Liegen en manipuleren doe ik zo min mogelijk (want het voelt niet goed), maar ik ben me ervan bewust hoe makkelijk sommige anderen dat doen. Dan vind ik het ineens niet erg meer (om tegen dat soort mensen te (moeten) liegen. Ten slotte is dat blijkbaar hun niveau en pas ik me aan ze aanquote:Op maandag 4 april 2016 09:31 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
O sorry.. haha wel rustig aan doen.. dat is dan ook weer niet de bedoeling
Nou ik manipuleer en lieg als i ook best wel vaak. Dat zijn nog resten van het verleden. Inmiddels doe ik dat veel en veel minder en nu ben ik mij ervan bewust en wil het veranderen maar inderdaad... Het is erg lastig om te veranderen en tegelijk jezelf en anderen gelukkig te maken..
Want had een periode dat ik goudeerlijk was maar wel op een aardigere manier en daarna ben ik er wel achtergekomen inderdaad dat mensen er misbruik van maken. Vooral ook als je je behulpzaam opstelt.
Als je geen muziek wilt luisteren, dan moet je dat ook vooral niet doen en is het idd handiger de vogeltjes even te prefererenquote:En ja ik luisterde (enorm) veel naar muziek maar tegenwoordig heb ik steeds minder zin om naar muziek te luisteren en hoor ik liever de wind en de vogeltjes en geritsel. Ben ergens tot een inzicht gekomen dat muziek alleen maar mijn gevoelens verergerde en dat het alleen maar illusies met mij meebracht... Vooral ook als je naar die tekst luistert van sommige liedjes... Liedjes met een betekenis zijn allemaal geschreven door mensen die zelf de weg kwijt zijn. Zo'n gevoel had ik dan gekregen. Het is niet zo dat ik helemaal niet meer luister.. ik vind het nog steeds heel mooi alleen het verergert al mijn gevoelens en het helpt gewoon bij mij niet. En dat geld voor zowel de enorm blije liedjes en de rustigere/ zieligere liedjes. Daarom wankel ik nog steeds tussen twee extremen..
Damn...geen bos hier in de buurtquote:Achter mijn huis zit een bos en inmiddels is het alweer lente dus de bloesem hangt al een beetje aan de bomen, de vogels fluiten, en het ruikt lekker. Word daar nu eerder wat rustiger vrolijker van en ik hoef niet perse te lachen of te dansen. Hoef gewoon niks te doen en ik voel me al stukken beter...
De laatste tijd (daarmee bedoel ik sinds vorig jaar na de zomervakantie) is dat gevoel gekomen en het gevoel lijkt alleen maar te verergeren. Het rare is dat het gevoel alleen verergert wanneer ik een dagje het wel gezellig heb...of wanneer alles juist best lijkt te gaan.. dat frustreert me juist nog meer en maakt mij nog meer in de war.quote:Op maandag 4 april 2016 10:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Alleen kluizenaars isoleren zichzelf permanent, meeste mensen willen toch wel (menselijke) connecties hebben. Ik ook, maar niet de hele tijd en even (of soms een hele dag zowat) op mezelf vind ik juist wel lekker. Maar de meeste dagen zoek ik toch wel andere dingen op en wil ik graag naar buiten, zeker nu de lente weer langzaamaan aan het beginnen is, dan wil ik veel buiten zijn.
[..]
Tis ook wel groot. Zelf had ik 't niet eens door dat ik depressief was. Ik was me er gewoon niet van bewust, het sluipt er vaak in.
Heb je de indruk dat je sociaal doen ergens wel vermoeiend vindt?quote:Op maandag 4 april 2016 13:33 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
De laatste tijd (daarmee bedoel ik sinds vorig jaar na de zomervakantie) is dat gevoel gekomen en het gevoel lijkt alleen maar te verergeren. Het rare is dat het gevoel alleen verergert wanneer ik een dagje het wel gezellig heb...of wanneer alles juist best lijkt te gaan.. dat frustreert me juist nog meer en maakt mij nog meer in de war.
Vetgedrukte is wat ik bedoel met isolerenquote:Met isoleren bedoel ik meer dat ik trouwens gewoon alleen wil zijn en niemand om mij heen hebben. Dat kan buiten zijn maar ook binnen dus nee.... ik sluit mezelf niet op in een donkere kamer. (Dat wel soort van, maar niet de hele tijd)
het woord depressie. Jij noemde het een groot woord en depressie is ook groot.quote:Verder heb ik over depressie geen echte mening omdat ik het ook niet echt helemaal begrijp...En wat bedoel je precies met groot? Dat depressie groot is?
Nou het is ook niet zo dat ik helemaal geen muziek meer luister.... vind muziek zonder tekst wel fijner. Luister dan wel het liefst (nu dan) klassiek.. Maar vind pure geluiden zoals de voetstappen van mensen, de wind, de blaadjes die ritselen veel prettiger nu. Omdat ik het gevoel heb dat die écht zijn... snap je.. Of kleine baby's die lachen vind ik ook prachtig. Juist omdat ze nog zo klein onschuldig en nog niks snappen en weten maakt het ze écht als je begrijpt wat ik bedoel...quote:Op maandag 4 april 2016 10:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Liegen en manipuleren doe ik zo min mogelijk (want het voelt niet goed), maar ik ben me ervan bewust hoe makkelijk sommige anderen dat doen. Dan vind ik het ineens niet erg meer (om tegen dat soort mensen te (moeten) liegen. Ten slotte is dat blijkbaar hun niveau en pas ik me aan ze aan)
[..]
Als je geen muziek wilt luisteren, dan moet je dat ook vooral niet doen en is het idd handiger de vogeltjes even te prefereren
Muziek is ook meer dan alleen maar geluid, ik kan eigenlijk niet zonder en heb altijd een deuntje in m'n hoofd.
Tegenwoordig pas ik de muziek die ik luister (of in m'n hoofd heb) aan aan m'n stemming.
Voor mij is muziek superbelangrijk.
[..]
Damn...geen bos hier in de buurt
Anders stuur je me wat dennenappels
Als ik in een bos wandel (vooral als het een bos ver weg is, zoals in het buitenland), neem ik er altijd wel ééntje mee. Als herinnering. Bewaar trouwens ook dingen als toegangskaartjes enzo.
Nee... alleen op de bank zitten en praten vind ik al vervelend op dit moment. (dit komt wel een beetje wanhopig over maarja :/) Het kost me energie..inderdaad het sociaal doen maar ik geniet er ook niet van... Vroeger vond ik het nog wel leuk hoor, en bij bepaalde mensen kost het mij geeneens energie en kon ik er wel altijd nog om genieten. Maar nu lijkt het allemaal weg te gaan of iets ....quote:Op maandag 4 april 2016 13:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb je de indruk dat je sociaal doen ergens wel vermoeiend vindt?
Waarom vind je het frustrerend? Misschien doen jullie allemaal gewoon vermoeiende dingen samen en hebben de andere deelnemers daar ook last van? (even een open vraag hier).
[..]
Vetgedrukte is wat ik bedoel met isoleren
[..]
het woord depressie. Jij noemde het een groot woord en depressie is ook groot.
Ik luisterde vroeger nooit naar de stemmen (ik doel op de betekenis van de woorden, luisterde wel altijd al naar de zang). Voor mij is echt de sfeer die muziek oproept de reden dat ik het luister. Zang vind ik verder wel mooi (maar niet altijd natuurlijkquote:Op maandag 4 april 2016 13:45 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Nou het is ook niet zo dat ik helemaal geen muziek meer luister.... vind muziek zonder tekst wel fijner. Luister dan wel het liefst (nu dan) klassiek.. Maar vind pure geluiden zoals de voetstappen van mensen, de wind, de blaadjes die ritselen veel prettiger nu. Omdat ik het gevoel heb dat die écht zijn... snap je.. Of kleine baby's die lachen vind ik ook prachtig. Juist omdat ze nog zo klein onschuldig en nog niks snappen en weten maakt het ze écht als je begrijpt wat ik bedoel...
Vind het geluid van zee, regen etc. ook heel prettig om naar te luisteren. Deze geluiden liegen niet...
Woon je ook in de Zaanstreek dan? Een bos is hier niet te vinden (helaasquote:En vind het echt heel eng.. (zou bijna denken dat je mijn buurman was of iemand die mij goed kent) maar ik vind denneappels ook hartstikke leuk.. (In het bos zijn er echter wel minder dan je denkt hoor.... ben altijd wel blij wanneer ik er een mooie kan vinden!)
Ehh...herkenbaar jaquote:En ik ben ook een echte spaarder. Heb een glazen kast waarin ik alles verzamel. Cadeautjes die ik heb gekregen van bepaalde mensen, mooie steentjes die ik ergens vind in bijvoorbeeld het buitenland en inderdaad ook denneappels maar ook zelfs mooie blaadjes die ik dan laat pastificeren.... ik spaar alles wel. Kan ook heel weinig weggooien
Duidelijk. Vetgedrukte: Waarom geniet je er niet meer van? Waar praten jullie dan over? (ik neem aan dat je graag converseert met mensen?).quote:Op maandag 4 april 2016 13:53 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Nee... alleen op de bank zitten en praten vind ik al vervelend op dit moment. (dit komt wel een beetje wanhopig over maarja :/) Het kost me energie..inderdaad het sociaal doen maar ik geniet er ook niet van... Vroeger vond ik het nog wel leuk hoor, en bij bepaalde mensen kost het mij geeneens energie en kon ik er wel altijd nog om genieten. Maar nu lijkt het allemaal weg te gaan of iets ....
Ik hield ook van alle soorten muziek. En de juiste muziek aanpassen bij je stemming herken ik ook...maar ik heb het idee gekregen alsof de muziek mij een beetje voor de gek houd...Kan dat gevoel niet helemaal plaatsen maar ja...quote:Op maandag 4 april 2016 13:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik luisterde vroeger nooit naar de stemmen (ik doel op de betekenis van de woorden, luisterde wel altijd al naar de zang). Voor mij is echt de sfeer die muziek oproept de reden dat ik het luister. Zang vind ik verder wel mooi (maar niet altijd natuurlijk), nu is mijn muzieksmaak heel erg breed geworden en ben ook nieuwe muziek gaan proberen via anderen (muziek delen, als het ware).
Geluid van de regen heb ik al heel lang in m'n afspeellijst staan (ik vind 't geluid van de regen die tegen m'n slaapkamerraam aantikt heel leuk om de één of andere reden. Het klinkt/voelt gewoon prettig ofzo), deze:
Misschien ook wat voor jou voor als het buiten wel droog is
[..]
Woon je ook in de Zaanstreek dan? Een bos is hier niet te vinden (helaas).
[..]
Ehh...herkenbaar ja
Ik heb gelukkig een best wel groot huis waar ik al die zooi in kwijt kan
Heb zelfs nog een graanhalm die ik uit het Sauerland heb meegenomen
En schelpen
Ik weet het eigenlijk niet..... ik weet niet waarom ik er niet van geniet. Het ligt niet aan hun maar ik weet het gewoon niet. Maar ik heb altijd nu ook steeds het idee dat ik iedere keer alleen maar in huilen wil uitbarsten wanneer ik met andere mensen ben of er word van mij verwacht dat ik gezellig moet doen... Ik weet ook niet waarom..quote:Op maandag 4 april 2016 14:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Duidelijk. Vetgedrukte: Waarom geniet je er niet meer van? Waar praten jullie dan over? (ik neem aan dat je graag converseert met mensen?).
Boeien de gespreksonderwerpen je misschien gewoon niet meer zo? Zo ja, dat zou ikzelf ook niet zo geweldig gevonden hebben, dan ga ik nog liever in m'n ééntje naar de supermarkt..das tenminste nog enigszins nuttig
Vetgedrukte (over dat iederen keer van je verwacht wordt dat je gezellig mee moet doen), erg herkenbaar. Dat is namelijk geforceerd en voor mijn gevoel gaan die gesprekken toch nergens over. Het lijkt allemaal gescript, alles moet "zoals het hoort" (oftewel volgens dat vaste protocol dat "natuurlijk" iedereen gebruikt die niet gek is).quote:Op maandag 4 april 2016 14:28 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet..... ik weet niet waarom ik er niet van geniet. Het ligt niet aan hun maar ik weet het gewoon niet. Maar ik heb altijd nu ook steeds het idee dat ik iedere keer alleen maar in huilen wil uitbarsten wanneer ik met andere mensen ben of er word van mij verwacht dat ik gezellig moet doen... Ik weet ook niet waarom..
Hun leven interesseert me ook niet echt ik weet niet... niks interesseert mij op dit moment. En ik weet ook niet waarom want ik heb het gewoon goed... echt waar ook al komt het hier niet zo over.
Dan gun je jezelf toch gewoon een beetje meer rust? Het gaat lekker met je zeg je, dan mag je toch ook best wel een beetje meer gas terugnemen? Of is dat zo'n ramp soms? (en voor wie is het een ramp?)quote:Het gaat juist goed maar ik weet niet... fysiek en mentaal zeg ik overal nee op. Ik wil niks. ik zeg wel de hele tijd 'kom op kom op' maar heel diep van binnen zegt het 'jeetje laat me gewoon met rust. Ik wil gewoon niks meer, en doe niks. Ga gewoon weg....'
Je vergeet het geluid van de wind door hogere boomtoppen waardoor je de bladeren hoortquote:Op maandag 4 april 2016 14:20 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Ik hield ook van alle soorten muziek. En de juiste muziek aanpassen bij je stemming herken ik ook...maar ik heb het idee gekregen alsof de muziek mij een beetje voor de gek houd...Kan dat gevoel niet helemaal plaatsen maar ja...
En ja ik vind het geluid wat tegen de ramen tikt ook heel fijn...vooral wanneer ik slaap geeft het mij een vertrouwd gevoel ofzo. Maar nu vind ik het ook fijn om door de regen te wandelen..
Aardig van je bedoeld trouwens die geluiden... heb het zelf vroeger ook gedaan maar nu... ik weet het niet.. het voelt voor mij niet echt aan. Op dit moment wil ik gewoon het pure zien als je begrijpt wat ik bedoelt... ik heb het wel gehad met al dat geforceerde en neppe gedoe. (neem het niet persoonlijk...dat jij naar die geluiden via een filmpje beluistert betekent niet dat jij nep of de muziek nep is) Alleen ik voel me niet puur erbij.. is lastig om te verwoorden...
Ik vind het nog steeds lastig om dingen weg te gooien. Wat mij wel beter is gelukt, is om gewoon veel minder in huis te halen (alleen dat wat voor mij het meest essentieel is).quote:Ik woon niet in de zaanstreek maar wel in de hoofdstad...dat is dan wel niet zo heel ver weg
En schelpen verzamel ik ook jaa, alleen hebben wij niet een enorm groot huis en we wonen met zijn zessen hier... We hebben zo afgesproken dat we om de 6 maanden troep moeten weggooien.. vind dat altijd erg lastig helaas
Bedoelde meer dat mijn leven zelf goed is..Ik heb niks te klagen technisch zien met míjn leven. Maar het probleem is dat ík het probleem bén en máák hier. Het leven zelf is geen probleem maar heb het gevoel dat ik zelf het probleem ben..De mensen en de omgeving rondom mij zijn niet het probleem.. dat ben ik zelf..quote:Op maandag 4 april 2016 14:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vetgedrukte (over dat iederen keer van je verwacht wordt dat je gezellig mee moet doen), erg herkenbaar. Dat is namelijk geforceerd en voor mijn gevoel gaan die gesprekken toch nergens over. Het lijkt allemaal gescript, alles moet "zoals het hoort" (oftewel volgens dat vaste protocol dat "natuurlijk" iedereen gebruikt die niet gek is).
Ja? Heb je het -echt- zo goed? Echt?
[..]
Dan gun je jezelf toch gewoon een beetje meer rust? Het gaat lekker met je zeg je, dan mag je toch ook best wel een beetje meer gas terugnemen? Of is dat zo'n ramp soms? (en voor wie is het een ramp?)
Hoe weet je zo zeker dat jij het probleem bent? het is duidelijk dat het probleem wel bij jou ligt (dat jij het probleem hebt), maar dat jij het probleem ook daadwerkelijk bent, blijkt m.i. nergens uit. Waarom praat je jezelf zo naar beneden?quote:Op maandag 4 april 2016 14:52 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat mijn leven zelf goed is..Ik heb niks te klagen technisch zien met míjn leven. Maar het probleem is dat ík het probleem bén en máák hier. Het leven zelf is geen probleem maar heb het gevoel dat ik zelf het probleem ben..De mensen en de omgeving rondom mij zijn niet het probleem.. dat ben ik zelf..
En ja je mag een beetje gas terugnemen maar ik heb de neiging om gewoon helemaal geen gas te geven als je begrijpt wat ik bedoel...
Juist hoe kleiner en onschuldiger het is hoe leuker ik het vindquote:Op maandag 4 april 2016 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je vergeet het geluid van de wind door hogere boomtoppen waardoor je de bladeren hoort
Snap ik. Maar vond het wel een leuke vondst die ik even met je wilde delen
Je hebt het gehad met welk neppe en welk geforceerde gedoe?
[..]
Ik vind het nog steeds lastig om dingen weg te gooien. Wat mij wel beter is gelukt, is om gewoon veel minder in huis te halen (alleen dat wat voor mij het meest essentieel is).
Dingen die fysiek veel kleiner zijn (zoals oude bioscoopkaartjes) bewaar ik wel nog (bij m'n dagboeken)
Zoals libelles?quote:Op maandag 4 april 2016 15:04 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Juist hoe kleiner en onschuldiger het is hoe leuker ik het vind
Ik ben het probleem omdat er telkens mensen mij willen helpen of van mij houden. Maar ik heb gevoel dat die mensen van het verkeerde iets houden. Waarom ben ik verkeerd/ fout... omdat ik nog nooit iemand echt goed heb kunnen helpen, omdat ik nooit iets voor iets of iemand heb kunnen betekenen maar andersom zijn er wel genoeg mensen die wat voor mij zouden kunnen geven. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar neem neem neem maar niet geef..... Daarom voel ik mij ook egoïstisch en slecht. Ik zit nu ook een soort van jou tijd te vreten.. jij kan wel iets voor mij betekenen maar ik kan niks voor jou betekenen.quote:Op maandag 4 april 2016 14:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe weet je zo zeker dat jij het probleem bent? het is duidelijk dat het probleem wel bij jou ligt (dat jij het probleem hebt), maar dat jij het probleem ook daadwerkelijk bent, blijkt m.i. nergens uit. Waarom praat je jezelf zo naar beneden?
Ik snap trouwens wel dat je dit zo uitlegt, omdat dit zo voor je voelt. Maar je weet ook dat je blijkbaar ook veel moeite hebt om duidelijkheid te krijgen over wat je nou exact voelt (alsof je het geen naam kunt geven).
Je kan toch ook stellen dat als je weet dat je een gevoel expres fout zou kunnen labelen, maar besluit om dat niet te doen (gevolg: Je hebt een gevoel en kan het ook ervaren en beschrijven enzo, maar niet benoemen en/of geen echte naam geven), dat je ook je onbewust zou kunnen zijn dat je een gevoel van jezelf foutief hebt gelabeld en daarin bent gaan geloven. Als je het al pikt om je kamerdeur weg te laten halen (wat ik trouwens nog steeds een absurd idee vind) maar je zelf ook wel aanvoelt dat dit gewoon raar is (ten slotte is het iets wat je in dit topic al vrij snel vanuit jezelf hebt benoemd, dus dat is je echt wel opgevallen denk ik), dan weet je toch wel dat er in elk geval 'iets' aan dat gevoel niet klopt?
het gevoel dat er iets met je gevoel niet klopt, kan ook zijn omdat je dat gevoel een verkeerde betekenis hebt gegeven (in dit geval dat je het een andere naam hebt gegeven).
Je hebt je niet voor niets hier aangemeld, blijkbaar was je over sommige dingen toch (diep) ontevreden en wil je daar ook wat aan doen...al weet je nog niet wat precies.
Nee nee.. dat bedoel ik niet. Maar ik vind kleine dingen steentjes, een theekopje etc. veel leuker om te krijgen van mensen dan bijvoorbeeld dure dingen zoals een gloednieuwe telefoon of iets ander praktisch....zoals een boormachine.. Het zijn handige dingen maar ja kan het niet goed uitleggen maar ik vind kleine dingen die je zelf met zorg hebt uitgekozen en die niet eens zoveel geld kosten veel leuker.quote:Op maandag 4 april 2016 15:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zoals libelles?
Of doel je meer op jonge dieren zoals bokvoorbeeld kittens? Want dat hebben wel meer mensen toch?
Weet niet meer wat mijn doel precies is. Heb er in het verleden tientallen gehad en het leidde nergens naar... en toen had iemand gezegd tegen mij 'go with the flow'....quote:Op maandag 4 april 2016 14:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
Je moet toch ook een doel hebben in je leven? Ook emotioneel gezien. Je bent toch geen robot?
Wat doe je voor anderen wat niet als "voor hun bruikbare hulp" wordt opgevat? Op welke manier bied je hulp en wat voor hulp willen ze liever?quote:Op maandag 4 april 2016 15:18 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Ik ben het probleem omdat er telkens mensen mij willen helpen of van mij houden. Maar ik heb gevoel dat die mensen van het verkeerde iets houden. Waarom ben ik verkeerd/ fout... omdat ik nog nooit iemand echt goed heb kunnen helpen, omdat ik nooit iets voor iets of iemand heb kunnen betekenen maar andersom zijn er wel genoeg mensen die wat voor mij zouden kunnen geven. Ik heb het gevoel dat ik alleen maar neem neem neem maar niet geef..... Daarom voel ik mij ook egoïstisch en slecht. Ik zit nu ook een soort van jou tijd te vreten.. jij kan wel iets voor mij betekenen maar ik kan niks voor jou betekenen.
En dit heb ik niet alleen met jou... maar dat heb ik met alles. En al die mensen om mij waarvan ik neem heb ik ook het gevoel dat ik ze allemaal misbruik. Ze houden wel van mij... maar ze houden van de verkeerde persoon... Als ik weg zou zijn zou het ze veel verdriet doen omdat ze zo erg hun best hebben gedaan voor mij maar achteraf is het beter als ik niet bestond want dan zouden zij zich ook gelukkiger voelen. Ik maak mensen ongelukkig maar dat hebben ze zelf nog niet door omdat ik zo aardig lijk te zijn. En mensen willen juist hulp aanbieden aan diegene die er niet om vragen. Jij zou mij waarschijnlijk ook niet geholpen als ik gezegd zou hebben 'magnetronkoffie... je moet en zal me nu helpen!!11'
Het is niet dat ik geen hulp wil... ik wil wel hulp maar ik wil ook weer niet energie van anderen vreten. Als anderen iets voor mij kunnen betekenen wil ik ook iets voor hun betekenen maar dat kan ik dus niet ook al wil ik dat... meestal weigeren ze mijn hulp omdat ze denken dat ik al genoeg heb aan mezelf (met name mijn zusje bijvoorbeeld)
Dat is juist wat mij ongelukkig maakt. Want ik heb geen capaciteiten om anderen of iets te helpen. En je zou kunnen zeggen 'ja je kan vrijwiliigerswerk doen om wat voor pietje te kunnen betekenen' maar dat is ook niet wat ik bedoel.... ik wil iets betekenen voor de mensen die ook iets voor míj hebben betekent.
Oké, duidelijkquote:Op maandag 4 april 2016 15:22 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Nee nee.. dat bedoel ik niet. Maar ik vind kleine dingen steentjes, een theekopje etc. veel leuker om te krijgen van mensen dan bijvoorbeeld dure dingen zoals een gloednieuwe telefoon of iets ander praktisch....zoals een boormachine.. Het zijn handige dingen maar ja kan het niet goed uitleggen maar ik vind kleine dingen die je zelf met zorg hebt uitgekozen en die niet eens zoveel geld kosten veel leuker.
Wat wil je zelf? Welke dingen vind jij belangrijk? Blijkbaar wil je graag helpen?quote:Op maandag 4 april 2016 16:19 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
Weet niet meer wat mijn doel precies is. Heb er in het verleden tientallen gehad en het leidde nergens naar... en toen had iemand gezegd tegen mij 'go with the flow'....
Bijna niemand blijkt zijn doelen te kunnen waar maken... hoeft niet te betekenen dat ze dan meteen ongelukkig zijn.. maar ik denk dat het geen doel hebben niet echt heel groot inpact op mijn 'problemen' heeft...
ja accepteer dat de rest van je leven alleen kut is omdat je iedere dag door de regen naar je werk moet met die vervelende collega die een mooiere man heeft en daarna raak je zwanger en dat was het dan..quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:47 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Stabiliteit komt met accepteren. Accepteer je mindere en betere punten. Veranderen hoeft helemaal niet. Je bent wie je bent en niemand is perfect. Wel is het fijn te weten waar je niet zo sterk in bent en waarin wel. Zo kan je voorkomen dat je in je eigen valkuilen stapt. Dit is een proces waar tijd voor nodig is. Gun jezelf die tijd.
Verder is het wellicht een goed idee om "iets" te gaan doen. Mijmeren op je kamer of een bankje helpt je niet veel verder. Geef jezelf een doel. Ga sporten bijvoorbeeld of een hobby.
O dat geeft niet hoor... Het verbaasd mij eigenlijk wel dat je nog niet gek bent geworden met mijn gezeur..;( je moet het vooral eerlijk zeggen hoor wanneer je er even geen zin in hebt. Je bent tot helemaal niets verplicht hé..quote:Op maandag 4 april 2016 22:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat doe je voor anderen wat niet als "voor hun bruikbare hulp" wordt opgevat? Op welke manier bied je hulp en wat voor hulp willen ze liever?
Want blijkbaar probeer je wel te helpen, maar wellicht 'zien' ze dat niet??
Ik weet het ook niet precies hoor.
[..]
Oké, duidelijk
Dit is verder trouwens helemaal niet zo raar. Tenminste, ik vind dit niet raar. De waarde die die dingen voor jou hebben, is de emotionele waarde die je die dingen geeft.
[..]
Wat wil je zelf? Welke dingen vind jij belangrijk? Blijkbaar wil je graag helpen?
Ik weet trouwens niet meer waarom ik je deze vraag gesteld heb, dus als jij het ook prima vindt, kunnen we deze 'tak' wel even laten zitten
Ik was trouwens even met wat andere dingen bezig, zat even niet op fok
Je voorbeeld is niet de meest perfecte/ wat vreemd maar ik begrijp je punt wel en het komt ongeveer tot hetzelfde neer van wat ik vind. Alleen jezelf veranderen op een juiste manier is nog iets wat erg lastig kan zijn. Zo ervaar ik het dan tenminste.. maar dat is nog altijd beter dan jezelf accepteren zoals je bent (als je dus daadwerkelijk niet goed bent)quote:Op maandag 4 april 2016 23:24 schreef fs180 het volgende:
[..]
ja accepteer dat de rest van je leven alleen kut is omdat je iedere dag door de regen naar je werk moet met die vervelende collega die een mooiere man heeft en daarna raak je zwanger en dat was het dan..
of je doet dat niet en doet er wat aan
Waarom verbaast dat jou?quote:Op maandag 4 april 2016 23:38 schreef Anoniem_anoniem het volgende:
[..]
O dat geeft niet hoor... Het verbaasd mij eigenlijk wel dat je nog niet gek bent geworden met mijn gezeur..;( je moet het vooral eerlijk zeggen hoor wanneer je er even geen zin in hebt. Je bent tot helemaal niets verplicht hé..
Vind je je zelf onbetrouwbaar?quote:Ik merk dat sommige mensen mij niet kunnen of willen vertrouwen. Mijn eigen zusje doet dat niet eens en dat heeft mijn moeder ook zelf gezegd.. ze vertelde een keef dat mijn zusje ergens erg druk om maakte (was iets voor school) maar terwijl ik het antwoord wist op dat waar ze naar zocht kwam ze niet naar mij toe. Mijn moeder zei tegen mij 'ja je zusje wilde je niet lastigvallen' Ze denkt dat ik niet enotioneel stabiel ben om nog meer problemen aan te horen.. terwijl ik dat juist alleen maar fijn vind omdat het mij tegelijk een beetje afleid van mijn dingen plus... ik kan wat betekenen voor haar en haar helpen.. maar ik merk dat dit ook zo gaat bij andere mensen. Maar die nemen dan vanzelf ook afstand van mij...daarom zeg ik ook niks meer tegen vriendinnen en dergelijke. Daarvan heb ik weer geleerd.. maar ik zit het meeste mee over mijn zusje.
Dat laatste ben ik met je eens. Ik vind het trouwens wel een doordenkertje, waarom wil je aardig gevonden worden? Of je nergens echt goed in bent weet ik niet, maar blijkbaar heb je qua scholing wel het één en ander weten te bereiken.quote:En met 'iets betekenen voor de wereld en voor anderen bedoel ik ook.. dat ik iets heb wat mij onderscheid van andere mensen en op mijn eigen manier iets te bijdragen aan de wereld/ of omgeving. Maar ik ben nergens echt goed in..(heeft niks met een slecht zelfbeeld te maken) het is een feit.. Ik ben niet eens goed in behulpzaam zijn..want behulpzaam ben ik misschien wel alleen maar omdat ik aardig gevonden wil worden? Ik doe zoveel dingen onbewust waarvan ik mij pas later bewust van ben. Dan lijkt het steeds alsof ik lekler bezig ben..en dan schijnt het toch alleen maar om mijzelf te gaan.. daarom voel ik mij erg egoïstisch en mensen kunnen beter ver wegblijven van egoïstische mensen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |