De uitgehuwelijkten, de vrouwen die wel gedwongen worden tot kledingdracht, de homos en andersdenkenden. Allemaal onder druk van de islam gewoon hier in Nederland, en ik heb persoonlijk genoeg gevallen meegemaakt. Mocht je dat niet aannemen, hoe komt het dan dat meer dan 30% moslimas is in blijf van mijn lijf huizen.quote:Op maandag 11 april 2016 20:44 schreef erodome het volgende:
Dat is niet wereldvreemd en naief, dat is echt staan voor vrijheid, want die houdt niet op bij mijn manier van leven.
Wen er maar aan , steeds meer Moslima's die besluiten een hoofddoek te dragen.quote:Op maandag 11 april 2016 20:52 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Het is net zoiets als een vuilniszak langs de kant van de weg zetten, het verstoord gewoon het straatbeeld.
Toch is er hier geen enkele beweging in die richting, worden er geen stappen gemaakt om dat mogelijk te maken.quote:Op maandag 11 april 2016 20:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Er is een aanzienlijk aantal moslims in Nederland dat sharia wilt in plaats van de huidige wetgeving. Een deel daarvan zou graag zien dat het alleen voor moslims zou gelden, maar ook een deel voor iedereen.
We zijn hier geen Engeland noch Belgie.quote:
Dit gebeurt in London. Ook zijn er dingen te vinden over Molenbeek: men mag bijvoorbeeld geen alcohol verkopen. Het is wereldvreemd om te denken dat dit niet in Nederland kan gebeuren als iedereen welkom blijft.
Voor de meeste niet hoop ik, maar voor sommige mensen wel. Net zoals dat ik persoonlijk die hipsterknotjes walgelijk vind. Betekent niet dat het dan ook maar verboden moet worden.quote:
Dat kan ik wel, want in de doelstellingen staat dat geloofsuitingen geen enkel probleem zijn.quote:Op maandag 11 april 2016 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat klopt natuurlijk niet helemaal. De juf gaf eerst les zonder hoofddoek dus je kunt de ouders niet verwijten dat ze zich niet in de doelstellingen verdiept hebben. De ouders gingen uit van een openbare school. Daar hebben ze voor gekozen. Een school waar het niet om religie draait anders hadden ze daar wel voor gekozen. Genoeg scholen voor het geloof van hun keuze.
Heb meer geplaatst over de doelstellinge van openbaar onderwijs in Nederland, dit is gewoon hoe het is en dat kan iedere ouder weten, hoort iedere ouder te weten. Hier hebben ze voor gekozen.quote:Het openbaar onderwijs is niet alleen voor iedereen toegankelijk, maar heeft ook een actief pluriforme opdracht. Dit betekent dat het openbaar onderwijs bijdraagt ‘aan de ontwikkeling van de leerlingen met aandacht voor de godsdienstige, levensbeschouwelijke en maatschappelijke waarden, zoals die leven in de Nederlandse samenleving’.
Mee eens .quote:Op maandag 11 april 2016 18:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind niet dat deze vrouw op een openbare school op haar plaats is. Ze kan immers nooit neutraal zijn ? Ze kan beter dichter bij god gaan staan op een islamitische school.
Dit is dus wat die andere poster bedoelt met naïef zijn: denk je dat dit niet verboden is in Engeland en België? Het gebeurt, ondanks al je ''harde'' maatregelen.quote:Op maandag 11 april 2016 20:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Toch is er hier geen enkele beweging in die richting, worden er geen stappen gemaakt om dat mogelijk te maken.
[..]
We zijn hier geen Engeland noch Belgie.
Als dit zou gebeuren zou dat onwettelijk zijn en zoals al gezegd ben ik voor een goede handhaving van de regels en zou ik dan dus graag zien dat er ingegrepen wordt.
Ik ben dus niet voor alles maar laten gebeuren, ik ben voor een goede handhaving van de regels.
Openbaar onderwijs zou compleet vrij van geloof moeten zijn, alleen wat aandacht aan besteden tijdens geschiedenis.quote:Op maandag 11 april 2016 20:31 schreef erodome het volgende:
Het staat je echt vrij om een eigen schoolvorm op te zetten he... Maar dat is dan wel speciaal onderwijs, net zoals scholen met een geloofsrandje speciaal onderwijs zijn.
De gevallen die je opnoemt zijn onwettelijk en dienen dus ook gewoon aangepakt te worden.quote:Op maandag 11 april 2016 20:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
De uitgehuwelijkten, de vrouwen die wel gedwongen worden tot kledingdracht, de homos en andersdenkenden. Allemaal onder druk van de islam gewoon hier in Nederland, en ik heb persoonlijk genoeg gevallen meegemaakt. Mocht je dat niet aannemen, hoe komt het dan dat meer dan 30% moslimas is in blijf van mijn lijf huizen.
Maar eigenlijk ben je dus wel slecht, want weer vergeet je de slachtoffers alleen maar om je wereldbeeld in stand te houden.
Wel is met een hoofddoekje gewerkt? Overigens kan ik mensen die om wat voor reden een hoofddoek dragen - anders dan bescherming tegen de zon - niet serieus nemen.quote:
Dat zou het helemaal niet moeten zijn, dat is namelijk nooit de opzet geweest. Dat jij je daar nooit in verdiept hebt is niet de schuld van openbaar onderwijs.quote:Op maandag 11 april 2016 21:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Openbaar onderwijs zou compleet vrij van geloof moeten zijn, alleen wat aandacht aan besteden tijdens geschiedenis.
Aandacht besteden aan Allah, God, of het vliegende spaghettimonster doe je maar in de privesfeer.
Dat zou pas echt openbaar onderwijs zijn, wil je wat anders dan ga je maar naar speciaal onderwijs.
Ja. En nu?quote:Op maandag 11 april 2016 21:04 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wel is met een hoofddoekje gewerkt? nemen.
Ja, in Molenbeek zijn winkels ook gewoon op vrijdag dicht (dat 'moet' van de Islam) en er zijn alleen halalsnackbars. Zo zijn er vast nog veel meer van die dingen.quote:Op maandag 11 april 2016 20:51 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Er is een aanzienlijk aantal moslims in Nederland dat sharia wilt in plaats van de huidige wetgeving. Een deel daarvan zou graag zien dat het alleen voor moslims zou gelden, maar ook een deel voor iedereen.
Dit gebeurt in London. Ook zijn er dingen te vinden over Molenbeek: men mag bijvoorbeeld geen alcohol verkopen. Het is wereldvreemd om te denken dat dit niet in Nederland kan gebeuren als iedereen welkom blijft.
Hoe handhaafbaar zijn die wettelijke grenzen als er steeds meer moslims met slechte bedoelingen over de schreef gaan?quote:Op maandag 11 april 2016 21:02 schreef erodome het volgende:
[..]
De gevallen die je opnoemt zijn onwettelijk en dienen dus ook gewoon aangepakt te worden.
Dat neemt niet weg dat verreweg de meeste moslims zich niet onwettelijk gedragen en wat mij betrefd vrij zijn te doen en laten wat ze willen binnen die wettelijke grenzen.
Ik maak me zorgen over het willen veranderen van die wettelijke grenzen, ik ben van mening dat die grenzen meer dan voldoende zijn, ze enkel gehandhaafd moeten worden.
Ik wil niet dat dit land veranderd in een onvrij land, ik wil dat degene die zich misdragen aangepakt worden en degene die dat niet doen hun vrijheid behouden. Ik wil geen vrijheid inleveren omdat er individuen zijn die zich niet aan die wettelijke grenzen houden, ik wil niet dat anderen in hun vrijheid worden beperkt omdat er indivuduen zijn die zich niet aan die wettelijke grenzen houden.
Nog nooit die frustratie van het missen van vrijheid opgemerkt?quote:
Maak hier nu geen vluchtelingen dicussie van, dit gaat over een lerares op een school, die daar al jaren werkt.quote:Op maandag 11 april 2016 21:06 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Hoe handhaafbaar zijn die wettelijke grenzen als er steeds meer moslims met slechte bedoelingen over de schreef gaan?
Jij bent iemand die zegt: Ok, we halen eerst alle rotzooi naar binnen. Dan wachten we vervolgens af wie er slechte daden plegen, en dán gaan we die mensen aanpakken.
Ik zeg: Nee, we moeten voorkomen dat die slechte daden überhaupt gepleegd worden.
Je hebt het over vrijheid, maar hoe vrij zijn de inwoners van Islamitische landen?
Nee, eigenlijk niet.quote:Op maandag 11 april 2016 21:07 schreef kawotski het volgende:
[..]
Nog nooit die frustratie van het missen van vrijheid opgemerkt?
Maar kom op nou zeg. Je snapt toch zelf ook wel dat dit in de praktijk niet of nauwelijks gebeurt, of ben je nu gewoon de boel in de zeik aan het nemen?quote:Op maandag 11 april 2016 21:02 schreef erodome het volgende:
De gevallen die je opnoemt zijn onwettelijk en dienen dus ook gewoon aangepakt te worden.
Die vrijheid wordt niet gegarandeerd door de staat, zo werkt dat niet, dat moet je zelf toch ook snappen? Hetzelfde geld voor bepaalde christelijke communities in Nederland waar diezelfde onvrijheid voor telt, alleen nu hebben we te maken met de opkomst van een nieuwe religie die zich bewijst niks aan te trekken van die vrijheden. Moeten we nu echt al die slachtoffers in de steek laten?quote:Dat neemt niet weg dat verreweg de meeste moslims zich niet onwettelijk gedragen en wat mij betrefd vrij zijn te doen en laten wat ze willen binnen die wettelijke grenzen.
Ik maak me zorgen over het willen veranderen van die wettelijke grenzen, ik ben van mening dat die grenzen meer dan voldoende zijn, ze enkel gehandhaafd moeten worden.
Ik wil niet dat dit land veranderd in een onvrij land, ik wil dat degene die zich misdragen aangepakt worden en degene die dat niet doen hun vrijheid behouden. Ik wil geen vrijheid inleveren omdat er individuen zijn die zich niet aan die wettelijke grenzen houden, ik wil niet dat anderen in hun vrijheid worden beperkt omdat er indivuduen zijn die zich niet aan die wettelijke grenzen houden.
Wie heeft het over vluchtelingen?quote:Op maandag 11 april 2016 21:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Maak hier nu geen vluchtelingen dicussie van, dit gaat over een lerares op een school, die daar al jaren werkt.
En nee, mensen zijn daar meestal niet vrij. Maar dat wil ik dus niet hier ook gaan toepassen, alleen dan andersom. Ik wil niet een SA 2.0.
De andere partij beschuldigen van wat je eigen partij zelf doet.quote:Op maandag 11 april 2016 20:53 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wen er maar aan , steeds meer Moslima's die besluiten een hoofddoek te dragen.
Jullie haat voor de Islam en Moslims werkt alleen maar ave rechts.
Nogmaals, ik ben voor een betere handhaving. Vind onze wettelijke grenzen vrij goed, vind dat de handhaving daarvan vaak te wensen overlaat.quote:Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar kom op nou zeg. Je snapt toch zelf ook wel dat dit in de praktijk niet of nauwelijks gebeurt, of ben je nu gewoon de boel in de zeik aan het nemen?
[..]
Die vrijheid wordt niet gegarandeerd door de staat, zo werkt dat niet, dat moet je zelf toch ook snappen? Hetzelfde geld voor bepaalde christelijke communities in Nederland waar diezelfde onvrijheid voor telt, alleen nu hebben we te maken met de opkomst van een nieuwe religie die zich bewijst niks aan te trekken van die vrijheden. Moeten we nu echt al die slachtoffers in de steek laten?
Onlangs nog een Marokkaanse jongen die ik sprak, werd onder druk z'n broer van een succesvolle opleiding afgehaald, gewoon in de steek laten? Dat is echt wat jij wil?
Ga lekker door met hatenquote:Op maandag 11 april 2016 21:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De andere partij beschuldigen van wat je eigen partij zelf doet.Het totale onvermogen om nog redelijk te kunnen denken dat veroorzaakt wordt door de islam...
Wat is de schade die ik zou doen? Even dat hoofddoekje niet in de klas, een moskeetje minder, je keuze voor religie na je 18e. Ouders, schoolbestuur, familie etc voorlichten en opleiden dat je in Nederland mag denken wat je wil, maar dat religie bespot, betwist, bediscussieerd moet worden. etc etc.quote:Op maandag 11 april 2016 21:13 schreef erodome het volgende:
Nogmaals, ik ben voor een betere handhaving. Vind onze wettelijke grenzen vrij goed, vind dat de handhaving daarvan vaak te wensen overlaat.
Wat jij wil is aan een andere kant slachtoffers maken. Door mensen te beperken in hun vrijheid omdat er individuen zijn die zich misdragen.
Die druk opvoeren gebeurt juist niet omdat mensen zoals jij constant maar de islam buiten deze discussie stellen.Werd die druk maar opgevoerd, dan had ik geen recht van spreken hierover.quote:En verder doe en denk je maar wat je wil.
Om over je vb te spreken, nee dat wil ik niet. Ik wil dat die jongen hulp kan krijgen en degene die die druk uitvoert daarop aangesproken/aangepakt kan worden.
Zoals ik al aangaf, hoe erg is de belemmering die ik opleg in verhouding tot de slachtoffers die het nu oplevert?quote:Laat ik dan ook een vb geven.
Een kennis van mij is een bekeerling, vrij strak in de leer zelfs (zie je wel vaker bij bekeerlingen). Dit is haar eigen keuze geweest en ze is zeer gelukkig hiermee. Valt niemand lastig, respecteerd andersdenkenden, vindt dat ieder zijn eigen weg moet bewandelen.
Wil jij dat zij zich onvrij moet voelen, haar eigen weg niet mag bewandelen?
Moslims zijn over het algemeen zelf nogal van het beperken van anderen in hun vrijheden.quote:Op maandag 11 april 2016 21:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben voor een betere handhaving. Vind onze wettelijke grenzen vrij goed, vind dat de handhaving daarvan vaak te wensen overlaat.
Wat jij wil is aan een andere kant slachtoffers maken. Door mensen te beperken in hun vrijheid omdat er individuen zijn die zich misdragen.
Om over je vb te spreken, nee dat wil ik niet. Ik wil dat die jongen hulp kan krijgen en degene die die druk uitvoert daarop aangesproken/aangepakt kan worden.
Laat ik dan ook een vb geven.
Een kennis van mij is een bekeerling, vrij strak in de leer zelfs (zie je wel vaker bij bekeerlingen). Dit is haar eigen keuze geweest en ze is zeer gelukkig hiermee. Valt niemand lastig, respecteerd andersdenkenden, vindt dat ieder zijn eigen weg moet bewandelen.
Wil jij dat zij zich onvrij moet voelen, haar eigen weg niet mag bewandelen?
Haten laat ik aan jou over. Kritiek hebben is geen haat. Jammer genoeg lijk je niet in staat om dit te kunnen begrijpen.quote:
Het is bijzonder storend en beledigend dat zo'n mens uitdraagt dat zij denkt dat jij je lustgevoelens niet kunt beheersen als zij haar haar en schouders niet bedekt.quote:
Mannen moeten hun blik neerslaan en vrouwen dragen een hoofddoek 50/50 dus .quote:Op maandag 11 april 2016 23:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is bijzonder storend en beledigend dat zo'n mens uitdraagt dat zij denkt dat jij je lustgevoelens niet kunt beheersen als zij haar haar en schouders niet bedekt.
Het is storend en seksistisch dat vrouwen de boodschap meekrijgen hoeren en sletten te zijn als ze geen hoofddoek dragen
Het is storend op een plaats als een school zo duidelijk te laten zien dat je je seksueel bedreigt voelt en dat is een grove belediging van leerlingen en collega's.
Als iemand dichter bij god wil komen door naakt, maar met een vergiet op z'n kop voor de klas te staan, mag dat ook niet.
Het wordt tijd dat er atheïstische scholen komen.
Zoals ik al eerder aangaf, dan is gewoon geen contact (willen) hebben met zo'n doekdraagster toch de meest praktische en kennelijk wenselijke oplossing.quote:
Dat wordt als onbeschoft gezien. Seksistisch ook, alsof je niks met vrouwen te maken wilt hebben.quote:
Nee uit respectquote:Op dinsdag 12 april 2016 00:33 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat wordt als onbeschoft gezien. Seksistisch ook, alsof je niks met vrouwen te maken wilt hebben.
Bovendien maak je jezelf verdacht als leugenaar als je dat doet. Of dat je wat in je schild voert. Verdacht gedrag.
Beetje jammer dat dat niet werkt. Of wil je soms beweren dat vrouwen met hoefdoek nooit zijn verkracht of aangerand?quote:Op maandag 11 april 2016 23:49 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Mannen moeten hun blik neerslaan en vrouwen dragen een hoofddoek 50/50 dus .
Sommige mensen voeden zich door haat.quote:Op maandag 11 april 2016 21:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Haten laat ik aan jou over. Kritiek hebben is geen haat. Jammer genoeg lijk je niet in staat om dit te kunnen begrijpen.
Hear hear.quote:Op maandag 11 april 2016 23:43 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het is bijzonder storend en beledigend dat zo'n mens uitdraagt dat zij denkt dat jij je lustgevoelens niet kunt beheersen als zij haar haar en schouders niet bedekt.
Het is storend en seksistisch dat vrouwen de boodschap meekrijgen hoeren en sletten te zijn als ze geen hoofddoek dragen
Het is storend op een plaats als een school zo duidelijk te laten zien dat je je seksueel bedreigt voelt en dat is een grove belediging van leerlingen en collega's.
Als iemand dichter bij god wil komen door naakt, maar met een vergiet op z'n kop voor de klas te staan, mag dat ook niet.
Net als dat vrouwen uit respect voor hun man vijf meter achter ze moeten lopen zekerquote:
Het is respectloos iemand niet aan te kijken en feitelijk diens aanwezigheid te negeren. Als dat alleen vrouwen betreft is het seksistisch. Zeker omdat uit dat gedrag met die achtergrond blijkt dat je een vrouw alleen als wandelende neukbare kut ziet en niet als bijvoorbeeld een betrouwbare zakelijke partner of bekwame lerares voor je kinderen.quote:
Begin er een. Dat kan gewoon binnen onze mooie vrijheid van onderwijs.quote:Op maandag 11 april 2016 23:43 schreef Lunatiek het volgende:
Als het banaal was, dan zou juf Fatima dat hele hoofddoekje niet hoeven dragen. Dat hoofddoekje staat binnen de islam ergens voor en dat wil die juf Fatima uitdragen met dat hoofddoekje. Dáár gaat het over, niet om het textiel zelf.quote:Op dinsdag 12 april 2016 06:45 schreef Dven het volgende:
Je zou je maar gestoord en beledigd voelen om iets banaals als een hoofddoekje. Dan moet je wel een heel klein pieletje hebben.
Je zou dit maar niet snappen;quote:Op dinsdag 12 april 2016 06:45 schreef Dven het volgende:
Je zou je maar gestoord en beledigd voelen om iets banaals als een hoofddoekje. Dan moet je wel een heel klein pieletje hebben.
quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:04 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als het banaal was, dan zou juf Fatima dat hele hoofddoekje niet hoeven dragen. Dat hoofddoekje staat binnen de islam ergens voor en dat wil die juf Fatima uitdragen met dat hoofddoekje. Dáár gaat het over, niet om het textiel zelf.
Als het gewoon een kek modedingetje was, of een doekje om kale plekken te bedekken en zulks, dan was er niets aan de hand geweest en had niemand er over gesproken.
Je zal maar in het buitenland wonen en 40 keer in dit topic posten over een, in jouw woorden, onbenullig onderwerp wat zich afspeelt in een land waar je niet woont. Hoe leeg moet je leven dan wel niet zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2016 06:45 schreef Dven het volgende:
Ik zie daar het nut niet van, aangezien er genoeg keuze is. Als je je kind op een christelijke school wil dan kan dat, als je je kind op een openbare school wil dan kan dat en als je je kind van je openbare school af wil halen omdat het hoofddoekje van juf Fatima je niet bevalt dan kan dat ook. De wet waarborgt immers dat er genoeg openbaar onderwijs voorhanden is. Waarom zouden we één bepaalde visie ook moeten opleggen aan ouders(/kinderen) die het anders zien?quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:28 schreef Gia het volgende:
Het is een openbare school, geen Christelijke. Als niet in de schoolregels staat dat dit niet mag, dan mag het dus wel.
Mijn kinderen zaten vroeger op een Katholieke school, waar overigens weinig aan geloven werd gedaan, waar dit dus niet mag. En dan is het je eigen keuze of je voor deze school kiest, of niet.
Ik ken één Turks gezin die, toen de oudste dochter 11 was, de kinderen naar een Islamitische basisschool deden, om deze reden. Eigen keuze.
Overigens ben ik wel voorstander van afschaffing van al het bijzonder onderwijs. Eén volledig seculier basisonderwijs zonder duidelijk zichtbare uitingen van het geloof. Dus geen keppel, hoofddoek, zwarte kousenbedoening en sieraden laat je ook maar thuis.
Er moet wel aandacht zijn voor religieuze feesten e.d. maar zonder vieringen. Gelovige kindjes kunnen daar dan over vertellen of een spreekbeurt houden.
Maar op dit moment is dit geen wet in Nederland, dus juf Fatima staat in het gelijk.
Mag je eigenlijk in de klas, op een openbare school, een bomgordel dragen om dichter bij Allah te zijn?quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:24 schreef Braindead2000 het volgende:
22 maart: 35 mensen vermoord in de naam van Allah bij aanslagen Brussel .
7 april: De eerste dag dat juf Fatima na jaren weer een hoofddoekje draagt omdat ze dichter bij Allah wil zijn.
Zou best kunnen, niks verbaast me meer in dit achterlijke land. Samir A. kon ook gewoon zijn studie Chemie blijven volgen terwijl hij al diverse keren opgepakt was op verdenking van het beramen van aanslagen.quote:Op dinsdag 12 april 2016 07:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Mag je eigenlijk in de klas, op een openbare school, een bomgordel dragen om dichter bij Allah te zijn?
Waar komt die tunnelvisie van jou toch vandaan?quote:Op maandag 11 april 2016 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat lief. Het gaat haar om ONZE KINDEREN!!!11EINZ.... en ONS NEDERLAND... dubbeleinz.
Wanneer ga je een kek stukje schrijven over de sloop van de verzorgingsstaat, de flexibilisering van de arbeidsmarkt en de geweldige participatiesamenleving, Ebru? Jeweetwel, dingen waar onze kinderen en ons land echt onder (gaan) lijden.
.... Is dat de woordkeus die ons Nederlanders er toe ijvert onze beschaving veilig te stellen?quote:
Dat mag jij bewerkstelligen...quote:Het wordt tijd dat er atheïstische scholen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |