Geniaal voor kinderen! Binnen rolschaatsen/ fietsen/ weetikwat als het regent.quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:20 schreef k_man het volgende:
Gezellige, knusse leefruimte in deze woonboerderij.
[ afbeelding ]
Daar heb je gelijk in. Zo is de beste manier om een windmolen te conserveren hem in bedrijf te nemen. Dan blijft alles soepel lopen.quote:Op zondag 8 mei 2016 16:58 schreef TR08 het volgende:
Ik zou in deze ruimte de woonkamer maken en dan het eten met de kraan op tafel zettenGewoon omdat het kan
![]()
[ afbeelding ]
Een van de 2 eerder genoemde boerderijtjes
Heb je de GIGA-CV installatie gezien die er in zit! Dat zal je wel nodig hebben om het een beetje behaagelijk te maken.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Geniaal voor kinderen! Binnen rolschaatsen/ fietsen/ weetikwat als het regent.
verkeerde topic? of is funda overgenomen door marktplaats?quote:Op zondag 8 mei 2016 22:26 schreef LXIV het volgende:
BMW 7 voor maar 5500 euro:
[ afbeelding ]
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Ongeveer net zo duur als een Seat Ibiza:
[ afbeelding ]
Maar daarna..
Lees de post erboven en je snapt waarom ik deze vergelijking maak.quote:Op zondag 8 mei 2016 22:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
verkeerde topic? of is funda overgenomen door marktplaats?
Omdat dat ook zo is.quote:Op zondag 8 mei 2016 22:23 schreef LXIV het volgende:
Alleen ben ik bang dat je grote kosten pas komen ná de aankoop.
Ja, ik geloof ook eerder dat het een opoffering is om erfgoed in stand te houden dan een groot plezier om er te wonen. Of je moet zó veel geld hebben dat je alles kunt uitbesteden.quote:Op zondag 8 mei 2016 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Omdat dat ook zo is.
Praktisch elke eigenaar van een landgoed, kasteel, landhuis etc. die het in goede staat wil houden is daar enorme bedragen aan kwijt en velen redden dat dan ook niet. Zelfs niet de mensen met écht veel geld.
Om een aardig landgoed in goede staat te houden heb je al gauw een of meerdere hoveniers nodig die het hele jaar rond bezig zijn. Om over eventuele restauraties van gebouwen nog maar niet te spreken.
Zoiets drijft dan ook op subsidies, vrijwilligers en allerlei vormen van exploitatie e.d.
En vervolgens kun je in de herfst/winter met een jas in 'huis' lopen omdat zoiets simpelweg niet warm is te krijgen.
Grappig dat jullie dit allemaal zo vreselijk vinden. Ik vind zoiets dus echt ge-wel-dig!quote:Op donderdag 5 mei 2016 08:20 schreef k_man het volgende:
Gezellige, knusse leefruimte in deze woonboerderij.
[ afbeelding ]
Het is wel gaaf, maar ik denk dat het in de praktijk toch wel tegenvalt. Om te stoken, om onderhoud te plegen, om schoon te houden etc.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Grappig dat jullie dit allemaal zo vreselijk vinden. Ik vind zoiets dus echt ge-wel-dig!![]()
Echt heerlijk lijkt mij dat, zoveel ruimte en creëert juist een hele toffe ambiance vind ik (al mag/kan het, ook naar mijn smaak, wel iets knusser/gezelliger ingericht worden, maar volgens mij is dat ook echt wel mogelijk).
Ja, dat zal er natuurlijk zeker minder aan zijn.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel gaaf, maar ik denk dat het in de praktijk toch wel tegenvalt. Om te stoken, om onderhoud te plegen, om schoon te houden etc.
Ik denk dat je het beste kunt wonen naar wat je nodig hebt (ruimte is ook een noodzaak). Maar alles wat daar bovenop komt is op termijn alleen maar overlast. Hoeveel kamers wil je in een huis? Woonkamer, sérre, vier slaapkamers, speelkamer, studeerkamer, hobby/werkkamer. Laten we zeggen een stuk of 10 kamers. Wat moet je met 20 kamers? Dat zijn er echt 10 teveel, waar je wel de lasten maar weinig lusten van hebt.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, dat zal er natuurlijk zeker minder aan zijn.
Oh, maar het ging me even puur om die hele grote ruimte als woonkamer + keuken. Niet om alles daaromheen (al zijn er zeker nog wel wat dingen die ik erg tof aan dat huis vind). Tenzij ik die commercieel zou gaan gebruiken, hoef ik echt niet zo veel kamers.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste kunt wonen naar wat je nodig hebt (ruimte is ook een noodzaak). Maar alles wat daar bovenop komt is op termijn alleen maar overlast. Hoeveel kamers wil je in een huis? Woonkamer, sérre, vier slaapkamers, speelkamer, studeerkamer, hobby/werkkamer. Laten we zeggen een stuk of 10 kamers. Wat moet je met 20 kamers? Dat zijn er echt 10 teveel, waar je wel de lasten maar weinig lusten van hebt.
quote:Op vrijdag 6 mei 2016 11:08 schreef Gaoxing het volgende:
En dat zijn wel heel ernstige drijfhulpjes voor zo'n minizwembad
Nee hoor, heeft nooit riet op gelegen. Heel veel boerderijen zijn hier zo. Woonzijde zwart, schuurgedeelte rode pannen. Pannen waren goedkoper dan rietquote:Op zaterdag 7 mei 2016 20:47 schreef Messina het volgende:
[..]
Heel normaal voor huizen waar vroeger riet op lag. Aan de woonzijde van het huis heb je dan zwart (of donkerblauwe) dakpannen, achter -waar oorspronkelijk riet lag- rood (of bruin-rood).
Zie het al voor me, met je zit-schrob-dweilmachine door je woonkamer heenquote:Op zondag 8 mei 2016 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel gaaf, maar ik denk dat het in de praktijk toch wel tegenvalt. Om te stoken, om onderhoud te plegen, om schoon te houden etc.
Een Roomba of 3 kan geen kwaad denk ikquote:Op maandag 9 mei 2016 13:56 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Zie het al voor me, met je zit-schrob-dweilmachine door je woonkamer heen
Bij veel villa's die we hier tegenkwamen, zie je bv. 10 kamers waarvan 2 slaapkamers. Daar zijn de verhoudingen duidelijk zoek. Maar ik erger me ook aan huizen met een enorme masterslaapkamer met uitgebreide badkamer, terwijl de twee of drie andere slaapkamertjes het samen met een eenvoudig badkamer moeten doen. Ook hier is sprake van smakeloosheid en gebrek aan gezonde proporties.quote:Op zondag 8 mei 2016 23:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste kunt wonen naar wat je nodig hebt (ruimte is ook een noodzaak). Maar alles wat daar bovenop komt is op termijn alleen maar overlast. Hoeveel kamers wil je in een huis? Woonkamer, sérre, vier slaapkamers, speelkamer, studeerkamer, hobby/werkkamer. Laten we zeggen een stuk of 10 kamers. Wat moet je met 20 kamers? Dat zijn er echt 10 teveel, waar je wel de lasten maar weinig lusten van hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |