abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164153540
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En voor miljoenste keer reportage van Dafne Schippers laten zien want dat vindt Mevrouw van Zetten uit Tiel zo leuk :'(
Precies, uiteindelijke gaat het bij de NOS ook om de kijkcijfers, en dat trekt gewoon echt meer kijkers dan live sport. Hoe jammer ook voor de echte sportliefhebber. Wat dat betreft zijn de streams al een zegen om er bij te hebben.
  maandag 1 augustus 2016 @ 14:15:58 #152
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164153786
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:02 schreef -0- het volgende:

[..]

Ach, als er verder niks anders op is mag dat best uitgezonden worden wat mij betreft.

Op de keuze voor herhalingen en praten/voorbeschouwen kun je veel aan te merken hebben. Helaas maakt de NOS tv voor alle Nederlanders die de OS kijken. En 95% van de mensen wil liever een 3e voorbeschouwing zien over Dafne Schippers dan de 1e ronde van het handboogschieten.
Maar dat is dus het hele punt. Als ze een commerciële omroep zouden zijn, is een dergelijke redenatie terecht. Maar voor NPO's geldt dat ze een andere taak hebben bij hun programma's.

Dat zie je ook bij de programma's die er daar worden uitgezonden. Dat is niet alleen maar entertainment. Waarbij je door het jaar heen juist ziet dat de NOS ook impopulaire sporten uitzend en/of de minder bekeken competities.

Maar als het om de OS gaat, wordt het normaal gevonden dat ze opeens alleen maar gaan voor de kijkcijfers en wat de gemiddelde kijker wil zien. Ik snap de keuze daarvoor wel, maar het hoort niet bij hun takenpakket om puur aan kijkcijfers te denken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 1 augustus 2016 @ 14:19:54 #153
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164153903
En ik herhaal maar weer eens wat ik al vaker heb gezegd:

Als zender maak je juist waar de kijker thuis naar wil kijken. Als je alleen maar zwemmen en atletiek zou uitzenden, dan zorg je er juist ook voor dat de gemiddelde kijker alleen maar dat wil zien. De rest kent men dan niet.

Juist door onbekende dingen te laten zien, stimuleer je toekomstige kijkcijfers voor die sporten.

Je voed dan als het ware de kijker op in het kijken van sport.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Trouwste user 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 16:01:18 #154
7889 tong80
Spleenheup
pi_164156477
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:05 schreef -0- het volgende:

[..]

Precies, uiteindelijke gaat het bij de NOS ook om de kijkcijfers, en dat trekt gewoon echt meer kijkers dan live sport. Hoe jammer ook voor de echte sportliefhebber. Wat dat betreft zijn de streams al een zegen om er bij te hebben.
Vier jaar geleden was het dieptepunt.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 16:02:29 #155
7889 tong80
Spleenheup
pi_164156500
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 14:19 schreef Redefine het volgende:

Als zender maak je juist waar de kijker thuis naar wil kijken. Als je alleen maar zwemmen en atletiek zou uitzenden, dan zorg je er juist ook voor dat de gemiddelde kijker alleen maar dat wil zien. De rest kent men dan niet.

Juist door onbekende dingen te laten zien, stimuleer je toekomstige kijkcijfers voor die sporten.

Hear Hear.....Boogschieten 4 jaar geleden. Puntje stoel _O_

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_164159044
quote:

Precies dit
pi_164159328
quote:

^O^
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 augustus 2016 @ 18:22:52 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164159403
Want die minder populaire sporten krijgen zo veel aandacht...

Ik heb een EK en OKT (godverdomme in eigen land) waterpolo via een stream van amper 120p moeten kijken omdat de NOS het niet belangrijk genoeg vond.

Ziggo Sport gaf handbal een hele lading aandacht, en zie wat het gebracht heeft. Wmb zullen vele sporten volgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport maandag 1 augustus 2016 @ 18:26:30 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_164159498
Het grootste probleem is dat de NOS liever lult dan live sport laat zien heb ik vaak het idee. Welke sport ze laten zien boeit me dan minder - het is leuker om een eclectische mix te laten zien, maar het is ook belangrijk om in ieder geval de Nederlanders te tonen. Maar dat nabespreken wordt zo overdreven...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:01:51 #160
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164160284
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:22 schreef Nattekat het volgende:

Ik heb een EK en OKT (godverdomme in eigen land) waterpolo via een stream van amper 120p moeten kijken omdat de NOS het niet belangrijk genoeg vond.

Ziggo Sport gaf handbal een hele lading aandacht, en zie wat het gebracht heeft. Wmb zullen vele sporten volgen.
Nee ook die kleinere sporten krijgen te weinig aandacht. Maar ik doelde er op dat ze weleens wat competitie wedstrijden laten zien. De toernooien krijg je inderdaad met de jaren steeds minder te zien. Of überhaupt al niet live, buiten de stream. Of wedstrijden worden niet helemaal uitgezonden.

Handbal is overigens typisch het voorbeeld van het punt dat o.a. ik maak over de maakbaarheid van interesse in NL voor een sport.

Uiteraard helpen dergelijke prestaties enorm. Maar daarvoor keek er bij wijze van spreken geen hond naar handbal. Ook niet als ze het wel beter deden. Doordat Ziggo veel meer wedstrijden is gaan uitzenden en er in andere programma's ook aandacht aan is gaan besteden, is het vanzelf veel meer gaan leven.

Het is nu nog steeds niet dat half Nederland afstemt op een handbal wedstrijd. Maar de handbalvrouwen zijn juiste mede door die aandacht van Ziggo toch wel een item geworden.

En dat is precies het hele gegeven. Als je er aandacht schenkt krijg je vanzelf wel meer geïnteresseerden. Maar zolang je dat niet doet, zal het merendeel inderdaad alleen maar Dafne Schippers willen zien.
  maandag 1 augustus 2016 @ 19:05:12 #161
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164160368
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het grootste probleem is dat de NOS liever lult dan live sport laat zien heb ik vaak het idee. Welke sport ze laten zien boeit me dan minder - het is leuker om een eclectische mix te laten zien, maar het is ook belangrijk om in ieder geval de Nederlanders te tonen. Maar dat nabespreken wordt zo overdreven...
Dat is ook precies het grootste probleem. Dat ze keuzes maken tussen sporten en zelfs bepaalde dingen herhalen, omdat mensen niet de hele dag kunnen kijken, is goed te begrijpen. Dat je een beetje analyse eromheen geeft ook nog, dat kan zelfs helpen.

Maar dat ellenlange gepraat vooraf, tussendoor en ma afloop is gewoon veel te veel van het goede. Om over de verplichte schijtlollige filmpjes en obligate items nog maar te zwijgen :{
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 augustus 2016 @ 19:07:18 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164160409
Gelukkig beginnen de sporten nu pas om 13:00, dus daarvoor alle ruimte voor herhalingen toch?

/wishfulthinking
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164160480
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 18:22 schreef Nattekat het volgende:

ze hadden het misschien online kunnen doen, maar je moet ook niet vergeten dat volgens de wet maar een bepaald percentage van de tijd op de NPO aan sport uitzenden besteed kan worden. In een jaar met EK, OS, Tour en bijv EK atletiek moeten er dan keuzes gemaakt worden.

Valt me ook tegen dat geen enkele andere omroep het waard vond om het uit te zenden.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164160500
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef Nattekat het volgende:
Gelukkig beginnen de sporten nu pas om 13:00, dus daarvoor alle ruimte voor herhalingen toch?

/wishfulthinking
dan kijk je toch gewoon op live streams? Of via bbc, sporza, etc etc
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 augustus 2016 @ 19:11:17 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164160535
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:09 schreef franklop het volgende:

[..]

ze hadden het misschien online kunnen doen, maar je moet ook niet vergeten dat volgens de wet maar een bepaald percentage van de tijd op de NPO aan sport uitzenden besteed kan worden. In een jaar met EK, OS, Tour en bijv EK atletiek moeten er dan keuzes gemaakt worden.

Valt me ook tegen dat geen enkele andere omroep het waard vond om het uit te zenden.
Claim dan niet de rechten. Want daar zijn ze wel heel erg goed in.

Die andere omroepen hebben weinig kans.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164160572
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:11 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Claim dan niet de rechten. Want daar zijn ze wel heel erg goed in.

Die andere omroepen hebben weinig kans.
die hebben meer geld, maar als ze het niet uitgeven dan kan niemand de NOS verwijten dat ze het voor een prikkie binnenhalen.
pi_164160643
Buiten het ontzettende over geanalyseer en net iets teveel herhalingen ben ik verder erg tevreden met de NOS tijgertje tijdens de Spelen (zoals in 2014). Genoeg streams, nu ook gebruik makend van Sport 24 voor de teamsporten en ook veel mogelijkheid tot terugkijken.
  Trouwste user 2022 maandag 1 augustus 2016 @ 19:49:14 #168
7889 tong80
Spleenheup
pi_164161502
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 19:07 schreef Nattekat het volgende:

/wishfulthinking
Hele basketbalwedstrijd met Smeets van die nacht integraal.

maandag 1 augustus 2016 @ 22:29:37 #169
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164166433
Overigens is het niet zo dat de NOS niets goed doet, integendeel er zijn vlakken waar ze het juist heel goed doen. Maar het probleem is dat ze daardoor ook wel arrogant zijn geworden en de problemen die er zijn niet willen zien. Sterker nog de kijker wordt gewoon met een 'service hè' aan het lijntje gehouden. En ze vinden blijkbaar dat ze het pad dat ze jaren geleden zijn opgegaan niet meer willen of durven te verlaten (het meer praten over sport en het uitzenden van de veilige sporten).
pi_164166770
ik ben nu al Stekelenburg moe aan het worden die man is niet geschikt om voor een camera te staan.
  maandag 1 augustus 2016 @ 23:26:52 #171
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_164167504
quote:
2s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:50 schreef Evertjan het volgende:
ik ben nu al Stekelenburg moe aan het worden die man is niet geschikt om voor een camera te staan.
Je kan bij hem zo uittekenen hoe het item er uit gaat zien en wat hij gaat zeggen.
pi_164170120
God, de TT alleen al. Ze zijn nog niet begonnen of er wordt alweer gejankt :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 augustus 2016 @ 09:38:26 #173
7889 tong80
Spleenheup
pi_164170503
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:12 schreef Da_Sandman het volgende:
God, de TT alleen al. Ze zijn nog niet begonnen of er wordt alweer gejankt :').
Ik zag dat je gepost had, wilde voorstellen het anders te doen dan 4 jaar geleden, waren we wederzijds te negatief. Dacht dat moeten we zien te voorko9men. Maar je eerste post is alweer negatief.

pi_164170584
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 09:38 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zag dat je gepost had, wilde voorstellen het anders te doen dan 4 jaar geleden, waren we wederzijds te negatief. Dacht dat moeten we zien te voorko9men. Maar je eerste post is alweer negatief.

Sorry, ik werd een beetje negatief van al het negativisme in dit topic.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 10:02:27 #175
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_164170835
Ik ben wel benieuwd naar de kijkcijfers van Studio Rio om 7 uur s ochtends 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: