielen zit. In Rusland zullen ze dat nu eindelijk ook eens op de baan willen laten zien. Ook de mannen van Red Bull blijken dit jaar over een uitstekende wagen te beschikken. De Renaultmotor komt ondanks de progressie nog altijd wat te kort op Ferrari en Mercedes, maar de wagen zelf kan met de besten mee. In het overvolle middenveld zal onze landgenoot Max Verstappen proberen om zichzelf andermaal zoveel mogelijk te laten zien. Twee weken geleden in Bahrein maakte de jongeling met een prima race weer fraaie reclame voor zichzelf. Door uitspraken van Jos Verstappen en Helmut Marko lijkt het inmiddels zo goed als zeker dat Max volgend jaar de overstap naar Red Bull zal maken. Mocht er nog twijfel zijn kan die alleen worden weggenomen met nog meer prestaties. Te beginnen in Rusland. ![]() ![]() Grand Prix van Rusland FIA informatie ![]() ![]() Coureurs: Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het Actuele Weer [ Bericht 70% gewijzigd door WEST op 28-04-2016 11:56:44 ] | |
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 12:06 |
We willen Max gewoon in een betere auto zien ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 19 april 2016 @ 12:41 |
is dat zo? Als ie in een Mercedes zou rijden zou er geen zak meer aan zijn omdat ie dan continue vooraan staan weg rijdt. | |
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 12:55 |
Volgend jaar bedoel ik ;D Dit jaar TR erbij is goed voor hem, vooral die uitbranders van Franz Tost ![]() | |
Rossdale | dinsdag 19 april 2016 @ 13:17 |
Dat doen Rosberg en Hamilton normaliter ook. Volgens mij zou zelfs Haryanto dat nog kunnen ![]() Nouja dit jaar misschien niet, maar in 2015 en 2016 wel. | |
Rossdale | dinsdag 19 april 2016 @ 13:19 |
Het verbaast me eigenlijk wel dat Ferrari niet nog dichter op Mercedes zit of dit jaar gewoonweg de betere is, zeker met al die ongelimiteerde windtunneldata van Haas die ze natuurlijk gewoon beschikbaar hebben. | |
TheFreshPrince | dinsdag 19 april 2016 @ 13:26 |
Als je WK wil worden zal je een top-3 auto nodig hebben. | |
sasquatsch | dinsdag 19 april 2016 @ 13:38 |
De bandenkeuze voor Rusland. Veel Super Soft, vooral bij Red Bull en Haas.![]() | |
franklop | dinsdag 19 april 2016 @ 13:42 |
Opvallend ook het aantal softs van Ferrari | |
JimmyManna | dinsdag 19 april 2016 @ 17:07 |
Denk niet dat Haryanto dat kan eigenlijk. Sowieso zal hij altijd trager zijn dan zijn teamgenoot. | |
#ANONIEM | dinsdag 19 april 2016 @ 18:32 |
Welk jaar zit jij nu in? | |
Peterselieman | dinsdag 19 april 2016 @ 18:34 |
Volgens mij heeft hij last van een verlate millenniumbug | |
DeeBee | dinsdag 19 april 2016 @ 18:36 |
Misschien een stopje minder? Zou het wel tof vinden om ze weer strategisch wat te zien proberen tov Mercedes. ![]() Als ze de S nodig hebben omdat ze hoge slijtage verwachten wordt het een flopshow vrees ik... ![]() | |
Rossdale | dinsdag 19 april 2016 @ 18:37 |
Haha, damn dat is inderdaad wel een hele slechte fout ![]() 2014/15 uiteraard | |
sasquatsch | dinsdag 19 april 2016 @ 19:44 |
Als ze in de vrije trainingen meer soft gebruiken dan Mercedes kan de strategie in de race nog steeds hetzelfde zijn. Oftewel het zegt helemaal niets. | |
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 20:33 |
Gewoon bijtanken weer toestaan ![]() Keek net naar GP Austria 2001 en daar deed de top 10 (op Verstappen na) een 1 stop race... wist niet eens meer dat ze dat konden toen. | |
Geralt | dinsdag 19 april 2016 @ 21:05 |
Ik vond met bijtanken ook leuker om te kijken, maar dan voornamelijk omdat daar nogal eens iets mee mis ging. Voor meer inhaalacties op de baan zorgt het in elk geval niet zo wijzen de statistieken uit. | |
TheFreshPrince | dinsdag 19 april 2016 @ 21:27 |
![]()
| |
Nattekat | dinsdag 19 april 2016 @ 21:29 |
Wehehe, precies mijn reactie op iemand die de race niet kon volgen ![]() | |
Donnie-Brasco | dinsdag 19 april 2016 @ 21:31 |
Had die discussie ook al met mijn vader ja ![]() Nu zijn de meeste pitstops gewoon een bepaalde tijd waar niet veel van af wordt geweken, tenzij er iets fout gaat. Met tanken komt er toch weer meer variatie. | |
Peterselieman | dinsdag 19 april 2016 @ 21:33 |
Het is juist prima zo. Nu moeten de coureurs het op de baan laten zien en niet in de pits | |
JimmyManna | dinsdag 19 april 2016 @ 21:50 |
Eens. Bijtanken voegt bar weinig toe aan de actie op de baan. Ik krijg nog stuiptrekkingen als ik denk aan heel veel zeges van Schumacher die je zo kon uittekenen: Raceleider Hakkinen/Montoya/Raikkonen moest naar binnen om te tanken, Schumacher reed met een lichte wagen vier, vijf razendsnelle rondjes en kwam voor Hakkinen/Montoya/Raikkonen weer terug op de baan. Klus geklaard. Geen actie gezien. Het is maar een voorbeeld. | |
Nattekat | dinsdag 19 april 2016 @ 21:53 |
Maar goed, ik heb ooit eens echt op het puntje van mijn stoel gezeten in die tijd. San Marino 2006 uit mijn blote hoofd. Er was gisteren wel veel actie, maar echt van spanning was geen sprake. Dan liever iets minder actie maar een gezonde dosis spanning. | |
SnowOokami | dinsdag 19 april 2016 @ 22:01 |
Het is een ander type spanning, afgelopen GP was helemaal niet spannend wat Nattekat zegt, maar was wel enigszins tof met al die inhaal acties. Net ook bij die race uit 2001... "Schumacher must pit within 9.2s"! "he's in!", "they did it in 8.7s!" "wow Coulthard is driving like mad and still hasn't come in..." 3 laps later "he's in!... 8.0s stop!! Omfg he's in the lead!" ![]() | |
TheFreshPrince | dinsdag 19 april 2016 @ 22:45 |
Christian Albers met z'n hoofd in het grind ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 19 april 2016 @ 22:52 |
Daar was echt geen reet aan. Want na dat moment dat jij beschrijft was de race meteen voorbij. | |
JimmyManna | dinsdag 19 april 2016 @ 22:53 |
Welke dag is het bij jou? ;-) | |
Nattekat | dinsdag 19 april 2016 @ 22:56 |
Maandag ![]() | |
Nattekat | dinsdag 19 april 2016 @ 22:59 |
Heb me een jaartje vergist, die spannende race was 2005. Alonso vs Schumacher, ronden lang ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 19 april 2016 @ 23:02 |
er gaat wel vaker wat mis. Zo nam Albers de tankinstallatie al eens mee. En de ons wel bekende Johnny Herbert had plotseling wat extra wielen aan zijn bolide | |
twiFight | woensdag 20 april 2016 @ 02:40 |
Ik weet niet waarom maar in mijn hoofd las ik deze woorden met de stem van Murray Walker. | |
Meike26 | woensdag 20 april 2016 @ 05:49 |
San Marino 2006.. Waarom lijkt het zo lang geleden dat er daar voor het laatst gereden werd? ![]() | |
Meike26 | woensdag 20 april 2016 @ 05:58 |
Ik denk om de woordkeuze, van de Engelse commentatoren was hij de enige met zulke opbouwtjes. Korte zinmen die elkaar steeds aanvullen en opvolgen. Ben allen bang dat 2016 een rampzalig jaar voor levende legenden is(Bowie en die 5th Beatle man ofzo) en dat we hem nog dit jaar zullen gaan missen. Een mooi interview van hem met Button eerder deze maand. Alleen jammer dat ze die Canadese GP niet hebben besproken, 2012 uit mn hoofd (ik word oud, ik vergeet het steeds ![]() | |
JimmyManna | woensdag 20 april 2016 @ 07:06 |
Omdat het al 10 jaar geleden is ;-) | |
SnowOokami | woensdag 20 april 2016 @ 07:37 |
We zitten alweer in 2016 he ![]() /denkt niet aan z'n geboortedatum ![]() | |
SnowOokami | woensdag 20 april 2016 @ 08:43 |
Nu wel dan? Rosberg niet gezien en als Hamilton niet achteraan had gestart hadden we die ook niet gezien... overigens gebeurt dat wel vaker de laatste tijd ![]() | |
sasquatsch | woensdag 20 april 2016 @ 11:15 |
Als de Ferrari's elkaar niet raakten bij de start en Ricciardo geen klapband kreeg hadden we een leuke race vooraan kunnen zien. Helaas mocht het weer niet zo zijn, maar Mercedes heeft echt niet zo'n voorsprong meer als de afgelopen jaren. | |
JimmyManna | woensdag 20 april 2016 @ 11:58 |
Wat Sasquatsch zegt. Daarbij zeg ik niet dat alles nu geweldig is, maar ik ben wel van mening dat het veel gehanteerde 'vroeger was F1 veel spectaculairder' argument een zeepbel is. Vroeger waren er doorgaans evenveel goede en saaie races als nu. Bijtanken is ook zo'n ding: je verhoogt de tactiek, maar daar zit ik als kijker niet echt op te wachten. | |
Rossdale | woensdag 20 april 2016 @ 12:07 |
Ik eigenlijk wel ![]() Je zou in ieder geval door een variatie in kg's brandstof meer verschillende taktieken krijgen omdat zachte bandjes minder lang zullen meegaan bij een volgetankte auto bijvoorbeeld. Al moeten ze gewoonweg nog steeds af van het banden sparen en het lift en coast.... geen limiet op de brandstoftoevoer, minder complexe aerodynamica waardoor er minder last is van vuile lucht en geen DRS meer zodat er ingehaald moet worden op bochtige stukken ipv erlangs sjeezen op het rechte stuk. | |
Weltschmerz | woensdag 20 april 2016 @ 12:26 |
Ja, dat was nou een mooi gevecht met nauwelijks inhaalactie. Was het ook die race waarin Schumacher een briljante manouevre op Button had? | |
Peterselieman | woensdag 20 april 2016 @ 12:33 |
ja, was dezelfde race | |
Fer | woensdag 20 april 2016 @ 12:41 |
Klopt vroeger was meestal Schumacher die na de laatste pitstop wegreed, terwijl de ander pas net rechte stuk op kwam. Maar ALS er een keer geraced werd, had het wel veel meer waarde als een inhaalactie nu. | |
#ANONIEM | woensdag 20 april 2016 @ 12:56 |
Ook met ongelimiteerde brandstoftoevoer, zul je lift and coast houden, omdat het sneller is minder brandstof mee te nemen en te liften, dan de auto vol te gooien en de hele tijd vol gas te gaan. | |
Rossdale | woensdag 20 april 2016 @ 13:26 |
Daar heb je wel gelijk in, en een minimum brandstoftoevoer rijmt niet echt met de richting die de F1 op gaat met al die groene technologien natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 20 april 2016 @ 13:28 |
Toen ze die brandstoflimiet net hadden, lieten ze toch vaak zien hoeveel de verschillende coureurs al gebruikt hadden? Je zag toen steeds dat ze bij Williams minder gebruikten. In eerste instantie dacht iedereen dat dit betekende dat die op het einde nog ff flink gas zouden geven, maar er bleek dat die gewoon minder brandstof aan boord hadden. | |
JimmyManna | woensdag 20 april 2016 @ 14:43 |
Is dat zo? Ik kan me vorig jaar zat acties voor me halen die er gewoon toe deden. Het duel tussen de Mercedessen in Maleisië (dacht ik) of Max op Spa. Niks mis mee. | |
Dauthi | woensdag 20 april 2016 @ 15:33 |
Zonder de limiet op brandstof toevoer was een technologie zoals HCCI ook niet door ontwikkeld. | |
Meike26 | woensdag 20 april 2016 @ 16:33 |
Gewoon elk vleugel ontwerp toestaan voor voor + achter, mits het niet meer is dan x aantal cm2 oppervlak of x aantal kg downforce. | |
Pino112 | woensdag 20 april 2016 @ 18:01 |
RTL Boulevard heeft zometeen een 'exclusief' interview met Max en vriendin. | |
twiFight | woensdag 20 april 2016 @ 18:35 |
Lekkere mokkel heeft 'ie | |
JimmyManna | woensdag 20 april 2016 @ 18:39 |
Niet gezien. Hij doet het toch met een Zweedse coureur? | |
twiFight | woensdag 20 april 2016 @ 18:42 |
Mexicanobakker | woensdag 20 april 2016 @ 18:59 |
Dat gebeurde in werkelijkheid minder dan je denkt maar men gokte er wel op -> minder actie | |
TheFreshPrince | woensdag 20 april 2016 @ 19:01 |
Kan ook niet want item komt nog... Ik kijk RTL Boulevard ![]() | |
twiFight | woensdag 20 april 2016 @ 19:22 |
Nou dat was best een leuke Jumbo advertorial | |
ElmarO | woensdag 20 april 2016 @ 19:26 |
Ik neem aan dat je die verregende race van 2011 bedoeld? | |
Meike26 | woensdag 20 april 2016 @ 19:40 |
Indd, door geluk en blijven geloven in een goede klassering van een ronde achterstand een gp winnen. Erg verrassende gp was dat, ik was dan echt benieuwd naar hoe hij die race zichzelf nog herinnerd. | |
sasquatsch | woensdag 20 april 2016 @ 19:46 |
Ja, Mikaela Ahlin-Kottulinsky. Rijdt nu in de ADAC GT Masters. | |
ElmarO | woensdag 20 april 2016 @ 19:48 |
Wel zonde inderdaad dat er niet naar die race werd gevraagd. Lijkt mij in ieder geval een overwinning die hij niet snel zal vergeten. | |
Geralt | woensdag 20 april 2016 @ 20:00 |
Kuttelinsky. Allin. ![]() | |
JimmyManna | woensdag 20 april 2016 @ 20:21 |
Nou dat gebeurde best vaak, Brawn en Schumacher waren daar een groot fan van en dat lukt vaak goed. Ook doordat de Ferrari vaak langer door kon dan de McLaren. | |
TheFreshPrince | donderdag 21 april 2016 @ 11:41 |
Deze heb ik dan weer gemist, nu alsnog: http://www.1limburg.nl/vriendin-geeft-max-verstappen-lesje-ijsrijden | |
Floriz87 | donderdag 21 april 2016 @ 16:52 |
Marko hints at promotion for Verstappen in 2017: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/338330/ Aan het begin van dit seizoen wordt het einde van het seizoen ook al gelijk interessant ![]() | |
opreis | donderdag 21 april 2016 @ 20:10 |
Ik denk ook eigenlijk wel dat Max naar RB gaat, of dat ze hem anders moeten laten gaan. Jos had al aangegeven dat hij volgend jaar bij 1 van de grote teams gaat rijden, als RB hem die kans niet geeft denk ik dat Ferrari een gokje wacht of anders dat mercedes voor hem gaat, Rosberg heeft immers ook nog geen contract voor volgend jaar, al doet hij nu natuurlijk alles goed. | |
kareltjoo | donderdag 21 april 2016 @ 21:01 |
nog een jaartje bij Red Bull zou sowieso t beste zijn, dan kan ie na 2017 kijken wie zich het best op de nieuwe regels aangepast heeft en stapt ie met een beetje meer status hopelijk een rode italiaan in. De kans dat ie naar Mclaren gaat is ook geen 0%, ik verwacht dat Honda t wel in de gaten heeft tegen die tijd. | |
Rossdale | donderdag 21 april 2016 @ 21:22 |
Mclaren heeft Vandoorne als supertalent, die hebben Max totaal niet nodig. Vandoorne rijdt volgend jaar naast Alonso en wellicht dat in 2018 dan nog een plekje vrij komt | |
Sinister-D- | donderdag 21 april 2016 @ 21:41 |
ben benieuwd, Alonso heeft aangegeven de Triple Crown te willen hebben. Dan moet ie Indy 500 en Le Mans dus nog winnen. Het lijkt erop dat zijn focus ergens anders begint te liggen dan winnen met McLaren. | |
JimmyManna | vrijdag 22 april 2016 @ 07:12 |
Hoezo? Iets zeggen in een vraaggesprek of je focus daar meteen opleggen zijn toch twee verschillende dingen. | |
aesop | vrijdag 22 april 2016 @ 08:32 |
Ik schat in dat McLaren nog een jaar doorgaat met de huidige coureurs en dat men voor Vandoorne een plekje zoekt bij een ander team om te rijpen, evt in combinatie met de Hondamotor. | |
Rossdale | vrijdag 22 april 2016 @ 09:17 |
Dat betwijfel ik, Dennis wil niet dat Honda aan een ander team gaat leveren en Vandoorne heeft zichzelf in Bahrein wel bewezen lijkt me | |
Meike26 | vrijdag 22 april 2016 @ 10:33 |
Dat vermoeden heb ik ook > Williams. Massa eruit en Stoffel erin. Ook Bottas zie ik eerlijk gezegd niet blijven, Force India of Sauber voor hem denk ik. 2e stoeltje bij Williams voor Ocon, die moet nu ook echt in de F1 komen ! | |
Rossdale | vrijdag 22 april 2016 @ 10:36 |
Ocon, Wehrlein, Vandoorne, Sainz jr. en Verstappen. De grote namen van de toekomst ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 22 april 2016 @ 11:22 |
Uh nee de McLaren had vanaf 2001 een enorme tank. In 2002 een paar keer bij Williams en in 2003 en 2004 gebeurde het vaker door het format maar er zijn in de vijf kampioensjaren een voorbeeldje of 10-12 aan te halen denk ik, valt best mee. | |
sasquatsch | vrijdag 22 april 2016 @ 11:33 |
Dat kan niet meer. Sowieso was het exclusiviteitscontract bij mijn weten twee jaar en vanaf volgend jaar moet er geleverd worden als de FIA dat vraagt (als de nieuwe regels doorgaan). | |
Rossdale | vrijdag 22 april 2016 @ 11:46 |
Er is toch niet beslist dat elke leverancier minimaal x teams moet beleveren? Alleen dat de fabrikanten zelf maar uit moeten maken hoe ze het voor elkaar krijgen dat elk team een motor heeft. | |
JimmyManna | vrijdag 22 april 2016 @ 18:47 |
Veel vaker. Brawn en MS hadden er een handje van om tactisch te winnen, daar stonden ze zelfs mede om bekend. | |
franklop | vrijdag 22 april 2016 @ 18:47 |
Massa verslaat Ricciardo in een rechtstreeks gevecht op de karts! https://www.facebook.com/massafelipe19/videos/582078005299670/ | |
nils7 | vrijdag 22 april 2016 @ 18:52 |
Wilde m net posten. Zag vanochtend dat ie via een post werd uitgedaagd door t zoontje van Massa :-) | |
Rossdale | vrijdag 22 april 2016 @ 18:55 |
![]() | |
motorbloempje | vrijdag 22 april 2016 @ 18:56 |
Dat hoofd van RIC ![]() ![]() ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 22 april 2016 @ 18:57 |
Ik zit hier echt hardop te lachen ![]() ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 22 april 2016 @ 19:32 |
waarom zou Williams Stoffel nemen als ze zelf Alex Lynn hebben staan wachten? Ocon gaat ook niet gebeuren, tenzij Mercedes druk gaat zetten. Als Mercedes al iemand bij Williams stalt is het Wehrlein waarna Ocon naar Manor kan. | |
Peterselieman | vrijdag 22 april 2016 @ 19:39 |
Leuk ![]() | |
Mexicanobakker | vrijdag 22 april 2016 @ 20:15 |
Neuh, die Ferrari reed gewoon rondjes om de rest van het veld heen op een bepaalde periode in 2000 en 2003 (en de hele snelle banen in 2001) na. Als je m dan wat zwaarder tankte op de quali kreeg je dat effect automatisch in de race inderdaad. Het hielp ook mee dat Schumacher gewoon heel goed zich kon focussen op zo'n rondje. Er zijn zeker voorbeelden, dat wel, maar het is niet alsof dit elke 2 races gebeurde. De kans was wel aanwezig als Schumacher geen pole had, maar vaak verneukte de concurrentie het dan zelf al eerder. | |
Weltschmerz | vrijdag 22 april 2016 @ 21:07 |
Dat was ook best een fraai spel om de seconden. Je keek soms op het puntje van je stoel naar de rondetijden, en naar elke bocht of die wel perfect genomen werd. Zoals ik aangaf hou ik van de strijd en daarmee van inhaalacties, maar dat was ook mooie spannende strijd. Spannender dan veel inhaalacties van afgelopen week. Schumacher in Japan die 12 perfecte kwalificatierondjes of zo achter elkaar moest rijden om de tactiek te laten werken zodat hij vooraan uitkwam, dat waren mooie westrijden. | |
Mexicanobakker | vrijdag 22 april 2016 @ 22:03 |
Als er toen close racing was was dat heel mooi maar dat gebeurde lang niet altijd. Maar close racing met mogelijkheden op inhalen vond ik mooier dan nu al die Drs shit | |
JimmyManna | vrijdag 22 april 2016 @ 22:11 |
Ieder zijn meug. Ik vond de Schunacherjaren niet bijster verheffend. Steriel, tactisch, voorspelbaar. Niet echt mijn ding. Al keek ik uiteraard trouw. | |
Mexicanobakker | vrijdag 22 april 2016 @ 22:24 |
2e helft van 2002 en grote delen van 2004 waten drama, maar 2002 was op race-by-race basis niet eens minder boeiend dan een 1996 (wat wel een kutseizoen was) 2000 en 2003 waren mooie seizoenen, 2001 ook niet echt overigens op een aantal races na | |
Nattekat | vrijdag 22 april 2016 @ 22:26 |
Dan heb je nog 2006, 2007 en 2008. 3 geweldige jaren. Daarna ging het hard downhill. | |
JimmyManna | vrijdag 22 april 2016 @ 22:54 |
Vind ik niet. Natuurlijk is het ene jaar beter dan het andere, maar ik vermaak met nog steeds prima, verheug me op elke race, en ga niet mee in de kritieken. | |
Mexicanobakker | vrijdag 22 april 2016 @ 23:35 |
Ik vind eigenlijk alleen 2009 en 2011 mindere seizoenen, 2009 was vooral niet spannend qua races maar wel onvoorspelbaar uiteindelijk, 2011 was buiten een genotsrace in Montréal een saai seizoen Al vind ik 2014 en 2015 ook wel echt minder. Een beetje zoals de mindere jaren uit de Schumacher periode, paar mooie races thats it | |
zoem | vrijdag 22 april 2016 @ 23:57 |
Absoluut. Helaas is vlak achter elkaar racen niet meer zo makkelijk vol te houden als toen door de snel slijtende banden en gevoelige aero. Vroeger konden ze ronde na ronde elkaar heel dicht volgen en zat je minutenlang op het puntje van je stoel. Soms kreeg je een mooi schouwspel met meerdere positiewisselingen. Nu haakt men al snel af of is er zo voorbij met DRS. Om nog even in te haken op bijtanken: Het verschil in brandstof en dus gewicht/snelheid gaf dan soms een extra dimensie. De lichtere en dus snellere wagen moest dan door het veld zien te komen door de extra pitstops. Dat gaf ook flink wat inhaalacties of juist frustraties omdat coureurs vast kwamen te zitten achter iemand. Zonder tanken zie je weinig variatie in strategie en is het vaak treintje in de pits, treintje uit de pits. | |
JimmyManna | zaterdag 23 april 2016 @ 01:38 |
Dus eigenlijk precies hetzelfde als nu, alleen ipv legere en vollere wagens heb je nu nieuwere en oudere banden. En treintje rijden zie je nu juist veel minder dan toen. [ Bericht 0% gewijzigd door JimmyManna op 23-04-2016 08:55:33 ] | |
Kickstart | zaterdag 23 april 2016 @ 02:09 |
![]() | |
JimmyManna | zaterdag 23 april 2016 @ 08:56 |
Dat zal hij zich herinneren als zijn mooiste zege, en dat was het ook. Natuurlijk werd hij geholpen door de SCs en zo, maar dan nog haalde hij onder lastige omstandigheden genoeg mensen in. Echt een klassieker die race, hij steeg boven zichzelf uit. | |
Meike26 | zaterdag 23 april 2016 @ 10:56 |
Weet ik niet of dat ook zo is, over zijn eerste zege had hij het er ook over dat hij er zolang naar uit heeft gekeken en zo blij mee was, met de Canadeze GP had hij al wat GP's gewonnen en zal deze winst hem zeker bij blijven, maar zijn mooiste valt te betwijfelen. Binnenkort maar weer eens kijken deze GP ![]() ![]() | |
bloodymary1 | zaterdag 23 april 2016 @ 11:01 |
Woordgrapje? | |
Nattekat | zaterdag 23 april 2016 @ 11:06 |
Unintended | |
bloodymary1 | zaterdag 23 april 2016 @ 11:07 |
![]() | |
Geralt | zaterdag 23 april 2016 @ 11:39 |
Ik snap hem niet ![]() | |
twiFight | zaterdag 23 april 2016 @ 11:50 |
Net even die race weer gekeken, genieten ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 23 april 2016 @ 12:25 |
Statistieken spreken dit tegen. Sinds het verbod op verbod op bijtanken wordt er juist veel meer op de baan ingehaald dan in de 15 jaar ervoor. Dat was in 2010 al zo toen er nog geen DRS en snel slijtende Pirelli banden waren. Met DRS is dat nog meer geworden. | |
Nattekat | zaterdag 23 april 2016 @ 12:28 |
En sinds die 2010 heb ik zelden nog op het puntje van m'n stoel gezeten. Enkel enkele beslissende seizoensafsluitingen en races zoals Monaco 2015 en Canada 2011. | |
sasquatsch | zaterdag 23 april 2016 @ 13:02 |
Ik in 2010 nog regelmatig. Daarna een stuk minder inderdaad, naar dat komt dus door die banden en DRS. Gelukkig worden volgend jaar de banden beter. | |
Nattekat | zaterdag 23 april 2016 @ 13:05 |
Sinds 2010 ![]() | |
Nattekat | zaterdag 23 april 2016 @ 13:15 |
https://vimeo.com/59671345![]() | |
Spooky4u | zaterdag 23 april 2016 @ 13:24 |
Blijft imo de fout van Vettel | |
Nattekat | zaterdag 23 april 2016 @ 13:26 |
Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn om dat te zien. | |
Dauthi | zaterdag 23 april 2016 @ 18:25 |
DRS blijft in mijn ogen geen symptoombestrijding. Er is een fundamenteel probleem met het design van de auto's in de F1 om close racing mogelijk te maken. Het moet gewoon mogelijk zijn om formule auto's te maken die zowel snel als entertaining kunnen zijn. | |
Rossdale | zaterdag 23 april 2016 @ 18:55 |
Is het ook | |
#ANONIEM | zaterdag 23 april 2016 @ 19:03 |
Nogal ja. Als er al een auto naast je zit, is het niet de bedoeling die weg te duwen. | |
sasquatsch | zaterdag 23 april 2016 @ 22:46 |
Klopt. Minder vleugels en meer grond-effect zoals in de jaren '80. Maar dat willen de teams niet en gaat daarom niet gebeuren. Was wel het plan van de FIA toen ze kwamen met de (motor)regels voor 2014. | |
Abdus18 | zondag 24 april 2016 @ 21:53 |
Wooh, twee bronzen tickets voor spa gekregen voor m'n verjaardag \0/ Voor het eerst naar de F1 :p | |
Donnie-Brasco | maandag 25 april 2016 @ 08:13 |
Supervet man ![]() | |
Geralt | maandag 25 april 2016 @ 08:25 |
Tof natuurlijk, maar wel jammer dat je de V8's dan niet in het echt gehoord hebt. Of nog beter de V10 en/of 12's ![]() Ik ga er ook heen dit jaar ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 25 april 2016 @ 08:56 |
Vet ![]() | |
Abdus18 | maandag 25 april 2016 @ 09:03 |
Helaas ja, woon ook nog maar een uurtje van Spa af...stom dat ik nooit eerder geweest ben ![]() Maar ach, eens is de eerste keer. Kijk er naar uit ![]() | |
Abdus18 | maandag 25 april 2016 @ 14:16 |
Nu eens uitvogelen hoe vroeg ik moet vertrekken en waar ik moet gaan staan etc, misschien zoek ik alle fokkers wel op :p Voor parkeren zie ik moet ik ook nog tickets kopen....ah, nu al zin in eind augustus :p | |
D_A | dinsdag 26 april 2016 @ 12:38 |
![]() ![]() | |
Beach | dinsdag 26 april 2016 @ 13:51 |
http://www.skysports.com/(...)h-teds-baku-notebook Ted neemt een kijkje | |
twiFight | dinsdag 26 april 2016 @ 15:36 |
Stel er gaat daar een auto de fout in en crasht. Dan heeft een safety car niet eens zin, maar moet het hele veld stilgezet worden. | |
motorbloempje | dinsdag 26 april 2016 @ 15:54 |
Oeh ![]() | |
DeeBee | dinsdag 26 april 2016 @ 16:07 |
Geniaal. ![]() Ga misschien nog wel naar Azerbaijan toe voor F1, want las dat een F1 ticket voldoende is voor visum bij aankomst, wat een hoop gedoe scheelt tov normale visumprocedure. | |
sasquatsch | dinsdag 26 april 2016 @ 16:10 |
Dat wordt een grote chaos, die race. | |
motorbloempje | dinsdag 26 april 2016 @ 16:11 |
Ik zou dat wel even driedubbel checken ![]() | |
DeeBee | dinsdag 26 april 2016 @ 16:26 |
Ja, ik had de presidentiële verordening al gelezen van de week. ![]() Gebeurt wel vaker overigens, o.a. in Bahrein ook. Maar Azerbaijan is normaal gedoe (vergelijkbaar met Rusland qua aanvraag), dus daarom zag ik het eerst niet als optie om te gaan. Ik denk dat die baan best leuk gaat zijn, al gaat inhalen lastig worden. Einde rechte stuk en misschien nog een paar van die haakse bochten als het breed genoeg is, maar verder weinig... | |
Peterselieman | dinsdag 26 april 2016 @ 16:47 |
ik hoop het | |
sasquatsch | dinsdag 26 april 2016 @ 17:34 |
De FIA heeft net de visa procedure gepubliceerd. Misschien heb je er wat aan. http://www.fia.com/news/f(...)aijan-visa-procedure | |
nils7 | dinsdag 26 april 2016 @ 17:40 |
14 goed... http://www.rtlgp.nl/item/47737/quiz_herken_jij_deze_15_circuits | |
sasquatsch | dinsdag 26 april 2016 @ 17:51 |
10 goed. | |
Bluurgh | dinsdag 26 april 2016 @ 18:08 |
14 goed, alleen vraag 12 wist ik niet. | |
Nattekat | dinsdag 26 april 2016 @ 18:15 |
11 ![]() Als het nou enkel hedendaagse F1-circuits waren geweest... ![]() | |
Beach | dinsdag 26 april 2016 @ 19:18 |
15 zo moeilijk is dat niet | |
Dauthi | woensdag 27 april 2016 @ 10:44 |
Zo te zien hebben ze bij RTL al iets in hun cookie disclaimer gezet omtrent het adblock ban verhaal. | |
Meike26 | woensdag 27 april 2016 @ 10:57 |
12 goed.. Adelaide, dat wtcc straten circuit en Buddh india had ik fout. | |
Nattekat | woensdag 27 april 2016 @ 11:12 |
Je weet toch wel dat Pau een stratencircuit is? Één van de weinige niet F1 2016-circuits die ik goed had ![]() | |
Geralt | woensdag 27 april 2016 @ 11:17 |
Geen idee van wanneer dat filmpje precies is, maar ik moet nog zien dat alles op tijd af is ![]() | |
ChatGirl | woensdag 27 april 2016 @ 11:26 |
Andere foto's van Baku:
![]() ![]()
![]() | |
Bluurgh | woensdag 27 april 2016 @ 12:03 |
Ja dat gaat nog leuk worden ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 april 2016 @ 12:05 |
Stiekem gewoon de pit-entry dit ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 13:30 |
Als iemand daar de bocht mist, heb je dus gewoon een F1-wagen in je huiskamer staan ![]() | |
caspervc | woensdag 27 april 2016 @ 14:43 |
Ben ik de enige die die dikke vieze laag asfalt erg zonde vind, vergeleken met die klassieke kasseien / klinkers? | |
Monolith | woensdag 27 april 2016 @ 14:50 |
Zonde van zo'n mooie, karakteristieke straat inderdaad. | |
ChatGirl | woensdag 27 april 2016 @ 14:58 |
Het is gelukkig maar tijdelijk. Bron | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2016 @ 15:04 |
Ben benieuwd hoe dat houdt. Als ik me niet vergis hebben ze in Phoenix of Detroit in de jaren 80 wel eens problemen gehad met tijdelijk asfalt of losvliegende putdeksels. | |
Meike26 | woensdag 27 april 2016 @ 15:59 |
En dat moet dan zoiets gaan worden.. ![]() | |
AldoTheApache | woensdag 27 april 2016 @ 16:01 |
Nou, pak de rode vlag maar alvast uit de kast ![]() | |
Meike26 | woensdag 27 april 2016 @ 16:02 |
Die bewoners daar zitten eerste rij.. ![]() | |
Nattekat | woensdag 27 april 2016 @ 16:02 |
Als ik 3x kan inzetten op het komen van een rode vlag zou ik het zo doen ![]() | |
twiFight | woensdag 27 april 2016 @ 17:09 |
Dan hoop ik wel dat ze een achterdeur hebben, want anders komen ze hun huis niet in. Voordeel is wel dat er elk jaar vers asfalt ligt ![]() | |
Swetsenegger | woensdag 27 april 2016 @ 17:10 |
Nee. | |
Fer | woensdag 27 april 2016 @ 17:15 |
Vers asfalt laat olie los. | |
twiFight | woensdag 27 april 2016 @ 18:02 |
Het was dan ook half sarcastisch bedoeld. Die baan is dan ook zo groen als maar zijn kan, zonder rubber van eerdere raceweekenden. En dat vergroot allemaal weer de kans op ongelukken en rode vlaggen omdat de baan geblokkeerd is. | |
Re | woensdag 27 april 2016 @ 18:39 |
wie heeft dit dan in godsnaam goedgekeurd... lijken wel een F teveel in hun naam hebben zitten | |
ColtZ40 | woensdag 27 april 2016 @ 19:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 27 april 2016 @ 22:04 |
ik zet in op Haryanto of Nasr ![]() | |
Geralt | donderdag 28 april 2016 @ 05:41 |
Ik denk dat je daar vast wel op kan inzetten bij een van de online bookies ![]() | |
Geralt | donderdag 28 april 2016 @ 05:48 |
![]() | |
DeeBee | donderdag 28 april 2016 @ 06:15 |
Als het asfalt wat gaat hobbelen vanwege het remmen enzo wordt het helemaal een bende daar. ![]() Thanks, maar dat is voor pers en mensen gerelateerd aan de FIA volgens mij. Zie o.a. http://mfa.gov.az/en/content/962 , speciale verordening dus, waardoor Visa on arrival mogelijk is. | |
Donnie-Brasco | donderdag 28 april 2016 @ 09:18 |
Wel lachen dat ze dit doen. | |
franklop | donderdag 28 april 2016 @ 09:22 |
max staat voor, maakt hem dat nu een betere coureur dan Sainz? ![]() | |
Rossdale | donderdag 28 april 2016 @ 09:48 |
Max kan sneller rennen, dus als ze van de F1 bolides ooit trapauto's maken dan zit het wel goed ![]() | |
Beach | donderdag 28 april 2016 @ 11:18 |
https://vimeo.com/164469095 | |
D_A | donderdag 28 april 2016 @ 11:27 |
Die vrouw heeft ook even een nachtje doorgehaald ![]() | |
WEST | donderdag 28 april 2016 @ 11:57 |
![]() Komend weekeinde wordt de grote prijs van Rusland verreden op het Sochi Autodrom. Officieel is het de vijfde keer dat er een Grand Prix in het onmetelijk grote land wordt gehouden, al zijn de eerste twee edities inmiddels meer dan een eeuw geleden. Illustere namen als Georgy Suvorin en Willy Scholl wonnen kort voor de eerste wereldoorlog in Sint Petersburg. Daarna verdween Rusland langdurig van de GP-kalender om er in 2014, precies 100 jaar na de zege van Scholl, weer op terug te keren. Het circuit in Sochi slingert zich tussen ijsbanen en stadions door die twee jaar geleden tijdens de Olympische Winterspelen werden gebruikt. De hoekige baan is zoals alle moderne circuits ontworpen door Hermann Tilke en is na Spa-Franchorchamps, Baku en Silverstone de langste baan op de kalender. De 5.848 kilometers zullen ieder 53 keer genomen moeten worden en men zal 61% van een ronde vol gas kunnen gaan. Waar nog niet zo heel lang geleden Lewis Hamilton voor iedere race als de grote favoriet werd aangewezen, valt de keuze inmiddels steeds vaker op teamgenoot Nico Rosberg. De Duitse Mercedescoureur lijkt momenteel alles te winnen waarvoor hij zich in schrijft. Sinds de vorige race op Sochi, die gehouden werd in oktober, is er nog maar één race geweest die Rosberg niet wist te winnen. Om zijn Schumacheriaanse winning-streak vol te houden zal Rosberg Hamilton ook in Rusland moeten verslaan. De wereldkampioen werd op Russische bodem nog nooit verslagen, maar tobt dit seizoen met zijn vorm, met matige starts, met materiaalpech en met weinig overtuigende races. Om zijn 2016-campagne op gang te brengen zal de Brit zijn ongeslagen Russische staat van dienst in tact moeten houden. Maar het is niet alleen Mercedes dat de klok slaat. Ondanks wat ongelukkige races roept men in Maranello steeds harder dat Ferrari de Duitsers op de hielen zit. In Rusland zullen ze dat nu eindelijk ook eens op de baan willen laten zien. Ook de mannen van Red Bull blijken dit jaar over een uitstekende wagen te beschikken. De Renaultmotor komt ondanks de progressie nog altijd wat te kort op Ferrari en Mercedes, maar de wagen zelf kan met de besten mee. In het overvolle middenveld zal onze landgenoot Max Verstappen proberen om zichzelf andermaal zoveel mogelijk te laten zien. Twee weken geleden in Bahrein maakte de jongeling met een prima race weer fraaie reclame voor zichzelf. Door uitspraken van Jos Verstappen en Helmut Marko lijkt het inmiddels zo goed als zeker dat Max volgend jaar de overstap naar Red Bull zal maken. Mocht er nog twijfel zijn kan die alleen worden weggenomen met nog meer prestaties. Te beginnen in Rusland. ![]() ![]() Grand Prix van Rusland FIA informatie ![]() ![]() Coureurs: Constructeurs: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het Actuele Weer | |
WEST | donderdag 28 april 2016 @ 12:10 |
13 goed | |
Rossdale | donderdag 28 april 2016 @ 12:20 |
Knap, ik had er maar 11 goed | |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 12:27 |
Had er 14. Dat ene WTCC-circuit herkende ik niet | |
ChatGirl | donderdag 28 april 2016 @ 12:34 |
Red Bull gaat tijdens FP1 de canopy-cockpit testen. ![]() | |
D_A | donderdag 28 april 2016 @ 12:39 |
Ondanks dat het lelijk blijft is dit al een betere variant dan die Ferrari had. | |
Rossdale | donderdag 28 april 2016 @ 13:11 |
Ik vind hem er nog best tof uitzien, als er dan toch iets moet komen dan deze maar ![]() | |
Beach | donderdag 28 april 2016 @ 13:29 |
http://www.autosport.com/(...)engineer-leaves-team | |
motorbloempje | donderdag 28 april 2016 @ 13:30 |
Dat ziet er nog best OK uit, maar is wel weer een extra oppervlak wat vies/nat kan worden wat het zicht beperkt. | |
twiFight | donderdag 28 april 2016 @ 13:35 |
Daar heb je wel een punt ja. Regen zal niet zo'n probleem zijn door behandelmethoden waardoor het water wegloopt. Maar je hebt ook vuiligheid. Op de helm hebben ze daar tear-offs voor. Hoe gaan ze dat op zo'n scherm regelen? Overigens denk ik dat de FIA al besloten heeft voor een ferraristijlachtige halo van metaal en denk ik dat ze dat er door gaan drukken, ongeacht waar teams mee op de proppen komen. | |
Beach | donderdag 28 april 2016 @ 13:39 |
ruitenwisser | |
Rossdale | donderdag 28 april 2016 @ 14:03 |
Doekje er overheen tijdens pitstops zoals dat vroeger ook met de helmen ging? ![]() | |
motorbloempje | donderdag 28 april 2016 @ 14:04 |
PersCo begint zo ongeveer nu, voor de geïnteresseerden ![]() | |
twiFight | donderdag 28 april 2016 @ 14:14 |
Dat sowieso maar daar heb je weinig aan als je voorganger wat olie lekt. Zou trouwens ook een leuke strategie zijn, wat ruitenwisservloeistof de lucht in spraaien wanneer iemand je probeert in te halen ![]() | |
franklop | donderdag 28 april 2016 @ 15:12 |
![]() ![]() En zo ziet ie er in het echt uit | |
Rossdale | donderdag 28 april 2016 @ 15:19 |
Jeetje wat lijkt dat ding hoog ![]() | |
ChatGirl | donderdag 28 april 2016 @ 15:21 |
Dat dacht ik ook, maar van de zijkant gezien valt het wel mee vind ik. ![]() | |
Rossdale | donderdag 28 april 2016 @ 15:22 |
Ah dan ligt het aan de camerahoek ![]() ![]() | |
Abdus18 | donderdag 28 april 2016 @ 15:27 |
ja, de foto van vooraf lijkt net of die recht omhoog staat. het zij aanzicht vind ik nog best oke eigenlijk :p | |
Geralt | donderdag 28 april 2016 @ 15:40 |
Aarslelijk als je het mij vraagt ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 15:47 |
Zeg Daniel, zou jij niet eindelijk eens jouw vizier af gaan doen? | |
ChatGirl | donderdag 28 april 2016 @ 16:07 |
Of zoals ze bij de onboardcamera's hebben (zo'n rol die elke x minuten (?) verder rolt). Maar Red Bull heeft schijnbaar een ander idee Terecht punt wel. Als het alleen voor de test van morgen is zie ik het gevaar niet zo van zo'n tear off in je sidepod. Maar als dit de standaardoplossing gaat zijn, dan krijgen we daar weer gedoe over. | |
kareltjoo | donderdag 28 april 2016 @ 17:08 |
Dan kunnen ze de fullwets wel schrappen, aangezien dr rode vlaggen komen. Nu zien ze al geen kloten door hun vizier, moet er nog een 2de bijkomen ook. | |
tbonesteak289 | donderdag 28 april 2016 @ 17:35 |
Nouja, ik kan eigenlijk niet zo snel een manier bedenken om zo'n grote tear-off er tijdens het rijden af te halen.. Dus zal het tijdens de pit-stops moeten gebeuren, kan het team het gelijk mooi opruimen. Vraag me alleen af of 2 keer voldoende zal zijn tijdens een race. Verder vind ik dit 10 keer mooier dan de halo van Ferrari ![]() | |
Scrutinizer | donderdag 28 april 2016 @ 17:40 |
Als het in de pits zou moeten zou ieder klein buitje al gauw betekenen dat mensen naar binnen moeten om hun vervuilde tear-off weg te laten halen terwijl ze er anders misschien voor gekozen zouden hebben buiten blijven om door te blijven rijden op de slicks. Moeilijk verhaal. | |
Beach | donderdag 28 april 2016 @ 20:23 |
Peterselieman | donderdag 28 april 2016 @ 20:40 |
En dat terwijl we net van die lekker snelle bandenstops hebben. Straks wordt het: wie het snelste de tear-off eraf kan trekken ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 09:01 |
Ik vind het wel een tof gezicht, zo'n voorruit. Nu nog even zien of dat ding niet enorm ten koste gaat van de druk op de achtervleugel. | |
tong80 | vrijdag 29 april 2016 @ 09:25 |
Max Verstappen maakt na dit seizoen zo goed als zeker de overstap van satellietteam Toro Rosso naar het A-team van Red Bull Racing. Hoewel het huidige Formule 1-seizoen pas drie races oud is, zou het hogere management bij Red Bull intern die beslissing al genomen hebben. "Ik ben er nog niet mee bezig, ik focus me op dit seizoen”, reageert Max Verstappen in de hospitalityruimte van Toro Rosso in Sotsji, waar zondag de Russische Grand Prix op het programma staat. "Maar ik heb altijd gezegd dat ik volgend jaar meer punten wil scoren en ook podiumplaatsen wil behalen.” Dat laatste ligt bij Red Bull meer voor de hand dan bij Toro Rosso. Helmut Marko, de grote man achter de schermen bij Red Bull en verantwoordelijk voor het eigen talentenprogramma, zinspeelde eerder deze week al nadrukkelijk op de aanstaande promotie van zijn Limburgse oogappel. "Heel goede coureurs hebben in het verleden altijd maximaal twee jaar bij Toro Rosso doorgebracht en daarna hogerop gegaan. En Max is een extreem goede coureur”, zo stelde de Oostenrijker. Andere geïnteresseerden Verstappen heeft een doorlopend contract bij Red Bull. Indien men hem niet laat doorschuiven zou er – naar verluidt – ruimte zijn voor andere geïnteresseerden (Mercedes, Ferrari) om de Limburgse tiener los te weken. Mercedes-teambaas Toto Wolff liet eerder al in Telesport weten dat het hem ‘zeer, zeer zou verbazen’ als Verstappen in 2017 niet in een Red Bull zou rijden. Het is de boodschap die men bij het energiedrankconcern kennelijk richting Mercedes heeft gecommuniceerd. ,,Ik heb de opmerking van Helmut Marko natuurlijk ook gelezen. Ik weet dat hij blij met mij is, heel blij zelfs. En zo moet het ook”, zegt de hoofdpersoon luchtig. Zijn manager Raymond Vermeulen noemt een overgang naar Red Bull ‘een logische stap’. "We plannen de carrière van Max in goede samenspraak met Helmut Marko, waarbij Red Bull in de lead is. We zijn ontzettend tevreden dat we deel uitmaken van een programma waarin we door kunnen groeien naar boven. Ik ga geen uitspraken doen over contracten, maar het mag duidelijk zijn dat we ook te spreken zijn met hoe alles verloopt tot nu toe. En het mooiste is dat Max nog steeds groeit. We hebben nog lang niet alles gezien wat hij in zijn mars heeft.” Racehart Volgens vader Jos Verstappen moet zijn zoon vooral blijven presteren. "Dan komt het vanzelf goed”, zegt hij met een veelbetekenende glimlach. En over de uitlatingen van Marko: "Dat is een mooi compliment aan het adres van Max. Maar we weten al langer dat Helmut zeer gecharmeerd van Max is. Immers, door hem zitten we nu bij Toro Rosso. En Helmut is iemand met een racehart. De dingen die Max op de baan laat zien spreken hem zeer aan en dat is voor ons alleen maar goed.” Afgelopen seizoen kwam scoorde Verstappen 49 WK-punten, bijna driemaal zoveel als zijn Spaanse teamgenoot Carlos Sainz (18). Na de eerste drie races van 2016 staat de teller voor Verstappen alweer op dertien tegenover vier voor Sainz. Teambaas Franz Tost wil zijn vingers niet aan de kwestie branden, aangezien het seizoen pas net onderweg is en hij gebaat is bij rust in de tent. "Maar als Red Bull besluit dat Max gaat doorschuiven, dan gaat hij doorschuiven. Daar hebben we bij Toro Rosso niets over te zeggen. Hoe groot ik de kans acht? Er is zeker een kans.” Discussie Promotie van Verstappen zou normaal gesproken ten koste gaan van Daniil Kvyat bij Red Bull, die daar bezig is aan zijn tweede seizoen. Twee weken geleden eindigde hij bij de Grand Prix van China verrassend op het podium (derde). Vorig jaar kreeg Kvyat zeker in de eerste seizoenshelft veel kritiek, waarna hij zich knap herstelde en in de WK-stand uiteindelijk een plaats boven zijn teamgenoot Daniel Ricciardo eindigde. De laatste staat bij Red Bull echter niet ter discussie. Volgens speculaties zou Kvyat, die een doorlopend contract heeft, bij de komst van Verstappen teruggezet worden naar Toro Rosso. De Rus doet het af als ‘vreemde geruchten’. "Toro Rosso was een geweldige leerschool, maar ik denk dat ik daarvoor al geslaagd ben. Voor mij geldt: hoe sneller ik ben, hoe meer kansen zich zullen aandienen. Ik verwacht geen problemen als ik op deze manier door blijf gaan.” http://www.telegraaf.nl/t(...)ogische_stap___.html ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 29 april 2016 @ 09:28 |
Er is een nieuwtjestopic om het allemaal makkelijk vindbaar te maken ![]() SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 194 -Stoffel in Bahrain Deze is voor de races en wat geneuzel over wie de meeste circuits kent. ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 29 april 2016 @ 09:31 |
Straks lekker FP1 op m'n tweede scherm aanzetten naast 't schrijven ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 09:32 |
Pole vorig jaar: 01:37.113 Gaat die tijd er in VT1 al aan? | |
motorbloempje | vrijdag 29 april 2016 @ 09:33 |
Ik denk 't wel, is volgens mij ook vrij constistent gebeurd de afgelopen 3 races? (uit m'n hoofd?) | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 09:34 |
Weet ik niet. Vorige race was het daar net even te nat voor, geloof ik. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 09:37 |
Vijay Mallya zou een schuld van 6,7 miljard dollar hebben bij een aantal banken en de overheid. Maakt hem dat de armste persoon van India? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2016 09:37:50 ] | |
tong80 | vrijdag 29 april 2016 @ 09:37 |
Plaats hem daAR maar naartoe. Dacht goed te doen. Is zelfs een eigen topic waardf. ![]() | |
heywoodu | vrijdag 29 april 2016 @ 09:42 |
Waarom staat de stand niet constant links in beeld? ![]() Nu zit je steeds een beetje naar wat willekeurige shots te kijken zonder te weten hoe het gaat ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 09:45 |
Astu: ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 29 april 2016 @ 09:45 |
Toch vreemd dat het zou duidelijk is dat Kvyat het veld zou moeten ruimen. Die vindt wel een plekje bij een ander team, misschien Williams als Massa er eens mee kapt? Zou een mooie stap zijn voor Max, al moet hij wel goed leren starten in de tussentijd | |
heywoodu | vrijdag 29 april 2016 @ 09:45 |
![]() | |
nils7 | vrijdag 29 april 2016 @ 09:51 |
![]() ![]() ![]() | |
heywoodu | vrijdag 29 april 2016 @ 09:52 |
Nog even en het zijn touringcars. | |
Karstman | vrijdag 29 april 2016 @ 10:00 |
Ik probeer te bedenken op wat voor dier dit ding nu lijkt... de tering wat lelijk... | |
franklop | vrijdag 29 april 2016 @ 10:00 |
LMP1 auto? | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 april 2016 @ 10:01 |
Vind het best meevallen. Ziet niet zo slecht uit | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 29 april 2016 @ 10:02 |
Ziet er wel vet uit, maar of het past bij een F1-auto? | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 10:02 |
Hoe is dit nou weer lelijk? Oké, auto is even te kort voor zo'n ruit, maar die straaljagerlook vind ik echt wel tof. | |
WEST | vrijdag 29 april 2016 @ 10:05 |
Het systeem van RBR ziet er beter uit dan die van Ferrari. | |
ChatGirl | vrijdag 29 april 2016 @ 10:10 |
![]() ![]() | |
Fer | vrijdag 29 april 2016 @ 10:10 |
Kijk, dit zijn de betere vakantiehuisjes.![]() | |
franklop | vrijdag 29 april 2016 @ 10:12 |
Ook veiliger denk ik, aangezien bij de Ferrari er nog wel dingen doorheen kunnen knallen | |
TheRipper | vrijdag 29 april 2016 @ 10:23 |
Het ruitje van de RedBull doet me aan een Jag D-type denken![]() | |
DeeBee | vrijdag 29 april 2016 @ 10:30 |
Max weer vernederd door Sainz. Ferrari best prima op de softs, maar de Mercs gaan weer als een trein. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 10:32 |
VT1 dus nog niet sneller dan de poletijd van vorig jaar. VT2 waarschijnlijk wel. | |
Kleffe_Dop | vrijdag 29 april 2016 @ 10:38 |
De "Formule 1" kenner van Nu.nl spreekt over Red Bull als een "tussenstap" naar een echt top team. ![]() | |
Danstmetmotorbendes | vrijdag 29 april 2016 @ 11:15 |
Dit is geen nieuws, maar toch bedankt Hans. | |
WheeledWarrior | vrijdag 29 april 2016 @ 11:16 |
Die cockpit hoofdbescherming van Red Bull is zeker fraaier dan die van Ferrari. Maar het is voor mij een zoveelste stap verder verwijderd van de F1 zoals die hoort te zijn. Samen met V6-motoren, alle kostenbesparingen op motorontwikkeling, zielloze circuits met kilometers asfalt uitloop, geruzie om kwalificatiesystemen, tijdstraffen voor elk contact tussen 2 auto's etc etc. | |
Rossdale | vrijdag 29 april 2016 @ 11:23 |
Kwam een mooie reactie op facebook tegen:
![]() | |
Nattekat | vrijdag 29 april 2016 @ 11:25 |
Geen fan | |
TheFreshPrince | vrijdag 29 april 2016 @ 11:43 |
Loopt Max toch weer de punten mis van VT1. Oh wacht... ![]() | |
Swetsenegger | vrijdag 29 april 2016 @ 11:47 |
![]() | |
Fer | vrijdag 29 april 2016 @ 11:50 |
Of Redbull onderhandelt alweer met Renault over de motor van 2017 en is Kvyat in een gele wagen wel een geheime droom van de Fransen. Gezien de tamtam die ze deze maakten met Sirotkin, denk ik dat Rusland nog steeds interresant is voor Renault. | |
sasquatsch | vrijdag 29 april 2016 @ 11:56 |
Volgend jaar Kvyat en Ocon bij Renault? Zou best kunnen. | |
DeeBee | vrijdag 29 april 2016 @ 12:08 |
En dan rebranden naar Dacia F1 voor de Russische markt? | |
aesop | vrijdag 29 april 2016 @ 12:16 |
Ocon is nog steeds van Mercedes toch? Zie Renault nog wel doorgaan met Magnussen, en Kvyat als onderdeel van een motorendeal. | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 12:28 |
Dacia is Roemeens. | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2016 @ 12:29 |
En dat zie je er ook aan af. | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2016 @ 12:30 |
Zou best kunnen. Niemand weet precies hoeveel geld hij heeft of juist niet heeft | |
ChatGirl | vrijdag 29 april 2016 @ 12:32 |
Bij dat eerste filmpje zie je dat de band bij de eerste poging de bovenkant van de dummy schampt. | |
BeamofLight | vrijdag 29 april 2016 @ 12:34 |
kwalificeren en starten idd | |
SnowOokami | vrijdag 29 april 2016 @ 12:43 |
Ik viel bijna in slaap op m'n werk, volgas naar huis, dus nu kan ik lekker VT2 kijken ![]() edit: als ik een stream kan vinden ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 april 2016 @ 12:50 |
Ja, maar mag wel voor Renault racen, omdat Mercedes voorlopig nog geen plaats heeft voor hem. En ze hebben Wehrlein ook nog. Palmer schijnt al op de schopstoel te zitten. Als hij niet snel presteert willen ze hem vervangen voor Ocon. Die zie ik daar volgend jaar sowieso wel racen en als ze dan Kvyat kunnen krijgen zie ik die er wel naast rijden, want beter dan Sirotkin en interessant voor de Russische markt waar ze de afgelopen jaren een aantal bedrijven hebben overgenomen die Renaults en Dacia's produceren voor de Russische markt. | |
Blik | vrijdag 29 april 2016 @ 12:57 |
Ben benieuwd in hoeverre de aeroscreen nog een voordeel heeft voor de coureurs in de trant van dat ze niet met een hoofd recht in de wind zitten met 300 km/u en een aerodynamisch voordeel. Of een nadeel vanwege verminderd zicht. Enig idee? | |
Sked | vrijdag 29 april 2016 @ 13:04 |
Heh, dit topic was uit myAT ![]() | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 13:20 |
zo eindelijk eens sky aan en de tijd om te kijken | |
Frutsel | vrijdag 29 april 2016 @ 13:30 |
hamilton heeft het niet makkelijk ![]() | |
ChatGirl | vrijdag 29 april 2016 @ 13:31 |
Zet 'm daar maar neer ![]() | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 13:31 |
je bedoelt Vettel | |
SnowOokami | vrijdag 29 april 2016 @ 13:32 |
Gaat goed met Ferrari zo ![]() | |
Frutsel | vrijdag 29 april 2016 @ 13:32 |
Nee Hamilton schoot net al bijna 2x van de baan op hetzelfde stuk. Nu staat Vettel er ja | |
Swetsenegger | vrijdag 29 april 2016 @ 13:39 |
Verstappen heeft het tempo nog niet echt gevonden. | |
#ANONIEM | vrijdag 29 april 2016 @ 13:41 |
4 tienden nog tot de 2015-poletijd. | |
SnowOokami | vrijdag 29 april 2016 @ 13:44 |
Die super soft banden doen het niet echt goed op dit circuit en ze zijn binnen 5 rondjes op lijkt het xD | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 april 2016 @ 13:45 |
Is dit toevallig live op gratis Ziggo zender? | |
ChatGirl | vrijdag 29 april 2016 @ 13:46 |
Nee. Alleen op Ziggo Sport Racing. | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 april 2016 @ 13:47 |
Ah thanks, dan maar live streampje zoeken | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 13:48 |
gewoon betalen vriend stream is illegaal | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 april 2016 @ 13:48 |
Bedankt Hans | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 13:49 |
Ik heb geen idee wie Hans is. | |
ChatGirl | vrijdag 29 april 2016 @ 13:50 |
Head And Neck Support | |
VitaminWater | vrijdag 29 april 2016 @ 13:51 |
Tuurlijk Hans | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 13:56 |
Ik wil dat VBL weer naar hun eigen topics gaan. | |
Twieki | vrijdag 29 april 2016 @ 14:00 |
Iemand een AceStream ID voor me, desnoods via PM/PB? Die in de topicpointer werkt niet. ![]()
| |
ChatGirl | vrijdag 29 april 2016 @ 14:02 |
SPT / [SPT] Handige linkjes + streams Die in de pointer is toch alleen voor de race? | |
Twieki | vrijdag 29 april 2016 @ 14:03 |
Die doen 't ook allemaal niet. | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 14:04 |
je kan Ziggo online kopen als het goed is Fopje doet dat wel eens dacht ik | |
tralalala | vrijdag 29 april 2016 @ 14:05 |
Hier staat altijd wel wat goeds tussen: http://livetv.sx/en/ Spaanse acestream werkt overigens prima. | |
Frutsel | vrijdag 29 april 2016 @ 14:05 |
![]() | |
motorbloempje | vrijdag 29 april 2016 @ 14:11 |
Kap eens met dat gezeur, allemaal. Jezus. Wat fijne HAAS spins daarnet. Crofty's puns waren wel echt héél slecht ![]() | |
AldoTheApache | vrijdag 29 april 2016 @ 14:17 |
Betalen voor Olav ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 29 april 2016 @ 14:18 |
ZIggo Sport Go. Via Internet, ¤ 10,- p/m of ¤ 4,- per race. | |
tralalala | vrijdag 29 april 2016 @ 14:19 |
Olav doet de vrije trainingen niet toch? ![]() | |
Dauthi | vrijdag 29 april 2016 @ 14:21 |
Nog teveel geld voor deze farce. | |
motorbloempje | vrijdag 29 april 2016 @ 14:23 |
Nou, dan doe je het niet. Opgelost. | |
Dauthi | vrijdag 29 april 2016 @ 14:35 |
Nauwelijks iemand koopt het. In Engeland zijn de kijkcijfers voor een Sky race 800.000 en voor een Channel 4 race ruim 3 miljoen. Daarnaast valt het er helemaal niets online te zien, zijn er niet een goede highlights of summaries laat staan een archief met oude races, training en een best off. Als je dat vergelijkt met zo'n beetje iedere andere sport dan voetbal, dan zie je gewoon dat F1 op bijna ieder vlak op dit moment de plank volledig misslaat, en zich voornamelijk naar de fans uit als een complete amateuristische clusterfuck. | |
Frozen-assassin | vrijdag 29 april 2016 @ 14:36 |
-even normaal doen- [ Bericht 96% gewijzigd door Nattekat op 29-04-2016 14:38:30 ] | |
Nattekat | vrijdag 29 april 2016 @ 14:39 |
Nasr is plotseling een stuk sneller dan Ericsson. Ligt echt niet aan het chassis hoor ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 29 april 2016 @ 14:44 |
Heb de stream maar opgegeven. Ben toch aan 't werk, en hij hapert als de tering met deze kutverbinding. ![]() | |
Beach | vrijdag 29 april 2016 @ 14:48 |
de fp is ook al voorbij | |
JimmyManna | vrijdag 29 april 2016 @ 17:38 |
Vandaag zal ook weer niet helpen voor Palmer vrees ik. 0.8 achter op Sirotkin. Nou weten we niet wat ze deden, maar volgens de Rus iig gelijke hoeveelheid benzine. | |
Geralt | vrijdag 29 april 2016 @ 17:46 |
Blijft aarslelijk als je het mij vraagt ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 29 april 2016 @ 17:55 |
of hij heeft een net zo slecht chassis als Nasr had of hij is er een van de categorie Sakon Yamamoto of andere goden die het tempo niet bij kon houden. Niet dat Kevin Magnussen een hoogvlieger is trouwens | |
franklop | vrijdag 29 april 2016 @ 18:36 |
Vettel +5 op startgrid door versnellingsbak penalty | |
Funzel | vrijdag 29 april 2016 @ 20:14 |
Sirotkin komt er wel denk ik. | |
Max23 | vrijdag 29 april 2016 @ 20:40 |
Dit gaat een lastig weekend worden voor Verstappen | |
Bonobo11 | vrijdag 29 april 2016 @ 22:51 |
ze gingen toch ruilen van chassis? Heeft Sauber dan echt 2 verschillende auto's? | |
JimmyManna | zaterdag 30 april 2016 @ 00:16 |
Ik weet niet of ze ook echt geruild hebben. Heb de VTs niet gezien. Weet iemand dat? | |
twiFight | zaterdag 30 april 2016 @ 00:45 |
Zeer terecht punt. En de FOM is panisch over beelden op youtube, maar zelf iets aanbieden doen ze ook niet. Media in 2016 op haar best. | |
JimmyManna | zaterdag 30 april 2016 @ 07:49 |
Wordt een lastige race voor Max, zegt Max. Kan hij wel eens gelijk in hebben. Ik ben alleen bang dat hef niet bij deze ene lastige race zal blijven... Wordt een zwaar seizoen. Bij Renault blijven was veel beter geweest. | |
motorbloempje | zaterdag 30 april 2016 @ 07:57 |
Gewoon keihard rijden. | |
Geralt | zaterdag 30 april 2016 @ 08:14 |
Not to worry; volgend jaar heeft ie weer een Renault Tag Hoer achterin liggen. | |
motorbloempje | zaterdag 30 april 2016 @ 08:16 |
Is het al 10 uur (VK tijd)...? Lig me al vanaf 6 uur te vervelen... ![]() | |
Geralt | zaterdag 30 april 2016 @ 08:22 |
Hoe moeten wij dat in godsnaam weten!? JIJ woont er ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 30 april 2016 @ 08:23 |
![]() | |
franklop | zaterdag 30 april 2016 @ 08:24 |
nasr heeft nieuw chassis, niet die van Ericsson | |
_-_ratjetoe_-_ | zaterdag 30 april 2016 @ 08:33 |
Of een betere deal met Ferrari. Dit is het slechtste van twee werelden (als ze het nu al moeilijk gaan krijgen..) | |
motorbloempje | zaterdag 30 april 2016 @ 08:34 |
Of ze doen alsof ze het moeilijk gaan krijgen en 'verrassen' dan flink. ![]() | |
Swetsenegger | zaterdag 30 april 2016 @ 08:45 |
In China hadden ze ook enorme problemen met overstuur. Op Zondag was dat magisch verdwenen. En verrassend dat Max 46 duizendste achter Sainz staat met een onbestuurbare auto, terwijl Sainz dik tevreden is over de auto. | |
Geralt | zaterdag 30 april 2016 @ 08:49 |
Dat is niet verrassend Swets ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 30 april 2016 @ 08:52 |
Ies taktiek. | |
Swetsenegger | zaterdag 30 april 2016 @ 08:58 |
whehehe | |
tralalala | zaterdag 30 april 2016 @ 10:47 |
| |
Nattekat | zaterdag 30 april 2016 @ 10:50 |
Zeg, steel eens geen geniale linkjes die ik heb gevonden ![]() | |
THEFXR | zaterdag 30 april 2016 @ 10:59 |
hij doet het iig goed ![]() | |
tralalala | zaterdag 30 april 2016 @ 10:59 |
![]() | |
Spockjuh_ | zaterdag 30 april 2016 @ 11:00 |
lang leve ziggo sport go als je aan het werk bent, 6 camera's en goede kwaliteit ![]() | |
JimmyManna | zaterdag 30 april 2016 @ 11:00 |
Helder. Dankje. |