Dat stelt nog niet veel voor anders. De oorlog van Joegoslavië is nog maar amper afgelopen of er is alweer een burgeroorlog in Oekraine.quote:
Inderdaad, vandaar mijn verregaande eurofilie.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:06 schreef Kaas- het volgende:
Het is tijd voor de Pax Europeana. Een federaal Europa dat overal vrede, welvaart, vrijheid en stabiliteit brengt.
Joegoslavië bestaat al vijftien jaar niet meer, Kaas.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat stelt nog niet veel voor anders. De oorlog van Joegoslavië is nog maar amper afgelopen of er is alweer een burgeroorlog in Oekraine.
Heeft de EU met haar associatieakkoorden wel weten te voorkomen dat het weer mis gaat op de Balkan. Voornamelijk daarom was die Nobelprijs voor de Vrede zo terecht.
Wat is 15 jaar? Je knippert even en het is voorbij. Pax Romana duurde 200+ jaar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joegoslavië bestaat al meer dan vijftien jaar niet meer, Kaas.
Dus? Lekker vergelijken met tweeduizend jaar geleden. Bovendien werden in de zogenaamde "pax Romana" hele bevolkingsgroepen uitgeroeid, maar dat is makkelijk vergeten natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat is 15 jaar? Pax Romana duurde 200+ jaar.
Vijfentwintig zelfs. Toen begon de ellende daar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Joegoslavië bestaat al vijftien jaar niet meer, Kaas.
Niet zo'n hoge standaard dan. Ik bedoel er een volledig conflictvrij Europa mee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Lekker vergelijken met tweeduizend jaar geleden. Bovendien werden in de zogenaamde "pax Romana" hele bevolkingsgroepen uitgeroeid, maar dat is makkelijk vergeten natuurlijk.
We leven in de vredigste tijd ooit. Ongeacht een conflictje in Oekraïne of de Balkan.
Nog wel, maar het opkomend nationalisme kan alles zomaar weer in brand zetten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus? Lekker vergelijken met tweeduizend jaar geleden. Bovendien werden in de zogenaamde "pax Romana" hele bevolkingsgroepen uitgeroeid, maar dat is makkelijk vergeten natuurlijk.
We leven in de vredigste tijd ooit. Ongeacht een conflictje in Oekraïne of de Balkan.
Ik ben ook een federalist, maar de EU heeft flinke verbeteringen nodig voordat ze überhaupt stappen in die richting kán zetten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar mijn verregaande eurofilie.
Ik heb de verschrikkingen van de vorige oorlog nog van heel veel mensen die het hebben meegemaakt gehoord.
Iets wat nog nooit bestaan heeft? We zijn vandaag dichterbij dan ooit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Niet zo'n hoge standaard dan. Ik bedoel er een volledig conflictvrij Europa mee.
Twee stappen verder, één terug. Helaas komt vooruitgang niet zonder tegenslagen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:13 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nog wel, maar het opkomend nationalisme kan alles zomaar weer in brand zetten.
Dit gaat een semantisch gedoetje worden zo te zien. Niet zoveel zin in. Ga lekker slapen nu, truste.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Iets wat nog nooit bestaan heeft? We zijn vandaag dichterbij dan ooit.
De meeste mankementen van de huidige EU komen imho zelfs voort uit het niet willen afdragen van bevoegdheden door nationale overheden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:13 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben ook een federalist, maar de EU heeft flinke verbeteringen nodig voordat ze überhaupt stappen in die richting kán zetten.
Sommige van die stappen bestaan overigens uit verdere eenwording, dus dat is mooi meegenomen.
Weten we ook nog waarom die ellende begon daar?quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:12 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Vijfentwintig zelfs. Toen begon de ellende daar.
Ja, de dood van Tito in combinatie met het ineenstorten van de Sovjetunie.quote:Op dinsdag 19 april 2016 01:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weten we ook nog waarom die ellende begon daar?
Dat meen je niet. Wat ergquote:Op dinsdag 19 april 2016 00:09 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Inderdaad, vandaar mijn verregaande eurofilie.
Ik heb de verschrikkingen van de vorige oorlog nog van heel veel mensen die het hebben meegemaakt gehoord.
En daar bovenop ook nog de NAVO-bombardementen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 02:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, de dood van Tito in combinatie met het ineenstorten van de Sovjetunie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |