quote:
Op vrijdag 28 april 2017 19:37 schreef Mula het volgende:Wat merk je er zelf van dat je calcium te hoog is? Krijg je daar klachten van? Heb er nog nooit van gehoord namelijk!
Ik krijg het afgelopen jaar ook paclitaxel (of: Taxol) en vind het prima te doen. Af en toe s avonds vermoeidheidsaanvallen en een paar dagen na de kuur botpijn. Ik krijg naast de taxol ook nog twee soorten immunotherapie en daar lijkt de botpijn bij mij voornamelijk weg te komen. In de week dat ik alleen maar Taxol krijg is het echt heel erg weinig (en prima op te vangen met paracetamol). Ik ben nooit ziek of misselijk bij deze kuur. Enige wat wel heftig is, is dat het elke week is (itt 1x per 3 weken bij andere kuren), maar ook dat went en het is ook niet alsof je veel keus hebt.
Die hoofdhuidkoeling lijkt me behoorlijk heftig. Niet alleen de kou, maar vooral ook dat je langer ervoor in het ziekenhuis moet blijven. Maar ik snap wel dat je het in ieder geval probeert hoor. Stoppen kan altijd nog.
Veel sterkte nog dit weekend. Ik hoop met je mee dat je na de kuur snel naar huis mag!
in principe heb ik niks gemerkt van dat hoge calciumgehalte. Ik ging naar de huisarts met onverklaarbare spierpijn, en na 3 keer mij daar te hebben gemeld in 4 weken heb ik op advies van iemand een uitgebreide bloedtest laten doen. Hier kwam uit dat mijn calcium te hoog was en ze me onder controle in het ziekenhuis wilden zien. Toen ik ook nog eens koorts kreeg en bij de hematoloog aangaf vorig jaar met klachten een mammo en echo heb gehad begonnen er bij hem bellen te rinkelen. Ik heb geen spierpijnen maar botpijn.
Kuur gisteren ging goed, althans het infuus prikken wat minder. Ik ben zo kansloos te prikken dat ik hopelijk vandaag nog een port-a-cath krijg!
Die hoofdhuidkoeler was het eerste kwartier kut. Ik had ook een kwartier huilbuien van ales eromheen. Daarna ging de koeling vrij aardig. Ik had wel dat bevriezingsgevoel en daar wat pijn van, maar ik denk omdat ik ergere hoofdpijnen gewend ben dit meeviel. Wil dit in elk geval de volgende ronde weer doen.
Eerste kuur duurde wel lang omdat ze de eerste taxol er langzaamaan in lieten lopen en ik allerlei middeltjes tegen allergie en misselijkheid erbij kreeg. Dat bouwen ze nu langzaam af zodat over een week of 2 of 3 de taxol er met slechts een uurtje inloopt.
Vandaag voel ik me goed, die botpijn valt heel erg mee, moet veel plassen om dat calcium af te voeren. Heb daar een plaspil voor en 4liter zoutoplossing per 24 uur. En water water water!
En ik mag morgen ondanks de opname met mijn zus naar John Mayer, daar gaan ze hier alles aan doen