De rest staat achter een paywall op VK.nl maar zeker waard om te blendelen. Veel bezuinigingen om de verzorgingsstaat zouden wel worden teruggedraaid.quote:de Volkskrant
Opvallend: als Nederland zou worden geregeerd volgens bindende referenda zou er vrijwel niets veranderen
Geen hek om Nederland, geen minarettenverbod en geen doodstraf. Als Nederland nú het bindend referendum invoert, gebeurt er bar weinig. Tot die conclusie komen experts als opiniepeiler Maurice de Hond, onderzoeker Peter Kanne en politicoloog Martin Rosema.
Hoe tijdelijk?quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:51 schreef LelijKnap het volgende:
Nederland heeft tijdelijk een extreem-rechtse/liberale dictator nodig.
Extreemrechts en liberaal sluiten elkaar uit. En wat de fuck is nou weer een 'liberale dictator'?quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:51 schreef LelijKnap het volgende:
Tot links liberalen voor extreem-rechts begon uit te maken ja.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Extreemrechts en liberaal sluiten elkaar uit.
Zelfs fanatieke antifascisten noemen liberalen niet extreemrechts.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:02 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tot links liberalen voor extreem-rechts begon uit te maken ja.
Nederland heeft wat minder domme schreeuwende mensen nodig.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:51 schreef LelijKnap het volgende:
Je bedoelt de fascistische 'anti' fascisten?quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zelfs fanatieke antifascisten noemen liberalen niet extreemrechts.
Zoek eerst even op wat 'fascisme' betekent. Best dat je tegen de AFA bent, maar de AFA fascistisch noemen is bijna net zo dom als denken dat extreemrechts en liberalisme kunnen samengaan.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:31 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je bedoelt de fascistische 'anti' fascisten?
Dus democratie er uit en fascisme er in?quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:51 schreef LelijKnap het volgende:
Dat is ook een groot voordeel van een bindend referendum, je moet met de gevolgen leven. Het dwingt de stemmer om zich te verdiepen in een onderwerp en de politiek tot een open en eerlijk debat. Er mogen van mij best onderwerpen zijn die niet in aanmerking komen voor een referendum. Al valt alles wat met de EU te maken heeft daar dus niet onder.quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:49 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
De rest staat achter een paywall op VK.nl maar zeker waard om te blendelen. Veel bezuinigingen om de verzorgingsstaat zouden wel worden teruggedraaid.
Niets mis mee maar dan geen 50% regeling ik denk meer aan een overtuigende 70% van de stemmen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is ook een groot voordeel van een bindend referendum, je moet met de gevolgen leven. Het dwingt de stemmer om zich te verdiepen in een onderwerp en de politiek tot een open en eerlijk debat. Er mogen van mij best onderwerpen zijn die niet in aanmerking komen voor een referendum. Al valt alles wat met de EU te maken heeft daar dus niet onder.
Twee referenda-uitslagen hebben toch echt het tegenovergestelde laten zien. Een opkomst van ruim 60% van jouw 'schreeuwers' ten opzichte van amper een derde van jouw 'meerderheid'.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nederland heeft wat minder domme schreeuwende mensen nodig.
Schreeuwers regeren het debat en doen ieders vertrouwen in de toekomst kelderen. Terwijl de paar schreeuwers iedereen proberen wijs te maken dat het land in de afgrond ligt en we een extreme koerswijziging nodig hebben om het te redden, vind de stille meerderheid dat het best gaat met het land. Alleen vrezen ze voor wat er zal gebeuren als de schreeuwers aan de macht komen en dat doet het vertrouwen in de toekomst geen goed.
Oh, hoe dan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 11:17 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is ook een groot voordeel van een bindend referendum, je moet met de gevolgen leven. Het dwingt de stemmer om zich te verdiepen in een onderwerp en de politiek tot een open en eerlijk debat.
Ik kan me helemaal in deze post vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2016 10:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nederland heeft wat minder domme schreeuwende mensen nodig.
Schreeuwers regeren het debat en doen ieders vertrouwen in de toekomst kelderen. Terwijl de paar schreeuwers iedereen proberen wijs te maken dat het land in de afgrond ligt en we een extreme koerswijziging nodig hebben om het te redden, vind de stille meerderheid dat het best gaat met het land. Alleen vrezen ze voor wat er zal gebeuren als de schreeuwers aan de macht komen en dat doet het vertrouwen in de toekomst geen goed.
Opkomst van ruim 60%? Waar haal je dat van?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Twee referenda-uitslagen hebben toch echt het tegenovergestelde laten zien. Een opkomst van ruim 60% van jouw 'schreeuwers' ten opzichte van amper een derde van jouw 'meerderheid'.
Om nu al degene die niet hebben gestemd automatisch bij jouw kamp te voegen is als het verkopen van de bekende pro-Europese onzin.
Verder kun je pas oordelen of een bindend referendum daadwerkelijk iets zal veranderen als het wettelijk is doorgevoerd en uitgevoerd. Maar als Rutte deze uitslag van een raadgevend referendum al bestempeld als onbetreden gebied dan lijkt me het antwoord duidelijk.
.
Dat referendum kan je in je reet steken. Ik word toch zo moe van al die paniekzaaiers.quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Twee referenda-uitslagen hebben toch echt het tegenovergestelde laten zien. Een opkomst van ruim 60% van jouw 'schreeuwers' ten opzichte van amper een derde van jouw 'meerderheid'.
Om nu al degene die niet hebben gestemd automatisch bij jouw kamp te voegen is als het verkopen van de bekende pro-Europese onzin.
Verder kun je pas oordelen of een bindend referendum daadwerkelijk iets zal veranderen als het wettelijk is doorgevoerd en uitgevoerd. Maar als Rutte deze uitslag van een raadgevend referendum al bestempeld als onbetreden gebied dan lijkt me het antwoord duidelijk.
.
Maar je kunt het volk wel het idee geven dat ze iets te zeggen hebben, vinden ze lekkerquote:
Wat zou die liberale dictstor dan allemaal moeten doen volgens jou?quote:Op zaterdag 9 april 2016 09:51 schreef LelijKnap het volgende:
Schaapjes worden graag gevoed en geaaid .quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Maar je kunt het volk wel het idee geven dat ze iets te zeggen hebben, vinden ze lekker
Als je niet gaat stemmen, interesseert het je blijkbaar niet genoeg, voor of tegen, om je erover uit te laten. Dan vind je het allemaal wel best. Lijkt mij. Want als je het wil voorkomen ga je wel stemmen en als je het door eil lsten gaan ook. Doe je dst niet, zal het je wel nirt zoveel uitmaken en vind je dat het zo wel best gaat. Hoe kijk jij daar tegenaan dan?quote:Op zaterdag 9 april 2016 12:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |