3 uur? Is dat echt alles? En toen was je project wel af?quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:07 schreef cb2013 het volgende:
5 jaar werk ik voor mijn huidige werkgever. De werkdruk is de laatste 3 maanden al wat verhoogd.
Vrijdag moest ik een klus uitvoeren wat niet lekker ging. Ik verzuipte bijna vanwege externe factoren. Ik kan niet vakinhoudelijk erop ingaan. Maar het werd mij teveel. Het zat niet mee. Papieren kloppen niet. Afdelingen die niet meewerken. En problemen die ik ter plekke moest oplossen vanwege een deadline die vrijdag. Ik heb dan ook 3 uur overgewerkt.
Ik gok dat dat vrijdag alleen de laatste druppel was, waardoor het net teveel werd. Van één keer 3 uur overwerken wordt geen mens overspannen, dus daarvoor moet al wat meer gebeurd zijn. Ik weet van verschillende mensen om me heen dat je overspannen raken bijna niet voelt aankomen totdat het te laat is.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
3 uur? Is dat echt alles? En toen was je project wel af?
Verder snap ik je wel, bij ons worden de medewerkers ook aardig aan hun lot overgelaten.
Bij ons zitten er echter wel wat meer nadelen aan vast dan 3 uurtjes overwerk
Van een keer 3 uurtjes langer blijven wordt je eigenlijk niet overspannen nee.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik gok dat dat vrijdag alleen de laatste druppel was, waardoor het net teveel werd. Van één keer 3 uur overwerken wordt geen mens overspannen, dus daarvoor moet al wat meer gebeurd zijn.
Ik weet dat er ook mensen zijn die bij ruzies er gelijk op los slaan of een mes trekken. Net zo fout als je ziekmelden omdat je een opdracht niet trok en er een evaluatie aan zit te komen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:19 schreef cb2013 het volgende:
Ik weet dat er werknemers bij dit soort situaties ziek melden. Maar ik denk juist eraan om verlof op te nemen. Ik mag toch ook wel aan mezelf denken wanneer ik vind dat het nodig is?
quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:07 schreef cb2013 het volgende:
Ik ben niet vaak ziek. Hooguit een griep 1x per jaar voor een week.
Ja en, ik heb mij 3x rond de 2maanden ziek gemeld, kan gebeuren, kan jou ook overkomen. Je valt met de fiets, hopla kniebanden los en 2 maanden thuis n de ziektewet. Of je slaapt in een jeugdherberg krijgt schurft van de matras maar het ziekenhuis stelt foute diagnoses, hopla 2 maanden thuis.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:46 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik heb me in mijn hele leven nog nooit 5 dagen ziek gemeld. Ik vind een hele week ziek echt wel erg heftig om eerlijk te zijn, zeker als dat jaarlijks blijkt te zijn.
Goed plan, maandag.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Iedereen heeft natuurlijk een ander beeld bij mijn verhaal dat begrijp ik. Ook snappen velen hier de organisatiestructuur niet. Misschien is het bij jou heel gewoon dat je wekelijks overuren draait en bij een andere werkgever komt het zelden voor. Het komt er eigenlijk op neer dat het overwerk niet had gehoeven als de afdelingen en medewerkers betrokken bij het project anders te werk gingen. Je voelt je op een gegeven niet geholpen, en ben ik de dupe vanwege die externe factoren.
Aanstaande maandag ga ik een gesprek inplannen met de leiding en vertellen wat er allemaal fout is gegaan en dat het niet nog een keer moet gebeuren. Ook zal ik een plan van aanpak bespreken hoe wij dit kunnen voorkomen.
Volgens mij vergis je je in de functie die je hebt, of hoe denk je dit af te dwingen?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
en dat het niet nog een keer moet gebeuren.
Ter verduidelijking: Het project is dus wel afgerond op vrijdag?quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
Bedankt voor alle reacties. Iedereen heeft natuurlijk een ander beeld bij mijn verhaal dat begrijp ik. Ook snappen velen hier de organisatiestructuur niet. Misschien is het bij jou heel gewoon dat je wekelijks overuren draait en bij een andere werkgever komt het zelden voor. Het komt er eigenlijk op neer dat het overwerk niet had gehoeven als de afdelingen en medewerkers betrokken bij het project anders te werk gingen. Je voelt je op een gegeven niet geholpen, en ben ik de dupe vanwege die externe factoren.
Aanstaande maandag ga ik een gesprek inplannen met de leiding en vertellen wat er allemaal fout is gegaan en dat het niet nog een keer moet gebeuren. Ook zal ik een plan van aanpak bespreken hoe wij dit kunnen voorkomen.
Plus een week ziek per jaar. Lekker veul wel.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:33 schreef Azpilicueta het volgende:
Je bent 45 dagen vrij op jaarbasis en nog loop je te miepen?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ter verduidelijking: Het project is dus wel afgerond op vrijdag?
En heb je alleen vrijdag moeten overwerken voor dat project, of de hele week?
Goed dat je het nu gaat aanpakken maar realiseer je dat dit gesprek eigenlijk al te laat is. Trap voortaan eerder op de rem want neem van mij aan, een burn-out wil je niet hebben.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:39 schreef cb2013 het volgende:
Het zou me een keer kunnen overkomen, maar dan zou ik vervolgens niet stellen dat ik een laag verzuim heb.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja en, ik heb mij 3x rond de 2maanden ziek gemeld, kan gebeuren, kan jou ook overkomen. Je valt met de fiets, hopla kniebanden los en 2 maanden thuis n de ziektewet. Of je slaapt in een jeugdherberg krijgt schurft van de matras maar het ziekenhuis stelt foute diagnoses, hopla 2 maanden thuis.
Ts heeft moeten puinruimen, omdat anderen gefaald hebben. Dit heeft geleid tot drie uur overwerk...quote:
Ja want TS hele weekend was hierdoor naar de kloten.quote:Op zaterdag 2 april 2016 16:55 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ts heeft moeten puinruimen, omdat anderen gefaald hebben. Dit heeft geleid tot drie uur overwerk...
Ts doet alsof de wereld is vergaan.
Er ontbreekt alleen een grote stap tussen 3 uur moeten puinruimen/overwerken en je hele weekend naar de klote gaan...quote:Op zaterdag 2 april 2016 17:18 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ja want TS hele weekend was hierdoor naar de kloten.
Dit. Ik dacht precies hetzelfde.quote:
quote:Op zondag 3 april 2016 00:02 schreef nikky het volgende:
Maar op fok werken we allemaal structureel 15 uur per week over, rijden allemaal in een duurder segment wagen, hebben minstens een 8/10 als vriendin/neukertje, een salaris van minstens 6k per maand en een gouden lul van 30 cm (minstens!).
Ik rij Audi en ook nog zakelijk. Dus ik hoef me nergens wat van aan te trekken. 6k salaris ook en ik ken mijn grenzen. Een burn out is echt niet lullig.quote:
Ziek melden lost het probleem ook niet opquote:Op zondag 3 april 2016 00:53 schreef agter het volgende:
[..]
Ik rij Audi en ook nog zakelijk. Dus ik hoef me nergens wat van aan te trekken. 6k salaris ook en ik ken mijn grenzen. Een burn out is echt niet lullig.
TS, als je je overspannen voelt, te heftig aan je getrokken wordt, meld je ziek. Dan krijgt de werkgever ook dat signaal
Vrije dagen lost het probleem niet op.
Geestelijk uitwonen nog wel? Bij een normale baan gebeurt dat niet, zelfs niet bij overwerkquote:Op zondag 3 april 2016 09:34 schreef hpeopjes het volgende:
Bizarre reacties in dit topic. Allemaal binkies die zich (waarschijnlijk als gevolg van de crisis) hebben laten wijsmaken dat het normaal is om je geestelijk te laten uitwonen door je werkgever.
TS, als je je heel erg gestresst en niet goed voelt, dan gewoon ziek melden.
Waarschijnlijk hebben die mensen ervaring met collega's die wel meteen in een hoekje kruipen als er zoiets gebeurt.quote:Op zondag 3 april 2016 11:41 schreef Daboman het volgende:
Natuurlijk is er veel meer aan vooraf gegaan, want je raakt niet uit balans door 3 uurtjes overwerken en ook niet als je eens een keertje op je donder krijgt voor iets dat niet goed ging zonder dat je er iets aan kon doen. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn in dit topic die dat denken.
TS wekt in de OP de indruk dat dit de eerste keer is dat hij over moest werken (door andere mensen nog wel!!!!) en daardoor was zijn _hele_ weekend naar de kl#tequote:Op zondag 3 april 2016 11:41 schreef Daboman het volgende:
Natuurlijk is er veel meer aan vooraf gegaan, want je raakt niet uit balans door 3 uurtjes overwerken en ook niet als je eens een keertje op je donder krijgt voor iets dat niet goed ging zonder dat je er iets aan kon doen. Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn in dit topic die dat denken.
Ik haal mijn info uit de OP, als ts genuanceerde reacties wenst moet hij meer informatie geven.quote:Op zondag 3 april 2016 11:41 schreef Daboman het volgende:
Je hebt gelijk. Het lijkt me beter dat TS een baan zoekt zonder incidentiële overwerken (alsin: bijna nog nooit slechts een paar uur). Het is dan beter om te werken in een videotheek.quote:Op zondag 3 april 2016 09:51 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn god. Als ik TS' werkgever was, zou hij ontslag krijgen. Ongeacht of hij zich ziek zou melden of vrije dagen zou willen opnemen om deze reden. Beetje inzet voor je bedrijf mag wel. Fucking 3 uurtjes overwerken en gelijk overspannen en gestressed raken.
Ik vraag me af of ik uberhaupt weleens een week minder dan 3 uur overgewerkt hebt. Ik heb inmiddels honderden uren over moeten werken vanwege externe factoren. Bijvoorbeeld omdat een derde partij z'n zaakjes niet op orde had, of simpelweg omdat er te weinig personeel beschikbaar was om de voorbereidingen goed op orde te hebben.
Ik hoop dat TS een heleboel weglaat in de OP en dat er nog veel meer vooraf is gegaan, anders is dit echt te triest voor woorden.
Een dag (of zo je wilt; 1 project) wat niet lekker loopt en 3uur overwerken is tegenwoordig al 'geestelijk uitwonen'?quote:Op zondag 3 april 2016 09:34 schreef hpeopjes het volgende:
Bizarre reacties in dit topic. Allemaal binkies die zich (waarschijnlijk als gevolg van de crisis) hebben laten wijsmaken dat het normaal is om je geestelijk te laten uitwonen door je werkgever.
Precies dit ja!quote:Op zondag 3 april 2016 09:34 schreef hpeopjes het volgende:
Voor de moderne verwende sterrenkinderen van tegenwoordig wel jaquote:Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef nikao het volgende:
[..]
Een dag (of zo je wilt; 1 project) wat niet lekker loopt en 3uur overwerken is tegenwoordig al 'geestelijk uitwonen'?![]()
Ik werk 40 uur per week, mijn partner ook en we hebben een prima privé-leven dus ik snap je redenering niet helemaal.quote:Op zondag 3 april 2016 21:35 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
[..]
Precies dit ja!
Mensen die structureel overwerken moeten wel echt een kut priveleven hebben dat ze dat gewoon doen.... Fulltime werken moet ik al niet aan denken, het leven heeft zo ontzettend veel meer te bieden!!
Dat is nogal een aanname die je hier doet. Het klinkt voor mij eerder alsof er bij deze werkgever structureel wat verkeerd zit.quote:Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef nikao het volgende:
[..]
Een dag (of zo je wilt; 1 project) wat niet lekker loopt en 3uur overwerken is tegenwoordig al 'geestelijk uitwonen'?![]()
Waar baseer je die aanname op?quote:Op zondag 3 april 2016 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is nogal een aanname die je hier doet. Het klinkt voor mij eerder alsof er bij deze werkgever structureel wat verkeerd zit.
Waar blijkt dat uit?quote:Op zondag 3 april 2016 23:06 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat is nogal een aanname die je hier doet. Het klinkt voor mij eerder alsof er bij deze werkgever structureel wat verkeerd zit.
Ah, daar hebben we het HR-geleuter weer, mooie copy-paste uit STECR maar soms bezijden de praktijk.quote:Op zaterdag 2 april 2016 11:29 schreef Ouder1 het volgende:
Ziekmelden doe je als je arbeidsongeschikt bent door ziekte of gebrek. Jij bent niet ziek, hebt geen gebrek (bv een gebroken been) en arbeidsongeschikt ben je ook niet.
(internet)held, mag ik je aanraken?quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:42 schreef daNpy het volgende:
Tough shit, ik heb de afgelopen 6 weken elke week meer dan 12u overgewerkt (ook de weken met 4 dagen). Dat is niet leuk en niet hoe het hoort, maar als je er gewoon voor gecompenseerd wordt moet je er niet teveel over zeuren, of een goed gesprek met je baas over aan gaan, of je bent niet geschikt voor je werk
^^quote:Op zondag 3 april 2016 21:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik werk 40 uur per week, mijn partner ook en we hebben een prima privé-leven dus ik snap je redenering niet helemaal.
Je bedoelt "verzuipte"? Nah, ik laat m maar staan denk ik.quote:Op maandag 4 april 2016 17:36 schreef r_one het volgende:
En kan iemand die knoeperd van een taalfout even uit de OP halen? Doet gewoon pijn aan de ogen.
quote:
Hieruit:quote:
quote:Op zaterdag 2 april 2016 10:19 schreef cb2013 het volgende:
afgelopen vrijdag. Dat was eigenlijk de druppel.
Ninja editquote:Op maandag 4 april 2016 17:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt "verzuipte"? Nah, ik laat m maar staan denk ik.
Omdat de rest van m'n zin niet klopte. (= reden Ninja edit)quote:
Ts is nog aan het overwerken denk ikquote:
Veel plezier met mensen ontslaan. Voorspel je vast hier krijg je iemand niet mee weg. Dat jij honderden uren overwerkt moet je zelf weten en is niet iets wat je mag eisen van anderen. Je weet namelijk niet of er meer speelt, of bijvoorbeeld op het thuisfront het ook niet goed gaat. Je kan hooguit adviseren een andere baan te gaan zoeken als het alleen de baan is of dat het een langdurig iets is.quote:Op zondag 3 april 2016 09:51 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn god. Als ik TS' werkgever was, zou hij ontslag krijgen. Ongeacht of hij zich ziek zou melden of vrije dagen zou willen opnemen om deze reden. Beetje inzet voor je bedrijf mag wel. Fucking 3 uurtjes overwerken en gelijk overspannen en gestressed raken.
dus betaald overwerken, kan ik niet echt overwerken noemen. Ik weet niet hoe lang je er overdoet om naar je werk te komen, maar als we een half uur rekenen ben je van 6 tot 17.30 op je werk, is 11,5 uur - 1 uur pauze = 10,5 uur x 5 = 52,5 uur.quote:Op maandag 4 april 2016 21:21 schreef Pap89 het volgende:
Ik werk per week gemiddeld 20+- over.
Maar kan dat erg goed hebben en privé lijdt er eigenlijk niets onder.
Scheelt wel dat vroeg beginnen (5:00-5:30 onderweg voor het werk)
Waardoor je toch vaak rond 18:00-19:00 gewoon thuis bent.
Vindt het zelf niet erg en maandelijks het salaris ook niet.
Wat wel een voordeel is, je kunt bij ons best makkelijk vrij vragen, als het moet een paar dagen van te voren, zonder gezeur/problemen.
Dat zit in zijn grote duimquote:Op maandag 4 april 2016 21:29 schreef jagermaster het volgende:
[..]
dus betaald overwerken, kan ik niet echt overwerken noemen. Ik weet niet hoe lang je er overdoet om naar je werk te komen, maar als we een half uur rekenen ben je van 6 tot 17.30 op je werk, is 11,5 uur - 1 uur pauze = 10,5 uur x 5 = 52,5 uur.
Dus bij 40 urige werkweek. 12,5 uur overwerk. Bij 36 urige werkweek 16,5 uur verwerk. Dus waar zit die 20+ uur vraag ik mij af.
Ik werk structureel 5 tot 10 uur over, maar denk niet dat het iets is om trots op te zijn.quote:Op maandag 4 april 2016 21:42 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Dat zit in zijn grote duim
Verder krijg je wel een beetje het idee alsof overwerken een statussymbool is hier. Ik werk nooit over en werk altijd dezelfde uren; 9 tot 5 met +- 60/75 minuten pauze
Dan is het natuurlijk geen overwerk meerquote:Op dinsdag 5 april 2016 09:52 schreef karr-1 het volgende:
Naarmate je hoger in de organisatie komt wordt overwerk ook min of meer van je verwacht. Meestal is het salaris daar dan ook naar.
Ik bedoelde meer dat je dan niet extra betaald krijgt voor overwerk maar dat het gewoon onderdeel van je baan is.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk geen overwerk meer
Nee, hoe hoger je komt, hoe meer er van je verwacht mag worden dat je je eigen agenda onder controle hebt.quote:Op dinsdag 5 april 2016 09:52 schreef karr-1 het volgende:
Naarmate je hoger in de organisatie komt wordt overwerk ook min of meer van je verwacht. Meestal is het salaris daar dan ook naar.
Ik ben aan het werk vanaf 5:00-5:30 (ligt aan de locatie)quote:Op maandag 4 april 2016 21:29 schreef jagermaster het volgende:
[..]
dus betaald overwerken, kan ik niet echt overwerken noemen. Ik weet niet hoe lang je er overdoet om naar je werk te komen, maar als we een half uur rekenen ben je van 6 tot 17.30 op je werk, is 11,5 uur - 1 uur pauze = 10,5 uur x 5 = 52,5 uur.
Dus bij 40 urige werkweek. 12,5 uur overwerk. Bij 36 urige werkweek 16,5 uur verwerk. Dus waar zit die 20+ uur vraag ik mij af.
Betaald overwerk wordt als minder "zielig" gezien dan onbetaald overwerk. Immers, je wijkt af van het aantal contractuele uren, maar er staat een vergoeding voor om die tijd te compenseren. Bij onbetaald is dat niet het geval.quote:
meer dan 12 uur per dag, werkweken van meer dan 60 uur, ben je zelfstandige, of vind je het normaal om de arbeidstijdenwet te overtreden?quote:Op woensdag 6 april 2016 19:32 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk vanaf 5:00-5:30 (ligt aan de locatie)
Daarbij werk ik meestal tot 18:00 , maar laatste tijd ook vaak zat tot 19-20:00 uur.
Betaald overwerk = werk
Soms laat zich dat niet aansturen. Denk bv aan buitenlandse klanten etcquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:13 schreef avotar het volgende:
[..]
Nee, hoe hoger je komt, hoe meer er van je verwacht mag worden dat je je eigen agenda onder controle hebt.
natuurlijk wel. Later beginnen / eerder stoppen.quote:Op donderdag 7 april 2016 06:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Soms laat zich dat niet aansturen. Denk bv aan buitenlandse klanten etc
Dat sowiesoquote:Op donderdag 7 april 2016 12:50 schreef avotar het volgende:
[..]
natuurlijk wel. Later beginnen / eerder stoppen.
Allerlei variaties zijn mogelijk.
Niemand is onmisbaar.
Als je een beetje fatsoenlijk salaris verdient geldt de ATW niet hè.quote:Op woensdag 6 april 2016 19:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
meer dan 12 uur per dag, werkweken van meer dan 60 uur, ben je zelfstandige, of vind je het normaal om de arbeidstijdenwet te overtreden?
http://www.arbeidstijdenwet.nl/arbeidstijdenwet/
Die geld altijd, alleen niet iedereen houd zich eraanquote:Op donderdag 7 april 2016 17:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je een beetje fatsoenlijk salaris verdient geldt de ATW niet hè.
Nou goed, beter verwoord: met een fatsoenlijk salaris ben je vrijgesteld van de normen in de ATW, uitzonderingen daargelaten.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die geld altijd, alleen niet iedereen houd zich eraan
Waar staat dat?quote:Op donderdag 7 april 2016 18:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou goed, beter verwoord: met een fatsoenlijk salaris ben je vrijgesteld van de normen in de ATW, uitzonderingen daargelaten.
Hierquote:
Ah weer wat geleerd. Hmm ik kom ook al in de buurt.quote:
Ik werk 10 jaar voor deze werkgever. Het is een groot bedrijf. En heb positieve functioneringsgesprekken.quote:Op zaterdag 2 april 2016 12:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Volgens mij vergis je je in de functie die je hebt, of hoe denk je dit af te dwingen?
Alleen die vrijdag. Het was afgerond toen ik naar huis ging.quote:Op zaterdag 2 april 2016 13:17 schreef Operc het volgende:
[..]
Ter verduidelijking: Het project is dus wel afgerond op vrijdag?
En heb je alleen vrijdag moeten overwerken voor dat project, of de hele week?
Ik ben geen afvalput waar mensen hun dingen kunnen dumpen (niet goed lopend project). Als ik niet voor mijzelf opkom, dan zit ik ziek thuis. Wij hebben een collega die zit al 3 maanden thuis met een burnout. Nee dat is lekker positief als chef van je afdeling, 2 zieken, topquote:Op zondag 3 april 2016 09:51 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik vraag me af of ik uberhaupt weleens een week minder dan 3 uur overgewerkt hebt. Ik heb inmiddels honderden uren over moeten werken vanwege externe factoren. Bijvoorbeeld omdat een derde partij z'n zaakjes niet op orde had, of simpelweg omdat er te weinig personeel beschikbaar was om de voorbereidingen goed op orde te hebben.
Ik hoop dat TS een heleboel weglaat in de OP en dat er nog veel meer vooraf is gegaan, anders is dit echt te triest voor woorden.
En dus vind jij dat jij beleidsveranderingen kunt gaan afdwingen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:17 schreef cb2013 het volgende:
Ik werk 10 jaar voor deze werkgever. Het is een groot bedrijf. En heb positieve functioneringsgesprekken.
Veel succes met de rechter te overtuigen van het feit dat je overspannen bent geraakt van drie uur overwerk.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:17 schreef cb2013 het volgende:
Hallo allemaal, ben niet altijd op fok, hier een kleine update.
Ik heb een mail gestuurd naar de leiding (met CC de losers in mijn ogen) waar ik denk waar het probleem ligt, en hoe we dit in het vervolg anders moeten aanpakken.
Heb de mail afgesloten dat het niet nog een keer moet gebeuren, en dat ik de volgende keer wegloop. (wat ik bedoel is, pak mijn jas/tas en loop weg en ben de volgende dag weer op werk)
Niemand heeft op mijn mail gereageerd.
[..]
Ik werk 10 jaar voor deze werkgever. Het is een groot bedrijf. En heb positieve functioneringsgesprekken.
[..]
Alleen die vrijdag. Het was afgerond toen ik naar huis ging.
[..]
Ik ben geen afvalput waar mensen hun dingen kunnen dumpen (niet goed lopend project). Als ik niet voor mijzelf opkom, dan zit ik ziek thuis. Wij hebben een collega die zit al 3 maanden thuis met een burnout. Nee dat is lekker positief als chef van je afdeling, 2 zieken, top. Kijken hoe de rechter daar naar kijkt
Idd, fuckin hellquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:23 schreef Molo het volgende:
Dus als ik het jou toch goed begrijp gaat het om eenmalig 3 uurtjes overwerken waar jij zoooo van van de wap bent??
Ja die conclusie haal ik er ook uit. Als dat echt alles is zie ik het somber in voor de toekomst.quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:23 schreef Molo het volgende:
Dus als ik het jou toch goed begrijp gaat het om eenmalig 3 uurtjes overwerken waar jij zoooo van van de wap bent??
Blijkbaar zijn ze niet onder de indruk, dit soort zaken bespreek je in een gesprek met je leidingevende. Dit soort mails zijn vrij kansloos.quote:
Wat voor reactie had je verwacht dan?quote:
Tevéél verantwoordelijkheidsgevoel ja???quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn ze niet onder de indruk, dit soort zaken bespreek je in een gesprek met je leidingevende. Dit soort mails zijn vrij kansloos.
Waarom was je vrijdag niet gewoon opgestapt? Ik denk dat je iets teveel verantwoordelijkheidsgevoel hebt.
Beste cb2013,quote:Op zaterdag 9 april 2016 18:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat voor reactie had je verwacht dan?
Dit,ik ben er een jaar mee zoetgeweest,ik gun het niemand.quote:Op zaterdag 9 april 2016 15:57 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Burn-out is gewoon ziek hoor. Mensen die nog nooit overspannen geweest zijn hebben geen idee hoeveel impact dat heeft op je functioneren.
Ja prima, dat is ook zwaar klote, maar heeft niets met die jankzak van een TS te makenquote:Op zaterdag 9 april 2016 20:22 schreef Dunnevandale het volgende:
[..]
Dit,ik ben er een jaar mee zoetgeweest,ik gun het niemand.
Is ook niet uit te leggen hoe het voelt...
Als TS echt een Burn-out zou hebben dan zou hij zich wel heel anders gedragen.quote:Op zaterdag 9 april 2016 20:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja prima, dat is ook zwaar klote, maar heeft niets met die jankzak van een TS te maken
quote:Op zaterdag 9 april 2016 13:23 schreef Molo het volgende:
Als je te beroerd bent om zijn laatste alinea ook te lezen mag je dat best.quote:Op zondag 10 april 2016 09:38 schreef Molo het volgende:
Hij verduidelijkt zelf in zijn post van gisteren dat het gaat om alleen die ene vrijdag drie uur overwerken.
Daar mag ik best conclusies uit trekken dan
Dat zijn collega een burnout heeft en hijzelf er panisch voor lijkt te zijn in combinatie met die drie uur overwerken geeft wellicht iets aan over zjjn draagkracht ja.quote:Op zondag 10 april 2016 09:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als je te beroerd bent om zijn laatste alinea ook te lezen mag je dat best.
Is het afzeiken van TS ook al naar WGR doorgedrongen. Verder had je dat hem namelijk in een normale bewoording kunnen vragen ipv meteen een conclusie te trekken en de TS voor jankzak uit te maken. Als ik TS was zou ik ook niet meer in dit topic terug komen hij vraagt hier advies ipv dan hij vraagt om afgezeken te worden.quote:Op zondag 10 april 2016 09:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zijn collega een burnout heeft en hijzelf er panisch voor lijkt te zijn in combinatie met die drie uur overwerken geeft wellicht iets aan over zjjn draagkracht ja.
Of dat het gewoon een jankzak is die ookal is het een uitzondering, niks extra's wil doen voor het werk.
Kan m.i. beide kanten op bekeken worden.
Laat TS hier maar verduidelinging in geven dan
Er zijn zat 'normale' vragen gesteld aan TS.quote:Op zondag 10 april 2016 10:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is het afzeiken van TS ook al naar WGR doorgedrongen. Verder had je dat hem namelijk in een normale bewoording kunnen vragen ipv meteen een conclusie te trekken en de TS voor jankzak uit te maken. Als ik TS was zou ik ook niet meer in dit topic terug komen hij vraagt hier advies ipv dan hij vraagt om afgezeken te worden.
En fok! zich maar afvragen waarom er steeds minder bezoekers komen.
Dus omdat er wat normale vragen gesteld zijn is het opeens bonton om dan maar TS te gaan afzeiken. Wat een logica houden sommige er toch op na.:')quote:Op zondag 10 april 2016 10:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Er zijn zat 'normale' vragen gesteld aan TS.
Ben jij net als TS zelf ook zo'n figuur die met rechterlijke wegen gaat dreigen als je eenmalig iets meer gevraagd wordt door je werkgever?
In 10 jaar tijd één keertje 3 uurtjes overwerk. Nou nou wat een psycho ben je als je dat doet zeg.quote:Op zondag 10 april 2016 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus omdat er wat normale vragen gesteld zijn is het opeens bonton om dan maar TS te gaan afzeiken. Wat een logica houden sommige er toch op na.:')
Waar lees jij dat er eenmalig iets meer gevraagd werd van de TS? In mijn optiek zijn die 3 uur overwerken de druppel geweest voor hem. Dat sommigen hier zich dat niet kunnen voorstellen kan. Maar om dan je eigen psychopatisch gedrag meteen als norm voor de wereld te zien is niet normaal.
Ik moest denken aan een stampvoetend kind toen ik het vetgedrukte lasquote:Op zaterdag 9 april 2016 13:17 schreef cb2013 het volgende:
Hallo allemaal, ben niet altijd op fok, hier een kleine update.
Ik heb een mail gestuurd naar de leiding (met CC de losers in mijn ogen) waar ik denk waar het probleem ligt, en hoe we dit in het vervolg anders moeten aanpakken.
Heb de mail afgesloten dat het niet nog een keer moet gebeuren, en dat ik de volgende keer wegloop. (wat ik bedoel is, pak mijn jas/tas en loop weg en ben de volgende dag weer op werk)
Niemand heeft op mijn mail gereageerd.
[..]
[..]
Alleen die vrijdag. Het was afgerond toen ik naar huis ging.
[..]
Ik ben geen afvalput waar mensen hun dingen kunnen dumpen (niet goed lopend project). Als ik niet voor mijzelf opkom, dan zit ik ziek thuis. Wij hebben een collega die zit al 3 maanden thuis met een burnout. Nee dat is lekker positief als chef van je afdeling, 2 zieken, top. Kijken hoe de rechter daar naar kijkt
quote:Op zondag 3 april 2016 00:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit. Ik dacht precies hetzelfde.
Omdat iemand anders structureel overwerkt, moet een ander dat ook maar doen......
Wanneer je nooit overwerkt kan het langer blijven ook organisatorische problemen opleveren in de privesfeer. Denk aan kinderen of de auto die de partner die avond nodig had.
Het gevoel hebben dat afdelingen tegenwerken kan ook zijn weerslag hebben op iemand zijn stresslevel. De één kan beter tegen stress dan de ander.
Maar op fok werken we allemaal structureel 15 uur per week over, rijden allemaal in een duurder segment wagen, hebben minstens een 8/10 als vriendin/neukertje, een salaris van minstens 6k per maand en een gouden lul van 30 cm (minstens!).
Gesprek is niet meer nodig, er is al een mail gestuurd dat dit onacceptabel was en dat hij de volgende keer wegloopt van zijn verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 10 april 2016 11:02 schreef Molo het volgende:
Wat we weten:
De laatste drie maanden is de werkdruk wat verhoogd.
TS heeft eenmalig drie uur moeten overwerken.
Maak het allemaal niet erger dan het is man.
TS, grow soms balls, ga gesprek aan met je leidinggevende, Los het op, klaaaaar
En dan gaat TS met gesprek met zijn baas.quote:Op zondag 10 april 2016 12:40 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Gesprek is niet meer nodig, er is al een mail gestuurd dat dit onacceptabel was en dat hij de volgende keer wegloopt van zijn verantwoordelijkheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Dus bij het volgende overwerkmoment ga je uit je stekker begrijp ik?quote:Op zondag 10 april 2016 13:52 schreef cb2013 het volgende:
Fijne fokkers! Was vergeten te vertellen dat ik mijn leidinggevende donderdag nog heb gezien. Hij zei niets over die mail, eigenlijk alsof het niet gebeurd is. Voor mij is het klaar, boeit me verder niet. Heb die mail gestuurd, men weet hoe ik erover denk en we gaan verder.
Want jij hebt toen gevraagd of hij je mail ontvangen had en wat zijn reactie is.quote:Op zondag 10 april 2016 13:52 schreef cb2013 het volgende:
Fijne fokkers! Was vergeten te vertellen dat ik mijn leidinggevende donderdag nog heb gezien. Hij zei niets over die mail, eigenlijk alsof het niet gebeurd is. Voor mij is het klaar, boeit me verder niet. Heb die mail gestuurd, men weet hoe ik erover denk en we gaan verder.
Als ik zo'n mail naar mijn baas zou sturen zou ik de volgende dag meteen op het matje mogen komen en terecht ookquote:Op zondag 10 april 2016 12:40 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Gesprek is niet meer nodig, er is al een mail gestuurd dat dit onacceptabel was en dat hij de volgende keer wegloopt van zijn verantwoordelijkheid.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op zondag 10 april 2016 10:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik moest denken aan een stampvoetend kind toen ik het vetgedrukte las
Dit zijn zaken waarover je in gesprek moet met je leidinggevende. Als in: elkaar in de ogen kijken, je zorgen uiten en samen bespreken hoe dit op te lossen. Een mail sturen en daarin dreigen naar huis te gaan (en ook nog verwachten de dag erna gewoon weer aan het werk te kunnen) is niet de beste openingszet.
Kan best zijn dat het werk je zwaar valt/te zwaar is. Maar deze actie heeft je geloofwaardigheid en betrouwbaarheid voor je werkgever weinig goed gedaan.
Doet vermoeden dat de baas van TS al beter weet dan dit soort mails van TS serieus te nemen.quote:Op zondag 10 april 2016 15:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als ik zo'n mail naar mijn baas zou sturen zou ik de volgende dag meteen op het matje mogen komen en terecht ook
Dat gesprek zal zó lang duren dat hij een uurtje moet overwerken om het een en ander af te kunnen ronden.quote:Op zondag 10 april 2016 19:06 schreef Luxuria het volgende:
Waarom ben je niet het gesprek aan gegaan?
Durf je dat niet?
Kunnen we ons ook niet afvragen waarom zijn leidinggevende geen gesprek is aan gegaan na aanleiding van die mail?quote:Op zondag 10 april 2016 19:06 schreef Luxuria het volgende:
Durf je dat niet?
Nee, voor mij is het klaar. Ik heb de situatie uitgelegd, eerst gebeld hoe het zat. Maandag een mail gestuurd. Als de leidinggevende er niets mee doet is, is het niet aan mij. Want ik loop gewoon weg. (wat ook in de mail staat)quote:Op zondag 10 april 2016 19:06 schreef Luxuria het volgende:
Durf je dat niet?
Dat is toch geen manier en stijl van overleggen manquote:Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Nee, voor mij is het klaar. Ik heb de situatie uitgelegd, eerst gebeld hoe het zat. Maandag een mail gestuurd. Als de leidinggevende er niets mee doet is, is het niet aan mij. Want ik loop gewoon weg. (wat ook in de mail staat)
Oké, je loopt weg.quote:Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Nee, voor mij is het klaar. Ik heb de situatie uitgelegd, eerst gebeld hoe het zat. Maandag een mail gestuurd. Als de leidinggevende er niets mee doet is, is het niet aan mij. Want ik loop gewoon weg. (wat ook in de mail staat)
Je loopt gewoon weg en mag dan wegblijven ideaal tochquote:Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Grote jongen hoor. Je zeikt niet alleen je werkgever in zn bek, maar ook je medecollega's. Niemand die voor jou nog een stapje extra doetquote:Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef cb2013 het volgende:
[..]
Dit is echt kinderachtig. Spreek je leidinggevende juist hierover.quote:Op zondag 10 april 2016 13:52 schreef cb2013 het volgende:
Zo simpel als je het nu stelt, is het niet en zeker niet bij projectorganisaties.quote:Op zondag 10 april 2016 22:13 schreef Moogwai10 het volgende:
De truc is dat je bij projecten projectmatig werkt en dus met een planning.
In deze planning moet je precies opnemen wie wat wanneer moet aanleveren om de deadline te kunnen halen. Mocht iemand van een andere afdeling dan wat te laat afleveren schuift de planning dus simpelweg bv. 1 dag op.
Daar zal een klant of opdrachtgever natuurlijk niet blij mee zijn, maar dat mag de betreffende afdeling dan zelf gaan uitleggen (of eventueel bij de projectleider op het matje komen, die de slechte boodschap moet gaan mededelen). Zijn ze er snel van genezen en gaan ze de volgende keer meer hun best doen om tijdig aan te leveren.
Ofwel: laat hun probleem niet jouw probleem worden! Lekker bij de probleemeigenaar laten.
Dus als er de volgende keer iemand te laat bij je aankomt met spullen gewoon zeggen: "Oke, dan heb JIJ dus een probleem en hoe denk JIJ dat op te gaan lossen?
Als je geen ambities hebt, dan zou je er nog mee kunnen wegkomen.quote:Op zondag 10 april 2016 22:20 schreef Falco het volgende:
[..]
Zo simpel als je het nu stelt, is het niet en zeker niet bij projectorganisaties.
Iemand heeft een keer drie uurtjes moeten overwerken en je noemt hem nu al het afvoerputje van het bedrijf...quote:Op zondag 10 april 2016 22:30 schreef Moogwai10 het volgende:
Zo simpel zou het wel moeten zijn.
Zo lang mensen als TS aan het einde van de keten al vliegend, rennend, improviserend, overwerkend, de problemen blijven oplossen van anderen zal het gedrag bij de andere afdelingen nooit verbeteren en zal TS altijd het afvoerputje van zijn bedrijf blijven.
Eventueel het probleem opschalen naar het afdelingsmanagement om de processen beter te laten lopen. Of om eventueel extra personeel aan te nemen, taken her te verdelen onder collega's e.d. .
Er overigens wel van uitgaande dat het probleem structureel is en niet incidenteel. Enige flexibiliteit bij incidenten mag van iedere werknemer wel worden verwacht als basiscompetentie.
Ja dat is ook een goede vraag..quote:Op zondag 10 april 2016 19:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kunnen we ons ook niet afvragen waarom zijn leidinggevende geen gesprek is aan gegaan na aanleiding van die mail?
Ja, als ...quote:Op zondag 10 april 2016 22:30 schreef Moogwai10 het volgende:
Zo simpel zou het wel moeten zijn.
Zo lang mensen als TS aan het einde van de keten al vliegend, rennend, improviserend, overwerkend, de problemen blijven oplossen van anderen zal het gedrag bij de andere afdelingen nooit verbeteren en zal TS altijd het afvoerputje van zijn bedrijf blijven.
Eventueel het probleem opschalen naar het afdelingsmanagement om de processen beter te laten lopen. Of om eventueel extra personeel aan te nemen, taken her te verdelen onder collega's e.d. .
Er overigens wel van uitgaande dat het probleem structureel is en niet incidenteel. Enige flexibiliteit bij incidenten mag van iedere werknemer wel worden verwacht als basiscompetentie.
Mijn vermoeden is dat de leidinggevende eigenlijk niet helemaal goed in zijn rol functioneert wat dan natuurlijk ook weer een uitwerking heeft op de medewerkers die hij zou moeten aansturen en daardoor de reactie van TS ook zo is.quote:
Dit zijn allemaal aannames waar we niks mee kunnen. TS denkt dat de zaak nu is afgedaan maar beter had hij dit gewoon via een één-op-één-gesprek moeten bespreken met zijn leidinggevende. Ik zou overigens TS vrij vlot op het matje roepen, vragen wat er aan de hand is en dat dit soort mailtjes niet de manier is waar op je met elkaar om dient te gaan.quote:Op maandag 11 april 2016 17:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat de leidinggevende eigenlijk niet helemaal goed in zijn rol functioneert wat dan natuurlijk ook weer een uitwerking heeft op de medewerkers die hij zou moeten aansturen en daardoor de reactie van TS ook zo is.
+1 Het versturen van dit soort passief-agressieve mailtjes is imho niet echt professioneel en zorgt er denk ik alleen maar voor dat de relaties met de betreffende collega's verslechteren.quote:Op maandag 11 april 2016 18:46 schreef Falco het volgende:
TS denkt dat de zaak nu is afgedaan maar beter had hij dit gewoon via een één-op-één-gesprek moeten bespreken met zijn leidinggevende. Ik zou overigens TS vrij vlot op het matje roepen, vragen wat er aan de hand is en dat dit soort mailtjes niet de manier is waar op je met elkaar om dient te gaan.
Leuk die aannames, maar die zijn gebaseerd op je onderbuik.quote:Op maandag 11 april 2016 17:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mijn vermoeden is dat de leidinggevende eigenlijk niet helemaal goed in zijn rol functioneert wat dan natuurlijk ook weer een uitwerking heeft op de medewerkers die hij zou moeten aansturen en daardoor de reactie van TS ook zo is.
En dit lijkt jou een slimme, redelijke en vooral volwassenen reactie?quote:Op zondag 10 april 2016 19:55 schreef cb2013 het volgende:
[..]
dus je frustratie geuit en klaar? Soms wel het vestequote:Op zaterdag 16 april 2016 17:36 schreef cb2013 het volgende:
Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar mening. Iedereen heeft een andere kijk op de situatie. Ik neem al het advies mee zodat ik betere beslissingen kan maken wanneer het weer voor zou komen. Voor nu heb ik het op mijn manier opgelost. Het hele onderwerp is ook voor mij klaar want niemand heeft op mijn mail gereageerd...
Mag hier een slot op
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |