Geen idee. Blijft vreemd dat dit vast gelegd moet worden. Je laat zo iemand toch niet achteloos in de kou staan ?quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij mogen taxichauffeurs in Amsterdam geen mensen met blindegeleidehond meer weigeren. Geldt dat niet in Den Haag?
quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:47 schreef spijkerbroek het volgende:
Blindegeleidehonden gedragen zich beter dan 80% van de bevolking.
Ook wat spijkerbroek zegt. Een gehoorzamer, volgzamer wezen als een geleidehond kun je je niet wensen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:49 schreef Gia het volgende:
Als die hond nou onder de modder zat, kon ik me er nog wat bij voorstellen, maar het was kurkdroog!
Belachelijk dit.
Kan. Kan ook echt zijn. Als het een pruik is, mankeert ze mogelijk nog meer dan alleen blind zijn. Maakt het alleen maar nog zieliger.quote:
Dit. En aangezien je in een beetje stad lang kunt wachten op een blanke taxichauffeur krijg je dan dit soort taferelen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:57 schreef MisterMaster het volgende:
Moslims houden niet van honden. Onrein.
Onzin , daar zijn de meningen over verdeeld binnen de Islamquote:Op dinsdag 12 april 2016 18:57 schreef MisterMaster het volgende:
Dan gaan ze maar met kamelen taxi rijden in de woestijn.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:57 schreef MisterMaster het volgende:
Misschien is ze Joods, die dragen meestal ook een pruik.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan. Kan ook echt zijn. Als het een pruik is, mankeert ze mogelijk nog meer dan alleen blind zijn. Maakt het alleen maar nog zieliger.
Moslims houden niet van joden. Onrein.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Misschien is ze Joods, die dragen meestal ook een pruik.
Taxichauffeurquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:00 schreef SR4 het volgende:
Zal wel zo'n muts zijn die in de taxi wil voor een ritje van een paar kilometer wat bijna niets oplevert, is die chauffeur eerst z'n plek in de standplaats kwijt en moet-ie vervolgens ook nog die auto schoonmaken omdat dat blafbeest overal haren achterlaat
Met een beetje pech moet dat beest ook nog schijten
Niet onder het type moslim dat taxichauffeur wordt, helaas.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Onzin , daar zijn de meningen over verdeeld binnen de Islam
quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan ze maar met kamelen taxi rijden in de woestijn.
Onzin , de meeste profeten zijn Joods.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:00 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Moslims houden niet van joden. Onrein.
Gelukkig werk ik niet als taxichauffeur danquote:Op dinsdag 12 april 2016 19:01 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Taxichauffeur
[] geschikt
[x] ongeschikt
Ze zijn inderdaad de beste vrienden...quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
[..]
Onzin , de meeste profeten zijn Joods.
helemaal niet meestal. Sommige, van de orthodoxe stempelquote:Op dinsdag 12 april 2016 18:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Misschien is ze Joods, die dragen meestal ook een pruik.
Ik heb geen totaal geen probleem met die vrouw .quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:03 schreef computergirl het volgende:
[..]
helemaal niet meestal. Sommige, van de orthodoxe stempel
Maar daarom heb je gelijk een probleem met haar of zo? Wat boeit het anders dat ze een pruik draagt?
We moeten idd niks hebben van zionscum uit oost Europa , met Semitische joden hebben Moslims geen problemen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad de beste vrienden...
Dit is ook vanuit Islamitisch oogpunt een vrij simpel verhaal. Een blindengeleidehond is een hond met een specifieke functie wat men gelijk kan stellen men waakhonden waarvoor een uitzondering gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Onzin , daar zijn de meningen over verdeeld binnen de Islam
Een hond is een onrein dier. Droog of nat.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:49 schreef Gia het volgende:
Als die hond nou onder de modder zat, kon ik me er nog wat bij voorstellen, maar het was kurkdroog!
Belachelijk dit.
Is helemaal geen simpel verhaal , elk wetsschool heeft daar een andere mening over.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is ook vanuit Islamitisch oogpunt een vrij simpel verhaal. Een blindengeleidehond is een hond met een specifieke functie wat men gelijk kan stellen men waakhonden waarvoor een uitzondering gemaakt wordt.
وحدثنا أبو بكر بن أبي شيبة وزهير بن حرب وابن نمير قالوا حدثنا سفيان عن الزهري عن سالم عن أبيه عن النبي ص قال من اقتنى كلبا إلا كلب صيد أو ماشية نقص من أجره كل يوم قيراطان.
Als dat daar niet geldt, dan wordt het hoog tijd dat dit wettelijk geregeld wordt.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij mogen taxichauffeurs in Amsterdam geen mensen met blindegeleidehond meer weigeren. Geldt dat niet in Den Haag?
Vanuit een historisch perspectief, een situatie waarin de Koran bezien dient te worden, is het een duidelijke zaak; de hond was een onmisbaar dier in de periode en plek waar Mohammed leefde.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Is helemaal geen simpel verhaal , elk wetsschool heeft daar een andere mening over.
De Koran heeft geen zak te maken met het al dan niet meenemen van een blindegeleidehond.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:22 schreef BlaZ het volgende:
Vanuit een historisch perspectief, een situatie waarin de Koran bezien dient te worden, is het een duidelijke zaak; de hond was een onmisbaar dier in de periode en plek waar Mohammed leefde.
Mohammed heeft helaas, door zijn vage schrijfstijl, het nagelaten dit voldoende te benadrukken aangezien dit voor alle inwoners uit de periode een logisch gegeven was.
Dat beweer ik dan ook niet, een blindengeleidehond dient gewoon meegenomen te worden. De enige uitzondering zou gemaakt kunnen worden voor chauffeurs die allergisch zijn voor honden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De Koran heeft geen zak te maken met het al dan niet meenemen van een blindegeleidehond.
Het is niet zo dat die vrouw het nummerbord kan lezen van de mensen die doorrijden.quote:Op dinsdag 12 april 2016 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
Alsof bij taxistandplaatsen geen camera's hangen...quote:Op woensdag 13 april 2016 00:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is niet zo dat die vrouw het nummerbord kan lezen van de mensen die doorrijden.
Daarin Uber.quote:Op dinsdag 12 april 2016 19:00 schreef SR4 het volgende:
Zal wel zo'n muts zijn die in de taxi wil voor een ritje van een paar kilometer wat bijna niets oplevert, is die chauffeur eerst z'n plek in de standplaats kwijt en moet-ie vervolgens ook nog die auto schoonmaken omdat dat blafbeest overal haren achterlaat
Met een beetje pech moet dat beest ook nog schijten
..Is dit serieus?quote:Op woensdag 13 april 2016 01:31 schreef TheThirdMark het volgende:
Er zijn meer mensen met een allergie voor honden dan mensen die blind zijn.
Jammer voor de blinde, maar je kan het een beroepschauffeur niet kwalijk nemen dat hij geld wil verdienen.
Jawel hoor, Regiotaxi Haaglanden.quote:Op woensdag 13 april 2016 05:16 schreef Lunatiek het volgende:
Nu zijn die taxichauffeurs in Den Haag sowieso asociaal, moslim of niet. Als je niet naar Wassenaar moet, laten ze je staan. Ook als je geen hond bij je hebt. Alternatieven als treintaxi of regiotaxi zijn er niet en nooit geweest.
De taxi is er in principe voor iedereen.quote:Op woensdag 13 april 2016 05:47 schreef Burdie het volgende:
Ze had gewoon de Regiotaxi moeten bellen, die is daar voor.
In principe zijn honden niet toegelaten in een taxi.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De taxi is er in principe voor iedereen.
Als je ziet dat het om een geleider gaat wel. Volgens mij is dat zelfs verplicht.quote:Op woensdag 13 april 2016 07:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In principe zijn honden niet toegelaten in een taxi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |