abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161396952
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle (meisje)
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS
27 oktober: Veruca_Assault

5 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
12 november: sproetjes

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 6% gewijzigd door Twinkle20 op 13-04-2016 21:01:43 ]
  woensdag 13 april 2016 @ 12:13:42 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161396986
Twinkle, ik vind dat je vooral moet doen wat je het allerleukst vindt. Onafhankelijk van opleiding :Y
pi_161397055
Dat is ook helemaal waar hoor Quoi :Y
Al merk ik steeds vaker bij werkgevers dat je niks meer lijkt voor te stellen met 'maar' mbo. Voor de simpelste functies durven ze gewoon een hbo'er te vragen. Heb je minder, dan heeft reageren geen zin. Echt lastig als hbo je gewoonweg niet lukt terwijl je zo graag wil .
  woensdag 13 april 2016 @ 12:22:54 #4
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161397176
Dat is minder idd :{
  woensdag 13 april 2016 @ 12:31:37 #5
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161397361
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb je minder, dan heeft reageren geen zin.
Oneens. Reageren en een super goede brief schrijven heeft zeker wel zin. Als je maar kan uitleggen over het hoe en waarom in je cv. Ik heb ook 'slechts' MBO en een onafgemaakte HBO. Door goed uit te leggen waarom, heb ik nu toch een baan op HBO-niveau :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 13 april 2016 @ 12:46:08 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161397605
Ik ben met mijn HBO diploma juist meerdere malen ergens niet aangenomen omdat ik het werk vast te simpel zou vinden en snel naar iets anders zou doorstromen.
Nou hadden ze daar op zich een punt :') bij de laatste functie waar ik als uitzendkracht binnen kwam (paar weken meehelpen dossiers te ontnieten en in mappen te doen) heb ik het pand verlaten als juridisch beslismedewerker, 4 schalen hoger :+ (overheid).
KuikenGuppy
pi_161397805
quote:
7s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:31 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Oneens. Reageren en een super goede brief schrijven heeft zeker wel zin. Als je maar kan uitleggen over het hoe en waarom in je cv. Ik heb ook 'slechts' MBO en een onafgemaakte HBO. Door goed uit te leggen waarom, heb ik nu toch een baan op HBO-niveau :)
Mee eens! Maar soms staat dat dus gewoon letterlijk onderaan een vacature.

Ik zit momenteel niet in het sollicitatieproces. Maar dit gebeurt dus. Ik heb overigens wel hbo maar PABO .. menig mens meent dat dit geen hbo-waardige opleiding is. Maar dat is weer een totaal andere discussie :')
Gelukkig zitten er hier bij OUD veel mensen die werkzaam zijn in het onderwijs en waar ik dus niet aan hoef uit te leggen dat je dus geen 12 weken vakantie per jaar hebt en zulks :')
pi_161397931
Gefeliciteerd Leonietje! *O* O+

Ik heb hbo gedaan, en krijg nu steeds de vraag wat ik verder wil gaan doen. Maar ik heb helemaal geen ambitie om een universitaire opleiding te doen :@. Dat schijnen mensen ook heel raar te vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iemand hier ervaring met Noppies positiekleding? Ik zag een leuke jurk voor mijn housewarming/babyshower ding, maar ik twijfel een beetje over de maat.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:16:46 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161398124
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:07 schreef Miezziej het volgende:
Gefeliciteerd Leonietje! *O* O+

Ik heb hbo gedaan, en krijg nu steeds de vraag wat ik verder wil gaan doen. Maar ik heb helemaal geen ambitie om een universitaire opleiding te doen :@. Dat schijnen mensen ook heel raar te vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft iemand hier ervaring met Noppies positiekleding? Ik zag een leuke jurk voor mijn housewarming/babyshower ding, maar ik twijfel een beetje over de maat.
Doe eens een linkje naar de jurk, als je wilt? Benieuwd!
pi_161398212
Twinkle, leonietje kan uit de op en Dodoria op 1!
  woensdag 13 april 2016 @ 13:21:24 #11
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161398220
Ik vind sowieso niemand dom als ze geen universiteit hebben gedaan. Je moet doen wat je kan en vooral wat je leuk vindt, uiteindelijk heb je dan het langste plezier in je werkzame leven ^O^
Mijn broer is zwaar gehandicapt en werkt bij de sociale dienst, dat is zo'n beetje het andere uiterste van waar ik terecht ben gekomen. Maar hij doet het prima, kan nog heel veel leren en wil dat graag en gaat elke dag met plezier naar zijn werk. En daar kan ik alleen maar heel blij van worden O+

En een studie doen naast je werk en terwijl je ook nog een gezin hebt is sowieso zwaar, voor een scriptie aan het einde van een HBO opleiding moet je net zo goed discipline opbrengen als voor een thesis. En dan al de opdrachten die je tussendoor nog krijgt... Mijn man is ook een studie begonnen naast zijn fulltime baan, maar het lukte gewoon echt niet. Ik vind het knap dat je er sowieso aan wil beginnen, naast een gezin met 3 kinderen straks, want het zal flink pittig zijn!

quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:59 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Mee eens! Maar soms staat dat dus gewoon letterlijk onderaan een vacature.

Ik zit momenteel niet in het sollicitatieproces. Maar dit gebeurt dus. Ik heb overigens wel hbo maar PABO .. menig mens meent dat dit geen hbo-waardige opleiding is. Maar dat is weer een totaal andere discussie :')
Gelukkig zitten er hier bij OUD veel mensen die werkzaam zijn in het onderwijs en waar ik dus niet aan hoef uit te leggen dat je dus geen 12 weken vakantie per jaar hebt en zulks :')
Mijn man zit in het onderwijs. Mensen denken inderdaad vaak dat dat een soort luilekkerland is met 'al die vakanties'. Die zien niet hoeveel tijd hij 's avonds en in de weekenden vaak nog kwijt is aan werk en hoe vaak hij in een vakantie toch nog terug naar school gaat om dingen af te maken en voor te bereiden. Maar als ik zie hoe hij met die kinderen omgaat en wat hij er allemaal voor over heeft dat ze stuk voor stuk steeds opnieuw een leuk schooljaar hebben, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. En soms een beetje jaloers zijn dat ik die skills niet heb :P
pi_161398244
Leonietje van harte *O*
pi_161398254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:16 schreef Quoi het volgende:

[..]

Doe eens een linkje naar de jurk, als je wilt? Benieuwd!
https://www.noppies.com/n(...)3/b290g1c14o18826s1/

Disclaimer
Over smaak valt niet te twisten :+
  woensdag 13 april 2016 @ 13:25:44 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161398304
Noppies valt gewoon netjes op maat, vind ik :). Fijne kleding :Y.

Edit: mooi jurkje wel! Ik kan zoiets dus niet hebben, want kan niet meer op hakken lopen wegens bekkeninstabiliteit. En zo'n jurkje staat toch iets minder charmant met gympen :+.
KuikenGuppy
pi_161398422
Die is wel gaaf, prijs en polyester houden me alleen tegen :D.
  woensdag 13 april 2016 @ 13:31:33 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161398430
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:23 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Disclaimer
Supermooi!
Ik zou 'm zo kopen. Maar over smaak valt niet te twisten ;) Ik heb alleen ervaring met de spijkerbroeken, die overigens top zitten.

@Burdie, helaas, voor mij zijn hakken ook niet meer te doen. Terwijl laarzen voor mij heilig zijn, vooral onder jurkjes ;( Maar nu zoek ik leuke laarzen zonder hak. En straks kunnen de ballerina's weer. Die staan er ook wel leuk onder.

En heb ik een mail gestuurd naar een bekkenfysio, om aan te haken bij Zwangerfit. All the way dan maar :{
pi_161398480
Ja, de prijs vind ik ook een beetje jammer. Materiaal heb ik geen verstand van :@
Maarja, ik ga die dag ook naar het gemeentehuis om maar eens officieel te trouwen, dus dan kan ik de prijs een beetje verantwoorden *) :')

Ik moet eerst nog even kijken of de hakken die ik erbij bedacht had nog wel passen, goed dat jullie het zeggen! Ik heb het idee dat mijn linkervoet ietsjes groter is geworden }:|
  woensdag 13 april 2016 @ 13:34:02 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161398489
Oh goeie, Quoi. Ik kan wel weer eens op zoek naar leuke ballerina's O+.
KuikenGuppy
  woensdag 13 april 2016 @ 13:34:24 #19
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161398499
quote:

[..]

Disclaimer
Die heb ik, precies die blauwe ook :D

Ik heb hem in een maat M gekocht, dat was de maat die ik voor de zwangerschap ook droeg van jurken. Ik heb hem voor het laatst aangehad toen ik bijna 20 weken was, maar hij zat prima! Mooie jurk dus :Y :P
pi_161398542
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:34 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Die heb ik, precies die blauwe ook :D

Ik heb hem in een maat M gekocht, dat was de maat die ik voor de zwangerschap ook droeg van jurken. Ik heb hem voor het laatst aangehad toen ik bijna 20 weken was, maar hij zat prima! Mooie jurk dus :Y :P
:D
Wanneer ik hem "nodig" heb ben ik 28 weken zwanger. Klinkt zo ver weg, maar dat is over 5 weken alweer.
Which reminds me... Afspraak maken voor 3D echo, verrassing voor mijn moeder wanneer ze hier komt :9
  woensdag 13 april 2016 @ 13:47:01 #21
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161398789
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 13:36 schreef Miezziej het volgende:

[..]

:D
Wanneer ik hem "nodig" heb ben ik 28 weken zwanger. Klinkt zo ver weg, maar dat is over 5 weken alweer.
Which reminds me... Afspraak maken voor 3D echo, verrassing voor mijn moeder wanneer ze hier komt :9
Ja de tijd gaat snel!
Ik draag normaal graag jurken van Steps en deze jurk deed me heel erg denken aan het soort jurken dat je daar vaak tegenkomt. En ik had tot dan toe vooral van die hobbezakken gezien die ik niet mooi vond en oud&nieuw kwam eraan en ik wilde gewoon iets moois en deze oogde heel feestelijk. Ik heb hem al heel lang niet meer aan gehad omdat ik hem te feestelijk vond om 'gewoon' mee te gaan werken. Maar eigenlijk moet ik hem gewoon wel dragen, zo heel lang kan het niet meer en anders is het wel een beetje zonde geweest...

Leuke verrassing voor je moeder trouwens!
pi_161399335
quote:

[..]

Disclaimer
mooi!! ♡

en burd gewoon ballerina's idd. Ik draag niet anders. Ik ben een gevaar voor de mensheid op hakken dus dat doe ik maar niet :P afgezien van dat k er weinig mee heb, vind het niet fijn zitten.
:)
pi_161399604
Mijn dikke voeten en enkels kunnen niet wachten tot het eindelijk acceptabel is om op slippers te lopen.
  woensdag 13 april 2016 @ 14:44:17 #24
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161399908
De zemelen werken en mijn buik is zo ongeveer gehalveerd. Gister liep ik er ook echt bij alsof ik elk moment kon gaan bevallen. Vanaf de fiets riep een kindje zelfs: kijk mama, in die mevrouw's buik zit een babieeeee! :+
pi_161400015
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:44 schreef Quoi het volgende:
De zemelen werken en mijn buik is zo ongeveer gehalveerd. Gister liep ik er ook echt bij alsof ik elk moment kon gaan bevallen. Vanaf de fiets riep een kindje zelfs: kijk mama, in die mevrouw's buik zit een babieeeee! :+
Fijn gevoel is dat hé!

Arja, de trend van instappers is zeker ook niet wat?
  woensdag 13 april 2016 @ 15:28:42 #26
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161400805
Ik draag normaal juist graag hakken, maar dat gaat nu dus ook ff niet... Ik hoop dat ik mijn laarzen nog zo lang mogelijk kan dragen, al zal het daar binnenkort niet echt het weer meer voor zijn. En misschien dat ze over een klein tijdje ook niet meer dicht gaan :')

Ballerina's ;( Ik krijg nooit een paar gevonden waar mijn voet niet uit slipt aan de achterkant. En met mijn maat 36 is een maat kleiner dus nooit een optie :') Plus dat ik niet fijn kan lopen op hele platte schoenen zonder enig voetbed.
Ik heb dus nog steeds geen schoenen gevonden die gewoon goed passen, waar ik fijn op kan lopen en die er dan ook nog niet uitzien als gezondheids-schoenen...
  woensdag 13 april 2016 @ 15:33:44 #27
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161400906
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 14:25 schreef Arja het volgende:
Mijn dikke voeten en enkels kunnen niet wachten tot het eindelijk acceptabel is om op slippers te lopen.
Ajjjj, dat is ruk zeg, nu al!

Al heb ik vorige week bijna hele week op Teva's gelopen en dat liep goddelijk.

Pootjes vaker omhoog sowieso?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 13 april 2016 @ 15:35:38 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161400942
Quoi, echoscopiste vertelde ook dat door druk van baby bekkenbodemaids alleen maar erger kan worden, dus hop hop bekkenbodemfysiotherapie inschakelen jij. Zeker gezien je klachten nu al
pi_161401377
Huh, wat is het verschil tussen deze en deze op de prijs en het artikelnummer.. na? :D
En kan 'ie voor een eventueel jongetje? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Unihipili op 13-04-2016 16:05:30 ]
pi_161401597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 15:58 schreef Unihipili het volgende:
Huh, wat is het verschil tussen deze en deze op de prijs en het artikelnummer.. na? :D
En kan 'ie voor een eventueel jongetje? :P
De print is net ff anders, ik vind dat het prima kan.

Ik krijg vandaag de slechtemama-award. Mn rug en buik doen zeer en ik ben zoooooo moe, dus ik heb een film opgezet voor dreumes... :@
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 april 2016 @ 16:31:37 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161402172
Ik vind het wel echt een meisjesbroek, met die roze strikjes op de beren :+.

Jongens, volgens mij voelde ik net de baby bewegen :? :o. Bizar, ik ben pas 12w3d.
KuikenGuppy
pi_161402345
Ha de wieg is hier! Mn moeder heeft vanmorgen de familiewieg gebracht. Nog even de bekleding door een sopje halen en dan zijn we weer een stapje dichter bij! Ook kleding voor de kleine uitgezocht, en de meisjes hebben vanmiddag 73 paar sokjes (tja mn zus is een tikkie enthousiast met kleertjes regelen) de paren bij elkaar gezocht en opgevouwen.

Raar idee over 4 weken mag het al....
pi_161402375
Top 3 :o :o :o :o

Voel me inmiddels ook wel best hoogzwanger, 35 en halve week nu. Lopen is alleen nog maar tof voor de wat kortere stukken, de baby drukt echt al zo naar beneden. Na langere stukken voelt m'n buik helemaal stijf aan!
pi_161403409
quote:

[..]

Disclaimer
Miezziej! Volgens mij heb ik deze jurk vorig naar overgekocht van Zoe hier op Fok! Prachtding.. maar past uiteindelijk niet echt bij mij (type Limburgse trien :') )
Dus als je hem nog jiet hebt besteld kunnen we wel een deal maken? :)
pi_161403694
Nee, instappers zijn niks voor mij en pootjes omhoog probeer ik s avonds wel veel te doen, maar is op het werk beetje lastig. Wel probeer ik vaak even een ''loopje'' te hebben tussendoor.
En na het werk stukje wandelen.
pi_161404515
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 16:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

De print is net ff anders, ik vind dat het prima kan.

Ik krijg vandaag de slechtemama-award. Mn rug en buik doen zeer en ik ben zoooooo moe, dus ik heb een film opgezet voor dreumes... :@
En dan ben je slecht omdat........?

Je je dreumes een plezier doet en daarmee jezelf wat rust geeft? Snel wegzetten, het idee dat je iets "slechts" doet!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 13 april 2016 @ 18:12:59 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161404572
Ik heb gewoon een appeltaartje gebakken! Grote meneer is morgen jarig en heeft zich maandag suf staan bakken (appeltaarten voor de marathon finishers van afgelopen zondag - is traditie). Die moesten we dus afstaan zonder te proeven :{ Ik ben geen bakwonder, maar heb er wat moois van gemaakt. Lekker kneuterig :P

That is: hij staat nog in de oven en moet nog lukken!
pi_161405555
Uni ik zie weinig verschil. Misschien is de 1 wat meer een harem model dan de ander?

GM als jij na 1 x al een slechte moeder bent wat moet ik dan wel niet zijn? O-) ik vind dat het nu mag. Kind blij ik rust (en dus ook blij) op goede dagen doen we dan wel weer de pedagogisch verantwoorde dingen ;)
Hopelijk voelt je rug en buik snel beter aan.

Burdie mijn echoscopiste zei dat het best kan dat je met dat termijn al wat voelt. Haar collega had dat ook gehad. Heerlijk als je al wat voelt ♡

Sprotjes leuk zn familie wieg O+
En aan sokken geen gebrek :D

Ela niet gek dat je zn last hebt. Je hebt ook zoveel gedaan!!
35.5 week alweer!! Wat gaat het snel!! (Lijkt sneller te gaan als bij mij :D )
Ligt je kleintje al ingedaald omdat het zo drukt? Of weet je dat nog niet. Ik ben zo benieuwd wat jullie krijgen O+

Arja goed je benen hoog leggen als dat kan. Zo vervelend als je daar last van hebt. Dan zijn slippers idd wel heel fijn. Sws zijn slippers fijn, scheelt weer bukken en veters strikken :P

Quoi je begint een echte huis mama te worden ;)
En nou heb ik zin in appeltaart :9~
  woensdag 13 april 2016 @ 19:16:43 #39
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161405698
Geen reden om trek te krijgen in appeltaart hoor ;)

SPOILER
pi_161405784
Ja hallo ik heb al een paar dagen zin in appelflappen. - Taart telt ook. o|O
pi_161406188
Geen reden?? Die ziet er goed uit! :9~
pi_161406586
Oh ikke, ik vind jou altijd zo lief met je lange posts waarbij je aan iedereen recht wilt doen O+
pi_161407869
Wat lief dat je dat vindt Arja :*
Maar ik vergeet ook heel vaak wat hoor :@
pi_161408333
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 19:09 schreef ikke_84 het volgende:
Uni ik zie weinig verschil. Misschien is de 1 wat meer een harem model dan de ander?

GM als jij na 1 x al een slechte moeder bent wat moet ik dan wel niet zijn? O-) ik vind dat het nu mag. Kind blij ik rust (en dus ook blij) op goede dagen doen we dan wel weer de pedagogisch verantwoorde dingen ;)
Hopelijk voelt je rug en buik snel beter aan.

Burdie mijn echoscopiste zei dat het best kan dat je met dat termijn al wat voelt. Haar collega had dat ook gehad. Heerlijk als je al wat voelt ♡

Sprotjes leuk zn familie wieg O+
En aan sokken geen gebrek :D

Ela niet gek dat je zn last hebt. Je hebt ook zoveel gedaan!!
35.5 week alweer!! Wat gaat het snel!! (Lijkt sneller te gaan als bij mij :D )
Ligt je kleintje al ingedaald omdat het zo drukt? Of weet je dat nog niet. Ik ben zo benieuwd wat jullie krijgen O+

Arja goed je benen hoog leggen als dat kan. Zo vervelend als je daar last van hebt. Dan zijn slippers idd wel heel fijn. Sws zijn slippers fijn, scheelt weer bukken en veters strikken :P

Quoi je begint een echte huis mama te worden ;)
En nou heb ik zin in appeltaart :9~
I know...

SPOILER
Burdie wat tof dat je kuikentje al voelt.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 april 2016 @ 20:44:11 #45
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161408669
Bijgelezen. Ik ga geen poging doen voor een monsterpost sorry. :* voor iedereen die dat nodig heeft. Leonietje gefeliciteerd met de geboorte van je dochter O+ En *O* Voor alle goedenieuwsdingen.

Ik heb vandaag de huisarts gebeld over de kinkhoest vaccinatie. Hij wist er niet veel van dus moest aardig beargumenteren maar hij is besteld en kan m volgende week laten zetten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 13 april 2016 @ 21:03:12 #46
220609 Nouk84
pi_161409391
Nummer 9 :o
pi_161409544
Ik blijf het stom vinden dat blijkbaar niemand iets weet van die enting. Laat die minister eens opschieten met haar besluit.
Mijn schoonzus heeft het vandaag in het wkz gevraagd en daar zeiden ze ook dat ze van niks wisten.

Gm :*
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door ikke_84 op 13-04-2016 21:30:35 ]
  woensdag 13 april 2016 @ 21:19:35 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161409932
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

I know...

SPOILER
Burdie wat tof dat je kuikentje al voelt.
Deze noemen we geen kuiken ;). En :* voor je herkenbare spoiler.
KuikenGuppy
pi_161410965
quote:
11s.gif Op woensdag 13 april 2016 21:03 schreef Nouk84 het volgende:
Nummer 9 :o
Gaat snel he.
Ik ineens nummer 12.

Chanty ik heb het vaccin ook besteld. Mijn huisarts was goed op de hoogte. Ze zei ook dat er in de toekomst leveringsproblemen zouden komen of zo, maar ze deze nu nog niet verwachtte.

Gm ik voelde me de eerste dikke 12 weken ook niet mezelf en kon niks hebben van mijn man. Eigenlijk wilde ik het liefst veel alleen zijn, maar ik was bijna geen moment alleen omdat hij thuiszat na een operatie.
Kwam ik chagrijnig en moe uit mijn werk en zat hij blij aan de keukentafel omdat ik eindelijk thuis was en hij eindelijk kon vertellen wat hij nu weer de hele dag op tv had gezien
:')

Na een week of 12 of iets langer voelde ik me ineens weer mezelf en nu zijn we weer net zo klef als altijd. Ik had daarvoor juist een grote behoefte aan veel eigen ruimte of zo. Letterlijk.
pi_161411207
Dat bied nog hoop arja. Dank je :)
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 april 2016 @ 22:02:00 #51
52229 Chanty
pi_161411385
Mijn huisarts wist wel dat de vaccinatie in het buitenland al wordt gegeven. En verder zat hij volgens mij snel te googlen terwijl ik hem allerlei info gaf en hij kritische vragen stelde :+ Mijn vk was wel goed op de hoogte trouwens.
  Manager PR/Moderator woensdag 13 april 2016 @ 22:03:15 #52
269689 crew  Viv
pi_161411443
Ik ben net zo (on)redelijk als altijd. :D Het lijkt me echt vervelend als je jezelf niet bent door de hormonen. :*

Vanmiddag gebeld door de verloskundigenpraktijk dat er geen verhoogd risico uit de combinatietest was gekomen. *O* Daarna op eigen kosten 2 buisjes bloed op reis gestuurd naar de VS via Antwerpen (NIPT). :Y)
pi_161411531
Naar Amerika?? Is dat vanuit Belgisch ziekenhuis of heb je zelf iets gevonden in de usa?

En hoera voor geen verhoogde kans natuurlijk ;)
  Manager PR/Moderator woensdag 13 april 2016 @ 22:13:43 #54
269689 crew  Viv
pi_161411853
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Naar Amerika?? Is dat vanuit Belgisch ziekenhuis of heb je zelf iets gevonden in de usa?
Nee, dat gebeurt standaard:
http://www.uza.be/dure-bloedtest-voor-down-breekt-door
quote:
In totaal heeft Gendia al meer dan 10.000 NIPTS verricht, waarvan tussen 5.000 en 6.000 in 2014. Gendia doet de analyses niet zelf, maar stuurt de bloedstalen door naar een groot genetisch lab in de Verenigde Staten. Ook bestaat 60 procent van het cliënteel van Gendia uit Nederlanders. Bij onze noorderburen is de NIPT verboden voor het grote publiek.
pi_161411967
Ah zo!
Ik ga voor de combitestvin Zweden en afgankelijk van die uitkomst een evt een nipt. Ze looen hier zo achter met hun 1920-principes :(
  Manager PR/Moderator woensdag 13 april 2016 @ 22:19:57 #56
269689 crew  Viv
pi_161412062
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Ah zo!
Ik ga voor de combitestvin Zweden en afgankelijk van die uitkomst een evt een nipt. Ze looen hier zo achter met hun 1920-principes :(
Ik vind Nederland vaak al achterlopen, maar ik hoefde inderdaad geen internationale treinreis te maken voor de combinatietest. ;)
pi_161412841
Hoi allemaal, in januari hier een paar weken gepost:

quote:
2s.gif Op dinsdag 26 januari 2016 23:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Om hier even op terug te komen, vannacht ben ik uit mijn bed gebeld omdat mijn vriendin tijdens haar slaap heel veel bloed heeft verloren.
Ze hebben toen direct een hartfilmpje gemaakt en toen konden ze het hartje niet vinden, direct hierna is een echo gemaakt en toen konden ze het hartje wel vinden maar dit had nog maar een hartslag van 80 ;( .
Ze is toen direct naar de OK gegaan en daar is onze zoon Jesse geboren met een keizersnede.
Hij weegt slechts 1550 gram en alles gaat redelijk goed, je hebt een bepaalde score en daar scoorde hij een 8 tot 9 (weet even niet meer hoe het heet)
Hij zit helemaal vol met sensoren en krijgt glucose via een infuus en voeding via een sonde ook heeft hij hulpbeademing.
De beademing is wel iets teruggeschroefd en de voeding al iets omhoog, verder is de temperatuur van de couveuse al van 35.5 naar 32.5 graden gegaan.
Voor zover ze kunnen zien is hij helemaal gezond en we zijn heel blij met onze zoon alleen vind het nu echt doodeng.
Had mijn vriendin niet in het ziekenhuis gelegen dan had hij het waarschijnlijk niet overleefd, om 04:05 belde ze mij en hij is geboren om 04:17.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu afwachten en hopen dat alles goed aansterkt.....
Wat overigens de reden is geweest is niet bekend, ze dachten dat de placenta had losgelaten maar dit was niet het geval, ze hebben de placenta wel ergens naar opgestuurd maar misschien komen ze er wel niet achter...
Jesse is toen met 1 dag geopereerd aan zijn darmen en is uiteindelijk na 3 weken bij ons thuisgekomen, met zijn geboorte was hij 1550 gram, en nu 11 weken later is hij 4700 gram.
Hij eet super goed (bijna teveel :') ) en is ook ontslagen bij het Sophia, nog wel op controle in het SFG.
Ik heb helaas geen tijd genoeg om alles te volgen en te posten maar wil jullie allemaal nogmaals danken voor de steun destijds, was fijn om even van ons kunnen af te schrijven.
Iedereen succes met de zwangerschap periode en geniet van wat komen gaat :)

Groeten van ons 3-en :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_161412922
Wat fijn junkie! En wat een moppie O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 13 april 2016 @ 22:43:58 #59
52229 Chanty
pi_161412995
Ohhhh kijk nou O+ wat fijn om te horen dat alles nu goed gaat junkie. Zal een roerige tijd geweest zijn voor jullie.
pi_161413205
Dapper kleintje! Fijn dat alles goed gaat :)
  Manager PR/Moderator woensdag 13 april 2016 @ 22:51:08 #61
269689 crew  Viv
pi_161413220
quote:
2s.gif Op woensdag 13 april 2016 22:39 schreef junkiexp het volgende:
Hoi allemaal, in januari hier een paar weken gepost:
Er is nog wel eens gevraagd of er updates waren ja, nu dan toch! *O* Wat fijn dat het nu zo goed gaat!
pi_161413256
Oh wat fijn dat je nog even komt updaten, junkie. We hebben nog aan jullie gedacht en hoe het nu zou gaan.

Wat een moppie is het, jullie zoon O+

Met hoeveel weken is hij ookweer geboren?
pi_161413402
Thanks allemaal, was wat netter geweest als ik wat eerder had gepost maar goed dat kwam zo uit.

@Arja, 34 weken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_161415096
mooie update Junkie! Je schrijft gewoon wanneer het uitkomt hoor, het is geen verplichting. Je zult wel genoeg aan je hoofd gehad hebben!

Chanty, hier krijgen alle zwangeren de kinkhoest vaccinatie (tenzij je m weigert natuurlijk), omdat er al 3 jaar een kinkhoest epidemie heerst. Op zich is kinkhoest niet zo erg (gewoon heel irritant, ongeveer 3 maanden hoesten als een blaffende hond). Maar voor kleine kwetsbare babietjes is het wel gevaarlijk.
Hier is de inenting gratis voor zwangere vrouwen (ergens in het laatste trimester is de bedoeling) en worden ook alle gezinsleden van de toekomstige baby aangeraden een inenting te nemen. Manlief heeft er dus ook aan moeten geloven. Bij peuter hoefde het niet, omdat dat in zijn gewone inentingen zat.
pi_161415586
Ohh fijn wat van je te horen junkiexp en dat dat goed nieuws is! Ik zag bij het topic dat jij had gepost en ging direct kijken. Geniet zo verder van jullie zoon :).
pi_161415969
Oh trouwens, donderdag laatste werkdag! Jeej!
Maar gister gesprek gehad met mn manager: mn team wordt opgeheven :o . Maar dat is dus nog niet officieel bekend, ook niet bij de mensen die hun baan gaan verliezen. En ik mag niks zeggen. :X Heel ongemakkelijk. Ik moet dus straks tegen iedereen gedag zeggen terwijl ik al weet dat sommigen van hen er niet meer zijn als ik terug kom, maar zij weten het nog niet... Echt heel ongemakkelijk!

Ik heb dus (gelukkig) wel nog een baan binnen deze organisatie als ik terug kom van verlof, alleen dus niet meer in mijn team... Kan dus in ieder willekeurig team zijn, al heb ik waarschijnlijk tegen die tijd wel enige inspraak.
Dat is toch even schrikken. Dat maakt mijn terugkeer toch wat stressvoller dan ik zou hebben gewild. Als ik niet iets anders belangrijks had om me mee bezig te houden nu zou ik hier best wel van in de stress schieten. Maar ik probeer zen te blijven. Focussen op de bevalling. Ik ben nu in ieder geval echt heel blij dat ik nu met verlof ga...
  donderdag 14 april 2016 @ 08:25:27 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161417051
Dodoria, niceeee bijna verlof!
Wel kut van werk shizzle eromheen zeg!
Welk land woonde jij nou ook alweer?

En Junkie, wat een goed nieuws zeg! Heb regelmatig aan jullie gedacht. Wat top dat het zo goed gaat na die spannende tijd in het begin!
Hij ziet er goed uit jullie ventje *O*
pi_161417064
Junkie wat een mooi mannetje! Fijn dat alles goed is met jullie.

Goed om te lezen dat sommige huisartsen toch op de hoogte zijn van de kinkhoest enting.
Ik heb nog een paar weekjes dus wie weet wat er in die tijd veranderd.

Dodoria dat is raar weg gaan als je dat al weet. Zijn er van te voren geen sollicitaties geweest ofzo?
Hopelijk ben je er straks niet te veel mee bezig tijdens je verlof. Lijkt me wel heel raar ja om niet te weten waar je uiteindelijk terug gaat komen. Maar fijn dat je iig wel een baan houdt.

Vivi *O* voor de goede combinatietest
  donderdag 14 april 2016 @ 09:33:20 #69
220609 Nouk84
pi_161417841
Wat een mooi ventje junkie!! Fijn dat het nu zo goed gaat.

Dodoria *G* voor het verlof. Balen voor de rest, ik hoop dat je het kunt loslaten in je verlof en kunt denken 'dat zie ik over 16 weken wel'. Fijn dat jij iig zekerheid hebt van een baan.

Ik heb afgelopen week ook contractverlenging gekregen, zou 1 juli pas moeten horen, maar dan ben ik natuurlijk al met verlof. Had het nog niet zo vroeg verwacht. Helaas daardoor wel mn beoordeling uitgesteld naar 1 oktober. Dat is alleen maar omdat ze in mijn verlof niet mn eventuele salarisverhoging willen betalen.....
  donderdag 14 april 2016 @ 09:41:08 #70
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161417926
Leonietje gefeliciteerd!!! *O*
Junkie wat een mooi ventje en wat fijn dat het zo goed gaat O+

ViVi wat fijn van de goede test! *O*
Zo'n nipt.. regel je dat via de VK/ZH? En kwanta kosta? ;)
Ze testen alleen op down dan toch? Niet op de 2 andere trisomieafwijkingen dus?

Nouk gefeliciteerd met je contractverlenging!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161418241
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2016 17:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Miezziej! Volgens mij heb ik deze jurk vorig naar overgekocht van Zoe hier op Fok! Prachtding.. maar past uiteindelijk niet echt bij mij (type Limburgse trien :') )
Dus als je hem nog jiet hebt besteld kunnen we wel een deal maken? :)
Welke maat? *)

@JunkieXL
Fijn dat het goed gaat! Lieve foto O+
pi_161418964
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 08:25 schreef Molo het volgende:
Dodoria, niceeee bijna verlof!
Wel kut van werk shizzle eromheen zeg!
Welk land woonde jij nou ook alweer?

Nieuw-Zeeland
pi_161419172
Oooh jaloerssss!!! Nieuw Zeeland O+ Hoe ben je daar terecht gekomen?
  donderdag 14 april 2016 @ 11:29:31 #74
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161419600
Ik gok met het vliegtuig...
:o
:@
:+

Sorry
  Manager PR/Moderator donderdag 14 april 2016 @ 11:32:19 #75
269689 crew  Viv
pi_161419645
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:41 schreef Radyhyn het volgende:
Zo'n nipt.. regel je dat via de VK/ZH? En kwanta kosta? ;)
Ze testen alleen op down dan toch? Niet op de 2 andere trisomieafwijkingen dus?
Wel: trisomie 13, 18 en 21 (en indien gewenst het geslacht). Kost 590 euro, bloedprikken kan in NL, zie www.downsyndromenipt.info/afnamecentra
  donderdag 14 april 2016 @ 11:32:25 #76
52229 Chanty
pi_161419647
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:54 schreef dodoria het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland
Idd jaloers! :o
pi_161419667
:D :+ ja sorry blond he :P

Quoi gefeliciteerd met je man. Is het taartje lekker?
  donderdag 14 april 2016 @ 12:00:22 #78
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161420220
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:32 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wel: trisomie 13, 18 en 21 (en indien gewenst het geslacht). Kost 590 euro, bloedprikken kan in NL, zie www.downsyndromenipt.info/afnamecentra
Bedankt voor de info! ^O^
  donderdag 14 april 2016 @ 12:20:11 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161420716
Junky, fijn om te lezen dat alles goed gaat!

Viva, je kiest dus voor de NIPT, terwijl de kans al niet verhoogd lijkt op basis van de combinatietest. Begrijp ik het goed? Wil je alles uitsluiten of ook benieuwd naar het geslacht? Gewoon nieuwsgierig hoor ;)

Ikke, bedankt! Goed onthouden :) De taart was hemels :9

Ik heb net met gastouder en bemiddelaar de gastouderovereenkomst getekend *O* Weer een stapje verder. Ik had nog steeds een goed gevoel over beiden. Komt helemaal goed! Grappig om tussen de kindjes te zitten waar onze Chucks straks ook rondkruipt.

En een mail van een enthousiaste bekkenfysio. Geen zwangerfit klasje, maar wel de mogelijkheid om me 1-op-1 te begeleiden óf een les bij haar te volgen. Ik ga even informeren wat voor 'les', maar lees dat ze ook danslerares is. Ik zie mezelf al heerlijk op muziek bezig met mijn lompe stijve lijf :s) Lijkt me serieus erg leuk. Het is ook wel erg nodig. Van de 100m op en neer wandelen naar de gastouder heb ik al het gevoel dat de bodem eruit kan vallen :P
pi_161420928
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:04 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Welke maat? *)

@JunkieXL
Fijn dat het goed gaat! Lieve foto O+
Een M
Ik heb zelf normaliter 36-38 en mij is ie ietsje aan de grote kant bij mijn boobies :+
Overigens is het een andere jurk, wel van Noppies maar iets donkerder blauw en jouw plaatje heeft mouwen, dat heeft de mijne niet. Ik heb even fotos geaamkt. Dus als je me je adres dm't dan mail ik je die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')