De patholoog had een test gedaan of er bepaalde stoffen in haar lichaam aanwezig zijn.quote:Op zondag 3 april 2016 19:45 schreef Brscrtch het volgende:
Dat berichtje: (waarna er ruzie ontstond en Dascha de kroeg verliet)
Zo jij mooi geworden haha groeten aan dophie xd Sofie
Zomaar wat gedachten:
"Mooi geworden.." Hoelang kende de 16jarige Dascha de 27jarige onbekende jongen al?
Is dophie een type fout of een combinatie van dope en sophie/Sofie ? Oftewel een verwijzing naar drugsgebruik
Vriendinnen Manon en Tessa "weten nog wel" dat ze het et bericht lazen (wat Dascha de moeite waard vond om hun te delen) en Manon dacht alleen "ja oké" ... en keek vervolgens "langs Dascha naar achter de club in" en Tessa "weet dat ook nog wel, want ja daar was ik..daar stond ik bij" MAAR "dat ze (Dascha en Sophie) daarna ruzie kregen" hebben Manon en Tessa niet meegekregen. (Toevallig?)
Werd Dascha boos omdat het berichtje suggereerde dat Sophie drugs had gebruikt.
Hadden Dascha en Sophie wijn gedeeld en besefte Dascha dat zij nu misschien (onbewust) ook drugs in haar lichaam had? Een rede om haar vriendin te slaan en in paniek de kroeg uit te lopen...
Is het geld wat ze bespaarde met het eigen vervoer ipv de taxi toch aan drugs besteed?
En was dat niet het plan van Dascha die nog appte dat ze de taxi zouden nemen, maar van haar vriendinnen...
Ik begrijp heel goed dat ze geen genoegen nemen met zelfmoord, wel/geen drugssporen in haar lichaam is me niet helemaal duidelijk anders gaat bovenstaande theorie helemaal niet op.. Maar ik vertrouw die vriendinnen en de 27jarige onbekende voor geen meter
Ik denk dat de nooduitgang al vaker gebruikt werd die avond, namelijk toen Manon binnen moest komen en geen IDkaart had maar binnen kwam met die van Sophie= Dascha en Sophie gaan eerst naar binnen, Sophie opent vervolgens de nooduitgang naar buiten om haar ID door te geven aan Manon.. waarom Dascha voor die deur koos was misschien daarom... ?quote:Op zondag 3 april 2016 19:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Was ze op zoek naar die engerd van het berichtje?
Stond die engerd bij de ingang en was dat de reden om via de nooduitgang weg te gaan?
Ja ze kwam binnen met de ID van Sophie, mijn vraag daarbij was ook, hoe komt Sophie dan binnen?quote:Op zondag 3 april 2016 19:55 schreef Brscrtch het volgende:
[..]
Ik denk dat de nooduitgang al vaker gebruikt werd die avond, namelijk toen Manon binnen moest komen en geen IDkaart had maar binnen kwam met die van Sophie= Dascha en Sophie gaan eerst naar binnen, Sophie opent vervolgens de nooduitgang naar buiten om haar ID door te geven aan Manon.. waarom Dascha voor die deur koos was misschien daarom... ?
Ben je ooit in de tram in Den Haag geweest? Als er controleurs zijn, wisselen vriendengroepjes een anonieme OV kaart onderling met elkaar uit. Zo zal het wrs ook met ID's gaan, gewoon heel sneaky die doorgeven.quote:Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja ze kwam binnen met de ID van Sophie, mijn vraag daarbij was ook, hoe komt Sophie dan binnen?
Toen waren er nog geen ov-kaarten, rekende men met guldens en kon ik de hele week gratis met het ov.quote:Op zondag 3 april 2016 19:59 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Ben je ooit in de tram in Den Haag geweest? Als er controleurs zijn, wisselen vriendengroepjes een anonieme OV kaart onderling met elkaar uit. Zo zal het wrs ook met ID's gaan, gewoon heel sneaky die doorgeven.
Dat laatste klopt zeker. Twee minuten eerder kreeg ze dat Facebookbericht, maar of dat de reden was van dat ze ineens met hoge nood naar buiten ging?quote:Op zondag 3 april 2016 20:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Toen waren er nog geen ov-kaarten, rekende men met guldens en kon ik de hele week gratis met het ov.Maar ik begrijp je punt, en het is een logische verklaring voor het wisselen van de IDkaart.
Daarnaast ging ze in hoog tempo, zonder jas de deur uit.
Dat duid weer op haast en een doel buiten.
Inderdaad met 7 personen in een auto is krap, maar niet onmogelijk.. Een taxibusje is makkelijk te regelen volgens mij..quote:Op zondag 3 april 2016 19:54 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
De patholoog had een test gedaan of er bepaalde stoffen in haar lichaam aanwezig zijn.
Het NFI deed een test hoeveel van die stof in haar lichaam aanwezig is. Er was wel ghb maar te weinig om daar onder invloed van te zijn. (En ghb wordt ook aangemaakt door het lichaam na overlijden dus het hoeft niet enkele dagen geleden te zijn dat er drugs gebruikt is)
Het nfi deed ook een onderzoek naar de haren van dascha naar een eventueel drugsverleden, maar daar heb ik nooit meer iets over gehoord? Waarschijnlijk kwam daar niks over in de media.
Over die vriendinnen zei Peter r de vries eerder al dat de verklaringen die zij aflegden bij de politie tegenstrijdig zijn.
Ik vraag mij af of die jongens die erbij waren ook verhoord zijn?
Wat mij opviel: ze waren met 7 personen dat drankspel aan het doen. Eerst wilden ze met de taxi en daarna gingen ze toch met de auto.
Maar in een normale personenauto passen toch geen 7 personen? (In een taxi ook niet tenzij ze een taxibusje regelen)
Lijkt me niet handig en voordehandliggend om daarmee te dreigen als je zelf ook allerlei foto's gestuurd hebt. Hij zal het zelf ook niet fijn vinden als zijn foto's in de openbaarheid komen.quote:Op zondag 3 april 2016 15:40 schreef frietenstamp het volgende:
Een zelfmoordscenario waar alle puzzelstukjes goed in zouden kunnen passen en die logische verklaringen biedt voor de openstaande vragen is dat die gast waar ze "tering lekkere" foto's mee uitwisselde daarvan screenshots heeft gemaakt en dreigde de foto's (en chats) openbaar te maken, haar vriend in te lichten of iets dergelijks. Zoiets slaat de basis onder je bestaan weg, je relatief onbezorgde leventje is over, paniek en schaamte overmannen je. Bizar dat de politie het imo meest voor de hand liggende helemaal niet onderzocht heeft. Maar ook weer logisch want zelfmoord.
Denk aan je hart, donderdag komt er nog een docu op tv bij BNN, over Lisanne Froon en een eerbetoon aan haar leven.quote:
Jij hebt zelf ook gewoon GHB in je lichaam. Waarschijnlijk een verhoogde hoeveelheid als je wijn hebt gedronken.quote:Op zondag 3 april 2016 20:12 schreef Brscrtch het volgende:
[..]
Inderdaad met 7 personen in een auto is krap, maar niet onmogelijk.. Een taxibusje is makkelijk te regelen volgens mij..
Dat er weinig ghb in haar lijf is gevonden hoeft dus niet uit te sluiten dat ze het toegediend heeft gekregen, al is het minimaal geweest icm alcohol heeft dit misschien toch effect gehad..
(Ranzig idee dat mensen een stof vrijwillig nuttigen die het lichaam aanmaakt na overlijden maar dat terzijde)
Als ik die vader was zou ik toch eens kritisch kijken/luisteren naar alle vrienden die daar met Dascha waren.
Of dat zo was of niet. Die engerd zal best naar haar reactie gekeken hebben..quote:Op zondag 3 april 2016 20:11 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt zeker. Twee minuten eerder kreeg ze dat Facebookbericht, maar of dat de reden was van dat ze ineens met hoge nood naar buiten ging?
Rijbewijs?quote:Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja ze kwam binnen met de ID van Sophie, mijn vraag daarbij was ook, hoe komt Sophie dan binnen?
Heb je gelijk in. Het ritje met 7 personen is niet erg comfortabel maar dat maakt het alleen een beetje raar en niet onmogelijk. En dat ze drugs heeft gekregen is als ik het zo bekijk misschien toch niet uit te sluiten...quote:Op zondag 3 april 2016 20:12 schreef Brscrtch het volgende:
[..]
Inderdaad met 7 personen in een auto is krap, maar niet onmogelijk.. Een taxibusje is makkelijk te regelen volgens mij..
Dat er weinig ghb in haar lijf is gevonden hoeft dus niet uit te sluiten dat ze het toegediend heeft gekregen, al is het minimaal geweest icm alcohol heeft dit misschien toch effect gehad..
(Ranzig idee dat mensen een stof vrijwillig nuttigen die het lichaam aanmaakt na overlijden maar dat terzijde)
Als ik die vader was zou ik toch eens kritisch kijken/luisteren naar alle vrienden die daar met Dascha waren.
Ah ok, dan gaat de hele theorie niet opquote:Op zondag 3 april 2016 20:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Jij hebt zelf ook gewoon GHB in je lichaam. Waarschijnlijk een verhoogde hoeveelheid als je wijn hebt gedronken.
Kan best dat zijn foto's onherkenbaar waren en die van Dascha met haar gezicht of details als haar kamer.quote:Op zondag 3 april 2016 20:13 schreef Physsic het volgende:
[..]
Lijkt me niet handig en voordehandliggend om daarmee te dreigen als je zelf ook allerlei foto's gestuurd hebt. Hij zal het zelf ook niet fijn vinden als zijn foto's in de openbaarheid komen.
Als hij daarmee toch heeft gedreigd, dan zou hij dat in haar gezicht gezegd moeten hebben, want op haar telefoon is daar blijkbaar niks van teruggevonden.
Creepy figuur die vent. Wat moet je als 27 jarige met pubermeisjes? Beetje op jonge meisjes azen. Engnek. Het liegen over de berichtjes maakt hem helemaal verdacht. Belachelijk dat dit zo is laten gaan.quote:Op zondag 3 april 2016 19:55 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik zou als pa van dat vriendengroepje van die engerd willen weten, hoe laat dit "kind" de LGD verliet.
De politie heeft dat niet onderzocht of vrijgegeven maar dat moet ook op de beveiligingscamera's staan.
Omdat ze deze man als kind hebben behandeld, zullen ze hem ook wel niet gevraagd hebben of hij zelf met de auto was gekomen.
Ik ging er tot nu toe vanuit dat ze met een groepje 16-jarigen op pad was, maar die ene vriendin moest oa haar rijbewijs op het politiebureau ophalen dus die was ouder. Misschien dat een van de andere vriendinnen ook ouder was en een id+rijbewijs had? Een gebruikt idkaart, ander gebruikt rijbewijs?quote:Op zondag 3 april 2016 19:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als 16-jarige kan je gewoon je brommerrijbewijs halen.quote:Op zondag 3 april 2016 20:20 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik ging er tot nu toe vanuit dat ze met een groepje 16-jarigen op pad was, maar die ene vriendin moest oa haar rijbewijs op het politiebureau ophalen dus die was ouder. Misschien dat een van de andere vriendinnen ook ouder was en een id+rijbewijs had? Een gebruikt idkaart, ander gebruikt rijbewijs?
Via Instagram krijg ik ook vaak bericht- en volgverzoeken van onbekenden. Grote kans dat Dascha gezien haar leeftijd het wel spannend vond en alles accepteerde.quote:Op zondag 3 april 2016 20:20 schreef Rica het volgende:
[..]
Creepy figuur die vent. Wat moet je als 27 jarige met pubermeisjes? Beetje op jonge meisjes azen. Engnek. Het liegen over de berichtjes maakt hem helemaal verdacht. Belachelijk dat dit zo is laten gaan.
Verwende kinderen dan, op die leeftijd kreeg ik geen brommerrijbewijs van 400 euro en zeker geen brommertje. Al is het Hilversum en is het daar misschien heel gebruikelijk om met 16 je brommerrijbewijs te halen en met 17 je autorijbewijs.quote:Op zondag 3 april 2016 20:23 schreef Physsic het volgende:
[..]
Als 16-jarige kan je gewoon je brommerrijbewijs halen.
Inderdaad vreemd, is dat meisje wat (anoniem) over haar verkeerd genoteerde verklaring verteld Sophie? Waarom praat ze alleen daarover...quote:Op zondag 3 april 2016 20:17 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Het ritje met 7 personen is niet erg comfortabel maar dat maakt het alleen een beetje raar en niet onmogelijk. En dat ze drugs heeft gekregen is als ik het zo bekijk misschien toch niet uit te sluiten...
Als ik op social media kijk zie ik dat Tessa en Sophie al jaren vriendinnen waren met Dascha. Manon lijkt meer op een nieuwe vriendin en die zit op een andere school. Sarah kwam net van de mavo af en zat maar korte tijd met Dascha in 4havo. (Dascha ging in 2011 naar de middelbare, ATC wat een h/V school is, mogelijk is Dascha ooit blijven zitten of voor de vakantie geslaagd op de mavo)
Vind het heel vreemd dat juist de twee vriendinnen die Dascha het langste kennen maar niet tot weinig aan het woord komen in de documentaire.
Ik zou als ouder mijn kind niet mee laten doen aan zo'n documentaire. Wat er is gebeurd is triest maar het leven gaat door. Als mijn kind een kloppende verklaring heeft afgelegd bij de mensen en instanties die er toe doen, hoeven ze niet in zo'n sensatiedocu nog een keer te verschijnen.quote:Op zondag 3 april 2016 20:17 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Het ritje met 7 personen is niet erg comfortabel maar dat maakt het alleen een beetje raar en niet onmogelijk. En dat ze drugs heeft gekregen is als ik het zo bekijk misschien toch niet uit te sluiten...
Als ik op social media kijk zie ik dat Tessa en Sophie al jaren vriendinnen waren met Dascha. Manon lijkt meer op een nieuwe vriendin en die zit op een andere school. Sarah kwam net van de mavo af en zat maar korte tijd met Dascha in 4havo. (Dascha ging in 2011 naar de middelbare, ATC wat een h/V school is, mogelijk is Dascha ooit blijven zitten of voor de vakantie geslaagd op de mavo)
Vind het heel vreemd dat juist de twee vriendinnen die Dascha het langste kennen maar niet tot weinig aan het woord komen in de documentaire.
Ik vond die reconstructie ook opvallend. Bontkragen, alcohol, drankspelletjes, tot laat uitgaan, een meisje met een sigaret? Ik ben zelf opgegroeid op een elitaire school waar een bepaalde groep verwende kinderen vergelijkbare overeenkomsten had, en dat waren verre van de netste kinderen van de school. Daarom postte ik eerder ook al in dit topic dat ik me afvraag of Dascha zich wel in een nette kring mensen bevind en niet in een foute groep vrienden.quote:Op zondag 3 april 2016 20:30 schreef Brscrtch het volgende:
[..]
Inderdaad vreemd, is dat meisje wat (anoniem) over haar verkeerd genoteerde verklaring verteld Sophie? Waarom praat ze alleen daarover...
Ze deed heel moeilijk over of Dascha wel of niet dronk of rookte
Terwijl de reconstructie (die hopelijk gebaseerd is verklaringen) duidelijk laat zien dat drinken en roken geen bijzonderheid is in de vriendengroep...
Kan ik begrijpen. Zeker gezien de leeftijd van die meiden en dat de voor- en achternaam erbij staan. Straks zeggen ze iets doms (achteraf gezien) en heeft je kind er jaren nog last van.quote:Op zondag 3 april 2016 20:32 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Ik zou als ouder mijn kind niet mee laten doen aan zo'n documentaire. Wat er is gebeurd is triest maar het leven gaat door. Als mijn kind een kloppende verklaring heeft afgelegd bij de mensen en instanties die er toe doen, hoeven ze niet in zo'n sensatiedocu nog een keer te verschijnen.
Ja dat kan. Het is ook niet zozeer het gedrag van een zestienjarige waar ik vraagtekens bij heb. Ben het zelf geweest en je denkt dat je al volwassen bent.quote:Op zondag 3 april 2016 20:26 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Via Instagram krijg ik ook vaak bericht- en volgverzoeken van onbekenden. Grote kans dat Dascha gezien haar leeftijd het wel spannend vond en alles accepteerde.
Vroeger toen de trams nog gratis waren, hadden we niet eens een brommerrijbewijs...quote:Op zondag 3 april 2016 20:27 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Verwende kinderen dan, op die leeftijd kreeg ik geen brommerrijbewijs van 400 euro en zeker geen brommertje. Al is het Hilversum en is het daar misschien heel gebruikelijk om met 16 je brommerrijbewijs te halen en met 17 je autorijbewijs.
Omdat het vrij cruciaal is. De hele zelfmoord-conclusie is er min of meer aan ontleend. De machinist zou geclaxonneerd hebben, en dus haar ruim op tijd moeten hebben gezien. Dus moet zij op het spoor hebben gelopen. Dus moet zij de claxon genegeerd hebben. Dus moet het haar opzet zijn geweest.quote:Op zondag 3 april 2016 20:20 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vind het een slechte docu. Heel veel nadruk op de machinist
Ik kom uit een boerendorp en daar dronken we, rookten we, gingen feestend ten onder en ben verre van verkeerd terecht gekomen. Nu woon ik in een kakwijk in R'dam en daar roken we, drinken we en gaan nog steeds feestend ten onder.quote:Op zondag 3 april 2016 20:36 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Ik vond die reconstructie ook opvallend. Bontkragen, alcohol, drankspelletjes, tot laat uitgaan, een meisje met een sigaret? Ik ben zelf opgegroeid op een elitaire school waar een bepaalde groep verwende kinderen vergelijkbare overeenkomsten had, en dat waren verre van de netste kinderen van de school. Daarom postte ik eerder ook al in dit topic dat ik me afvraag of Dascha zich wel in een nette kring mensen bevind en niet in een foute groep vrienden.
Het kan best zijn dat ik het fout heb, misschien zijn de vriendinnen waarmee Dascha uitging wel gewoon normale meiden, maar opvallend is het wel.
Ga er persoonlijk van dat het in goed overleg gegaan is met de ouders, de meiden zijn nog minderjarig en ik denk zelfs gezien de verstandhoudingen. Dat ze de gehele docu eerst hebben gezien voordat deze openbaar werd.quote:Op zondag 3 april 2016 20:37 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen. Zeker gezien de leeftijd van die meiden en dat de voor- en achternaam erbij staan. Straks zeggen ze iets doms (achteraf gezien) en heeft je kind er jaren nog last van.
Dat laatste wel idd. Alsof hij geen chickie van zijn eigen leeftijd kan vinden en het dus bij jonge naïeve meisjes gaat proberen.quote:Op zondag 3 april 2016 20:42 schreef Rica het volgende:
[..]
Ja dat kan. Het is ook niet zozeer het gedrag van een zestienjarige waar ik vraagtekens bij heb. Ben het zelf geweest en je denkt dat je al volwassen bent.
Val je gemakkelijk ten prooi aan dit soort figuren. Niet in de gaten dat het eigenlijk best heel raar is dat iemand die richting dertig gaat op pubers aast.
Nah ik bedoelde de combinatie meer. Bij mij op de middelbare school waren jochies met uggs en bontkragen die rookten en zuipten en de hele dag op hun scootertje rondhingen de grootste etters.quote:Op zondag 3 april 2016 20:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik kom uit een boerendorp en daar dronken we, rookten we, gingen feestend ten onder en ben verre van verkeerd terecht gekomen. Nu woon ik in een kakwijk in R'dam en daar roken we, drinken we en gaan nog steeds feestend ten onder.
Wat dacht je van de koorballen, hockeyfeesten en de zeilkampen?
Zuipen doen ze overal.
Dat bedoel ik. Het zijn eigenlijk gewoon de losers en creeps die nog weekends op plekken voor pubers rondhangen. Bijna dertig is die gast.quote:Op zondag 3 april 2016 20:59 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Dat laatste wel idd. Alsof hij geen chickie van zijn eigen leeftijd kan vinden en het dus bij jonge naïeve meisjes gaat proberen.
Ik denk dat het voor iedereen voor de hand lag dat het om een zelfmoord ging, juist omdat het "altijd" om een zelfmoord gaat...quote:Op zondag 3 april 2016 20:55 schreef Rica het volgende:
[..]
Omdat het vrij cruciaal is. De hele zelfmoord-conclusie is er min of meer aan ontleend. De machinist zou geclaxonneerd hebben, en dus haar ruim op tijd moeten hebben gezien. Dus moet zij op het spoor hebben gelopen. Dus moet zij de claxon genegeerd hebben. Dus moet het haar opzet zijn geweest.
Wanneer de machinist haar helemaal niet heeft gezien tot een fractie van een seconde voor de aanrijding verandert dat hele verhaal.
Een valse verklaring van wel claxonneren (omdat het dan niet lijkt dat de machinist zat te dutten) heeft wellicht het hele onderzoek vanaf de eerste minuut de verkeerde richting in gestuurd.
Zeker nou ze een getuige hebben die pertinent beweert dat ze geen claxon heeft gehoord. Wat ondersteund wordt door andere verklaringen.
En de machinist is ondertussen 'te druk' om gehoord te worden.
Er zijn dus 2 getuigen die beweren geen claxon te hebben gehoordquote:Op zondag 3 april 2016 20:55 schreef Rica het volgende:
[..]
Omdat het vrij cruciaal is. De hele zelfmoord-conclusie is er min of meer aan ontleend. De machinist zou geclaxonneerd hebben, en dus haar ruim op tijd moeten hebben gezien. Dus moet zij op het spoor hebben gelopen. Dus moet zij de claxon genegeerd hebben. Dus moet het haar opzet zijn geweest.
Wanneer de machinist haar helemaal niet heeft gezien tot een fractie van een seconde voor de aanrijding verandert dat hele verhaal.
Een valse verklaring van wel claxonneren (omdat het dan niet lijkt dat de machinist zat te dutten) heeft wellicht het hele onderzoek vanaf de eerste minuut de verkeerde richting in gestuurd.
Zeker nou ze een getuige hebben die pertinent beweert dat ze geen claxon heeft gehoord. Wat ondersteund wordt door andere verklaringen.
En de machinist is ondertussen 'te druk' om gehoord te worden.
Hoe wisten ze eigenlijk dat het om Dascha ging? Omdat ze al vermist werd? Ze had geen ID bij zich, geen telefoon, geen jas, had ze wel andere spullen bij?quote:Hadden ze anders gehandeld als hij had gezien wat er op het spoor stond, ik denk dat het hele KLPD team anders had gehandeld als ze hadden geweten dat het een minderjarig kind betrof.
En schijnbaar is het erg moeilijk ten halve te keren. Dus dan maar ten hele gedwaald.quote:Op zondag 3 april 2016 21:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor iedereen voor de hand lag dat het om een zelfmoord ging, juist omdat het "altijd" om een zelfmoord gaat...
Hadden ze anders gehandeld als hij had gezien wat er op het spoor stond, ik denk dat het hele KLPD team anders had gehandeld als ze hadden geweten dat het een minderjarig kind betrof.
Nah dat klopt volgens mij niet. Zie dit bericht:quote:Op zondag 3 april 2016 21:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor iedereen voor de hand lag dat het om een zelfmoord ging, juist omdat het "altijd" om een zelfmoord gaat...
Hadden ze anders gehandeld als hij had gezien wat er op het spoor stond, ik denk dat het hele KLPD team anders had gehandeld als ze hadden geweten dat het een minderjarig kind betrof.
Ik neem aan dat ze kleren aan had.quote:Op zondag 3 april 2016 21:15 schreef Brscrtch het volgende:
[..]
Hoe wisten ze eigenlijk dat het om Dascha ging? Omdat ze al vermist werd? Ze had geen ID bij zich, geen telefoon, geen jas, had ze wel andere spullen bij?
Das toch ook de standaard verklaring, jammer alleen dat dat visueel gezien niet mogelijk was.quote:Ze stond op het spoor met haar handen in de zij, kijkend naar de trein en gaf geen reactie op claxonneren.
Ze was nog niet zo beschadigd denk ik, haar gelaat was vrij van evidente kneuzingen.quote:Op zondag 3 april 2016 21:15 schreef Brscrtch het volgende:
[..]
Hoe wisten ze eigenlijk dat het om Dascha ging? Omdat ze al vermist werd? Ze had geen ID bij zich, geen telefoon, geen jas, had ze wel andere spullen bij?
En dat kan dus wettelijk gezien niet.quote:Op zondag 3 april 2016 21:16 schreef Rica het volgende:
[..]
En schijnbaar is het erg moeilijk ten halve te keren. Dus dan maar ten hele gedwaald.
Maar het kan nog steeds. Er is imo genoeg om de zaak opnieuw te openen. Geef de nabestaanden een goed en gedegen onderzoek ipv dit broddelwerk. Wie weet wat er allemaal echt gebeurd is in de missende uren.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat hij getoeterd heeft. De trein ging behoorlijk hard en het was donker. Hij heeft er denk ik nooit tijd voor gehad.quote:Op zondag 3 april 2016 21:15 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Er zijn dus 2 getuigen die beweren geen claxon te hebben gehoord
De machinist zegt van wel - NRC
de treinmachinist heeft tegenover de politie verklaard het meisje op de rails te hebben zien staan, en haar nog met de claxon te hebben gewaarschuwd.
(http://www.nrc.nl/nieuws/(...)drugs-in-haar-bloed)
toch een beetje vreemd
Dat was dus op of nabij een perron. Dit was in een afgelegen bos, hekken naast het spoor en om 05:20 's nachts. Denk dat dat ook verschil heeft gemaakt.quote:Op zondag 3 april 2016 21:18 schreef Superwoman1999 het volgende:
[..]
Nah dat klopt volgens mij niet. Zie dit bericht:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ets-van-spoor-pakken
Dit gaat over een jongen die bij een kennis van me op school zat. Waarom zou je van het perron op het spoor springen? Notabene het spoor waar de intercitytreinen op rijden en niet het spoor waar je in de stoptrein kan instappen. (Het gaat om de Vink, een stoptreinstation)
Toch wordt zelfmoord nergens genoemd, kennelijk houdt de politie het bij een ongeluk.
Zelfde met een andere jongen van die school van mijn kennis die drie dagen eerder van het perron op station Blaak zou zijn gevallen... :/ Daar was het ook meteen een ongeluk.
Politie kwam pas erbij toen de KLPD de conclusie zelfdoding al had gemaakt.quote:Op zondag 3 april 2016 21:21 schreef computergirl het volgende:
De politie is niet dom, ze weten best dat jonge gastjes soms enorm roekeloos doen. Langs/onder gesloten spoorwegovergang gaan met fatale gevolgen wordt ook nooit standaard zelfmoord genoemd.
Oké, thnxquote:Op zondag 3 april 2016 21:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze was nog niet zo beschadigd denk ik, haar gelaat was vrij van evidente kneuzingen.
Bron: Frank van der Goot in de video.
Zou goed kunnen, al heb ik nog nooit iemand van het perron op het spoor zien springen.quote:Op zondag 3 april 2016 21:21 schreef computergirl het volgende:
De politie is niet dom, ze weten best dat jonge gastjes soms enorm roekeloos doen. Langs/onder gesloten spoorwegovergang gaan met fatale gevolgen wordt ook nooit standaard zelfmoord genoemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |