quote:Op donderdag 7 april 2016 20:42 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
OW, wacht 15 maart. nu ben ik mee. ik ben gewoon blind.
Lijkt me niet, als je een aanslag voorbereidt wil je zo weinig mogelijk pottekijkers, toch?quote:Op donderdag 7 april 2016 20:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je zit in het BNW topic over Brussel hé... Denk dat je in het NWS topic beter op je plek bent, eerlijk gezegd.
Maar vooruit: Zouden ze die nacht misschien iets hebben voorbereid dat met de aanslagen te maken gehad zou kunnen hebben? Dat is een vraag die in mij opkwam toen ik het las.
Als je een echte aanslag voorbereidt waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Lijkt me niet, als je een aanslag voorbereidt wil je zo weinig mogelijk pottekijkers, toch?
Waarom is een nep-aanslag daarop een uitzondering?quote:Op donderdag 7 april 2016 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als je een echte aanslag voorbereidt waarschijnlijk wel.
Ik vond jouw vragen een beetje onzinnig.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:15 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom is een nep-aanslag daarop een uitzondering?
Plan it like a drill. Als je 'n enorme rook/geluidsbom laten ontploffen, de meeste mensen zullen denken dat 't 'n echte bom is, wegrennen en de rest van 't verhaal op TV zien.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou, plan een periode van groot onderhoud of plan security controles in de nacht of plan een combinatie daarvan en je kunt je gang gaan. Wie er komen kijken heb je dan zelf in de hand.
Maar je wilt juist dat er zo weinig mogelijk komen kijken.quote:Op donderdag 7 april 2016 21:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vond jouw vragen een beetje onzinnig.
Iedereen vraagt toch altijd hoe zo'n hoax dan opgezet moet worden?
Nou, plan een periode van groot onderhoud of plan security controles in de nacht of plan een combinatie daarvan en je kunt je gang gaan. Wie er komen kijken heb je dan zelf in de hand.
Niet iedereen hoeft alles te zien.quote:Op donderdag 7 april 2016 22:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar je wilt juist dat er zo weinig mogelijk komen kijken.
Dus dan is een grote operatie juist onlogisch.
wat is een rook/geluidsbom?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:04 schreef Tingo het volgende:
[..]
Plan it like a drill. Als je 'n enorme rook/geluidsbom laten ontploffen, de meeste mensen zullen denken dat 't 'n echte bom is, wegrennen en de rest van 't verhaal op TV zien.
Nee, wat er gebeurt is dat mensen achter hun pc gaan zitten en alles aanmerken als zijnde nep.quote:Als je iechte verdachte praktijken gezien heeft dan kom je thuis en op TV zie je iets dat helemaal anders is, wat zou je doen? Ga je dat allemaal aan de autoriteten (die je weet heel goed 'in on it' is) vertellen? Wie kan je vertrouwen?
Het idee dat 'loads of people would say something' vaak fout is.
En hoe voorkom je dat?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Niet iedereen hoeft alles te zien.
Zwaar versimpeld:quote:
Wat moeten die pottenkijkers daar dan als ze toch niet meewerken aan het plot?quote:Op donderdag 7 april 2016 22:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zwaar versimpeld:
Je kunt het gebied dat gerenoveerd wordt afschermen voor pottekijkers. Alleen geautoriseerde toegang.
Onjuiste vergelijking, het gaat hier niet om de omstanders, maar om de werklui zelf.quote:Edit: Als er ergens gewerkt wordt, ga jij dan altijd goed kijken wat ze precies aan het doen zijn?
Oké, het is allemaal onjuist, onmogelijk, niet te doen, totaal onuitvoerbaar, niemand houdt zijn smoel, iedereen ziet alles en weet alles, het is geen bewijs..... Ik kan het hele riedeltje wel opnoemen.quote:Op donderdag 7 april 2016 23:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat moeten die pottenkijkers daar dan als ze toch niet meewerken aan het plot?
[..]
Onjuiste vergelijking, het gaat hier niet om de omstanders, maar om de werklui zelf.
Waarom 150 man om je heen verzamelen, met evenzovele risico's dat iemand iets ziet dat hij eigenlijk niet zou moeten zien?
Wat je met die info doet, moet je zelf weten.quote:Brussels Airport verlegt de Belgische grens naar Connector
15 maart 2016
-knip-
Hierdoor wordt de Belgische grens op Brussels Airport in de nacht van 16 op 17 maart letterlijk verlegd.
-knip-
150 medewerkers leggen in 1 nacht nieuw parcours
De operationele veranderingen die de indienstneming van Connector naar Pier B met zich meebrengt, zijn enorm.
De apparatuur van het oude screening platform en van de grenscontroleposten in de vertrekhal moet worden afgebroken. De grenscontrole in de vertrekhal wordt afgesloten. Alle apparatuur moet geherïnstalleerd en getest zijn in de nieuwe omgeving. De bewegwijzering in de vertrekhal moet aangepast zijn en alle plaatsen moeten na de verhuisoperatie grondig schoongemaakt worden.
De wandel- en winkelzone van Pier B ligt voortaan na de handbagagecontrole, waardoor het statuut van deze zone verandert naar “beveiligde zone”. Om de zone beveiligd te kunnen verklaren, moeten alle winkels, restaurants en andere plaatsen in deze zone een veiligheidscontrole ondergaan. Deze controle gebeurt door het veiligheidspersoneel van Brussels Airport Company en de federale politie.
Alle veranderingen en controles moeten overnacht gebeuren wanneer er geen passagiers zijn. Dit operationele huzarenstukje vergt daarom een strikte planning en minutieuze uitvoering van elke medewerker
Bron: http://www.brusselsairport.be/nl/mediaroom/news/69645/
dat is de grote manco , alles als losse gebeurtenissen te zienquote:Op vrijdag 8 april 2016 00:06 schreef Wantie het volgende:
Ach, ik begrijp de wanhoop wel om dit te linken aan de aanslagen, maar het is compleet een schot in de ruimte.
Gewoon 2 willekeurige gebeurtenissen aan elkaar willen knopen zonder dat er ook maar enige samenhang in zit.
Zolang je geen verband tussen gebeurtenissen kunt aantonen zijn het losse gebeurtenissen.quote:Op vrijdag 8 april 2016 00:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is de grote manco , alles als losse gebeurtenissen te zien
(Ik weet dat je vindt dat ik beter naar NWS kan gaan. Desalniettemin: hello!quote:Op donderdag 7 april 2016 23:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Oké, het is allemaal onjuist, onmogelijk, niet te doen, totaal onuitvoerbaar, niemand houdt zijn smoel, iedereen ziet alles en weet alles, het is geen bewijs..... Ik kan het hele riedeltje wel opnoemen.
Heb geen zin in dit spel verder.
Feit is, een aantal dagen voor de aanslagen stond het volgende gepland:
[..]
Wat je met die info doet, moet je zelf weten.
Succes.![]()
Klopt, maar hoe voorkom je dat een van die andere 135 aanwezigen niet opmerkt dat die 5 met iets bezig zijn dat niet door de beugel kan?quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:09 schreef MarieAlice het volgende:
Bij dergelijke werken krijgen meestal kleine groepjes deeltaken, waar de andere groepen zich niet mee bezighouden, omdat het allemaal heel erg snel en nauwgezet moet gaan. Je zou dus in principe genoeg kunnen hebben aan 4 werkmannen en een voorman die op de hoogte zijn om zoiets als jij zegt te kunnen laten plaatsvinden.
En daar dan niet via een persbericht ruchtbaarheid aan geven.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe voorkom je dat een van die andere 135 aanwezigen niet opmerkt dat die 5 met iets bezig zijn dat niet door de beugel kan?
jokkebrok probeert dat te pareren door te stellen dat ik denk dat iedereen alles weet en alles ziet.
Tja, daar gaat het niet om. Om te lekken hoeft niet iedereen die aanwezig is alles te zien, slechts een enkeling is voldoende.
Dan kun je veel beter een klein onderhoud plannen, bijv. draden vernieuwen boven het plafond en dan slechts met die 5 man op de vloer zijn om de boel aan te leggen.
Omdat als er pakweg vijf mensen aan een plafond bezig zijn, en een ervan dan nog de baas is, die staat te controleren wat er gebeurt, de andere 135 die zelf echt tegen de klok aan het gaan zijn om alles op tijd rond te krijgen daar niet op gaan staan kijken. Klinkt raar, maar zo werkt het wel, mensen kijken niet naar wat anderen staan te doen als ze zelf een taak met een deadline hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar hoe voorkom je dat een van die andere 135 aanwezigen niet opmerkt dat die 5 met iets bezig zijn dat niet door de beugel kan?
jokkebrok probeert dat te pareren door te stellen dat ik denk dat iedereen alles weet en alles ziet.
Tja, daar gaat het niet om. Om te lekken hoeft niet iedereen die aanwezig is alles te zien, slechts een enkeling is voldoende.
Dan kun je veel beter een klein onderhoud plannen, bijv. draden vernieuwen boven het plafond en dan slechts met die 5 man op de vloer zijn om de boel aan te leggen.
Advocaat van de duivel: Of net wel he.quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
En daar dan niet via een persbericht ruchtbaarheid aan geven.
Maar dan heeft een van die 135 sleutel 12 nodig en besluit om bij die 5 te kijken of die hem hebben...quote:Op vrijdag 8 april 2016 09:35 schreef MarieAlice het volgende:
Omdat als er pakweg vijf mensen aan een plafond bezig zijn, en een ervan dan nog de baas is, die staat te controleren wat er gebeurt, de andere 135 die zelf echt tegen de klok aan het gaan zijn om alles op tijd rond te krijgen daar niet op gaan staan kijken. Klinkt raar, maar zo werkt het wel, mensen kijken niet naar wat anderen staan te doen als ze zelf een taak met een deadline hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |