abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161251359
11 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS
27 oktober: Veruca_Assault

4 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
12 november: sproetjes
14 november: Mazou

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 08-04-2016 09:13:49 ]
pi_161251657
Burd! *O* gefeliciteerd!
pi_161252204
Deel 1670! Ik ga er al vanuit dat ik in dit topic ga bevallen... Hoop het zo!
Strippen helaas niet gelukt. Bmm wel verweekt maar nog geen ontsluiting. Nu hopen dat t toucheren en het gerommel nu wat doet... :) Maandag nieuwe poging.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:42:58 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161252233
Spannend Leonietje!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161252382
Nou, dit zou ook zomaar eens een meisje kunnen zijn, als we de bakerpraatjes mogen geloven.

Ik hou niet van klagen, maar ik merk dat ik niets anders doe. Ik heb zo hard geprobeerd er positief in te staan en niet te focussen op klachten, maar tevergeefs.
Ik voel me zo, zo belabberd ineens. Precies als bij O, alleen begon het 2 weken later. Ben misselijk als ik honger heb, als ik net gegeten heb, als ik auto rijd (zelfs als ik zelf rijd). Ik ben doodmoe, kan bijna niet op mijn benen staan zonder door mijn hoeven te zakken, ben zo duizelig dat ik elke keer als ik opsta of de trap op loop haast bezwijk, en al buiten adem van naar de keuken lopen. Dat begin van die zwangerschap is gewoon niks aan. Ik voel me echt niets waard.

O is ook nog eens ziek en wilde gister niet slapen. Arme kind kon er ook niets aan doen, maar ik was op een gegeven moment boos op haar. Ik voelde het zo opkomen. Oh wat voelde ik me rot daarover. Ik heb zelfs even een fractie gedacht dat we deze mini maar weg moesten halen omdat we het toch niet aan kunnen. Als ik O al niet alleen in bed krijg. Onzin natuurlijk, want mijn gesteldheid is tijdelijk, maar man wat komen er een nare gedachten naar boven als je er helemaal doorheen zit. Niet tof. En er is niets tegen te doen dan de tijd uit te zitten.

/klaagpost. Ik duik onder mijn steen deken en denk dat ik er over 4 weken weer eens over vandaan kom.
pi_161252400
Oeh Leonietje, mooi topicnummer! Bevallen maaaaar :% ;)
  donderdag 7 april 2016 @ 12:59:37 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161252629
Och Room :* dat is ook niet niks qua klachten en daarnaast zit je toch al niet zo lekker in je vel. Dat soort gedachten zijn naar maar niet vreemd. Kun je hierover praten met je man of iemand anders? Hopelijk gaan de klachten snel weg dat scheelt iig al iets :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161253014
Room :*

Nou Leonietje, hopenlijk jouw bevaltopic!
S. 2014
J. 2016
pi_161254553
Hopelijk zet het gerommel door leonietje! Mooi topic nummer om in te bevallen. Vond je het toucheren een beetje meevallen?

Room :* het is ook niet niks als je je zo voelt en je moet daarnaast voor een kleintje zorgen die ook nog eens ziek is. Hopelijk knappen jullie allebei snel op.

Crump je kan onderhand ook wel in de op :D je bent vaak zat hier

Ik heb sinds gisteren avond last van maagzuur :X toch 6 weken later dan dat het bij Mats begon.
Misschien kwam het wel omdat ik gisteren een overactieve baby in mijn buik had O+ mijn hele buik schudde heen en weer en je kon precies zien waar hij schopte. Ik ben verliefd *;
pi_161254721
Leonietje, nog even volhouden! Hopelijk komt het snel op gang..

Ik ben net terug van de podoloog. Daar loop ik al een tijdje ivm hielspoor. Ik heb al een tijdje zooltjes, maar nu door mijn zwangerschap zijn ze niet goed meer en moeten ze aangepast worden. Vandaar dat ik weer zo'n last had van mijn hiel ;( en ook waarschijnlijk de oorzaak van mijn bekkenpijn. Nu het huis op zijn kop zetten op zoek naar schoenen waar nog zooltjes in zitten, want die gooi ik er altijd meteen uit :')
pi_161255078
:* Roomsnoes :* Hoe ver ben je nu?
pi_161255242
Chanty, ik praat prima met mijn man, en verder het wekelijkse psychbezoek. Maar ik merk dat mijn man ook doodmoe is. Hij doet haast alles in huis en heel veel met O, en ja, hij is ook maar een mens. Goddank is mijn schoonvader net gepensioneerd, en kon hij deze week helpen, vooral met O.

Unihipili (ik las steeds uniphili :o ) ik ben nu 9.2. Nog een paar weekjes bikkelen dus :)
  donderdag 7 april 2016 @ 14:57:31 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161255323
Ik las steeds hetzelfde Roomsnoes _O-

Die vermoeidheid enzo is gewoon verrot, en duurt echt stuk te lang om 'even' door te kunnen bikkelen ofzo :X
Zeker ook omdat jij ook al een mini hebt rondlopen.
Hoop dat het snel wat beter gaat. En goed grenzen aangeven, meer dan wat je lichaam kan kun je niet doen hè :*
  donderdag 7 april 2016 @ 15:00:57 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161255397
Er is ook weinig van te zeggen he? Het blijft gewoon k#t en overweldigend, die vermoeidheid. Maar hij is als het goed is eindig Roomsnoes :Y Sterkte!

Ik leg voortaan 's avonds mijn mobiel ergens buiten bereik aan een oplader en pak verplicht een boek. Ik slaap sindsdien een stuk beter en het is in mijn hoofd een stuk rustiger. Nu heeft dat vooral te maken met werkstress enzo, maar misschien heb je iets aan de tip ;) Een soort energie-spaarstand. Maar goed, ik heb geen dreumes rondlopen. Dat maakt het volgens mij zo'n ander verhaal.
pi_161257065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:13 schreef Miezziej het volgende:

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)
Kan je in de OP achter mijn naam (jongen) zetten aub? :D

Vandaag de uitslag van de NIPT-test gekregen, alles is normaal en het is dus een jongetje! *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 7 april 2016 @ 16:30:33 #16
269689 crew  Viv
pi_161257198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:22 schreef Saarah het volgende:
Vandaag de uitslag van de NIPT-test gekregen, alles is normaal en het is dus een jongetje! *O*
Wat fijn dat alles goed is! O+ Wordt de NIPT in België eigenlijk vergoed? Wij gaan ook voor de NIPT omdat het veel meer duidelijkheid geeft dan alleen de combinatietest. Kost ons 590 euro, tenzij er uit de combinatietest een verhoogd risico blijkt, dan is het gratis.
pi_161257214
quote:

[..]

Done :s)

En fijn dat alles goed is! *O*
pi_161257252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat fijn dat alles goed is! O+ Wordt de NIPT in België eigenlijk vergoed? Wij gaan ook voor de NIPT omdat het veel meer duidelijkheid geeft dan alleen de combinatietest. Kost ons 590 euro, tenzij er uit de combinatietest een verhoogd risico blijkt, dan is het gratis.
Nope, wordt niet vergoed - idd tenzij er uit de combinatietest een verhoogd risico blijkt - maar is wel iets goedkoper (390 euro). Wij hebben er ook voor gekozen omdat het toch iets meer 'zekerheid' geeft.

Bedankt Miezziej!
pi_161257257
Och Room, wat vervelend dat je je zo naar voelt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:36:43 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161257319
quote:

[..]

*O*
pi_161257594
Burdie en Radyhyn gefeliciteerd!!!
En 4 december is een hele mooie datum (alhoewel ik daar als kind heel anders over dacht :P )

Hier gaat alles best prima. Alleen vorige week een hele drukke week en weekend gehad, dus ik sta even op standje overleven. En dit weekend moet ik hard aan de slag met een opdracht voor mijn studie. Maar na deze week nog 3 weken (= 7 dagen werken, 2 dagen stage en 3 tentamens) en dan heb ik verlof! In mijn verlof moet ik nog wel wat opdrachten afmaken, maar dat komt vast wel in orde.

Afgelopen dinsdag is een vriendin met precies 38 weken ingeleid, omdat ze zwangerschapscholestase bleek te hebben (daar kwamen ze maandag achter). Dat is ook weer zo iets dat kan gebeuren... Toch wel spannend dat we nog een weekje op vakantie hopen te gaan als ik 37 weken ben. Morgen even aan de verloskundige vragen wat handig is om mee te nemen en van te voren uit te zoeken.

Over kraamzorgintake, geen zorgen! Tuurlijk wil je graag van te voren alles op orde hebben, maar zo niet dan is dat geen enkel punt. Bij de eerste hadden we alles zo'n beetje klaar, maar heeft de intakedame niet eens gevraagd of ze boven kon kijken. Bij de tweede waren we nog hard bezig met verven en zo. Dat was geen enkel punt. En nu moesten we nog aan de babykamer beginnen (en dat moet op dit moment nog steeds), maar het enige wat ze wilde weten was hoeveel van die vochtopnemende matjes er in het kraampakket zaten. Kruiken, badje en dat soort dingen hebben we ook niet in huis, die lenen we altijd van familie/buren. Maar daar is nog tijd genoeg voor. En als de baby toch (veel) eerder komt, dan is alles zo geregeld.

Leonietje, succes met de allerlaatste loodjes!

Roomsnoes :* hopelijk wordt het snel beter voor je!

Ela, hoe gaat het met jou? Lukt het je al een beetje om een coconnetje voor jezelf te maken? Of zijn er nog allerlei andere dingen die je daarvan afhouden?

Saarah, fijn dat alles goed was!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161257980
Ik heb hier een hele tijd niet gepost, want daar had ik even geen zin in. Had het gevoel dat ik te veel op een verkeerde manier met mijn zwangerschap bezig was, dus heb me even afzijdig gehouden. En nu sta ik ineens in de top 5 :o

Afegelopen weken waren best hectisch op het werk. Eerst deadlines voor meerdere projecten, en toen mijn werk overdragen aan anderen omdat ik met verlof zou gaan. Heb echt te veel gewerkt, vaak meer dan 50 uur per week en ben blij dat ik nu met verlof ben, hoewel ik deze eerste dag maar raar vond.

Ik vind het allemaal maar gek, de tijd is echt zo snel gegaan, dat ik het idee heb dat ik nauwelijks zwanger ben geweest en nu moet ik ineens bijna bevallen. Voel me niet echt voorbereid ofzo.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:16:44 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161258232
Sarah een jongen :)

@Luna: Hopelijk gaat de vrije tijd wennen en ga je nog even lekker genieten!

En dan:
De 20-weken echo liet zien dat onze man het netjes binnen de lijntjes doet en geen gekke dingen laat zien *O* *O*

En nog nog wat:
We hebben de meest hilarische echo-still ever... Meneer ging wederom uitgebreid gapen en dat heeft onze echoscopiste mooi vastgelegd (inclusief een ooglens :o ). Afijn, kijk en huiver en maak kennis met onze eigen vrolijke en slaperige Chucky :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161258462
Quoi, omg!! _O-

Dit is er een om in te lijsten
pi_161258562
Quoi _O_ _O- ... masterlijk!

En wat fijn dat alles er goed uit zag ^O^

Die kraamintake stelde hier ook niet super veel voor. Werd de eerste keer echt super zenuwachtig van al die verhalen :o

Saarah ook een goede uitslag
*O*

Room eecht zo herkenbaar en zo kut voor je :*
Hoop echt voor je dat het met een paar weken beter wordt en dat je dan nog een week of 27 juist een heel fijne zwangerschap hebt :*
  donderdag 7 april 2016 @ 17:37:24 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161258660
Hahaha Quoi :D
KuikenGuppy
pi_161258741
Quoi :D

En een jongen voor Saarah *G*
S. 2014
J. 2016
pi_161258787
Omg quoi, lijkt wel een kuikentje :D
Wij hebben een 12-wekenecho van O waarop ze er uit ziet als een alien :')
pi_161258892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:16 schreef Quoi het volgende:
Sarah een jongen :)

@Luna: Hopelijk gaat de vrije tijd wennen en ga je nog even lekker genieten!

En dan:
De 20-weken echo liet zien dat onze man het netjes binnen de lijntjes doet en geen gekke dingen laat zien *O* *O*

En nog nog wat:
We hebben de meest hilarische echo-still ever... Meneer ging wederom uitgebreid gapen en dat heeft onze echoscopiste mooi vastgelegd (inclusief een ooglens :o ). Afijn, kijk en huiver en maak kennis met onze eigen vrolijke en slaperige Chucky :+
SPOILER
Whoooot! Te leuk :D
:)
pi_161258902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Unihipili (ik las steeds uniphili :o ) ik ben nu 9.2. Nog een paar weekjes bikkelen dus :)
Hoop dat het idd nog maar paar weekjes is dan voor je, dat dan het ergste voorbij is. :*

En ja mijn naam is een beetje lastig :D.
SPOILER
Oh lord Quoi. Gelukkig heb ik net een dutje gedaan, anders sliep ik helemaal niet meer denk ik :').
pi_161258959
Ergens fijn maar ook heel jammer dat het voor zo velen herkenbaar is. En ik weet ook best dat het tijdelijk is, maar daar heb je zo weinig aan als je er middenin zit. Een dag tegelijk maar. En als O beter is, helpt dat vast ook een berg :')
pi_161258969
Leonietje, ik hoop dat dit het topic is waarin je gaat bevallen!

Room :*

Saraah een jongen, leuk! *O* En een goede uitslag van de NIPT *O*

Quoi die echo :o Wat een duidelijk beeld wel :D
pi_161259026
Ja je weet dat het tijdelijk is. Maar is dat dan nog een paar weken of nog de hele zwangerschap.. Dat weet je dan niet.
pi_161259081
Oh, en groetjes vanuit de kraamsuite :W :+
  donderdag 7 april 2016 @ 18:01:56 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161259120
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:59 schreef Dyre het volgende:
Oh, en groetjes vanuit de kraamsuite :W :+

[ afbeelding ]
Wat doe je daar :o
KuikenGuppy
pi_161259123
Oi dyre wat doe jij daar?!?!
  donderdag 7 april 2016 @ 18:03:24 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161259147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Ergens fijn maar ook heel jammer dat het voor zo velen herkenbaar is. En ik weet ook best dat het tijdelijk is, maar daar heb je zo weinig aan als je er middenin zit. Een dag tegelijk maar. En als O beter is, helpt dat vast ook een berg :')
Bij mij werd de misselijkheid en algehele lamlendigheid dit keer rond 9-10 weken minder. En het scheelt idd als het goed gaat met je oudste :*.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator donderdag 7 april 2016 @ 18:03:42 #38
269689 crew  Viv
pi_161259155
Dyre wat doe je nu? :o Of heb je een rondleiding ofzo. }:|
pi_161259210
:D :D
Nee, ik ga deze keer niet voordringen! Ik moest weer voor ctg-controle, maar het is heel druk op de afdeling blijkbaar... Dus omdat alle ctg- en onderzoekskamers bezet zijn hebben ze me in een kraamsuite neergelegd :D Maar ik hoefde me ècht geen zorgen te maken, alles ziet er prima uit en de baby doet het uitstekend ;)
pi_161259240
Phjoew! Dacht even dat er iemand in aankomst was!
pi_161260790
Ik schrok Dyre... :o fijn dat mini het goed doet.
S. 2014
J. 2016
pi_161260796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef Dyre het volgende:
:D :D
Nee, ik ga deze keer niet voordringen! Ik moest weer voor ctg-controle, maar het is heel druk op de afdeling blijkbaar... Dus omdat alle ctg- en onderzoekskamers bezet zijn hebben ze me in een kraamsuite neergelegd :D Maar ik hoefde me ècht geen zorgen te maken, alles ziet er prima uit en de baby doet het uitstekend ;)
}:| 1 keer voordringen is genoeg he :*
pi_161261043
Dyre :D

En sorry gm dat ik je zo lang liet wachten :D
Maar we hebben duidelijkheid want...

SPOILER
  donderdag 7 april 2016 @ 19:31:26 #44
52229 Chanty
pi_161261313
Quoi wat een bizarre foto :D

En Sarah een goede nipt en een jochie *O*

Dyre laat ons even niet zo schrikken wil je!

Wat leuk Twink nog een meisje O+
pi_161261440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef Twinkle20 het volgende:

SPOILER
Jeeej een meiske erbij O+
S. 2014
J. 2016
pi_161262213
Quoi, wat een fantastische foto!
  donderdag 7 april 2016 @ 20:21:17 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161262830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef Twinkle20 het volgende:

SPOILER
*O*

En Quoi _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_161263625
Een hamburger voor Twinkle *O*

Sorry mensen, ik moest er zelf een beetje om gniffelen O-)
Maar ik zit inmiddels weer (allang) thuis hoor, voorlopig nog geen baby, alles weer goedgekeurd :)
pi_161263818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:45 schreef Dyre het volgende:
Een hamburger voor Twinkle *O*

Sorry mensen, ik moest er zelf een beetje om gniffelen O-)
Maar ik zit inmiddels weer (allang) thuis hoor, voorlopig nog geen baby, alles weer goedgekeurd :)
Jij gaat voor de 41.4 vind ik. Gewoon, omdat het kan.

Een zusje voor D en B <3<3<3
pi_161263840
Ik ga voor 40 of 40.1 ;) (mijn verjaardag of moederdag O+)
pi_161263930
Nou vooruit dan ;)
  donderdag 7 april 2016 @ 20:59:50 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161264134
Volgens mij is mijn (late) avkndette pittig, want ik heb een springbaby in mijn buik nu _O-
pi_161264510
Quoi :D geweldige echo foto
En jeeej voor een goede 20 weken echo *O*

Saraah een jongetje en een goede nipt *O*

Twinkle een meisje *O*

Room het is vast niet wat je horen wil maar hier duurde het tot een week of 16 toen ging het langzaam wat beter. Dat kwam naast de hormonen ook door een peutertje die slecht sliep snachts.
Je man klinkt wel heel behulpzaam en lief dat is heel fijn. Het komt wel goed maar idd daar heb je nu even niks aan :*

Dyre fijn dat alles goed was ^O^
pi_161264529
O by the way voor de mensen die ik op facebook heb ... gelieve niets daar los te laten over het geslacht aangezien mijn schoonouders het niet willen weten en ook op facebook zitten :+

Het mag wel achter mijn naam in de OP :)
pi_161264767
Room, het kan ook anders. Ik voelde me met 12-13 weken ineens weer mezelf en minder vermoeid.

Sara fijn een goede nipt en een jongen.

Twinkle leuk dat je voorgevoel klopte.

Q scary shit: Wanna play })

Ik krijg deze week ineens vaak de vraag dat het zeker niet meer lang is tot mijn verlof; of de laatste loodjes me niet zwaar vallen; of ik geen last heb van mijn buik met bukken etc. Ik zie er kennelijk ineens heel zwanger uit.

Dit is eigenlijk het moment waarop ik met de bus zou moeten gaan. Gewoon omdat het kan. En omdat er dan vast iemand voor me op staat :P
  donderdag 7 april 2016 @ 21:20:49 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161264856
Arja, dat had ik dus in Portugal ik ineens overal _O-
Gek hoor :D
Of dat mensen ineens je koffer gaan dragen en niet voor alle andere mensen. Dat soort dingen _O-
pi_161264981
Arja of dat je je auto tussen andere auto's op de parkeerplaats zet, de deur open maakt en niet meer uit je auto kunt door he buik :')

Ik was vorige week nog heel stellig dat, zodra we het geslacht zouden weten, de kleertjes van het andere gedlacht e deur uit zouden gaan. Maar nu durf ik niet meer :D ... verl te definitief. Maar het staat op zoldrr en het vreet geen brood dus we laten het lekker even zo
  donderdag 7 april 2016 @ 21:38:40 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161265480
Inmiddels hebben we er maar een borrel (ok: smoothie) op gedronken, op onze Chucky. We zochten nog een werknaam :+

Ik vond de echo trouwens machtig interessant. Wat is het toch prachtig hoe alles zich ontwikkelt O+

Twinkle, congrats met je hamburger!
pi_161265613
Mensen die misselijk zijn; ik hoor hier niet maar een vriendin die zich ziek moest melden van de misselijkheid heeft heel veel baat gehad bij acupunctuur :)

Dus ik dacht ik noem t even :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_161268721
Hamburger, een piemol van goede nipt, begin van verlof. Veel goed nieuws naast helaas ook weer misselijkheid en oververmoeidheid..
Sterkte aan wie het gebruiken kan. Vooral aan wie al een kind of meer heeft. Dat lijkt me echt ontzettend zwaar!

Toucheren viel me echt 100% mee. Ze zei steeds wat ze ging doen en dat dat vervelend kon voelen of zelfs pijnlijk... maar meer dan licht ongemakkelijk vond ik het echt niet. Hoop dat maandag strippen ook zo meevalt (of nog liever dat het niet meer nodig is natuurlijk)...
pi_161272445
Rommelt het nog leonietje?
Fijn dat het meeviel.
Bij mij deed het strippen helemaal geen pijn hoop dat dat voor jou ook zo is als het nog nodig is.
pi_161272587
Twinkle, leuk een meisje!
Saarah fijn dat de nipt goed was, en een jongen 😍
Quoi, fijn dat alles goed was met de 20w, en wat een fantastisch plaatje!

Wij hebben gisteren de uitslag van de combinatietest gekregen. 1 op 5000 dus geen verhoogd risico. Ik wilde eigenlijk ook nipt maar geen tijd om naar Belgie te gaan, en met deze uitslag vind ik het ook niet echt meer nodig om nog vervolgonderzoek te doen.

Over twee weken geslachtsbepaling! Kan niet wachten 😃
pi_161272906
10 weken vandaag! Stelt nog niet zoveel voor maar toch dubbele cijfers :P
S. 2014
J. 2016
pi_161273555
Joe! Ik heb een vraag en jullie weten alles.

Ik ben nu 10.6 en loop bij een VK. Ik heb verder allerlei issues en daarvoor ben ik onder behandeling bij een internist. Elke 4wk uitgebreid bloedonderzoek. Hij test dan oa mijn glucose en hba1c (indicator voor diabetes). Ik ben afgelopen week weer geweest en alles kwam goed terug.
Nu moet ik dinsdag weer naar de VK en dan gaat ze bloedprikken. Ik moet nuchter zijn ivm glucose.
Nu is gebleken dat als ik niet stevig ontbijt ik de HELE dag kots. En ik wil niet dinsdag weer!

What to do? De VK vandaag bellen en vragen of ze zich niet bezig wil houden met mijn glucose omdat de internist dat doet? Ik kan mijn uitslagen zo mee nemen. Ik wil de VK niet onnodig bellen....
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_161273779
Onnodig bellen is heel erg lastig voor elkaar te krijgen bij een VK ;) Vooral tijdens kantooruren (maar eigenlijk gewoon 24/7) is de telefoon juist voor dit soort vragen bedoeld.

Mijn VK heeft ook een e-mailadres voor niet-dringende zaken, dan krijg je vaak dezelfde dag nog een mail terug. Maar als de jouwe dat niet heeft zou ik zeker bellen :) Ik vind het zeker met jouw uitleg erbij een goede vraag ;)

GM in de dubbele cijfers *O*
pi_161273813
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:52 schreef Veruca_Assault het volgende:

Ik ben nu 10.6 en loop bij een VK. Ik heb verder allerlei issues en daarvoor ben ik onder behandeling bij een internist. Elke 4wk uitgebreid bloedonderzoek. Hij test dan oa mijn glucose en hba1c (indicator voor diabetes). Ik ben afgelopen week weer geweest en alles kwam goed terug.
Nu moet ik dinsdag weer naar de VK en dan gaat ze bloedprikken. Ik moet nuchter zijn ivm glucose.
Nu is gebleken dat als ik niet stevig ontbijt ik de HELE dag kots. En ik wil niet dinsdag weer!

What to do? De VK vandaag bellen en vragen of ze zich niet bezig wil houden met mijn glucose omdat de internist dat doet? Ik kan mijn uitslagen zo mee nemen. Ik wil de VK niet onnodig bellen....
Gewoon bellen. Het lijkt mij nogal onzinnig als de vk dingen dubbel gaat doen. En helemaal als jij onnodig een dag ziek bent.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:00:44 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161274862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:52 schreef Veruca_Assault het volgende:

Ik zou als verloskundige erg blij zijn met zo'n meedenkend iemand. Dus gewoon even bellen hoor :) Je bent trouwens nooit lastig. Zij worden betaald om jou te ondersteunen en vragen te beantwoorden ;)
pi_161275606
Gewoon bellen, daar zijn ze voor. Helemaal als je overdag belt.

Vandaag 33 weken en weer goedgekeurd door de verloskundige. De tijd vliegt!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161276256
Precies wat de rest ook zegt. Gewoon even overleggen idd. Ik zou het zelf onzin vinden om het nog een keer te testen als je al onder controle staat van de internist.

Piekie 33 weken alweer! Fijn dat alles goed was ^O^
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:41:07 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161276955
Het is jammer dat de eerste en tweedelijns zorg zo lastig met elkaar kunnen communiceren en m.i. heb je daar als zwangere na een doorverwijzing (naar bijv. een gyn) altijd wel last van: dubbel testen, dubbele echo's, andere informatie, onnodige behandeling etc. Maarja.. Ik zit nog steeds met mijn neus in de 'maternity care policy'. Té absurd dat - zodra ik even vanaf mijn werk hier spiek - ik hier zie hoe dit in de praktijk fout kan gaan.

Dus: bellen. Houd ze maar scherp!
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:08:00 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161277445
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
10 weken vandaag! Stelt nog niet zoveel voor maar toch dubbele cijfers :P
Da's al een kwart!

Ik heb deze keer weer zondag wisseldag O+.
KuikenGuppy
pi_161277515
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:59 schreef Molo het volgende:
Volgens mij is mijn (late) avkndette pittig, want ik heb een springbaby in mijn buik nu _O-
Ohhhhhh avondeten :D. Ik was zo aan het puzzelen in mijn hoofd, toen ik het uittypte voorspelde mijn telefoon het voor me.
Moest ik even delen :@.

En inderdaad bellen Veruca! Klinkt als nutteloze ongemakken voor jezelf en de baby om het dubbel te doen.
pi_161277636
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ohhhhhh avondeten :D. Ik was zo aan het puzzelen in mijn hoofd, toen ik het uittypte voorspelde mijn telefoon het voor me.

En inderdaad bellen Veruca! Klinkt als nutteloze ongemakken voor jezelf en de baby om het dubbel te doen.
Dank je! Ik heb het ook al een paar keer gelezen en :? Gedaan :P

Tnt wisseldag op vrijdag maar maandag termijnecho en dan weten we het zeker.

Zijn er trouwens meer die al met 10 weken de termijnecho hebben gehad? Vorige keer pas met 12 weken...
S. 2014
J. 2016
pi_161277976
Haha thx voor de uitleg uni! Ik deed ook :? bij t pittige avkndette van molo :D

Gm hier ook met 10+3 de termijn echo gehad.
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:55:24 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161278351
Hier de termijnecho met 11w3d. Volgens de eerste telling zou ik 10w5d zijn, maar op de eerste echo bleek ik ook al bijna een week verder te zijn (wilde ze alleen niet aanpassen in de computer). Vervolgens krijg ik op m'n kop dat de npm lastig zou zijn om nu nog in te plannen :') (maar die gaan we sws niet doen).

Ik dacht dat het gebruikelijk is om de termijnecho met 10 weken te doen, zodat je beter weet wanneer je de npm in zou moeten plannen.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:58:15 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161278410
Zo, uitgewerkt. En dan ga ik straks eens even een rondje fietsen:
- langs een afhaalpunt voor mijn C&A zwangerschapskleding bestelling
- langs Piekie voor de sportlegging O+
- langs mijn ouders voor een hapje eten

Allemaal niet echt dicht bij elkaar. Ik geloof dat ik daarna wel op de bank mag neerploffen van mezelf :P

Mijn ouders lenen ons trouwens het schommelwiegje waar mijn nichtjes ook in hebben gelegen - voor de eerste tijd, naast ons bed. En ze hebben 'm al helemaal 'ingericht' O+

SPOILER
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:01:37 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161278476
Ik was trouwens bij de 20-w echo gisteren vergeten met een (half)volle blaas aan te komen én meneer had zat nogal verstopt in het begin. Daarom moest ik met mijn krakkemikkige bekken op zo'n verhoogkussen liggen, zodat 'ie 'omhoog zou zakken'. Au :{ En die kleine meneer zich maar rot lachen in die buik.
pi_161278732
Ik heb ze bij alle 3 rond de 10 weken gehad idd :Y

Bij nr2 en nr3 ook al in eerder stadium echo. Maar termijn werd definitief dan vastgesteld rond 10 weken.
pi_161278943
Hier regent het al de hele dag pijpestelen, Q. Bij jou niet?

Ik heb nu weekend maar ben aan het werk. Ik krijg anders een aantal deadlines niet meer af voor mijn verlof en het is ook geen werk dat ik over kan dragen. Bleeegh zo geen zin. Ik was wel toe aan mijn weekend eigenlijk.
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 14:40:18 #80
269689 crew  Viv
pi_161279345
Ik had de termijnecho bij 10w5d en zojuist bij 11w5d de nekplooimeting: 1,2 mm! Alles wat ze verder kon zien zag er normaal uit, en baby was heel actief zich aan het afzetten met de beentjes. O+
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:42:08 #81
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161279386
Fijn Vivi *O*
KuikenGuppy
pi_161279546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:24 schreef Arja het volgende:
Hier regent het al de hele dag pijpestelen, Q. Bij jou niet?
Gelukkig niet, zeg! Vandaag al 8 droge fietsritten/ritjes gemaakt en steeds droog met af en toe zelfs zon!

Ik zit nu alleen te druppen van het zweet bij de wekelijkse zwemles van de kleuter...

Tot straks Quoi
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161281987
Fijn Vivi! En koop maar vast een trampoline dan ;)
pi_161282107
Spuiler:
SPOILER
pi_161282149
Shit hee, dat klinkt ronduit klote. Ik heb niet zo opgelet maar heb je met arts of vk overlegd dat jeje zó beroerd voelt? :*
Het is zwaar.
pi_161282251
Vriend heeft het aan de VK doorgegeven, die wilde me vervolgens zien, maar ik heb daar de energie niet voor.
Ik heb het ook vorige consult erover gehad maar ja dan is het respons 'tja hoort erbij dan neem je maar een paracetamol extra'.
Moet wel zeggen dat ik het toen minder duidelijk vertelde dan ik hier nu doe.
pi_161282377
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:49 schreef Unihipili het volgende:
Vriend heeft het aan de VK doorgegeven, die wilde me vervolgens zien, maar ik heb daar de energie niet voor.
Ik heb het ook vorige consult erover gehad maar ja dan is het respons 'tja hoort erbij dan neem je maar een paracetamol extra'.
Moet wel zeggen dat ik het toen minder duidelijk vertelde dan ik hier nu doe.
Beterschap :* weet niet of je behoefte hebt aan goedbedoelde adviezen maar ik heb mij na de eerste misselijkheidsweken ook maar 2 weken heel iets beter gevoeld. Nu ben ik ook erg moe, avondeten is weer drama, geen eetlust, weer misselijk en gewoon algehele malaise. Volgens de vk (hoort er bij, blabla) komt dat door de progesteron die nu hoog is in je lichaam. Zou na 20 weken weer beter moeten zijn. Dus ik hoop voor je dat je er over een paar weken echt vanaf bent en je dan lekker kan genieten. En vergeet niet, een verhuizing of alles wat er mee te maken heeft hakt er ook in. Ik probeer elke middag sowieso op de bank te gaan liggen, anders red ik het niet. En das op een vrije dag :') neem je rust, je hebt het nodig.
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 17:00:20 #88
269689 crew  Viv
pi_161282424
Wat vervelend Unihipili. :* Hoezo paracetamol trouwens, ik lees niks over koorts of pijn?
pi_161282654
Is er wel, migraine en nek-, schouder- en rugpijn.
En ja klopt Nazil, al die stress is maar slecht te verwerken. Hoop dat het verhuizen gauw achter de rug is en ik dan eindelijk een rustige thuisbasis heb. Iets waar ik al jaren mee worstel.
pi_161283206
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:09 schreef Unihipili het volgende:
Is er wel, migraine en nek-, schouder- en rugpijn.
En ja klopt Nazil, al die stress is maar slecht te verwerken. Hoop dat het verhuizen gauw achter de rug is en ik dan eindelijk een rustige thuisbasis heb. Iets waar ik al jaren mee worstel.
Succes, ik hoop dat het allemaal snel over is en je een fijne basis hebt.
pi_161283437
Ik zou toch een gesprek aan gaan met je vk en dan alles eerlijk en duidelijk op tafel leggen. Verder wens ik je veel sterkte, Is geen doen zo.
S. 2014
J. 2016
pi_161283693
Is het mogelijk dat de vk naar jou komt zodat ze toch wat controles kan doen en met je kan bespreken hoe en wat?
Ze vindt het schijnbaar wel nodig om het hierover met je te hebben, ik zou dat probeer toch te doen.
:*
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:08:03 #93
52229 Chanty
pi_161283909
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:55 schreef Burdie het volgende:
Hier de termijnecho met 11w3d. Volgens de eerste telling zou ik 10w5d zijn, maar op de eerste echo bleek ik ook al bijna een week verder te zijn (wilde ze alleen niet aanpassen in de computer). Vervolgens krijg ik op m'n kop dat de npm lastig zou zijn om nu nog in te plannen :') (maar die gaan we sws niet doen).

Ik dacht dat het gebruikelijk is om de termijnecho met 10 weken te doen, zodat je beter weet wanneer je de npm in zou moeten plannen.
Lekker dan :') wat een muts

Niet ook termijnecho met 10 weken maar als je geen npm wil dan doen ze het pas met 12.

En ik zag nog wat goede uitslagen voorbij komen qua npm *O*

:* voor degenen die zo beroerd zijn, hopelijk gaat het snel beter.

Vanmiddag controle gehad bij de vk. Ze meende te voelen dat de baby met hoofd naar beneden ligt. Maar de plek van de hardste hartslag en het feit dat de beweging die ik voel nog op dezelfde plekken zit, doet een stuitligging vermoeden. 13 mei echo dan zien we wel wat de stand is.
pi_161284325
Zou fijn zijn als Judith uit zichzelf goed gaat liggen...

Ik heb een nieuwe craving... kaas!! Blokjes extra belegen of oude kaas... :')
S. 2014
J. 2016
pi_161284445
Dank allen voor het advies. Ik zou hetzelfde adviseren aan iemand anders maar over mezelf ben ik zo'n miep dan 😁
Ik belde rond 12u en ze was niet bezig met een bevalling ofzo dus we hebben het goed gehad over de dubbele protocollen en hoe we dat gaan stroomlijnen. Ze gaan niet prikken nu want het was alleen de suiker die ze wilde prikken. Ik ben blij dat ik belde want jeuj! Geen gekots!

Roomsnoes klinkt echt als de hel :(

Edit: het was Uni! Uni! Niet Roomsnoes! De hellllll!

[ Bericht 5% gewijzigd door Veruca_Assault op 08-04-2016 19:23:17 ]
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_161284724
Uni :* knuffels hopelijk snel verbetering voor je!

Twink een meisje! Leuk

Oh jongens, we hebben straks de geslachtsbepaling!! O+
Iemand een gokje wagen? :+
♥ J & S
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:52:06 #97
52229 Chanty
pi_161284874
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:46 schreef klaprooss het volgende:
Uni :* knuffels hopelijk snel verbetering voor je!

Twink een meisje! Leuk

Oh jongens, we hebben straks de geslachtsbepaling!! O+
Iemand een gokje wagen? :+
Meisje!
pi_161284881
Dank jullie wel allemaal :* digitale steun helpt ook wel een beetje.

Veel plezier bij het aanschouwen van je jongetje klaprooss *O*.
pi_161284890
Uni ik vind het ook wel heftig klinken en denk dat je het daar zeker goed met de vk over moet hebben en even wat dingen moet laten checken (ijzer, bloeddruk, ik noem maar wat).
pi_161284954
Mijn Hb was normaal, ik zei al dat ik eerder had dat dan mijn ferritinegehalte wel te laag uitslaat bij een normaal Hb. Maar dat snapte ze niet dus ik dacht laat maar doe later wel bij de ha. Maar dat komt er alleen niet van.
  vrijdag 8 april 2016 @ 19:02:11 #101
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161285150
Spannend Klap! Ik ben benieuwd! En plaatsvervangend nieuwsgierig! :D

Hier inmiddels tegen de 35 weken, maar niemand die me, uit zichzelf, helpt of zo als ik ergens ben.. Laatst nog gipsplaten staan sjouwen in de bouwmarkt en zulks. Gelukkig kan ik dat nog allemaal prima zelf. Zelfs schoenen veteren lukt nog! :') Nu durven (vreemde) mensen mij eigenlijk nooit aan te spreken op straat en zo, dus dat zal er mee te maken hebben. ;)

Room, ik zou je willen zeggen dat de geestelijke gesteldheid verbetert, maar dan spreek ik niet uit eigen ervaring.. Sorry. Ik hoop het van harte wel! :*

En ook voor anderen die zich niet optimaal voelen :*

[ Bericht 0% gewijzigd door elamanilo op 08-04-2016 19:09:55 ]
pi_161285433
Ook knuffels voor jou ela :*. Hoe staat het ervoor met verhuizen?
  vrijdag 8 april 2016 @ 19:35:14 #103
52229 Chanty
pi_161286055
Serieus ela?! Damn jij bent ook gek dat je met gipsplaten gaat sjouwen! Maar dat er niemand ff helpt...
pi_161286278
Uni het komt er niet van? Vraag dan je vriend een afspraak te maken en je in de auto te zetten. Laat even wat onderzoeken en uitsluiten. Moet gewoon even.

Ela dat schiet lekker op voor jou! Bizar dat niemand je helpt met sjouwen :D
pi_161286378
Ach ela :*
Wat kun je je dan onzichtbaar voelen he? Wat vreselijk vervelend. En t zal wel zo zijn dat je t zelf kan, hulp aanbieden siert een mens. Ik heb het idee dat het je zwaar valt met kind/zw'schap en verhuizing en verbouwing. Trek je t nog een beetje? Genoeg is genoeg, hè?

Ik lijk ook zo'n air van praatniettegenmij rond me te hebben. Er is bij mn zwangerschap nooit iemand voor me opgestaan in de bus enzo. Ook geen hulp aangeboden. Dus dan deed ik het zelf wel. En datzelfde ervoer ik ook toen mijn ouders ziek waren en dat heeft ervoor gezorgd dat ik ook niet meer om hulp vraag. Ik red mezelf wel. En da's best eenzaam.
pi_161286787
Klap als ik mij niet vergis heb je nu al een jongen he?
Dan wordt het een meisje denk ik :+
pi_161287499
:* voor iedereen die het nodig heeft.

Klap weet je het al???
Ik denk dat je een piemel in je buik hebt :)
pi_161287748
Klap krijgt een meisje :Y
  vrijdag 8 april 2016 @ 20:37:07 #109
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161288240
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:46 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat kun je je dan onzichtbaar voelen he? Wat vreselijk vervelend. En t zal wel zo zijn dat je t zelf kan, hulp aanbieden siert een mens. Ik heb het idee dat het je zwaar valt met kind/zw'schap en verhuizing en verbouwing. Trek je t nog een beetje? Genoeg is genoeg, hè?

Ik lijk ook zo'n air van praatniettegenmij rond me te hebben. Er is bij mn zwangerschap nooit iemand voor me opgestaan in de bus enzo. Ook geen hulp aangeboden. Dus dan deed ik het zelf wel. En datzelfde ervoer ik ook toen mijn ouders ziek waren en dat heeft ervoor gezorgd dat ik ook niet meer om hulp vraag. Ik red mezelf wel. En da's best eenzaam.
Herkenbaar, ik ben ook niet goed in hulp vragen. Vaak denk of vind ik dat het mijn eigen keus is om in een bepaalde situatie te zijn en onderga ik mijn lot, draag ik mijn lasten en wil ik anderen daar verder niet mee belasten.
Ook nu met alles, het valt me erg zwaar, geestelijk.
pi_161288317
Maar hulp vragen is dan juist zo belangrijk. Anders moet je het later alsnog, en je gesteldheid gaat op de lange termijn alleen nog maar meer achteruit. Je hoeft jezelf niet te straffen voor dingen niet altijd even goed voorzien hebben... iig zo klinkt het.
pi_161288441
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 19:46 schreef Roomsnoes het volgende:

Herkenbaar, toen het vorige keer misging met mn bekken en mijn bloeddruk, moest ik gedwongen om hulp vragen, en uiteindelijk heeft R. Dat gedaan bij mn ouders. Verder doe ik het idd allemaal zelf wel...
Handig? Nee, ws niet, maar je kunt ook niet teleurgesteld worden als je enkel op jezelf rekent.

Dikke knuffel Ela en Room.

En Klap kom er maar in met de roze jompels.
S. 2014
J. 2016
pi_161288769
Ik ben zelf hard bezig om hulp te leren accepteren. Ik heb in moeilijke situaties eerder een 'nee' gekregen toen ik om hulp vroeg, dus daarom doe ik het nu niet graag. Nu O deze week ziek was, vroeg man of schoonvader kon komen helpen. Eerst zei ik ja, maar tijdens het telefoongesprek kreeg ik vreselijke spijt. Doe maar niet, ik red het wel, ik moet het zelf kunnen. En nu is hij hier sinds woens, en ondanks dat het even wennen is, hadden we niet zonder hem gekund. Hopelijk is het volgende keer wat makkelijker om hulp te accepteren. Zwanger zijn, al dan niet met kinderen, kan gewoon allemachtig zwaar zijn.

Ik hoop snel dat je wat verlichting ervaart, ela! Je bent altijd zo positief en "licht"(hoop dat je snapt wat ik bedoel) en dat mis ik nu een beetje in je posts. Hou je taai :*
  vrijdag 8 april 2016 @ 20:52:37 #113
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161288772
Klap krijgt een meisje :Y

Vanmiddag heerlijk in het zonnetje de stad rondgefietst 8-) Conclusie: de afbeelding van het leuke truitje van C&A klopt niet met de werkelijkheid, ik heb een fijne sportlegging erbij (dank Piekie!) en mijn ouders zijn toch best lief en gezellig. En nu weekend :)

Voor iedereen die het nodig heeft een knuffel!
pi_161289483
Ja hulp vragen is een lastig iets. Iets wat ik mezelf ook bewust heb aan moeten leren. Je geeft daarmee je eigen grenzen aan. Ik vind het dan ook fijn te weten dat de ander met gehoor geven aan mijn verzoek niet over zijn/haar grens gaat. En dus niet met tegenzin helpt. Soms moet ik dat verifiëren. Maar ik vraag dan ook maar aan een select aantal personen, waarvan ik weet dat die het willen doen of waarbij ik makkelijk kan nagaan of het nog oké is of niet. Desondanks wil ik soms alsnog de bevestiging van ik doe het graag voor je/het is niet erg dat je vraagt etc. Soms vul ik die maar zelf in. :P Nu met verhuizing die ik niet trek heb ik de meeste touwtjes uit handen gegeven. Het liefst ben in zo'n alleskunner met oneindig veel energie en een hoofd die nooit moe is zodat ik alles zelf kan. Maar dat is niet realistisch. En zodra dat echt niet meer kan houdt het op en dan móet ik wel vragen. :s)
pi_161289660
Jaaaa een meisje O+ O+ !!

Och lieverds, room, ela en alle andere dames hele dikke knuffels. Ik ben niet goed in de juiste woorden typen maar ik wens jullie al het goeds :*
♥ J & S
pi_161289860
Jaaa een meisje O+.
pi_161289870
Jaaaa ik wist het! En je wist het zelf ook toch? :D Wat leuk, een zusje voor J ❤
pi_161290070
Hamburger voor klaproos! *O* leuk!! Gefeliciteerd.
S. 2014
J. 2016
pi_161290075
noh ja O+ de laatste week was ik erg overtuigd! Ik moest net ook echt tegen mezelf zeggen "klap, het kan heus nog echt een jongen zijn"

Maar een meisje, J met zijn kleine zusje straks.. *;
♥ J & S
pi_161290154
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dank je! Ik heb het ook al een paar keer gelezen en :? Gedaan :P

Tnt wisseldag op vrijdag maar maandag termijnecho en dan weten we het zeker.

Zijn er trouwens meer die al met 10 weken de termijnecho hebben gehad? Vorige keer pas met 12 weken...
Ik had ook met 10w termijnecho!
  vrijdag 8 april 2016 @ 21:33:36 #121
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161290173
Een meisje voor Klap!!!
pi_161290392
KLAP!! Wat leuk! *O* Twee jongens lijkt me ook heel leuk trouwens. Maar nu hebben we een beetje hetzelfde O+
pi_161290713
Pfff mag ik ook even zeuren? Al 12 weken nergens last van en prompt in de 13e week MOE! Niet normaal, ik kan mijn ogen soms niet open houden. Ik las dat dat juist na de 12 week minder moet worden, nou bij mij begint het dus pas 😱 Vooral niet handig op werk, rond 16u ben ik vaak zo moe en dan moet ik me juist concentreren want dan kijk ik de recepten van de dag na.. Pff

Klaar met zeuren,Klap gefeliciteerd, een
Meisje wat leuk!
pi_161290720
Het was een wilde gok van mij hoor Klap.. maar super leuk zeg! *O*
pi_161290754
Ik ben echt daas. Zowel Uni als Roomsnoes zijn doodziek en ellendig. Voor BEIDE dus de hel.

Sorry!!!!
pi_161290938
Lief dat je erop terugkomt Veruca :* :*.
pi_161291122
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:53 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik ben echt daas. Zowel Uni als Roomsnoes zijn doodziek en ellendig. Voor BEIDE dus de hel.

Sorry!!!!
Haha ik dacht eerder al te menen dat je uni bedoelde, maar was zelf niet wakker genoeg om er op te reageren.

En niet dat het een wedstrijdje is, maar ik voel me niet zó ellendig als uni. Uni, kom echt in contact met een vk. Er zijn dingen tegen misselijkheid e.d. Het wordt er geen feestje van, maar wel draaglijker. :*
pi_161291316
Klap een meisje *O* je kan los met kleertjes kopen!! *O* :D
pi_161291414
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 21:51 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pfff mag ik ook even zeuren? Al 12 weken nergens last van en prompt in de 13e week MOE! Niet normaal, ik kan mijn ogen soms niet open houden. Ik las dat dat juist na de 12 week minder moet worden, nou bij mij begint het dus pas 😱 Vooral niet handig op werk, rond 16u ben ik vaak zo moe en dan moet ik me juist concentreren want dan kijk ik de recepten van de dag na.. Pff

Klaar met zeuren,Klap gefeliciteerd, een
Meisje wat leuk!
Bij mijn 1e heb ik 9 maanden lang last gehad van vermoeidheid... soms wat meer, soms wat minder maar helemaal weg was het niet.

En nu ben ik ook MOE in het kwadraat maar heb ik natuurlijk al een dreumes lopen, ik slaap s'middags vaak een uurtje met haar mee. :+
S. 2014
J. 2016
pi_161291417
Burdie! Ik las het nu, maar eigenlijk had ik het wel door ja. O+ .Wat geweldig, twee goede echo's. Gefeliciteerd!! *O* .

En klap een meisje. O+ .

Room, fijn dat er hulp was deze week. Je verdient het. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161291485
SPOILER
pi_161291691
Daar zijn idd geen pilletjes voor. Ik dacht dat het vooral lichamelijk was, sorry.
Het is groots he, het in verwachting zijn.
pi_161292093
Ja heeft ook uitwerking op lichamelijk, waar dan de paracetamol en het rustnemen wel iets verlichting geeft maar ook niet voldoende.
En had nooit van tevoren voor kunnen stellen hoe het zou zijn inderdaad.. En ik ben heel gevoelig dus ervaar alles vrij intens.
Nogmaals ook knuffels voor jou Roomsnoes :*.
  vrijdag 8 april 2016 @ 23:03:04 #134
52229 Chanty
pi_161292884
Klap wat gaaf O+ *O*
pi_161293144
Het valt mij wel op dat veel jongensmama's nu een meid krijgen en andersom O+

Is t al 12 mei :+
S. 2014
J. 2016
pi_161293165
Oh wat leuk klap, een meisje! *O*

En een :* voor room, uni en ela. Wat fijn dat je dankzij je vriend toch nog rust kunt pakken uni. Hopelijk zakt het lichamelijke snel en is er ruimte voor het innerlijke :*
pi_161293225
Ela, jouw situatie klinkt zo herkenbaar! Qua niet geholpen worden en qua verbouwing. Zelfs mijn vriend vraagt me soms nog om dingen te tillen of te doen, maar die weiger ik toch echt. Voor de rest vind ik mensen vaak onbeschoft, krijg regelmatig van die geïrriteerde zuchten als ze in de supermarkt bijvoorbeeld niet meteen langs mijn buik kunnen, en vorige week werd ik nog aan de kant geduwd bij het instappen in de trein....

Uni, wat vervelend. Ik hoop dat je klachten wat minder zullen worden en dat je alles een plaats kan geven.
pi_161294611
Klap leuk een meisje!

Justme dat wordt even voor 16 uur een korte wandeling maken, of een cup a soup om jezelf nog even op te peppen.

Uni: wat doe je nu voor dingen die je wel energie geven? Kom je nog regelmatig buiten om wat zonnestralen te vangen? Stukje wandelen of zwemmen of zo?
  zaterdag 9 april 2016 @ 08:54:32 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161298066
Uni :*. Het is ook life-changing, dit. Je schuift een hele generatie op omhoog! Dat vond ik ook niet zomaar iets, eigenlijk :).

Ik kreeg gisteren mijn bekkenband binnen O+. Helaas dat het met 12 weken al nodig is ( -O- ) maar ben erg blij mee :).

Wat ik wilde vragen, heeft iemand hier ervaring met zwangerschapspilates? Mijn bekkenfysio biedt dat aan, en het klinkt wel nuttig.
Bij de vorige mk zijn ook mijn bekkenbodemspieren een tikje verslapt geraakt... zou het zin hebben om daar nog voor de bevalling mee aan de slag te gaan? Ik heb er zoooo geen zin in :') maar wil eigenlijk ook niet dat het erger wordt.
/luilak.
:+.
KuikenGuppy
pi_161298266
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 00:08 schreef Arja het volgende:
Uni: wat doe je nu voor dingen die je wel energie geven? Kom je nog regelmatig buiten om wat zonnestralen te vangen? Stukje wandelen of zwemmen of zo?
Naar buiten gaan fietsen/wandelen deed ik wel voordat het zo erg werd als nu. Dus als dat toch weer eens zou kunnen...
  zaterdag 9 april 2016 @ 09:18:40 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161298307
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja dat was een redelijke typ fuck up als ik het zo terug lees _O-
Props voor het ontcijferen :D _O_
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:08:28 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161298769
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:58 schreef Quoi het volgende:
Zo, uitgewerkt. En dan ga ik straks eens even een rondje fietsen:
- langs een afhaalpunt voor mijn C&A zwangerschapskleding bestelling
- langs Piekie voor de sportlegging O+
- langs mijn ouders voor een hapje eten

Allemaal niet echt dicht bij elkaar. Ik geloof dat ik daarna wel op de bank mag neerploffen van mezelf :P

Mijn ouders lenen ons trouwens het schommelwiegje waar mijn nichtjes ook in hebben gelegen - voor de eerste tijd, naast ons bed. En ze hebben 'm al helemaal 'ingericht' O+

SPOILER
Die wieg O+

Als de oldskool rieten wieg van ongeveer 70 jaar oud die we lenen van vrienden hier klaar staat met hemeltje en al zal ik er een foto van plaatsen. Te truttig voor woorden issie, maar meisje, dus mag het vind ik :7

En kus voor alle moekes to be die het lastig hebben. Hopelijk doet het weer vandaag ook jullie goed ^O^
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:11:17 #143
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161298803
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:54 schreef Burdie het volgende:
Uni :*. Het is ook life-changing, dit. Je schuift een hele generatie op omhoog! Dat vond ik ook niet zomaar iets, eigenlijk :).

Ik kreeg gisteren mijn bekkenband binnen O+. Helaas dat het met 12 weken al nodig is ( -O- ) maar ben erg blij mee :).

Wat ik wilde vragen, heeft iemand hier ervaring met zwangerschapspilates? Mijn bekkenfysio biedt dat aan, en het klinkt wel nuttig.
Bij de vorige mk zijn ook mijn bekkenbodemspieren een tikje verslapt geraakt... zou het zin hebben om daar nog voor de bevalling mee aan de slag te gaan? Ik heb er zoooo geen zin in :') maar wil eigenlijk ook niet dat het erger wordt.
/luilak.
Welkom nog! :D

Ik heb geen ervaring met zwangerschapspilates, maar mijn fysio gaf me onlangs wel een aantal oefeningen mee voor mijn bekkenbodemspieren, met het idee dat ik de boel nu alvast wat kan versterken zodat het na de bevalling makkelijker weer terug zou gaan naar hoe het zou moeten zijn. Ik heb nu zelf geen bekken problemen, dit was echt puur ter voorkoming van en zorgen dat het dus straks sneller weer ok is. Dus ik kan me indenken dat als ie al wel problemen hebt, dat het misschien juist handig is om er alvast iets mee te doen?
pi_161299167
Hoi! Ik ga trouwen *O* O+ mijn vriend heeft me gisteren op mijn verjaardag gevraagd *; !

Burd: mijn VK raadde wel aan een beetje oefeningen te doen (ik had lichtelijk last van de druk op de bodem een paar weken terug), niet als een malle want er moet nog een kind langs, maar om de zwang door te komen. En dan daarna maar even serieus kijken als er nog last is.

Nu zit het kind veel hoger te partyen dus geen last, dat scheelt.
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:41:41 #145
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161299171
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 23:14 schreef lunamatic het volgende:
Ela, jouw situatie klinkt zo herkenbaar! Qua niet geholpen worden en qua verbouwing. Zelfs mijn vriend vraagt me soms nog om dingen te tillen of te doen, maar die weiger ik toch echt. Voor de rest vind ik mensen vaak onbeschoft, krijg regelmatig van die geïrriteerde zuchten als ze in de supermarkt bijvoorbeeld niet meteen langs mijn buik kunnen, en vorige week werd ik nog aan de kant geduwd bij het instappen in de trein....

Uni, wat vervelend. Ik hoop dat je klachten wat minder zullen worden en dat je alles een plaats kan geven.
Dat klinkt ook niet heel leuk Luna! Schiet het al een beetje op bij jullie?
Hier is er wel een beetje een einde inzicht, ik hoop nog twee a drie weken voor de bevalling te hebben voor de babywasjes en zo <3
  zaterdag 9 april 2016 @ 10:44:38 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161299222
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:41 schreef Crumpette het volgende:
Hoi! Ik ga trouwen *O* O+ mijn vriend heeft me gisteren op mijn verjaardag gevraagd *; !

Burd: mijn VK raadde wel aan een beetje oefeningen te doen (ik had lichtelijk last van de druk op de bodem een paar weken terug), niet als een malle want er moet nog een kind langs, maar om de zwang door te komen. En dan daarna maar even serieus kijken als er nog last is.

Gefeliciteerd! Leuk! *O*
pi_161299860
Crumpette gefelicitaart *O*
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:13:55 #148
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161300631
(Dubbel) Gefeliciteerd Crumpette w/

Ik ben vandaag op de helft :P
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:26:42 #149
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161300838
Crumpette, wow! Gefeliciteerd! ^)
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:28:57 #150
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161300879
Klap wat leuk een meisje! *O*
Crump gefeliciteerd me je verjaardag en met jullie voorgenomen huwelijk O+
Quoi 50% *O*
:* voor de meiden die het zwaar hebben!

Ik ben ook heel moe de laatste dagen.. dat had ik vorige zwangerschap bijna niet.
En vannacht droomde ik dat we een meisje krijgen.. en dat ik allemaal quests moest doen a la World of Warcraft en ik met een dino moest vechten :')
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161300979
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:41 schreef Crumpette het volgende:

Gefeliciteerd! Hartstikke leuk
pi_161300984
Dubbel gefeliciteerd Crumpette *O*!
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:50:15 #153
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_161301190
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 08:54 schreef Burdie het volgende:
/luilak.
Ja, ik! Ik vond het best nuttig. Niet zo zweverig als yoga (yuk, bij de eerste gedaan, kon ik echt niks mee). Bij pilates nuttige oefeningen aangeleerd die er voor zorgden dan mijn rug en bekken het net wat langer volhielden. Kreeg er ook een betere houding van. Als ik een week miste, merkte ik dat jammergenoeg ook meteen :(. Wat mijbetreft dus een aanrader, en voordeel: je wordt er lang niet zo moe van als van echt sporten ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 12:52:57 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161301230
Even jubelen over mijn zwangerschapskleding *O*

HEMA O+

Beide jurken zijn ¤19,95 en ik vind vooral de koraalkleurige erg mooi afkleden. En vrolijk, en leuk, en zomers, en ik voel me er happy in *O*

pi_161301437
Crumpette gefeliciteerd ^) *O*
Quoi de helft! Wat gaat het snel hé.. Ik ben maandag op de helft.
Jeetje. Ik zit al de hele ochtend mijn tranen in te houden bij liedjes van Claudia de Breij :')
Ondertussen lekker rommellaatjes opgeruimd. Nesteldrang, nu al _O-
pi_161301693
Leuke jurkjes molo!
En thanks y'all O+ ik heb nu al twee nachten slecht geslapen (1 door kind, 2 door adrenaline), dus ik voel me lichtelijk alsof ik door een bus overreden ben :') en zit daas maar gelukkig op de bank.
pi_161302637
Crump gefeliciteerd met jullie verloving *O*
En nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Quoi op de helft!! *O*
pi_161302790
Crump dubbel gefeliciteerd!

En nog even een :* voor iedereen die moeite heeft met hulp vragen. Heel herkenbaar, ik merk het vaak niet eens dat ik hulp nodig heb.

Oh help, de helft. :o Die is gewoon helemaal langs me heen gegaan. :')
pi_161302984
Leuk, gefeliciteerd crumpette!

Molo leuke jurkjes, maare is die koraalrode niet te vrolijk voor je duistere ziel :P
  Manager PR/Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 15:23:27 #160
269689 crew  Viv
pi_161304207
Crump gefeliciteerd! ^)

Quoi op de helft, wat gaat dat belachelijk snel!

Ik heb een paar dingen teruggestuurd van mijn C&A bestelling: de legging was te flubberig, een andere broek zou pas bij 39 weken niet meer afzakken (had ook niet van dat knoopsgatelastiek ofzo). De jeans zat gelukkig wel heel goed. :Y)
pi_161304654
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 12:52 schreef Molo het volgende:
Even jubelen over mijn zwangerschapskleding *O*

HEMA O+

Beide jurken zijn ¤19,95 en ik vind vooral de koraalkleurige erg mooi afkleden. En vrolijk, en leuk, en zomers, en ik voel me er happy in *O*

[ afbeelding ]
Mooi, die wil ik ook O+. Voor alvast ofzo. Ook als bvjurk te gebruiken? Zie dat 'ie er ook in het grijs is.
  zaterdag 9 april 2016 @ 15:51:45 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161304721
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 15:49 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Mooi, die wil ik ook O+. Voor alvast ofzo. Ook als bvjurk te gebruiken? Zie dat 'ie er ook in het grijs is.
Die koraalkleurige wel ja :Y

En Arja, van de week werd mij ook al softheid verweten. Parasiet eet mijn hersenen op en geeft me een ziel jonguh :o
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:18:51 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161305214
Zolang je het een parasiet noemt, zou ik daar niet al te bang voor zijn :Y).
KuikenGuppy
  zaterdag 9 april 2016 @ 16:20:12 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161305242
True, maar misschien komt ook die fase nog ;(
pi_161307466
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 10:41 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Dat klinkt ook niet heel leuk Luna! Schiet het al een beetje op bij jullie?
Hier is er wel een beetje een einde inzicht, ik hoop nog twee a drie weken voor de bevalling te hebben voor de babywasjes en zo <3
Op zich is het huis bijna baby proof. Er zijn wel een aantal dingen waarvan we weten dat ze niet afkomen (we moeten nog de binnendeuren en -kozijnen schilderen bijvoorbeeld), maar we accepteren voor nu dat het zo is. Er zijn ook een paar dingen die ik liever nog wel af heb, zoals het badkamermeubel. Nu poetsen we onze tanden in de keuken, maar het zou wel fijn zijn als we straks ook een gootsteen in de badkamer hebben. Inmiddels staan het ledikantje en de "commode" en zijn de eerste wasjes gedaan, daar ben ik wel blij mee. We moeten nog wel de gordijnen en lampen ophangen in de babykamer, maar het begin is er in ieder geval.

Molo, wat een leuke jurkjes! Ik denk dat ik ze niet meer ga halen, ben nu nog maar maximaal 8 weken zwanger, dat vind ik de moeite niet.

Crumpette gefeliciteerd! *O*
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:13:53 #166
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161307944
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 17:52 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Op zich is het huis bijna baby proof. Er zijn wel een aantal dingen waarvan we weten dat ze niet afkomen (we moeten nog de binnendeuren en -kozijnen schilderen bijvoorbeeld), maar we accepteren voor nu dat het zo is. Er zijn ook een paar dingen die ik liever nog wel af heb, zoals het badkamermeubel. Nu poetsen we onze tanden in de keuken, maar het zou wel fijn zijn als we straks ook een gootsteen in de badkamer hebben. Inmiddels staan het ledikantje en de "commode" en zijn de eerste wasjes gedaan, daar ben ik wel blij mee. We moeten nog wel de gordijnen en lampen ophangen in de babykamer, maar het begin is er in ieder geval.

Molo, wat een leuke jurkjes! Ik denk dat ik ze niet meer ga halen, ben nu nog maar maximaal 8 weken zwanger, dat vind ik de moeite niet.

Crumpette gefeliciteerd! *O*
Ah kijk, precies hetzelfde als hier zo ongeveer!
Ik ga eerst drie dagen huilen zodra de badkamer af is (over twee weken?!?!). En dan duurt het denk ik nog een week of ms twee en dan kan ik ook babywasjes doen en commode inruimen.. Oh wacht, dat is 1 week voor m'n UD... Nou ja, alle babywasjes in 1 dag dan maar 😂
En andere klussen komen van de zomer en volgend jaar, hier ook kozijnen en bijv plinten vastmaken en de tuin puinvrij ruimen en dat soort dingen.

Maar de badkamer is ook hier het belangrijkste ding, daarna ontstaat pas weer ruimte voor de volgende dingen, zoals de dozen weghalen uit het kamertje waar de commode staat, zodat ik überhaupt daarbij kan om er babyspullen in te leggen..

Ik herken in ieder geval precies de dingen waar je ook mee bezig bent nu dus. ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:16:04 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161307981
Kun je babykleertjes trouwens gewoon in de droger op lage stand mikken?
Ik gooi al mijn kleding er altijd in, maar weet het niet voor babykleding :')
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:18:09 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161308029
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:16 schreef Molo het volgende:
Kun je babykleertjes trouwens gewoon in de droger op lage stand mikken?
Ik gooi al mijn kleding er altijd in, maar weet het niet voor babykleding :')
Daarom hebben ze nou een waslabel.
KuikenGuppy
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:22:04 #169
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161308099
De katoenen dingen doe ik wel (eerste keer trouwens nooit, ook niet met m'n eigen kleding, maar daarna wel). Wol en zijde niet . ;)

Wat Burdie zegt, label helpt ook om te beslissen ;)
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:22:18 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161308102
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:18 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daarom hebben ze nou een waslabel.
Daar kijkt toch geen mens in joh :D
Volgens mij staat op vrijwel alles dat het niet in de droger mag, maar kan prima.
Alleen heb ik iets meer speling in kleding dan wanneer ik maatje 56 zou hebben :+
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:24:09 #171
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161308140
Oh en poeprandjes op rompers of spuugvlekjes die niet helemaal weg zijn kun je goed bleken in de zon aan een lijntje! Dus soms handig om het dan juist buiten te drogen 😊
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:25:38 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161308172
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:24 schreef elamanilo het volgende:
Oh en poeprandjes op rompers of spuugvlekjes die niet helemaal weg zijn kun je goed bleken in de zon aan een lijntje! Dus soms handig om het dan juist buiten te drogen 😊
_O-

Ik droog nooit in de zon, dan moet ik twee trappen af man :D

/luie vlerk
pi_161308222
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:13 schreef elamanilo het volgende:
Ah kijk, precies hetzelfde als hier zo ongeveer!
Ik ga eerst drie dagen huilen zodra de badkamer af is (over twee weken?!?!). En dan duurt het denk ik nog een week of ms twee en dan kan ik ook babywasjes doen en commode inruimen.. Oh wacht, dat is 1 week voor m'n UD... Nou ja, alle babywasjes in 1 dag dan maar 😂
En andere klussen komen van de zomer en volgend jaar, hier ook kozijnen en bijv plinten vastmaken en de tuin puinvrij ruimen en dat soort dingen.

Maar de badkamer is ook hier het belangrijkste ding, daarna ontstaat pas weer ruimte voor de volgende dingen, zoals de dozen weghalen uit het kamertje waar de commode staat, zodat ik überhaupt daarbij kan om er babyspullen in te leggen..

Ik herken in ieder geval precies de dingen waar je ook mee bezig bent nu dus.
Fijn om te weten dat er nog meer mensen in deze situatie zitten ;) Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat het overal zo stoffig/zandering is, hebben jullie dat ook? Vanochtend was ik de ladekasten in onze slaapkamer aan het afnemen, en ze waren nog niet droog of het stof was alweer neergedaald. Hetzelfde geldt voor het zuigen/dweilen van de vloeren. Mijn nesteldrang kan daar echt heel slecht tegen momenteel, dus in plaats van blij word ik alleen maar heel gefrustreerd als ik aan het schoonmaken ben, dat helpt ook niet voor het cocon-gevoel dat ik zou moeten krijgen....
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:30:27 #174
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161308289
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:25 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

/luie vlerk
Wij hebben tot nu toe alleen ervaring met een keurige binnen de lijntjes poeper ;) maar wel een handige tip vond ik, dat bleken in de zon! Kan vast ook op een vensterbank of zo :P
Of een week werkt ook (een emmer water met evt soda waar je de kleding met vlek direct in legt na het uittrekken en een paar dagen laat staan en dan rechtstreeks in de wasmachine doet).

Voor deze baby heb ik veel wolzijde kleertjes, die kunnen sowieso niet in de droger. Die gaan gezellig aan een rekje aan de deur. 😊
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:31:57 #175
426379 elamanilo
elämänilo
pi_161308326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:27 schreef lunamatic het volgende:

[..]

Fijn om te weten dat er nog meer mensen in deze situatie zitten ;) Waar ik me nog wel het meest aan erger is dat het overal zo stoffig/zandering is, hebben jullie dat ook? Vanochtend was ik de ladekasten in onze slaapkamer aan het afnemen, en ze waren nog niet droog of het stof was alweer neergedaald. Hetzelfde geldt voor het zuigen/dweilen van de vloeren. Mijn nesteldrang kan daar echt heel slecht tegen momenteel, dus in plaats van blij word ik alleen maar heel gefrustreerd als ik aan het schoonmaken ben, dat helpt ook niet voor het cocon-gevoel dat ik zou moeten krijgen....
Ohh ja jemig, die bouwstof inderdaad.... Ook zo verschrikkelijk in je haren vind ik! 😭
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:32:30 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161308339
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:30 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Wij hebben tot nu toe alleen ervaring met een keurige binnen de lijntjes poeper ;) maar wel een handige tip vond ik, dat bleken in de zon! Kan vast ook op een vensterbank of zo :P
Of een week werkt ook (een emmer water met evt soda waar je de kleding met vlek direct in legt na het uittrekken en een paar dagen laat staan en dan rechtstreeks in de wasmachine doet).

Voor deze baby heb ik veel wolzijde kleertjes, die kunnen sowieso niet in de droger. Die gaan gezellig aan een rekje aan de deur. 😊
Altijd goed om die tips in ieder geval te weten :)

Ik heb nu eigenlijk alleen katoen, wolzijde is prachtig en lief en zacht, maar ik ben lui :@
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:33:21 #177
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161308359
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:31 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ohh ja jemig, die bouwstof inderdaad.... Ook zo verschrikkelijk in je haren vind ik! 😭
Eerst conditioner in je haar, uitspoelen en dan pas shampoo erin doen.
Dan ben je dat touwgevoel direct kwijt en het zand en gruis in je haar ook *O*
  zaterdag 9 april 2016 @ 19:46:44 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161310349
Het meeste katoen kan in de droger. Shirts met opdruk gaan hier niet in de droger en sweatshirts ook niet. Gebreide dingen gaan ook aan de lijn, net als jumpsuitjes, slaapzakjes en alles waar in staat dat het niet in de droger mag :).
/huisvrouwenpraat
KuikenGuppy
pi_161311008
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 18:25 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

/luie vlerk
Tot je poepvlekken hebt :+
♥ J & S
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:12:22 #180
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161311098
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 20:08 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Tot je poepvlekken hebt :+
We gaan het zien :@ :+ :D
  zaterdag 9 april 2016 @ 20:50:11 #181
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161312390
Die jurkjes zijn tof Molo :Y

Ik had iets bij de C&A besteld, maar het was echt maat 'tent'. Pastte totaal niet, terwijl het toch een M was. Mag weer terug }:|

Vanmorgen heb ik heerlijk ge-Mom-in-Balanced. Ik was er vorige week niet, dus weer flink wat bij te praten. Leuke squat-oefeneningen en erna een lekker kopje thee in de zon 8-) In mijn groepje blijken trouwens twee mensen op exact dezelfde datum te zijn uitgerekend! Hoe toevallig. Leuk waren de reactie op mijn buikje, die de afgelopen weken natuurlijk best heul was gegroeid :)

Ik moet nu alleen - na ook vanmiddag de babykamer-to-become - te hebben uitgeruimd, verplicht op de bank blijven liggen. Aan het eind van mijn sportuurtje schoot er direct weer pijn in mijn rechterlies. En nu zijn beide liezen weer aan het klieren. Morgen wil ik lekker op pad om de marathonlopers in R'dam aan te moedigen, dus hoop op verbetering! Dat blijft toch een tegenvallertje telkens.
pi_161314527
Pfft ik ben een weekendje weg, wat is uit eten een crime nu! Denk ik iets gevonden te hebben dat ze niet kunnen verpesten (sateetje), leek het rood, en ik vond het stinken. Drie hapjes genomen en toen protesteerde mijn lijf uit al zn vezels. Natuurlijk weer niks van gezegd, dat doe ik dan weer nooit.. Ja bij t afruimen én afrekenen wel maar dan doen ze er niks meer mee. Maar wel zonde want ik heb het dus niet opgegeten.. Grmbl.
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:39:13 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161316430
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 21:43 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Pfft ik ben een weekendje weg, wat is uit eten een crime nu! Denk ik iets gevonden te hebben dat ze niet kunnen verpesten (sateetje), leek het rood, en ik vond het stinken. Drie hapjes genomen en toen protesteerde mijn lijf uit al zn vezels. Natuurlijk weer niks van gezegd, dat doe ik dan weer nooit.. Ja bij t afruimen én afrekenen wel maar dan doen ze er niks meer mee. Maar wel zonde want ik heb het dus niet opgegeten.. Grmbl.
Waarom niet aangegeven dat je dacht dat het bedorven was?
pi_161317181
Just ik kijk ook uit naar de dag dat ik kan eten zonder na te denken of het allemaal wel mag. En dan lekker wegspoelen met een wijntje :Y)

Molo ik gooi ook alles in de droger. Op bijna alle waslabels staat dat het niet mag, om zichzelf in te dekken.
Met babykleren vind ik het wel wat spannender, want als dat ook maar iets krimpt is het natuurlijk meteen te klein.
Gebruiken jullie gewoon wasmiddel, of echt Neutral of zo. En moet het gestreken worden?
Ik heb geen strijkijzer en heb ook nog nooit iets gestreken :@

Ik was net een stuk wandelen en ik vergeet elke keer dat ik niet gewoon flink door kan wandelen. Krijg dan steken. Ik denk dat dat mijn banden zouden moeten zijn. En dan moet ik dus 10 versnellingen lager en mijn buik ondersteunen.
Ik vind het zo raar om beperkingen te hebben. Ik kan er niet aan wennen :')
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:09:19 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161317308
Ja klauteren over een klif heen heb ik op vakantie tien minuten gedaan en toen maar gewoon netjes op het pad gebleven en veel langzamer gelopen :@
Maakt echt veel verschil.

Strijken doe ik ook niet aan, vind ik het leven te kort voor.
En wasmachine hier heeft intern ingebouwde wasmiddelen die hij 'zelf' doseert. Dat is zo weinig en met zo weinig parfum dat ik geen apart wasmiddel voor baby was ga kopen :)

Nog 2,5 maand en dan gaan we lekker aan de biefstuk, gerookte zalm, gepocheerde eitjes, sushi etc etc *O*
pi_161317332
Wanneer heb jij nou je placenta localisatie echo, molo?
Ik 15 april. Ik ben benieuwd.

En natuurlijk weer lekker babygluren. Ik heb haar sinds de 20 weken echo niet meer gezien. Volgens mij krijg je nu ook al niet meer zulke mooie plaatjes, omdat ze al zo groot is.
Zo groot als een komkommer om precies te zijn :D
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:14:51 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161317502
Dinsdagavond a.s. :)

Ik heb twee weken geleden bij verloskundige nog even kunnen spieken, maar de echokop moet steeds langere halen maken ja :D
Groot en gezichtje is echt goed te zien nu en als mensje te herkennen doordat er wat meer vet op de wangetjes zit O+
pi_161317698
Ik heb deze gekocht molo

SPOILER
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:25:45 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161317862
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:20 schreef Arja het volgende:
Ik heb deze gekocht molo

SPOILER
Leuk O+

Ik heb dus deze O+
(Want man wil ook gaan dragen :D )

pi_161317969
Leuk!
En echte mannen kunnen ook met vogeltjes lopen :+
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:30:33 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161317999
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:29 schreef Arja het volgende:
Leuk!
En echte mannen kunnen ook met vogeltjes lopen :+
Ja tuurlijk, maar mijn vent lijkt dan net een homo _O-
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:34:28 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161318118
Ohhh die wil ik ook!
pi_161318298
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom niet aangegeven dat je dacht dat het bedorven was?
Ik dacht niet dat het bedorven was, eerder niet gaar, maar ik dacht vooral dat ik overdreef omdat mijn lief ook niet echt dacht dat er iets was.. Ik hou niet zo van klagen en denk meestal dat t aan mij ligt. Achja, ik heb de patat en sla wel opgegeten 😁
pi_161318698
Ik maakte me juist weer zorgen bij de sla een tijdje terug :'). Iets met niet goed wassen van rauwe groente.
pi_161319301
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, maar mijn vent lijkt dan net een homo _O-
Mooi toch. Zo'n baby is anders een chickies-magneet hoor!
  zondag 10 april 2016 @ 01:16:49 #196
344469 Amsel
zonder t
pi_161320194
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:34 schreef Quoi het volgende:
Ohhh die wil ik ook!
Wie, de vent van Molo?
  zondag 10 april 2016 @ 07:35:53 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161321933
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 01:16 schreef Amsel het volgende:

[..]

Wie, de vent van Molo?
Een echte man met vogeltjes :Y
  zondag 10 april 2016 @ 08:10:22 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161322010
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 01:16 schreef Amsel het volgende:

[..]

Wie, de vent van Molo?
_O-
pi_161322329
Wat is dit? Zwangere swingers op de zondagochtend? :P

Ik heb ook een tula idd, zijn fijn! Ik kan het beste rugdragen (met een iets grotere baby) en daar zijn ze echt heel geschikt voor :Y.

Apart wasmiddel heb ik nooit aan gedaan. Minikleertjes in de droger deed ik in de eerste maten wel, maar dat werd toch wel pillig. Sindsdien hang ik het maar op, daar blijft het iets mooier bij (behalve alle modder/snot/gaten/poep etc) :').
pi_161323790
Ohhhh, wat n mooie dragers, nu wil ik ook n nieuwe kopen (ik zal maar niet zeggen dat ik er al 4 heb)...
pi_161323842
Crump gefeliciteerd! Verjaardag, baby, bruiloft, dit wordt een top jaar voor jou!

Burdie, bekkenbodemspieren zijn overrated imho. Als je ze te sterk traint heb je er alleen maar last van als er nog n kind doorheen moet. Ik spreek uit ervaring met een stalken bekkenbodem de vorige keer moest ik 2 uur persen... Dus geen oefeningen voor mij deze keer!
pi_161323933
Uni, hoe gaat t nu met je? Ik heb gisteren n paar keer een bericht getypt, maar kreeg het maar niet met de juiste woorden gezegd. Maar wat ik wilde zeggen is dat je vk je misschien door kan verwijzen naar een perinataal ondersteuningsteam, voor mentale steun. Hormonen en fysiek (zwaar) ongemak doen gekke dingen met je en een depressie door hormonen hoeft niet altijd postnataal te zijn. Dit kan ook tijdens de zwangerschap gebeuren. Misschien dat het helpt met iemand te praten die praktische tips heeft of kan helpen met prioriteiten stellen?
Misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor, met mijn advies. In dat geval mag je me gewoon negeren.
  zondag 10 april 2016 @ 11:16:11 #203
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161324106
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:02 schreef dodoria het volgende:
Crump gefeliciteerd! Verjaardag, baby, bruiloft, dit wordt een top jaar voor jou!

Burdie, bekkenbodemspieren zijn overrated imho. Als je ze te sterk traint heb je er alleen maar last van als er nog n kind doorheen moet. Ik spreek uit ervaring met een stalken bekkenbodem de vorige keer moest ik 2 uur persen... Dus geen oefeningen voor mij deze keer!
Volgens de VK heb ik een heel goede perstechniek *).

Ik heb maar een mail gestuurd aan de bekkenfysio, om wat informatie aan te vragen :). Vragen is gratis ;).
(Heb me ook meteen maar aangemeld voor zwangerschapsgym, beter te vroeg dan te laat :')).
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:07 schreef dodoria het volgende:
... een perinataal ondersteuningsteam...
Ik dacht even dat dit over het perineum ging en kreeg rare mental images :').
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2016 @ 13:10:13 #204
269689 crew  Viv
pi_161325767
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:02 schreef dodoria het volgende:
Ja dit, zijn er ook oefeningen om ze juist te ontspannen? :') Dat kan ik dus niet goed, is met seks niet handig en die eendenbek bij het uitstrijkje op mijn 30ste was echt heel vervelend. Onlangs wel een vroege inwendige echo gehad, dat ging nog wel. Maar zo'n babyhoofd? :X
  zondag 10 april 2016 @ 14:16:58 #205
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161326870
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja dit, zijn er ook oefeningen om ze juist te ontspannen? :') Dat kan ik dus niet goed, is met seks niet handig en die eendenbek bij het uitstrijkje op mijn 30ste was echt heel vervelend. Onlangs wel een vroege inwendige echo gehad, dat ging nog wel. Maar zo'n babyhoofd? :X
Ja, die zijn er :Y.
Heb je veel aan paardrijden gegaan toevallig?
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2016 @ 14:30:23 #206
269689 crew  Viv
pi_161327178
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Burdie het volgende:
Nope, ik heb alleen ballet/dans gedaan qua sport, maar dat is wel lang geleden.
pi_161327287
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 07:35 schreef Quoi het volgende:

[..]

Een echte man met vogeltjes :Y
O+
pi_161328641
3e keer dat het mooi weer is en dat ik mij beroerd voel... mijn darm heeft erg moeite om goed te blijven werken, en als ik dan een paar dagen minder gezond eet dan gaat het mis, lig met een kruik op de bank want pds viert hoogtij en daarnaast misselijk... heb (8> maar naar buiten gestuurd met dreumes want die wil in de zandbak!!
S. 2014
J. 2016
  zondag 10 april 2016 @ 16:29:45 #209
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161329742
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 14:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik rijd fanatiek en tot 30 weken blijven rijden, dacht ook dat mijn langdurige uitdrijving (2:10 uur) daar mee te maken had, maar if any schijnt wen getrainde bekkenbodem juist voor een kortere uitdrijving te kunnen zorg. Dat door paardrijden je bekkenbodem te sterk of te stug is, schijt echt een fabel te zijn.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC509343/
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161330058
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:10 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is juist de crux bij bekkenbodemtraining. Het gaat er niet om om die spieren zo strak mogelijk te maken, maar om ze onder controle te (leren) krijgen. Ontspanning is dus juist een essentieel onderdeel! Als ik het zo lees zou je best eens je licht kunnen opdoen bij een bekkenbodempeut. Die moet je tips kunnen geven.
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2016 @ 16:42:48 #211
269689 crew  Viv
pi_161330064
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 16:29 schreef Mariposas het volgende:
Ik rijd fanatiek en tot 30 weken blijven rijden, dacht ook dat mijn langdurige uitdrijving (2:10 uur) daar mee te maken had, maar if any schijnt wen getrainde bekkenbodem juist voor een kortere uitdrijving te kunnen zorg. Dat door paardrijden je bekkenbodem te sterk of te stug is, schijt echt een fabel te zijn.
Bij mij hangt het niet goed kunnen ontspannen van de bekkenbodemspieren samen met (anticipatie op) pijn, ik geloof wel dat via dat mechanisme de boel kan stagneren.

quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 16:42 schreef WupWup het volgende:
Dat is juist de crux bij bekkenbodemtraining. Het gaat er niet om om die spieren zo strak mogelijk te maken, maar om ze onder controle te (leren) krijgen. Ontspanning is dus juist een essentieel onderdeel! Als ik het zo lees zou je best eens je licht kunnen opdoen bij een bekkenbodempeut. Die moet je tips kunnen geven.
Ah thanks, als ze ook aan ontspanning doen zou het voor mij zeker nuttig kunnen zijn ja.
pi_161330155
Bij mij vroeg de verloskundige die me hechtte wel wat voor sport ik deed, omdat mijn bekkenbodemspieren zo sterk waren (zwaardvechten dus ). Het leverde me wel een knip en een vacuumpomp op, en de aantekening 'matige perstechniek' in het bevalverslag (en bedankt he). Misschien waren oefeningen van tevoren wel handig geweest.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 10 april 2016 @ 16:49:27 #213
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161330186
Ik zou zeker eens informeren bij een bekkenfysio, vivi.
KuikenGuppy
pi_161331766
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 16:29 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het paardrijden zorgt voor een hoge spierspanning in de bekkenbodemregio. Dat kan wel degelijk uitdrijving tegenhouden.

Wat WupWup zegt, dat je dus juist moet leren ontspannen.
  zondag 10 april 2016 @ 18:05:14 #215
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161331877
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 17:57 schreef Sull het volgende:

[..]

Het paardrijden zorgt voor een hoge spierspanning in de bekkenbodemregio. Dat kan wel degelijk uitdrijving tegenhouden.

Wat WupWup zegt, dat je dus juist moet leren ontspannen.
Bij paardrijden is het juist belangrijk dat je je bekkenbodem ook goed kan ontspannen (in je zadel zitten)! Wellicht dat je ze verkeerd traint als je dit niet doet...
pi_161333788
Wij kregen bij de bekkenbodem therapie idd ook ontspanningsoefeningen omdat die net zo belangrijk zouden zijn.
Heeft goed geholpen denken ik want ik heb maar 7 minuten hoeven persen :D of het komt omdat ze zo slap als een vaatdoek zijn :+

Arja en molo wat een mooie draagzakken O+
  zondag 10 april 2016 @ 19:56:47 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161334578
Mijn bekkenbodem is verdwenen na vandaag. Dagje aanmoedigen in Rotterdam. Ging geweldig, alleen op het laatst liep ik alsof ik zélf de marathon had gelopen :P Heerlijk dagje wel :s)
pi_161334621
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:23 schreef ikke_84 het volgende:
Wij kregen bij de bekkenbodem therapie idd ook ontspanningsoefeningen omdat die net zo belangrijk zouden zijn.
Heeft goed geholpen denken ik want ik heb maar 7 minuten hoeven persen :D of het komt omdat ze zo slap als een vaatdoek zijn :+

Arja en molo wat een mooie draagzakken O+
Hahaha ik heb 30 min geperst en daarna was t zo slap als een vaatdoek.... genant! :P
S. 2014
J. 2016
pi_161334679
:W zo ik waai ook weer even langs... lekker druk bezig met van alles en nog wat verven, vandaag de keuken van een nieuwe kleur voorzien, en dat was voorlopig even de laatste grote klus geloof ik. In combinatie met veel fietsen gisteren ( op zoek naar een andere bank) en veel bar slecht slapen is t tijd voor een beetje rust.

Oh en volgens mij is er iemand aan t zakken want ik heb me toch een 'zwaar en drukkend' gevoel daar benenden.

En volgende week heb ik een consult bij de lactatiekundige bij t ziekenhuis, hopelijk kan die me helpen en krijg ik het bij de 3e wel voor elkaar om bv te geven.

Ik las even snel bij... nieuwe zwangeren *O* meiden die t moeilijk hebben... knuffel voor jullie!!!

Ohja en Crump gefeliciteerd met je verjaardag en huwelijksaanzoek :)
pi_161334729
Ik heb geen idee hoe lang ik heb geperst, want ik was high van het lachgas. Maar heb eigenlijk weinig last van die spieren. Niet getrained ook. Merk wel dat als ik loop en ik moet niesen, dat ik op moet passen. Ik heb wel oefeningen geprobeerd te doen, maar ik vind het zo'n vreselijk onprettig gevoel. Heel lastig te beschrijven. Krijg er rillingen van, ofzo. Dus ik doe het altijd maar 3 keer en dan basta. :D

Verder ben ik weer een beetje mens. Ik voelde me gisteren zo slap dat ik even ging tempen. verhoging. Ik was dus ook gewoon ziek :') NIet gekd us dat ik halfdood was. Nu weer gewoon doodmoe haha.
pi_161335462
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 11:07 schreef dodoria het volgende:
Uni, hoe gaat t nu met je? Ik heb gisteren n paar keer een bericht getypt, maar kreeg het maar niet met de juiste woorden gezegd. Maar wat ik wilde zeggen is dat je vk je misschien door kan verwijzen naar een perinataal ondersteuningsteam, voor mentale steun. Hormonen en fysiek (zwaar) ongemak doen gekke dingen met je en een depressie door hormonen hoeft niet altijd postnataal te zijn. Dit kan ook tijdens de zwangerschap gebeuren. Misschien dat het helpt met iemand te praten die praktische tips heeft of kan helpen met prioriteiten stellen?
Misschien zit ik er ook wel helemaal naast hoor, met mijn advies. In dat geval mag je me gewoon negeren.
Thnx, lief dat je het toch nog even probeert :*. Nu met wat meer rust ontdek ik opnieuw dat ik eigenlijk best goed ermee om kan gaan/inzicht in mezelf heb, zolang ik absolute rust blijf nemen. Maar er is nog zeker werk aan de winkel want ik bied nog weerstand tegen sommige pijnen, begeleiding daarbij zoeken houd ik in mijn achterhoofd. Het is al met al een heel geduldbehoevend proces waarbij ik weer even op de feiten werd gedrukt.
pi_161335713
Iemand nog iets van Leonietje gehoord?

Morgen termijnecho. Kan bijna niet anders dan dat zij ook op 4 november uitkomen maar we gaan het horen.
S. 2014
J. 2016
pi_161337433
Morgen weer babygluren gm O+
Mijn bekkenbodem heeft na die 7 minuten persen ook een klap gehad. Met een drankje op springen in de kroeg gaat niet meer zomaar :D (niet dat ik vaak in de kroeg zit hoor :+ )
Ik vroeg me ook al af hoe het met leonietje gaat. Hopelijk is ze aan het babyknuffelen.

Quoi ik zag al op het nieuws dat er in Rotterdam een marathon was en moest gelijk aan jou denken :D

Sprotje fijn dat je de grote klussen voorlopig klaar hebt.
Jij gaat ook weer voor bv. Ben je bij de vorige 2 ook bij een lactatiekundige geweest? Hopelijk kan ze je tips geven zodat het dadelijk wel lukt. En dan hoor ik graag wat die tips waren ;)

Room fijn dat je je weer een beetje mens voelt :)
pi_161339930
Room wat vond je van het lachgas bij je bevalling?
Ik ben me momenteel aan het inlezen over alle mogelijkheden en ben hier wel benieuwd naar.
  Manager PR/Moderator zondag 10 april 2016 @ 22:07:14 #225
269689 crew  Viv
pi_161340078
Zo, ik heb net mijn hele kledingkast uitgezocht en alvast alles waar geen dikke buik in past in een doos gestopt. Scheelt weer gedoe 's ochtends, en nu is er ook ruimte voor mijn zwangerschapskleding had C&A al binnen, nu ook wat bij Zalando besteld. :Y)
  zondag 10 april 2016 @ 22:11:13 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161340195
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo, ik heb net mijn hele kledingkast uitgezocht en alvast alles waar geen dikke buik in past in een doos gestopt. Scheelt weer gedoe 's ochtends, en nu is er ook ruimte voor mijn zwangerschapskleding had C&A al binnen, nu ook wat bij Zalando besteld. :Y)
Goed plan! Dat ga ik komende week ook eens doen. Ik greep afgelopen week telkens mis.
pi_161340203
quote:
Heb ik pas geleden ook gedaan, alvast voor de verhuizing. En Emmy neemt nu de rest van mijn kast al in met al haar kleding :D
pi_161340245
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:03 schreef Arja het volgende:
Room wat vond je van het lachgas bij je bevalling?
Ik ben me momenteel aan het inlezen over alle mogelijkheden en ben hier wel benieuwd naar.
Ik vond het super. Het rook echt heel goor dus na de eerste "trek" dacht ik: ja doei. Maar 3 weëen daarna nam ik toch echt graag weer een teug. In het begin werd ik er wat draaierig van, een beetje high echt. Maar het haalde de scherpste kantjes van de weëen af. Ik heb zelfs wat gedut tussen de weëen door. Wat ik fijn vond dat het niet invasief was. Komt niet bij de beeb en is in no time weer mijn lijf uit. En het gaf me een houvast en steun tijdens het bevallen. Dat kapje was heilig en ik moest het vasthouden, haha. Het gaf me wat te toen en een focus, en dat was fijn. Ik kan het je echt aanraden (al kan je wel het risico lopen dat je net als ik over zijden band gaat ouwenelen tijdens je bevalling _O- )
pi_161341083
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 20:26 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Thnx, lief dat je het toch nog even probeert :*. Nu met wat meer rust ontdek ik opnieuw dat ik eigenlijk best goed ermee om kan gaan/inzicht in mezelf heb, zolang ik absolute rust blijf nemen. Maar er is nog zeker werk aan de winkel want ik bied nog weerstand tegen sommige pijnen, begeleiding daarbij zoeken houd ik in mijn achterhoofd. Het is al met al een heel geduldbehoevend proces waarbij ik weer even op de feiten werd gedrukt.
Klinkt alsof je het onder controle hebt zover mogelijk. Hopelijk kun je de rust nemen die je nodig hebt!
pi_161341668
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 22:12 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Ik vond het super. Het rook echt heel goor dus na de eerste "trek" dacht ik: ja doei. Maar 3 weëen daarna nam ik toch echt graag weer een teug. In het begin werd ik er wat draaierig van, een beetje high echt. Maar het haalde de scherpste kantjes van de weëen af. Ik heb zelfs wat gedut tussen de weëen door. Wat ik fijn vond dat het niet invasief was. Komt niet bij de beeb en is in no time weer mijn lijf uit. En het gaf me een houvast en steun tijdens het bevallen. Dat kapje was heilig en ik moest het vasthouden, haha. Het gaf me wat te toen en een focus, en dat was fijn. Ik kan het je echt aanraden (al kan je wel het risico lopen dat je net als ik over zijden band gaat ouwenelen tijdens je bevalling _O- )
Dankjewel voor je reactie. Klinkt als iets wat ik zou kunnen/willen nemen. De andere vormen van pijnbestrijding vind ik wel heftig klinken, ook voor het kind dat er suf van wordt of moeite met ademhalen kan krijgen volgens mijn folders. In geval van nood is het niet anders, maar liever niet.

Kun je je de bevalling nog wel goed herinneren? En kreeg je een lachkick?
pi_161342196
Helaas nog niet aan het babyknuffelen... Morgen UD en poging tot strippen. Hoop echt dat t iets gaat doen want ik heb net ook weer liggen huilen van het moeten kiezen tussen twee kwaden.
Wil eigenlijk niet ingeleid worden want risico's en wil begin van de weeën thuis opvangen, in eigen rust, onder de douche of in beweging. Maar wil ook niet nog veel meer slapeloze pijn nachten om straks helemaal uitgeput aan bevalling en kraamtijd te beginnen...
  maandag 11 april 2016 @ 00:11:26 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161342697
Oei, dat klinkt heftig Leonietje.
Hoop dat het morgen zijn werk doet en het zo mag gaan als je wilt/prettig is :*
  maandag 11 april 2016 @ 00:12:22 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161342718
Ons huis is mega opgeruimd en schoongepoetst, zo schoon is het nog nooit geweest _O- :')

Morgen intake van kraamzorg, ben benieuwd :+

-edit- mijn rug doet wel beetje auw nu :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Molo op 11-04-2016 00:30:50 ]
  maandag 11 april 2016 @ 06:23:20 #234
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161344003
Leonietje, is slaapmedicatie op een nachtje bij te tanken geen optie?
Aan je kraamtijd begin je sowieso wel uitgeput, sorry. :+
pi_161344161
Leonietje, je bent vast alle tips al beu, maar heb je al gekolft? Dat stimuleert de oxytocineproductie en kan net dat zetje zijn dat je lichaam nodig heeft -vandaar dat je normaal gesproken niet mag kolven in je zwangerschap tot na 37 weken.
Verder heb ik bij de vorige ook acupunctuur gehad om de bevalling op te wekken icm strippen, Mocht je zoiets willen proberen.
pi_161344212
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 23:03 schreef Arja het volgende:

[..]

Dankjewel voor je reactie. Klinkt als iets wat ik zou kunnen/willen nemen. De andere vormen van pijnbestrijding vind ik wel heftig klinken, ook voor het kind dat er suf van wordt of moeite met ademhalen kan krijgen volgens mijn folders. In geval van nood is het niet anders, maar liever niet.

Kun je je de bevalling nog wel goed herinneren? En kreeg je een lachkick?
Lachkick niet nee. Behalve toen ik me realiseerde dat ik over zijdeband aan het praten was :D Maar ik ben de hele bevalling echt "bij" geweest en kan me nog goed herinneren wat ik dacht enzo. Uiteraard zat ik in een soort roes, maar dat heeft denk ik niet met het lachgas te maken. Op de momenten dat ik niet wegdommelde, was ik heel helder en weet ik alles nog. Het moment dat O er echt uit kwam, weet ik ook nog wel, maar ik was me op dat moment niet bewust dat het toen al gebeurde. Ik heb me toen een beetje afgesloten omdat ik bang was dat ik mijn motivatie kwijt zou raken als ik merkte dat het langzaam ging. En ineens was ze er. Maar dat is dus ook niet te wijten aan het lachgas maar eerder aan een strategie van mij. En na de geboorte staat inmijn geheugen gegrifd, hoe ze voelde (omg zo zacht <3), dat ik haar zelf naar mijn borst bracht, het gevoel van "oh ik ben al klaar! Dit was het, het is over", en dan die huil, en die intense blik die ze me gaf, en en en... <3<3
pi_161344257
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 23:56 schreef Unihipili het volgende:
Ik maakte me juist weer zorgen bij de sla een tijdje terug :'). Iets met niet goed wassen van rauwe groente.
Haha ja dat is ook zo. Je mag gewoon niks eten! Ik had gisteren ook een beetje mayonaise, bedacht ik later dat ik niet wist of het zelfgemaakte was.. Oeps
pi_161344263
Oh room, ik krijg al helemaal zin in de bevalling zo O+

Geen oog dicht gedaan vannacht. Ik heb de meest bizarre dromen over bevallen, borstvoeden, tula's. En steeds minder zin om te werken. Buh.
Nog 17 werkdagen *O*
pi_161344282
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:01 schreef Arja het volgende:
Haha, ik ook weer hoor. Het was hard, zwaar, maar ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik het niet meer aan kon. Het was echt een prachtige ervaring die ik morgen over zou doen. Al wacht ik liever tot november ;)
pi_161344298
Wat jammer leonietje. Hopelijk kunnen ze vandaag strippen en is dat het zetje wat je nodig hebt.

Wat mariposas zegt van dat nachtje doorslapen mbv slaapmedicatie heeft een vriendin van mij ook gedaan. Ze moest dan wel in het ziekenhuis slapen maar ze heeft toen wel kunnen bijtanken.

Room dat lachgas klinkt als een goede optie. Maar dat kan denken ik alleen als je klinisch bevalt of kan de vk dat ook geven?

Mijn man wil naar het ziekenhuis voor de bevalling maar stiekem hoop ik dat we dat niet gaan halen :+

Molo lekker een opgeruimd huis ^O^
Vandaag rustig aan doen met je rug.
pi_161344352
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:01 schreef Arja het volgende:

Geen oog dicht gedaan vannacht. Ik heb de meest bizarre dromen over bevallen, borstvoeden, tula's. En steeds minder zin om te werken. Buh.
Nog 17 werkdagen *O*
Heb je de kat al bv gegeven :+
S. 2014
J. 2016
pi_161344391
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:07 schreef ikke_84 het volgende:
Wat jammer leonietje. Hopelijk kunnen ze vandaag strippen en is dat het zetje wat je nodig hebt.

Wat mariposas zegt van dat nachtje doorslapen mbv slaapmedicatie heeft een vriendin van mij ook gedaan. Ze moest dan wel in het ziekenhuis slapen maar ze heeft toen wel kunnen bijtanken.

Room dat lachgas klinkt als een goede optie. Maar dat kan denken ik alleen als je klinisch bevalt of kan de vk dat ook geven?

Mijn man wil naar het ziekenhuis voor de bevalling maar stiekem hoop ik dat we dat niet gaan halen :+

Lachgas wordt niet veel toegepast, wegens de risico's voor medewerkers. Er moet enorm goede ventilatie zijn, zodat de medewerkers het niet inademen. Ik ben niet erg bekend met hoe het in NL is, mar een vk loopt er iig niet mee rond. Een enkel ziekenhuis biedt het aan, denk ik.
  maandag 11 april 2016 @ 08:46:54 #243
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161344482
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:01 schreef Arja het volgende:

Nog 17 werkdagen *O*
Lucky you, ik heb allemaal rare seksdromen :D. Dit keer nog niet over Dries Roelvink, maar wat niet is, kan nog komen... :P

Bevallen denk ik voorlopig maar even nog niet aan, ik mag nog wel een tijdje struisvogelen 8-). Eerst maar eens de pretecho afspreken :D.
KuikenGuppy
pi_161344516
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Lucky you, ik heb allemaal rare seksdromen :D. Dit keer nog niet over Dries Roelvink, maar wat niet is, kan nog komen... :P

Bevallen denk ik voorlopig maar even nog niet aan, ik mag nog wel een tijdje struisvogelen 8-). Eerst maar eens de pretecho afspreken :D.
Oh god ja... dries roelvink in zn gele ballenknijper... :')
Ik droom over mn ex... gaat nergens over :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 08:55:55 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161344527
Ook zo enorm realistisch??? Ik ben al meerdere malen wakker geworden met het gevoel: "omg wat heb ik gedaaaan?!!!" en daarna een zucht van opluchting dat het een droom was en ik niet een overspelige vrouw ben :+ :').
KuikenGuppy
pi_161344535
Succes vandaag Leonietje83! Ik hoorde van een buurvrouw dat wandelen de boel ook op gang kan helpen. Weet niet of je daar nog zin in hebt, maar ik proberen om vanaf week 38 wat meer te lopen met de hond...
pi_161344560
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:55 schreef Burdie het volgende:
Ook zo enorm realistisch??? Ik ben al meerdere malen wakker geworden met het gevoel: "omg wat heb ik gedaaaan?!!!" en daarna een zucht van opluchting dat het een droom was en ik niet een overspelige vrouw ben :+ :').
Nou ja dat dus... het stomme is dat ik hem in geen jaren gezien heb en af en toe eens spreek op fb... en ik hem helemaal niet meer aantrekkelijk vind... :+ :')
S. 2014
J. 2016
pi_161344584
Ik voelde me af en toe ook echt overspelig na zo'n droom. Alsof mijn man het aan me kon zien. Ik vond het ook bijna genant om de persoon de dag er na tegen te komen. Echt bizar ja haha.
Nu nog niet gehad gelukkig :D
  maandag 11 april 2016 @ 09:07:02 #249
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161344626
Die gekke dromen zjjn hier alweer een paar weken over eigenlijk :D

Ik vond ze wel lollig _O-
  maandag 11 april 2016 @ 09:14:08 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_161344698
Ik droomde over mijn baas. Dat is pas awkward de volgende dag op kantoor :'( _O-
disclaimer
pi_161344713
Bij mij was het een directe collega. Ik bloosde geloof ik toen ik em zag. Echt genant haha. Goddank wist hij van niks, hij had het prachtig gevonden, zo zelfingenomen is ie wel _O- (is tevens een goede vriend ;))
pi_161344753
GM87, veel plezier met de echo!!

Ikke84, bij de 2e heb ik wel even kort wat tips gehad van de lk, maar ze had verder geen tijd en om een lang verhaal kort te maken heb ik bij beiden eigenlijk geen bv kunnen geven. Dus nu een consult en wellicht van te voren al gaan kolven om voorraadje aan te leggen en de boel op gang te krijgen. Ben erg benieuwd naar t consult!

Vivirawrs, ah dat is handig!! Hier passen nog een paar dingen. Gisteren is helaas mn favoriete broek gesneuveld...nu heb ik nog 3 broeken... ach ik hoef nog maar 7 weken..

Leonietje,veel succes vandaag, hopelijk lukt t strippen en zet het de boel in gang!!!

Molo, haha jij had er zin in!! Veel plezier met de intake!!

Hier ook geen gekke dromen meer gelukkig... ieeewh dries roelvink... brrrr
Alleen word ik nu gek van mn ega die zo ontzettend snurkt, normaal kan ik er redelijk doorheen zlapen, maar in combinatie met actieve buikbaby en regelmatig naar de wc doe ik geen oog dicht... bluh..
  maandag 11 april 2016 @ 09:22:20 #253
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161344768
Ik droom natuurlijk weer gewoon hele andere dingen. Dan ik in een bootje heen en weer vaarde, uitgedost in allerlei vermommingen. En thee dronk bij een Chinese dame. En ik maar peddelen.

Leonietje :*
  maandag 11 april 2016 @ 09:38:06 #254
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161344925
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 06:23 schreef Mariposas het volgende:
Leonietje, is slaapmedicatie op een nachtje bij te tanken geen optie?
Aan je kraamtijd begin je sowieso wel uitgeput, sorry. :+
Leonietje ik ben eigenlijk een beetje verbaasd dat dit je niet is aangeboden door de vk?
Doodmoe aan een bevalling + kraamtijd beginnen lijkt me echt al 1-0 achterstand, het is niet alsof je die slaap de komende 6 weken nog in gaat kunnen halen... :+ :*.
KuikenGuppy
pi_161345013
De komende 6 jaar bedoel je burdie :+

Sprotje ik kreeg idd ook al de tip om van te voren te gaan kolven. Maar ik denk dat ik tzt ook maar eens een consult in ga plannen bij de lc. Eens kijken wat die ervan zegt.

Sex dromen blijven deze keer weg gelukkig :D Nu droom ik dat mijn kind verdrinkt of dat ik m kwijt ben ;( doe me dan toch maar die sex dromen.

Gm veel plezier met babygluren O+
pi_161345075
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 09:45 schreef ikke_84 het volgende:
De komende 6 jaar bedoel je burdie :+

Sprotje ik kreeg idd ook al de tip om van te voren te gaan kolven. Maar ik denk dat ik tzt ook maar eens een consult in ga plannen bij de lc. Eens kijken wat die ervan zegt.

Sex dromen blijven deze keer weg gelukkig :D Nu droom ik dat mijn kind verdrinkt of dat ik m kwijt ben ;( doe me dan toch maar die sex dromen.

Gm veel plezier met babygluren O+
Ik wilde corrigeren naar 6 maanden :+
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 09:51:25 #257
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161345095
Ik wilde niet iedereen hier ontmoedigen :+.
KuikenGuppy
pi_161345143
quote:
12s.gif Op maandag 11 april 2016 09:51 schreef Burdie het volgende:
Het kan ook meevallen, Met saar weinig slaapproblemen gehad, maar je bent gewoon vermoeider dan voor je moeder werd :P

Maar idd Leonietje vraag er even naar bij je vk, moet je wel 1 nachtje in het ziekenhuis slapen maar ben je daarna wel veel uitgeruster...
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 09:56:22 #259
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161345177
Ja zeg. Laat ons nulli'paria' nou maar gewoon in onwetendheid }:|

Ik denk dat ons kind meteen doorslaapt trouwens :Y
pi_161345217
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 09:56 schreef Quoi het volgende:
Ja zeg. Laat ons nulli'paria' nou maar gewoon in onwetendheid }:|

Ik denk dat ons kind meteen doorslaapt trouwens :Y
Natuurlijk slaapt die in 1x door ^O^

Mijn dochter was zo'n makkelijke baby, dat kan nu alleen maar gaan tegenvallen natuurlijk :+
S. 2014
J. 2016
pi_161345249
quote:
12s.gif Op maandag 11 april 2016 09:51 schreef Burdie het volgende:
ACH, het is nu toch te laat om ons te bedenken...
pi_161345368
Dank iedereen voor medeleven en tips! Probleem is, dat ik nauwelijks slaap door pijn aan bekken, heup (dysplasie), bekelde zenuw... Als ik nu 2 paracetamol neem voor t slapen, kan ik daar 3 uur op achter elkaar slapen. (Echt hemels!) Maaaaarrrrrr dan word ik wakker met nog veel meer pijn omdat ik het door te weinig draaien, verkeerd liggen, teveel belast heb. Dan heb ik daar de rest van de nacht, en vooral de dag veel meer last van. Nu na 3 nachten met pcm, kan ik echt nauwelijks meer lopen. (Dus tip om te wandelen moet ik helaas ook aan de kant schuiven)
Dus slaapmedicatie is me zeker aangeboden, maar ben heel bang om na zo'n nacht niet eens meer op te kunnen staan...
Blegh. Nou ja. Eerst vanmiddag maar eens afwachten...

En ik ben heus zo realistisch te weten dat t slapen zelf niet veel beter zal zijn. De oorzaak van t niet slapen alleen wel zoveel fijner. ♡
pi_161345407
Sprotje en Ikke, ik ga vanaf morgen dagelijks kolven. Dan ben ik 37 weken, dus Dan mag t. Vorige meer duurde het 10 dagen voor er melk uitkwam bij mij, dus een hele tijd gehannes met donormelk...
  maandag 11 april 2016 @ 10:16:09 #264
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161345469
Zo, goedgekeurd door de kraamzorg :+
zelfs complimenten gekregen ook nog _O-

Mooi, hebben we dat ook weer gehad :+
  maandag 11 april 2016 @ 10:24:14 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_161345596
Ik begon heel uitgerust aan de bevalling en voelde me daarna alsnog heel lang kapot moe. Ondanks snelle bevalling. Dus volgens mij maakt het weinig uit :') Ik denk dat het voor Leonie vooral fijn is om van die pijn af te zijn. En je adrenaline high "OMG IK HEB EEN BABY!!" compenseert een hoop in het begin :D
disclaimer
pi_161345782
Leonie :* ik duim voor je!

Hoop dat je na de bevalling er net zo bij loopt als ik nu! Na maanden amper lopen breng ik O nu lopend naar school! (20min heen en 20terug) pas halverwege terugweg beetje v pijn
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161345819
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heb je de kat al bv gegeven :+
Nee.
Zo bizar ook weer niet.
  maandag 11 april 2016 @ 10:45:11 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_161345947
Arja, de kat borstvoeding geven is een van de meest voorkomende zwangerschapsdromen volgens mij :D

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:07 schreef ikke_84 het volgende:

en ik lees dit nu pas, maar ga je alleen naar het ziekenhuis omdat je man dat wil, nee toch? Jíj moet toch bevallen?
disclaimer
pi_161346496
Ach ik droomde dat een paard een van mijn schoenen claimde. Heel kinderachtig vond ik het :'(. Dus ik moest huilen en ging maar weer de lift in met een V&D-tasje met datum erop. Dat was heel bijzonder ofzo.
pi_161346714
quote:
10s.gif Op maandag 11 april 2016 10:38 schreef Arja het volgende:

[..]

Nee.
Zo bizar ook weer niet.
Hahaha de vorige keer droomde heel veel dames dat :+
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 11:32:40 #271
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161346747
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 10:16 schreef Molo het volgende:
Zo, goedgekeurd door de kraamzorg :+
zelfs complimenten gekregen ook nog _O-

Mooi, hebben we dat ook weer gehad :+
Goed bezig! :D

Ik heb de intake pas op de 20e. Ik heb er eerst een week over gedaan om haar te spreken te krijgen, want steeds als zij belde miste ik de oproep en vice versa :') En vervolgens kon het alleen doordeweeks onder kantoortijd. Rara wie is er dan niet thuis... Behalve op de woensdag, want dan werk ik thuis. Maar dat ging dan weer niet i.v.m. haar kindjes. Uiteindelijk toch iets kunnen regelen voor een woensdag om 17.00u. Ben benieuwd...

Wat betreft dat bed dat wellicht nog omhoog moet, ik kan toch ook gewoon aan mijn kant een extra 1-persoons matras er bovenop gooien? Dat hele bed op klossen is echt geen doen...

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 11:20 schreef Unihipili het volgende:
Ach ik droomde dat een paard een van mijn schoenen claimde. Heel kinderachtig vond ik het :'(. Dus ik moest huilen en ging maar weer de lift in met een V&D-tasje met datum erop. Dat was heel bijzonder ofzo.
:D

Ik wil ook gekke dromen! Die van mij zijn niet raarder dan normaal. Ik droomde van de week dat ik uit eten ging met iemand die ik normaal nooit spreek. That's it. Werd daarna ook echt wakker met een gevoel van nou, was dat het :')

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ok, die dromen hoef ik dan weer niet :P

quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 10:10 schreef Leonietje83 het volgende:
Dank iedereen voor medeleven en tips! Probleem is, dat ik nauwelijks slaap door pijn aan bekken, heup (dysplasie), bekelde zenuw... Als ik nu 2 paracetamol neem voor t slapen, kan ik daar 3 uur op achter elkaar slapen. (Echt hemels!) Maaaaarrrrrr dan word ik wakker met nog veel meer pijn omdat ik het door te weinig draaien, verkeerd liggen, teveel belast heb. Dan heb ik daar de rest van de nacht, en vooral de dag veel meer last van. Nu na 3 nachten met pcm, kan ik echt nauwelijks meer lopen. (Dus tip om te wandelen moet ik helaas ook aan de kant schuiven)
Dus slaapmedicatie is me zeker aangeboden, maar ben heel bang om na zo'n nacht niet eens meer op te kunnen staan...
Blegh. Nou ja. Eerst vanmiddag maar eens afwachten...

En ik ben heus zo realistisch te weten dat t slapen zelf niet veel beter zal zijn. De oorzaak van t niet slapen alleen wel zoveel fijner. ♡
Pff, dat klinkt echt niet tof... Ik hoop voor je dat je snel je baby mag baren en dat je van die ongemakken af bent!

quote:
Handig om al je zwangerschapskleding bij elkaar te hebben ja!

Toen wij verhuisd waren, moest ik sowieso mijn kast opnieuw indelen. Toen heb ik ook alles met en zonder pens-ruimte gescheiden. Ik merk wel dat ik nu de was veel beter bijhoud dan voorheen. Anders heb ik gewoon geen kleding meer :')

Verder las ik nog een meisje voor Klap! *O*
En trouwen voor Crumpette *O*
  maandag 11 april 2016 @ 11:33:57 #272
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161346777
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 11:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hahaha de vorige keer droomde heel veel dames dat :+
Was er ook een link met dames die heel graag bv wilden geven die die droom hadden? Of is dat gewoon standaard? :P
Ik heb 2 katten maar ze drinken, ook in mijn dromen, gewoon nog uit hun eigen bakje :+
  maandag 11 april 2016 @ 11:37:44 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161346859
Bed is hier met ombouw met lades erin, dus klossen lukt niet.
Van zichzelf 60 cm hoog, dus met kratjes wordt het weer té hoog _O-

We hebben dunne maar stevige opvouwbare logeermatrassen dus die gaan bij wijze van verhoger onder ons eigen matras hebben we besproken :)

En ik heb gister en toen ik toch bezig was de kast ook ingedeeld in zonder pens en met pens. Is vet handig ^O^
  maandag 11 april 2016 @ 11:42:32 #274
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161346961
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 11:37 schreef Molo het volgende:
Bed is hier met ombouw met lades erin, dus klossen lukt niet.
Van zichzelf 60 cm hoog, dus met kratjes wordt het weer té hoog _O-

We hebben dunne maar stevige opvouwbare logeermatrassen dus die gaan bij wijze van verhoger onder ons eigen matras hebben we besproken :)

En ik heb gister en toen ik toch bezig was de kast ook ingedeeld in zonder pens en met pens. Is vet handig ^O^
Mhehe :')

Wij zitten hier met een bed van 69 cm. Bijna de ondergrens, maar dus net niet helemaal. Zal het bij de intake wel vragen of we er nog iets mee moeten. Maar als daar nog klossen onder zouden moeten, kom ik echt mijn bed niet meer in, ik kan nu al niet met mijn voeten bij de grond als ik erop zit :'). Wij hebben een boxspring met elektrisch verstelbare bodems. Klossen zouden in theorie kunnen, maar daar zit manlief dus echt niet op te wachten :P We hebben geen 2 gelijke matrassen die we kunnen gebruiken. En om daar nou iets voor te gaan kopen vind ik onzin. Dus anders misschien alleen mijn kant omhoog d.m.v. extra matras of zo...
  maandag 11 april 2016 @ 11:44:08 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161346995
Die ene cm zou me echt aan mijn kont roesten hoor :')
En hun ook als het goed is :D
pi_161347275
Ik vind die klossen ook echt niet handig, omdat de cosleeper dan helemaal niet meer aansluit. Moeten we die dan ook op klossen zetten? Ons bed is 55 cm, dus wel echt te laag.
  maandag 11 april 2016 @ 12:03:25 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161347381
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 11:57 schreef lunamatic het volgende:
Ik vind die klossen ook echt niet handig, omdat de cosleeper dan helemaal niet meer aansluit. Moeten we die dan ook op klossen zetten? Ons bed is 55 cm, dus wel echt te laag.
:Y cosleeper kan dan idd ook op klossen.
KuikenGuppy
pi_161347594
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 10:45 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en ik lees dit nu pas, maar ga je alleen naar het ziekenhuis omdat je man dat wil, nee toch? Jíj moet toch bevallen?
Mijn voorkeur zou denk ik thuis bevallen zijn. Maar mijn man wil graag naar het ziekenhuis. Mocht er wat gebeuren dan ben je al daar vindt hij. Ik heb verder geen probleem met een bevalling in het ziekenhuis dus als hij dat prettiger vindt dan gaan we daar heen.
Maar heel stiekem hoop ik dat de vk zegt dat het al te laat is om nog de auto in te gaan O-)
pi_161347648
Ik vind dat altijd zo jammer om te horen, vriend die niet wil/durft om vrouw thuis te laten bevallen. Ik zou het goed met hem doorspreken wat zijn angsten/bezwaren zijn enzo, luisteren. En dan wel voor jezelf opkomen hoor, beter van tevoren denk ik dan.

Oh trouwens ik voelde vannacht gerommel onderin mijn buik en het waren niet mijn darmen :o. Als ik hand erop legde 2 keer een zachte *bonk*. Ik ben 16w2, zou wel vroeg zijn voor een eerste hé?
pi_161347696
Kan hoor uni, ik voelde het ook bij 16/17 weken ofzo. Eerst snapte ik niet helemaal wat het was, maar zoin retrospect was het duidelijk O.

Ik kijk daar zo naar uit, dat getrappel O+
pi_161347730
Voor ons geen klossen deze keer. Voor mezelf vind ik het geen ramp maar voor een 2 jarige is het niks als het bed zo hoog staat. Man mag het bed dan verschonen en tempen doe ik zelf wel.
Ik haal ze wel in huis voor t geval dat het echt moet maar als het zoals de vorige keer ging dan heb ik (of eigenlijk de kraamhulp) ze echt niet nodig.

Uni ik voelde de eerste ook bij 15 weken. Kan best :Y
  maandag 11 april 2016 @ 12:28:02 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161347757
Ik had ook wel graag thuis willen bevallen, maar durfde dat niet. En nu mag het overigens ook niet meer, want de vorige bevalling kan ik nog navertellen omdat ik in het ziekenhuis was en niet thuis ;).
Het ligt ook aan je voorgeschiedenis, als de vorige keren probleemloos gingen, why not? :).

Uni, dat is inderdaad vroeg, maar niet onmogelijk :).
KuikenGuppy
  maandag 11 april 2016 @ 12:29:50 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161347790
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 12:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik kijk daar zo naar uit, dat getrappel O+
Dat maakt het ook zo echt ineens he O+.
Ik heb zelf al 2x iets gevoeld waarvan ik dacht: huh :? Maar durf het niet echt aan de baby toe te schrijven, want dat zou wel heeeeeel erg vroeg zijn, zelfs voor een tweede.
KuikenGuppy
pi_161347823
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 12:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat maakt het ook zo echt ineens he O+.
Ik heb zelf al 2x iets gevoeld waarvan ik dacht: huh :? Maar durf het niet echt aan de baby toe te schrijven, want dat zou wel heeeeeel erg vroeg zijn, zelfs voor een tweede.
Ja, dan is er écht iets moois aan de hand, ipv gewoon beroerd :')
Hopelijk ligt mijn placenta nu niet vooraan en kan ik nóg meer voelen. Zo 's avonds voor het slapen gaan je handen op je buik en bedenken wie daar toch ligt te trampolinespringen op je blaas <3<3
pi_161347851
Ja ik had ergens in de 15 weken ook plopjes.. Maar dat zei me niet zoveel.
Ik was vannacht wel ineens klaarwakker door het idee van iets te voelen :').
  maandag 11 april 2016 @ 12:38:38 #286
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161347932
Hi Dames, Ik kom ook weer even posten.
Leonietje, sterkte daarmee. Hopelijk komt de kleine snel en is de last op je bekken en aanverwante zaken snel dragelijk dat jij lekker kunt liggen en rusten.

Uit ervaring weet ik dat 11 april hele leuke babies geboren worden. Ik was er ook een 32 jaar geleden! :) :Y

Molo, fijn dat je goedgekeurd bent door de kraamzorg. Weer een zorg minder.

GM, fijne echo zometeen, of heb je die al gehad? vertel vertel!

Voor de nieuwe zwangeren: *O* *O* *O*

En voor de dames die het kunnen gebruiken: :*

Oja, en een dame was helemaal perplex van het weekend??? ^) Tatatataaaaa

Even een updatje van hier: vorige week met de diabetes consulente in het zkh gebeld, en eigenlijk vond zij het ook wel erg zot dat ik langs de internist zou moeten. Die hebben we dus van de lijst geschrapt.
Over een dikke 2 weken pas weer op controle in het zkh, mits ik klachten krijg die te maken kunnen hebben met een hoge bloeddruk.
Gister vermoedde ik dat deze te hoog was, voelde mij ook niet helemaal jofel, maar de baterijen van de meter zijn leeg en had geen nieuwe in huis dus ik kon niet meten.
Ik zat wel te twijfelen, wel of niet bellen.
Vandaag gaat ie wel lekker, zo maar even baterijen halen. :X
pi_161349122
Hele drukke baby gezien en een prachtige hartslag gehoord O+ O+
1 dag terug gezet, 5 november 10 weken 2 dagen.

Ons kleine beertje.

SPOILER
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 april 2016 @ 14:06:17 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161349304
Fijn, GM!
KuikenGuppy
  maandag 11 april 2016 @ 14:13:55 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_161349438
GM O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_161349619
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 13:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Ons kleine beertje.

SPOILER
Prachtig jouw gummiebeertje O+

Deze week ga ik week 26 van mijn zwangerschap in. Ik krijg nog regelmatig de opmerking oh ben je zwanger. Nou je het zegt ja kan je het wel een beetje zien.
pi_161350142
Mooi gm!
Ik vind het net een apenschedel. Net als bij Emmy destijds en wat lijkt dat alweer lang geleden.

Leuk, de dames die voor het eerst getrappel voelen of dat elk moment kunnen gaan voelen. Zo speciaal en bijzonder vind ik dat nog steeds. Elke dag genieten van onze onderonsjes O+
  maandag 11 april 2016 @ 15:00:54 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161350370
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 14:50 schreef Arja het volgende:
Mooi gm!
Ik vind het net een apenschedel. Net als bij Emmy destijds en wat lijkt dat alweer lang geleden.

Leuk, de dames die voor het eerst getrappel voelen of dat elk moment kunnen gaan voelen. Zo speciaal en bijzonder vind ik dat nog steeds. Elke dag genieten van onze onderonsjes O+
Zo bijzonder O+. Ik kon op 't laatst steeds heel duidelijk een voetje voelen, en daar legde ik dan steeds mijn hand op. Dat heb ik nog heel vaak gemist na de geboorte (en soms nog wel... en dan leg ik mijn hand op zijn voetje in de slaapzak, en voelt het een beetje hetzelfde O+). Kuiken wordt nog altijd heel rustig en vrolijk als ik mijn handen op zijn voetzolen leg O+.
KuikenGuppy
pi_161350779
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 13:56 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Ons kleine beertje.

SPOILER
Ik kan de OP niet meer aanpassen ;(

En *O* voor de goede echo! :D
  maandag 11 april 2016 @ 16:02:40 #294
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161351599
*G* voor de goede echo van GM.

Geen gekke dromen hier tot nu toe. Moet zeggen dat ik weinig last heb van typische kwaaltjes. Mn man vindt het wel leuk om zo nu en dan de draak met me te steken door te zeggen dat dit 'zo'n typische hormonale reactie' van me is. Maar ik kan hem verzekeren dat ik ook zonder die hormonen precies dezelfde heks kan zijn })
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_161351980
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 15:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo bijzonder O+. Ik kon op 't laatst steeds heel duidelijk een voetje voelen, en daar legde ik dan steeds mijn hand op. Dat heb ik nog heel vaak gemist na de geboorte (en soms nog wel... en dan leg ik mijn hand op zijn voetje in de slaapzak, en voelt het een beetje hetzelfde O+). Kuiken wordt nog altijd heel rustig en vrolijk als ik mijn handen op zijn voetzolen leg O+.
Wat schattig!

Bij mij belde kraamzorg vandaag pas om een afspraak te maken voor 13 mei. Dan ben ik al bijna 35 weken
pi_161352571
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 15:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Snif, ik werd een beetje week toen ik dit las (ik mis het zwanger zijn zó veel meer dan ik had gedacht), dit herken ik, maar dan met uitstekende babybillen en een hieltje O+ Bijzonder dat kuiken nog altijd rustig en vrolijk wordt als je dat doet zeg O+
  maandag 11 april 2016 @ 17:49:14 #297
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161353396
O+.

Heeft iemand van hier zich trouwens verdiept in alcoholvrije wijn? Ik zoek een lekkere, maar dat valt niet mee ;( :').
KuikenGuppy
  maandag 11 april 2016 @ 17:52:37 #298
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161353451
Ja ik weet hele lekkere! die hadden ze vorig jaar bij de ON beurs :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 11 april 2016 @ 17:58:40 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161353547
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:49 schreef Burdie het volgende:
O+.

Heeft iemand van hier zich trouwens verdiept in alcoholvrije wijn? Ik zoek een lekkere, maar dat valt niet mee ;( :').
Light live wijn is echt lekker. Rosé, wit en rosé bubbels heb ik geproeft.
Ik heb er alleen niet echt behoefte aan dus behalve een keer op nieuwjaarsborrel heb ik het niet meer gehad.
Rest wat ik kreeg van mensen vond ik echt ondrinkbaar.
pi_161353570
Nu heb ik ook zin in wijn :') ik drink al jaren niet.
  maandag 11 april 2016 @ 18:01:48 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161353578
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 17:49 schreef Burdie het volgende:
O+.

http://www.la-source.nl/vinivici.php

Ik vond de vini vici sprankelend wit echt heerlijk.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')