abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161232367
Joie de vivre: Renault Mégane (video + volledig artikel + fotogalerij)

Tjongejonge! Wat zit ik belabberd, schakelt de bak hakerig en maakt de motor veel lawaai. Ik rij in de eerste generatie Renault Mégane van m’n moeder. Wát een verschil met de hagelnieuwe Mégane die ik net heb ingeleverd bij Renault dealer Bochane. Het gezegde ‘Je gaat iets pas missen als het er niet meer is’, lijkt hier aardig van toepassing. En dat na slechts een weekendje testrijden. Love at first drive dus?

Love at first drive?
Renault is ontzettend lekker bezig en deze Mégane vormt daarop geen uitzondering. Hij biedt exact dát waarvoor je een Franse auto koopt: joie de vivre! Tijdens het rijden én wanneer je naar ‘m kijkt. En maak je geen zorgen om de 1.5 dCi, dat is een prima instapper. Het is jammer dat de ruimte op de achterbank beperkt is en de ergonomie wat steekjes laat vallen. Toch kan dat voor ons de pret niet drukken. Wij zitten toch altijd achter het stuur ;)

We love
+ Frisse verschijning
+ Speels onderstel
+ Erg fijne zitpositie
+ Prima instapdiesel

We hate
- Krap op de achterbank
- Ergonomie multimediasysteem

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 06-04-2016 20:47:51 ]
  woensdag 6 april 2016 @ 20:52:50 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161232866
180 !? WTF 8-)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161233022
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:52 schreef Hyperdude het volgende:
180 !? WTF 8-)
Sssssst! Maar hij haalt het, dan is de puf er ook wel een beetje uit hoor ;)
pi_161233119
Toch wel goed vorm gegeven, voor een Renault. Zeker de achterkant heeft wat interessants, beetje een Alfa Romeo gevoel.
pi_161233444
Wat een grafbak, deze review sla ik over.
pindazakje
pi_161233613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:57 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Toch wel goed vorm gegeven, voor een Renault. Zeker de achterkant heeft wat interessants, beetje een Alfa Romeo gevoel.
Zeker geslaagd! Deze kleur is helaas wat saai, maar als je de GT in het blauw hebt is 'ie erg mooi, al zeg ik het zelf:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Neeeeee komop! Dan hebben we weer een view erbij :) Prettyplease? oO<
  woensdag 6 april 2016 @ 21:24:59 #7
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161235051
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Ben ik totaal niet met je eens. De vorige megane was echt lelijk.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_161235497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Vind die ook niet lelijk, maar de huidige vind ik wel een stuk mooier! Vorige was wat saai, wat niet echt past bij Renault. Wel een bestseller natuurlijk. 14% bijtelling en ruimte :9 Hebben we overigens ook getest :s)

woensdag 6 april 2016 @ 21:32:19 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_161235667
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Vind die ook niet lelijk, maar de huidige vind ik wel een stuk mooier! Vorige was wat saai, wat niet echt past bij Renault. Wel een bestseller natuurlijk. 14% bijtelling en ruimte :9 Hebben we overigens ook getest :s)

[ afbeelding ]
En ik bedoelde dan specifiek deze:

Saai ontwerp, saai interieur en vanwege de bijtelling ook nog eens oververtegenwoordigd in elke straat van NL.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_161235788
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:32 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En ik bedoelde dan specifiek deze:

[ afbeelding ]

Saai ontwerp, saai interieur en vanwege de bijtelling ook nog eens oververtegenwoordigd in elke straat van NL.
Saai wel inderdaad, maar niet lelijk vind ik. Was toen gewoon echt een goede deal, doordat je 14% had, veel ruimte EN een caravan mocht trekken. Maar gelukkig is de nieuwe weer wat eigenwijzer!
pi_161235805
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:24 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

En die nog daarvoor was afschuwelijk met die gehandicapte achterkant.
Maar deze is ook niet moeders mooiste. Teveel hoekjes en kronkeltjes, lampen met van die lelijke uitlopers., te kleine wieltjes, alleen in 4 deurs leverbaar, gebrek aan stance, brave huisvaderbak. Seat Leon ziet er een stuk strakker uit. Alleen de Megane RS kan ik nog wel waarderen qua uiterlijk maar die hoort ook nog bij de oude gen.
pindazakje
pi_161236095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

En die nog daarvoor was afschuwelijk met die gehandicapte achterkant.
Maar deze is ook niet moeders mooiste. Teveel hoekjes en kronkeltjes, lampen met van die lelijke uitlopers., te kleine wieltjes, alleen in 4 deurs leverbaar, gebrek aan stance, brave huisvaderbak. Seat Leon ziet er een stuk strakker uit. Alleen de Megane RS kan ik nog wel waarderen qua uiterlijk maar die hoort ook nog bij de oude gen.
Nou nou dat is natuurlijk een mening he, dan is het niet zo :9 Ik vind juist, ondanks de vele kenmerken, het niet te veel worden. Niet zoals Koreaanse auto's weleens hebben, waarbij ik veel ongeďnspireerde lijnen tegenkom. Wieltjes kun je natuurlijk altijd een maatje groter nemen, de Scénic krijgt zelfs standaard 20" :7 Seat Leon is ook een mooie auto, maar wel meer 13 in een dozijn dan de Mégane wat mij betreft qua looks.
pi_161236163
Ik zit te wachten op die nieuwe alfa romeo
pi_161236322
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:40 schreef Antaris het volgende:
Ik zit te wachten op die nieuwe alfa romeo
Qua review? Wij ook :@ Maar helaas krijgen de gevestigde media met groter bereik eerst de auto's. Sowieso nog even afwachten tot 'ie uit is uiteraard.
  woensdag 6 april 2016 @ 21:47:01 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_161236524
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:43 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Qua review? Wij ook :@ Maar helaas krijgen de gevestigde media met groter bereik eerst de auto's. Sowieso nog even afwachten tot 'ie uit is uiteraard.
Productie problemen. Iets met falende botsers ofzo.
Gaat niet veel meer gebeuren voor augustus, heb ik ergens gehoord.
Wel jammer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_161236545
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:47 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Productie problemen. Iets met falende botsers ofzo.
Gaat niet veel meer gebeuren voor augustus, heb ik ergens gehoord.
Wel jammer.
Ai, da's zonde ja. Ben wel benieuwd!
pi_161239689
waarom het 'nm' noemen, noem gewoon voluit nanometer in 't filmpje?
pi_161239802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:34 schreef Randy_S het volgende:
waarom het 'nm' noemen, noem gewoon voluit nanometer in 't filmpje?
Waarom wel? Dat maakt toch niet uit? Je zegt toch ook niet altijd paardenkracht in plaats van pk?

Overigens is het newtonmeter en de afkorting is Nm, met een hoofdletter ;)
pi_161239887
Excuses, goede verbetering ;) Ik hoor het in de praktijk niemand zo uitspreken, vandaar de vraag. Verder zit 't fimpje goed in elkaar vind ik. Mooie beelden, wat voor camera gebruiken jullie ervoor?
pi_161239989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:37 schreef Randy_S het volgende:
Excuses, goede verbetering ;) Ik hoor het in de praktijk niemand zo uitspreken, vandaar de vraag. Verder zit 't fimpje goed in elkaar vind ik. Mooie beelden, wat voor camera gebruiken jullie ervoor?
Wij zien Nm als gebruikelijke afkorting ervoor, net als pk. Dus daarom noemen we het niet voluit :7

En bedankt! Filmpje hebben we in korte tijd geschoten, dus dan is het zeker een mooi compliment *O* We gebruiken een Canon XA20 voor de beelden.

pi_161240194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Zeker geslaagd! Deze kleur is helaas wat saai, maar als je de GT in het blauw hebt is 'ie erg mooi, al zeg ik het zelf:

[ afbeelding ]

[..]

Neeeeee komop! Dan hebben we weer een view erbij :) Prettyplease? oO<
Ben een VAG-man in hart en nieren maar :9~
pi_161240406
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 22:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ben een VAG-man in hart en nieren maar :9~
Haha dan doen ze het dus goed daar bij Renault! Kwam in Frankrijk de GT ook al een keer tegen bij een tankstation, erg mooie auto geworden! Ben zelf een stationman, dus ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet. Ook de Talisman station is op de plaatjes al erg mooi!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')