abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:46:34 #207
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161622463
quote:
En daar gaan we weer.
Hypothekaire zekerheid en GEEN notariele aktie.
Deze twee stellingen zijn omgekeerd evenredig aan elkaar.

Ik ben bang dat de hypothekaire zekerheid geschrapt wordt.
Geen probleem natuurlijk, 't maar een zekerheidje van een half miljoen.

In vind trouwens een lening van een derde toch wel iets anders dan
'Eigen ingebrachte kapitaal ¤ 110.000'

[ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 22-04-2016 11:52:38 ]
Tot nooit .......
pi_161623119
Bij KoM kan alles, wilt u een achtergestelde lening overbrengen naar de kant van equity, geen probleem we maken er gewoon ingebracht kapitaal van.. Dat komt dat meteen ook beter uit voor alle berekening die ze er op los laten.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_161623946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En daar gaan we weer.
Hypothekaire zekerheid en GEEN notariele aktie.
Deze twee stellingen zijn omgekeerd evenredig aan elkaar.
Er wordt wat anders mee bedoeld. Het gaat puur om de geldlening. De ondernemer kan korting krijgen op de fee:
quote:
U kunt ervoor kiezen de Overeenkomst van Geldlening (OvG) notarieel te laten vastleggen. De notariële akte geeft geen zekerheid over de verhaalbaarheid van de vordering, maar wel een enorme kosten- en tijdsbesparing omdat de akte gelijk staat aan een vonnis in executiemogelijkheden. Investeerders kunnen met deze akte naar de deurwaarder om te incasseren op het moment dat u niet aan uw verplichtingen voldoet. De kosten voor het maken van de akte worden door u gedragen, in ruil hiervoor kan het rentepercentage met 0,2% worden verlaagd. Uiteindelijk blijft het altijd de keuze van de investeerders om zich te verenigen en deze stap te zetten, wij faciliteren hierin slechts.
pi_161625592
Wel een héle mooie incentive:

Incentive

Via de crowd willen wij uiteraard ook graag reclame maken voor ons schip. Daarom bieden wij elke investeerder die ¤ 1.500 of meer investeert, jaarlijks een geheel verzorgd dagje varen aan.
Pecunia non olet
pi_161625861
quote:
Hoewel een 5S vind ik hem er toch interessant uitzien... wat is jullie mening?
pi_161625934
Ik pak m mee, voldoende box 3 inkomsten, aardige CV van meneer trouwens
pi_161626108
te lage rente
ik pas
pi_161626175
Lage rente ben ik met je eens, echter het financieren van marketing / startups / werkkapitaal heeft bijna geen restwaarde bij het ten gelde maken van de goederen.
Bij vastgoed zal zelfs bij executie de waarde minstens 70% vertegenwoordigen, als er dan al een een jaar is afgelost wordt er eigenlijk geen risico meer gelopen.
pi_161626338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:24 schreef impact9 het volgende:
Ik pak m mee, voldoende box 3 inkomsten, aardige CV van meneer trouwens
Waar zie je de CV staan?
pi_161626345
Linkedin
pi_161626797
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 14:21 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Hoewel een 5S vind ik hem er toch interessant uitzien... wat is jullie mening?
Kan zeker interessant zijn, in de Randstad worden er goeie resultaten geboekt met turn key woningen.

Wat mij niet helemaal duidelijk is of het vastgoed als onderpand wordt gegeven of dat het krediet enkel aangewend wordt als handelskrediet. Ze hebben het over woningen in Assen de huizenmarkt in de regio is niet bepaald booming.

Zolang ze voldoende cashflow genereren uit hun vastgoedbeleggingen zou het kwa aflossen wel goed moeten komen. En als ze ook tekenen voor hoofdelijk aansprakelijkheid zou dat helemaal mooi zijn aangezien alle beleggingspanden in Box 3 zitten dus privébezit zijn. Die BV is een lege huls enkel een vehikel voor het handelen met panden dus daar zit 0,0 zekerheid in.

De rente van 6% is redelijk voor dit soort projecten mits de zekerheden goed zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door cofox op 22-04-2016 16:25:41 ]
pi_161626811
జ్ఞ‌ా
pi_161626935
Hey nog iemand heeft zich ingeschreven op @geldvoorelkaar *G*
జ్ఞ‌ా
pi_161627081
Komen de activeringsmails van GvE bij jullie wel aan?
Pecunia non olet
pi_161627100
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:23 schreef obligataire het volgende:
Ja, maar wel traag ...
pi_161627102
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:23 schreef obligataire het volgende:
Oei daar heb ik ooit ook eens last van gehad, toen kwamen ze niet aan. Had iets te maken met ingelogd zijn. Toen gemeld, (wellicht) nooit gefikst.
జ్ఞ‌ా
pi_161627380
Valt me zojuist op dat een betaling die ik normaal rond de 4e van de maand krijg van Collin, ik zojuist al heb binnen gekregen... Dus en 4 april en 22 april, zo een twee weken te vroeg :)

Ik weet dat we normaal alleen klagen over te late betalingen maar kon dit toch even ook niet laten.

Heb de 2 nieuwe van GVE ook meegepakt, 30 maanden is lekker kort al is het percentage misschien niet om over naar huis te schrijven, maar dat past denk ik bij het risico profiel.
pi_161627512
Heb Rijkenvoorde bij GvE ook meegepakt. De rente is aan de lage kant, maar het risico dat mijn geld niet terugkomt acht ik ook laag.
En inderdaad, 30 maanden is lekker kort en dat scheelt ook weer in de kosten die GvE inhoudt.
pi_161627825
Ik heb Rijkenvoorde ook met klein bedrag meegepakt, zit ik bijna weer aan mijn max ingelegde bedrag voor CF :)
pi_161627907
జ్ఞ‌ా
pi_161627974
Een ouderwetse CF-projectvrijdag :) Die bakker laat ik even gaan.
pi_161628003
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:36 schreef namliam het volgende:
Valt me zojuist op dat een betaling die ik normaal rond de 4e van de maand krijg van Collin, ik zojuist al heb binnen gekregen... Dus en 4 april en 22 april, zo een twee weken te vroeg :)

Ik weet dat we normaal alleen klagen over te late betalingen maar kon dit toch even ook niet laten.

Even gecontroleerd bij Collin, maar ik heb de betreffende betaling ook al gekregen.
Wel apart om te zien, nog niet eerder gezien dat er een crowdfund-betaling eerder was als gepland ( behalve een vroegtijdige complete terugbetalling bij GVE uiteraard ).
pi_161628185
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 15:58 schreef µ het volgende:
Druk weer. Bakkerij op gve.
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14358
Voor degene die ook de vorige aanvraag van de bakkerij willen zien :
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9747

In de pitch van vorig jaar schetste men de volgende omzetverwachting voor 2015 :
Negatief scenario
¤840.000
Neutraal scenario
¤1.060.000
Positief scenario
¤1.480.000

Is uiteindelijk ¤ 710.000 geworden als ik de nieuwe pitch mag geloven, oeps
pi_161628232
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:11 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Voor degene die ook de vorige aanvraag van de bakkerij willen zien :
https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9747

In de pitch van vorig jaar schetste men de volgende omzetverwachting voor 2015 :
Negatief scenario
¤840.000
Neutraal scenario
¤1.060.000
Positief scenario
¤1.480.000

Is uiteindelijk ¤ 710.000 geworden als ik de nieuwe pitch mag geloven, oeps
Whoa. Good find.
జ్ఞ‌ా
pi_161628438
de bakker sla ik ook over :W
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_161628586
@ thomas88: deze maand bij IVM een betaling een maand (!!!!!) te vroeg gekregen?
:)
pi_161628640
die bakkerij doe ik niet.
vragen om problemen imo
pi_161628676
een jaar na de lening van een kwart miljoen alweer aan de bel trekken.
ik vermoed een putdempertje
pi_161629087
die boot op KOM is trouwens ook weer een cijfermatig tranendal
pi_161629328
Goed, niet meer aparte kanalen op Telegram, alles bij elkaar: https://telegram.me/crowdfund
జ్ఞ‌ా
pi_161631329
Hierbij de top 10 van week 16:
pi_161631954
Die bakker is toch dramatisch?!
Tegenvallende omzet, een stuk onder het negatieve scenario.
Een jaar geleden is er nog een kwart miljoen geleend, ook al met een slecht verhaal en een "licht" negatief eigen vermogen.
Nu is dat eigen vermogen maar liefst 170.000 euro negatief!

Als klap op de vuurpijl tekent Ilpaja BV mee voor de financiering maar die heeft sinds 2013 geen cijfers gepubliceerd, dat is meestal niet voor niets;)
pi_161632368
En de nieuwe IVM (Concrete Matter)? Ziet eruit als stabiele winstcijfers (wel recent lichte daling), met overwaarde op woning. Openen nieuwe winkel is ook een 'grote stap'.
pi_161632602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:21 schreef Incitatus3 het volgende:
En de nieuwe IVM (Concrete Matter)? Ziet eruit als stabiele winstcijfers (wel recent lichte daling), met overwaarde op woning. Openen nieuwe winkel is ook een 'grote stap'.
Niet zo'n mijn ding, ik sla hem over.
pi_161633188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 19:21 schreef Incitatus3 het volgende:
Achteraf blij dat ik vandaag mijn kruit droog heb weten te houden want deze is toch best wel aantrekkelijk. Bestaande winstgevende bedrijfsformule. De omzet wordt door de tweede winkel sterk verhoogd, terwijl veel overheadkosten nauwelijks wijzigen. Buiten de crowdfunding hebben ze nauwelijks schulden. De screening door IVM is zoals vanouds uitgebreid en zorgvuldig.
Pecunia non olet
pi_161633339
Die overwaarde is prettig, maar is de ondernemer wel in gemeenschap van goederen getrouwd? Als het huis op haar naam staat wordt het lastig de overwaarde binnen te slepen.

Verder weinig personeelskosten, zou hij zichzelf betalen uit wat overblijft? Zo ja, dan vraag ik me af wie de nieuwe zaak gaat bestieren? Want die moet ook betaald worden en dan is je halve ton die overblijft zo weg.
Schip ahoy!
pi_161633378
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:10 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die overwaarde is prettig, maar is de ondernemer wel in gemeenschap van goederen getrouwd? Als het huis op haar naam staat wordt het lastig de overwaarde binnen te slepen.
Partner is ook hoofdelijk aansprakelijk voor de lening. Dat zit dus goed.

quote:
Beide ondernemers alsmede de echtgenoot van Jacob Garvelink zijn hoofdelijk aansprakelijk voor de lening.
pi_161633391
Oké, ik keek er alleen even gauw doorheen en heb daar overheen gelezen dan. Prima.
Schip ahoy!
pi_161633432
Wordt het nou een extra winkel erbij of een verhuizing naar een nieuwe winkel?
Lees ik er overheen?

Verder lijkt het een goed verhaal idd
pi_161633492
Twee winkels. Te runnen door twee beherende vennoten dus dat lijkt mij efficiënter dan de huidige situatie met twee kapiteins op één schip.
Pecunia non olet
pi_161633560
Op de site van concrete matters wordt gesproken over drie ondernemers (Tim, Tomas en Jacob) In de pitch zijn er nog twee over (Tim is weg).
Ik lees daarover niets in de pitch.

Verder ziet het er wel goed uit.
pi_161633574
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:23 schreef Camogli het volgende:
Op de site van concrete matters wordt gesproken over drie ondernemers (Tim, Tomas en Jacob) In de pitch zijn er nog twee over (Tim is weg).
Ik lees daarover niets in de pitch.

Verder ziet het er wel goed uit.
Die derde is toch een commanditaire vennoot? (geldschieter, werkt niet mee).
Pecunia non olet
pi_161633663
Op IVM is de vraag ook gesteld of het om een verhuizing of tweede winkel gaat. Ik wacht het antwoord op die vraag even af.

Heeft iemand een idee hoe snel dit antwoord kan komen?
pi_161633762
Lezen is een kunst :)

De ondernemers zien groeikansen en willen ook een tweede vestigingen in de Amsterdamse binnenstad openen, te weten aan de Gasthuismolensteeg
Pecunia non olet
pi_161633774
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die derde is toch een commanditaire vennoot? (geldschieter, werkt niet mee).
zou kunnen. Die Tim is vormgever, die andere twee zijn chef financien en chef inkoop.
pi_161633799
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 20:16 schreef impact9 het volgende:
Wordt het nou een extra winkel erbij of een verhuizing naar een nieuwe winkel?
Lees ik er overheen?

Verder lijkt het een goed verhaal idd
Bij IVM staat op de pagina met projecten:
Voor het openen van een tweede winkel op een toplocatie in Amsterdam zoekt Concrete Matter groeifinanciering.
pi_161633863
Vandaag bericht gehad van Collin dat een van mijn projecten DR3DATA van 60 maanden na 8 maanden vervroegd afgelost wordt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het toch wel teleurstellend dat je dan bij een succes verhaal van de firma en vervroegde aflossing met slechts 3 maanden extra rente afgescheept wordt bij terugbetaling!

Dan vind ik de GvE regeling veel en veel beter. dan deel je tenminste in het succes door met de vervroegde aflossing al de rente van de resterende periodes in een keer te innen.

Ik vind dit toch wel een behoorlijk min punt van Collin!!

Hoe zit het trouwens met de inversteerdersfee bij zo'n vervroegde aflossing bij Collin? Weet iemand dat?
pi_161633982
Heb hem ook meegenomen ivm lijkt me serieuser dan kom of gve
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')