abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161251359
11 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20 (meisje)
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
8 oktober: Saarah (jongen)
23 oktober: *** Burdie & webspider ***
23 oktober: ViviRAWRS
27 oktober: Veruca_Assault

4 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk
12 november: sproetjes
14 november: Mazou

4 december: Radyhyn

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

[ Bericht 0% gewijzigd door Miezziej op 08-04-2016 09:13:49 ]
pi_161251657
Burd! *O* gefeliciteerd!
pi_161252204
Deel 1670! Ik ga er al vanuit dat ik in dit topic ga bevallen... Hoop het zo!
Strippen helaas niet gelukt. Bmm wel verweekt maar nog geen ontsluiting. Nu hopen dat t toucheren en het gerommel nu wat doet... :) Maandag nieuwe poging.
  donderdag 7 april 2016 @ 12:42:58 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161252233
Spannend Leonietje!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_161252382
Nou, dit zou ook zomaar eens een meisje kunnen zijn, als we de bakerpraatjes mogen geloven.

Ik hou niet van klagen, maar ik merk dat ik niets anders doe. Ik heb zo hard geprobeerd er positief in te staan en niet te focussen op klachten, maar tevergeefs.
Ik voel me zo, zo belabberd ineens. Precies als bij O, alleen begon het 2 weken later. Ben misselijk als ik honger heb, als ik net gegeten heb, als ik auto rijd (zelfs als ik zelf rijd). Ik ben doodmoe, kan bijna niet op mijn benen staan zonder door mijn hoeven te zakken, ben zo duizelig dat ik elke keer als ik opsta of de trap op loop haast bezwijk, en al buiten adem van naar de keuken lopen. Dat begin van die zwangerschap is gewoon niks aan. Ik voel me echt niets waard.

O is ook nog eens ziek en wilde gister niet slapen. Arme kind kon er ook niets aan doen, maar ik was op een gegeven moment boos op haar. Ik voelde het zo opkomen. Oh wat voelde ik me rot daarover. Ik heb zelfs even een fractie gedacht dat we deze mini maar weg moesten halen omdat we het toch niet aan kunnen. Als ik O al niet alleen in bed krijg. Onzin natuurlijk, want mijn gesteldheid is tijdelijk, maar man wat komen er een nare gedachten naar boven als je er helemaal doorheen zit. Niet tof. En er is niets tegen te doen dan de tijd uit te zitten.

/klaagpost. Ik duik onder mijn steen deken en denk dat ik er over 4 weken weer eens over vandaan kom.
pi_161252400
Oeh Leonietje, mooi topicnummer! Bevallen maaaaar :% ;)
  donderdag 7 april 2016 @ 12:59:37 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161252629
Och Room :* dat is ook niet niks qua klachten en daarnaast zit je toch al niet zo lekker in je vel. Dat soort gedachten zijn naar maar niet vreemd. Kun je hierover praten met je man of iemand anders? Hopelijk gaan de klachten snel weg dat scheelt iig al iets :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161253014
Room :*

Nou Leonietje, hopenlijk jouw bevaltopic!
S. 2014
J. 2016
pi_161254553
Hopelijk zet het gerommel door leonietje! Mooi topic nummer om in te bevallen. Vond je het toucheren een beetje meevallen?

Room :* het is ook niet niks als je je zo voelt en je moet daarnaast voor een kleintje zorgen die ook nog eens ziek is. Hopelijk knappen jullie allebei snel op.

Crump je kan onderhand ook wel in de op :D je bent vaak zat hier

Ik heb sinds gisteren avond last van maagzuur :X toch 6 weken later dan dat het bij Mats begon.
Misschien kwam het wel omdat ik gisteren een overactieve baby in mijn buik had O+ mijn hele buik schudde heen en weer en je kon precies zien waar hij schopte. Ik ben verliefd *;
pi_161254721
Leonietje, nog even volhouden! Hopelijk komt het snel op gang..

Ik ben net terug van de podoloog. Daar loop ik al een tijdje ivm hielspoor. Ik heb al een tijdje zooltjes, maar nu door mijn zwangerschap zijn ze niet goed meer en moeten ze aangepast worden. Vandaar dat ik weer zo'n last had van mijn hiel ;( en ook waarschijnlijk de oorzaak van mijn bekkenpijn. Nu het huis op zijn kop zetten op zoek naar schoenen waar nog zooltjes in zitten, want die gooi ik er altijd meteen uit :')
pi_161255078
:* Roomsnoes :* Hoe ver ben je nu?
pi_161255242
Chanty, ik praat prima met mijn man, en verder het wekelijkse psychbezoek. Maar ik merk dat mijn man ook doodmoe is. Hij doet haast alles in huis en heel veel met O, en ja, hij is ook maar een mens. Goddank is mijn schoonvader net gepensioneerd, en kon hij deze week helpen, vooral met O.

Unihipili (ik las steeds uniphili :o ) ik ben nu 9.2. Nog een paar weekjes bikkelen dus :)
  donderdag 7 april 2016 @ 14:57:31 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161255323
Ik las steeds hetzelfde Roomsnoes _O-

Die vermoeidheid enzo is gewoon verrot, en duurt echt stuk te lang om 'even' door te kunnen bikkelen ofzo :X
Zeker ook omdat jij ook al een mini hebt rondlopen.
Hoop dat het snel wat beter gaat. En goed grenzen aangeven, meer dan wat je lichaam kan kun je niet doen hè :*
  donderdag 7 april 2016 @ 15:00:57 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161255397
Er is ook weinig van te zeggen he? Het blijft gewoon k#t en overweldigend, die vermoeidheid. Maar hij is als het goed is eindig Roomsnoes :Y Sterkte!

Ik leg voortaan 's avonds mijn mobiel ergens buiten bereik aan een oplader en pak verplicht een boek. Ik slaap sindsdien een stuk beter en het is in mijn hoofd een stuk rustiger. Nu heeft dat vooral te maken met werkstress enzo, maar misschien heb je iets aan de tip ;) Een soort energie-spaarstand. Maar goed, ik heb geen dreumes rondlopen. Dat maakt het volgens mij zo'n ander verhaal.
pi_161257065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 12:13 schreef Miezziej het volgende:

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)
Kan je in de OP achter mijn naam (jongen) zetten aub? :D

Vandaag de uitslag van de NIPT-test gekregen, alles is normaal en het is dus een jongetje! *O*
  Manager PR/Moderator donderdag 7 april 2016 @ 16:30:33 #16
269689 crew  Viv
pi_161257198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:22 schreef Saarah het volgende:
Vandaag de uitslag van de NIPT-test gekregen, alles is normaal en het is dus een jongetje! *O*
Wat fijn dat alles goed is! O+ Wordt de NIPT in België eigenlijk vergoed? Wij gaan ook voor de NIPT omdat het veel meer duidelijkheid geeft dan alleen de combinatietest. Kost ons 590 euro, tenzij er uit de combinatietest een verhoogd risico blijkt, dan is het gratis.
pi_161257214
quote:

[..]

Done :s)

En fijn dat alles goed is! *O*
pi_161257252
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 16:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wat fijn dat alles goed is! O+ Wordt de NIPT in België eigenlijk vergoed? Wij gaan ook voor de NIPT omdat het veel meer duidelijkheid geeft dan alleen de combinatietest. Kost ons 590 euro, tenzij er uit de combinatietest een verhoogd risico blijkt, dan is het gratis.
Nope, wordt niet vergoed - idd tenzij er uit de combinatietest een verhoogd risico blijkt - maar is wel iets goedkoper (390 euro). Wij hebben er ook voor gekozen omdat het toch iets meer 'zekerheid' geeft.

Bedankt Miezziej!
pi_161257257
Och Room, wat vervelend dat je je zo naar voelt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 7 april 2016 @ 16:36:43 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161257319
quote:

[..]

*O*
pi_161257594
Burdie en Radyhyn gefeliciteerd!!!
En 4 december is een hele mooie datum (alhoewel ik daar als kind heel anders over dacht :P )

Hier gaat alles best prima. Alleen vorige week een hele drukke week en weekend gehad, dus ik sta even op standje overleven. En dit weekend moet ik hard aan de slag met een opdracht voor mijn studie. Maar na deze week nog 3 weken (= 7 dagen werken, 2 dagen stage en 3 tentamens) en dan heb ik verlof! In mijn verlof moet ik nog wel wat opdrachten afmaken, maar dat komt vast wel in orde.

Afgelopen dinsdag is een vriendin met precies 38 weken ingeleid, omdat ze zwangerschapscholestase bleek te hebben (daar kwamen ze maandag achter). Dat is ook weer zo iets dat kan gebeuren... Toch wel spannend dat we nog een weekje op vakantie hopen te gaan als ik 37 weken ben. Morgen even aan de verloskundige vragen wat handig is om mee te nemen en van te voren uit te zoeken.

Over kraamzorgintake, geen zorgen! Tuurlijk wil je graag van te voren alles op orde hebben, maar zo niet dan is dat geen enkel punt. Bij de eerste hadden we alles zo'n beetje klaar, maar heeft de intakedame niet eens gevraagd of ze boven kon kijken. Bij de tweede waren we nog hard bezig met verven en zo. Dat was geen enkel punt. En nu moesten we nog aan de babykamer beginnen (en dat moet op dit moment nog steeds), maar het enige wat ze wilde weten was hoeveel van die vochtopnemende matjes er in het kraampakket zaten. Kruiken, badje en dat soort dingen hebben we ook niet in huis, die lenen we altijd van familie/buren. Maar daar is nog tijd genoeg voor. En als de baby toch (veel) eerder komt, dan is alles zo geregeld.

Leonietje, succes met de allerlaatste loodjes!

Roomsnoes :* hopelijk wordt het snel beter voor je!

Ela, hoe gaat het met jou? Lukt het je al een beetje om een coconnetje voor jezelf te maken? Of zijn er nog allerlei andere dingen die je daarvan afhouden?

Saarah, fijn dat alles goed was!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161257980
Ik heb hier een hele tijd niet gepost, want daar had ik even geen zin in. Had het gevoel dat ik te veel op een verkeerde manier met mijn zwangerschap bezig was, dus heb me even afzijdig gehouden. En nu sta ik ineens in de top 5 :o

Afegelopen weken waren best hectisch op het werk. Eerst deadlines voor meerdere projecten, en toen mijn werk overdragen aan anderen omdat ik met verlof zou gaan. Heb echt te veel gewerkt, vaak meer dan 50 uur per week en ben blij dat ik nu met verlof ben, hoewel ik deze eerste dag maar raar vond.

Ik vind het allemaal maar gek, de tijd is echt zo snel gegaan, dat ik het idee heb dat ik nauwelijks zwanger ben geweest en nu moet ik ineens bijna bevallen. Voel me niet echt voorbereid ofzo.
  donderdag 7 april 2016 @ 17:16:44 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161258232
Sarah een jongen :)

@Luna: Hopelijk gaat de vrije tijd wennen en ga je nog even lekker genieten!

En dan:
De 20-weken echo liet zien dat onze man het netjes binnen de lijntjes doet en geen gekke dingen laat zien *O* *O*

En nog nog wat:
We hebben de meest hilarische echo-still ever... Meneer ging wederom uitgebreid gapen en dat heeft onze echoscopiste mooi vastgelegd (inclusief een ooglens :o ). Afijn, kijk en huiver en maak kennis met onze eigen vrolijke en slaperige Chucky :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161258462
Quoi, omg!! _O-

Dit is er een om in te lijsten
pi_161258562
Quoi _O_ _O- ... masterlijk!

En wat fijn dat alles er goed uit zag ^O^

Die kraamintake stelde hier ook niet super veel voor. Werd de eerste keer echt super zenuwachtig van al die verhalen :o

Saarah ook een goede uitslag
*O*

Room eecht zo herkenbaar en zo kut voor je :*
Hoop echt voor je dat het met een paar weken beter wordt en dat je dan nog een week of 27 juist een heel fijne zwangerschap hebt :*
  donderdag 7 april 2016 @ 17:37:24 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161258660
Hahaha Quoi :D
KuikenGuppy
pi_161258741
Quoi :D

En een jongen voor Saarah *G*
S. 2014
J. 2016
pi_161258787
Omg quoi, lijkt wel een kuikentje :D
Wij hebben een 12-wekenecho van O waarop ze er uit ziet als een alien :')
pi_161258892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:16 schreef Quoi het volgende:
Sarah een jongen :)

@Luna: Hopelijk gaat de vrije tijd wennen en ga je nog even lekker genieten!

En dan:
De 20-weken echo liet zien dat onze man het netjes binnen de lijntjes doet en geen gekke dingen laat zien *O* *O*

En nog nog wat:
We hebben de meest hilarische echo-still ever... Meneer ging wederom uitgebreid gapen en dat heeft onze echoscopiste mooi vastgelegd (inclusief een ooglens :o ). Afijn, kijk en huiver en maak kennis met onze eigen vrolijke en slaperige Chucky :+
SPOILER
Whoooot! Te leuk :D
:)
pi_161258902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 14:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Unihipili (ik las steeds uniphili :o ) ik ben nu 9.2. Nog een paar weekjes bikkelen dus :)
Hoop dat het idd nog maar paar weekjes is dan voor je, dat dan het ergste voorbij is. :*

En ja mijn naam is een beetje lastig :D.
SPOILER
Oh lord Quoi. Gelukkig heb ik net een dutje gedaan, anders sliep ik helemaal niet meer denk ik :').
pi_161258959
Ergens fijn maar ook heel jammer dat het voor zo velen herkenbaar is. En ik weet ook best dat het tijdelijk is, maar daar heb je zo weinig aan als je er middenin zit. Een dag tegelijk maar. En als O beter is, helpt dat vast ook een berg :')
pi_161258969
Leonietje, ik hoop dat dit het topic is waarin je gaat bevallen!

Room :*

Saraah een jongen, leuk! *O* En een goede uitslag van de NIPT *O*

Quoi die echo :o Wat een duidelijk beeld wel :D
pi_161259026
Ja je weet dat het tijdelijk is. Maar is dat dan nog een paar weken of nog de hele zwangerschap.. Dat weet je dan niet.
pi_161259081
Oh, en groetjes vanuit de kraamsuite :W :+
  donderdag 7 april 2016 @ 18:01:56 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161259120
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:59 schreef Dyre het volgende:
Oh, en groetjes vanuit de kraamsuite :W :+

[ afbeelding ]
Wat doe je daar :o
KuikenGuppy
pi_161259123
Oi dyre wat doe jij daar?!?!
  donderdag 7 april 2016 @ 18:03:24 #37
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161259147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 17:54 schreef Roomsnoes het volgende:
Ergens fijn maar ook heel jammer dat het voor zo velen herkenbaar is. En ik weet ook best dat het tijdelijk is, maar daar heb je zo weinig aan als je er middenin zit. Een dag tegelijk maar. En als O beter is, helpt dat vast ook een berg :')
Bij mij werd de misselijkheid en algehele lamlendigheid dit keer rond 9-10 weken minder. En het scheelt idd als het goed gaat met je oudste :*.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator donderdag 7 april 2016 @ 18:03:42 #38
269689 crew  Viv
pi_161259155
Dyre wat doe je nu? :o Of heb je een rondleiding ofzo. }:|
pi_161259210
:D :D
Nee, ik ga deze keer niet voordringen! Ik moest weer voor ctg-controle, maar het is heel druk op de afdeling blijkbaar... Dus omdat alle ctg- en onderzoekskamers bezet zijn hebben ze me in een kraamsuite neergelegd :D Maar ik hoefde me ècht geen zorgen te maken, alles ziet er prima uit en de baby doet het uitstekend ;)
pi_161259240
Phjoew! Dacht even dat er iemand in aankomst was!
pi_161260790
Ik schrok Dyre... :o fijn dat mini het goed doet.
S. 2014
J. 2016
pi_161260796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef Dyre het volgende:
:D :D
Nee, ik ga deze keer niet voordringen! Ik moest weer voor ctg-controle, maar het is heel druk op de afdeling blijkbaar... Dus omdat alle ctg- en onderzoekskamers bezet zijn hebben ze me in een kraamsuite neergelegd :D Maar ik hoefde me ècht geen zorgen te maken, alles ziet er prima uit en de baby doet het uitstekend ;)
}:| 1 keer voordringen is genoeg he :*
pi_161261043
Dyre :D

En sorry gm dat ik je zo lang liet wachten :D
Maar we hebben duidelijkheid want...

SPOILER
  donderdag 7 april 2016 @ 19:31:26 #44
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_161261313
Quoi wat een bizarre foto :D

En Sarah een goede nipt en een jochie *O*

Dyre laat ons even niet zo schrikken wil je!

Wat leuk Twink nog een meisje O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_161261440
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef Twinkle20 het volgende:

SPOILER
Jeeej een meiske erbij O+
S. 2014
J. 2016
pi_161262213
Quoi, wat een fantastische foto!
  donderdag 7 april 2016 @ 20:21:17 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161262830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 19:23 schreef Twinkle20 het volgende:

SPOILER
*O*

En Quoi _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_161263625
Een hamburger voor Twinkle *O*

Sorry mensen, ik moest er zelf een beetje om gniffelen O-)
Maar ik zit inmiddels weer (allang) thuis hoor, voorlopig nog geen baby, alles weer goedgekeurd :)
pi_161263818
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:45 schreef Dyre het volgende:
Een hamburger voor Twinkle *O*

Sorry mensen, ik moest er zelf een beetje om gniffelen O-)
Maar ik zit inmiddels weer (allang) thuis hoor, voorlopig nog geen baby, alles weer goedgekeurd :)
Jij gaat voor de 41.4 vind ik. Gewoon, omdat het kan.

Een zusje voor D en B <3<3<3
pi_161263840
Ik ga voor 40 of 40.1 ;) (mijn verjaardag of moederdag O+)
pi_161263930
Nou vooruit dan ;)
  donderdag 7 april 2016 @ 20:59:50 #52
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161264134
Volgens mij is mijn (late) avkndette pittig, want ik heb een springbaby in mijn buik nu _O-
pi_161264510
Quoi :D geweldige echo foto
En jeeej voor een goede 20 weken echo *O*

Saraah een jongetje en een goede nipt *O*

Twinkle een meisje *O*

Room het is vast niet wat je horen wil maar hier duurde het tot een week of 16 toen ging het langzaam wat beter. Dat kwam naast de hormonen ook door een peutertje die slecht sliep snachts.
Je man klinkt wel heel behulpzaam en lief dat is heel fijn. Het komt wel goed maar idd daar heb je nu even niks aan :*

Dyre fijn dat alles goed was ^O^
pi_161264529
O by the way voor de mensen die ik op facebook heb ... gelieve niets daar los te laten over het geslacht aangezien mijn schoonouders het niet willen weten en ook op facebook zitten :+

Het mag wel achter mijn naam in de OP :)
pi_161264767
Room, het kan ook anders. Ik voelde me met 12-13 weken ineens weer mezelf en minder vermoeid.

Sara fijn een goede nipt en een jongen.

Twinkle leuk dat je voorgevoel klopte.

Q scary shit: Wanna play })

Ik krijg deze week ineens vaak de vraag dat het zeker niet meer lang is tot mijn verlof; of de laatste loodjes me niet zwaar vallen; of ik geen last heb van mijn buik met bukken etc. Ik zie er kennelijk ineens heel zwanger uit.

Dit is eigenlijk het moment waarop ik met de bus zou moeten gaan. Gewoon omdat het kan. En omdat er dan vast iemand voor me op staat :P
  donderdag 7 april 2016 @ 21:20:49 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161264856
Arja, dat had ik dus in Portugal ik ineens overal _O-
Gek hoor :D
Of dat mensen ineens je koffer gaan dragen en niet voor alle andere mensen. Dat soort dingen _O-
pi_161264981
Arja of dat je je auto tussen andere auto's op de parkeerplaats zet, de deur open maakt en niet meer uit je auto kunt door he buik :')

Ik was vorige week nog heel stellig dat, zodra we het geslacht zouden weten, de kleertjes van het andere gedlacht e deur uit zouden gaan. Maar nu durf ik niet meer :D ... verl te definitief. Maar het staat op zoldrr en het vreet geen brood dus we laten het lekker even zo
  donderdag 7 april 2016 @ 21:38:40 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161265480
Inmiddels hebben we er maar een borrel (ok: smoothie) op gedronken, op onze Chucky. We zochten nog een werknaam :+

Ik vond de echo trouwens machtig interessant. Wat is het toch prachtig hoe alles zich ontwikkelt O+

Twinkle, congrats met je hamburger!
pi_161265613
Mensen die misselijk zijn; ik hoor hier niet maar een vriendin die zich ziek moest melden van de misselijkheid heeft heel veel baat gehad bij acupunctuur :)

Dus ik dacht ik noem t even :s)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_161268721
Hamburger, een piemol van goede nipt, begin van verlof. Veel goed nieuws naast helaas ook weer misselijkheid en oververmoeidheid..
Sterkte aan wie het gebruiken kan. Vooral aan wie al een kind of meer heeft. Dat lijkt me echt ontzettend zwaar!

Toucheren viel me echt 100% mee. Ze zei steeds wat ze ging doen en dat dat vervelend kon voelen of zelfs pijnlijk... maar meer dan licht ongemakkelijk vond ik het echt niet. Hoop dat maandag strippen ook zo meevalt (of nog liever dat het niet meer nodig is natuurlijk)...
pi_161272445
Rommelt het nog leonietje?
Fijn dat het meeviel.
Bij mij deed het strippen helemaal geen pijn hoop dat dat voor jou ook zo is als het nog nodig is.
pi_161272587
Twinkle, leuk een meisje!
Saarah fijn dat de nipt goed was, en een jongen 😍
Quoi, fijn dat alles goed was met de 20w, en wat een fantastisch plaatje!

Wij hebben gisteren de uitslag van de combinatietest gekregen. 1 op 5000 dus geen verhoogd risico. Ik wilde eigenlijk ook nipt maar geen tijd om naar Belgie te gaan, en met deze uitslag vind ik het ook niet echt meer nodig om nog vervolgonderzoek te doen.

Over twee weken geslachtsbepaling! Kan niet wachten 😃
pi_161272906
10 weken vandaag! Stelt nog niet zoveel voor maar toch dubbele cijfers :P
S. 2014
J. 2016
pi_161273555
Joe! Ik heb een vraag en jullie weten alles.

Ik ben nu 10.6 en loop bij een VK. Ik heb verder allerlei issues en daarvoor ben ik onder behandeling bij een internist. Elke 4wk uitgebreid bloedonderzoek. Hij test dan oa mijn glucose en hba1c (indicator voor diabetes). Ik ben afgelopen week weer geweest en alles kwam goed terug.
Nu moet ik dinsdag weer naar de VK en dan gaat ze bloedprikken. Ik moet nuchter zijn ivm glucose.
Nu is gebleken dat als ik niet stevig ontbijt ik de HELE dag kots. En ik wil niet dinsdag weer!

What to do? De VK vandaag bellen en vragen of ze zich niet bezig wil houden met mijn glucose omdat de internist dat doet? Ik kan mijn uitslagen zo mee nemen. Ik wil de VK niet onnodig bellen....
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_161273779
Onnodig bellen is heel erg lastig voor elkaar te krijgen bij een VK ;) Vooral tijdens kantooruren (maar eigenlijk gewoon 24/7) is de telefoon juist voor dit soort vragen bedoeld.

Mijn VK heeft ook een e-mailadres voor niet-dringende zaken, dan krijg je vaak dezelfde dag nog een mail terug. Maar als de jouwe dat niet heeft zou ik zeker bellen :) Ik vind het zeker met jouw uitleg erbij een goede vraag ;)

GM in de dubbele cijfers *O*
pi_161273813
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:52 schreef Veruca_Assault het volgende:

Ik ben nu 10.6 en loop bij een VK. Ik heb verder allerlei issues en daarvoor ben ik onder behandeling bij een internist. Elke 4wk uitgebreid bloedonderzoek. Hij test dan oa mijn glucose en hba1c (indicator voor diabetes). Ik ben afgelopen week weer geweest en alles kwam goed terug.
Nu moet ik dinsdag weer naar de VK en dan gaat ze bloedprikken. Ik moet nuchter zijn ivm glucose.
Nu is gebleken dat als ik niet stevig ontbijt ik de HELE dag kots. En ik wil niet dinsdag weer!

What to do? De VK vandaag bellen en vragen of ze zich niet bezig wil houden met mijn glucose omdat de internist dat doet? Ik kan mijn uitslagen zo mee nemen. Ik wil de VK niet onnodig bellen....
Gewoon bellen. Het lijkt mij nogal onzinnig als de vk dingen dubbel gaat doen. En helemaal als jij onnodig een dag ziek bent.
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:00:44 #67
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161274862
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:52 schreef Veruca_Assault het volgende:

Ik zou als verloskundige erg blij zijn met zo'n meedenkend iemand. Dus gewoon even bellen hoor :) Je bent trouwens nooit lastig. Zij worden betaald om jou te ondersteunen en vragen te beantwoorden ;)
pi_161275606
Gewoon bellen, daar zijn ze voor. Helemaal als je overdag belt.

Vandaag 33 weken en weer goedgekeurd door de verloskundige. De tijd vliegt!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_161276256
Precies wat de rest ook zegt. Gewoon even overleggen idd. Ik zou het zelf onzin vinden om het nog een keer te testen als je al onder controle staat van de internist.

Piekie 33 weken alweer! Fijn dat alles goed was ^O^
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:41:07 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161276955
Het is jammer dat de eerste en tweedelijns zorg zo lastig met elkaar kunnen communiceren en m.i. heb je daar als zwangere na een doorverwijzing (naar bijv. een gyn) altijd wel last van: dubbel testen, dubbele echo's, andere informatie, onnodige behandeling etc. Maarja.. Ik zit nog steeds met mijn neus in de 'maternity care policy'. Té absurd dat - zodra ik even vanaf mijn werk hier spiek - ik hier zie hoe dit in de praktijk fout kan gaan.

Dus: bellen. Houd ze maar scherp!
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:08:00 #71
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161277445
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
10 weken vandaag! Stelt nog niet zoveel voor maar toch dubbele cijfers :P
Da's al een kwart!

Ik heb deze keer weer zondag wisseldag O+.
KuikenGuppy
pi_161277515
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:59 schreef Molo het volgende:
Volgens mij is mijn (late) avkndette pittig, want ik heb een springbaby in mijn buik nu _O-
Ohhhhhh avondeten :D. Ik was zo aan het puzzelen in mijn hoofd, toen ik het uittypte voorspelde mijn telefoon het voor me.
Moest ik even delen :@.

En inderdaad bellen Veruca! Klinkt als nutteloze ongemakken voor jezelf en de baby om het dubbel te doen.
pi_161277636
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:12 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ohhhhhh avondeten :D. Ik was zo aan het puzzelen in mijn hoofd, toen ik het uittypte voorspelde mijn telefoon het voor me.
Moest ik even delen :@.

En inderdaad bellen Veruca! Klinkt als nutteloze ongemakken voor jezelf en de baby om het dubbel te doen.
Dank je! Ik heb het ook al een paar keer gelezen en :? Gedaan :P

Tnt wisseldag op vrijdag maar maandag termijnecho en dan weten we het zeker.

Zijn er trouwens meer die al met 10 weken de termijnecho hebben gehad? Vorige keer pas met 12 weken...
S. 2014
J. 2016
pi_161277976
Haha thx voor de uitleg uni! Ik deed ook :? bij t pittige avkndette van molo :D

Gm hier ook met 10+3 de termijn echo gehad.
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:55:24 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161278351
Hier de termijnecho met 11w3d. Volgens de eerste telling zou ik 10w5d zijn, maar op de eerste echo bleek ik ook al bijna een week verder te zijn (wilde ze alleen niet aanpassen in de computer). Vervolgens krijg ik op m'n kop dat de npm lastig zou zijn om nu nog in te plannen :') (maar die gaan we sws niet doen).

Ik dacht dat het gebruikelijk is om de termijnecho met 10 weken te doen, zodat je beter weet wanneer je de npm in zou moeten plannen.
KuikenGuppy
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:58:15 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161278410
Zo, uitgewerkt. En dan ga ik straks eens even een rondje fietsen:
- langs een afhaalpunt voor mijn C&A zwangerschapskleding bestelling
- langs Piekie voor de sportlegging O+
- langs mijn ouders voor een hapje eten

Allemaal niet echt dicht bij elkaar. Ik geloof dat ik daarna wel op de bank mag neerploffen van mezelf :P

Mijn ouders lenen ons trouwens het schommelwiegje waar mijn nichtjes ook in hebben gelegen - voor de eerste tijd, naast ons bed. En ze hebben 'm al helemaal 'ingericht' O+

SPOILER
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:01:37 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161278476
Ik was trouwens bij de 20-w echo gisteren vergeten met een (half)volle blaas aan te komen én meneer had zat nogal verstopt in het begin. Daarom moest ik met mijn krakkemikkige bekken op zo'n verhoogkussen liggen, zodat 'ie 'omhoog zou zakken'. Au :{ En die kleine meneer zich maar rot lachen in die buik.
pi_161278732
Ik heb ze bij alle 3 rond de 10 weken gehad idd :Y

Bij nr2 en nr3 ook al in eerder stadium echo. Maar termijn werd definitief dan vastgesteld rond 10 weken.
pi_161278943
Hier regent het al de hele dag pijpestelen, Q. Bij jou niet?

Ik heb nu weekend maar ben aan het werk. Ik krijg anders een aantal deadlines niet meer af voor mijn verlof en het is ook geen werk dat ik over kan dragen. Bleeegh zo geen zin. Ik was wel toe aan mijn weekend eigenlijk.
  Manager PR/Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 14:40:18 #80
269689 crew  Viv
pi_161279345
Ik had de termijnecho bij 10w5d en zojuist bij 11w5d de nekplooimeting: 1,2 mm! Alles wat ze verder kon zien zag er normaal uit, en baby was heel actief zich aan het afzetten met de beentjes. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')