Het afschaffen van het referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Waar zouden jullie graag een referendum over houden?
Volgens mij kan dat dan weer niet. Het referendumwetsvoorstel werd aanvaard voor de datum vanaf wanneer een stemming in aanmerking komt voor het referendum.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het afschaffen van het referendum.
Waarom niet? Het referendum is niet opgenomen in de grondwet toch?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat dan weer niet.
Nieuwsuur (wat nu op NPO2 is). Veel plezier met de minuut te zoeken, het is een lange uitzending.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:59 schreef Starm het volgende:
Heb je voor dit nieuws ook een betrouwbare bron?
Alleen voor dit referndum zal ik gebruik maken van mijn kiespas. In alle andere gevallen verscheur ik hem direct.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het afschaffen van het referendum.
quote:Op woensdag 6 april 2016 23:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Eenvandaag/nieuwsuur (wat nu op NPO2 is). Veel plezier met de minuut te zoeken, het is een lange uitzending.
Het staat op Google. Veel plezier met zoeken, want er staat best veel op Google.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:02 schreef Starm het volgende:
[..]![]()
Dat is dus niet hoe je een bron in je OP opneemt
Fair enough al is het weinig relevant wie het voorstelde aangezien het om het voorstel zelf gaat, bij deze staat het er wel in.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:02 schreef Starm het volgende:
[..]![]()
Dat is dus niet hoe je een bron in je OP opneemt
Niet zo flauw doen Janneke, het is een voldoende specifieke bronvermelding maar vooruit, het werd binnen 5 minuten voordat ik de openingsreactie van deze draad typte gemeld. Precies genoeg?quote:Op woensdag 6 april 2016 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het staat op Google. Veel plezier met zoeken, want er staat best veel op Google.
Nee, alsjeblieft geen referendum over TTIP. Als de TTIP ongunstig voor de EU lijkt te zijn, dan zullen de trollclubjes van GeenStijl gaan trekken om iedereen VOOR te laten stemmen en we zien hoe makkelijk mensen zich laten overtuigenquote:Op woensdag 6 april 2016 22:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een aantal politici reageerden best enthousiast over het referendum, ze waren aanvankelijk sceptisch maar ze zijn (meer) een voorstander geworden. Jesse Klaver was bijvoorbeeld aangenaam verrast door hoeveel burgers zich hadden verdiept in de kwestie.
Ik hoorde een interessante suggestie van een gast bij Nieuwsuur, een waar ik heel erg sterk achter sta. We zouden een referendum kunnen/moeten houden over TTIP. Voor wie het niet weet, dit is een verdrag wat gericht is op de belangenbehartiging van enkele multinationals in de USA en in Europa wat duidelijk netto negatieve gevolgen heeft voor de gewone burgers en het MKB. Een dergelijk referendumvoorstel zou ik van harte steunen. Waar zouden jullie graag een referendum over houden?
Zo werkt GeenStijl niet, maak je daar maar geen zorgen over. Als het slecht is voor de burgers dan zal GeenStijl echt wel een nee-stem promoten, bovendien heeft GeenStijl vanaf het begin af aan negatieve kritieken geuit m.b.t. TTIP, ere wie ere toekomt. Daarover gesproken, weten jullie nog welke relatief onbekende journalist/presentator TTIP in Nederland bij het grote publiek bekend maakte? Die jongen verdient een standbeeld.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:13 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Nee, alsjeblieft geen referendum over TTIP. Als de TTIP ongunstig voor de EU lijkt te zijn, dan zullen de trollclubjes van GeenStijl gaan trekken om iedereen VOOR te laten stemmen en we zien hoe makkelijk mensen zich laten overtuigen
Vergeet het, je haalt daar echt geen meerderheid voor.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Referenda over het afschaffen van de BTW of het halveren van de bijstandsuitkering lijken me trouwens ook machtig interessant.
Dan is het goed. Ik vind ze namelijk niet zo'n goede trackrecord hebben op het gebied van referenda's kapen voor eigen agenda's.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zo werkt GeenStijl niet, maak je daar maar geen zorgen over. Als het slecht is voor de burgers dan zal GeenStijl echt wel een nee-stem promoten, bovendien heeft GeenStijl vanaf het begin af aan negatieve kritieken geuit m.b.t. TTIP, ere wie ere toekomt. Daarover gesproken, weten jullie nog welke relatief onbekende journalist/presentator TTIP in Nederland bij het grote publiek bekend maakte? Die jongen verdient een standbeeld.
Die tweede gaat niet werken, de opkomst van de tegenstemmers wordt 100% en de voorstanders zijn te druk met werken.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
Referenda over het afschaffen van de BTW of het halveren van de bijstandsuitkering lijken me trouwens ook machtig interessant.
Arjen Lubach.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zo werkt GeenStijl niet, maak je daar maar geen zorgen over. Als het slecht is voor de burgers dan zal GeenStijl echt wel een nee-stem promoten, bovendien heeft GeenStijl vanaf het begin af aan negatieve kritieken geuit m.b.t. TTIP, ere wie ere toekomt. Daarover gesproken, weten jullie nog welke relatief onbekende journalist/presentator TTIP in Nederland bij het grote publiek bekend maakte? Die jongen verdient een standbeeld.
Zou wel moeten. Net zoals in Zwitserland, kunnen wij ook het best bestuurde land worden :-)quote:Op woensdag 6 april 2016 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom niet? Het referendum is niet opgenomen in de grondwet toch?
Een eigen agenda hadden ze niet echt. Nu ja, ze vonden het extra bezoek aan de website vast leuk maar buiten dat ging het maar om 1 ding: dat mensen zouden gaan stemmen. Ja, bij GeenStijl waren ze vooral tegen het AV maar de oproep om te gaan stemmen was sterker dan de oproep om tegen te stemmen.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:19 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dan is het goed. Ik vind ze namelijk niet zo'n goede trackrecord hebben op het gebied van referenda's kapen voor eigen agenda's.
Dat was is natuurlijk gelul en dat weet jij ook. Geeft verder niet, ze hebben gewonnen. Gefeliciteerd daar mee. Maar doe het niet anders voorkomen dan het is. Het ging ze niet om het feest van de democratie, het ging ze niet om het feest van het stemmen. Het ging ze puur en alleen om de regering te trollen en in een soort onmogelijke positie te brengen. Anti-EU, dikke vinger naar Ukraine en de marktwaarde van GeenStijl weer wat omhoog. Prima hoor, maar ze hadden dat moeten doen bij iets wat er wel toe doet. Zoals het TTIP. Dan hadden ze wel respect verdiend van mij. Niet dat ze daar behoefte aan hebben natuurlijk.quote:Op woensdag 6 april 2016 23:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een eigen agenda hadden ze niet echt. Nu ja, ze vonden het extra bezoek aan de website vast leuk maar buiten dat ging het maar om 1 ding: dat mensen zouden gaan stemmen. Ja, bij GeenStijl waren ze vooral tegen het AV maar de oproep om te gaan stemmen was sterker dan de oproep om tegen te stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |