Heel goed voor een ventquote:Op zaterdag 2 april 2016 16:36 schreef matthias24 het volgende:
ik heb net een zwangerschaps test gedaan en de uitslag is positief! ik ben dus weer zwanger geworden.goed he!? dat betekent dat ik binnenkort weer rondloop met een dikke buik.
Ik ookquote:Op zaterdag 2 april 2016 17:41 schreef Chanty het volgende:
Ik heb netde hema leeggeshopt. Die hadden drie rekken staan met babykleding flink afgeprijsd dus ik heb zowel voor beeb als voor Lucas ingeslagen![]()
Welkom nieuwe zwangeren
Wil je mijn UD aanpassen naar 8 oktober aub?quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
Gedaan!quote:Op zaterdag 2 april 2016 18:21 schreef Saarah het volgende:
Wil je mijn UD aanpassen naar 8 oktober aub?
och wat schetig ♡quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zo, ik heb net een grote bestelling voor zwangerschapskleding geplaatst bij de C&A webshop. Met kortingscode GLAMOUR20 krijg je vandaag korting op alles, ook op afgeprijsde artikelen. En dus ook op deze lieve rompertjes van biologisch katoen:
[ afbeelding ]
Oh dat scheelt weer.quote:Op zaterdag 2 april 2016 21:52 schreef Unihipili het volgende:
Besluiteloosheid?
Ik kan niet echt veel vinden bij C&A, dan maar niks.
1DSaar heeft zo'n elektrode gehad op haar bolletje, Nu kan ze het mij niet vertellen maar afgaande op hoe zij na de bevalling was, durf ik te zeggen dat zij er weinig/tot geen last van had, wij vonden het vooral naar dat ze een gaatje in dr bol had..quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
In online shoppen ben ik ook heel goed. En dan laat ik het bezorgen als vriendje op het werk isMaar wel echt allemaal kleertjes en nuttige dingen die we écht nodig hebben hoor
![]()
Ik heb vrijdag weer controle gehad en gelukkig is mijn bloeddruk weer normaal aan het doenWel iedere week controle, maar dat vind ik alleen maar geruststellend.. Én ik heb een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog over mijn bevalling
Onze insteek is een 'normale' vaginale bevalling, maar ze heeft wel eerlijk aangegeven dat de drempel naar een keizersnede laag ligt, in verband met de risico's. Mochten de weeën niet doorzetten, de ontsluiting niet vorderen, of de baby heeft het moeilijk, dan gaan ze geen truukjes en opwekkers ofzo gebruiken, maar dan ligt de prioriteit gewoon bij het halen van de baby. En als dat met een keizersnede veiliger gaat, dan doen we dat. Laat dat nou precies zijn hoe ik er zelf ook over denk: graag een vaginale bevalling, maar we nemen geen risico's en bij problemen gaan we naar de OK.
Wat ik zelf wel heel erg graag wil is een spontane bevalling afwachten. Ik las dat een geplande keizersnede vaak met 39 weken wordt gedaan, maar ik zou het fijn vinden als de baby/mijn lichaam zelf aan kunnen geven wanneer het er klaar voor is (klinkt misschien een beetje zweverig, maar voor mijn gevoel scheelt dat zoveel). Gelukkig heeft de gynaecoloog me laten weten dat ik gewoon tot 42 weken af mag wachten, zolang de baby het nog goed doet. Als er dan nog steeds niets aan het gebeuren is, kan er altijd nog een (geplande) keizersnede gedaan worden. (inleiding liever niet)
Al met al een hoop duidelijkheid gekregen dus en ik merk dat dat in mijn hoofd ook rust geeft. Dat ik gewoon overtijd mag en het spontaan af mag wachten. En dat er niet eeuwig zal wordt gerekt en truukjes en foefjes worden uitgehaald.
Het enige wat ik me later pas bedacht: in verband met de risico's zal de baby de gehele bevalling in de gaten worden gehouden. Prima, gezien mijn verleden met L vind ik het alleen maar fijn dat ze kijken of alles nog goed gaat. Dat betekent een CTG neem ik aan. Maar als de CTG het signaal slecht oppikt denkt ik dat ze zo'n elektrode op het hoofdje 'plakken' (wat dus eigenlijk schroeven is...). Ik weet nog niet wat ik daarvan vindMaar niet weten of het nog goed gaat met de baby is ook niet fijn.
Is er iemand die echt weet hoeveel 'last' de baby heeft van zo'n elektrode? En hoe noodzakelijk het is? Mignonne misschien?
Wat een hoop stof voor je tot nadenken zo..quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
In online shoppen ben ik ook heel goed. En dan laat ik het bezorgen als vriendje op het werk isMaar wel echt allemaal kleertjes en nuttige dingen die we écht nodig hebben hoor
![]()
Ik heb vrijdag weer controle gehad en gelukkig is mijn bloeddruk weer normaal aan het doenWel iedere week controle, maar dat vind ik alleen maar geruststellend.. Én ik heb een heel fijn gesprek gehad met de gynaecoloog over mijn bevalling
Onze insteek is een 'normale' vaginale bevalling, maar ze heeft wel eerlijk aangegeven dat de drempel naar een keizersnede laag ligt, in verband met de risico's. Mochten de weeën niet doorzetten, de ontsluiting niet vorderen, of de baby heeft het moeilijk, dan gaan ze geen truukjes en opwekkers ofzo gebruiken, maar dan ligt de prioriteit gewoon bij het halen van de baby. En als dat met een keizersnede veiliger gaat, dan doen we dat. Laat dat nou precies zijn hoe ik er zelf ook over denk: graag een vaginale bevalling, maar we nemen geen risico's en bij problemen gaan we naar de OK.
Wat ik zelf wel heel erg graag wil is een spontane bevalling afwachten. Ik las dat een geplande keizersnede vaak met 39 weken wordt gedaan, maar ik zou het fijn vinden als de baby/mijn lichaam zelf aan kunnen geven wanneer het er klaar voor is (klinkt misschien een beetje zweverig, maar voor mijn gevoel scheelt dat zoveel). Gelukkig heeft de gynaecoloog me laten weten dat ik gewoon tot 42 weken af mag wachten, zolang de baby het nog goed doet. Als er dan nog steeds niets aan het gebeuren is, kan er altijd nog een (geplande) keizersnede gedaan worden. (inleiding liever niet)
Al met al een hoop duidelijkheid gekregen dus en ik merk dat dat in mijn hoofd ook rust geeft. Dat ik gewoon overtijd mag en het spontaan af mag wachten. En dat er niet eeuwig zal wordt gerekt en truukjes en foefjes worden uitgehaald.
Het enige wat ik me later pas bedacht: in verband met de risico's zal de baby de gehele bevalling in de gaten worden gehouden. Prima, gezien mijn verleden met L vind ik het alleen maar fijn dat ze kijken of alles nog goed gaat. Dat betekent een CTG neem ik aan. Maar als de CTG het signaal slecht oppikt denkt ik dat ze zo'n elektrode op het hoofdje 'plakken' (wat dus eigenlijk schroeven is...). Ik weet nog niet wat ik daarvan vindMaar niet weten of het nog goed gaat met de baby is ook niet fijn.
Is er iemand die echt weet hoeveel 'last' de baby heeft van zo'n elektrode? En hoe noodzakelijk het is? Mignonne misschien?
quote:Op zondag 3 april 2016 11:59 schreef Crumpette het volgende:
Pollenhormonen? Anyone?
dat je daar aan denkt! Zou echt geen moment in me opkomen gezien geen van ons allergisch is voor buitenlucht
.
Ja, het idee van een schroefje in zo'n klein, gaaf hoofdje klinkt voor mijn gevoel niet prettig, maar het zit er inderdaad niet voor niets en wat ik ook al zei: het idee dat je niet weet hoe je babietje het doet is ook niet echt fijn natuurlijk.quote:Je bevalplannen klinken goed! Zo'n electrode heeft W ook gehad.. tsja.. ik ben geen professional, maar het lijkt me niet het meest ingrijpende aan zo'n bevalling voor je babyuberhaupt een veelbewogen dag!
Ik wil er ook wel inquote:Op zaterdag 2 april 2016 18:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Gedaan!
Nieuwe zwangeren: laat maar weten als je ook in de OP wil.
Lucas had zo'n elektrode en heb nooit het idee gehad dat hij daar last van had, maar geen idee hoe dat in de buik is. Het was echt een speldenprikpuntje op zijn hoofdbil, net als na een bloedafname. Persoonlijk denk ik dat het daarmee te vergelijken is, als de bloedpriknaald eenmaal zit voel je dat ook niet meer. Maar dat is mijn indruk.quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
![]()
kom er straks op terug, nu ff voeden.quote:Op zondag 3 april 2016 09:40 schreef Dyre het volgende:
![]()
Lief dat je er naar vraagt. Het gaat wel oke met ze. Hopen dat ze snel weer zwanger mogen zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Arja het volgende:
Fien, hoe is het eigenlijk met je broer en zijn vriendin?
Oh maar ik hoor dat wel regelmatig in verloskamers hoor. Ik ga even een draadje op het hoofdje plakken. Ik ben daar niet zo van. We hoeven er ook geen enorm drama van te maken maar mensen hebben wel het recht om te weten wat je met hun kind doet. Vind ik. (en je moet wel weten waar je toestemming voor geeft).quote:Op zondag 3 april 2016 22:02 schreef Dyre het volgende:
Helder antwoord mignonne, bedankt!
Het 'plakken' is niet iets wat mijn gynaecoloog zelf heeft benoemd, pas na het gesprek begon ik na te denken over wat 'continue in de gaten houden' betekent en ik lees hier vaak dat het plakken wordt genoemd, terwijl het dat eigenlijk niet is.
Maar met jouw uitleg vind ik schroeven inderdaad ook niet het juiste woord. Er wordt niks het schedeltje ingedraaid ofzo, fijn om te weten
Ik ben meteen wat online wat folders door gaan lezen van het ziekenhuis en ik lees dat ze inderdaad draadloze én waterproof ctg's hebben. Die gaat op mijn lijstje voor het volgende gesprek
(want dan zul je altijd zien dat ze er maar 1 of 2 hebben en die net niet beschikbaar zijn ofzo, geen idee hoe dat werkt)
Ik smeer hier jn Portugal kwistig met factor 50 van Biodermal, vind ik fijnste voor gezicht. En echt geen zin in zwangerschapsmasker. Had ooit een collega die het vreselijk erg had van een zwangerschap van jaren ervoorquote:Op zondag 3 april 2016 18:28 schreef Arja het volgende:
He bah Eresh, beterschap!
Fien, hoe is het eigenlijk met je broer en zijn vriendin?
Wij hebben net een terrasje gepakt in het zonnetje. Heerlijk, ik loop op zonne-energie. Kan er ondertussen wel naar uitkijken om straks ook weer een keer een wijntje te kunnen drinken.
Hoe zit dat eigenlijk met een "zwangerschapsmasker"? Moet je je nu al insmeren? En echt sunblock of gewoon met een factor? En geldt dat ook voor mensen als ik die maar weinig verkleuren in de zon?
Hey vakantieganger. Nog kuilen gegraven, ouwe Duitser?quote:Op zondag 3 april 2016 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik smeer hier jn Portugal kwistig met factor 50 van Biodermal, vind ik fijnste voor gezicht. En echt geen zin in zwangerschapsmasker. Had ooit een collega die het vreselijk erg had van een zwangerschap van jaren ervoor
In Nederland nog niet gesmeerd maar als er een zonnetje is ga ik wel smeren. Beter teveel dan te weinig.
Normaal ben ik in Nederland niet zo enorm van het smeren, vitamine D is immers ook belangrijk, maar echt geen zin dus in bruine chocomelk vlekken toet
Nee vandaag was het bewolkt en koud, dus bergen in gegaan (met de auto, anders gaat mijn bekken jankenquote:Op zondag 3 april 2016 22:42 schreef Arja het volgende:
[..]
Hey vakantieganger. Nog kuilen gegraven, ouwe Duitser?
Biodermal, goed idee, ik heb wel een gevoelige huid.
Tevens 29 weken-boks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |