Klopt; technisch gezien mag de Nederlandse premier een vakminister niet eens overrulen... Dat mag Merkel bijvoorbeeld weer wel...quote:Op vrijdag 8 april 2016 12:02 schreef Pokkelmans het volgende:
De posities van regeringsleiders in verschillende stelsels zijn ook totaal niet vergelijkbaar.
Het is makkelijk klagen dat Rutte een gebrek aan daadkracht heeft terwijl hij, zeker in vergelijking met landen waar ze een zuiver presidentieel stelsel hebben, nauwelijks bevoegdheden heeft.
Een leider was hij zeker hoor.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja hitler mag achterwege blijven in dit topic....
* Bosbeetle sluit open deur
Wat Hitler tot 1941 voor elkaar heeft gekregen op het gebied van verkiezingen, economische hervormingen, hoop geven aan de bevolking, buitenlandse politiek, militaire ontwikkelingen en vooruitgang in techniek en wetenschap is ongekend. Voor alle periodes van de mensheid.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ohja hitler mag achterwege blijven in dit topic....
* Bosbeetle sluit open deur
Een marrionet van Putinquote:
Ik kan me herinneren dat hetzelfde over Balkenende werd gezegd. Nederlanders hebben blijkbaar een vrij kort geheugen of zijn nooit tevreden, wie er ook minister president is.quote:Op vrijdag 8 april 2016 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Er wordt veel over rutte geklaagd dat hij geen echte minister president is, geen uitstraling, geen daadkracht etc.
Nu vroeg ik mij af wat vinden mensen wel goede presidenten uit heden en verleden, binnen en buitenland en vooral ook waarom?
En welke mensen zie jij als een toekomstige goede president/leider?
Dat valt wel mee. Wim Kok en Ruud Lubbers wisten tijdens hun ambtsperiode zeer populair te worden, ondanks impopulaire maatregelen die beide genomen hebben. Het heft een beetje te maken met overtuigingskracht en mensen meenemen in een visie.quote:Op woensdag 13 april 2016 11:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat hetzelfde over Balkenende werd gezegd. Nederlanders hebben blijkbaar een vrij kort geheugen of zijn nooit tevreden, wie er ook minister president is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |