abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184066937
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
99s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:40 schreef chufi het volgende:
Paella

Ik gebruik de methode, geen vast recept.

- Gooi wat olie in de pan en bak je vlees (ik had nu kippedijfilets)
- Wanneer het een kleurtje krijgt gooi je de groenten erbij (ik had nu groene asperges, wortels en snijbonen)
- Wanneer je denkt mooi, voeg dan wat tomaten puree toe (ik had 2 verse gemengd met wat teentjes knoflook uit de mixer) en strooi hier wat rood paprika poeder (ik had pikant,e) door en roer direct goed door, even kort aanbakken.
- Voeg water of bouillon (ik had groente) toe tot net boven de handvaten en laat dit even koken.
- Als het water wat is ingekookt (2 mm of zo) voeg je de paella-rijst toe (een richel over de hele diameter tussen de handvaten) tot het boven het water. Meng hierdoor je saffraan (ik had nog een zakje speciaal poeder) en verdeel de rijst over de rest van de pan.
- Voeg indien gewenst ook gelijk bv. Limabonen (gewerkt en gekookt of zoals ik had uit een potje) en roer het nog even.
- Zet het geheel even goed aan de kook en zet het vuur na een minuten lager.. probeer niet te roeren. Laat het langzaam gaar en droogkoken en voeg eventueel nog wat water toe.
- vlak voor het einde kun je er wat ontdooide garnalen op laten garen en een wat takjes rozemarijn.
- Als je vind dat ie gaar is, zet je het vuur uit en laat je het nog even afgedekt 10 rusten (bv. onder zilverpapier)

Eet smakelijk

[ afbeelding ]
Oh, dat ziet er lekker uit, chufi. Nog nooit zelf gemaakt. Dit ga ik een keer proberen. :9
Opgeven is geen optie
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')