Het is inderdaad maar een deel van het hout in hoogte en breedte ongeveer 3-5cm. Maar wat doet dit spul eigenlijk anagezien het houtrot niet zal stoppen...quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:41 schreef goed_volk het volgende:
Je zou het kunnen impregneren met houtrotstop, just in case. Dat is dun vloeibaar en is misschien zelfs wel te spuiten, wanneer je er ook met een kwast niet bijkomt.
De houtrot zal zich verspreiden en de situatie zal erger worden als er geen actie ondernomen wordt.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Kan ik het verrotte hout gewoon laten zitten of zal de houtrot zich verspreiden naar de aangrenzende draagconstructie?
Ook als de oorzaak weg van de rot weg is?quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:40 schreef usernaamvergeten het volgende:
De houtrot zal zich verspreiden en de situatie zal erger worden als er geen actie ondernomen wordt.
Als je een rot stuk hout maar droog genoeg weglegt kun je er nog 10.000 jaar naar kijken zonder dat het verder rot.quote:Op zaterdag 2 april 2016 14:40 schreef usernaamvergeten het volgende:
De houtrot zal zich verspreiden en de situatie zal erger worden als er geen actie ondernomen wordt.
ah mooi,dan is het probleem nu dus opgelost.quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je een rot stuk hout maar droog genoeg weglegt kun je er nog 10.000 jaar naar kijken zonder dat het verder rot.
Ik geloof niet dat het buiten helemaal droog/vochtvrij is, dus het probleem is niet opgelost denk ik. Meten is weten, boven de 20% rot het gewoon verder.quote:Op zaterdag 2 april 2016 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah mooi,dan is het probleem nu dus opgelost.
Ga je een grote tent om je schuur heen zetten met een ontvochtigingsinstallatiequote:Op zaterdag 2 april 2016 19:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah mooi,dan is het probleem nu dus opgelost.
En gezien het klimaat in Nederland is het dan wachten tot over een aantal jaar de gaten in de schuur vallen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het buiten helemaal droog/vochtvrij is, dus het probleem is niet opgelost denk ik. Meten is weten, boven de 20% rot het gewoon verder.
Dat is mooi maar je kan er niet bijquote:Op zaterdag 2 april 2016 23:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
En gezien het klimaat in Nederland is het dan wachten tot over een aantal jaar de gaten in de schuur vallen.
Maar goed TS.
Schuur schoonmaken zodat je goed kunt bepalen wat rot is en wat niet, rotte delen vervangen indien mogelijk, de overige rotten delen met epoxy inkapselen, schuur weer goed in de verf/lak/beits zetten. En je hebt er weer een paar jaar geen omkijken naar.
Rottingsproces veroorzaakt z'n eigen vocht; heel veel kozijnen rottenw eg onder het verf werk nadat aan de kopse kanten het rottingsproces o.i.v. schimmels (= rot) is begonnen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 15:47 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je een rot stuk hout maar droog genoeg weglegt kun je er nog 10.000 jaar naar kijken zonder dat het verder rot.
Nee hoor want er is condensatie.quote:Op maandag 4 april 2016 14:12 schreef blomke het volgende:
Tocht is juist goed tegen rot; dat verdrijft het vocht.
ventilerenquote:Op maandag 4 april 2016 15:13 schreef Geerd het volgende:
Even een vraagje tussen door, ik hang op zolder de was op (ik sorteer de was altijd)
Dus soms hangt die shit vol met 8 handdoeken zooi tshirts en boxers bij wijze van.
Maar ik heb geen dakraam, is dat eigenlijk slecht?
De cv hangt er wel, maja in deze tijd heb je die ook niet meer nodig.
Is dat eigenlijk slecht?
Dan kan het niet zo heel veel kwaad volgens mij!quote:Op maandag 4 april 2016 18:24 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja open zolder en op de slaapkamers staan altijd ramen open.
Het vochtgehalte in het rottende hout is nu 13%quote:Op zaterdag 2 april 2016 20:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het buiten helemaal droog/vochtvrij is, dus het probleem is niet opgelost denk ik. Meten is weten, boven de 20% rot het gewoon verder.
Precies.quote:Op woensdag 6 april 2016 10:16 schreef machtpen het volgende:
Bij 13% is je rot gestopt , gaat het niet stijgen ben je van je rot af. Het blijft natuurlijk wel een zwakke plek.
Zo een vochtmeter is echt superhandig. Meten is weten en geen onzekerheden meer.
quote:Op maandag 4 april 2016 14:12 schreef blomke het volgende:
Tocht is juist goed tegen rot; dat verdrijft het vocht.
quote:
quote:
Hoe weet je nou de nauwkeurigheid en precisie van je meting?quote:Op woensdag 6 april 2016 10:16 schreef machtpen het volgende:
Zo een vochtmeter is echt superhandig. Meten is weten en geen onzekerheden meer.
Op meerdere plaatsen in het aangetaste hout meten. Dan krijg je ook een goed beeld wat er precies aan de hand is.quote:Op woensdag 6 april 2016 16:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je nou de nauwkeurigheid en precisie van je meting?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |