Tsjongejongejonge.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:08 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dus? Moet je ze uit het oog verliezen? =edit=
nee, je opmerking is dom, je kan n kind, ook n kind van drie, zeker als je meer kinderen hebt, niet 24/7 aan de hand houden.quote:Op donderdag 14 april 2016 23:29 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ik ben dom omdat ik wel goed op mijn kinderen wil passen?
Goed verhaal.
Potje hier sloeg ze over, wilde direct op de grote wc.quote:Op vrijdag 15 april 2016 01:25 schreef john2406 het volgende:
[..]
Even op inhaken dit staat me toch echt wel tegen het woordje zindelijk!
De hond en kat hebben we zindelijk gekregen het kind hebben wij geleerd op het potje zijn behoefte te doen!
Kijk eens op google maps, wat een stuk dat is, daar had het al fout kunnen gaan vele wegen welke overgestoken is.quote:Op vrijdag 15 april 2016 07:54 schreef Twiitch het volgende:
Het kind liep op sokken, dus vanuit het ouderlijk huis naar die sloot gelopen. Tja, ook een ouder blijft een mens en mensen maken fouten.
Of je wel of geen kinderen hebt maakt niet heel veel uit, maar als ik mijn kinderen even als normaal bestempel vinden die met hun ruim 2 jaar 700 meter echt niet ver hoor. Ze rennen het niet in 20 seconden ofzo, maar het is echt niet 'ver'.quote:
En dan ben je de plantjes aan het verpotten, is je kind rustig op het gras aan het spelen met zn blokken en blijkt de poort tóch niet zo goed afgesloten te zijn als je denkt..quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:27 schreef Joweh het volgende:
[..]
Of je wel of geen kinderen hebt maakt niet heel veel uit, maar als ik mijn kinderen even als normaal bestempel vinden die met hun ruim 2 jaar 700 meter echt niet ver hoor. Ze rennen het niet in 20 seconden ofzo, maar het is echt niet 'ver'.
Erg voor die ouders, ongeacht of ze nu onverantwoord gehandeld hebben of niet.
En voor de discussie of je wel/niet 24/7 moet opletten: in een veilige omgeving kunnen ze best alleen zijn eventjes. Een kinderproof woonkamer en een goed afgesloten achtertuin zijn daar prima geschikt voor. (Niet om boodschappen te doen, maar om iets te pakken binnen gehoorsafstand...)
Daar wijst vooralsnog niks op. Een kind van drie kan al heel mobiel zijn hoor.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kijk eens op google maps, wat een stuk dat is, daar had het al fout kunnen gaan vele wegen welke overgestoken is.
Zou er toch iets meer aan de hand zijn geweest ontvoering misschien?
Dat betwijfel ik toch helemaal niet of wel, dan sorry, heb je gezien hoeveel wegen kruispunten dat kind heeft gedaan misschien.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Daar wijst vooralsnog niks op. Een kind van drie kan al heel mobiel zijn hoor.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:37 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Daar wijst vooralsnog niks op. Een kind van drie kan al heel mobiel zijn hoor.
Die kans zit erin.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik toch helemaal niet of wel, dan sorry, heb je gezien hoeveel wegen kruispunten dat kind heeft gedaan misschien.
Een kind van drie wacht tot de auto s voorbij zijn en steekt dan pas over?
Feit is, het was hem toch gelukt om over te steken.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Staatslotterij winnen die kans zit er ook in.
Paricipatie zal wel nog niet goed werken of wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Inderdaad.
Kleuter van net 4 rent 1200 meter in 15 minuten.
tuurlijk zoek je eerst het complete huis af, tuin en bij de buren. Die kleuter kan dan al een eindje weg zijn, als je dan vervolgens eerst links zoekt richting speeltuin en kleuter is rechtsaf gegaan, tja. Wel opmerkelijk dat er in die afstand van 700 meter niemand dacht van goh wat doet dat menneke daar alleen.
Jij weet al meer dan gemeld?quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Feit is, het was hem toch gelukt om over te steken.
Over de tuin: nee ik heb geen poort. Jammer. Plus dat zou ik dan eerst controleren. Stap uit je eigen kader en lees wat er staat.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:32 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
En dan ben je de plantjes aan het verpotten, is je kind rustig op het gras aan het spelen met zn blokken en blijkt de poort tóch niet zo goed afgesloten te zijn als je denkt..
Of ligt er in je kinderproof woonkamer per ongeluk tóch een stukje glas dat je gemist hebt met stofzuigen nadat je een longdrinkglas had laten vallen.
Royal Sadnessquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:33 schreef RijstNatie het volgende:
mensen, ze zijn het kind niet even uit het oog verloren...
het gaat om een kind van 3 jaar en hij heeft 700 meter afgelegd.
als je een kind 30seconden uit het oog verliest gebeurd dat niet.
hier hebben het over meerdere minuten uit het oog verliezen, anders kan het kind niet zo'n afstand afleggen
Ik weet niet hoeveel kinderen jij hebt, maar ik heb er 2, volwassen en ze leven nog, en weet verdomd goed dat het heel lastig is ze continu in de gaten te houden. Je kunt kind 2 op de wc zijn billen staan poetsen, terwijl kind 1 achter de poort uitglipt. Nu kun je alles op sloot draaien, maar misschien klimt ie wel op de bank en dan op de rugleuning om hoog bij de kast te komen waar de snoepjes staan. Flikkert vervolgens naar beneden en valt zich een dwarsleasie.quote:Op vrijdag 15 april 2016 00:06 schreef madam-april het volgende:
[..]
Mijn partner, ouders, schoonouders, buren, vrienden..
even serieus he, ik neem aan dat jij je kind van 3 niet alleen buiten laat spelen?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:39 schreef Joweh het volgende:
[..]
Royal Sadness
Want in die 30 seconden ga jij zoeken waar je het kind uiteindelijk vindt, en niet ergens anders waardoor het kind langer uit je zicht is....
Dat is dan toch ook de schuld van de ouders. Want, uit het oog verloren.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:20 schreef john2406 het volgende:
Zou er toch iets meer aan de hand zijn geweest ontvoering misschien?
Buurtcontrole is er nog nauwelijks. De meeste mensen werken met zijn tweeën, de rest zit achter de pc, of continu naar de slapende baby te kijken, want stel dat hij wakker wordt en gaat klimmen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:43 schreef ootjekatootje het volgende:
Wel opmerkelijk dat er in die afstand van 700 meter niemand dacht van goh wat doet dat menneke daar alleen.
Op welke leeftijd mogen ze bij jou alleen op pad? Alleen naar school bijvoorbeeld?quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:52 schreef RijstNatie het volgende:
even serieus he, ik neem aan dat jij je kind van 3 niet alleen buiten laat spelen?
dus dan ben je er gewoon bij. mijn kind van 3 gaat niet pleite als ik even niet oplet. is gewoon verdomme onmogelijk ja, heb je dat begrepen ofniet?
Los van je PMS: als jij staat te kleppen met iemand bij de speeltuin is het niet ondenkbaar dat je gebroed de benen neemt, maar akkoord: dat merk je dan (vermoedelijk) binnen minder fan 700 meter en een tijdje in een sloot.quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:52 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
even serieus he, ik neem aan dat jij je kind van 3 niet alleen buiten laat spelen?
dus dan ben je er gewoon bij. mijn kind van 3 gaat niet pleite als ik even niet oplet. is gewoon verdomme onmogelijk ja, heb je dat begrepen ofniet?
Natuurlijk controleer je dat niet als je wéét dat hij dicht zitquote:Op vrijdag 15 april 2016 10:36 schreef Joweh het volgende:
[..]
Over de tuin: nee ik heb geen poort. Jammer. Plus dat zou ik dan eerst controleren. Stap uit je eigen kader en lees wat er staat.
Oh en mbt dat stukje glas: dat heeft jouw peuter eerder in z'n mond en doorgeslikt dan dat jij in dezelfde kamer zijnde in kunt grijpen. Dus als ik jou was zou ik alles voortaan met plastic doen, en beter gaan stofzuigen als je een longdrinkglas uit je handen hebt laten vallen.
Volgens mij is de strekking van ons idee dan hetzelfde: je kunt nooit alles voorkomen maar in bepaalde omstandigheden kan een klein kind best eventjes uit je zicht zijn, in een afgesloten achtertuin bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Natuurlijk controleer je dat niet als je wéét dat hij dicht zit
Ik tenminste niet.
Ik geef enkel aan dat dingen kunnen gebeuren en n peuter die je eventjes uit t oog verliest is zo n eind weg.
Vorige zomer bij de buurvrouw nog, ene kind (van 2) rent de ene kant op inde speeltuin, andere kind (4) rent de andere kant op.
Je kan er maar achter 1 tegelijk aan... Gevolg: kind van 4 20 min kwijt geweest.
En dat was idd een kwestie van n minuut ofzo dat ze met d'r andere zoon bezig was.
Afschuwelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben zowel zoon als dochter al een keer kwijt geweest.. Elke seconde dat je zoekt wordt je als ouder meer hopeloos / radeloos.
Dochter liep zelf de voordeur uit om naar oma te gaan terwijl ik de bedden aan het verschonen was boven. Die vond mijn man 3 straten verder op, op dr blote voeten..
Zoon is eens achter zn zussen aangelopen toen ze de poort open hadden laten staan en liep zelf naar de speeltuin.
Ik kan me enigszins indenken in welke angsten de ouders in hun zoektocht moeten hebben gezeten en dan loopt het ook nog eens fataal af.
Dit...quote:Op donderdag 14 april 2016 23:47 schreef Kosmoproleet het volgende:
Kinderen kunnen opeens wegglippen. Net toevallig wanneer je een zwak/uitgeput momentje van 2 seconden had.
Ouders veroordelen die hun kind hebben zien doodgaan omdat ze even niet opletten. Tja. Ik denk dat sommigen hier heel bang zijn dat het hun, god/spagettimonster verhoede trouwens, overkomt en dus maar gaan roepen dat het wel aan de ouders moet liggen want hun zou zoiets nooit overkomen.
tot dat...quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:33 schreef RijstNatie het volgende:
hier hebben het over meerdere minuten uit het oog verliezen, anders kan het kind niet zo'n afstand afleggen
ik verlies mijn kinden ook wel eens uit het oog, maar dan komen ze zeker niet verder dan 20meter..
Zodra een kind uit zicht is, dat kan al bij minder dan 20 meter gebeuren, dan weet jij niet meer welke kant je kind op is gegaan..quote:Op vrijdag 15 april 2016 10:33 schreef RijstNatie het volgende:
ik verlies mijn kinden ook wel eens uit het oog, maar dan komen ze zeker niet verder dan 20meter..
Oh, jij gaat de wind van voren krijgen van madam-april, slechte moeder die je daar bent!quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben zowel zoon als dochter al een keer kwijt geweest.. Elke seconde dat je zoekt wordt je als ouder meer hopeloos / radeloos.
Dochter liep zelf de voordeur uit om naar oma te gaan terwijl ik de bedden aan het verschonen was boven. Die vond mijn man 3 straten verder op, op dr blote voeten..
Zoon is eens achter zn zussen aangelopen toen ze de poort open hadden laten staan en liep zelf naar de speeltuin.
Ik kan me enigszins indenken in welke angsten de ouders in hun zoektocht moeten hebben gezeten en dan loopt het ook nog eens fataal af.
Dan ben jij volgens sommigen hier wel een hele slechte ouder hoor..quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:07 schreef Ticootje het volgende:
Dit, maar hou er rekening mee, dat de meeste hier praten vanuit een "veilige" Vinnexwijk.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zodra een kind uit zicht is, dat kan al bij minder dan 20 meter gebeuren, dan weet jij niet meer welke kant je kind op is gegaan..
Naief gedacht dit.
De meesten hier hebben uberhaupt geen kinderen en/of het inlevingsvermogen van een dode mus. Inherent aan een overmatige hoeveelheid autisten.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dit, maar hou er rekening mee, dat de meeste hier praten vanuit een "veilige" Vinnexwijk.
Andere woonvarianten zijn er in hun ogen blijkbaar niet.
Gelukkig woon ik maar 30 meter achter de dijk.quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan ben jij volgens sommigen hier wel een hele slechte ouder hoor..
Dat zal hun nooit gebeuren.
Maar de beste stuurlui staan aan wal, wat ergens ver achter de dijk.
Zelfs een emmer gevuld met water is gevaar, of rond lopen met een lolly dat is gevaar, heb ik die van ons altijd verboden, nou je verboden ik heb hem gecomplimenteerd als hij het niet deed!quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, jij gaat de wind van voren krijgen van madam-april, slechte moeder die je daar bent!
Je voordeur moet je ten alle tijden op slot houden, en de poort hoor jij ook op slot te doen als de oudere kinderen vertrekken. En niet zo direct, maar meteen achter hun kont.
Effe serieus. Waar wij woonden toen onze kinderen werden geboren, was aan de overkant van de straat een park met een diepe vijver. Om de hoek zat een zwemschool waar ze met 2,5 al op zwemles mochten. Uiteraard hebben we dat gedaan. En inderdaad heb ik in dat huis de klinken omhoog gezet en de poort op slot gehouden. Zo'n vijver is direct gevaar.
Toen de oudste 7 was, jongste 5, verhuisden we naar een typische doorzonwijk. De dichtsbijzijnde sloot was aan 't eind van de straat, maar die stond eigenlijk altijd droog. Beetje modderig, meer niet. Die kant hoefden we ook niet op naar school of zo.
Er was wel een heel drukke weg die ze over moesten, met stoplichten.
De jongste ging na de basisschool met de bus naar Eindhoven.
Poeh, die grote stad en wat daar allemaal kan gebeuren op het station. En dan zo'n klein ventje van net 12.
Sondevoeding is zoveel veiliger.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zelfs een emmer gevuld met water is gevaar, of rond lopen met een lolly dat is gevaar, heb ik die van ons altijd verboden, nou je verboden ik heb hem gecomplimenteerd als hij het niet deed!
Kan je je voorstellen als een kind zo en lolly in de mond heeft begint te rennen en maakt een smak op zijn toeter, waar gaat die lolly heen?
Kom je woorden tekort, denk dat een glazen kast het veiligste is, maar wat heeft het kind dan voor leven?quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sondevoeding is zoveel veiliger.
Klopt, mochten die van mij ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2016 16:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zelfs een emmer gevuld met water is gevaar, of rond lopen met een lolly dat is gevaar, heb ik die van ons altijd verboden, nou je verboden ik heb hem gecomplimenteerd als hij het niet deed!
Kan je je voorstellen als een kind zo en lolly in de mond heeft begint te rennen en maakt een smak op zijn toeter, waar gaat die lolly heen?
Vloeibaar eten, ook, minimaal tot het melkgebit compleet is.quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Glas, is niet zo veilig.
Neem een zuurstoftent, kun je de lucht ook nog optimaliseren.
hmm, zoals ik zei sondevoeding. Das makkelijk want mocht er wat fout gaan dan kunnen ze de leverancier aansprakelijk stellen.quote:Op vrijdag 15 april 2016 18:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Vloeibaar eten, ook, minimaal tot het melkgebit compleet is.
Ze zouden maar stikken in een stukje kip!
Er bestaat glas daar durf ik achter te staan als je daar met een klein kaliber op schiet, vergis je niet hoe veilig glas kan zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2016 17:44 schreef ootjekatootje het volgende:
Glas, is niet zo veilig.
Neem een zuurstoftent, kun je de lucht ook nog optimaliseren.
Of zelfs wild zwijn eten, wie zou men aansprakelijk kunnen stellen als het vlees radioactief bleek te zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2016 20:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
hmm, zoals ik zei sondevoeding. Das makkelijk want mocht er wat fout gaan dan kunnen ze de leverancier aansprakelijk stellen.
Verse producten zijn levensgevaarlijk en zoek maar eens uit van welke boer de spruiten waren.
Ze hebben niet goed opgelet, hij heeft de kans gekregen om weggelopen en is vervolgens in een sloot terecht gekomen en verdronken.. Als zij beter op hun kind hadden gelet, dan had hij niet de kans gehad om weg te lopen, dan was hij niet in de buurt van die sloot geweest, dan was hij niet in die sloot gevallen en dan was hij niet verdronken. Zo simpel is het!quote:Op vrijdag 15 april 2016 06:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vertel, je weet kennelijk precies wat er gebeurd is.
Alleen naar school denk ik bij 7 of 8quote:Op vrijdag 15 april 2016 11:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Op welke leeftijd mogen ze bij jou alleen op pad? Alleen naar school bijvoorbeeld?
Overigens kan het ook best zo zijn dat het kind aan de aandacht is ontsnapt bij een speeltuintje in de buurt. Wellicht ligt daar die sloot langs.
Het was mooi weer. Moeder zit op een bankje met andere moeders terwijl de kinderen spelen.
Je pakt even iets uit je tas en floep, Jantje is weg. Misschien even een foto op je mobieltje laten zien en floep, weg is Pietje.
Dan ben je meteen in paniek, gaat overal zoeken. Eerst bij de speeltoestellen, dan de andere kinderen vragen. De weg naar huis?
Als hij dan al in die sloot ligt, zie je em niet. Misschien zijn er wel mensen langsaf gelopen, maar hebben em niet gezien met zijn camouflagebroekje.
Okay, dat vind ik dus wel stom: een kind camouflagekleren aantrekken. Makkelijk voor verstoppertje, maar lastig als hij kwijtloopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |