Euforie al een beetje weggeëbd?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Europese Commissie: 'nee' heeft geen invloed op Oekraïne-verdrag
http://nos.nl/artikel/209(...)ekraine-verdrag.html
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:37 schreef Kaas- het volgende:
Misschien zijn de grote winnaars wel de 70% meerderheid die gewoon geen ene neuk geeft en lekker wat anders ging doen dan stemmen.
Alsof ze tevreden zouden zijn geweest als het verdrag er niet was geweest. Dan hadden ze morgen wel weer wat anders gehad om over te zeiken. Boze mensen will be boosquote:Op donderdag 7 april 2016 14:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus, het zuur zal nog komen voor de tegenstanders. Maar voor de voorstanders en voor het kabinet is het ook zuur. Dag met enkel verliezers.
Heeft ook wel weer iets moois eigenlijks.
quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Echter zorgt het er ook voor dat men bij elk referendum gewoon zegt dat de opkomst te laag was.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Zoals dat hoort bij een raadgevend referendum met steeds een wisselend onderwerp.
Ik heb ook niet gestemd en was gewoon bier drinken en neuken, en weet de uitslag pas sinds enkele uren. Misschien was ik als voorstander licht teleurgesteld met de uitslag, maar ik denk nu toch dat ik wel aan de lekkere kant sta door m'n vingers hier niet aan gebrand te hebben.quote:
Of stembureauleden. Kom maar door met die 180 euro. Heb wel blanco gestemd omdat ik me verveelde, had beter niet kunnen stemmen.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:37 schreef Kaas- het volgende:
Misschien zijn de grote winnaars wel de 70% meerderheid die gewoon geen ene neuk geeft en lekker wat anders ging doen dan stemmen.
Dat vind ik ook gevaarlijk, er moet wel een beetje houvast zijn. Anders kan de overheid bij 49% tegen stemmen nog zeggen dat het niet genoeg is.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daarom zou die opkomstdrempel ook van tafel moeten. Het kabinet kan zelf uitmaken of het de opkomst hoog genoeg vindt.
Het is inderdaad allemaal vrij triest, een referendum houden terwijl men er geen bal van begrijpt. 40 Miljoen over de balk gesmeten, gelukkig is nu wel duidelijk dat die referendumwet een gedrocht is, kost wat maar dan heb je toch ook nog wel iets.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
tsja, als Jan Roos en GeenPeil gewoon eerlijk waren geweest waar het om ging, dan had je dit allang geweten...
Mooie overdracht van overheidsgeld ja, zo'n referendumpje.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of stembureauleden. Kom maar door met die 180 euro. Heb wel blanco gestemd omdat ik me verveelde, had beter niet kunnen stemmen.
geeft niet hoor, ik snap best dat je geen mening hebt over samenwerking op het gebied van terrorismebestrijding, handwapens en massavernietigingswapens...quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Of stembureauleden. Kom maar door met die 180 euro. Heb wel blanco gestemd omdat ik me verveelde, had beter niet kunnen stemmen.
Daar kan men dan tijdens de verkiezingen op worden afgerekend.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Echter zorgt het er ook voor dat men bij elk referendum gewoon zegt dat de opkomst te laag was.
Dat kan met de huidige regels natuurlijk ook gewoon.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook gevaarlijk, er moet wel een beetje houvast zijn. Anders kan de overheid bij 49% tegen stemmen nog zeggen dat het niet genoeg is.
Dit ook ja.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het is inderdaad allemaal vrij triest, een referendum houden terwijl men er geen bal van begrijpt. 40 Miljoen over de balk gesmeten, gelukkig is nu wel duidelijk dat die referendumwet een gedrocht is, kost wat maar dan heb je toch ook nog wel iets.
Schippers zou vandaag een persberichtje eruit moeten doen dat er nu 40 miljoen euro op de thuiszorg bezuinigd wordt. Gewoon voor de reacties.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegevenaan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
Dit inderdaad. En die ontwikkeling erdoor stampen zonder referendum of uberhaupt een overtuigend electoraal mandaat was echt heel onverstandig.quote:Op donderdag 7 april 2016 14:19 schreef IPA35 het volgende:
Verdrag van Lissabon heeft gewoon macht van de EU uitgebreid en de stemvereisten op bijna alle terreinen versoepeld. Is gewoon een feit.
Mensen roepen dan dat de EU meer democratisch is geworden. Dat is newspeak voor minder invloed van de nationale democratische parlementen ten koste van het EP.
Die Verhofstadt ook. Zou er iemand op de wereld rondlopen die een vraag kan bedenken waarop Verhofstadt niet met 'meer Europese integratie' antwoordt?quote:Op donderdag 7 april 2016 14:34 schreef Infection het volgende:
Of op het sinterklaasfeest, dat is nog leukerquote:Op donderdag 7 april 2016 14:42 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Schippers zou vandaag een persberichtje eruit moeten doen dat er nu 40 miljoen euro op de thuiszorg bezuinigd wordt. Gewoon voor de reacties.
Kostte maar een euro of 4 per stem in mijn stembureauquote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegevenaan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
MAAR DENK EENS AAN DE OUDE MENSEN IN DE ZORG!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegeven aan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
Pro EU en pro verandering van de EU maar die man is idd een clown eersteklasquote:Op donderdag 7 april 2016 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die Verhofstadt ook. Zou er iemand op de wereld rondlopen die een vraag kan bedenken waarop Verhofstadt niet met 'meer Europese integratie' antwoordt?
Onzin! 42,5 miljoen voor een feestje met leuke praatprogramma's en interviews is niets! 32% van de kiesgerechtigden heeft wat extra lichaamsbeweging gekregen, dat is ook wat waard!quote:Op donderdag 7 april 2016 14:41 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen dus wel gewoon 42,5 miljoen uitgegeven aan dit nepreferendum, geld dat veel beter besteed had kunnen worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |