Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway/AR/anders zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd. Tevens staan hier de eigen motorvoertuigen van onze chauffeurs bij.
Hikers CruisinDen, hiker regio Amsterdam DireStraits7, hiker regio Hilversum Drilboor, hiker regio Breda. Past nauwelijks in zijn Duitse slagschip. Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen Gerard_Geit, merkgeil aan Ford, Mercedes-Benz, Audi en Jaguar. Rijdt zelf Ford GrumpyCat, hiker regio Leiden (Easyway) johnson555, hiker regio Den Haag / Leiden Jurgenov, hiker regio Amersfoort/Utrecht KabouterKwebbel, hiker regio Apeldoorn Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Kiprollade, hiker regio Rotterdam Krotenkoker, hiker regio Rotterdam Loxodonta, hiker regio Ede/Arnhem ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset) Meneer_valk, hiker regio Maastricht MG_13, hiker regio Amsterdam Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam OMGitsSander, hiker regio Ede/Arnhem (Autoreset) Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) qua111, hiker regio Leiden Rubenr3, hiker regio Groningen Sarasi, motorchick uit Groningen (Autoreset), vervoert haar kont op een Suzuki GS500H (2002) Schaafkaas, hiker regio Groningen Solidberg, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen stripe, hiker regio Groningen (Autoreset). Een echt feestbeest dat zelfs de beruchte feesten van zijn moeder kan waarderen. trolley, hiker regio Leeuwarden underground1009, hiker regio Groningen (Autoreset) - Peugeot 107 (2011) Viezze, hiker regio Eindhoven VogeltjeTwiet, hiker regio Den Bosch - Audi RS6 C7 (2014) Wave103, hiker regio Utrecht yosander, hiker regio Groningen (Autoreset) McAwesome, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Nucleass, hiker regio Groningen (Autoreset)
Hojdhopper, ex-hiker regio Utrecht irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam. Tegenwoordig kantoorsletje en in het bezit van een RODE Octavia RS Komt nog net niet klaar op Vlaardingen en Feyenoord. joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen QuiCk01, ex-hiker regio Leiden
Privéchauffeurs Dimitri_, privéchauffeur regio Breda. Veelal te spotten in een A7 van de zaak. DrSnuggle, privéchauffeur regio Dubai Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht RTS91, ex-privéchauffeur regio Utrecht
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Regiotaxi Chauffeur regio Utrecht - Citroen Xsara (2000) Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven - Peugeot 308 (2008).
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Met het aantal Polo's dat ik heb gehad kan ik een hele parkeergarage vullen .
Vorige week nota bene een Polo afgeleverd bij een drukwerk bedrijf voor een klant van NL waarvan ik de oude Polo een paar weken eerder al had opgehaald. Kwam daar dezelfde cp weer tegen, kreeg nog zijn visitekaartje in mijn handen gedrukt
Op vrijdag 1 april 2016 17:22 schreef Rezania het volgende: Ik heb komende periode maar twee dagen per week college. Denken jullie dat dit goed valt te doen in zo'n periode?
Op vrijdag 1 april 2016 17:36 schreef McAwesome het volgende: Ik heb maandag ook eindelijk een high-performance auto! Audi RS5 coupé! Kon m'n ogen niet geloven toen ik de mail kreeg, ben heel benieuwd.
Op vrijdag 1 april 2016 17:36 schreef McAwesome het volgende: Ik heb maandag ook eindelijk een high-performance auto! Audi RS5 coupé! Kon m'n ogen niet geloven toen ik de mail kreeg, ben heel benieuwd.
Zat net ff naar dat uursalaris in de OP te kijken, zit nu al hoger dan dat voor iemand van 23. Kan alleen lang niet zo veel uren maken helaas.
Het salaris moet niet de hoofdreden zijn om dit te gaan doen, dat klopt. Maar wat heb je te verliezen als je toch drie dagen per week thuis zit? Je kan je beschikbaarheid helemaal zelf bepalen, en het werk is fantastisch
Soms maak je daagjes van 10-11 uur, dan tikt het salaris toch wel aan.
Het salaris moet niet de hoofdreden zijn om dit te gaan doen, dat klopt. Maar wat heb je te verliezen als je toch drie dagen per week thuis zit? Je kan je beschikbaarheid helemaal zelf bepalen, en het werk is fantastisch
Soms maak je daagjes van 10-11 uur, dan tikt het salaris toch wel aan.
Ja, dat is wel een goed punt. Kan sowieso het formulier invullen, als ik te oud ben hoor ik het wel (of juist niet).
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
Op vrijdag 1 april 2016 14:58 schreef RacerDKB het volgende: Zowaar vandaag de beruchte werkcontrole meegemaakt, maar uiteraard was alles in orde
Was dit in Almere? Vandaag voor het eerst meegemaakt dat iemand even checkten hoe alles was gegaan. Weet niet wat ze wouden checken. Misschien kleding en of de juiste formulieren gebruikt zijn.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Was dit in Almere? Vandaag voor het eerst meegemaakt dat iemand even checkten hoe alles was gegaan. Weet niet wat ze wouden checken. Misschien kleding en of de juiste formulieren gebruikt zijn.
Ja bij de A in Almere. Ze kijken inderdaad of je er representatief uit ziet, of je de instructies van je ritgegevens volgt, en of je rustig aan komt rijden et cetera. Ik reed met dimlichten aan en dat was wat hij graag wilde zien, zei ie nog expliciet.
Wat leverde jij af? Heb met twee collega's een babbeltje gehad, misschien wel met jou
Ik ben als vijfdejaars (als 21-jarige) aangenomen bij EW, dus als ze maar desperate genoeg zijn voor mensen in je regio dan zou ik het gewoon proberen Rezania.
Woensdag bijna 500km gemaakt in een Audi A5 als PC, maandag staat er weer een dagje hiken op het programma. Nissan Qashqai en Opel Combo ( ). Vroeg opstaan, veel lopen (>1 uur) en superveel in het OV ('s ochtends 1 uur, tussendoor 3 uur, terug naar huis 3 uur), maarja, werk is werk.
Op vrijdag 1 april 2016 21:23 schreef SytseH het volgende: Ik ben als vijfdejaars (als 21-jarige) aangenomen bij EW, dus als ze maar desperate genoeg zijn voor mensen in je regio dan zou ik het gewoon proberen Rezania.
Woensdag bijna 500km gemaakt in een Audi A5 als PC, maandag staat er weer een dagje hiken op het programma. Nissan Qashqai en Opel Combo ( ). Vroeg opstaan, veel lopen (>1 uur) en superveel in het OV ('s ochtends 1 uur, tussendoor 3 uur, terug naar huis 3 uur), maarja, werk is werk.
Maandag ook een Opel Combo voor mij Vogel in Groningen?
Grote opdracht gekregen voor maandag t/m woensdag: 3 dagen naar Duitsland waarvoor de overnachtingen en dergelijke reeds geboekt zijn. Globaal gezien richting het zuidwesten van Duitsland en daar meerdere adressen langs gedurende die dagen. Zin in!
Gaaf trouwens die RS5 McAwesome, heb er zelf ook een paar keer in gereden, maakt echt een heel dik (hoogtoerig) motorgeluid!
Ja bij de A in Almere. Ze kijken inderdaad of je er representatief uit ziet, of je de instructies van je ritgegevens volgt, en of je rustig aan komt rijden et cetera. Ik reed met dimlichten aan en dat was wat hij graag wilde zien, zei ie nog expliciet.
Wat leverde jij af? Heb met twee collega's een babbeltje gehad, misschien wel met jou
Ik kwam met een seat ibiza st aan. Was er rond 1uur. Verder geen praatjes gemaakt maar meteen op naar huis.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
In ruim twee jaar EW nog nooit die controle gezien en ik kom heel vaak bij A in Almere. Dat is trouwens ook de enige plek waar ze volgens mij consequent controleren als ik men zo hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Op zaterdag 2 april 2016 17:26 schreef DireStraits7 het volgende: In ruim twee jaar EW nog nooit die controle gezien en ik kom heel vaak bij A in Almere. Dat is trouwens ook de enige plek waar ze volgens mij consequent controleren als ik men zo hoor.
En in Breda (industrieterrein, vanaf de snelweg kan je het zien) controleren ze ook vaak vertelde hij tijdens de rijtest. Ben zelf nog nooit op die locatie geweest.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik heb even snel gezocht naar de salarissen van AR, maar ik heb niks kunnen vinden. Iemand die misschien een overzichtje heeft of waar ik het makkelijk kan vinden? Alvast bedankt!
Een hiker die binnenkort 22 wordt en wilt weten wat hij extra gaat verdienen
Ik moest een auto ophalen bij een dealer in Lelystad. Dus ik loop naar de balie zeg dat ik van EW ben en dat ik een auto kom ophalen. Verkeerde balie, toen werd ik naar een andere balie gestuurd, de meneer daar was aan het telefoneren dus ik wacht even netjes. Komt er even later een andere man met een chagrijnig gezicht op me af lopen. Hij: "ben jij van Easy Way?" ik: ja, ik kom een auto ophalen. Hij: nou dan moet je in ieder geval niet bij deze man zijn! Ik: oh, ik ben net door de receptie hier naartoe gestuurd. Hij: ja je moet niet hier zijn! Ik: waar moet ik me dan melden? ik heb alleen maar iemand nodig die mij de sleutels kan geven. Hij: HE DOE EVEN NORMAL JA!!! Ik: meneer, ik heb me gewoon netjes voorgesteld bij de balie en werd toen naar die andere meneer gestuurd. Het is toch nergens voor nodig om zo te reageren. We kunnen toch gewoon normaal praten. Hij: IK VIND DIT ONBESCHOFT, IK HOEF NIET TERECHTGEWEZEN TE WORDEN DOOR EEN SNOTJONG VAN (korte stilte ) 18 JAAR!!! (ben trouwens 22 maar dat terzijde) Ik: nou kennelijk wilt u me niet helpen, prettige dag verder (ik loop weer terug naar de balie waar ik mij eerst meldde) Hij: HE NIET TERUGLOPEN NAAR DE BALIE, DAT IS EEN VERONDERSTELLING DAT IK JE NIET WIL HELPEN JA!! WAT IS JE NAAM IK GA EASY WAY BELLEN!!
Ik gaf toen gewoon rustig mijn naam en wachtte even af wat hij ging doen, toen heeft hij mij weggebonjourd, want hij ging natuurlijk niet echt bellen, gewoon blufferij.
Ik heb het daarna aan EW gemeld en zal verder wel geen probleem zijn. Maar het was een wisselrit, dus ik moest vandaag ook weer terug naar die dealer, heb die man niet meer gezien verder. Maar dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt, hij zal zijn dag wel niet hebben.
Duidelijk is dat ik hier nooit een auto zou kopen.
[ Bericht 1% gewijzigd door MG_13 op 04-04-2016 12:51:50 ]
Ik moest een auto ophalen bij een dealer in Lelystad. Dus ik loop naar de balie zeg dat ik van EW ben en dat ik een auto kom ophalen. Verkeerde balie, toen werd ik naar een andere balie gestuurd, de meneer daar was aan het telefoneren dus ik wacht even netjes. Komt er even later een andere man met een chagrijnig gezicht op me af lopen. Hij: "ben jij van Easy Way?" ik: ja, ik kom een auto ophalen. Hij: nou dan moet je in ieder geval niet bij deze man zijn! Ik: oh, ik ben net door de receptie hier naartoe gestuurd. Hij: ja je moet niet hier zijn! Ik: waar moet ik me dan melden? ik heb alleen maar iemand nodig die mij de sleutels kan geven. Hij: HE DOE EVEN NORMAL JA!!! Ik: meneer, ik heb me gewoon netjes voorgesteld bij de balie en werd toen naar die andere meneer gestuurd. Het is toch nergens voor nodig om zo te reageren. We kunnen toch gewoon normaal praten. Hij: IK VIND DIT ONBESCHOFT, IK HOEF NIET TERECHTGEWEZEN TE WORDEN DOOR EEN SNOTJONG VAN (korte stilte ) 18 JAAR!!! (ben trouwens 22 maar dat terzijde) Ik: nou kennelijk wilt u me niet helpen, prettige dag verder (ik loop weer terug naar de balie waar ik mij eerst meldde) Hij: HE NIET TERUGLOPEN NAAR DE BALIE, DAT IS EEN VERONDERSTELLING DAT IK JE NIET WIL HELPEN JA!! WAT IS JE NAAM IK GA EASY WAY BELLEN!!
Ik gaf toen gewoon rustig mijn naam en wachtte even af wat hij ging doen, toen heeft hij mij weggebonjourd, want hij ging natuurlijk niet echt bellen, gewoon blufferij.
Ik heb het daarna aan EW gemeld en zal verder wel geen probleem zijn. Maar het was een wisselrit, dus ik moest vandaag ook weer terug naar die dealer, heb die man niet meer gezien verder. Maar dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt, hij zal zijn dag wel niet hebben.
Duidelijk is dat ik hier nooit een auto zou kopen.
Huh, bij de Peugeot in Lelystad? Vorige week ook geweest, was toen een hele aardige man.. Ik denk 50-60 jaar o.i.d. de rest van de crew daar ook aardige lui, vaag verhaal. Idd even bij EW melden dat je zulk gedrag niet leuk vindt.
Huh, bij de Peugeot in Lelystad? Vorige week ook geweest, was toen een hele aardige man.. Ik denk 50-60 jaar o.i.d. de rest van de crew daar ook aardige lui, vaag verhaal. Idd even bij EW melden dat je zulk gedrag niet leuk vindt.
Ja klopt, die man waar jij het over hebt heeft mij denk ik uiteindelijk ook geholpen, hij en de rest van het personeel was wel gewoon vriendelijk. Behalve die ene man, zal wel net gescheiden zijn,te lang droog staan, weet ik het.
Op zondag 3 april 2016 22:35 schreef maxjuhhhh het volgende: Ik heb even snel gezocht naar de salarissen van AR, maar ik heb niks kunnen vinden. Iemand die misschien een overzichtje heeft of waar ik het makkelijk kan vinden? Alvast bedankt!
Een hiker die binnenkort 22 wordt en wilt weten wat hij extra gaat verdienen
Toen ik 22 was verdiende ik tussen de 7 euro nog wat en 10,75
Vandaag drie man op en neer gependeld in Meerkerk, waarvan een iemand op z'n eerste werkdag die volgens mij verrast was door m'n collegialiteit Zelf geen geluk gehad, ik moest gewoon lopen.
In totaal 11 uur gemaakt voor 2 ritten, ik kan me niet voorstellen dat EW nog heel veel winst maakt op zo'n dag. Kan me ook niet voorstellen dat dit optimaal gepland was.
Ik hoorde eerst van de duitse dealer in Rotterdam dat zij een kwart van 200 euro betalen per rit. Of die rit nou 10 minuten of 2 uur duurt. De rit die jij doet is wellicht verliesgevend, een ander compenseert hem weer. Als de rit gewoon wordt uitgevoerd is dat beter voor je klant en de contracten. Bij ons rijden sommige ritten ook gewoon leeg, ergens anders rijden ze weer stampvol. Ze rijden gewoon omdat het verplicht is.
Vandaag door 5 landen gereden, Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en nu overnachten in een hotel in Duitsland. Morgen naar een paar adressen hier in de buurt en dan woensdag weer terug naar Nederland. Aardige man die ik moet rijden, echt een topopdracht zo! In België helaas wel een half uur vertraging gehad vanwege de stakingen, er bleek uiteindelijk een goede 30km aan vrachtwagen stil te staan op de snelweg
[ Bericht 1% gewijzigd door Sjouveur op 04-04-2016 22:04:13 ]
Wat een MONSTER was dit! Qua bediening niet veel anders dan een A4 (zelfde basis), maar qua rijden... Zet hem in Dynamic en je hoort het motorgeluid merkbaar luider worden, de vering wordt plankhard en hij gaat wat zwaarder sturen. De wagen ligt als een blok op de weg en geeft bergen met vertrouwen. Met name dat motorgeluid van die 4.2-liter V8: fantastisch! Jammer dat alles vandaag de dag gedownsized (kleinere motoren, gebruik van turbo's) wordt, de nieuwe RS5 gaat namelijk niet meer zo klinken als deze.
Het mooie van de RS5 is echter z'n gespleten persoonlijkheid: zet alles weer terug in comfort en hij wordt zo mak als een lammetje (mits je het gas niet vol instampt, want dan gaat ie nog steeds wel hoor).
Concluderend: wat een topdag! Dit zal toch zeer zeker een van de hoogtepunten zo niet het hoogtepunt van mijn AR-carrière zijn.
De Passat 1.6 TDI die erna kwam, tja... Moet ik daar echt aandacht aan gaan besteden?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik moest een auto ophalen bij een dealer in Lelystad. Dus ik loop naar de balie zeg dat ik van EW ben en dat ik een auto kom ophalen. Verkeerde balie, toen werd ik naar een andere balie gestuurd, de meneer daar was aan het telefoneren dus ik wacht even netjes. Komt er even later een andere man met een chagrijnig gezicht op me af lopen. Hij: "ben jij van Easy Way?" ik: ja, ik kom een auto ophalen. Hij: nou dan moet je in ieder geval niet bij deze man zijn! Ik: oh, ik ben net door de receptie hier naartoe gestuurd. Hij: ja je moet niet hier zijn! Ik: waar moet ik me dan melden? ik heb alleen maar iemand nodig die mij de sleutels kan geven. Hij: HE DOE EVEN NORMAL JA!!! Ik: meneer, ik heb me gewoon netjes voorgesteld bij de balie en werd toen naar die andere meneer gestuurd. Het is toch nergens voor nodig om zo te reageren. We kunnen toch gewoon normaal praten. Hij: IK VIND DIT ONBESCHOFT, IK HOEF NIET TERECHTGEWEZEN TE WORDEN DOOR EEN SNOTJONG VAN (korte stilte ) 18 JAAR!!! (ben trouwens 22 maar dat terzijde) Ik: nou kennelijk wilt u me niet helpen, prettige dag verder (ik loop weer terug naar de balie waar ik mij eerst meldde) Hij: HE NIET TERUGLOPEN NAAR DE BALIE, DAT IS EEN VERONDERSTELLING DAT IK JE NIET WIL HELPEN JA!! WAT IS JE NAAM IK GA EASY WAY BELLEN!!
Ik gaf toen gewoon rustig mijn naam en wachtte even af wat hij ging doen, toen heeft hij mij weggebonjourd, want hij ging natuurlijk niet echt bellen, gewoon blufferij.
Ik heb het daarna aan EW gemeld en zal verder wel geen probleem zijn. Maar het was een wisselrit, dus ik moest vandaag ook weer terug naar die dealer, heb die man niet meer gezien verder. Maar dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt, hij zal zijn dag wel niet hebben.
Duidelijk is dat ik hier nooit een auto zou kopen.
Wat een stoeptegel
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 23:54:56 ]
Op maandag 4 april 2016 23:07 schreef McAwesome het volgende: [ afbeelding ] Wat een MONSTER was dit! Qua bediening niet veel anders dan een A4 (zelfde basis), maar qua rijden... Zet hem in Dynamic en je hoort het motorgeluid merkbaar luider worden, de vering wordt plankhard en hij gaat wat zwaarder sturen. De wagen ligt als een blok op de weg en geeft bergen met vertrouwen. Met name dat motorgeluid van die 4.2-liter V8: fantastisch! Jammer dat alles vandaag de dag gedownsized (kleinere motoren, gebruik van turbo's) wordt, de nieuwe RS5 gaat namelijk niet meer zo klinken als deze.
Het mooie van de RS5 is echter z'n gespleten persoonlijkheid: zet alles weer terug in comfort en hij wordt zo mak als een lammetje (mits je het gas niet vol instampt, want dan gaat ie nog steeds wel hoor).
Concluderend: wat een topdag! Dit zal toch zeer zeker een van de hoogtepunten zo niet het hoogtepunt van mijn AR-carrière zijn.
De Passat 1.6 TDI die erna kwam, tja... Moet ik daar echt aandacht aan gaan besteden?
Bruut apart, beetje fatsoenlijke rit mogen maken?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op maandag 4 april 2016 23:07 schreef McAwesome het volgende: [ afbeelding ] Wat een MONSTER was dit! Qua bediening niet veel anders dan een A4 (zelfde basis), maar qua rijden... Zet hem in Dynamic en je hoort het motorgeluid merkbaar luider worden, de vering wordt plankhard en hij gaat wat zwaarder sturen. De wagen ligt als een blok op de weg en geeft bergen met vertrouwen. Met name dat motorgeluid van die 4.2-liter V8: fantastisch! Jammer dat alles vandaag de dag gedownsized (kleinere motoren, gebruik van turbo's) wordt, de nieuwe RS5 gaat namelijk niet meer zo klinken als deze.
Het mooie van de RS5 is echter z'n gespleten persoonlijkheid: zet alles weer terug in comfort en hij wordt zo mak als een lammetje (mits je het gas niet vol instampt, want dan gaat ie nog steeds wel hoor).
Concluderend: wat een topdag! Dit zal toch zeer zeker een van de hoogtepunten zo niet het hoogtepunt van mijn AR-carrière zijn.
De Passat 1.6 TDI die erna kwam, tja... Moet ik daar echt aandacht aan gaan besteden?
Gaaf, heb hem zelf ook een keer mogen rijden als PC. Jammer dat deze er nogal braaf uit ziet, mede door de kleur en meegespoten onderlip lijkt het een typische lease A5 met sportpakketje.
Gaaf, heb hem zelf ook een keer mogen rijden als PC. Jammer dat deze er nogal braaf uit ziet, mede door de kleur en meegespoten onderlip lijkt het een typische lease A5 met sportpakketje.
Klopt, de velgen waren daarnaast ook een tikkeltje braaf, ik meen dat het de 18-inchers waren. Wellicht wintervelgjes, aangezien de auto nu weer naar de dealer moest voor onderhoud (soms nemen ze de zomerbanden dan direct mee). Aan de ene kant vind ik dat ook wel weer mooi, als je een Sepangblauwe RS5 met Alu-accenten en 20/21 inch wielen rijdt weet iedereen meteen dat je een hele dikke bak hebt. Als je eentje hebt in dit grijs, zonder al te veel opsmuk erop, ziet bijna niemand dat je in een hele snelle auto rijdt. Kun je mensen vaak leuk mee verassen, en je komt niet al te protserig over. Verder ben ik het met je eens hoor, ik zou hem zelf waarschijnlijk in het rood bestellen met een blacklinepakket en de 21-inch rotor velgen van Audi.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Vind het nog steeds vreemd dat AR de ene keer belt of je beschikbaar bent de volgende dag en de andere keer meteen een mailtje naar je toe stuurt. Als je beschikbaar staat lijkt het mij logisch dat je dan kan werken. Vandaag namelijk weer een telefoontje gehad die ik niet kon opnemen. Hopelijk ontvang ik nog wel een mailtje maar ik denk van niet..
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Ja ik begrijp dat ook nooit. Zeker omdat ik in college best binnen een kwartier kan terugmailen, maar niet kan opnemen. En een kwartier lang een ritje voor je reserveren moet toch te doen zijn. Sowieso inderdaad, zolang het gangbare ophaal- en aflevertijden zijn: beschikbaar is beschikbaar. Als het nou gaat om een rit vanuit Herten die voor twee uur in Groningen moet zijn (ja, die had ik; eerste trein gepakt, twee uur net niet gehaald vanwege file op de ringweg in Groningen ), ja, dan waardeer ik een belletje wel even. Zelfde voor een avondrit en locatiewerk. Maar verder...
Overigens mag dat systeem sowieso wel op de schop van mij. Ochtend/middag is echt kut als ik net een meeting heb om negen uur, of een doktersafspraak om acht uur. Doe dat gewoon in blokken van 1 à 2 uur. En geef de optie om de standplaats tijdelijk te veranderen (beschikbaar vanuit:).
Op dinsdag 5 april 2016 18:09 schreef Pespre1 het volgende: Vind het nog steeds vreemd dat AR de ene keer belt of je beschikbaar bent de volgende dag en de andere keer meteen een mailtje naar je toe stuurt. Als je beschikbaar staat lijkt het mij logisch dat je dan kan werken. Vandaag namelijk weer een telefoontje gehad die ik niet kon opnemen. Hopelijk ontvang ik nog wel een mailtje maar ik denk van niet..
Kan het te maken hebben met het 24 uur van te voren aankondigen van werkzaamheden?
Maandag 10:00 zou je direct ingepland kunnen worden voor een ritje van dinsdag 12:00 als je beschikbaar bent, dus via de mail. Maar als het een ritje op dinsdag om 08:00 is moeten ze je bellen voor goedkeuring?
Werk zelf niet bij AR maar dit kan ik er over bedenken.
Kan het te maken hebben met het 24 uur van te voren aankondigen van werkzaamheden?
Maandag 10:00 zou je direct ingepland kunnen worden voor een ritje van dinsdag 12:00 als je beschikbaar bent, dus via de mail. Maar als het een ritje op dinsdag om 08:00 is moeten ze je bellen voor goedkeuring?
Werk zelf niet bij AR maar dit kan ik er over bedenken.
Nee, het is echt random. Ik word ook weleens pas om zeven uur 's avonds gemaild voor een rit die op acht uur moet worden opgehaald. Sowieso is AR 's ochtends alleen bezig met spoedjes en hikers die bellen met problemen, en gaan ze pas om negen uur open (geloof ik, of acht uur). Eerder gebeld of gemaild worden dan twee uur heb ik nog nooit meegemaakt, en later ophalen dan negen uur komt bij mij amper voor.
Op dinsdag 5 april 2016 18:09 schreef Pespre1 het volgende: Vind het nog steeds vreemd dat AR de ene keer belt of je beschikbaar bent de volgende dag en de andere keer meteen een mailtje naar je toe stuurt. Als je beschikbaar staat lijkt het mij logisch dat je dan kan werken. Vandaag namelijk weer een telefoontje gehad die ik niet kon opnemen. Hopelijk ontvang ik nog wel een mailtje maar ik denk van niet..
Kreeg zonet ook alleen een mailtje voor twee ritten met wissel
Kan het te maken hebben met het 24 uur van te voren aankondigen van werkzaamheden?
Maandag 10:00 zou je direct ingepland kunnen worden voor een ritje van dinsdag 12:00 als je beschikbaar bent, dus via de mail. Maar als het een ritje op dinsdag om 08:00 is moeten ze je bellen voor goedkeuring?
Werk zelf niet bij AR maar dit kan ik er over bedenken.
Ik stond op dinsdag tm vrijdag beschikbaar. Heb gisteren wel de vrijdag weggehaald. Heel misschien zou het hierdoor kunnen komen maar volgens mij heb ik dit wel eens vaker gehad zonder dat ik iets gewijzigd had.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Kan het te maken hebben met het 24 uur van te voren aankondigen van werkzaamheden?
Maandag 10:00 zou je direct ingepland kunnen worden voor een ritje van dinsdag 12:00 als je beschikbaar bent, dus via de mail. Maar als het een ritje op dinsdag om 08:00 is moeten ze je bellen voor goedkeuring?
Werk zelf niet bij AR maar dit kan ik er over bedenken.
Nee want er is echt geen touw aan vast te knopen. Mailtjes gehad om 7 uur voor de middag de dag erop, en daar zit geen 24 uur tussen.
Mijn week zit er weer op. Een tentamen gruwelijk verkloot en drie dagen gewerkt. Vandaag een keer in NL gebleven, wat blijft Valkenburg een mooi plaatsje zeg.
Ik kreeg altijd de indruk dat ze de goede combinaties die in de middag werden gemaakt per telefoon doorbelden, en dan 's avonds tegen 19 uur alle enkele ritten die nog over waren per mail eruit stuurden. Paar maanden terug had ik elke vrijdag beschikbaar, en kreeg ik 4 weken op rij rond 19 uur een mail voor een rit om 16u op halen en minder dan 30 km rijden..
hmm ik moet morgen naar een Schadebedrijf in Amersfoort, maar het adres daarvan is anders dan dat ik heb opgekregen in de opdracht... Morgen maar rondjes gaan rijden denk ik Het is wel een Focus 3-cilinder, dus lekker gaan genieten van die brom
Telefoontje dit keer op de valreep gemist. Wou net swipen om op te nemen maar helaas. Terugbellen heeft eigenlijk ook nooit zin door de drukte. Hopen op een mailtje anders deze week 0x gewerkt met 3 dagen beschikbaar.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Dudeweiser het volgende: hmm ik moet morgen naar een Schadebedrijf in Amersfoort, maar het adres daarvan is anders dan dat ik heb opgekregen in de opdracht... Morgen maar rondjes gaan rijden denk ik Het is wel een Focus 3-cilinder, dus lekker gaan genieten van die brom
Op woensdag 6 april 2016 17:58 schreef Dudeweiser het volgende: hmm ik moet morgen naar een Schadebedrijf in Amersfoort, maar het adres daarvan is anders dan dat ik heb opgekregen in de opdracht... Morgen maar rondjes gaan rijden denk ik Het is wel een Focus 3-cilinder, dus lekker gaan genieten van die brom
Had vandaag eentje waar het ook anders was. Chromiumweg?
Had vandaag eentje waar het ook anders was. Chromiumweg?
amsterdamseweg, maar daarachter staat inderdaad chromiumweg. Moet je hem dan gewoon op die parkeerplaats dumpen en sleutel inleveren bij dat autobedrijf wat er tegenover zit?
amsterdamseweg, maar daarachter staat inderdaad chromiumweg. Moet je hem dan gewoon op die parkeerplaats dumpen en sleutel inleveren bij dat autobedrijf wat er tegenover zit?
Ik heb ook een dergelijke opdracht... Telefoontje net gemist, dus dan krijg je dit. Misschien in Amersfoort nog maar even bellen wat de bedoeling is. Moet er eigenlijk een formulier meegenomen worden? Nee toch?
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Ik heb ook een dergelijke opdracht... Telefoontje net gemist, dus dan krijg je dit. Misschien in Amersfoort nog maar even bellen wat de bedoeling is. Moet er eigenlijk een formulier meegenomen worden? Nee toch?
er staat niks bij, maar ik neem denk ik gewoon een Leaseplan overdrachtformulier mee, voor mijn eigen boekhouding. Misschien zie ik je daar wel
Amsterdamseweg is het adres aan de voorkant. Chromiumweg is waar je de auto moet neerzetten. Staan heel veel auto's en gewoon in 1 van de aangegeven vakken parkeren en dan naar de receptie.
Ik hoefde ook geen formulier te gebruiken van ze en kon gewoon de sleutels inleveren.
Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Nucleass het volgende: Amsterdamseweg is het adres aan de voorkant. Chromiumweg is waar je de auto moet neerzetten. Staan heel veel auto's en gewoon in 1 van de aangegeven vakken parkeren en dan naar de receptie.
Ik hoefde ook geen formulier te gebruiken van ze en kon gewoon de sleutels inleveren.
danke schön, is bij dat autobedrijf dan neem ik aan, niet het tankstation
Op woensdag 6 april 2016 20:17 schreef Nucleass het volgende: Amsterdamseweg is het adres aan de voorkant. Chromiumweg is waar je de auto moet neerzetten. Staan heel veel auto's en gewoon in 1 van de aangegeven vakken parkeren en dan naar de receptie.
Ik hoefde ook geen formulier te gebruiken van ze en kon gewoon de sleutels inleveren.
Top, thanks!
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Het was veel makkelijker te vinden dan ik dacht, staan ook gewoon borden buiten wel een heerlijke auto, die Focus 3-cilinder Heerlijk geluid en solide wegligging
Weinig werk ook weer hier, maar één dag werk aangeboden gekregen deze week. Of er moet binnen nu en een half uur nog een belletje voor morgen komen.
edit: toch goedgekomen drie ritjes morgen, beginnen met een nieuwe Volvo v60 2.4 d6 awd plug-in hybrid, dan een kort stukje Golf Cabriolet en dan terug richting huis met een Sprinter.
Die Volvo kijk ik naar uit
[ Bericht 30% gewijzigd door pfefferkatze op 08-04-2016 00:56:20 ]
Op donderdag 7 april 2016 16:38 schreef RacerDKB het volgende: Weinig werk ook weer hier, maar één dag werk aangeboden gekregen deze week. Of er moet binnen nu en een half uur nog een belletje voor morgen komen.
edit: toch goedgekomen drie ritjes morgen, beginnen met een nieuwe Volvo v60 2.4 d6 awd plug-in hybrid, dan een kort stukje Golf Cabriolet en dan terug richting huis met een Sprinter.
Die Volvo kijk ik naar uit
Lekker hoor! Een cabrio lijkt me ook wel geinig om eens te hebben.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
Op donderdag 7 april 2016 13:57 schreef Dudeweiser het volgende: Het was veel makkelijker te vinden dan ik dacht, staan ook gewoon borden buiten wel een heerlijke auto, die Focus 3-cilinder Heerlijk geluid en solide wegligging
Focus is inderdaad een fijne auto, mijn Mégane 1.5 dci was iets minder... Op zich is het qua rijden wel een fijne auto alleen die motor heeft gewoon net niet genoeg vermogen onderin, terugschakelen is wel vereist voor een beetje een snelle tussensprint.
Chromiumweg was inderdaad makkelijk te vinden, alleen ik was blij dat ik toch een formulier mee had. Vroegen ze wel naar.
Hiker en Privéchauffeur, "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you" - Jeremy Clarkson
605 pk? Dan was het de performance! Wel echt netjes dat ding!
Ja, ik had hem even door m'n app heen gehaald Zag er ook een stuk dikker uit dan een "normale" RS6, dus had al het idee dat er iets meer aan de hand moest zijn
Ik heb in april nu al bijna evenveel uren gemaakt als in de hele maand maart.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Wij zijn nu eenmaal goedkoper per uur dan de berijder
Alleen moeten wij ook nog reizen. Maar zo iemand kan tijdens het wachten makkelijk nog even doorwerken met een laptop. Als dat al een probleem zou zijn.
Desnoods vraag je een stagiair even op en neer te rijden. Toen ik full-time stage liep, was ik enorm blij even uit die sleur te zijn met een dergelijk klusje.
Dit soort 'services' zijn pure geldverspilling als je 't mij vraagt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Ik had laatst een privechauffeur rit, Enschede-Eindhoven-Enschede, voor een bandenwissel. De klant zat de hele tijd achterin de auto te werken. Verder niks gedaan, alleen de bandenwissel. Toen ik opmerkte dat ik dan ook wel zonder hem had kunnen rijden zei hij "nee, dat is onhandig met betalen, dan moet je voorschieten enzo".
Paar dagen geleden die RS6 Performance gespot, vandaag werd ik ingehaald door een splinternieuwe Huracan Wat een geil apparaat
@bandenwissels: toen ik nog actief hiker was (dus dat is al echt jaaaaren geleden ) was er 1 winter waar er gigantisch veel ritten waren voor bandenwissels in Putten. En dat waren bijna altijd avondritten, dus als je geluk had, had je overdag "gewoon" werk en 's avonds zo'n bandenwissel.
Man man man wat een drama dat bellen. Deze week al 2 telefoontjes gemist waardoor ik niet kon werken. Bellen ze vandaag om 19.00. Sta ik precies in de sportschool met mijn telefoon in het kluisje. Maandag dus weer niks of er moet nog een spoedje komen. Bad luck brian.
If the plan doesn't work, change it. But never change the goal.
Weer een prent binnengeharkt. Dacht wel even vlug te kunnen keren voor het stoplicht toen ik m'n afslag daar vlak voor gemist had maar de polizei was zoals gewoonlijk net om de hoek.
In België doen ze niet aan stoptekens dus met zwaailichten staande gehouden en als ik niet direct bij de pinautomaat de 165 piek zou voldoen voor de doorgetrokken witte streep zouden ze m'n busje in beslag nemen.
Dat leek me ook weer niet zo'n puik plan dus hop achterin het politiebusje: pinautomaat storing.
Gelukkig mocht ik toen wel voorin en werd keurig met een flinke flap geld lichter weer afgezet. Maak dan je dag nog maar eens af.
Zuur geld Ik moet mezelf niet zo opnaaien als ik even verkeerd rijd
Weer een prent binnengeharkt. Dacht wel even vlug te kunnen keren voor het stoplicht toen ik m'n afslag daar vlak voor gemist had maar de polizei was zoals gewoonlijk net om de hoek.
In België doen ze niet aan stoptekens dus met zwaailichten staande gehouden en als ik niet direct bij de pinautomaat de 165 piek zou voldoen voor de doorgetrokken witte streep zouden ze m'n busje in beslag nemen.
Dat leek me ook weer niet zo'n puik plan dus hop achterin het politiebusje: pinautomaat storing.
Gelukkig mocht ik toen wel voorin en werd keurig met een flinke flap geld lichter weer afgezet. Maak dan je dag nog maar eens af.
Zuur geld Ik moet mezelf niet zo opnaaien als ik even verkeerd rijd
Dat is balen ik zou niet graag dat werk doen in België trouwens, wat je nu doet. Liever gewoon Nederland haha
Met een gloednieuwe auto bij de klant aangekomen, vraagt ie of ik ff de trekhaak er onder wil zetten. (Wist überhaupt niet dat ie er bij zat ). Met een staal gezicht maar gedaan alsof ik wist wat ik aan het doen was. In combinatie met 't boekje toch gelukt
Op woensdag 13 april 2016 15:04 schreef CruisinDen het volgende: Met een gloednieuwe auto bij de klant aangekomen, vraagt ie of ik ff de trekhaak er onder wil zetten. (Wist überhaupt niet dat ie er bij zat ). Met een staal gezicht maar gedaan alsof ik wist wat ik aan het doen was. In combinatie met 't boekje toch gelukt