en dan het correcte antwoord dan maar;
even afgezien van alle ideëen die ik heb over TS naar aanleiding van zijn commentaar hier en zijn openingspost;
je kunt prima een proefles aanvragen bij een schietsport vereniging. die zullen je een proeflesje geven, dan mag je een pistool vasthouden (ja, pistool heeft 2 o's in het Nederlands) maar hoogstwaarschijnlijk zal het een .22 grendelgeweertje zijn.
daarvoor zullen ze je niet om een VOG vragen. daar houd het dan ook wel bij op. officieel mag je volgens mij volgens de nieuwe regels niet eens met een pistool schieten bij een proefles maar de meeste verenigingen zijn nog een beetje van de oude stempel en die letter daar niet supergoed op, mits het heerschap fatsoenlijk overkomt.
naja en als je dan wat verschillende verenigingen afgaat dan kun je zo wel een paar keer schieten.
dat gezegd hebbende, als het aankomt op lidmaatschap schietsport vereniging, dat kun je shaken. Je kunt het goed proberen te praten wat je wilt, je hebt gewoon een crimineel verleden. rot op met je jeugdzondes, je hebt niet een keer, twee keer maar meerdere keren dingen gedaan die niet door de beugel kunnen. En ook nog eens betrapt. en daar is nu precies die wet voor.
dus ja, je kunt wat proeflesjes krijgen in Nederland en dan houd het wel op.
zoals sommigen hier aangaven kun je in Belgie nog een beetje terecht maar ook niet meer heel erg.. dat is ondertussen ook al aan steeds meer regels gebonden..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.