quote:
twitter:NOS twitterde op woensdag 13-04-2016 om 21:48:45Twee mannen die vorig jaar dreigden met een aanslag krijgen een werkstraf van 240 uur en een jaar voorwaardelijk https://t.co/8bkKNL37zq reageer retweet
voor de rest is er nauwelijk iemand in beeld. Alleen maar tegen ruggen aankijken een half uur lang zou nogal saai zijnquote:Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef golfer het volgende:
Interessante docu-serie.
Vind wel dat maakster zelf wel erg vaak in beeld wil komen.
Dat was een fijne verrassing ja, dacht dat het een enkele aflevering wasquote:Op donderdag 14 april 2016 23:02 schreef Infection het volgende:
Zojuist ook gekeken, was weer interessant. Ik vond het jammer dat het niet langer duurde, totdat ik zeg dat er volgende week weer een nieuwe aflevering komt.
quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Beetje een aandachtshoertje die Vilirius. Ben nooit zo kapot van haar werk.
quote:Op woensdag 13 april 2016 22:34 schreef golfer het volgende:
Vind wel dat maakster zelf wel erg vaak in beeld wil komen.
quote:Op maandag 18 april 2016 13:53 schreef Ciscus het volgende:
Weet iemand welke muziek dat was bij de intro?
. Yes, dankjewel kamikazebanaan!quote:
Viel mij ook al op. Maar volgensmij kon ze ook niet veel anders met al die 'geblurde' gezichten van de DSI-leden.quote:Op vrijdag 15 april 2016 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
Beetje een aandachtshoertje die Vilirius. Ben nooit zo kapot van haar werk.
Dat ligt niet aan hen, maar aan de betreffende OvJ die besluit tot arrestatie en achteraf dus te weinig bewijzen blijkt te hebben.quote:Op woensdag 20 april 2016 21:50 schreef Nober het volgende:
Beetje levensgevaarlijke mensen lastigvallen door ze met een AT te wekken waarna ze weer snel vrijkomen.
Anti terreur is (ook) BSB, hoewel de DSI geen geweldsplafond heeft zal deels de BSB daar ook voor ingericht zijn. Overigens zijn er meer diensten bij betrokken o.a. voor anti piraterij de MARSOF bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 20 april 2016 21:37 schreef Awsom het volgende:
Gaat ze ook nog langs bij anti-terreur teams of blijft het bij arrestatieteams?
Zij denken van niet en zij kunnen het een stuk beter inschatten dan jij.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:50 schreef W00fer het volgende:
Als je aan had gebeld of die kerel had aangehouden in het winkelcentrum of desnoods klemgereden had ie ook wel meegewerkt denk ik.
Ja bijdehandjequote:Op zaterdag 23 april 2016 09:11 schreef k_man het volgende:
[..]
Zij denken van niet en zij kunnen het een stuk beter inschatten dan jij.
Ik vroeg mij ook al af waarom die deur niet gewoon geramd werd in plaats van met explosieven. Normaal lijkt dit ook zo te gebeuren. Een beetje propaganda om de 'slechterikken' af te schrikken moet kunnen, maar doe dit dan inderdaad niet op deze manier.quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:50 schreef W00fer het volgende:
[..]
Anti terreur is (ook) BSB, hoewel de DSI geen geweldsplafond heeft zal deels de BSB daar ook voor ingericht zijn. Overigens zijn er meer diensten bij betrokken o.a. voor anti piraterij de MARSOF bijvoorbeeld:
https://www.defensie.nl/o(...)atie-korps-mariniers
Deze serie lijkt mij opgezet vanuit de politie organisatie om te laten zien hoe een AT en daarboven opereert. Overigens vond ik de tweede aflevering alweer niet wat ik er vooraf van verwachte. Het tempo is mij wat te sloom, ze laten (zeer waarschijnlijk) bewust erg weinig zien. Ik zie niks over verschil van vroeger en nu (oude beelden) en niks over bijv een selectietraject wat wel in beeld kwam bij bijvoorbeeld JayJay Boske's Mariniers Versus.
Interessant die springmeester maar aan iemand die toch al geblurd is vragen hoe zijn privéleven erop reageert wat hij doet is voor leek mij net zo matig uitgevoerd als aan een willekeurig persoon op straat vragen hoe zijn weekend was. Totaal niet relevant eigenlijk. Ik snap de intentie om wat meer de persoon achter de DSI te laten zien maar het is erg mager uitgewerkt. Wat dat betreft als je Onder Zee kijkt op RTL (wat gaat over de marine op de onderzeeërs) dat was sterker uitgewerkt hoe zij daarmee omgaan, en zij waren ook (soms) geblurd vanwege geheime operaties.
Daarbij vraag ik me af of de uitgevoerde operaties met zo'n enorme overdaad aan geweld moesten. Ja ik snap dat de instap snel en zonder risico's moet verlopen maar om nu de hele buurt wakker te maken met een gigantische explosie, zes snelle audi's en een hoop kermis?!
Op Twitter noemde iemand het ook wel de spierballenshow. In een tijd waarin de politieorganisatie 250 miljoen te kort komt voor blauw op straat worden er budgetten vrijgemaakt voor de BMW X5 van de DSI, terwijl deze verdachten achteraf allemaal weer vrij kwamen. Waar zit dan je prioriteit? Mensen ergeren zich kapot aan winkelovervallen, zakkenrollerij en fietsendiefstal. Ik snap dat soms geen risico genomen kan worden maar ik als leek vraag me soms af waarom al dat geweld? Als je aan had gebeld of die kerel had aangehouden in het winkelcentrum of desnoods klemgereden had ie ook wel meegewerkt denk ik.
Ja dikke prima, maar het programma zegt het volgende:quote:Op zaterdag 23 april 2016 01:50 schreef W00fer het volgende:
Anti terreur is (ook) BSB, hoewel de DSI geen geweldsplafond heeft zal deels de BSB daar ook voor ingericht zijn. Overigens zijn er meer diensten bij betrokken o.a. voor anti piraterij de MARSOF bijvoorbeeld:
Vooralsnog heb ik maar één actie gezien die een link had met terreur (die 2 dronken japies op de hei).quote:Voor de zesdelige serie Onder de radar: Speciale Eenheden in actie kreeg documentairemaker Jessica Villerius exclusieve toegang tot de anti-terreur eenheid van Nederland. Deze eenheid, die bestaat uit de arrestatieteams en anti-terreurteams van de politie en defensie, wordt de DSI genoemd: Dienst Special Interventies.
Buiten de zeer trillende beelden is het inderdaad een betere docu dan wat ik tot nu toe gezien heb bij Onder de Radar.quote:
Ja het is een slechte youtube link, er is wel een betere te vinden ergens.quote:Op zondag 24 april 2016 21:11 schreef W00fer het volgende:
[..]
Buiten de zeer trillende beelden is het inderdaad een betere docu dan wat ik tot nu toe gezien heb bij Onder de Radar.
Interessant. Heb nog even gezocht naar een betere kwaliteit video, maar kwam niet verder dan deze. Binnenkort maar even kijken dus.quote:
Inderdaad dit was de minste aflevering. Volgende week gaat wel weer leuk worden.quote:Op woensdag 27 april 2016 21:50 schreef WammesWaggel het volgende:
Gebeurde geen ruk behalve het flirten met de agenten van die meid.
Okay.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Jantienus het volgende:
Stoere mannen die met veel machtsvertoon deuren opblazen, "criminelen" arresteren en complete straten de schrik van hun leven bezorgen.
Ze vinden zelf waarschijnlijk dat ze geweldig bezig zijn maar als je tussen de regels doorleest dan is de opbrengst uiteindelijk bijzonder mager: verdachten staan al snel weer op straat, geldboetes e.d. Dat geldt overigens sowieso voor het gehele politieapparaat in Nederland. Zeer inefficiënt met oplossingspercentages om te huilen.
Bij dit soort teams kan het geld zo te zien niet op maar voor een normale inbraak komt meneer de bromsnor niet meer uit z'n luie stoel (geen prioriteit).
Dat de politie via deze serie even mooi weer mag spelen zegt wat mij betreft genoeg en mevrouw Villerius vind het blijkbaar ook heel belangrijk om zoveel mogelijk in beeld te komen.
En een beetje kritiek op het programma wordt niet echt in dank afgenomen. Toen ik vroeg waarom er beelden van die opengesneden hond te zien waren, waar dat voor nodig was kreeg ik als antwoord van haar dat er ook vast mensen kijken die allergisch zijn voor de kleur blauwquote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Jantienus het volgende:
Stoere mannen die met veel machtsvertoon deuren opblazen, "criminelen" arresteren en complete straten de schrik van hun leven bezorgen.
Ze vinden zelf waarschijnlijk dat ze geweldig bezig zijn maar als je tussen de regels doorleest dan is de opbrengst uiteindelijk bijzonder mager: verdachten staan al snel weer op straat, geldboetes e.d. Dat geldt overigens sowieso voor het gehele politieapparaat in Nederland. Zeer inefficiënt met oplossingspercentages om te huilen.
Bij dit soort teams kan het geld zo te zien niet op maar voor een normale inbraak komt meneer de bromsnor niet meer uit z'n luie stoel (geen prioriteit).
Dat de politie via deze serie even mooi weer mag spelen zegt wat mij betreft genoeg en mevrouw Villerius vind het blijkbaar ook heel belangrijk om zoveel mogelijk in beeld te komen.
Dit is natuurlijk makkelijk praten vanaf de bank. Goed de arrestaties die ze hebben laten zien (heb afl. 3 nog niet gezien) zijn rustig en zonder problemen verlopen, maar zou dat ook zijn als agenten in het blauw Henk en Anja 's ochtends om 9:00 bij de zware crimineel aanbellen en hem arresteren? Of zou de crimineel dan de deur dichtgooien en flippen? Dat weet je dus niet en daarom is het beter om het zekere voor het onzekere te nemen.quote:Op woensdag 27 april 2016 23:21 schreef Jantienus het volgende:
Weekje overgeslagen ivm dodenherdenking.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:47 schreef Infection het volgende:
Waar is aflevering 4? Op de webpagina gaat het maar tot 27 april?
http://www.npo.nl/onder-d(...)7-04-2016/KN_1679242
Ah, ik vond het al raar dat er aan het einde van aflevering 3 over 'volgende week' gesproken werd. Zullen ze zelf ook wel geen rekening mee gehouden hebben.quote:Op maandag 9 mei 2016 19:48 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Weekje overgeslagen ivm dodenherdenking.
Die instap was wel leuk. "Ik ben niet jouw kameraad, laat dat duidelijk zijn hè. Ik ben politie en je bent aangehouden."quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef Infection het volgende:
Ik vond deze aflevering wel iets beter. Het ging wat meer over de AT en wat minder over de verslaggeefster.
Zo straal je tenminste gezag uit. Mensen moeten bang zijn voor het AT.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:34 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Die instap was wel leuk. "Ik ben niet jouw kameraad, laat dat duidelijk zijn hè. Ik ben politie en je bent aangehouden."
Eigen veiligheid van het team.. Boefje ziet hoe die persoon eruit ziet, en kan daar dan op reageren. Die teamleden zitten niet te wachten op een moordaanslag lijkt me.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Goh, weer geflirt van Jessica.
Wel mietjes hoor die agenten, die kap gaat pas af als het boefje opgesloten zit en de agent niet meer kan zien
Meh.. rechters, andere agenten of zeg een officier van justitie zijn ook gewoon bekend inclusief achternaam.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Eigen veiligheid van het team.. Boefje ziet hoe die persoon eruit ziet, en kan daar dan op reageren. Die teamleden zitten niet te wachten op een moordaanslag lijkt me.
En die krijgen ook doodsbedreigingen. Kan je niet vergelijken met AT-leden die in een compleet ander geweldsspectrum zitten. Die lui at gunpoint van hun bed lichten. Die zijn nooit herkenbaar in beeld.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Meh.. rechters, andere agenten of zeg een officier van justitie zijn ook gewoon bekend inclusief achternaam.
Is dit nog ergens op internet terug te zien? Ik kan het niet vinden ..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 00:05 schreef W00fer het volgende:
De RTL Crime special "John vd Heuvel op bezoek bij de mannen van de Anti Terreur" vond ik 10x beter dan de afgelopen 3 afleveringen van dit programma. Voor diegenen die niet terug kunnen kijken via Horizon.tv -> Replay TV en dan RTL Crime het komt ook nog op 23 mei op RTL 4.
Heb je ziggo? Ik kon hem gewoon terug kijken(op rtl crime).quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:26 schreef Awsom het volgende:
[..]
Is dit nog ergens op internet terug te zien? Ik kan het niet vinden ..
Nee heb geen ziggo, maar zag dat het morgen en overmorgen weer op TV is dus zal het dan wel opnemen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 17:07 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Heb je ziggo? Ik kon hem gewoon terug kijken(op rtl crime).
Ik weet niet af dat het belangrijkste is. Waarschijnlijk gaat het er meer om dat die mannen niet herkend worden wanneer ze een actie gaan doen. Als de kentekens en de gezichten bekend zijn, dan wordt het veel moeilijker om ongemerkt een locatie te naderen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:30 schreef knokkels het volgende:
[..]
Eigen veiligheid van het team.. Boefje ziet hoe die persoon eruit ziet, en kan daar dan op reageren. Die teamleden zitten niet te wachten op een moordaanslag lijkt me.
Dat is ook een goeie inderdaadquote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik weet niet af dat het belangrijkste is. Waarschijnlijk gaat het er meer om dat die mannen niet herkend worden wanneer ze een actie gaan doen. Als de kentekens en de gezichten bekend zijn, dan wordt het veel moeilijker om ongemerkt een locatie te naderen.
23 mei ook op RTL 4 in de herhaling.quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:26 schreef Awsom het volgende:
[..]
Is dit nog ergens op internet terug te zien? Ik kan het niet vinden ..
Iedereen in de tokkiebuurt kan toch die kentekens opschrijven en op social media gooien? In verschillende afleveringen was al te zien dat er verschillende voordeuren open vliegen (soms letterlijkquote:Op vrijdag 13 mei 2016 00:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik weet niet af dat het belangrijkste is. Waarschijnlijk gaat het er meer om dat die mannen niet herkend worden wanneer ze een actie gaan doen. Als de kentekens en de gezichten bekend zijn, dan wordt het veel moeilijker om ongemerkt een locatie te naderen.
Ja, tegenwoordig kan iedereen zelfs met smartphones alles filmen en op internet gooien - zonder blurren of wat dan ook. Toch gebeurt dat bij AT's niet. Ik weet niet waarom.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:37 schreef W00fer het volgende:
[..]
Iedereen in de tokkiebuurt kan toch die kentekens opschrijven en op social media gooien? In verschillende afleveringen was al te zien dat er verschillende voordeuren open vliegen (soms letterlijk) als er wat te doen is, staat meteen iedereen buiten daar.
Gingen ze hem slaan dan als hij vriend bleef zeggen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:54 schreef Infection het volgende:
[..]
Zo straal je tenminste gezag uit. Mensen moeten bang zijn voor het AT.
En dan? Het meerendeel van die auto's staat toch op politieterrein.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 13:37 schreef W00fer het volgende:
Iedereen in de tokkiebuurt kan toch die kentekens opschrijven en op social media gooien?
Het ging om de herkenbaarheid. Dat je niet aan de hand van het kenteken al meteen weet dat het een AT-auto is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:08 schreef Awsom het volgende:
En dan? Het meerendeel van die auto's staat toch op politieterrein.
Op welke zender is het te zien? RTL Crime is toch een aparte zender waarvoor je een speciaal zenderpakket moet hebben? Is er ook nog een manier om dit te kijken zonder zo'n extra zenderpakket?quote:Op donderdag 12 mei 2016 18:11 schreef Awsom het volgende:
[..]
Nee heb geen ziggo, maar zag dat het morgen en overmorgen weer op TV is dus zal het dan wel opnemen.
RTL Crime is de zender ja. Geen idee welk pakket je daar voor moet hebben, bij mij zit het in het standaard-pakket, daar ben ik vandaag achter gekomenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Op welke zender is het te zien? RTL Crime is toch een aparte zender waarvoor je een speciaal zenderpakket moet hebben? Is er ook nog een manier om dit te kijken zonder zo'n extra zenderpakket?
Ten onrechte denken dat mensen het niet hebben, het is echter gewoon kanaal 120 bij Ziggo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:08 schreef Infection het volgende:
[..]
Op welke zender is het te zien? RTL Crime is toch een aparte zender waarvoor je een speciaal zenderpakket moet hebben? Is er ook nog een manier om dit te kijken zonder zo'n extra zenderpakket?
Op het moment van een instap heb ik het over. Als mensen dan naar buiten komen kunnen ze het zo opschrijven. Die auto's staan / rijden ook wel eens van die terreinen afquote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:08 schreef Awsom het volgende:
[..]
En dan? Het meerendeel van die auto's staat toch op politieterrein.
PS: Die special van John van den Heuvel is nu te zien op RTL Crime.
Bij Ziggo is het deze maand ook gratis, het hoort nog steeds bij het Royaal pakket.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:28 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ten onrechte denken dat mensen het niet hebben, het is echter gewoon kanaal 120 bij Ziggo.
Bij UPC moest je "vroegah" gewoon Royaal TV hebben, bij Ziggo zit het er volgens mij gewoon bij. Bij KPN is het zender vd maand nu begrijp ik dus zit ie er ook op.
Ik heb geen Ziggo en ook geen KPN. Ik heb Telfort.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:28 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ten onrechte denken dat mensen het niet hebben, het is echter gewoon kanaal 120 bij Ziggo.
Bij UPC moest je "vroegah" gewoon Royaal TV hebben, bij Ziggo zit het er volgens mij gewoon bij. Bij KPN is het zender vd maand nu begrijp ik dus zit ie er ook op.
23 mei is de herhaling op RTL4 waarschijnlijk heb je die wel in je pakket, anders daarna terugkijken op RTLXL.nl of wachten totdat ie ergens opduikt op de interwebs.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik heb geen Ziggo en ook geen KPN. Ik heb Telfort.
Dus ik zal het sowieso niet kunnen zien dan.
RTL4 zit er sowieso wel in ja. Dat is de standaardzender die in elk pakket zit. Zelfs in kabelpaketten.quote:Op maandag 16 mei 2016 00:15 schreef W00fer het volgende:
[..]
23 mei is de herhaling op RTL4 waarschijnlijk heb je die wel in je pakket, anders daarna terugkijken op RTLXL.nl of wachten totdat ie ergens opduikt op de interwebs.
Je weet maar nooit tegenwoordig.quote:Op maandag 16 mei 2016 00:26 schreef Infection het volgende:
[..]
RTL4 zit er sowieso wel in ja. Dat is de standaardzender die in elk pakket zit. Zelfs in kabelpaketten.
Wachten tot 23 mei dus.
Het zijn ook twee totaal verschillende dingen. Deze serie gaat puur over de AOT's.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:26 schreef Awsom het volgende:
Die aflevering van John van den Heuvel was zoveel beter dan deze serie.
M-Squadron best squadron!!!!!!!!!!11111111quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:51 schreef YokiKater het volgende:
Ah, volgende week zit het M-Squadron er wel in.
Zonder twijfel.quote:Op woensdag 18 mei 2016 22:09 schreef Awsom het volgende:
[..]
M-Squadron best squadron!!!!!!!!!!11111111
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2016 21:26 schreef Awsom het volgende:
Die aflevering van John van den Heuvel was zoveel beter dan deze serie.
Dat zal zeker hebben meegespeeld. Die empathie.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Bij de arrestatie van die ex-marinier vroeg ik me wel af of ze altijd zo meelevend zijn of dat het verschil maakt omdat hij toch dezelfde achtergrond heeft al veel DSI mensen.
voornamelijk een interesse met wapens tot nu toequote:Op maandag 23 mei 2016 20:20 schreef Infection het volgende:
Straks om 21:30 op RTL4 de 'John van den Heuvel special: De Mannen van Anti-Terreur'. Maar eens kijken of het echt beter is dan deze serie.
Vind het tot nu toe al een stuk uitgebreider uitgelegd dan 'onder de radar'quote:Op maandag 23 mei 2016 21:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
voornamelijk een interesse met wapens tot nu toe
ik ben niet zo geinteresseerd in welk wapen waarvoor gebruikt wordt. Tot nu toe vind ik dit niet beter , de focus ligt op andere dingenquote:Op maandag 23 mei 2016 22:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Vind het tot nu toe al een stuk uitgebreider uitgelegd dan 'onder de radar'
Het was ook een stuk beter.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Vind het tot nu toe al een stuk uitgebreider uitgelegd dan 'onder de radar'
Vond het wel interessant met alle verhalenquote:Op donderdag 26 mei 2016 00:05 schreef golfer het volgende:
Vond het echt een extra erbij gesleepte uitzending met vooral veel interviews en erg weinig echte actie.
Toch is ze nog steeds niet half zo sneu als mensen die het over 'hont' hebben omdat dat vijf jaar geleden eventjes een beetje grappig was...quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:56 schreef nietzman het volgende:
Wat een irritant wijf. Met d'r "je doet dit zeker alleen omdat je dingen op wil blazen", "Auw auw auw de hont bijt", "Wat zielig, de hont moet op de koude stenen liggen", "Oh dus jullie hebben ook empathie en zijn niet alleen cowboys?" of als knal op de vuurpijl "Maar vrouwen kunnen dit toch helemaal niet, fysiek gezien?"
De volgende keer een stoere chick die kant op sturen en niet zo'n Libelle-mokkel. Een lange rits aan domme vragen die ze stelt.
En voor de goede orde het is oud-marinier! En niet elke marinier is gelijkwaardig aan iemand van een speciale eenheid. Om daarbij te komen moet je wat meer in je mars hebben dan de doorsnee opgeleide marinier die geen specialist is mocht iemand dat denken. Je hebt ook mariniers die gewoon kok in de keuken zijn of kleding uitreiken.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Prima aflevering.
Bij de arrestatie van die ex-marinier vroeg ik me wel af of ze altijd zo meelevend zijn of dat het verschil maakt omdat hij toch dezelfde achtergrond heeft al veel DSI mensen.
Dat zijn mensen van de marine, geen mariniers.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 20:18 schreef Iwanius het volgende:
[..]
En voor de goede orde het is oud-marinier! En niet elke marinier is gelijkwaardig aan iemand van een speciale eenheid. Om daarbij te komen moet je wat meer in je mars hebben dan de doorsnee opgeleide marinier die geen specialist is mocht iemand dat denken. Je hebt ook mariniers die gewoon kok in de keuken zijn of kleding uitreiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |