De belangen om te stemmen zijn verschillend voor ja en nee? Dan ben ik dat inderdaad van mening.quote:Op maandag 11 april 2016 08:05 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik heb dat anders gelezen maar ga het nu niet opzoeken. Ik herinner nog iets van na een brexit 2 jaar de tijd om het af te handelen en daar zat dan volgens mij ook het afbouwen van vastgelegde verdragen bij .
[..]
Bedankt, ik ben dus een idioot, ook goedemorgen.
Het oude regime is niet opgestapt, die is omvergeworpen
[..]
Als de voorstanders expres thuis blijven zitten krijg je inderdaad vertekende cijfers over de opkomst. Overigens is het al vaker vermeld in dit topic, bij de EP verkiezingen is de opkomst niet groter dus dat is dan eveneens vertekend en slecht voor de democratie als we die redenatie blijven volgen.
De spelregels zijn zo dat de Voor-stemmers thuis konden blijven.quote:Op maandag 11 april 2016 08:29 schreef ludovico het volgende:
De belangen om te stemmen zijn verschillend voor ja en nee? Dan ben ik dat inderdaad van mening.
Jij plaatst mij onder die noemer, zeg jij het maar.quote:Waarom ben je een idioot dan?
Bijvoorbeeld met jouw argumentatie dat 'geen verdragen sluiten met een corrupt landsbestuur' populistische drogredenen zijn en dat economische overwegingen meer realistisch of geldig zouden zijn. En zelfs als je economisch meetelt, ga jij garanderen dat we geen nieuw Groekaiens fiasco aan het binnenhalen zijn ? De voortekenen zijn namelijk nu al niet zo best.quote:Waar ben je het inhoudelijk mee oneens?
Ja, maar maak je geen illusie: meer dan 5-10% zullen ze niet hebben uitgemaakt.quote:Op maandag 11 april 2016 08:51 schreef TomLuny het volgende:
De spelregels zijn zo dat de Voor-stemmers thuis konden blijven.
Het is niet bepaald zo dat Oekraïne met dit verdrag in de EU of zelfs de Euro zou komen. Dus ik vraag me af op welke voortekenen je doelt? Er is alleen gesproken over hulp bij wederopbouw en versterking van het openbaar bestuur. Dat kan bepaald geen kwaad in Oekraïne...quote:Op maandag 11 april 2016 08:51 schreef TomLuny het volgende:
[..]
En zelfs als je economisch meetelt, ga jij garanderen dat we geen nieuw Groekaiens fiasco aan het binnenhalen zijn ? De voortekenen zijn namelijk nu al niet zo best.
Hoe komt je bij die wijsheid?quote:Op maandag 11 april 2016 09:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, maar maak je geen illusie: meer dan 5-10% zullen ze niet hebben uitgemaakt.
Ja, maar wel Schengenzone, vrij verkeer van mensen en goederen etc. dus niet zo prima. Geen eerlijke concurrentie voor de eigen mensen die in de kassen willen werken of met vrachtwagens willen rijden om maar een voorbeeldje te noemen. Nog een geluk dat ze de kennis missen om zelf een kwalitatief hoogwaardige (naar Nederlandse normen) LTB-sector op te richten want dan zouden ze ons kapot concurreren.quote:Op maandag 11 april 2016 08:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Polen voert zijn eigen munt gewoon toch?
Dat sowieso maar dat doet de EU niet en zelfs als de EU dat zou proberen dan zou ze het niet kunnen aangezien de belangen veel te veel verschillen ten gevolge van de extreme heterogeniteit: economisch, cultureel, democratisch (praktisch alle dictators en coupes waren er in het zuiden en het oosten (Hongarije), in Europa was er maar 1 (wel de meest effectieve helaas)) etc.quote:de EU moet alleen zaken beslissen die in het belang van iedereen zijn en niet landelijke politiek moeten beinvloeden.
Nee, want veel te heterogeen. De EU kan niets goed doen zolang het zo'n hetergoon zooitje is en de EU kan geen landen eruit schoppen, dus zullen de landen die zonder die landen verder willen gaan een EU 2.0 moeten oprichten en met elkaar verder moeten gaan zonder de EU.quote:Prima als de EU daar dan mee samenwerkt.
Het lijkt me duidelijk dat open grenzen onmogelijk zijn wanneer je niet 1 economische zone vormt, het geeft veel te veel problemen om dan wel open grenzen te hebben. Als we economisch de zeer intensieve samenwerking met die landen stopzetten dan is het automatische gevolg dat we niet met die landen 1 douane-unie kunnen voortzetten.quote:?
Daar heb je helemaal niets aan want er zijn genoeg landjes over die geen lid zijn van de EU waar mensen hun smokkelgeld kunnen deponeren en wit kunnen laten wassen.quote:Ierland geef je gewoon economische sancties als ze je willen uitspelen.
Typfout: NA.quote:NO? Noordzee? Wat bedoel je
Het aandeel gutmenschen/PC-mensen/grachtengordeltypetjes in onze maatschappij. Dat kan onmogelijk meer dan 5-10% bedragen.quote:
Oh, wederom volledig feitenvrij dus.quote:Op maandag 11 april 2016 09:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het aandeel gutmenschen/PC-mensen/grachtengordeltypetjes in onze maatschappij. Dat kan onmogelijk meer dan 5-10% bedragen.
Waarom wil je de welvaart in deze twee landen zo graag naar de klote helpen?quote:Op maandag 11 april 2016 09:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat de Britten maar goed mogen opletten zodat ze weten wat ze moeten stemmen bij het Brexit-referendum. Het zou ons helpen om een Nexit ook mogelijk te maken.
De EU brengt ons geen welvaart, de afgelopen 14 jaar hebben wij alleen maar meer betaald aan de EU en er geen bal voor terug gekregen, terwijl de zuidelijke landen er met "ons" geld vandoor gingen en schijnbaar vind je dat normaal.quote:Op maandag 11 april 2016 10:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom wil je de welvaart in deze twee landen zo graag naar de klote helpen?
Feitenvrij geleuter.quote:Op maandag 11 april 2016 10:19 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
De EU brengt ons geen welvaart, de afgelopen 14 jaar hebben wij alleen maar meer betaald aan de EU en er geen bal voor terug gekregen, terwijl de zuidelijke landen er met "ons" geld vandoor gingen en schijnbaar vind je dat normaal.
Alles kan maar het wordt wel moeilijker en de bijbehorende chaos zal vrij desastreus zijn voor onze welvaart. Maar goed, het staat je vrij dat soort waanzin na te strevenquote:Laat de Brexit maar komen en de EU mag uit elkaar klappen, laat ieder land zijn eigen boontjes doppen en handel met elkaar is nog steeds mogelijk.
Feitenvrij? Heb één woord voor je; Griekenland!quote:Op maandag 11 april 2016 10:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Feitenvrij geleuter.
[..]
Alles kan maar het wordt wel moeilijker en de bijbehorende chaos zal vrij desastreus zijn voor onze welvaart. Maar goed, het staat je vrij dat soort waanzin na te streven.
Prachtig woord maar het doet aan je geleuter niets af.quote:Op maandag 11 april 2016 10:29 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Feitenvrij? Heb één woord voor je; Griekenland!
Engeland wil er helemaal niet uit. Een groep populisten wil er graag uit. Iedereen met kennis van zaken is er in GB flink op tegen omdat het economisch nogal desastreus uit zal pakken.quote:Beter nu desastreus met chaos dan over 10 jaar met alle sores zitten. De huidige EU kostte wat het kost willen behouden omwille van "prestige" is pas vernietigend voor ons, schijnbaar heb je dat nog niet door.
Engeland wil er niet voor niets uit. Kijk naar onze Rutte, gaat gewoon vrolijk door met ons "verkopen" aan de EU, lijkt wel een dictatuur, dáár pas ik echt voor..
Ik lees ook geleuter, kennis van zaken? Waarschijnlijk voor hun eigen broekzak en portemonnee ja. Desastreus uit zal pakken? Een grote aanname! Voor nu sluit ik deze discussie af, jij bent voor, ik tegen, komen wij niet uitquote:Op maandag 11 april 2016 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prachtig woord maar het doet aan je geleuter niets af.
[..]
Engeland wil er helemaal niet uit. Een groep populisten wil er graag uit. Iedereen met kennis van zaken is er in GB flink op tegen omdat het economisch nogal desastreus uit zal pakken.
Zolang jij je niet door meer dan de onderbuik laat leiden gaan we hier inderdaad niet uitkomenquote:Op maandag 11 april 2016 10:36 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Ik lees ook geleuter, kennis van zaken? Waarschijnlijk voor hun eigen broekzak en portemonnee ja. Desastreus uit zal pakken? Een grote aanname! Voor nu sluit ik deze discussie af, jij bent voor, ik tegen, komen wij niet uit
De term Groekaiene is niet meteen een siamese tweeling, dat klopt, er zijn nog verschillen.quote:Op maandag 11 april 2016 09:43 schreef 99.999 het volgende:
Het is niet bepaald zo dat Oekraïne met dit verdrag in de EU of zelfs de Euro zou komen. Dus ik vraag me af op welke voortekenen je doelt? Er is alleen gesproken over hulp bij wederopbouw en versterking van het openbaar bestuur. Dat kan bepaald geen kwaad in Oekraïne...
http://www.vrijspreker.nl(...)erdrag-met-oekraine/quote:In het associatieverdrag staat het erg duidelijk:
„Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering. De financiële bijstand moet bijdragen aan de verwezenlijking van de doelstellingen van deze overeenkomst.”
En om hoeveel belastinggeld gaat dat dan precies? Voor de laatste keer het NRC:
“De Europese Commissie heeft berekend dat de steun aan het in economische problemen verkerende land op de korte en middellange termijn minimaal elf miljard euro kan bedragen.
Dit geld komt voor een klein deel uit de lopende EU-begroting en vooral van leningen door Europese financiële instellingen als de Europese Investeringsbank (EIB) en de Europese Bank voor Wederopbouw en Ontwikkeling (EBRD).”
Volgens VVD, D66 en andere eurofiele partijen levert het associatieverdrag ons geld op.
Hoe ze dat berekend hebben, blijft waarschijnlijk voor altijd een mysterie. Het kleine beetje extra handel weegt niet op tegen de bakken aan belastinggeld die we over het land moeten storten.
En dan nog, ''Volgens VVD, D66 en andere eurofiele partijen levert het associatieverdrag ons geld op''.quote:De partijen hebben toegezegd om samen te werken en economisch beleid, wetgeving en regulering op elkaar af te stemmen op een groot aantal terreinen, waaronder gelijke rechten voor arbeiders, stappen naar visumvrije beweging van mensen, het uitwisselen van informatie op terreinen zoals justitie, de modernisering van Oekraïnes energie-infrastructuur en toegang tot de Europese Investeringsbank.
De partijen zijn overeengekomen om regelmatig conferenties te houden en vergaderingen tussen ministers, ambtenaren en deskundigen.
En O wordt hiermee nadrukkelijk geen EU-lidquote:Op maandag 11 april 2016 10:57 schreef TomLuny het volgende:
[..]
De term Groekaiene is niet meteen een siamese tweeling, dat klopt, er zijn nog verschillen.
Inderdaad zit G in de euro en O niet en zit G niet in de oorlog en O wel.
Zoals je wel kan lezen is Vrijspreker bepaald geen objectieve bron. Maar als ik het zo lees gaat het niet om giften maar grotendeels om leningen die gewoon terugbetaald moeten worden. Dan is het dus maar de vraag hoeveel belastinggeld werkelijk die kant opgaat.quote:Maar er zijn toch overeenkomsten : ze zijn allebei failliet.
Heb even gezocht naar 'alleen gesproken over.....'
Het woord handel komt maar liefst 600x voor in het AV en corruptie slechts 9x, maar afin, ipv zelf boeken te gaan typen hier een paar quotes :
– Door het verdrag krijgt Oekraïne nog meer financiële steun
[..]
http://www.vrijspreker.nl(...)erdrag-met-oekraine/
Ons is Nederland, als handelsland. Ook jij profiteert mee van een eventuele stijging van onze welvaart.quote:Dan uit wiki
[..]
En dan nog, ''Volgens VVD, D66 en andere eurofiele partijen levert het associatieverdrag ons geld op''.
Wie is ONS in dit plaatje ? En waar is dan mijn garantie als ik bij die ''ons'' zou horen ?
Omdat die 11 miljard over een jaar of 5-10 wordt uitgesmeerd en over de hele EU verspreid wordt. Het bedrag wat de Nederlandse belastingbetaler daarvan jaarlijks moet ophoesten is dus marginaal. De handel zal ervan profiteren en is op dit moment jaarlijks al een veelvoud van dat te betalen bedrag, en dat zal enkel meer worden. Dat verhaal van jouw bron is gewoon broddelwerk.quote:Op maandag 11 april 2016 10:57 schreef TomLuny het volgende:
[..]
[..]
En dan nog, ''Volgens VVD, D66 en andere eurofiele partijen levert het associatieverdrag ons geld op''.
Wie is ONS in dit plaatje ? En waar is dan mijn garantie als ik bij die ''ons'' zou horen ?
Weet je het echt niet? Het was het volk die daar op Maidan kwam te staan. Het was ook het volk die daar bleef staan toen het beschoten werd door de snipers. Ik zie overigens geen ballen bij Nederlanders om zoiets te doen. Het was het volk die de regering van Janoekovitch weg heeft gedreven en het was het volk die de reformen initieerde. Ik snap wel dat de politiek en corruptie een probleem vormt in Oekraine. Maar dat heeft niets te maken met het volk van Nederland. Het volk van Nederland heeft eigen problemen met eigen politiek, en vertel me niet dat er geen corruptie is. Nogmaals, buiten politiek gesproken, het Nederlandse volk heeft alleen aan zijn centjes gedacht. Terwijl voor het Oekrainse volk is het een veel grotere kwestie. Dat heet snobisme, als ik me niet vergis. Geen goeie ding en de boemerang komt zeker ooit terug. Zoals het vaak gebeurt, veel harder aan en uit een onverwachte hoek.quote:Op maandag 11 april 2016 05:20 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Is dat juist niet het probleem, we weten niet wat 'het' Oekraïnse volk wil want ze liggen daar een beetje met elkaar overhoop. En niet deel uitmaken van het handelspact met de EU is echt niet het einde van de wereld volgens mij, anders zou Engeland er niet uit willen stappen noh ?
Daar komt nog bij dat je als 'reddingsbrigade' pas dient te gaan optreden als de omgeving die je binnenloopt gecontroleerd en vrij is gemaakt van ernstig gevaar voor je zelf.
Dat is dus totaal niet waar het om draait, Griekenland heeft de boekhouding niet op orde en komt in de problemen omdat ze dezelfde munt voeren en dus geen monetair beleid kunnen voeren. Dat is niet het punt met Ukraine, het draait lauter om meer samenwerken met die partij. Corruptie komt ook eerder aan banden in dat land en de economie zal in Ukraine ook beter gaan draaien door dat verdrag. Om zo een land lekker te laten etteren met corruptie en het geen kansen geven vind ik inderdaad erg dom. En wel geld investeren in Afrika zeker? Met veel minder geld presteer je veel meer in landen als Ukraine en Romania, Bulgaria etc.quote:Op maandag 11 april 2016 08:51 schreef TomLuny het volgende:
ga jij garanderen dat we geen nieuw Groekaiens fiasco aan het binnenhalen zijn ? De voortekenen zijn namelijk nu al niet zo best.
quote:Op maandag 11 april 2016 15:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat is dus totaal niet waar het om draait, Griekenland heeft de boekhouding niet op orde en komt in de problemen omdat ze dezelfde munt voeren en dus geen monetair beleid kunnen voeren. Dat is niet het punt met Ukraine, het draait lauter om meer samenwerken met die partij. Corruptie komt ook eerder aan banden in dat land en de economie zal in Ukraine ook beter gaan draaien door dat verdrag. Om zo een land lekker te laten etteren met corruptie en het geen kansen geven vind ik inderdaad erg dom. En wel geld investeren in Afrika zeker? Met veel minder geld presteer je veel meer in landen als Ukraine en Romania, Bulgaria etc.
Zolang het kan door etteren zal het niet verdwijnen tenzij de bevolking in een positie komt waarin ze wat af te dwingen hebben. De corrupte regering is afgezet. De positie waarin ze kunnen afdwingen dat die corruptie aan banden wordt gelegd is daar. EU kan daar zeker bij helpen. Ook zal meer rijkdom door de handel met Ukraine voor Ukraine de mogelijkheden verbeteren om corruptie aan te pakken.quote:Op maandag 11 april 2016 15:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of zou corrupt corrupt zoeken zoals geld geld zoekt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |