Heel goed voor een ventquote:Op zaterdag 2 april 2016 16:36 schreef matthias24 het volgende:
ik heb net een zwangerschaps test gedaan en de uitslag is positief! ik ben dus weer zwanger geworden.goed he!? dat betekent dat ik binnenkort weer rondloop met een dikke buik.
Ik ookquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef Chanty het volgende:
Ik heb netde hema leeggeshopt. Die hadden drie rekken staan met babykleding flink afgeprijsd dus ik heb zowel voor beeb als voor Lucas ingeslagen![]()
Welkom nieuwe zwangeren
Wil je mijn UD aanpassen naar 8 oktober aub?quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Gedaan!quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:21 schreef Saarah het volgende:
Wil je mijn UD aanpassen naar 8 oktober aub?
och wat schetig ♡quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo, ik heb net een grote bestelling voor zwangerschapskleding geplaatst bij de C&A webshop. Met kortingscode GLAMOUR20 krijg je vandaag korting op alles, ook op afgeprijsde artikelen. En dus ook op deze lieve rompertjes van biologisch katoen:
[ afbeelding ]
Oh dat scheelt weer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:52 schreef Unihipili het volgende:
Besluiteloosheid?
Ik kan niet echt veel vinden bij C&A, dan maar niks.
1DSaar heeft zo'n elektrode gehad op haar bolletje, Nu kan ze het mij niet vertellen maar afgaande op hoe zij na de bevalling was, durf ik te zeggen dat zij er weinig/tot geen last van had, wij vonden het vooral naar dat ze een gaatje in dr bol had..quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
In online shoppen ben ik ook heel goed. En dan laat ik het bezorgen als vriendje op het werk isMaar wel echt allemaal kleertjes en nuttige dingen die we écht nodig hebben hoor
![]()
Ik heb vrijdag weer controle gehad en gelukkig is mijn bloeddruk weer normaal aan het doenWel iedere week controle, maar dat vind ik alleen maar geruststellend.. Én ik heb een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog over mijn bevalling
Onze insteek is een 'normale' vaginale bevalling, maar ze heeft wel eerlijk aangegeven dat de drempel naar een keizersnede laag ligt, in verband met de risico's. Mochten de weeën niet doorzetten, de ontsluiting niet vorderen, of de baby heeft het moeilijk, dan gaan ze geen truukjes en opwekkers ofzo gebruiken, maar dan ligt de prioriteit gewoon bij het halen van de baby. En als dat met een keizersnede veiliger gaat, dan doen we dat. Laat dat nou precies zijn hoe ik er zelf ook over denk: graag een vaginale bevalling, maar we nemen geen risico's en bij problemen gaan we naar de OK.
Wat ik zelf wel heel erg graag wil is een spontane bevalling afwachten. Ik las dat een geplande keizersnede vaak met 39 weken wordt gedaan, maar ik zou het fijn vinden als de baby/mijn lichaam zelf aan kunnen geven wanneer het er klaar voor is (klinkt misschien een beetje zweverig, maar voor mijn gevoel scheelt dat zoveel). Gelukkig heeft de gynaecoloog me laten weten dat ik gewoon tot 42 weken af mag wachten, zolang de baby het nog goed doet. Als er dan nog steeds niets aan het gebeuren is, kan er altijd nog een (geplande) keizersnede gedaan worden. (inleiding liever niet)
Al met al een hoop duidelijkheid gekregen dus en ik merk dat dat in mijn hoofd ook rust geeft. Dat ik gewoon overtijd mag en het spontaan af mag wachten. En dat er niet eeuwig zal wordt gerekt en truukjes en foefjes worden uitgehaald.
Het enige wat ik me later pas bedacht: in verband met de risico's zal de baby de gehele bevalling in de gaten worden gehouden. Prima, gezien mijn verleden met L vind ik het alleen maar fijn dat ze kijken of alles nog goed gaat. Dat betekent een CTG neem ik aan. Maar als de CTG het signaal slecht oppikt denkt ik dat ze zo'n elektrode op het hoofdje 'plakken' (wat dus eigenlijk schroeven is...). Ik weet nog niet wat ik daarvan vindMaar niet weten of het nog goed gaat met de baby is ook niet fijn.
Is er iemand die echt weet hoeveel 'last' de baby heeft van zo'n elektrode? En hoe noodzakelijk het is? Mignonne misschien?
Wat een hoop stof voor je tot nadenken zo..quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
In online shoppen ben ik ook heel goed. En dan laat ik het bezorgen als vriendje op het werk isMaar wel echt allemaal kleertjes en nuttige dingen die we écht nodig hebben hoor
![]()
Ik heb vrijdag weer controle gehad en gelukkig is mijn bloeddruk weer normaal aan het doenWel iedere week controle, maar dat vind ik alleen maar geruststellend.. Én ik heb een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog over mijn bevalling
Onze insteek is een 'normale' vaginale bevalling, maar ze heeft wel eerlijk aangegeven dat de drempel naar een keizersnede laag ligt, in verband met de risico's. Mochten de weeën niet doorzetten, de ontsluiting niet vorderen, of de baby heeft het moeilijk, dan gaan ze geen truukjes en opwekkers ofzo gebruiken, maar dan ligt de prioriteit gewoon bij het halen van de baby. En als dat met een keizersnede veiliger gaat, dan doen we dat. Laat dat nou precies zijn hoe ik er zelf ook over denk: graag een vaginale bevalling, maar we nemen geen risico's en bij problemen gaan we naar de OK.
Wat ik zelf wel heel erg graag wil is een spontane bevalling afwachten. Ik las dat een geplande keizersnede vaak met 39 weken wordt gedaan, maar ik zou het fijn vinden als de baby/mijn lichaam zelf aan kunnen geven wanneer het er klaar voor is (klinkt misschien een beetje zweverig, maar voor mijn gevoel scheelt dat zoveel). Gelukkig heeft de gynaecoloog me laten weten dat ik gewoon tot 42 weken af mag wachten, zolang de baby het nog goed doet. Als er dan nog steeds niets aan het gebeuren is, kan er altijd nog een (geplande) keizersnede gedaan worden. (inleiding liever niet)
Al met al een hoop duidelijkheid gekregen dus en ik merk dat dat in mijn hoofd ook rust geeft. Dat ik gewoon overtijd mag en het spontaan af mag wachten. En dat er niet eeuwig zal wordt gerekt en truukjes en foefjes worden uitgehaald.
Het enige wat ik me later pas bedacht: in verband met de risico's zal de baby de gehele bevalling in de gaten worden gehouden. Prima, gezien mijn verleden met L vind ik het alleen maar fijn dat ze kijken of alles nog goed gaat. Dat betekent een CTG neem ik aan. Maar als de CTG het signaal slecht oppikt denkt ik dat ze zo'n elektrode op het hoofdje 'plakken' (wat dus eigenlijk schroeven is...). Ik weet nog niet wat ik daarvan vindMaar niet weten of het nog goed gaat met de baby is ook niet fijn.
Is er iemand die echt weet hoeveel 'last' de baby heeft van zo'n elektrode? En hoe noodzakelijk het is? Mignonne misschien?
quote:Op zondag 3 april 2016 11:59 schreef Crumpette het volgende:
Pollenhormonen? Anyone?
dat je daar aan denkt! Zou echt geen moment in me opkomen gezien geen van ons allergisch is voor buitenlucht
.
Ja, het idee van een schroefje in zo'n klein, gaaf hoofdje klinkt voor mijn gevoel niet prettig, maar het zit er inderdaad niet voor niets en wat ik ook al zei: het idee dat je niet weet hoe je babietje het doet is ook niet echt fijn natuurlijk.quote:Je bevalplannen klinken goed! Zo'n electrode heeft W ook gehad.. tsja.. ik ben geen professional, maar het lijkt me niet het meest ingrijpende aan zo'n bevalling voor je babyuberhaupt een veelbewogen dag!
Ik wil er ook wel inquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gedaan!
Nieuwe zwangeren: laat maar weten als je ook in de OP wil.
Lucas had zo'n elektrode en heb nooit het idee gehad dat hij daar last van had, maar geen idee hoe dat in de buik is. Het was echt een speldenprikpuntje op zijn hoofdbil, net als na een bloedafname. Persoonlijk denk ik dat het daarmee te vergelijken is, als de bloedpriknaald eenmaal zit voel je dat ook niet meer. Maar dat is mijn indruk.quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
![]()
kom er straks op terug, nu ff voeden.quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
![]()
Lief dat je er naar vraagt. Het gaat wel oke met ze. Hopen dat ze snel weer zwanger mogen zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Arja het volgende:
Fien, hoe is het eigenlijk met je broer en zijn vriendin?
Oh maar ik hoor dat wel regelmatig in verloskamers hoor. Ik ga even een draadje op het hoofdje plakken. Ik ben daar niet zo van. We hoeven er ook geen enorm drama van te maken maar mensen hebben wel het recht om te weten wat je met hun kind doet. Vind ik. (en je moet wel weten waar je toestemming voor geeft).quote:Op zondag 3 april 2016 22:02 schreef Dyre het volgende:
Helder antwoord mignonne, bedankt!
Het 'plakken' is niet iets wat mijn gynaecoloog zelf heeft benoemd, pas na het gesprek begon ik na te denken over wat 'continue in de gaten houden' betekent en ik lees hier vaak dat het plakken wordt genoemd, terwijl het dat eigenlijk niet is.
Maar met jouw uitleg vind ik schroeven inderdaad ook niet het juiste woord. Er wordt niks het schedeltje ingedraaid ofzo, fijn om te weten
Ik ben meteen wat online wat folders door gaan lezen van het ziekenhuis en ik lees dat ze inderdaad draadloze én waterproof ctg's hebben. Die gaat op mijn lijstje voor het volgende gesprek
(want dan zul je altijd zien dat ze er maar 1 of 2 hebben en die net niet beschikbaar zijn ofzo, geen idee hoe dat werkt)
Ik smeer hier jn Portugal kwistig met factor 50 van Biodermal, vind ik fijnste voor gezicht. En echt geen zin in zwangerschapsmasker. Had ooit een collega die het vreselijk erg had van een zwangerschap van jaren ervoorquote:Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Arja het volgende:
He bah Eresh, beterschap!
Fien, hoe is het eigenlijk met je broer en zijn vriendin?
Wij hebben net een terrasje gepakt in het zonnetje. Heerlijk, ik loop op zonne-energie. Kan er ondertussen wel naar uitkijken om straks ook weer een keer een wijntje te kunnen drinken.
Hoe zit dat eigenlijk met een "zwangerschapsmasker"? Moet je je nu al insmeren? En echt sunblock of gewoon met een factor? En geldt dat ook voor mensen als ik die maar weinig verkleuren in de zon?
Hey vakantieganger. Nog kuilen gegraven, ouwe Duitser?quote:Op zondag 3 april 2016 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik smeer hier jn Portugal kwistig met factor 50 van Biodermal, vind ik fijnste voor gezicht. En echt geen zin in zwangerschapsmasker. Had ooit een collega die het vreselijk erg had van een zwangerschap van jaren ervoor
In Nederland nog niet gesmeerd maar als er een zonnetje is ga ik wel smeren. Beter teveel dan te weinig.
Normaal ben ik in Nederland niet zo enorm van het smeren, vitamine D is immers ook belangrijk, maar echt geen zin dus in bruine chocomelk vlekken toet
Nee vandaag was het bewolkt en koud, dus bergen in gegaan (met de auto, anders gaat mijn bekken jankenquote:Op zondag 3 april 2016 22:42 schreef Arja het volgende:
[..]
Hey vakantieganger. Nog kuilen gegraven, ouwe Duitser?
Biodermal, goed idee, ik heb wel een gevoelige huid.
Tevens 29 weken-boks!
Wat schattig.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo, ik heb net een grote bestelling voor zwangerschapskleding geplaatst bij de C&A webshop. Met kortingscode GLAMOUR20 krijg je vandaag korting op alles, ook op afgeprijsde artikelen. En dus ook op deze lieve rompertjes van biologisch katoen:
[ afbeelding ]
Lief dat je het vraagt. Met de kleine gaat het super. Ze doet het goed. Met mij wat minder helaas.quote:Op maandag 4 april 2016 08:34 schreef Arja het volgende:
Hey gaddle, hoe is het met jou? En de kleine?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja, en de jumpsuit. Disclaimer: zwart laat lastig fotograferen, ik kijk een beetje moeilijk, en je ziet het kanten(!) achterkantje niet. En voor de dames die nu gaan zeggen dat dit niet kan ivm 28x plassen per dag. Hij is zo naar benedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vitamine K gaat maar in kleine hoeveelheden over de placenta en naar de moedermelk, helaas!quote:Op maandag 4 april 2016 00:49 schreef dodoria het volgende:
Maar ik vraag me af or er een mogelijkheid is dat Ik de injectie krijg vlak voor de geboorte en dat dat dan nog door de placenta gaat naar de baby? Of via de borstvoeding?
Zou mij ook niet boeien maar soms denken mensen daar anders over.quote:Op maandag 4 april 2016 08:59 schreef Quoi het volgende:
Dat wist ik niet GM, maar het maakt me geen drol uit
Hoop voor je dat het meevalt, de 'naweeën' van je val!
Dat zou mij inderdaad ook helemaal niets uitmakenquote:Op maandag 4 april 2016 08:59 schreef Quoi het volgende:
Dat wist ik niet GM, maar het maakt me geen drol uit
Hoop voor je dat het meevalt, de 'naweeën' van je val!
Oh dat heb ik ook... bij Saar was ik de eerste 10-12 weken kotsmisselijk en nu maar af en toequote:Op maandag 4 april 2016 09:53 schreef Roomsnoes het volgende:
Quoi, toffe buit! Poesjes <3 O heeft een pyjamapakje met die poesjes. En staat je goed, die jumpsuit!!
En ik was even vergeten hoe gruwelijk moe je kan zijn van de zwangerschap. Dat je de moeheid door je lijf voelt stromen. Vind het rot tegenover O, maar ja. Ze krijgt er een broertje of zusje voor terug, dus ze vergeeft het me vast wel
Maar ik ben maar heel af en toe misselijk![]()
Dat is nu zoveel aangenamer dan bij O!
quote:Op maandag 4 april 2016 08:42 schreef Quoi het volgende:
Zo, we zijn er weer. Ik ben uitgerust, dat merk ik, maar erg ontspannen was het weekend niet. Een gestresste opdrachtgever die ineens van alles van me verwachtte in mijn vrije weekend (terwijl ik de vorige weekenden al doorwerkte) kon ik lastig hebben. Ik heb mijn grens duidelijk aangegeven en niks gedaan (uiteraard). Nog een weekje en dan is deze klus geklaard. Dan gaat er een klein vlaggetje uit.
Tot een uur of 9 mag ik van mezelf bij de C&A webshop shoppen![]()
Eerst even mijn té scheetige stoeremannenkleding showen. Allemaal wat groter gekocht, dus voor de winter. Met poesjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja, en de jumpsuit. Disclaimer: zwart laat lastig fotograferen, ik kijk een beetje moeilijk, en je ziet het kanten(!) achterkantje niet. En voor de dames die nu gaan zeggen dat dit niet kan ivm 28x plassen per dag. Hij is zo naar benedenDie mannetjeskledingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
En staat je goed, die jumpsuit!![]()
Gisteren liepen we hier even over een zigeunermarkt en al die marktwijven proberen me enorm hoerige strapless jurken aan te smeren in maat tent, met van die elastieken ruches en in de meest kleurige patronen zoals een jaren '90 DJ Paul Elstak clip eruit zag
Zijn maar snel ergens anders heen gegaan, lazer toch op met je zooi![]()
Ik krijg wel vind ik vrij snel dikke voeten merk ik sinds paar dagen. Weet niet zo goed wat daartegen helpt behalve af en toe als het mogelijk is pootjes omhoog. Thuis maar even uitzoekenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Piemelindebuuk!quote:Op maandag 4 april 2016 10:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ook... bij Saar was ik de eerste 10-12 weken kotsmisselijk en nu maar af en toeveel fijner zo! maar maakt me ook onzeker
Heb je dit al voorgelegd aan je verloskundige?quote:Op maandag 4 april 2016 12:52 schreef Leonietje83 het volgende:
Pffff even een egopost...
Vandaag 39 weken en ik ben het zat.
Overdag gaat het prima. Gezellig afspreken, bijkomen op de bank met pootjes omhoog en Netflix. Gezellig gedraai en gewoel in m'n buik. Maar die nachten... Ik slaap al maanden slecht maar sinds donderdag is het pas echt drama. Alles doet zeer, rug, bekken, heupen, zenuwbeknelling in m'n been. Kan geen houding meer vinden en slaap steeds niet langer dan 45 min en lig van de 11 uur op bed er 5 wakker. Ben zo bang dat als dit nog meer dan een week zo blijft, ik helemaal kapot aan bevalling en kraamweek moet beginnen... Laat Gup dan please vandaag of morgen buiten komen spelen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Dat klinkt niet zo best Gaddle. Is er een verklaring voor de pijn?quote:Op maandag 4 april 2016 08:41 schreef Gaddle het volgende:
[..]
Lief dat je het vraagt. Met de kleine gaat het super. Ze doet het goed. Met mij wat minder helaas.
Ik ben afgelopen week (tijdelijk, dat hoop ik tenminste) gestopt met werken. Ik heb veel pijn in mijn buik. Ik kan net een uurtje overeind zitten.
Hoe is het met jou?
quote:Op maandag 4 april 2016 16:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn dat het bespreekbaar is leonietje.
Even een vraag onder spoiler ivm genante en tmi...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 april 2016 16:43 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn dat het bespreekbaar is leonietje.
Even een vraag onder spoiler ivm genante en tmi...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Ach, echt?quote:Op maandag 4 april 2016 16:44 schreef Arja het volgende:
[..]
Crump dat is echt een bakerpraatje. Ik ben geen dag misselijk geweest en draag toch echt een meisje.
Ik geloof daar ook in hoor, waarschijnlijk zijn de meisjes van de niet-misselijk mama's gewoon een soort halve kerels.quote:Op maandag 4 april 2016 19:10 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ach, echt?ik geloofde dat echt namelijk! Ermagherd misschien krijg ik ook een meisje
Of de moeders zelf juist. zoals ikquote:Op maandag 4 april 2016 19:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik geloof daar ook in hoor, waarschijnlijk zijn de meisjes van de niet-misselijk mama's gewoon een soort halve kerels.
Ik krijg dus geen jongetje..?quote:Op maandag 4 april 2016 19:10 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ach, echt?ik geloofde dat echt namelijk! Ermagherd misschien krijg ik ook een meisje
Dit verklaart waarom mijn dochter nog steeds voor jongen wordt aangezienquote:Op maandag 4 april 2016 19:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik geloof daar ook in hoor, waarschijnlijk zijn de meisjes van de niet-misselijk mama's gewoon een soort halve kerels.
quote:Op maandag 4 april 2016 20:01 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Fak dan had ik toch niet met die harige moeten vozen laatst.
Ach. Ze zien er fluffy uit.
Haha bij saar ben ik kotsmisselijk geweest en dat is echt een bouwvakker op hakken...quote:Op maandag 4 april 2016 19:42 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jaaa dat dacht ik al. Leuk hoor twee meiskesquote:Op maandag 4 april 2016 20:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Totaal niet bijgelezen maar: ik ook
Jij weet het nu zeker dmv geslachtsbepaling?quote:Op maandag 4 april 2016 20:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Totaal niet bijgelezen maar: ik ook
quote:Op maandag 4 april 2016 20:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Jij weet het nu zeker dmv geslachtsbepaling?![]()
Ik. Voor mij was het vooral 's morgens poetsen met een lege maag en dan bij voorkeur in twee of drie stappen, dus bv onderkaak poetsen, douchen en dan bovenkaak. Verder spoelen na het provisorisch poetsen. Maar zwangerschap 1 kostte me zo een tand en ik heb het idee dat het voor 2 ook geldt.quote:Op maandag 4 april 2016 20:39 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wie had hier nou ook moeite met tandenpoetsen? Ik ben dus welgeteld maar 1 dag goed misselijk geweest, maar tandenpoetsen is steeds vaker kokhalzen. Vanochtend met spugen maar ik had nog niks gegeten.![]()
+1. Ook met staartjes.quote:Op maandag 4 april 2016 19:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dit verklaart waarom mijn dochter nog steeds voor jongen wordt aangezien
Proest, misschien was GM inderdaad niet de beste om te quoten in dit geval.quote:Op maandag 4 april 2016 20:47 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga wel lachen als je gewoon een jongen krijgt hoor GM
Oh, etappes, dat is wel een idee want het gebeurt niet meteen. Ik zat meer te denken aan andere tandpasta of andere tandenborstel, maar dat helpt zeker niet?quote:Op maandag 4 april 2016 20:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik. Voor mij was het vooral 's morgens poetsen met een lege maag en dan bij voorkeur in twee of drie stappen, dus bv onderkaak poetsen, douchen en dan bovenkaak. Verder spoelen na het provisorisch poetsen. Maar zwangerschap 1 kostte me zo een tand en ik heb het idee dat het voor 2 ook geldt.
(En het is nu bij 23 weken nog niet helemaal over)
Andere tandpasta deed voor mij niets. Tijdelijk overschakelen naar met de hand ipv elektrisch hielp wel iets.quote:Op maandag 4 april 2016 20:50 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, etappes, dat is wel een idee want het gebeurt niet meteen. Ik zat meer te denken aan andere tandpasta of andere tandenborstel, maar dat helpt zeker niet?
Tussen zwangerschap 1 en 2 ging het wel gewoon goed?quote:Op maandag 4 april 2016 20:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Andere tandpasta deed voor mij niets. Tijdelijk overschakelen naar met de hand ipv elektrisch hielp wel iets.
Lege maag was voor mij het belangrijkste. Had ik ook maar een paar slokken water op dan viel er wat te kotsen en ging het echt los.
Ik ookquote:Op maandag 4 april 2016 20:47 schreef Crumpette het volgende:
Ik ga wel lachen als je gewoon een jongen krijgt hoor GM
Dat dan weer wel. Bij Otje was het met een week of 18 helemaal over.quote:Op maandag 4 april 2016 21:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Tussen zwangerschap 1 en 2 ging het wel gewoon goed?
Fijn dat het niet een permanente negatieve associatie wordt, dan houd je geen tanden meer over.quote:Op maandag 4 april 2016 21:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Dat dan weer wel. Bij Otje was het met een week of 18 helemaal over.
Maar misschien ter geruststelling, ik heb sowieso altijd een vrij sterkte kokhalsreflex bij dingen in mijn mond gehad. Was en is een uitdaging bij de tandarts.quote:Op maandag 4 april 2016 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Fijn dat het niet een permanente negatieve associatie wordt, dan houd je geen tanden meer over.
Oh daar zou ik als beta-persoon ook niet blij mee zijn, krijg je niet een nieuwe poging? In de richtlijn staat dat ze het 3x opmeten en "De echoscopist moet geduldig zijn. Kan geen goede NT-meting verkregen worden, overweeg dan om de meting op een later tijdstip (of een aantal dagen later) opnieuw te proberen."quote:Op maandag 4 april 2016 21:45 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Wij hebben vandaag weer baby gespiekt! NT meting gehad. Helaas kon ze het maar één keer meten, kind lag niet goed en was niet van plan te draaien. Beetje jammer wel, als beta-persoon ben ik van N=1 en 1 meting zegt niks, maar goed. Ze zei dat het een goede meting was, bij de goede ligging. Het was ver onder de 3,5 dus ook geen twijfelgeval wat haar betreft. We zullen het er maar mee moeten doen! Verder zag alles er gelukkig weer goed uit.
Oh ik prijs mezelf ook gelukkig hoor, want ik heb de rest van de dag nergens last van.quote:Wat lastig dat sommigen van jullie zo'n last hebben van misselijkheid, bij tandenpoetsen ook lees ik. Ik heb geen tips, tot nu toe zelf nergens last van gehad (ik prijs mezelf gelukkig!)
Ik heb het nog gevraagd en ze zei dat de meting zo goed was dat ze hem wel wilde gebruiken. Sowieso krijg je geen nieuwe natuurlijk maar worden er gewoon weer kosten in rekening gebracht als je nog een keer gaat. Dat zou ik niet zo erg vinden hoor trouwens. En ik heb nog maar 4 dagen, kan tot 13.4 dacht ik. En ze was wel geduldig hoor. Ik werd er zelf ongeduldig van, ik ben snel afgeleid/aandacht kan ik moeilijk lang op 1 ding houden (ja, zelfs hiervan haha). Ze heeft wel een halfuur op mijn buik lopen drukken/duwen (ik kreeg er een beetje buikpijn van), ik moest wiebelen, springen, hoesten, maar niks hielp. Kind lag met twee seconden weer in z'n holletje 😁quote:Op maandag 4 april 2016 21:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh daar zou ik als beta-persoon ook niet blij mee zijn, krijg je niet een nieuwe poging? In de richtlijn staat dat ze het 3x opmeten en "De echoscopist moet geduldig zijn. Kan geen goede NT-meting verkregen worden, overweeg dan om de meting op een later tijdstip (of een aantal dagen later) opnieuw te proberen."
[..]
Oh ik prijs mezelf ook gelukkig hoor, want ik heb de rest van de dag nergens last van.
Ik kan me wel voorstellen dat die 2e/3e meting vooral van belang is als de 1e meting net wel/niet binnen de normale marge valt.quote:Op maandag 4 april 2016 22:10 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Ik heb het nog gevraagd en ze zei dat de meting zo goed was dat ze hem wel wilde gebruiken.
Eigenwijs!quote:Kind lag met twee seconden weer in z'n holletje 😁
De verloskundige schuift het op groeipijn van de baarmoeder. Hopelijk word het minder en kan ik straks weer wat meer. Fijn dat het goed gaat bij jou.quote:Op maandag 4 april 2016 16:44 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat klinkt niet zo best Gaddle. Is er een verklaring voor de pijn?
Met mij goed. Heb veel gehoest maar dat begint minder te worden. Ben aan het aftellen naar verlof, maar tot die tijd nog erg druk. Ik geniet erg van de zwangerschap en het getrappel. Al had het vannacht wel wat minder gekund. Emmy had tot 4 uur s nachts een feestje in mijn buik![]()
Crump dat is echt een bakerpraatje. Ik ben geen dag misselijk geweest en draag toch echt een meisje.
Leonietje fijn dat er opties zijn. Hoe dan ook is het einde in zicht!
Fijn! En wat snel alweer dat je dan voor de termijnecho mag. Ik moet nu nog 2 weken wachten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Niet bijgelezen maar een hele mooie spartelende baby gezien. 9.4 weken. Maandag termijnecho.
Ja gelukkig wel ja.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:42 schreef Crumpette het volgende:
Knifty, al dat extra haar verdwijnt weer hoor! Helaas wel samen met je hoofdhaarmaargoed, daar merk je niks van met een stom knotje om je kinds grijpgrage vingers eruit te houden.
Ja ze doen dat hier tussen de 9 en 11 weken...quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:06 schreef snoenk het volgende:
[..]
Fijn! En wat snel alweer dat je dan voor de termijnecho mag. Ik moet nu nog 2 weken wachten.
Nee nu geen rood. Met de herfst ben ik koper, in de winter was het bruin met knal rode strepen in de schuine pluk en nu ben ik helemaal ontkleurd en meer zo de kleur van de foto.quote:Knifty wat pittig! Ook rood?dit is zeker niet je eerste kindje of wel
![]()
![]()
Jeej, het einde is echt in zicht! Succes met de laatste slapeloze nachtenquote:Op dinsdag 5 april 2016 13:58 schreef Leonietje83 het volgende:
Zo fijn... We hebben een einddatum. Ik weet nu hoeveel slapeloze nachten er nu nog maximaal zonder Gup zullen zijn. Hoop echt van harte dat het voor die tijd spontaan gebeurt maar zo niet, dan hoef ik niet meer te wanhopen!
Mini-mensje in de maakquote:Op dinsdag 5 april 2016 14:31 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Tnt sta ik op -2 maar dat was bij saar ook en dat vloog er na de 12 weken bij...![]()
Ik had nog een plaatje van mn baby
![]()
[ link | afbeelding ]
Ja dat snappen wij ook niet...quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:13 schreef Dyre het volgende:
[..]
Mini-mensje in de maak
waarom staat er 21w6d en 10 augustus als UD?
quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:57 schreef Crumpette het volgende:
Quoi, je darmen zitten heel sec natuurlijk altijd al onder je tetters. Maar ja, dingen schuiven wel flink naar boven om plaats te maken voor je (hoge) buik! Er zijn wel youtube filmpjes (animatie) die dat heel inzichtelijk maken. Dat je denkt oohh heen wonder al dat zuur/ademgebrek/etc.
GM loopt volgens mij in het zhs, daar echoden(?) ze bij mij ook iedere afspraak! Dat was ff wennen bij de 2e zwangerschap 'gewoon' bij de eerstelijns vkquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn gm! Ik zou lichtelijk ongerust zijn als ene kind er bij 21 wk er zo uit zag
Maar heb je twee echo's binnen 1 week?! Hoe kan een vk dat verantwoorden tegenover de ziektekostenverzekering?
Nazil, fijn dat het er allemaal goed uit ziet! Wel raar van de bloedingen, maar sommige vrouwen hebbend at veel. hopelijk verder geen narigheid.
Autorijden is een hel zeg. Dan ben ik dus wél godsgruwelijk misselijk. maar wel 9 weken hiephoera. Nog 4 weekjes bikkelen en dan is de kans groot dat ik me beter voel (als in het verleden behaalde resultaten enige garantie kunnen geven dan).
Oh ja erg hatelijk was dat. De vraag of die echo nou nodig was snapten ze ook gewoon nietquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
GM loopt volgens mij in het zhs, daar echoden(?) ze bij mij ook iedere afspraak! Dat was ff wennen bij de 2e zwangerschap 'gewoon' bij de eerstelijns vk
Maar dan kun je toch twee metingen of whatever tijdens een echo/afspraak doen?quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
GM loopt volgens mij in het zhs, daar echoden(?) ze bij mij ook iedere afspraak! Dat was ff wennen bij de 2e zwangerschap 'gewoon' bij de eerstelijns vk
Dat houd ik mezelf ook maar voor ja maar blijft moeilijk soms.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:07 schreef Crumpette het volgende:
Chanty bij jou is het ook een iets ander verhaal he, jouw lijf is aan het inhalen. Je bent bent prachtig zwanger!
Daar denken ze niet zo over na denk ik. Echoapparaat staat gewoon bij de vk in de kamer. Ik heb bijv bij E nooit het hartje met een doppler gehoord, altijd met een echo gekekenquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:00 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Maar dan kun je toch twee metingen of whatever tijdens een echo/afspraak doen?
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen zijn kijkje hoor. Maar het klinkt zo weinig effectief en dus duur.
Ik was 2 weken geleden +12,5 (toen 27 weken) en ik vind jouw bol supermooi. Ik draag helaas niet zo rond, maar breder of zo. En mijn borsten zijn enorm (en mijn enkels).quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:44 schreef Chanty het volgende:
Gm fijn dat alles goed is met je vlekje
Nazil ook nog alles in orde, nu nog even die twee weken uitzitten
Ikke wil je die enting alsnog laten zetten? Ik heb vrijdag weer controle, wil t dan ook bespreken.
En wat komen jullie allemaal weinig aan! Ik zat vorige week op +16 (vandaag 29 weken). Het lukt me niet om de weegschaal helemaal te vermijden maar ik hou mezelf voor dat de vk mijn gewicht geen issue vindt.
Ja nu maak ik mij dus weer druk over dat uitstrijkje, wat alsquote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Nazil, fijn dat het er allemaal goed uit ziet! Wel raar van de bloedingen, maar sommige vrouwen hebbend at veel. hopelijk verder geen narigheid.
Autorijden is een hel zeg. Dan ben ik dus wél godsgruwelijk misselijk. maar wel 9 weken hiephoera. Nog 4 weekjes bikkelen en dan is de kans groot dat ik me beter voel (als in het verleden behaalde resultaten enige garantie kunnen geven dan).
Als ik niet op mn plaat was gegaan had ik vorige week een afspraak gehad, maar die werd dus verschoven naar vandaag, en ivm die val wilde ze toch even kijken (hoor je mij niet over klagen)anders hadden we geen echo gehad vandaag. De termijnecho word door een aangesloten maatschap uitgevoerd, is ook niet in het ziekenhuis zelf, en die voeren hem tussen de 9 en 11 weken uit, ik ben nu 9.4 en volgende week dus 10.4 en dan idd 2x binnen 1 week. Daarna pas 20 weken weer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 17:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn gm! Ik zou lichtelijk ongerust zijn als ene kind er bij 21 wk er zo uit zag
Maar heb je twee echo's binnen 1 week?! Hoe kan een vk dat verantwoorden tegenover de ziektekostenverzekering?
Ja haha, dat was een willekeurig screenshot nadat ik al heel wanhopig alle gekleurde kleertjes weg had geklikt omdat 'uitverkocht'quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:35 schreef Nouk84 het volgende:
@Dyre; grappig dat je post dat er wel wat kleur in mag en vervolgens een screenshot van grijze shirts plaatst 😂😂 Maar ik heb geen tips; ben ook nog zoekende naar leuke webshops. Tot nu toe alles in winkels gekocht.
Herkenbaarquote:En wat ben ik toch een eigenwijze doos. Vroeg naar huis zodat ik kon relaxen. Lekker lang stuk met de hond lopen en daarna languit op de bank. Lang stuk lopen met buik op ontplofstand; vervolgens op de bank willen gaan liggen maar toen bedacht ik me ineens dat ik de kattenbak nog moest doen. Toen zag ik een was en de stofzuiger staan. Hele huis gezogen en de was in de kast. Voelt in m'n hoofd wel fijn maar ik wilde relaxen!!!!
Jij hebt ook een hele mooie bol hoor! En ik schat dat jij wat langer bent dat scheelt ook. Ik kwam trouwens tot de ontdekking dat mijn borsten ook weer twee cupmaten groter zijn. Maar deze keer ging de groei gelijkelijk en viel het icm de buikgroei minder op. Vorige ploften mijn tetten eerstquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:32 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik was 2 weken geleden +12,5 (toen 27 weken) en ik vind jouw bol supermooi. Ik draag helaas niet zo rond, maar breder of zo. En mijn borsten zijn enorm (en mijn enkels).
Ben benieuwd! Ik herinner me L's Jip en Janneke-kaartje nog wel, was ook heel leuk! Ook door die tante gemaakt?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:50 schreef Chanty het volgende:
En mijn tante heeft het ontwerp van het geboortekaartje klaar. Had en idee voor een thema (rupsje nooitgenoeg) en zij is daarmee aan de slag gegaan (is haar werk). Ben echt helemaal verliefdzo gaaf geworden en nu moet ik nog wachten met showen
Next en Mothercare al bekeken?quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:55 schreef Dyre het volgende:
Nazil, de meeste van mijn kleertjes komen inderdaad ook bij de Hema vandaan, maar daar is het ook grotendeels wit of grijs/blauw.
Ik ben misschien heel moeilijk, maar ik wil gewoon een paar leuke eerste pakjes/setjes en ik vind nu alles te saai.
Nee hoorquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jij hebt ook een hele mooie bol hoor! En ik schat dat jij wat langer bent dat scheelt ook. Ik kwam trouwens tot de ontdekking dat mijn borsten ook weer twee cupmaten groter zijn. Maar deze keer ging de groei gelijkelijk en viel het icm de buikgroei minder op. Vorige ploften mijn tetten eerstIk klaag niet, kan ook niet
En mijn tante heeft het ontwerp van het geboortekaartje klaar. Had en idee voor een thema (rupsje nooitgenoeg) en zij is daarmee aan de slag gegaan (is haar werk). Ben echt helemaal verliefdzo gaaf geworden en nu moet ik nog wachten met showen
Nog gevoelig en bij teveel belasting pijnlijk, mn hele been is stijf van de spierpijn, maar ik heb een fijne fysio en haske flashy tape dus wat wil een mens nog meer.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Ja das waar ook Gm, van je val. Ik dacht dat je twee keer bij dezelfde vk was binnen een week en dat leek me zo veel![]()
Hoe is het met je voet trouwens?
Als er geen operatie is, kom je op andere producten uit.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:48 schreef kwakz0r het volgende:
Sws zit je in het ziekenhuis volgens mij met een andere DBC en maakt kijken met een echo weinig uit qua kosten. Bezoekje gyn is gewoon duurder dan verloskundige.
DBC onderbeenletsel is bijv. 2500 euro bij de eerste hulp. Dat geldt dan voor gecompliceerde enkelbreuk met operatie, maar ook voor een simpel te plakken wondje.
Ja maar ik heb toen het basisontwerp gemaakt en zij heeft het toen professioneel aangepastquote:Op dinsdag 5 april 2016 18:55 schreef Dyre het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Ik herinner me L's Jip en Janneke-kaartje nog wel, was ook heel leuk! Ook door die tante gemaakt?
Kunnen we van jou toevallig binnenkort nog iets in V&A verwachten in kleine maatjes?![]()
Nazil, de meeste van mijn kleertjes komen inderdaad ook bij de Hema vandaan, maar daar is het ook grotendeels wit of grijs/blauw.
Ik ben misschien heel moeilijk, maar ik wil gewoon een paar leuke eerste pakjes/setjes en ik vind nu alles te saai.
Next heeft superleuk spul, maar dit:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is bloedirritant![]()
Mothercare ken ik niet, even kijken![]()
Ja heb beduidend minder hoofdpijn. Mentor was 1,5 week vrij en dat verschil merkte ik. Komende twee weken werk ik veel thuis ivm verbouwing. En dan maar zien hoe het verder verloopt. Heb wel het idee dat het goed was om dingen uit te spreken ook al voel ik me nog niet in alles begrepen. Krijg nu wel de ruimte om dingen meer op mijn manier te doen. En heb wel echt een andere houding aangenomen en neem nu zelf de regie ipv dat ik me alles maar laat vertellen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:03 schreef Quoi het volgende:
Jeeeeeeej, mijn laptop mag even dicht. Even op het fietsje naar de ALV van mijn hardloopcluppie. Gezellig om iedereen daar weer even te zienMag ik weer op een stoel zitten
![]()
@Chanty: Hoe gaat het bij jou qua werk eigenlijk? Helpt het nu je iets hebt aangegeven?
Benieuwd naar je geboortekaartje! Ik heb daar echt al ideeen over en denk dat ik - al zwemmende in de vrije tijd die er komt - er zelf mee aan de slag ga
quote:Op dinsdag 5 april 2016 20:10 schreef Dyre het volgende:
[..]
Next heeft superleuk spul, maar dit:HendigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is bloedirritant![]()
Mothercare ken ik niet, even kijkenhaal t dan offline...
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
J. 2016
Minder hoofdpijn klinkt goed! En je mentor even weg ook. Mooiquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:14 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja heb beduidend minder hoofdpijn. Mentor was 1,5 week vrij en dat verschil merkte ik. Komende twee weken werk ik veel thuis ivm verbouwing. En dan maar zien hoe het verder verloopt. Heb wel het idee dat het goed was om dingen uit te spreken ook al voel ik me nog niet in alles begrepen. Krijg nu wel de ruimte om dingen meer op mijn manier te doen. En heb wel echt een andere houding aangenomen en neem nu zelf de regie ipv dat ik me alles maar laat vertellen.
Voor eerste pakjes en newborn en zo maken de kosten toch niet uitquote:Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef mousemicky het volgende:
Bij mothercare vind ik vooral de Little Bird collectie erg leuk. Maar ik bestel er eigenlijk nooit, want de verzendkosten zijn echt belachelijk hoog (vorige keer ¤10 + ¤1 per halve kilo of iets dergelijks?). Little bird valt trouwens ook heel klein, dus vooral een maat groter bestellen als je dat toch doet
Een regel boven die 21w6d staat wel 9w2d, misschien onthoudt dat apparaat ook de vorige meting ofzo?quote:Op dinsdag 5 april 2016 15:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja dat snappen wij ook niet...
De tijd klopt ook niet zie ik nu... maar ik weet wel zeker dat het mijn kindje is...
Ik ben 1,68m.quote:Op dinsdag 5 april 2016 18:50 schreef Chanty het volgende:
[..]
Jij hebt ook een hele mooie bol hoor! En ik schat dat jij wat langer bent dat scheelt ook.
Ik 1.60quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:05 schreef Arja het volgende:
[..]
Ik ben 1,68m.
En fijn dat je het werken nu beter ziet zitten. En het aftellen is sowieso begonnen.
Dyre: c&a, prenatal, name it
Door technische storing was kerels met een kleintje om half 9.... werd er op gewezen door een vriendin anders had ik het ook gemist.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:39 schreef Arja het volgende:
Is "kerels met een kleintje" vandaag wel geweest?
Ik dacht dat ik het op had genomen, maar er staat alleen bizarre slapers en Galileo op
Thanks. Morgen maar terugkijken dan.quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Door technische storing was kerels met een kleintje om half 9.... werd er op gewezen door een vriendin anders had ik het ook gemist.
Wat dacht je van een goed gesprek over hoe jij en je hormonen je voelen bij de bende en duidelijk en zonder hints aangeven wat jij graag wilt dat hij doet?quote:Op woensdag 6 april 2016 00:05 schreef dodoria het volgende:
Nog 4 dagen werken en dan begint mn verlof... Kan niet wachten! Ik doe echt niets meer op mn werk. Heb Bijna alle over te dragen projecten al overdracht klaar en get enige wat ik wil is liggen en eten.
Vandaag een extra dagje vrij genomen om bij te komen naar ik kan geen rust vinden Omdat het huis zo'n bende is. Man werkt me ontzettend op mn zenuwen met zn rondslingerende spullen overal. Ik heb de neiging al zijn troep in de kliko te flikkeren, maar ben bang dat dat ruzie wordt. Het zou ook kunnen dat ik een beetje een pregzilla ben op dit moment...
Wie kan me even tot bedaren brengen voordat ik straks hoogzwanger met de deegroller mn man achterna ren over straat?
Too obviousquote:Op woensdag 6 april 2016 00:09 schreef Arja het volgende:
[..]
Wat dacht je van een goed gesprek over hoe jij en je hormonen je voelen bij de bende en duidelijk en zonder hints aangeven wat jij graag wilt dat hij doet?
Ja, had ik dus niet gezien. Stond om half 9 onder de douche, en was flink verbaasd toen ik om 10 over 9 tv ging kijken. Balen, dat wilde ik zien.. Kijken of het lukt om terug te kijken...quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Door technische storing was kerels met een kleintje om half 9.... werd er op gewezen door een vriendin anders had ik het ook gemist.
Ja en het is weer een fijn seizoenquote:Op woensdag 6 april 2016 09:22 schreef kniftyhooker het volgende:
Oh is dat weer begonnen joh?
Even opnemen dus. Kan ik dat mooi gaan kijken tijdens mijn verlof over een week of 4.
Gefeliciteerd met je prijs GM!
Ja heerlijk. Wat een mensen zitten daarbij..quote:Op woensdag 6 april 2016 10:24 schreef Molo het volgende:
Is dat dat tokkieprogramma?
Vriendin van me zei al smalend dat ik het moest kijken
De logica van die man/jongenquote:Op woensdag 6 april 2016 10:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ze hebben de beste weer uitgekozen
....![]()
Ik krijg van Arthur echt moordneigingen.![]()
Oh en Molo, sleep will never be the same again.
De uitleg van de naamquote:Op woensdag 6 april 2016 10:37 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Ja heerlijk. Wat een mensen zitten daarbij..
[..]
De logica van die man/jongen
Hahahaha ja dat inderdaad..quote:Op woensdag 6 april 2016 10:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
De uitleg van de naam
X1000 en zelfs bij de afhaal...
Hopelijk maakt het een hoop verschil! Wat fijn dat je het zo goed los kunt laten... Hoe lang moet je nog tot je verlof?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:53 schreef kniftyhooker het volgende:
Ohhh heb ik al zoveel afleveringen gemist... Fuuuuuu! :-(
Ben benieuwd hoe mijn afspraak in het zkh straks gaat.
Sinds deze week is mijn bd best heel erg oké.
Ook amper gewerkt, vorige week maar een halve dag ivm Pasen, dag vrij en zkh bezoek. Deze week maandag thuis want niet lekker en zo alleen gister een hele dag gewerkt en zo nog een uurtje voordat ik weer naar huis ga voor het zkh bezoek.
Zou dat nou echt zoveel verschil maken?
Merk ook dat ik bewust mezelf totaal niet meer druk maak om werk.
Waar nodig blus ik een brandje, werk mijn mail wat bij, drink wat thee... Mijn hoofd staat er ook al niet meer naar. Vreemd hoor!
Ik moet nog 4 hele weken... en ik werk maar 3 dagen. en dan hebben we nog 27 april koningsdag, dus 11 dagen waarvan er vast een aantal door de helft zullen gaan ivm zkh bezoek en dat doe ik liever als mini me op het kdv is. Is niet echt goed voor moeder en kind om met een ik ben 2 peuter in het zkh te wachten en maar te hopen dat ze overal vanaf blijft.quote:Hopelijk maakt het een hoop verschil! Wat fijn dat je het zo goed los kunt laten... Hoe lang moet je nog tot je verlof?
quote:Op woensdag 6 april 2016 11:25 schreef Nouk84 het volgende:
Gisteren begonnen met de kledingkast en commode inruimen. Daar wordt een mens (vrouw!) blij van!!
Nee inderdaad... Valt nog te overzien, maar die 4 weken zijn ook maar 4 weken als het qua bloeddruk niet meer gaat. Op je werk hebben ze nu ongetwijfeld ook al het eea geregeld..quote:Op woensdag 6 april 2016 11:34 schreef kniftyhooker het volgende:
[..]
Ik moet nog 4 hele weken... en ik werk maar 3 dagen. en dan hebben we nog 27 april koningsdag, dus 11 dagen waarvan er vast een aantal door de helft zullen gaan ivm zkh bezoek en dat doe ik liever als mini me op het kdv is. Is niet echt goed voor moeder en kind om met een ik ben 2 peuter in het zkh te wachten en maar te hopen dat ze overal vanaf blijft.
Ja heerlijk inderdaad. Het is nog lang niet naar mn zin dus het gebeurt nog wel een keer of 3, 4, 5, 6 denk ik :$quote:Op woensdag 6 april 2016 12:04 schreef klaprooss het volgende:
heerlijk!
Ik zit op het moment te leuke meisjes kleertjes te bekijken.. En vrijdag hebben we de geslachtsbepaling! Wheeee ik wil al dit leuks bestellen maar stel dat het een jongetje is.
First world problem.. Wel 2 hele dagen moeten wachten![]()
Ooh dat het niet leuk genoeg is heb ik ook hoor! Heb nog niets van wow! En als ik in de kast kijk past het ook niet bij elkaar, ook zoiets stomsquote:Op woensdag 6 april 2016 12:17 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb nog helemaal geen kleertjes gekochtIk vind tot nu toe alles niet leuk genoeg
. Mijn moeder komt in mei, dan hoop ik samen met haar te kunnen shoppen
. Dan ben ik rond de 28 weken zwanger, ik ben zo laat met alles heb ik het gevoel
. Ik denk dat na het verhuizen er wat meer "ruimte" in mijn hoofd komt, we hebben nu ook nog geen meubels staan enzo.
Ik moet nog 14 weken werken en tel soms al af
quote:Op woensdag 6 april 2016 10:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oh en Molo, sleep will never be the same again.
Ik heb ook maar heel weinig zelf gekocht.. Ik ben met een paar zwangere vriendinnen naar zo'n mega uitverkoop achtig iets geweest en daar heb ik een paar leuke dingen gevonden. Maar ik had geen idee welke maat ik moest hebben en hoeveel van alles (hoe snel groeit een baby en moeten het dan lange of korte mouwen zijn?? Wist ik veel...).quote:Op woensdag 6 april 2016 12:17 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb nog helemaal geen kleertjes gekochtIk vind tot nu toe alles niet leuk genoeg
. Mijn moeder komt in mei, dan hoop ik samen met haar te kunnen shoppen
. Dan ben ik rond de 28 weken zwanger, ik ben zo laat met alles heb ik het gevoel
. Ik denk dat na het verhuizen er wat meer "ruimte" in mijn hoofd komt, we hebben nu ook nog geen meubels staan enzo.
Ik moet nog 14 weken werken en tel soms al af
2 weken geledenquote:Op woensdag 6 april 2016 12:32 schreef ikke_84 het volgende:
[..]dit dus
Zit er weer z'n leuke schoonmoeder in het programma die mee wil in het bevalbad?![]()
Vanavond maar eens wat afleveringen terug kijken![]()
Miezziej hier staat ook nog niks. Eind april hebben we vakantie dus dan gaan we verven en behangen enz.
Wanneer krijgen jullie de sleutel van het huis?
Klap nog 2 daagjes volhoudenheb je zelf wel een voorgevoel?
Ow en aftellen, ik doe mee![]()
Nog 10 weken tot verlof! En in die 10 weken hoef ik nog maar 24 dagen te werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
Niet dat ik het je aanraad, maar ook geprotocolleerde zorg mág jr weigeren.quote:Op woensdag 6 april 2016 17:08 schreef kniftyhooker het volgende:
Thanks voor je tip crump.
Maar toch... Het schijnt een afspraak te zijn tussen een gyn en internist om zo iets met diabetes te onderzoeken.
En ik moet er sowieso langs om zijn-haar oordeel ;-) te horen over de dagcurves die ik getest heb.
Heb zelf wel zoiets van buh moet die hele poppenkast en kost ook weer een hoop terwijl dat voor mijn gevoel helemaal niet nodig is.
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef Radyhyn het volgende:
Spannend GM!
Vanochtend intake moeders voor moeders gehad.
Daar hoort standaard een test bij.. en de teststreep verscheen direct en was super dik/donker
En gisteren avond was ik misselijk.. oja.. dat is waar... zo voelde het vorige keer ook ja... bleug
Dus... hallo Z&G!
Hey wat leuk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Tweede kindje niet? Ik heb hier wat afgelurkt mensen![]()
quote:Op woensdag 6 april 2016 17:32 schreef Radyhyn het volgende:
Spannend GM!
Vanochtend intake moeders voor moeders gehad.
Daar hoort standaard een test bij.. en de teststreep verscheen direct en was super dik/donker
En gisteren avond was ik misselijk.. oja.. dat is waar... zo voelde het vorige keer ook ja... bleug
Dus... hallo Z&G!
Jeeej daar ben jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
Jep, tweedequote:Op woensdag 6 april 2016 18:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Hey wat leuk!![]()
Tweede kindje niet? Ik heb hier wat afgelurkt mensen
Ik zeg ROZE!quote:Op woensdag 6 april 2016 20:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Rady welkom!![]()
Morgen eindelijk die geslachtsbepalende echo .. Ben zooo benieuwd!
Dat was nog best lastigquote:Op woensdag 6 april 2016 22:03 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]![]()
Envoor 8 weken je mond kunnen houden
Ik hoefde niks te raden.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was nog best lastig. Best veel mensen hebben het geraden btw
.
Deze hint was ook niet misquote:Op woensdag 6 april 2016 22:02 schreef Malteser het volgende:
Jaaaaa, daar ben je dan!!
Je hint in het bv topic vorige week vond ik al best duidelijk.
quote:Op zondag 3 april 2016 08:42 schreef Burdie het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een bekkenband liggen die weg mag, maat L?
Geloof ik graag haha. En hier en daar schemerde het wel een beetje door ja <3quote:Op woensdag 6 april 2016 22:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat was nog best lastig. Best veel mensen hebben het geraden btw
.
Rady welkomquote:Op woensdag 6 april 2016 19:52 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Jep, tweede
En zowat op dezelfde datum uitgerekend
Yes, nu in de auto onderweg nach hausequote:Op woensdag 6 april 2016 22:33 schreef Arja het volgende:
Welkom Burdie!
Molo ben je alweer in Nederland?
Groofs, hoe gaat het nu met jou?
En leonietje gaat het beter nu je een datum hebt? Of ben je stiekem al bevallen?
Het eerste decemberkindje van dit topic alweer! Wat gaat de tijd snel.quote:Op woensdag 6 april 2016 22:48 schreef Radyhyn het volgende:
Hier ookvoor Burrrd!
Arja, UD is 4 dec.
Bij VV was het 2 dec (en 29 nov geboren)
Dat is natuurlijk veeeeel te redelijk en rationeel voor mijn hormonen op dit moment. Ik heb heerlijk een dagje gezwelgd (gezwolgen?) in mijn drama. Over hoe verschrikkelijk het wel niet is dat manlief zo'n troep maakt. En er moesten ook nog wat tranen uit over mn moeder waar ik ineens heel erg boos/teleurgesteld in ben om allemaal dingen uit het verleden die me tot nog toe niets deden. Ik denk dat ik echt even een hormonen-dag had. Dus lekker staan janken onder de douche om hoe verschrikkelijk zielig ik wel ben, en nu voel ik me een stuk beter. EN eigenlijk valt het ook wel mee met de troep, zie ik nu na een nachtje goed slapen....quote:Op woensdag 6 april 2016 00:09 schreef Arja het volgende:
[..]
Wat dacht je van een goed gesprek over hoe jij en je hormonen je voelen bij de bende en duidelijk en zonder hints aangeven wat jij graag wilt dat hij doet?
Helaas, ik heb maar gewoon wat nieuws gekochtquote:Op woensdag 6 april 2016 22:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik hoefde niks te raden.is t al gelukt met positiekleding.
Wat fijn! I love gratis gekregen baby kleding! Mijn probleem is precies andersom, ik vind echt zo veel leuk dat ik me echt in moet houden om niest te kopen. Ook voor ik het geslacht wist (deze en vorige zwangerschap) was ik al flink aan het inslaan. Maar ik vind dan ook dat de meeste dingen wel voor beide geslachten kunnen. Ik moet mezelf echt tegen houden om niet meer te kopen. Mijn oplossing is dan dat ik toch wel nog leuke kleertjes koop die ik zie, en dat die in de 'cadeautjes' bak gaan voor vrienden die zwanger zijn (die hebben we altijd nogal veel). Of dat ik gewoon een grotere maat koop. Dus dan kan ik over een jaartje de kleding weer eens uit de kast halen tegen de tijd dat baby gegroeid is....quote:Op woensdag 6 april 2016 12:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
En toen kwam man thuis met een shopper vol maat 50/56, rompers en kleding, gekregen van een collega. En zoveel leuks, echt een hoop dingen die ik zelf had kunnen uitkiezenDus toen hoefde ik niks meer te shoppen
![]()
Als ze naar maat 62 gaat zal ik wel weer wat moeten halen want in die maat heb ik niks. Maar dan is ze er al en dan weet ik al wat meer over hoe en wat (en wat voor weer het is en of ze het snel warm of koud heeft, waar je je allemaal druk om kan maken he...) en voor mijn gevoel is het dan makkelijker om iets te vinden wat bij haar past. Of zo.
Ja door de hagel lopen enzo, was weer fijn thuis komen hahahaquote:Op woensdag 6 april 2016 22:57 schreef Arja het volgende:
[..]
Het eerste decemberkindje van dit topic alweer! Wat gaat de tijd snel.
Leo die massage klinkt lekker, ik hoop dat je lekker slaapt.
Goede reis molo, het is hier helaas wel een beetje herfst momenteel
't Komt uit een of andere slappe film die ik destijds net had gezien; iets over een high school reünie geloof ik. Ik postte toen nog onder mijn echte naam op fok en wilde wel wat anoniemers, dit schoot me te binnen. De variant met een i was al bezet, toen probeerde ik de u en kon ik niet meer terugquote:Op donderdag 7 april 2016 08:30 schreef Molo het volgende:
Offtopic
Ik moet bij de naam Burdie steeds denken aan Birdy Nam Nam van Peter Sellers (je weet wel, The Pink Panther)![]()
Decaf koffie een idee?quote:Op donderdag 7 april 2016 09:25 schreef Quoi het volgende:
Lijkt me lastig idd Burdie, na zo'n ervaring. Maar je hebt alle reden om >100% vertrouwen te hebben
Na een enorme werkflow heb ik zojuist een hele zooi werk weggestuurd. Ik heb nu zowaar even niks op mijn bordje en that's a firstWat moet ik nu doen?
Ik ben iig al goed aan het wennen aan het vroege opstaan zo.
En nu wil ik eigenlijk nog een bakkie koffie
quote:Op donderdag 7 april 2016 09:25 schreef Quoi het volgende:
Oja, en een Sinterklaaskindje al in de OPOnze kleine man is ook een Sinterklaaskindje, maar dan anders
Big girls, you are beautifulquote:Op donderdag 7 april 2016 09:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Decaf koffie een idee?
Dansen door de kamer op je meest foutje muziek? Ik vind Mika wel altijd erg geschikt daarvoor
quote:Op donderdag 7 april 2016 09:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Big girls, you are beautiful
Goed idee wel
Jot, is goedquote:
Hoelaat heb jij de echo?quote:Op donderdag 7 april 2016 10:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Leonietje je bent nooit eerder gestript? Iedere vrouw ervaart dat anders dus dat is lastig. Bij mijn jongste was ik op het einde ook helemaal op en gelukkig gingen ze er toen mee akkoord om al voor de 40 weken te strippen. Op dat moment even wat minder prettig. Maar had zo'n hoop dat het de boel in gang zou zetten.. wat het helaas noiit heeft gedaan.. ook niet na meerdere keren. Ujteindelijk inleiding toen maar was prima allemaal
. De laatste loodjes.. het gaat nu niet lang meer duren
Niet! De kraamzorg komt toch nog voor de intake?quote:Op donderdag 7 april 2016 10:39 schreef Quoi het volgende:
Die plinten kunnen in de komende 8 jaar ook nog wel Miezz
Dat is wel fijn van een tweede, dan doen ze de intake telefonisch.quote:Op donderdag 7 april 2016 11:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Niet! De kraamzorg komt toch nog voor de intake?
Ojaquote:Op donderdag 7 april 2016 11:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Hier niet, hier komen ze gewoon weer langs. En we zijn dan nog bezig met verbouwen dus de kraamkamer staat dan nog ramvol met zooi. Kijken of ze daarover gaan stressenquote:Op donderdag 7 april 2016 11:56 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat is wel fijn van een tweede, dan doen ze de intake telefonisch.
quote:Op donderdag 7 april 2016 11:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |