quote:Op dinsdag 12 april 2016 16:40 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Aardig onthoofde ploeg dan ook.
Dan zullen ze weer serieus moeten inkopen of talenten de volgende stap laten zetten. Anders hou je het bij Dumoulin en Barguil.
Je beantwoordt het zelf. Ze bedoelen dat als je sagan haalt, je alleen budget over hebt voor prutsers. Als je Greg of Degenkolb haalt, scheelt dat een miljoen of twee; dan kan je nog wat aardige schaduwkopmannen regelen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 17:40 schreef wimderon het volgende:
Beetje raar dat Trek Sagan niet wil omdat ze niet op zoek zijn naar een absolute kopman, maar dan wel Degenkolb en Van Avermaet als opties zien.
Er zijn overigens sowieso maar een paar ploegen die Sagan kunnen betalen: BMC, Astana, Sky, Etixx en Trek. Trek wil hem niet, BMC en Sky verwacht ik ook niet direct. Blijft er niet veel meer over.
Trouwens nog een ander transferdingetje: Sky wil Matthews, zal binnenkort wel ergens opduiken
Nee, ik doel hierop:quote:Op dinsdag 12 april 2016 22:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je beantwoordt het zelf. Ze bedoelen dat als je sagan haalt, je alleen budget over hebt voor prutsers. Als je Greg of Degenkolb haalt, scheelt dat een miljoen of twee; dan kan je nog wat aardige schaduwkopmannen regelen.
quote:Ploegmanager Luca Guercilena is niet op zoek naar een absolute kopman, maar naar iemand om naast de jonge Stuyven te plaatsen. “We hebben met Jasper een meerjarenplan opgesteld. Pas vanaf 2018 moet hij als absolute kopman de ploeg kunnen dragen.”
Goed nieuws ! Gesink heeft tuurlijk ook Mollema, Boom,Slagter en Clement gezien en weet daat dat een nieuwe ploeg geen garantie voor succes of beter presteren is. De 6e plaats in de TDF was trouwens vorig jaar gewoon een top prestatie met dat deelnemersveld.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:33 schreef showtimer het volgende:
Robert Gesink rijdt ook de komende twee seizoenen voor Lotto-Jumbo. De Nederlandse WorldTour-ploeg en de renner kwamen een contractverlenging overeen tot en met 2018. Gesink zal de komende twee jaar de rol vervullen die hij al jaren vervult: hij is het uithangbord en de kopman van Lotto-Jumbo.
Gesink (29) is blij met de contractverlenging. ,,Het team heeft een goed plan richting de toekomst, dat geldt voor zowel de sportieve als de zakelijke lijn. Dat geeft mij vertrouwen. Het voelt echt als mijn ploeg, waar ik al jaren op een prettige manier begeleid word. Ik hoop de aansluiting bij de wereldtop te houden, zoals ik de afgelopen Tour de France heb laten zien."
quote:Degenkolb eerste keuze als opvolger Cancellara
John Degenkolb is de eerste keuze van Trek-Segafredo om Fabian Cancellara te vervangen. De revaliderende Duitser is einde contract bij Giant-Alpecin, dat hem eveneens wil houden. Lukt het Trek niet om Degenkolb binnen te halen, dan is er nog het alternatief Vanmarcke die einde contract is bij LottoNL-Jumbo. Voor de klimkern is Rafal Majka een piste, maar net als Sagan ligt hij nog één jaar onder contract bij het afhakende Tinkoff.
Gesink zou eigenlijk meer een klimknecht kunnen zijn. Net zoals Poels.... Kan goed aanklampen, maar mist de kracht om er vandoor te gaan.quote:Op vrijdag 15 april 2016 23:33 schreef showtimer het volgende:
Robert Gesink rijdt ook de komende twee seizoenen voor Lotto-Jumbo. De Nederlandse WorldTour-ploeg en de renner kwamen een contractverlenging overeen tot en met 2018. Gesink zal de komende twee jaar de rol vervullen die hij al jaren vervult: hij is het uithangbord en de kopman van Lotto-Jumbo.
Gesink (29) is blij met de contractverlenging. ,,Het team heeft een goed plan richting de toekomst, dat geldt voor zowel de sportieve als de zakelijke lijn. Dat geeft mij vertrouwen. Het voelt echt als mijn ploeg, waar ik al jaren op een prettige manier begeleid word. Ik hoop de aansluiting bij de wereldtop te houden, zoals ik de afgelopen Tour de France heb laten zien."
Lindeman heeft zowel de bergtrui in de Giro gedragen (niet gewonnen uiteindelijk) als een bergetappe in de Vuelta gewonnen.quote:
Marcel Wüst heeft ook een keer de bolletjestrui gedragen. Jammer wel dat die nooit wat meer werk van z'n klimtalent heeft gemaakt.quote:Op woensdag 20 april 2016 07:36 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lindeman heeft zowel de bergtrui in de Giro gedragen (niet gewonnen uiteindelijk) als een bergetappe in de Vuelta gewonnen.
Een etappe winnen is alweer een tijd geleden voor Gesink.
erik dekker had zich ook beter op een tour klassement kunnen richten, ook dagen in de bollen geredenquote:Op woensdag 20 april 2016 17:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Marcel Wüst heeft ook een keer de bolletjestrui gedragen. Jammer wel dat die nooit wat meer werk van z'n klimtalent heeft gemaakt.
quote:Boonen: “Klaar om voor ander team te rijden”
“Ik denk wel dat ik er een jaar bij doe”, herhaalde Tom Boonen dit weekend. “Ik heb gezegd: luister eens rond wat er op de markt is.”
Bij Etixx-Quick Step blijven, hoeft dus niet per se. “Of ik klaar ben om naar een ander team te gaan? Absoluut. Al hebben we elkaar altijd goed aangevuld en dat blijft ook zo. Ik wil niet per se ergens anders rijden. Links en rechts zijn al een paar teams lichtjes komen luisteren. Maar de meesten voelen zich daar niet echt comfortabel bij. Ze zitten met een schuldgevoel: we gaan die toch niet wegpakken.”
Met een Boasson Hagen voor Degenkolb lever je alleen maar diepte in.quote:Op zaterdag 30 april 2016 16:36 schreef Mani89 het volgende:
Sjaaiant kan nog wel wat diepte gebruiken inderdaad ja.
Het is de beste optie die ze hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:40 schreef showtimer het volgende:
[..]
Met een Boasson Hagen voor Degenkolb lever je alleen maar diepte in.
Dan verwachten we natuurlijk wel een lijstje met betere suggesties..quote:
Dege koste wat kost verlengen. Of hij moet voor Alpecin begrippen nu te snel kaal worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:21 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dan verwachten we natuurlijk wel een lijstje met betere suggesties..
Wellicht heeft John er zelf ook nog een stem in. Sowieso beter dan EBH natuurlijk, maar moet wel haalbaar zijn. Ik ben benieuwd, want zonder Degenkolb en Kittel zal dat ook wel invloed hebben op de sponsors.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 16:35 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dege koste wat kost verlengen. Of hij moet voor Alpecin begrippen nu te snel kaal worden.
Rabo heeft hem in 2007 geweigerdquote:Op dinsdag 3 mei 2016 15:38 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.gazzettaworld.(...)i-contador-addition/
Contador gepolst door Lampre.
Ze kunnen ook Greipel aantrekken, dan hebben ze misschien ook nog een keer wat aan hun fantastische sprinttrein.quote:
quote:Lotto-Soudal zet in op Tom Boonen
Het hoge woord is eruit: Tom Boonen wil ook volgend jaar nog profwielrenner zijn en heeft zijn management de opdracht gegeven alle mogelijkheden op te lijsten. Dus ook een mogelijk vertrek bij Patrick Lefevere, voor wie hij dertien seizoenen heeft gekoerst. Er is veel interesse uit het buitenland, maar ook Lotto-Soudal zou kunnen. Vooral fietsensponsor Ridley droomt van dé transfer van het jaar.
Fietsenproducent Ridley is al langer vragende partij om Boonen naar Lotto-Soudal te lokken. CEO Jochem Aerts liet vorig seizoen al uitschijnen een budgettaire inspanning te willen leveren voor de Kempenaar. Boonen behaalde in de jeugdcategorieën zijn eerste successen op een Ridley-fiets en het is voor het Limburgse bedrijf de ultieme droom om Boonen ook zijn laatste successen te zien behalen op één van zijn fietsen.
Bovendien is Ridley bereid Boonen na zijn carrière een “job op maat” aan te bieden. Niet dat hij straks de plaats van vader André – werkzaam als vertegenwoordiger van Ridley – zal innemen, maar een pr-functie aangevuld met advies bij de ontwikkeling van nieuwe producten lijkt hem op het lijf geschreven. Boonen woont bovendien op een boogscheut van de Ridley-hoofdzetel in Paal-Beringen. En dan is er ook nog het feit dat Ridley het geesteskind van de familie Kumpen is, bekend van zoon Anthony, de autoracer. Laat net dat ook één van Boonens hobby’s zijn.
Als Boonen op het einde van zijn carrière, na dertien seizoenen onder de vleugels van Lefevere, nog een risicootje wil nemen door van stal te wisselen, lijkt Lotto-Soudal dus een meer dan valabele kandidaat. Al blijft er de wetenschap dat het vorig jaar niets werd. De eerste toenadering tussen de twee dateert immers al van 2015 en stuitte toen op een resoluut njet van de Nationale Loterij. Zij vreesden immers dat heel wat Quick Step-fans de verhuizing van Boonen moeilijk zouden verteren en bijgevolg niet meer met de Lotto zouden willen spelen. Toegegeven, een beetje een vreemde redenering, maar het is niet duidelijk of ze er bij de Nationale Loterij ondertussen al anders over denken.
Wat een broodje aap was dat zeg.quote:
Zijn er al ploegen die Boom willen?quote:Op maandag 9 mei 2016 10:24 schreef TheArt het volgende:
Astana zou interesse hebben in Gilbert. Die zou dan weer Boom op moeten volgen, omdat ze bij Astana nogal teleurgesteld in hem zijn.
http://www.tuttobiciweb.it/index.php?page=news&cod=90069&tp=n
Telenet-Fidea.quote:
quote:
Nu ze vd Haar hebben zie ik hem niet meer naar Fidea gaan.quote:
#exitbauketwitter:Tomek_Bojan twitterde op zondag 15-05-2016 om 18:32:10#Giro Unofficial: Fabio Aru signed a contract with Trek-Segafredo reageer retweet
wat een onzinquote:Op zondag 15 mei 2016 18:39 schreef wimderon het volgende:
#exitbauketwitter:Tomek_Bojan twitterde op zondag 15-05-2016 om 18:32:10#Giro Unofficial: Fabio Aru signed a contract with Trek-Segafredo reageer retweet
twitter:EuroHoody twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 15:38:54Fortuneo-Vital Concept confirms Pierrick Fédrigo will retire at end of season after 17yrs as a pro reageer retweet
twitter:inrng twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 08:06:22As well as Vincenzo Nibali, Rafał Majka and Daniele Bennati could join the new Bahraini backed team says La Gazzetta Dello Sport reageer retweet
Rellende_Rotscholier vindt dit leuk.twitter:mickrogers twitterde op dinsdag 17-05-2016 om 12:36:57I'm looking forward to my new role as CEO of The Riis Seier Project https://t.co/pyNsdbJ9y1 reageer retweet
quote:For press inquiries:
Michael Rogers, CEO, The Riis Seier Project, mobile: +41 767962049 between 13:00 and 15:00
Alle toppers van het moderne wielrennen. En Bennati.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:52 schreef DeeBee het volgende:
Die Bahreinse wielerploeg begint echt mythische proporties te krijgen. Op papier net zo sterk als Team Alonso.![]()
![]()
En wij Meintjes maar uitlachen...had gewoon een vooruitziende blik.twitter:inrng twitterde op donderdag 19-05-2016 om 18:07:23Gossip from RAI: Contador may sign for Lampre + BMC may merge with IAM. Heard both before... but now live on TV https://t.co/VZNPUhu1NJ reageer retweet
Gelachenquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:52 schreef Mani89 het volgende:
Ze kunnen bij BMC nog wel wat sprinters gebruiken. Leigh Howard, HH, en Pelucchi zouden daar heel welkom zijn!
Jarlinson Pantani.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Welke renners van IAM zouden kans maken op een plek bij BMC? Best lachwekkend gerucht.
Ja, de man achter IAM kan geld gaan steken in BMC, maar een fusie? Nou nee.
Brändle, Coppel, FRANK, Devenyns, Enger.quote:Op donderdag 19 mei 2016 18:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Welke renners van IAM zouden kans maken op een plek bij BMC? Best lachwekkend gerucht.
Ja, de man achter IAM kan geld gaan steken in BMC, maar een fusie? Nou nee.
Elmiger is ouder dan Quinziato, maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:12 schreef wimderon het volgende:
[..]
Brändle, Coppel, FRANK, Devenyns, Enger.
Voor de klassiekers kunnen Naesen, Haussler en Elmiger bruikbaar zijn. Burghardt en Quinziato hebben ook niet het eeuwige leven.
Vorig jaar beter dan ooit in de klassiekers.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Elmiger is ouder dan Quinziato, maar dat geheel terzijde.
En dit jaar nergens te bekennen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vorig jaar beter dan ooit in de klassiekers.
Gaat lastig met een gebroken hand.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En dit jaar nergens te bekennen.
Hij heeft wedstrijden gereden dit jaar, waarin hij niets liet zien.quote:
In lijn met vorig jaar.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hij heeft wedstrijden gereden dit jaar, waarin hij niets liet zien.
Dus eigenlijk heb je aan beide renners niet zo veel.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:29 schreef wimderon het volgende:
[..]
In lijn met vorig jaar.
Je hebt ook mensen die wel meedoen en dan het voorjaar van hun kopman beëindigen, zoals Quinziato.
Voor Sep zouden beiden de belangrijkste knecht zijn, maar of dat veel zegt weet ik zo niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je aan beide renners niet zo veel.
twitter:TeamSky twitterde op maandag 23-05-2016 om 11:02:27We're delighted to announce @GeraintThomas86 has signed a new contract with @TeamSky! 📰 https://t.co/3eqy8Qx2Pk 🇬🇧https://t.co/LbL7CE07HW reageer retweet
quote:Op maandag 23 mei 2016 14:52 schreef Syntix het volgende:
twitter:TeamSky twitterde op maandag 23-05-2016 om 11:02:27We're delighted to announce @GeraintThomas86 has signed a new contract with @TeamSky! 📰 https://t.co/3eqy8Qx2Pk 🇬🇧https://t.co/LbL7CE07HW reageer retweet
De volgende in het rijtje.quote:so next year perhaps the Giro or the Vuelta would be good to target
Zie hem liever naar Vino dan naar Lefevere gaanquote:Op maandag 23 mei 2016 22:42 schreef ZakaRosa het volgende:
Astana heeft interesse in Sagan![]()
http://www.wielerflits.nl(...).html/comment-page-1
Die heeft zo'n mazzel dat ie het broertje van isquote:
Juraj rijdt dit jaar best degelijk. In ieder geval niet meer zo lachwekkend als de 5 jaar hiervoor.quote:
Mijn post was niet sarcastisch hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Juraj rijdt dit jaar best degelijk. In ieder geval niet meer zo lachwekkend als de 5 jaar hiervoor.
quote:Volgens Radio Peloton zou John Degenkolb volgend seizoen Fabian Cancellara vervangen bij Trek. Ploegleider Dirk Demol wil de transfer nog niet bevestigen, al steekt hij de belangstelling voor de Duitser niet onder stoelen of banken.
John Degenkolb was in 2015 de grote ster van het voorjaar, met winst in Milaan-Sanremo en Parijs-Roubaix. Maar door een aanrijding op training zag de Duitser zijn voorjaar dit seizoen in rook opgaan.
Bij Trek geloven ze nog altijd in Degenkolb. Ze maken zich sterk dat hij de ideale opvolger kan zijn voor Fabian Cancellara, die aan zijn afscheidsjaar bezig is.
"We weten allemaal dat Cancellara er volgend jaar niet meer is en het is nog wat te vroeg op Jasper (Stuyven) alleen kopman te maken", zegt ploegleider Dirk Demol aan Sporza.
"We zijn dus nog nog op zoek naar iemand die het kan waarmaken in de klassiekers. Ik steek niet onder stoelen of banken dat we belangstelling hebben voor Degenkolb", zegt Demol veelbetekenend. "Maar het is nog niet rond."
"Het is nog veel te vroeg om nu al te stellen dat hij zéker naar ons zal komen. Er zijn nog andere ploegen geïnteresseerd", weet de Belg.
Als Degenkolb vertrekt zal ook Alpecin vertrekken. Dan verdwijnt die hele ploeg. Stevig jasje.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Indien dit waarheid is doen ze bij Giant-Alpecin voor een 2e jaar op rij een jasje uit.
quote:Patrick Lefevere: “Als Van Aert ook het BK wint, wil ik hem in mijn ploeg”
Roger De Vlaeminck won in 1975 als wereldkampioen veldrijden de tijdrit in de Ronde van Zwitserland tegen Eddy Merckx. Wout van Aert versloeg in een proloog van zes kilometer drievoudig chronowereldkampioen Tony Martin. Hoe lang blijft de wereldkampioen veldrijden nog weg van de weg?
“Ik ben niet verrast. Wout is een wereldcoureur. Wie ik zou kiezen tussen Mathieu van der Poel of Wout van Aert? Ik pak ze allebei. Is dat een duidelijk antwoord!?” Ploegmanager van Etixx-Quick Step Patrick Lefevere windt er geen doekjes om. Hij is al langer gecharmeerd door en geïnteresseerd in de veldrijder uit Lille. De wetenschap dat Van Aert ook een veelbelovende wegcarrière wacht, is intussen gemeengoed geworden.
“Als hij deze Ronde en het BK wint dan moet hij volgend jaar in mijn wegploeg rijden. Hij verkiest voorlopig de cross nog. Maar als hij nog vijf koersen wint, zal ook hij een niet te stillen honger naar de weg krijgen”, zegt Lefevere, die eerder Zdenek Stybar van de cross naar de weg begeleidde. Van Aert heeft nog een contract bij Crelan-Vastgoedservice tot 31 december 2018. Dus wil een wegploeg hem vroeger, moet het met centen over de brug komen. En zelfs dan zal het altijd Van Aert zelf zijn die de beslissing moet nemen. Ook dat wordt onderstreept door zowel Lefevere als Wilfried Peeters. “Wout is een superatleet. Zet hem op een driewieler en hij blinkt ook daar in uit. Maar je moet die jongen vooral laten doen en kalm blijven.”
Alpecin heeft een 4-jarig contract dus van 2015 t/m 2018.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als Degenkolb vertrekt zal ook Alpecin vertrekken. Dan verdwijnt die hele ploeg. Stevig jasje.
Er zijn geruchten dat ze in dat contract hebben opgenomen dat ze kunnen stoppen met de sponsoring als Kittel én Degenkolb vertrekken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Alpecin heeft een 4-jarig contract dus van 2015 t/m 2018.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |