abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161464035
Ik las vandaag een interessant stuk over de mogelijke Brexit en de achtergronden hiervan. Kans is dat het leidt tot een door de radicale en protectionistische Belgen en Fransen geleide EU, die de kloof tussen burgers en politiek nog verder vergroot met sterk vergrote kans op een fataal ongeluk. Wat vinden jullie hiervan?

Ik denk zelf dat de weg die de EU nu bewandeld lijdttot een steeds grotere kloof tussen (EU)politiek en burger. Voorbeelden zijn de meermalen genegeerde referenda, het rampzalige vluchtenlingendeal, de grieken die perse in de euro moesten blijven met alle rampzalige gevolgen van dien, met als gevolg oa het rampzalige rentebeleid van de ECB, waardoor bv onze pensioenen verdwijnen naar zuid europa. zo kan ik nog wel even doorgaan. Handelsverdragen die alleen maar goed zijn voor de multinationals en de steeds grotere kloof tussen arm en rijk.

Hoe denken jullie hierover? Ik neig ernaar het megalomane europese project op te blazen en te starten met een pakket van nieuwe bilaterale samenwerkingen met landen. Ik denk dat dit voor Nederland veel beter is. Ik zie ook niet in waarom een EU hiervoor nodig is.

Bron: http://www.internationalespectator.nl/article/hoe-reëel-een-vertrek-van-groot-brittannië-uit-de-eu
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:06:28 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161464086
Omdat we eeuwenlange bilaterale samenwerkingen hebben gehad en ik je een hele reeks oorlogen kan opnoemen, die daar het gevolg van waren. Ik hoop dat je beseft dat we al ruim 70 jaar zonder groot conflict in Europa leven. En in een Europa waar Frankrijk en Duitsland aan elkaar grenzen is dat een hele prestatie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_161464096
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik las vandaag een interessant stuk over de mogelijke Brexit en de achtergronden hiervan. Kans is dat het leidt tot een door de radicale en protectionistische Belgen en Fransen geleide EU, die de kloof tussen burgers en politiek nog verder vergroot met sterk vergrote kans op een fataal ongeluk. Wat vinden jullie hiervan?

Ik denk zelf dat de weg die de EU nu bewandeld lijdttot een steeds grotere kloof tussen (EU)politiek en burger. Voorbeelden zijn de meermalen genegeerde referenda, het rampzalige vluchtenlingendeal, de grieken die perse in de euro moesten blijven met alle rampzalige gevolgen van dien, met als gevolg oa het rampzalige rentebeleid van de ECB, waardoor bv onze pensioenen verdwijnen naar zuid europa. zo kan ik nog wel even doorgaan. Handelsverdragen die alleen maar goed zijn voor de multinationals en de steeds grotere kloof tussen arm en rijk.

Hoe denken jullie hierover? Ik neig ernaar het megalomane europese project op te blazen en te starten met een pakket van Nieuwe bulaterale samenwerkingen met landen. Ik zie niet in waarom een EU hiervoor nodig is.

Bron: http://www.internationalespectator.nl/article/hoe-reëel-een-vertrek-van-groot-brittannië-uit-de-eu
Hoe ik over je post denk? Dat het vooral een leuke verzameling feitenvrije of zeer feitenarme rommel is.
pi_161464120
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Omdat we eeuwenlange bilaterale samenwerkingen hebben gehad en ik je een hele reeks oorlogen kan opnoemen, die daar het gevolg van waren. Ik hoop dat je beseft dat we al ruim 70 jaar zonder groot conflict in Europa leven. En in een Europa waar Frankrijk en Duitsland aan elkaar grenzen is dat een hele prestatie.
Je moet niet vergeten dat een groot deel van de mensen hier op het internet het historisch besef van een Rhesus Makaak heeft.
pi_161464510
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoe ik over je post denk? Dat het vooral een leuke verzameling feitenvrije of zeer feitenarme rommel is.
Heb je het stuk van de spectator wel gelezen?
pi_161464554
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:36 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Heb je het stuk van de spectator wel gelezen?
Om dat eens met jouw post te verbinden, ik zie er niet echt een gedegen analyse inndat de Turkijedeal rampzalig is. Of met je andere verzinsels.
pi_161465541
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:03 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoe denken jullie hierover? Ik neig ernaar het megalomane europese project op te blazen en te starten met een pakket van nieuwe bilaterale samenwerkingen met landen. Ik denk dat dit voor Nederland veel beter is. Ik zie ook niet in waarom een EU hiervoor nodig is.
Er wordt ons behoorlijk wat angst aangepraat, dus zal zo'n Brexit wel reuze meevallen. De EU heeft niets met democratie te maken. Politici moeten door burgers ter verantwoording geroepen kunnen worden, en als ze veilig (...) in Brussel zitten (want dat gekke parlement heeft weinig in de melk te brokkelen), ver van de burger af, dan is daar geen sprake van.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161466696
Boris Johnson over de Brexit, de campagne, eventuele gevolgen en het hypocriete pro-EU kamp.
http://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-36057947
pi_161467030
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:09 schreef Nintex het volgende:
Boris Johnson over de Brexit, de campagne, eventuele gevolgen en het hypocriete pro-EU kamp.
Aparte man, die Boris Johson. Hij komt zo breekbaar over, maar hij kan het toch wel erg goed brengen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_161467102
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Aparte man, die Boris Johson. Hij komt zo breekbaar over, maar hij kan het toch wel erg goed brengen.
Hij kan ingewikkelde zaken, zoals het gebrek aan verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid bij de EU bestuurders op een duidelijke manier verwoorden:

SkyNews twitterde op zaterdag 16-04-2016 om 13:11:11 "You Tory tosser!" @BorisJohnson says people know he is responsible for London, unlike EU leaders with Europe https://t.co/zvGzuvmC8P reageer retweet
  zaterdag 16 april 2016 @ 16:05:56 #11
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_161469583
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 13:09 schreef Nintex het volgende:
Ik denk dat een Brexit goed is voor de britten en uiteindelijk ook voor de andere EU landen. Wat je wel gaat zien is dat er binnen de EU krachten zullen zijn die "wraak" willen nemen op de Britten als zij voor een Brexit kiezen en zo samenwerking zullen blokkeren en zo de Britten zoveel mogelijk willen laten bloeden, in plaats van in de eigen boezem te kijken en eens goed te analyseren waarom er toch zo'n aversie is tegen de ondemocratische en alsmaar toenemende Brusselse invloed. De kloof tussen burger en politiek moet gedicht worden en de EU met het mislukte euro project zorgen voor spanningen en polarisatie. Uiteindelijk zal een Brexit leiden tot meer landen die uit de gefaalde EU willen stappen, daar ben ik van overtuigd.
pi_161469612
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:05 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ik denk dat een Brexit goed is voor de britten en uiteindelijk ook voor de andere EU landen. Wat je wel gaat zien is dat er binnen de EU krachten zullen zijn die "wraak" willen nemen op de Britten als zij voor een Brexit kiezen en zo samenwerking zullen blokkeren en zo de Britten zoveel mogelijk willen laten bloeden, in plaats van in de eigen boezem te kijken en eens goed te analyseren waarom er toch zo'n aversie is tegen de ondemocratische en alsmaar toenemende Brusselse invloed. De kloof tussen burger en politiek moet gedicht worden en de EU met het mislukte euro project zorgen voor spanningen en polarisatie. Uiteindelijk zal een Brexit leiden tot meer landen die uit de gefaalde EU willen stappen, daar ben ik van overtuigd.
De retoriek is weer leuk maar waarom zou een Brexit goed zijn voor de Britten en de EU? Want dat is geen stelling die een erg breed draagvlak kent.
pi_161469672
Een Brexit is goed voor de Britten, omdat ze daarmee weer zeggenschap krijgen over hun land, en zelf politici naar huis kunnen sturen die er een potje van maken. Er zijn nog tientallen andere goede redenen te bedenken, maar ik ben bang dat die niet aan jou besteed zijn.
pi_161469703
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:13 schreef Lyrebird het volgende:
Een Brexit is goed voor de Britten, omdat ze daarmee weer zeggenschap krijgen over hun land, en zelf politici naar huis kunnen sturen die er een potje van maken. Er zijn nog tientallen andere goede redenen te bedenken, maar ik ben bang dat die niet aan jou besteed zijn.
Een Brexit is slecht voor de Britten omdat hun welvaart een flinke knauw zal krijgen en de laatste maakindustrie het land rap ten onder zal gaan. Ook verkleint het hun invloed in Europa en de wereld.
Er zijn nog tientallen goede redenen te bedenken, maar ik ben bang dat die niet aan jou besteed zijn.

Ik snap dat het voor de Europahaters tof klinkt maar je moet je wel beseffen wat de kosten van dergelijke fratsen zullen zijn.
pi_161469742
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een Brexit is slecht voor de Britten omdat hun welvaart een flinke knauw zal krijgen en de laatste maakindustrie het land rap ten onder zal gaan. Ook verkleint het hun invloed in Europa en de wereld.
Er zijn nog tientallen goede redenen te bedenken, maar ik ben bang dat die niet aan jou besteed zijn.

Ik snap dat het voor de Europahaters tof klinkt maar je moet je wel beseffen wat de kosten van dergelijke fratsen zullen zijn.
Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat de complete handel van Groot Brittannië zou instorten. GB heeft namelijk veel banden en handel met het Commonwealth en die landen liggen niet in de EU.

Verder kan het GB ook nog vrijhandelsverdragen sluiten met de EU. Het idee dat vrije handel alleen kan via een bureaucratische superstaat is nogal apart.
pi_161469762
Waarom gaat hun maakindustrie een knauw krijgen? Zorgt een Brexit er voor dat hun Jaguars, Rolls Royces en McLarens plotseling uit elkaar gaan vallen?
pi_161469789
Na een Brexit gaan de vrijheidsinperkingen die Cameron heeft bedongen van tafel en kan de overgebleven EU eindelijk een fatsoenlijk euro-beleid opzetten zonder dat de Engelsen dwars doen omdat ze bang zijn dat hun financiële sector in Londen daar last van krijgt. Londen is gewoon het voorportaal van al die belastingparadijzen die de Engelse kroonkolonies zijn hè. Lijkt me kortom alleen maar positief.
pi_161469846
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Engeland heeft toch nauwelijks nog maakindustrie.
pi_161473868
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:20 schreef Voice_of_Liberty het volgende:

[..]

Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat de complete handel van Groot Brittannië zou instorten. GB heeft namelijk veel banden en handel met het Commonwealth en die landen liggen niet in de EU.

Verder kan het GB ook nog vrijhandelsverdragen sluiten met de EU. Het idee dat vrije handel alleen kan via een bureaucratische superstaat is nogal apart.
De kans dat GB tegen gelijke voorwaarden als nu kan aansluiten bij de EU is natuurlijk niet zo groot.
Overigens stelt ook niemand dat de complete handel in zal storten. Het zal echter wel een flinke knauw krijgen. Zelfs de optimistische scenario's uit het exit--kamp gaan daar van uit.

oh en leuk dat commonwealth maar qua handel zijn de Europese landen toch echt veel belangrijker.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:22 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom gaat hun maakindustrie een knauw krijgen? Zorgt een Brexit er voor dat hun Jaguars, Rolls Royces en McLarens plotseling uit elkaar gaan vallen?
Hun autoindustrie is decennia terug eigenlijk al ten onder gegaan op wat leuke historische relicten na. Wat aan maakindustrie resteert ziet hun concurrentiepositie verslechteren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Engeland heeft toch nauwelijks nog maakindustrie.
Daarom schrijf ik ook laatste :P
pi_161473885
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 16:23 schreef Igen het volgende:
Na een Brexit gaan de vrijheidsinperkingen die Cameron heeft bedongen van tafel en kan de overgebleven EU eindelijk een fatsoenlijk euro-beleid opzetten zonder dat de Engelsen dwars doen omdat ze bang zijn dat hun financiële sector in Londen daar last van krijgt. Londen is gewoon het voorportaal van al die belastingparadijzen die de Engelse kroonkolonies zijn hè. Lijkt me kortom alleen maar positief.
Ik ben niet zo enthousiast, Nederland heeft in GB vaak een aardige partner binnen Europa. Zonder hen wordt gezond tegenwicht bieden aan de Frans Duitse as wel heel lastig.
pi_161473962
Brexit is noodzakelijk voor het overleven van Europa.
pi_161474113
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo enthousiast, Nederland heeft in GB vaak een aardige partner binnen Europa. Zonder hen wordt gezond tegenwicht bieden aan de Frans Duitse as wel heel lastig.
De Duits-Franse as is de kern van de EU en Engeland hoorde er oorspronkelijk helemaal niet bij. Ik denk juist dat het goed is als die Duits-Franse as minder verstoord wordt. Dat is de kans om een diepere kern-EU te maken ipv. de boel te verwateren tot het niet werkt en iedereen ontevreden is, waar de Britse 'bijdrage' voor heeft gezorgd.
pi_161476585
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wacht even, geen oorlog?

EU loopt achter VS buitenland beleid aan om ontepas zogenaamde opstanden en burgeroorlogen te creeeren landsbesturen omvertewerpen. De gevolgen van vernietiging en haat staat bij ons letterlijk al in de straten. Een paar aanslagen zijn al gepleegd. 5000 IS soldaten zitten volgens Interpol al in EU. Herhaal nogeens wat je daar hebt geschreven?
pi_161477560
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat vind ik die pirouetjes van jouw mooi, nadelig voor Engeland en opeens komt Nederland er ook nog bij.
Wat rest er dan nog, als het zo zou wezen, misschien een Nexit?
We have bin there before!
pi_161479484
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat een groot deel van de mensen hier op het internet het historisch besef van een Rhesus Makaak heeft.
je bent veelst te positief....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')