En daar gaan we weer.quote:Op vrijdag 22 april 2016 10:44 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Rondvaart-Partyboot-Magnifique
Er wordt wat anders mee bedoeld. Het gaat puur om de geldlening. De ondernemer kan korting krijgen op de fee:quote:Op vrijdag 22 april 2016 11:46 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En daar gaan we weer.
Hypothekaire zekerheid en GEEN notariele aktie.
Deze twee stellingen zijn omgekeerd evenredig aan elkaar.
quote:U kunt ervoor kiezen de Overeenkomst van Geldlening (OvG) notarieel te laten vastleggen. De notariële akte geeft geen zekerheid over de verhaalbaarheid van de vordering, maar wel een enorme kosten- en tijdsbesparing omdat de akte gelijk staat aan een vonnis in executiemogelijkheden. Investeerders kunnen met deze akte naar de deurwaarder om te incasseren op het moment dat u niet aan uw verplichtingen voldoet. De kosten voor het maken van de akte worden door u gedragen, in ruil hiervoor kan het rentepercentage met 0,2% worden verlaagd. Uiteindelijk blijft het altijd de keuze van de investeerders om zich te verenigen en deze stap te zetten, wij faciliteren hierin slechts.
Hoewel een 5S vind ik hem er toch interessant uitzien... wat is jullie mening?quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:13 schreef µ het volgende:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14244
gve nieuw
Waar zie je de CV staan?quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:24 schreef impact9 het volgende:
Ik pak m mee, voldoende box 3 inkomsten, aardige CV van meneer trouwens
Kan zeker interessant zijn, in de Randstad worden er goeie resultaten geboekt met turn key woningen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 14:21 schreef najra1990 het volgende:
[..]
Hoewel een 5S vind ik hem er toch interessant uitzien... wat is jullie mening?
Ja, maar wel traag ...quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:23 schreef obligataire het volgende:
Komen de activeringsmails van GvE bij jullie wel aan?
Oei daar heb ik ooit ook eens last van gehad, toen kwamen ze niet aan. Had iets te maken met ingelogd zijn. Toen gemeld, (wellicht) nooit gefikst.quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:23 schreef obligataire het volgende:
Komen de activeringsmails van GvE bij jullie wel aan?
Even gecontroleerd bij Collin, maar ik heb de betreffende betaling ook al gekregen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:36 schreef namliam het volgende:
Valt me zojuist op dat een betaling die ik normaal rond de 4e van de maand krijg van Collin, ik zojuist al heb binnen gekregen... Dus en 4 april en 22 april, zo een twee weken te vroeg
Ik weet dat we normaal alleen klagen over te late betalingen maar kon dit toch even ook niet laten.
Voor degene die ook de vorige aanvraag van de bakkerij willen zien :quote:Op vrijdag 22 april 2016 15:58 schreef µ het volgende:
Druk weer. Bakkerij op gve.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14358
Whoa. Good find.quote:Op vrijdag 22 april 2016 16:11 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Voor degene die ook de vorige aanvraag van de bakkerij willen zien :
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9747
In de pitch van vorig jaar schetste men de volgende omzetverwachting voor 2015 :
Negatief scenario
¤840.000
Neutraal scenario
¤1.060.000
Positief scenario
¤1.480.000
Is uiteindelijk ¤ 710.000 geworden als ik de nieuwe pitch mag geloven, oeps
Niet zo'n mijn ding, ik sla hem over.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:21 schreef Incitatus3 het volgende:
En de nieuwe IVM (Concrete Matter)? Ziet eruit als stabiele winstcijfers (wel recent lichte daling), met overwaarde op woning. Openen nieuwe winkel is ook een 'grote stap'.
Achteraf blij dat ik vandaag mijn kruit droog heb weten te houden want deze is toch best wel aantrekkelijk. Bestaande winstgevende bedrijfsformule. De omzet wordt door de tweede winkel sterk verhoogd, terwijl veel overheadkosten nauwelijks wijzigen. Buiten de crowdfunding hebben ze nauwelijks schulden. De screening door IVM is zoals vanouds uitgebreid en zorgvuldig.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:21 schreef Incitatus3 het volgende:
En de nieuwe IVM (Concrete Matter)? Ziet eruit als stabiele winstcijfers (wel recent lichte daling), met overwaarde op woning. Openen nieuwe winkel is ook een 'grote stap'.
Partner is ook hoofdelijk aansprakelijk voor de lening. Dat zit dus goed.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die overwaarde is prettig, maar is de ondernemer wel in gemeenschap van goederen getrouwd? Als het huis op haar naam staat wordt het lastig de overwaarde binnen te slepen.
quote:Beide ondernemers alsmede de echtgenoot van Jacob Garvelink zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de lening.
Die derde is toch een commanditaire vennoot? (geldschieter, werkt niet mee).quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:23 schreef Camogli het volgende:
Op de site van concrete matters wordt gesproken over drie ondernemers (Tim, Tomas en Jacob) In de pitch zijn er nog twee over (Tim is weg).
Ik lees daarover niets in de pitch.
Verder ziet het er wel goed uit.
zou kunnen. Die Tim is vormgever, die andere twee zijn chef financien en chef inkoop.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:23 schreef obligataire het volgende:
[..]
Die derde is toch een commanditaire vennoot? (geldschieter, werkt niet mee).
Bij IVM staat op de pagina met projecten:quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:16 schreef impact9 het volgende:
Wordt het nou een extra winkel erbij of een verhuizing naar een nieuwe winkel?
Lees ik er overheen?
Verder lijkt het een goed verhaal idd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het toch wel teleurstellend dat je dan bij een succes verhaal van de firma en vervroegde aflossing met slechts 3 maanden extra rente afgescheept wordt bij terugbetaling!
Dan vind ik de GvE regeling veel en veel beter. dan deel je tenminste in het succes door met de vervroegde aflossing al de rente van de resterende periodes in een keer te innen.
Ik vind dit toch wel een behoorlijk min punt van Collin!!
Hoe zit het trouwens met de inversteerdersfee bij zo'n vervroegde aflossing bij Collin? Weet iemand dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |