quote:Op maandag 4 april 2016 15:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
De e-penis van welke Fok!ker bestuur jij?
Als kapitein? Matroos? Oiler? Hwtk?quote:Op maandag 4 april 2016 13:50 schreef FranticDJ het volgende:
Ik cross met bootjes de wereld over. Kom op plaatsen waar geen hond dood gevonden wilt worden. Neem allerlei interessante dingen mee, ook het berekenen hiervan is zeer interessant. + je bestuurt een apparaat langer van 2 voetbalvelden lang
Ohja en ik heb gemiddeld 5-6 maanden per jaar betaald vakantie(verdeeld in lange aaneengesloten periodes)
Je stopt er niet mee, maar gaat het part-time doen. Goed voor anderen en voor jezelf zorgen, win-win.quote:Op maandag 4 april 2016 07:15 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Is niet speciaal aan jou gericht hoor, jij had het niet over maatschappelijk relevant en dergelijke toch? Jouw keuze is duidelijk.
Ik vind het gewoon gek om eerst het werk dat je doet voor anderen heel belangrijk te vinden en er dan mee te stoppen om een kind te krijgen. Is het toch niet zo vreselijk nodig dat jij dat doet schijnbaar. Snap je?
Waarom kies je ervoor om niks over je functie/sector te vertellen? Waarom vinden sommigen het niet relevant en jij wel?quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:55 schreef Spiegelei het volgende:
Ik vind m'n werk superboeiend en ja ik vind het ook belangrijk voor de maatschappij, alhoewel er vast veel mensen zijn die daar anders over denken. Maar dat maakt mij geen zak uit.
Natuurlijk gaan bepaalde processen/handelingen op de automatische piloot, waar niet?
En qua carrière? Ik heb een periode niet goed in m'n vel gezeten op m'n werk. Ben minder gaan werken en heb er een compleet andere studie bij gedaan omdat ik wilde switchen. De studie was tof, de stage was kut. Ik was meteen genezen, maar ik ben blij met de ervaring. Het heeft me duidelijk gemaakt dat ik :
1) goed ben in m'n vak;
2) het niet lekker in m'n vel zitten meer lag aan mijn werkomgeving, dan aan mij;
3) heel leergierig ben.
Uiteindelijk van baan gewisseld, maar wel binnen mijn vakgebied en na een periode van extra vakgerichte studie en interne verbeteringen doorvoeren voel ik een bijzondere drang naar 'hogerop', maar wel binnen het huidige bedrijf. Dus daar ben ik druk meebezig. Ik haal daar enorm veel plezier uit.
Oh dat is niet zo bewust hoor. Ik ben notarisklerk op een notariskantoor (duh).quote:Op woensdag 6 april 2016 00:07 schreef Koewam het volgende:
[..]
Waarom kies je ervoor om niks over je functie/sector te vertellen? Waarom vinden sommigen het niet relevant en jij wel?
Even advocaat van de duivel spelen.quote:Op zaterdag 2 april 2016 22:04 schreef Koewam het volgende:
Ik had een marketingbaantje voor een commercieel bedrijf en na een maand trok ik het niet meer. Omdat het maatschappelijk weinig relevant is. Ook kan ik het naar mezelf als persoon niet verantwoorden dat ik alles weet van Google Analytics, Facebook en zo. Lekker boeiend.
Serieus?quote:Op zondag 10 april 2016 17:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ben (o.a.) boekhouder en dat is het boeiendste beroep dat er is en ik denk ook dat veel jonge kinderen dit als hun droombaan zien. Ik ben blij dat mijn droom is uitgekomen en dat ik ondernemer ben want het geeft je ook vrijheid en je gaat iedere dag vrolijk naar je werk.
Waar de een wint, verliest een ander. Geld kun je maar één keer uitgeven en als het ene bedrijf meer klanten krijgt, verliest een ander klanten.quote:Op zaterdag 9 april 2016 23:56 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel spelen.![]()
Is social media/SEO echt niet relevant? Stel, je hebt een klein bedrijfje met 2 man. Dankzij jouw SEO/social media skills kunnen ze meer klanten krijgen en kunnen ze 8 man erbij aannemen. 8 man extra die een nu een eigen boterham kunnen verdienen, die niet meer werkeloos zijn. Dat zou ik zelf wel redelijk als zinvol zien, eigenlijk.
Volgens mij werkt het niet zo, want dan zou de economie nooit kunnen groeien, toch? Waar die groei dan precies vandaan komt weet ik ook zo even niet, er is vast iemand met verstand van economie die dat uit kan leggen....quote:Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar de een wint, verliest een ander. Geld kun je maar één keer uitgeven en als het ene bedrijf meer klanten krijgt, verliest een ander klanten.
Economie is geen zero-sum game.quote:Op woensdag 13 april 2016 12:34 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Waar de een wint, verliest een ander. Geld kun je maar één keer uitgeven en als het ene bedrijf meer klanten krijgt, verliest een ander klanten.
Wanneer er meer geproduceerd kan worden misschien?quote:Op woensdag 13 april 2016 15:46 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het niet zo, want dan zou de economie nooit kunnen groeien, toch? Waar die groei dan precies vandaan komt weet ik ook zo even niet, er is vast iemand met verstand van economie die dat uit kan leggen....
Vind je je werk boeiend?quote:Op woensdag 13 april 2016 13:13 schreef Pap89 het volgende:
Kom met mijn werk wel in heel Nederland (Van Z-Limburg tot N-O Groningen, Zeeuws-Vlaanderen tot de kop van Noord Holland)
Is wel lichamelijk zwaar werk, lange dagen, lange reistijden (wel gewoon betaald als werktijd)
Kom zo ook een hoop mensen tegen/situaties.
Fundering/Bouw.
Ja, we hebben nu meer 'waarde' in onze maatschappij dan 2000 jaar geleden.quote:Op woensdag 13 april 2016 17:28 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Wanneer er meer geproduceerd kan worden misschien?
Je hebt verlies en verlies. Verlies kan heel duidelijk zijn: je pakt klanten van iemand af. Maar verlies kan ook een gevolg zijn van inflatie (of eigenlijk deflatie), kwestie van een groter wordend aanbod en een gelijkblijvende vraag. Op het moment dat jij een baan creëert, betekent dat dat iedereen die diezelfde baan heeft per saldo minder waard geworden is, ergo: verlies.quote:Op woensdag 13 april 2016 19:03 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Dus er wordt waarde gecreëerd, de koek wordt groter. Wie een baan creëert pakt dus niet per definitie een stuk koek van een ander af.
Dat zul je nooit weten, dat verandert namelijk per lustrumquote:Op donderdag 14 april 2016 21:22 schreef eight het volgende:
Transport planner in de logistiek (supply chain). Door de automatisering heeft de baan zijn charme verloren.
Daarnaast kan minstens 60% van mijn huidige dagbesteding nog verder geautomatiseerd worden, dus ik mag mij zorgen gaan maken.
Weet nog niet welke opleiding ik ga volgen. Ik heb wel affiniteit met IT, maar weet nog niet welke richting binnen de IT verstandig is.
Je mist een hele grote, en dat is waarde creatie omdat we de natuurlijke bronnen van de aarde benutten (of uitputten).quote:Op donderdag 14 april 2016 19:39 schreef DireStraits7 het volgende:
dat is heel zwart-wit en er zitten behoorlijk wat haken en ogen aan, maar in the end komt economie wel neer op dergelijke basale principes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |