Een krijgsmacht?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef Klokov het volgende:
Ongeacht de mensen achter het referendum en hun beweegredenen vind ik het goed hierover te kunnen stemmen. Normaliter zie ik het belang van de EU wel in, zo ben ik o.a. een groot voorstander van een Europese krijgsmacht. In deze kwestie vind ik echter dat de EU zijn hand heeft overspeeld en een grote bijdrage heeft geleverd aan de instabiliteit in Oekraine. Bovendien denk ik niet dat Oekraine een land is waar je als EU je vingers aan wil branden.
Inherent aan de open grenzen w.m.b. Dat er een mogelijke terrorist richting Belgie gaat horen ze volgens mij continu.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Een krijgsmacht?
Ha laat me niet lachen naar hoeveel tijd kreeg Belgie te horen dat er een mogelijke terrorist richting hun land kwam?
Oh dat zijn die clubjes die het hele verdrag met de Oekraïne geen reet kan schelen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Geenpeil is de meest opvallende verschijning, maar er zijn meerdere organisatoren achter dit referendum, waaronder het Forum voor de Democratie en nog wat saaie politieke clubjes.
Zou best kunnen wezen misschien scheelt het ze wel meer hoe het hier is en gaat?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh dat zijn die clubjes die het hele verdrag met de Oekraïne geen reet kan schelen?
Oh en dan gaan we maar een referendum over niks organiseren? Want dat is zo een vooruitgang op de bestaande situatie?quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou best kunnen wezen misschien scheelt het ze wel meer hoe het hier is en gaat?
Ik weet het niet, heb je toevallig vanmiddag niet politiek 24 gekeken, die sp man en die van de vvd?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh en dan gaan we maar een referendum over niks organiseren? Want dat is zo een vooruitgang op de bestaande situatie?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh dat zijn die clubjes die het hele verdrag met de Oekraïne geen reet kan schelen?
quote:"Oekraïne kan ons natuurlijk niets schelen, dat moet u begrijpen”, zegt historicus Arjan van Dixhoorn, voorzitter van het burgercomité.
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419quote:Van Houwelingen: „Eerst hebben we twee jaar gewacht op de nieuwe referendumwet die vorig jaar zomer van kracht werd. Vervolgens hebben we op de website van de Kiesraad gekeken welke wetten en internationale verdragen referendabel waren. Een van de eerste was het associatieverdrag met Chili. Toen wisten we dat het associatieverdrag met Oekraïne, waar toen al veel om te doen was, waarschijnlijk ook referendabel zou worden. Dat verdrag zou eerst op 30 juni in de Eerste Kamer worden behandeld. En dan zou het dus, en dit verzin ik niet, net niet referendabel zijn, want de referendumwet ging op 1 juli in. Dus toen hebben we, en ik weet tot op de dag van vandaag niet of daar wat mee is gebeurd, een mail gestuurd naar zowel de SP als de PVV met het verzoek om de behandeling een week uit te stellen. En dat gebeurde. Toen dachten we, hé, dit zou weleens wat kunnen worden. Daarop zijn we bij GeenStijl langsgegaan.”
Welke bestaande situatie hebben we het slecht in Nederland?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Want dat is zo een vooruitgang op de bestaande situatie?
Ik gok op 23%. De ja stemmers blijven thuis en de nee stemmers zijn te lui om uit hun stoel te komen.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:14 schreef sonnyspek het volgende:
Op hoeveel procent opkomst komen we morgen uit? Ik ga voor 38%.
Ga voor minimaal net over de 30 % hoop natuurlijk op 100%!quote:Op woensdag 6 april 2016 00:14 schreef sonnyspek het volgende:
Ook daar zou ik niet raar van op kijken aangezien naar mijn mening toch al het een en ander bekokt stoofd is?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:15 schreef Paradoxie het volgende:
[..]
Ik gok op 23%. De ja stemmers blijven thuis en de nee stemmers zijn te lui om uit hun stoel te komen.
Je vergeet nu wel eventjes wie binnen de EU de baas zijn: de eerste ministers van de staten die lid zijn van de EU. Ieder van hen kan met een veto alles tegenhouden.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja slimmerik; de EU kan helemaal zelfstandig handelsverdragen afsluiten. Daarvoor is geen unanieme instemming van de lidstaten nodig. Dus alles wat er in dat verdrag staat dat over handel gaat wordt op geen enkele manier geraakt door dat nep-referendum van morgen.
Ja, want meer democratie.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Oh en dan gaan we maar een referendum over niks organiseren? Want dat is zo een vooruitgang op de bestaande situatie?
30-50%, minder dan wat ik hoopte maar het volstaat.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:14 schreef sonnyspek het volgende:
Boeiend, hun doel is nobel: meer directe democratie en het opblazen van de EU.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:02 schreef J.B. het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/next/20(...)iets-schelen-1606419
Ik ook maar dat hoeft niet via de EU te gebeuren! Ik zie liever een paar kleinere blokken die op onderdelen samenwerken met elkaar op pragmatische basis (leger, douane, onderzoek, infrastructuur) en die zich voor de rest niet bemoeien met elkaars beleid.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:54 schreef Klokov het volgende:
zo ben ik o.a. een groot voorstander van een Europese krijgsmacht.
Eens.quote:In deze kwestie vind ik echter dat de EU zijn hand heeft overspeeld en een grote bijdrage heeft geleverd aan de instabiliteit in Oekraine. Bovendien denk ik niet dat Oekraine een land is waar je als EU je vingers aan wil branden.
quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:28 schreef Igen het volgende:
En het is volstrekt logisch dat je alleen maar aan minstens 300.000 handtekeningen kan komen door een polemiserende campagne. Als je zo'n campagne gelijk als reden ziet om niet te willen gaan stemmen, dan ben je dus, of je het wilt of niet, de-facto gewoon tegen het middel van het referendum.
Veel wijsheid gewenst. Als je maar gaat stemmen.quote:
Ik heb geen goede glazen bol en ook al heb je waarschijnlijk helemaal gelijk dat de EU-trein toch wel doordendert bij een duidelijk Nee, of bij een lage opkomst met een uitslag waaruit duidelijk blijkt dat Ja taktisch is weggebleven, dan worden de mensen wel pissig natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 23:35 schreef HiZ het volgende:
Ja slimmerik; de EU kan helemaal zelfstandig handelsverdragen afsluiten. Daarvoor is geen unanieme instemming van de lidstaten nodig. Dus alles wat er in dat verdrag staat dat over handel gaat wordt op geen enkele manier geraakt door dat nep-referendum van morgen.
Van de UKIP....quote:Op woensdag 6 april 2016 07:21 schreef 99.999 het volgende:
Waar duikel je die malligheid toch allemaal op Tom?
Nee, dat kunnen die regeringsleiders helemaal niet; zodra het over handel gaat is het allemaal een kwestie van gekwalificeerde meerderheden en het EP. Een veto over een handelsverdrag heeft geen enkele lidstaat.quote:Op woensdag 6 april 2016 00:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je vergeet nu wel eventjes wie binnen de EU de baas zijn: de eerste ministers van de staten die lid zijn van de EU. Ieder van hen kan met een veto alles tegenhouden.
[..]
Ja, want meer democratie.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |