abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161278510
Duitsland en Frankrijk blijven Oekraïne steunen

"Wat Europa betreft gaat het associatieverdrag door. We zullen uitvoeren wat we kunnen van het akkoord." Dat zei de Franse president Hollande na afloop van een ontmoeting met de Duitse bondskanselier Merkel. De twee spraken elkaar vandaag in Metz.

Merkel vertelde dat ze gisteren al met Rutte gesproken heeft. "De Nederlanders zullen een antwoord vinden, dat wachten we af." Ook Duitsland blijft Oekraïne steunen, zei Merkel: "We hechten eraan dat Oekraïne vasthoudt aan de weg richting EU. We hebben in Europa ook al andere kwesties opgelost, dan is hier ook een oplossing mogelijk." Maar het vinden van een oplossing laten Merkel en Hollande over aan de Nederlandse regering en aan Brussel.

Anti-EU-referendum
Voor wie weinig opheeft met de Europese integratie is de uitslag van het referendum een steun in de rug. Dat wordt vooral duidelijk in Groot-Brittannië, waar in juni een referendum wordt gehouden over een 'Brexit', een definitief Brits afscheid van de Europese Unie.

Voorman Nigel Farage van UKIP, de Britse Onafhankelijkheidspartij, feliciteerde GeenPeil met de uitslag. Hij voegde eraan toe dat veel Nederlandse leden van het nee-kamp naar Groot-Brittannië zullen komen om mee te helpen bij de campagne voor het Brexit-referendum.

De Britse conservatieve politicus Daniel Hannan, lid van het Europees Parlement en voorstander van een Brexit, zei gisteren in het programma Newsnight: "Dit Nederlandse 'nee' laat zien dat wij niet alleen staan. En je ziet het: bij alle referenda in Europa stemmen Europeanen tegen Brussel. Dit referendum ging helemaal niet over het verdrag met Oekraïne, maar over hun weerzin tegen de EU".
http://nos.nl/artikel/209(...)ekraine-steunen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161278534
Kan die nooit normaal op een foto staan? Jezus
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:07:30 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_161278566
Alsof er nog niet genoeg zwakke schakels in de EU-ketting zaten.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:09:12 #4
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_161278597
Waarom wil die hele EU de Oekraïne eigenlijk überhaupt zo graag inlijven? :') Zie het voordeel niet eens.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_161278660
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom wil die hele EU de Oekraïne eigenlijk überhaupt zo graag inlijven? :') Zie het voordeel niet eens.
Niet om wat het nu is maar om wat het in de toekomst kan worden. Het grootste economische groei potentieel zit in Oost-Europa.
pi_161278662
TS: wil je even quoten waar Merkel datgene dat in je TT staat, zegt?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_161278685
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik kon het ook al niet vinden
pi_161278715
quote:
Veel gas, veel landbouwgrond en en veel arbeiders/consumenten.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:15:45 #9
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_161278745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat is de essentie van de opmerking "De Nederlanders zullen een antwoord vinden, dat wachten we af."
pi_161278771
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:15 schreef frietenstamp het volgende:
Dat is de essentie van de opmerking "De Nederlanders zullen een antwoord vinden, dat wachten we af."
De essentie van de opmerking dat Nederlanders een antwoord zullen vinden, is dat Oekraïne lid wordt van de EU?
:')
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_161278781
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:16 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De essentie van de opmerking dat Nederlanders een antwoord zullen vinden, is dat Oekraïne lid wordt van de EU?
:')
Ik interpreteerde het antwoord ook zo. Eigenaardig.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:19:40 #12
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161278825
Eng mens.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:19:51 #13
452947 frietenstamp
pi_161278830
TT geeft prima de strekking van haar verhaal weer: ik heb Rutte gesproken, hij gaat het roggelen, geen zorgen, de deal gaat gewoon door.
pi_161278845
Als je in het stuk ctrl+f doet, en "lid" invoert krijg je vier resultaten, maar geen van allen heeft betrekking op de EU/Oekraïne. Dus zeg het maar voetbalmanager2.
pi_161278852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:19 schreef frietenstamp het volgende:
TT geeft prima de strekking van haar verhaal weer: ik heb Rutte gesproken, hij gaat het roggelen, geen zorgen, de deal gaat gewoon door.
Nee, de TT geeft de strekking totaal niet weer.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:21:06 #16
110987 ErwinRommel
pi_161278863
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:17 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik interpreteerde het antwoord ook zo. Eigenaardig.
Ik interpreteer het volgende:
quote:
"Wat Europa betreft gaat het associatieverdrag door. We zullen uitvoeren wat we kunnen van het akkoord." Dat zei de Franse president Hollande na afloop van een ontmoeting met de Duitse bondskanselier Merkel. De twee spraken elkaar vandaag in Metz.
Schijnbaar gaat dat links-of rechtsom.
pi_161278887
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik interpreteer het volgende:

[..]

Schijnbaar gaat dat links-of rechtsom.
Dan moet de TT zijn: Merkel: EU gaat het associatieverdrag met Oekraïne alsnog doorvoeren
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:22:43 #18
110987 ErwinRommel
pi_161278899
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:22 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan moet de TT zijn: Merkel: EU gaat het associatieverdrag met Oekraïne alsnog doorvoeren
Merkel heeft toch niks gezegd? In dit geval zou dat dus Holande moeten zijn ipv Merkel.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:23:11 #19
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161278914
Zolang iemand maar iets heeft gezegd, dan kan ik er ontsteld over zijn.
wooblabalurg
pi_161278923
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:22 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Merkel heeft toch niks gezegd? In dit geval zou dat dus Holande moeten zijn ipv Merkel.
Dan lijkt het helemaal niet meer op de TT _O-
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:24:48 #21
110987 ErwinRommel
pi_161278952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan lijkt het helemaal niet meer op de TT _O-
TT klopt dus gewoon voor geen ene milimeter. :P
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:25:30 #22
452947 frietenstamp
pi_161278971
Hollande zei dat Merkel zei dat Rutte zei dat ie het ff gaat roggelen, en anders de EU wel.
pi_161279001
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:25 schreef frietenstamp het volgende:
Hollande zei dat Merkel zei dat Rutte het ff gaat roggelen, en anders de EU wel.
Hollande: "Merkel zei dat de EU toch het associatieverdrag door gaat voeren"
pi_161279251
Nieuwe TT graag:
"Merkel: Ich muss pipi machen!"
pi_161279292
Merkel, gatverdamme, mogen er maar snel nieuwe verkiezingen komen in Duitsland.
pi_161279515
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:14 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Veel gas, veel landbouwgrond en en veel arbeiders/consumenten.
Neo-kolonisme in de vorm van neo-liberalisme
pi_161279673
quote:
Concurrentiestrijd EU versus Poetin en ze zijn gewoon zo machtsgeil dat ze de EU zoveel mogelijk uit willen breiden, ook als dat slecht uitpakt voor de landen die er al in zitten en de Europese burgers uitbreiding totaal niet zien zitten.
pi_161279749
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:12 schreef spijkerbroek het volgende:
quote:
"We hechten eraan dat Oekraïne vasthoudt aan de weg richting EU.
Deze opmerking kan je bewust anders opvatten, maar het is tevens duidelijk genoeg dat Merkel en Hollande allang besloten hebben dat Oekraine op den duur lid zal worden van de EU.
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:07:06 #29
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161280036
De D regering en de F regering steunen, de bevolking wordt niets gevraagd.
Die Anstalt, een politiek satirisch programma over Navo en Pentagon lobbyclubjes, journalisten die in de zak daarvan zitten en het Associatie verdrag.

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161280167
quote:
Waarom wil die hele EUDuitsland Oekraïne eigenlijk überhaupt zo graag inlijven? :') Zie het voordeel niet eens.
Lebensraum im Osten
pi_161280195
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Deze opmerking kan je bewust anders opvatten, maar het is tevens duidelijk genoeg dat Merkel en Hollande allang besloten hebben dat Oekraine op den duur lid zal worden van de EU.
Jouw aannames en interpretaties zijn verre van nieuwsfeiten. Lidmaatschap wordt in het hele artikel niet genoemd. Laten we het nieuws bespreken en niet jouw vergezochte hersenspinsels.
  vrijdag 8 april 2016 @ 15:12:54 #32
45206 Pietverdriet
pi_161280217
quote:
De Hawks in het pentagon willen Putin dwars zitten en spannen iedereen voor dat karretje.
pi_161280315
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:12 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Jouw aannames en interpretaties zijn verre van nieuwsfeiten. Lidmaatschap wordt in het hele artikel niet genoemd. Laten we het nieuws bespreken en niet jouw vergezochte hersenspinsels.
Niks aannames en interpretaties

quote:
"We hechten eraan dat Oekraïne vasthoudt aan de weg richting EU.
Hollande en Merkel willen dat Oekraine op termijn lid zal worden van de EU. Of de bevolking van Europa dat nu zelf wilt of niet. Duidelijker kan niet
pi_161280320
Dit is het bewuste interview.
En hier het transcript van het hele interview (in het duits).
https://www.bundesregieru(...)anz-ministerrat.html
quote:
Ansonsten haben wir natürlich jedes Interesse daran, dass der Weg der Ukraine in Richtung EU und vor allen Dingen auch in Richtung bestimmter Standards, die man in dem Assoziierungsabkommen verabredet, ein kontinuierlicher Weg ist.
Ze zegt dus dat dat ze er groot belang bij hebben dat de weg van Oekraïne richting de EU, met name met betrekking tot het voldoen aan de voorwaarden van het associatie verdrag, een continue weg is.

Dus ja Oekraïne bij de EU is het einddoel van de EU mbt. Oekraïne.
pi_161280425
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niks aannames en interpretaties

[..]

Hollande en Merkel willen dat Oekraine op termijn lid zal worden van de EU. Of de bevolking van Europa dat nu zelf wilt of niet. Duidelijker kan niet
Aannames. Ik ga straks op weg naar een vriendin. Ik ga dus met haar trouwen?
pi_161280519
Ik lees eigenlijk nergens dat Ukraine bij de EU komt :?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_161280700
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De bedoeling is waarschijnlijk dat je bij je vriendin aankomt. Ik zou trouwens niet te snel gaan trouwen, je kunt het beste eerst een tijdje gaan samenwonen en een samenlevingscontract tekenen dan kunnen jullie en jullie omgeving alvast wennen aan het idee dat jullie samenblijven. Een samenlevingscontract komt toch op hetzelfde neer als trouwen.
pi_161280851
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:30 schreef wattel het volgende:

[..]

De bedoeling is waarschijnlijk dat je bij je vriendin aankomt. Ik zou trouwens niet te snel gaan trouwen, je kunt het beste eerst een tijdje gaan samenwonen en een samenlevingscontract tekenen dan kunnen jullie en jullie omgeving alvast wennen aan het idee dat jullie samenblijven. Een samenlevingscontract komt toch op hetzelfde neer als trouwen.
We zijn gewoon vrienden. Chillen wel eens. Ondernemen soms gezamenlijk dingen. Haar huis staat een stuk verderop ten opzichte van mijn huis. En dat houden we zo, want huizen verplaatsen is raar.
pi_161280852
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:24 schreef Knipoogje het volgende:
Het associatie verdrag is niet het einddoel van de EU.

Uit een resolutie van het EP uit 2014
quote:
24. Welcomes the recent recognition by the Council that the Association Agreement, including a DCFTA, does not constitute the final goal in EU–Ukraine cooperation; points out that the EU stands ready to sign the AA/DCFTA as soon as the current political crisis is resolved and the new Ukrainian authorities are ready for a serious European perspective; stresses furthermore that Article 49 TEU refers to all European States, including Ukraine, which may apply to become a Member of the Union, provided that it adheres to the principles of democracy, respects fundamental freedoms and human and minority rights, and ensures the rule of law;
Wat wil je hier uit opmaken dan?
En Juncker heeft een mogelijk lidmaatschap deze week toch ook niet ontkent, hij zei dan wel dat het niet binnen 20 jaar zou gebeuren (vast wel), maar ontkennen deed hij dat niet.
pi_161280924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:36 schreef wattel het volgende:

[..]

Het associatie verdrag is niet het einddoel van de EU.

Uit een resolutie van het EP uit 2014

[..]

Wat wil je hier uit opmaken dan?
En Juncker heeft een mogelijk lidmaatschap deze week toch ook niet ontkent, hij zij dan wel dat het niet binnen 20 jaar zou gebeuren (vast wel), maar ontkennen deed hij dat niet.
Als het niet concreter kan worden dan dit is het echt sneu gesteld met het concrete bewijs dat ze de Oekraïne lid willen maken.
pi_161282023
Prima toch? Laten ze zelf maar een verdrag regelen.
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_161282389
quote:
Goedkope arbeiders?
Ура для россии
pi_161282438
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:24 schreef Knipoogje het volgende:
Merkel en Hollande willen dat oekraine op termijn bij de EU komt. Dat zal dus ook gaan gebeuren, of het volk het daar nu mee eens is of niet.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:02:29 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_161282471
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Merkel en Hollande willen dat oekraine op termijn bij de EU komt. Dat zal dus ook gaan gebeuren, of het volk het daar nu mee eens is of niet.
Nee, nog steeds niet. En het nog zestien keer gaan roepen gaat nog steeds niet maken dat het waar is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_161283267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, nog steeds niet. En het nog zestien keer gaan roepen gaat nog steeds niet maken dat het waar is.
Het interview is duidelijk genoeg. Blijven herhalen dat ze desondanks niet hebben aangegeven dat ze Oekraine op termijn lid willen maken, is gewoon de waarheid ontkennen.
pi_161283338
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je gaat op weg maar de bedoeling is dat je bij je vriendin aankomt toch? In dat licht kun je de uitspraak over Oekraine zien. Op weg naar de EU met de bedoeling om lid te worden.
pi_161283359
Ik ben 120% anti-Merkel.
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:50:31 #48
45206 Pietverdriet
pi_161283474
quote:

[..]

Het is niet verstandig tegen de bevolking haar wil steeds maar besluiten te nemen over het openbaar bestuur.
pi_161283631
quote:
De Britse conservatieve politicus Daniel Hannan, lid van het Europees Parlement en voorstander van een Brexit, zei gisteren in het programma Newsnight: "Dit Nederlandse 'nee' laat zien dat wij niet alleen staan. En je ziet het: bij alle referenda in Europa stemmen Europeanen tegen Brussel. Dit referendum ging helemaal niet over het verdrag met Oekraïne, maar over hun weerzin tegen de EU".
Het een kan het ander niet uitsluiten. Oekraïne is het zoveelste bewijs van het ondemocratische gehalte van deze EU en waar steeds meer burgers tegen ageren. Dat zal zich vertalen in steeds meer burgerlijk verzet waarvan dit referendum een goed voorbeeld is.

Je zag al hoe krampachtig pro-Europanen op de uitslag reageerde en op basis van die uitslag zelfs het referendumrecht willen afschaffen. Of moeite doen om een Eurosceptische politicus voor het gerecht te slepen om hem zo aan de linkse schandpaal te nagelen. Dat zou met een succesvolle en goed geïntegreerde EU niet nodig zijn geweest. Het pro-Europese ideaal is in elkaar gestort. Alleen pro-Europeanen weigeren die harde waarheid in te zien. Ik hoop oprecht in juni op een Brexit. Misschien dat dan de ogen eindelijk eens open gaan.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:02:26 #50
45206 Pietverdriet
pi_161283781
Vind een EEG model beter, economische samenwerking, eenduidige wetgeving voor bv de veiligheid van producten. Maar een federaal Europa gaat mij veel te ver. Het democratische gehalte is te laag, burger wordt niet betrokken. Hij mag alleen maar ja en amen zeggen, en ik wil geen lid zijn van een kerk.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:07:42 #51
132605 kawotski
Il Dottore
pi_161283904
quote:
Former CIA analyst Ray McGovern says the fall of the Berlin wall should have been an opportunity to create a constructive alliance with Russia, but instead, it became an opportunity to contain and isolate it

http://therealnews.com/t2(...)mid=74&jumival=12628
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_161283962
quote:

[..]

Mocht Oekraïne ooit aan de voorwaarden voldoen om opgenomen te worden in de EU dan zitten Merkel en Hollande allang achter de geraniums of zijn al dood.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:12:39 #53
45206 Pietverdriet
pi_161283987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Former CIA analyst Ray McGovern says the fall of the Berlin wall should have been an opportunity to create a constructive alliance with Russia, but instead, it became an opportunity to contain and isolate it

http://therealnews.com/t2(...)mid=74&jumival=12628
De VS en vooral het pentagon zijn zwaar op de hand van de Hawks, die willen niets liever dan hun Russen zijn de vijanddenken handhaven en uitmelken.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:13:20 #54
45206 Pietverdriet
pi_161284000
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mocht Oekraïne ooit aan de voorwaarden voldoen om opgenomen te worden in de EU dan zitten Merkel en Hollande allang achter de geraniums of zijn al dood.
Net zoals de Grieken voldeden aan de voorwaarden voor de Euro zeker
pi_161284009
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zoals de Grieken voldeden aan de voorwaarden voor de Euro zeker
Of de Turken.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_161284203
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

We hebben in Europa ook al andere kwesties opgelost, dan is hier ook een oplossing mogelijk."

Maar ook een hele berg dingen niet
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_161293053
Ah is dat zo wanneer is het referendum in duitsland en frankrijk gehouden dan?
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_161293291
Duitsland en Frankrijk zijn dan ook de grootste eurofielen. Niet zo raar dus.
pi_161293515
En dan nu een referendum over een Nexit!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')