quote:Afgelopen maanden 60 kindbruiden Nederland binnengekomen - RTL Nieuws
Tussen september en januari zijn 60 kindbruiden vanuit Syrië Nederland binnengekomen. Dat schrijft Corinne Dettmeijer-Vermeulen, de Nationaal Rapporteur Mensenhandel en Seksueel Geweld tegen Kinderen, in het rapport 'Zicht op kwetsbaarheid'.
Dettmeijer constateert dat er nu nog te weinig aan wordt gedaan. Zij wil dat Nederland de kindhuwelijken strafrechtelijk harder gaat aanpakken.
Huisslaaf
De Syrische meisjes reizen vaak naar Nederland met hun meerderjarige man. "Deze meisjes bevinden zich vaak in een sociaal isolement, waardoor eventueel misbruik en uitbuiting langdurig aan kan houden", zegt Dettmeijer. "Het risico bestaat dat zij op lange termijn verworden tot huisslaaf of verborgen vrouw."
De Nationale Rapporteur ziet ook een risico voor kindbruiden binnen de Roma-gemeenschap, omdat daar ook kinderen worden aangezet tot het aangaan van huwelijken.
Seks
"Momenteel is nog geen sprake van een actieve strafrechtelijke aanpak van huwelijken waartoe kinderen worden aangezet. Dat baart de Nationaal Rapporteur zorgen omdat meerdere wetten kunnen worden overtreden."
Dettmeijer wil dat vaker voor een strafrechtelijke aanpak wordt gekozen. "Als kinderen worden aangezet om te trouwen en daarna in een gecreëerde setting seks moeten hebben, mag dat niet worden toegestaan."
Meer op rtlnieuws.nl:
'Veel meer kindbruiden naar Nederland'
Bron: www.rtlnieuws.nl
Ik vind het vooral frapant dat als je legaal je partner (uit een niet-islamitisch land) naar Nederland wilt halen, veel mensen vaak jaren bezig zijn omdat beide parterns uitvoerig gechecked worden. Maar intussen kan je zonder problemen kindbruiden importerenquote:Op vrijdag 15 april 2016 06:03 schreef Copa het volgende:
Vreemd dat hier weinig tegen gedaan wordt. Prima dat moslims naar Europa vluchten en hun religie en cultuur meenemen, ik heb daar niets op tegen, maar het moet natuurlijk wel volgens de wet allemaal gaan.
Tja, Europese wetten op immigratie zijn inderdaad behoorlijk streng en je komt er echt niet zomaar in als je niks toe te voegen hebt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het vooral frapant dat als je legaal je partner (uit een niet-islamitisch land) naar Nederland wilt halen, veel mensen vaak jaren bezig zijn omdat beide parterns uitvoerig gechecked worden. Maar intussen kan je zonder problemen kindbruiden importeren
Correctie, Nederlandse wetten op immigratie zijn streng. In Duitsland is het bijvoorbeeld veel makkelijker om je partner naar je toe te halen. Daarom nemen mensen vaak de 'Duitste omweg' (voor een Nederlander is het namelijk heel makkelijk om naar Duitsland te verhuizen, en eenmaal daar kan je na een bepaalde periode met veel minder gedoe je partner naar Nederland halen)quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:53 schreef Copa het volgende:
[..]
Tja, Europese wetten op immigratie zijn inderdaad behoorlijk streng en je komt er echt niet zomaar in als je niks toe te voegen hebt.
Voor vluchtelingen geldt dat natuurlijk niet, maar ze zouden dat inderdaad wel eens wat beter mogen controleren, ja.
Ah, dat is waar inderdaad. Ook wel krom natuurlijk, op deze manier slaan die open grenzen -voor personen- ook nergens op als je niet hetzelfde beleid uitvoert. Je kan de wetten dus zo streng maken als je wil, maar via een omweggetje komen ze er toch wel in.quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Correctie, Nederlandse wetten op immigratie zijn streng. In Duitsland is het bijvoorbeeld veel makkelijker om je partner naar je toe te halen. Daarom nemen mensen vaak de 'Duitste omweg' (voor een Nederlander is het namelijk heel makkelijk om naar Duitsland te verhuizen, en eenmaal daar kan je na een bepaalde periode met veel minder gedoe je partner naar Nederland halen)
Dutroux was ook voor de wet getrouwd met z'n slachtoffers inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2016 07:50 schreef Gutmensch het volgende:
Gelukkig komt kindermisbruik binnen de joods-christelijke traditie niet voor.
Oh wacht
Op de christelijke Veluwe moeten meisjes nog steeds vaak met hun oom trouwen omdat ze daar 'per ongeluk' zwanger van zijn geraakt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 07:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dutroux was ook voor de wet getrouwd met z'n slachtoffers inderdaad.
Deze mannen zijn ook niet voor de wet getrouwd, niet in Syrië en niet in Nederland.quote:Op vrijdag 15 april 2016 07:59 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dutroux was ook voor de wet getrouwd met z'n slachtoffers inderdaad.
Is de gevolgtrekking van jouw constatering dan dat de overheid dit nog meer moet faciliteren?quote:Op vrijdag 15 april 2016 07:50 schreef Gutmensch het volgende:
Gelukkig komt kindermisbruik binnen de joods-christelijke traditie niet voor.
Oh wacht
Kennelijk voelt die man zich wel getrouwd voor zijn godje, gesterkt door de acties van de grote profeet met een klein kind.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Deze mannen zijn ook niet voor de wet getrouwd, niet in Syrië en niet in Nederland.
In Nederland zal het huwelijk dan gelukkig ook niet erkent worden.
Waar slaat dit nu weer op?quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:11 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Op de christelijke Veluwe moeten meisjes nog steeds vaak met hun oom trouwen omdat ze daar 'per ongeluk' zwanger van zijn geraakt.
God's wil enzo.
Dat ontken ik ook niet, maar omdat er over 'getrouwd voor de wet' werd gesproken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:16 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Kennelijk voelt die man zich wel getrouwd voor zijn godje, gesterkt door de acties van de grote profeet met een klein kind.
Het zal hem een worst (halal) wezen of de staat zijn huwelijk erkent.
Is er in Syrië een wet die dit verbied dan?quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar omdat er over 'getrouwd voor de wet' werd gesproken.
Zoals vroeger op school. Kreeg Pietje straf wegens praten, gaat zijn beste maatje wijzen naar een paar meisjes die ook aan het converseren waren.quote:
Ik bedoel dat alle religies gekke dingen met kinderen doen. Daarom slaat dat 'cultuurverrijkend' in de TT ook nergens op, want kindermisbruik was al onerdeel van onze cultuur.quote:
Volgens de wet voor jongens 17 jaar en meisjes 16 jaar (in Nederland kan een meisje van 16 jaar ook trouwen wanneer ze toestemming krijgt van haar ouders of zwanger/bevallen is).quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Is er in Syrië een wet die dit verbied dan?
Niet van mijn cultuur hoor? Stel dat komt een keer voor op de Veluwe? Want dat zijn natuurlijk gewoon incidenten. Moeten we dan die kinderbruidjes hier maar toe laten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik bedoel dat alle religies gekke dingen met kinderen doen. Daarom slaat dat 'cultuurverrijkers' in de TT ook nergens op, want kindermisbruik was al onerdeel van onze cultuur.
Dus het kindermisbruik wordt daar alleen maar gedoogd, ok dan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens de wet voor jongens 17 jaar en meisjes 16 jaar (in Nederland kan een meisje van 16 jaar ook trouwen wanneer ze toestemming krijgt van haar ouders of zwanger/bevallen is).
Maar, ze mogen helaas wel eerder trouwen volgens hun geloof, alleen is het dan niet wettelijk, en zoals al is aangegeven maakt dat voor die mensen niks uit.
Een misstand, bedoel je. Net zoals dit een fenomeen is waarvan ik hoop dat in de samenleving breed gedragen wordt dat dit nooit de norm mag gaan worden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik bedoel dat alle religies gekke dingen met kinderen doen. Daarom slaat dat 'cultuurverrijkers' in de TT ook nergens op, want kindermisbruik was al onerdeel van onze cultuur.
Nee, volgens de wet is het verboden, net als in Nederland, maar ze gaan zichzelf natuurlijk niet aangegeven wanneer ze voor geloof getrouwd zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus het kindermisbruik wordt daar alleen maar gedoogd, ok dan.
Nou bedankt voor deze waardevolle toevoeging, maar het zegt natuurlijk helemaal niks verder. Is het dan minder erg ofzo, of wat vind je zelf dat het nut van deze 'nuance' is?quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:26 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik bedoel dat alle religies gekke dingen met kinderen doen. Daarom slaat dat 'cultuurverrijkend' in de TT ook nergens op, want kindermisbruik was al onerdeel van onze cultuur.
Echt, ben je zo simpel dat je het zelf niet inziet of doe je alleen maar net alsof?quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik vind het vooral frapant dat als je legaal je partner (uit een niet-islamitisch land) naar Nederland wilt halen, veel mensen vaak jaren bezig zijn omdat beide parterns uitvoerig gechecked worden. Maar intussen kan je zonder problemen kindbruiden importeren
Het is soms alsof de overheid express het laagste van het laagste binnenlaat (mensen die zelfs in eigen land niet gewild zijn) terwijl goede opgeleide mensen het veel lastiger hebben om zich hier te vestigen.
Deels zeurend/sarcastisch bedoelt, deels niet.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:19 schreef loni55 het volgende:
[..]
Echt, ben je zo simpel dat je het zelf niet inziet of doe je alleen maar net alsof?
Waarom meisje laten blijven?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:38 schreef erodome het volgende:
Huh? Dit was toch sinds kort verboden? Of is dat er nog niet helemaal door ofzo?
Zo nee, heel erg opschieten met dat verbod. Jonge meisjes weghalen van hun "partner", man wegsturen, meisje laten blijven.
Ik probeer op verschillende manieten subtiel aan re geven dat deze TT nergens op slaat, maar het kwartje wil kennelijk niet vallen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou bedankt voor deze waardevolle toevoeging, maar het zegt natuurlijk helemaal niks verder. Is het dan minder erg ofzo, of wat vind je zelf dat het nut van deze 'nuance' is?
'ja maar zij en zij doen het oohook'
dit mohammed was ook met een kind getrouwd, hij was oud genoeg om haar opa te zijn. aisha was haar naam. en ze was 9 hij was in de 50 goeie match volgens de islam, dus ja niet zo gek dat hun volgelingen dit ook willen.quote:
Je weet dat Maria 12 en Jozef 30 was toen ze gingen trouwen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:53 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dit mohammed was ook met een kind getrouwd, hij was oud genoeg om haar opa te zijn. aisha was haar naam. en ze was 9 hij was in de 50 goeie match volgens de islam, dus ja niet zo gek dat hun volgelingen dit ook willen.
Dat dacht ik dus ook meteen. Dit is gewoon verboden, er is meldplicht bij vermoeden van kindermisbruik en dus kan en moet dit aangepakt worden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:38 schreef erodome het volgende:
Huh? Dit was toch sinds kort verboden? Of is dat er nog niet helemaal door ofzo?
...
Het is heel simpel. Iedereen heeft recht op asiel. Als iemand een crimineel is of in dit geval pedofiel staat niet in hun hoofd gegraveerd. Waardoor ze dus binnenkomen zoals je het zegt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deels zeurend/sarcastisch bedoelt, deels niet.
Ik heb alleen geen idee wat je precies bedoelt. Ik kan namelijk niet in je hoofd kijken, dus misschien kan je nog even wat tijd nemen om een goede reactie te typen. Dan kan ik kijken of ik het ermee eens ben of niet.
Eens hoorquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:13 schreef loni55 het volgende:
[..]
Het is heel simpel. Iedereen heeft recht op asiel. Als iemand een crimineel is of in dit geval pedofiel staat niet in hun hoofd gegraveerd. Waardoor ze dus binnenkomen zoals je het zegt.
Er kan geen selectie plaatsvinden als het om een groot crisis als deze gaat. Eigenlijk is dat niet eens wenselijk maar goed.
Het kwartje is al wel gevallen hoor; jij vindt dat de TT nergens op slaat.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:53 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ik probeer op verschillende manieten subtiel aan re geven dat deze TT nergens op slaat, maar het kwartje wil kennelijk niet vallen.
Nou ja, alleen omdat het kindje bruin is, vind ik niet dat ze dan maar misbruikt mag worden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:21 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Ik kan er niet wakker van liggen. Ze naaien maar een eind weg.
Maar wel uit de buurt van onze Nederlandse meisjes blijven, de vuile viezerikken.
Mij boeit het niet meer. Zolang ze maar van onze kinderen afblijven. Kan er geen nacht van wakker liggen. Dat was 10 jaar geleden anders maar nu niet meer.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, alleen omdat het kindje bruin is, vind ik niet dat ze dan maar misbruikt mag worden.
Zegt veel over jou.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:25 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Mij boeit het niet meer. Zolang ze maar van onze kinderen afblijven. Kan er geen nacht van wakker liggen. Dat was 10 jaar geleden anders maar nu niet meer.
Nee hoor, zegt wat over die cultuur. Daarin mag je jonge kinderen misbruiken en uithuwelijken. Ieder z,n hobby.quote:
En ik zit er niet op te wachten om ze te redden. Ze doen maar, maar van onze kids afblijven.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:34 schreef nick202 het volgende:
Ik denk niet dat die kinderen er op zitten te wachten om uitgehuwelijkt te worden met zon smerige pedo.
Spijtig dst je blijkbaar vindt dat het in 'onze' cuktuur ligt om dan hier in Nederland kindjes te laten verkrachten omdat ze toevallig bruin geboren zijn. Omdat het niet 'onze' kinderen zijn. Mìj lijkt het logisch dat we juist alle kinderen in ons land voor dat lot behoedenquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:30 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Nee hoor, zegt wat over die cultuur. Daarin mag je jonge kinderen misbruiken en uithuwelijken. Ieder z,n hobby.
ik walg van beide religies dus ja... echter ging het hier om islam kinds bruidjes, of wou je dat bestrijden?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je weet dat Maria 12 en Jozef 30 was toen ze gingen trouwen?
Ieder geloof heeft kinderbruiden helaas.
Ik nuanceer niks, maar het komt in elke cultuur voor.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het kwartje is al wel gevallen hoor; jij vindt dat de TT nergens op slaat.
Is het kwartje bij jou ook al gevallen? Dat ik het intens walgelijk vind dat jij kinderverkrachting aan het 'nuanceren' bent omdat het in de Veluwe ook gebeurt?
Het is vaak zo dat zulke misstanden gretig worden aangehaald met geen enkel ander doel xenofobe uitspraken te doen zonder dat de problematiek zelf ter sprake komt. Aanranding en verkrachting m.b.t. de nasleep van het Keulen incident is een goed voorbeeld van hypocrisie.quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:53 schreef timmmmm het volgende:
Is het dan minder erg ofzo, of wat vind je zelf dat het nut van deze 'nuance' is?
'ja maar zij en zij doen het oohook'
Nee, ik zeg alleen dat dat verhaal geen excuus is voor hedendaagse kinderbruidjes gezien Maria ook nog een kind was.quote:Op vrijdag 15 april 2016 12:25 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik walg van beide religies dus ja... echter ging het hier om islam kinds bruidjes, of wou je dat bestrijden?
Volgens mij houden ze die kinderen ook gescheiden tot ze 18 zijn. Dan mogen ze naar hun echtgenoot.quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:03 schreef Copa het volgende:
Vreemd dat hier weinig tegen gedaan wordt. Prima dat moslims naar Europa vluchten en hun religie en cultuur meenemen, ik heb daar niets op tegen, maar het moet natuurlijk wel volgens de wet allemaal gaan.
http://welkeleeftijd.nl/om-te-mogen-trouwen/quote:Op vrijdag 15 april 2016 08:28 schreef snakelady het volgende:
Volgens de wet voor jongens 17 jaar en meisjes 16 jaar (in Nederland kan een meisje van 16 jaar ook trouwen wanneer ze toestemming krijgt van haar ouders of zwanger/bevallen is).
quote:Ben je minderjarig maar wil je toch trouwen, dan heb je toestemming van je ouders of voogden nodig. In deze situatie is het nog steeds zo dat de rechter het laatste woord heeft en het trouwen kan verbieden.
Klopt, maar ik ken zelf twee meiden die op 16 en 17 jarige leeftijd getrouwd zijn, een was zwanger en de ander zelfs dat niet eens.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:53 schreef Gia het volgende:
[..]
http://welkeleeftijd.nl/om-te-mogen-trouwen/
Uhuh, maar de rechter kan er nog altijd een stokje voor steken.
[..]
Volgens mij niet. Er wordt vaak wel een afspraak gemaakt bij hele jonge meisjes dat zo'n vent ervan afblijft tot ze menstrueert o.i.d., maar dan zit ze nog vast in het soort huishouden waar minderjarige bruiden binnen worden gehaald, meestal niet de meest vriendelijke en ontwikkelde huishoudens. En ze wordt alsnog verkracht tegen de tijd dat het wel mag volgens de afspraak.quote:Op vrijdag 15 april 2016 14:35 schreef Physsic het volgende:
[..]
Volgens mij houden ze die kinderen ook gescheiden tot ze 18 zijn. Dan mogen ze naar hun echtgenoot.
Toch blijft het apart dat daar zo de nadruk op ligt. Zijn eerste vrouw die significant ouder was als hij en al die andere vrouwen die geen kindbruidjes waren, maar de meeste weduwen waren worden dan ineens snel buiten beschouwing gelaten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:53 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dit mohammed was ook met een kind getrouwd, hij was oud genoeg om haar opa te zijn. aisha was haar naam. en ze was 9 hij was in de 50 goeie match volgens de islam, dus ja niet zo gek dat hun volgelingen dit ook willen.
Het is in veel discussies inderdaad niet relevant. Het wordt pas relevant als we het gaan hebben over het huwelijksrecht in veel landen in het Midden-Oosten, want daar is/was de minimum-leeftijd in veel gevallen 9 jaar. Deze is/was gebaseerd op de leeftijd van Aïsha. Dan is die leeftijd dus zeer relevant, want hij rechtvaardigt in het lokale recht de jonge leeftijd van zo'n kindbruidje.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch blijft het apart dat daar zo de nadruk op ligt. Zijn eerste vrouw die significant ouder was als hij en al die andere vrouwen die geen kindbruidjes waren, maar de meeste weduwen waren worden dan ineens snel buiten beschouwing gelaten.
Door zowel de mensen die kritiek willen hebben op de islam als oude vieze ventjes die onder het mom geloof met kinderen willen "trouwen".
Ik vind veelwijverij ook niet kunnen, eigenlijk.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:05 schreef erodome het volgende:
Toch blijft het apart dat daar zo de nadruk op ligt. Zijn eerste vrouw die significant ouder was als hij en al die andere vrouwen die geen kindbruidjes waren, maar de meeste weduwen waren worden dan ineens snel buiten beschouwing gelaten.
Door zowel de mensen die kritiek willen hebben op de islam als oude vieze ventjes die onder het mom geloof met kinderen willen "trouwen".
Geheel mee eens dat het aangepakt dient te worden. Maar het staat me dan ook in het geheugen dat er een extra aanpak kwam voor kindhuwelijken die in het land van herkomst wel legaal waren (wat dus bij zo jong uit Syrie niet het geval is, dat zijn daar ook onwettelijke huwelijken).quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:12 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Het is in veel discussies inderdaad niet relevant. Het wordt pas relevant als we het gaan hebben over het huwelijksrecht in veel landen in het Midden-Oosten, want daar is/was de minimum-leeftijd in veel gevallen 9 jaar. Deze is/was gebaseerd op de leeftijd van Aïsha. Dan is die leeftijd dus zeer relevant, want hij rechtvaardigt in het lokale recht de jonge leeftijd van zo'n kindbruidje.
Nu hebben we het in dit geval over meiden van tussen de 12 en 17 geloof ik, dus dan vind ik het hele Aïsha-verhaal niet relevant. De Nederlandse wetgeving is dat wel. Ik mag mijn dochter of zoon niet uithuwelijken zonder dat Jeugdzorg of welke instantie die tegenwoordig ook beheert voor de deur staat. Hetzelfde recht geldt voor deze minderjarige bruiden. Handhaaf het dan ook, denk ik dan. De wet staat niet toe om met twee maten te meten, en al helemaal niet uit cultuurrelativistische motieven.
Precies, je zult met een aanpak moeten komen waarbij de meiden in elk geval bewust gemaakt wordt van hun rechten en dat ze beschermd kunnen worden. En er zullen ertussen zitten die er geen gebruik van willen maken omdat ze zelf bewust die keuze willen maken. Daar gaat het mij om: dat ze die keuze hebben en kunnen maken op het moment dat ze voldoende besef hebben wat deze inhoudt.quote:Op vrijdag 15 april 2016 15:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Geheel mee eens dat het aangepakt dient te worden. Maar het staat me dan ook in het geheugen dat er een extra aanpak kwam voor kindhuwelijken die in het land van herkomst wel legaal waren (wat dus bij zo jong uit Syrie niet het geval is, dat zijn daar ook onwettelijke huwelijken).
Het lijkt mij van groot belang om zo'n stel gelijk uit elkaar te halen bij aankomst en het huwelijk onwettelijk te verklaren. Echt uit elkaar plaatsen dus, permanent.
Straffen als het in het land van afkomst ook buiten de wettelijke regels valt (leeftijdsgrenzen voor huwelijk dus). Man afgewezen, meisje gewoon zonder verdere bemerking het verdere asielproces in lijkt me dan niet onredelijk.
Goed duidelijk maken dat het huwelijk hier niet geld (ontbinden dus) en dat voortzetting van die relatie vanaf dat moment strafbaar is als het wel binnen de wetten van het land van afkomst valt.
Zitten we met iets oudere (16+) bruiden en zijn er al kinderen in het spel. Dan eerst scheiden, meisje ruimte en rust bieden. Duidelijk maken dat de hulpvraag voor haar en haar kinderen niet veranderd en dat het huwelijk per onmiddelijk ontbonden kan worden.
Die eigen keuze geven wat ze willen, maar wel met een verplichte gescheiden periode zodat er getoond kan worden dat die meiden hier op eigen benen kunnen staan en veilig zijn, zonder die man en voor die man. En dan denk ik niet aan dagen, maar aan maanden.
Omdat dit onder cultuur valt en is het automatisch geen pedofilie meer.quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:03 schreef Copa het volgende:
quote:Abuse fears after child brides found living with older husbands in Scandinavian asylum centers
Child brides are being allowed to stay with their older husbands in some Scandinavian asylum centers, it has emerged. Authorities defend the practice by saying husbands may be the only person brides know and trust, but others suspect possible child abuse.
In Norway, 31,000 asylum seekers arrived during 2015. Ten of those migrants were under the age of 16 and married, and four had kids, according to the Norwegian Directorate of Immigration (UDI), as cited by Reuters.
Some of them “live with their partners,” an email from the institution said.
"Minors seeking asylum are in a difficult situation where they have left their homeland, family and friends, and the partner they have traveled with can be the only person they know and trust in Norway," said Heidi Vibeke Pedersen, a top UDI official.
Activists are furious over the fact that those who arrived back in 2015 have been allowed to stay where they are.
place them with their partner in facilities rigged for adults is not acceptable," Camilla Kayed, of the Ombudsman for Children Norway, an official watchdog for children's rights, told Reuters.
However, Oslo did not ratify conventions by the Council of Europe aimed at avoiding child abuse and exploitation.
In most Scandinavian countries, the lowest age of consent is 15 – in Norway, it’s 16 – while 18 is the minimum age for marriage.
Norway isn’t the only Scandinavian country to have such issues, though: after a review in February, dozens of young female asylum seekers were discovered living with older men in Danish refugee centers.
At the time, Danish authorities reacted strongly to the news, with a spokeswoman for the Integration Ministry saying that couples younger than 18 would be banned from living together unless they have “exceptional reasons.”
A month earlier, at least 70 married girls under the age of 18 were found in asylum centers in Sweden, including major cities like Stockholm and Malmo.
"This is worrying. We know that children fleeing [their home countries] are very vulnerable both for human trafficking and to become targets of forced marriage," Sweden's Ombudsman for Children, Fredrik Malmberg, wrote in a blog.
Terecht punt van de autoriteiten. Je moet je wel blijven afvragen of ingrijpen tegen kinderhuwelijken daadwerkelijk in de beste interesse van de meisjes is en niet enkel dient om ons van ons eigen ongemakkelijke gevoel af te helpen.quote:
Ja, maar als volwassene seks hebben met iemand jonger dan 16 mag niet (in Nederland). Dus het is de vraag of je die kinderen dan ook bij die mannen moet laten.quote:Op maandag 25 april 2016 13:07 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Terecht punt van de autoriteiten. Je moet je wel blijven afvragen of ingrijpen tegen kinderhuwelijken daadwerkelijk in de beste interesse van de meisjes is en niet enkel dient om ons van ons eigen ongemakkelijke gevoel af te helpen.
Er was best een goede reden voor de situatie, zoals deze hier gold. Wetten omtrent huwelijken, seks en volwassenheid zijn vergankelijk en nauwelijks objectief te beoordelen. Dat één van de mensen in een huwelijk jonger is dan wij wenselijk achten, betekent ook niet gelijk dat het huwelijk gedwongen is.
Ik neig zelf naar het aanhouden van de standaard dat huwelijken die, in het land van herkomst, legaal zijn vertrokken hier ook gewoon gelden. Natuurlijk is dat makkelijker verdedigen bij vluchtelingen uit een land waarbij de minimale leeftijd 16 is, dan bij eentje waar die 12 is.
Beschaafde mensen die open staan voor andere culturenquote:Op maandag 25 april 2016 13:07 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Terecht punt van de autoriteiten. Je moet je wel blijven afvragen of ingrijpen tegen kinderhuwelijken daadwerkelijk in de beste interesse van de meisjes is en niet enkel dient om ons van ons eigen ongemakkelijke gevoel af te helpen.
Er was best een goede reden voor de situatie, zoals deze hier gold. Wetten omtrent huwelijken, seks en volwassenheid zijn vergankelijk en nauwelijks objectief te beoordelen. Dat één van de mensen in een huwelijk jonger is dan wij wenselijk achten, betekent ook niet gelijk dat het huwelijk gedwongen is.
Ik neig zelf naar het aanhouden van de standaard dat huwelijken die, in het land van herkomst, legaal zijn vertrokken hier ook gewoon gelden. Natuurlijk is dat makkelijker verdedigen bij vluchtelingen uit een land waarbij de minimale leeftijd 16 is, dan bij eentje waar die 12 is.
Nee, de leeftijden 12 tot 16 gelden als speciale categorie. Ten eerste is het een klachtdelict, dus als er geen aangifte wordt is het in principe niet strafbaar en ten tweede wordt er in het wetsartikel gesproken van seksuele handelingen buiten huwelijksverband. Maar met de binnenkomst van de huidige vluchtelingengolf is daar verzet tegen gekomen. Iets wat ik deels begrijp, maar waar ik het niet zonder meer mee eens ben.quote:Op maandag 25 april 2016 13:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar als volwassene seks hebben met iemand jonger dan 16 mag niet (in Nederland). Dus het is de vraag of je die kinderen dan ook bij die mannen moet laten.
In Nederland wordt het huwelijk (of de relatie) wel erkend, maar komt het kind niet bij de man te wonen tot ze oud genoeg is en zelf kan bepalen of ze dat wel wil.
Anders loop je sowieso het risico dat iemand later de Staat (of iets in die richting) gaat aanklagen, omdat ze jarenlang op minderjarige leeftijd is verkracht door een volwassene. Nederland was op de hoogte van de relatie en liet dat gewoon toe, ondanks dat het wettelijk verboden is om seks te hebben met een minderjarige.
Eigenlijk kunnen de andere culturen mij niet zoveel schelen, maar het is inderdaad vooral in de 'confrontatie' met andere culturen dat dit onderwerp weer belicht wordt. Men heeft tegenwoordig nogal de neiging om te doen alsof een 15-jarig meisje compleet willoos is, terwijl iemand van 18 per definitie geestelijk genoeg ontwikkeld is om de juiste inschatting te maken.quote:Op maandag 25 april 2016 13:36 schreef Grems het volgende:
[..]
Beschaafde mensen die open staan voor andere culturen![]()
2016, geen 9-jarige Jemenitische vrouw hebben
quote:Op maandag 25 april 2016 13:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, de leeftijden 12 tot 16 gelden als speciale categorie. Ten eerste is het een klachtdelict, dus als er geen aangifte wordt is het in principe niet strafbaar en ten tweede wordt er in het wetsartikel gesproken van seksuele handelingen buiten huwelijksverband. Maar met de binnenkomst van de huidige vluchtelingengolf is daar verzet tegen gekomen. Iets wat ik deels begrijp, maar waar ik het niet zonder meer mee eens ben.
[..]
Eigenlijk kunnen de andere culturen mij niet zoveel schelen, maar het is inderdaad vooral in de 'confrontatie' met andere culturen dat dit onderwerp weer belicht wordt. Men heeft tegenwoordig nogal de neiging om te doen alsof een 15-jarig meisje compleet willoos is, terwijl iemand van 18 per definitie geestelijk genoeg ontwikkeld is om de juiste inschatting te maken.
De wetgever hield er rekening mee dat het niet zo zwart-wit is, maar onder de gewone bevolking verdwijnt het begrip voor dit soort nuances helaas vrij snel.
Het vreemde is dat voorheen progressieve partijen als D66 en GL nu opeens totaal blind geworden lijken te zijn voor archaïsche toestanden en zelfs niet eens kritiek geven.quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:03 schreef Copa het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Regressive_leftquote:Op maandag 25 april 2016 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het vreemde is dat voorheen progressieve partijen als D66 en GL nu opeens totaal blind geworden lijken te zijn voor archaïsche toestanden en zelfs niet eens kritiek geven.
Ik wist niet dat het al een naam had. Dan trek ik nog liever op met een fundamentalistische islamiet, die is tenminste eerlijk en consequent in zijn denkbeelden, in plaats van met zo'n misvormde regressive leftist. Hier op FOK! lopen er ook genoeg rond die kindbruiden, stenigingen, heksenverbrandingen en perscensuur hartstochtelijk verdedigen.quote:Op maandag 25 april 2016 22:09 schreef Grems het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Regressive_left
Regressief links is ook consequent. Blank, man, Joods, Christelijk en Eurocentrisch zijn de Satan. Verder is iedereen geweldig en perfect.quote:Op maandag 25 april 2016 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het al een naam had. Dan trek ik nog liever op met een fundamentalistische islamiet, die is tenminste eerlijk en consequent in zijn denkbeelden, in plaats van met zo'n misvormde regressive leftist. Hier op FOK! lopen er ook genoeg rond die kindbruiden, stenigingen, heksenverbrandingen en perscensuur hartstochtelijk verdedigen.
Bron?quote:Op maandag 25 april 2016 22:16 schreef Grems het volgende:
[..]
Regressief links is ook consequent. Blank, man, Joods, Christelijk en Eurocentrisch zijn de Satan. Verder is iedereen geweldig en perfect.
De moslims zijn de enige groep die links nog als stemmer weet binnen te halen.quote:Op maandag 25 april 2016 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het al een naam had. Dan trek ik nog liever op met een fundamentalistische islamiet, die is tenminste eerlijk en consequent in zijn denkbeelden, in plaats van met zo'n misvormde regressive leftist. Hier op FOK! lopen er ook genoeg rond die kindbruiden, stenigingen, heksenverbrandingen en perscensuur hartstochtelijk verdedigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |