Wat Flipmoehoe zegt, lastig, lastig. Ik heb m'n punten gegeven op basis van het thema en dus het lentegevoel en daarnaast de uitvoering ervan. Altijd wat moeilijk omdat iedereen natuurlijk ander materiaal ter beschikking heeft. Sommige foto's zijn namelijk wel goed maar missen lente en andere foto's zijn technisch gezien minder maar weten het thema beter te vatten. Blijft lastig om daar dan een keuze tussen te maken. Zeker als het dichtbij elkaar ligt.
11 punten: DonJames (Qua onderwerp goed, leuk ook met verhaal erbij. Kleuren wel iets flets.)
10 punten: nappetje (Mooi en scherp, maar voelt toch warm en zacht.)
9 punten: Flipmoehoe (Ben beetje een sucker voor zonsondergangen en nu ik in het buitenland woon doet het me weer denken aan fietsen in Nederland tijdens het voorjaar, de kleine slootjes langs het fietspad. Kreeg klein beetje heimwee.

)
8 punten: Koelkastje (Backlit zoals met Flip ook hierboven, vind ik persoonlijk mooi. Deze is qua onderwerp meer specifiek, bloem en voorjaar is wat dat betreft goed. Alleen de specifieke uitwerking ervan is niet heel sterk. Bloem is niet heel scherp. De bokeh is wel lekker zacht.)
7 punten: Christiaan (Het idee is niet verkeerd, een ei, voorjaar, tussen het groen. Ik wilde in eerste instantie minder punten geven omdat er geen focus is op dat ei zelf omdat alles in focus is. De achtergrond leidt erg af. Maar het idee is er wel. Volgende keer iets zorgvuldiger kiezen hoe je het goede idee ook goed vastlegt. Crop desnoods een hoop extra onnodige informatie ervanaf. Een crop van het ei en het groen eromheen bijvoorbeeld.)
6 punten: SunChaster (Iets minder overtuigt van het voorjaar, roept bij mij iets meer herfst op eerlijk gezegd. Verder weinig mis met de foto. Misschien de lucht wat minder maar misschien was de zon net wat te ongunstig.)
5 punten: very (Erg mooie foto maar roept bij mij geen lente op. Het is voor mijn gevoel wat broeierig en melancholiek met de eenzame zwaan en de mist in zwart wit. Bij lente denk ik aan nieuw leven en nu zie ik die kuikentjes en de mist en bedenk ik me dat 90% opgegeten zal worden door snoekbaarsen en dergelijke.

)
4 punten: Pizzahut (Mooie foto maar mis de lente eigenlijk ook.)
3 punten: Lampionoptocht (Niet helemaal het lentegevoel. Onderwerp is wel interessant maar denk dat de hoek niet zo best is met de boerderij/tuinhuis op de achtergrond. Aangezien de dof vrij groot is, leidt de achtergrond iets teveel af. Had 'm zelf denk ik verticaal gecropt met de vogel iets rechts.)
2 punten: Soapie (Toegegeven, het is lastig om een goede foto vanaf de grond te maken van zo'n nest. De gekruiste nekken heeft wel wat maar omdat de hoek zo lastig is komt het niet echt uit de verf.)
1 punt: MissMessy (Is voor mijn gevoel iets teveel een foto genomen vanuit slaapkamer in de ochtend. Onderwerp is een bladerloze boom en de druppels op het raam werken voor mijn gevoel niet echt. Ik zie beneden een prachtige boom met roze bloesems.)