quote:Een moslimjuf die opeens heeft besloten dat ze haar hoofddoek weer op wil, heeft voor ophef gezorgd een basisschool in Laren. Ook al hebben ouders (grote) moeite met het besluit, de school respecteert haar keuze.
Enkele weken geleden besloot juf Fatima van groep 7 van De Gooische School in Laren dat ze haar hoofddoek weer op wilde. Juf Fatima werkte al meerdere jaren op de school, en droeg voor die tijd geen hoofddoek.
Brief rondgestuurd
Haar plotselinge besluit is daarom uitvoerig met de schooldirectie van de Gooische school besproken, vertelt schooldirecteur Mirjam Ouderdorp aan RTL Nieuws. Omdat de school de gevoeligheid van de beslissing van de juf wel voelde, kregen alle ouders een brief waarin het besluit van de juf stond toegelicht. Sommige ouders hadden (grote) moeite dat hun kinderen les kregen van een juf met hoofddoek.
POLL: Wat zou jij ervan vinden als jouw kind een juf krijgt met een hoofddoek
De school vraagt de ouders in de brief respect te hebben voor haar keuze: 'De Gooische School is een openbare school. Directie, bestuur en medezeggenschapsraad respecteren vanzelfsprekend haar keuze.'
Verder staat in de brief dat de school de impact van haar besluit begrijpt. Wel zijn er duidelijke afspraken gemaakt tussen de juf en schooldirectie over het dragen van de hoofddoek. Zo mag de juf kinderen niet gaan overhalen ook een hoofddoek te dragen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)phef-op-school-laren
quote:VRIJHEID , 4 EN 5 MEI!
Schandalig dit
Jij denkt dat het de kinderen niet opvalt dat de juf opeens een doek om haar hoofd heeft gebonden en dat ze daar geen vragen over hebben?quote:
Dat gaat gewoon te ver wat je nu zegt.quote:Op zondag 10 april 2016 13:05 schreef Woelwater het volgende:
Maar goed, mevrouw had zich dus netjes aangepast aan de Nederlandse cultuur en kiest er nu vrijwillig voor om onaangepast gedrag te gaan vertonen. Jammer dat ze liever gezien wordt als de "typische allochtoon" dan als Nederlandse.
Welnee, staat ze achter me in de rij bij de supermarkt met maar 1 product en zonder hoofddoek zal ik vragen of ze even voor wilt gaan als ik een volle kar heb. Heeft ze een hoofddoek om dan zal ik denken "waarschijnlijk verstaat ze me niet eens" of "ze mag niet met mannen praten van haar geloof" en laat ik het maar.. Al met al kiest ze er nu zelf voor om bepaalde vooroordelen en afstandelijkheid over zich af te roepen.quote:Op zondag 10 april 2016 13:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gaat gewoon te ver wat je nu zegt.
Die vooroordelen zijn toch echt vooral jouw probleem, niet die van haar.quote:Op zondag 10 april 2016 13:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Welnee, staat ze achter me in de rij bij de supermarkt met maar 1 product en zonder hoofddoek zal ik vragen of ze even voor wilt gaan als ik een volle kar heb. Heeft ze een hoofddoek om dan zal ik denken "waarschijnlijk verstaat ze me niet eens" of "ze mag niet met mannen praten van haar geloof" en laat ik het maar.. Al met al kiest ze er nu zelf voor om bepaalde vooroordelen en afstandelijkheid over zich af te roepen.
Ze is nu niet meer een van "ons" maar een van "hun".
dit serieus zo aanpakkenquote:Op zondag 10 april 2016 13:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Welnee, staat ze achter me in de rij bij de supermarkt met maar 1 product en zonder hoofddoek zal ik vragen of ze even voor wilt gaan als ik een volle kar heb. Heeft ze een hoofddoek om dan zal ik denken "waarschijnlijk verstaat ze me niet eens" of "ze mag niet met mannen praten van haar geloof" en laat ik het maar.. Al met al kiest ze er nu zelf voor om bepaalde vooroordelen en afstandelijkheid over zich af te roepen.
Wat een raar verhaal. Dit is geen topic om je onderbuik te laten zien.quote:Op zondag 10 april 2016 13:26 schreef Woelwater het volgende:
[..]
zoals een hakenkruisquote:Op zondag 10 april 2016 13:25 schreef paddy het volgende:
Neem aan dat het bestuur van deze school er geen problemen mee heeft dat andere leraren ook symbolen van hun overtuigingen mogen dragen of toonbaar mogen maken?
Dat blijkt wel ja, vandaar onaangepast gedrag.. En dan vallen mijn vooroordelen nog mee, er zullen ook mensen zijn die denken dat ze een bomgordel draagt onder haar jas.quote:Op zondag 10 april 2016 13:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die vooroordelen zijn toch echt vooral jouw probleem, niet die van haar.
hilarischquote:Op zondag 10 april 2016 13:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat blijkt wel ja, vandaar onaangepast gedrag.. En dan vallen mijn vooroordelen nog mee, er zullen ook mensen zijn die denken dat ze een bomgordel draagt onder haar jas.
Gebruik maken van caps, foto's , smiley'squote:Oprotten naar landen waar dat wel mag. Zoals Nederland dus. Wat een gompie zeg![]()
Uiteraard zal een leraar die zich ondertatoeëert met duivels en skulls om zijn visie uit te dragen ook met fluwelen handschoenen aangepakt worden. Het bestuur zal de ouders in een brief informeren over de doodscultus die deze leraar aanhangt en begrip vragen voor zijn behoefte om satansymboliek te visualiseren voor de kinderen als onderdeel van zijn levensbeschouwing.quote:Op zondag 10 april 2016 13:25 schreef paddy het volgende:
Wat mij betreft laat een lerares zich er helemaal onder tatoeëren omdat ze een visie willen uitdragen. Leg het de kinderen uit. Die hebben minder problemen met veranderingen dan volwassenen hoor.
Neem aan dat het bestuur van deze school er geen problemen mee heeft dat andere leraren ook symbolen van hun overtuigingen mogen dragen of toonbaar mogen maken?
Zou wel veel IS-punten opleveren een dikke boem van de juf tijdens de lenteviering.quote:Op zondag 10 april 2016 13:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Dat blijkt wel ja, vandaar onaangepast gedrag.. En dan vallen mijn vooroordelen nog mee, er zullen ook mensen zijn die denken dat ze een bomgordel draagt onder haar jas.
Het valt niet mee. Je zegt gewoon wat raars.quote:Op zondag 10 april 2016 13:34 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Niet veel raarder dan je haar bedekken omdat mannen je anders misschien wel eens leuk zouden kunnen vinden. Waarom zou je zo iemand überhaupt nog aanspreken dan.quote:Op zondag 10 april 2016 13:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het valt niet mee. Je zegt gewoon wat raars.
Zo te lezen heb je je er echt in verdieptquote:Op zondag 10 april 2016 13:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Niet veel raarder dan je haar bedekken omdat mannen je anders misschien wel eens leuk zouden kunnen vinden. Waarom zou je zo iemand überhaupt nog aanspreken dan.
Omdat het gewoon een mens is.quote:Op zondag 10 april 2016 13:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Niet veel raarder dan je haar bedekken omdat mannen je anders misschien wel eens leuk zouden kunnen vinden. Waarom zou je zo iemand überhaupt nog aanspreken dan.
Misschien dat overal dan wel alle boems ophouden en iedereen weer met elkaar kan dansen, wat een vreugde zou dat zijnquote:Op zondag 10 april 2016 13:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zou wel veel IS-punten opleveren een dikke boem van de juf tijdens de lenteviering.
Spreek jij dan mensen aan in de supermarkt? Ik niet.quote:Op zondag 10 april 2016 13:41 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Zou wel veel IS-punten opleveren een dikke boem van de juf tijdens de lenteviering.
Is er nog een andere reden dan om zo'n doek te dragen volgens de koran?quote:Op zondag 10 april 2016 13:47 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Zo te lezen heb je je er echt in verdiept
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |