Denk dat wij hier dan fundamenteel over in mening verschillen. Ik snap je sentiment wel maar het is uiteindelijk een combinatie van subjectiviteit en de insteek voor het onderwerp. Is een picnic subjectief gezien minder cliché? En waarom? Omdat er in deze serie maar één foto is van een picnic? Bloemen, bijen, picnics, lammeren, kuikentjes, het zijn allemaal clichés van de lente. Tropes, zou Anita Sarkeesian zeggen. Maar daarom werken ze ook om dat thema van de lente over te brengen.quote:Op maandag 25 april 2016 14:39 schreef DonJames het volgende:
Dat schrijf ik niet. Je kan prima iets in beeld brengen wat al duizenden keren is gefotografeerd, en tóch niet een clichéfoto maken. Maar men kiest er kennelijk voor dit laatste wel te doen, en dat vind ik oprecht jammer.
Vooral objectief minder cliché. Typ in Google afbeeldingen maar eens het woord "lente" in. Een enorme hoeveelheid foto's van bloemen, geen één van een picknick.. Het gaat ook niet om het cliché van het onderwerp, het is de clichématige uitvoering die ik jammer vind.quote:Op maandag 25 april 2016 16:09 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Denk dat wij hier dan fundamenteel over in mening verschillen. Ik snap je sentiment wel maar het is uiteindelijk een combinatie van subjectiviteit en de insteek voor het onderwerp. Is een picnic subjectief gezien minder cliché? En waarom? Omdat er in deze serie maar één foto is van een picnic? Bloemen, bijen, picnics, lammeren, kuikentjes, het zijn allemaal clichés van de lente. Tropes, zou Anita Sarkeesian zeggen. Maar daarom werken ze ook om dat thema van de lente over te brengen.
Denk dat ik m'n punt wel gemaakt heb. Als jij dat dan leunen tegen de toren van Pisa wil noemen, soit. Nogmaals, denk dat we hier gewoon fundamenteel van mening verschillen. Misschien is een bloem in bloei wel een beter voorbeeld van lente? Picknicken kun je ook doen in de zomer.quote:Op maandag 25 april 2016 16:50 schreef DonJames het volgende:
Vooral objectief minder cliché. Typ in Google afbeeldingen maar eens het woord "lente" in. Een enorme hoeveelheid foto's van bloemen, geen één van een picknick.. Het gaat ook niet om het cliché van het onderwerp, het is de clichématige uitvoering die ik jammer vind.
Stel nou even dat het thema "De Eiffeltoren" zou zijn. Ik snap heel goed dat het extreem lastig is om nog een hele originele foto van de Eiffeltoren te maken. Maar is dat dan ineens genoeg reden om alleen maar de standaard hahahiho-kijk-ik-raak-de-eiffeltoren-aan-met-m'n-vinger-foto te maken en in te sturen? En denk jij dan "ja, voldoet aan het thema, het is de Eiffeltoren, dus de volle punten!"?
quote:Op donderdag 21 april 2016 21:58 schreef Lampionnenoptocht het volgende:
[ afbeelding ] Een jonge buizerd geniet van de zonsopkomst.
quote:
quote:
Lokquote:quote:
Iedereen heeft nu minder punten dan in je vorige tussenstand? Is er iemand uit?quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:35 schreef Flipmoehoe het volgende:
Tussenstand:
Nappetje 115
Superharregarre 113
Flipmoehoe 106
DonJames 103
Sunchaser 100
Koelkastje 90
Very 81
Christiaan 81
Pizzahut 72
Lampionoptocht 70
MissMessy 69
Soapie 67
Pizzahut, Soapie, Very en Lampionoptocht moeten nog stemmen
nopequote:Op dinsdag 26 april 2016 08:45 schreef Nappetje het volgende:
[..]
Iedereen heeft nu minder punten dan in je vorige tussenstand? Is er iemand uit?
Ah, ik dacht al.quote:Op dinsdag 26 april 2016 08:56 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
nope
Als iemand niet gestemd heeft geef je alle anderen 11 punten, dus Very, Pizzahut, Lampion en soapie geven je nu 11 punten, maar kan best zijn dat ze je er straks maar 5 geven, vandaar het verschil
Zwanenjongen worden voor zover ik weet niet in de zomer, herfst of winter geboren....toch? Dus dat zou het toch weg moeten gevenquote:Op maandag 25 april 2016 10:06 schreef DonJames het volgende:
11 punten: Nappetje
10 punten: Superharregarre
9 punten: Flipmoehoe
8 punten: SunChaser
7 punten: Very
6 punten: Koelkastje
5 punten: Christiaan
4 punten: Soapie
3 punten: Lampionoptocht
2 punten: Pizzahut
1 punt: MsMessy
Om eerlijk te zijn, ik vind het tegenvallen deze maand. Ik zie eigenlijk maar 2 soorten foto's: een tot in den treure uitgekauwde clichéplaat van een bloem, en een plaat van een tafereel waarbij je niet kan zien of het nou winter, lente of herfst is. Gemiste kansen, wat mij betreft.
Nee, maar je focus ligt niet op de zwaan maar op een meertje met mist, en in zwartwit dus snap wel dat het lentegevoel er niet inzit. Doet niks af aan de foto op zich hoorquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:20 schreef very het volgende:
[..]
Zwanenjongen worden voor zover ik weet niet in de zomer, herfst of winter geboren....toch? Dus dat zou het toch weg moeten geven
Nou, de zwaan trekt in mijn ogen wel gelijk de ogen, want helder wit. Dus de focus gaat wel naar de zwaan in mijn optiek. Maar verder kan ik me wel vinden in de reacties inderdaad. Maar een kleuren versie hiervan had geen verschil gemaakt... Het was gewoon ook al donker en grauw. Juist daar gegeven en het contrast met de mooie zwaan en haar jongen vond ik zelf wel aardig, maar inderdaad misschien niet de beste weergave van een typisch lengte gevoelquote:Op dinsdag 26 april 2016 10:25 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Nee, maar je focus ligt niet op de zwaan maar op een meertje met mist, en in zwartwit dus snap wel dat het lentegevoel er niet inzit. Doet niks af aan de foto op zich hoor
Je had nog een dag gehad hoorquote:
Jullie kunnen ook niet lezen hequote:Op dinsdag 19 april 2016 19:31 schreef soapie het volgende:
[..]
Ik trek mijn foto in, geen tijd om te stemmen!!
quote:Op donderdag 28 april 2016 08:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
Alleen koelkast heeft niet gestemd, maar Nappetje is de duidelijke winnaar geworden.
Nappetje gratuliere![]()
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat het nieuwe onderwerp word
wel benieuwd naar je puntentelling en motivatie dus als je dat nog wilt doenquote:Op donderdag 28 april 2016 09:50 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Woensdag middag dacht ik er nog aan. Toen werd ik dronken.
wat een origineel onderwerpquote:Op donderdag 28 april 2016 11:41 schreef Nappetje het volgende:
Ik hoop dat jullie het nieuwe onderwerp ook leuk vinden!
Onderwerp mei: Spreekwoorden en gezegdes
Lijkt me dat je daar best behoorlijk wat leuks van kan maken![]()
Ik weet alleen niet hoe je een nieuw topic opent in deze reeks?
En dank jullie wel voor de punten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |