Heeft Cruz genoeg delegates dan?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:01 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Trump straks tegen Clinton dingen zeggen als:
"Look at that face! Would anyone vote for that?"
"She is bleeding out of everywhere!!!"
Etc.
Wordt mooi.
Maar ik begin te geloven dat Cruz de kandidaat kan worden op een contested convention.
quote:Op maandag 28 maart 2016 23:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat gaat Al Franken voor haar doen als running-mate.
Echt precies dit ja. Wie?quote:
Hoe meer ik leer over dat kiessysteem in Amerika, hoe meer fucked up het overkomt.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:03 schreef Kaas- het volgende:
Nee, niet genoeg delegates, maar Trump waarschijnlijk ook niet. En dan mag iedereen gewoon lekker van stem veranderen en kan Cruz het zomaar worden. Ik ga dan met popcorn voor de buis zitten. Een extra beeldscherm om het gezicht van Trump live te volgen.
Ik heb juist het tegenovergestelde. Het is gewoon anders dan bij ons, maar niet perse slechter.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe meer ik leer over dat kiessysteem in Amerika, hoe meer fucked up het overkomt.
Klinkt echt als een houtje touwtje systeem hoor. Iedere staat is weer anders, zowel qua eisen als qua resultaat. Dan heb je ook nog een superdelegates. Het kost sowieso een godsvermogen om campagne te houden. Het komt bijna over alsof ze echte democratie willen voorkomen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde. Het is gewoon anders dan bij ons, maar niet perse slechter.
Log Cabin Republicans, ergste soort Republicans.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:07 schreef Leandra het volgende:
Ik zat gisteren "I am Cait" te kijken en het was bijna grappig om te zien hoe republikein Bruce
Jenner niet lijkt te begrijpen dat de republikeinen niet de partij zijn voor Cait Jenner.
Ze wil er echt nog niet aan dat de republikeinen helemaal niets willen doen voor de rechten van transgenders.
Ik ben benieuwd hoelang Cait dat vol gaat houden.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Log Cabin Republicans, ergste soort Republicans.
Ja, om president te worden. Dat is slechts een van de verschillende functies binnen het systeem. Representatives en Senators (lokaal al helemaal) hebben veel meer te maken met binding met en verantwoording voor hun kiesdistrict, iets wat je in Nederland niet ziet.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:07 schreef Rezania het volgende:
[..]
Klinkt echt als een houtje touwtje systeem hoor. Iedere staat is weer anders, zowel qua eisen als qua resultaat. Dan heb je ook nog een superdelegates. Het kost sowieso een godsvermogen om campagne te houden. Het komt bijna over alsof ze echte democratie willen voorkomen.
Dat zijn toch gewoon rednecks die eerst achter de tea party aanliepen en nu achter Trump?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Log Cabin Republicans, ergste soort Republicans.
Echt he.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:04 schreef Rezania het volgende:
[..]
Hoe meer ik leer over dat kiessysteem in Amerika, hoe meer fucked up het overkomt.
Schei uit.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik heb juist het tegenovergestelde. Het is gewoon anders dan bij ons, maar niet perse slechter.
Uiteindelijk denk ik niet dat het veel invloed heeft, maar ik hoop wel dat ze gaat switchen. Zou een mooi politiek verhaal zijn.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoelang Cait dat vol gaat houden.
Maar goed, die loopt als celeb sowieso veel minder tegen problemen aan waar anderen wel mee te maken hebben.
Ehh, jawel, alleen heeft dat kiesdistrict hier veel meer vertegenwoordigers dan slechts 2 senatoren en 1 of meer representatives. Nederland is toch piepklein vent.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, om president te worden. Dat is slechts een van de verschillende functies binnen het systeem. Representatives en Senators (lokaal al helemaal) hebben veel meer te maken met binding met en verantwoording voor hun kiesdistrict, iets wat je in Nederland niet ziet.
Nee, het is het LGBT-departement van de GOP. Zegmaar de Voorschriftjes (als ie eindelijk eens uit de kast zou komen).quote:Op maandag 28 maart 2016 23:15 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dat zijn toch gewoon rednecks die eerst achter de tea party aanliepen en nu achter Trump?
Ook naar college?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:18 schreef Kaas- het volgende:
Ik moet om precies 07:00 uur per se eruit en dat vind ik echt pure horror. Wat erg eigenlijk, gezien het feit dat zoveel mensen dat elke dag moeten.
Voor negen uur opstaan is dan ook de hel op aarde.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:18 schreef Kaas- het volgende:
Ik moet om precies 07:00 uur per se eruit en dat vind ik echt pure horror. Wat erg eigenlijk, gezien het feit dat zoveel mensen dat elke dag moeten.
Aangezien ik dat allemaal niet weet zeg ik maar dat mijn opmerking betrekking had tot het kiesstelsel voor presidenten.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, om president te worden. Dat is slechts een van de verschillende functies binnen het systeem. Representatives en Senators (lokaal al helemaal) hebben veel meer te maken met binding met en verantwoording voor hun kiesdistrict, iets wat je in Nederland niet ziet.
De vergelijking van de presidentsverkiezingen met Nederland slaat dan ook nergens op. Je kan het beter op statelijk niveau vergelijken.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ehh, jawel, alleen heeft dat kiesdistrict hier veel meer vertegenwoordigers dan slechts 2 senatoren en 1 of meer representatives. Nederland is toch piepklein vent.
Oh. Dat klinkt wel heel eng. Stel je een gay-SS voor, brrrrrquote:Op maandag 28 maart 2016 23:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, het is het LGBT-departement van de GOP. Zegmaar de Voorschriftjes (als ie eindelijk eens uit de kast zou komen).
Als ze werkelijk doorheeft hoe beide partijen tegenover haar zouden staan als ze geen TV-show zou hebben dan kan ze niet anders dan switchen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Uiteindelijk denk ik niet dat het veel invloed heeft, maar ik hoop wel dat ze gaat switchen. Zou een mooi politiek verhaal zijn.
Maar.. Welke rechten heeft zij dan niet?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:07 schreef Leandra het volgende:
Ik zat gisteren "I am Cait" te kijken en het was bijna grappig om te zien hoe republikein Bruce
Jenner niet lijkt te begrijpen dat de republikeinen niet de partij zijn voor Cait Jenner.
Ze wil er echt nog niet aan dat de republikeinen helemaal niets willen doen voor de rechten van transgenders.
Managerstijdenquote:Op maandag 28 maart 2016 23:18 schreef Kaas- het volgende:
Waarschijnlijk boos dat ze niet één keer per maand uit haar nepgat bloed.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar.. Welke rechten heeft zij dan niet?
Maar als het gaat om democratie moet je inderdaad niet bij de presidentsverkiezingen zijn. De oorspronkelijke insteek (hallo, kiesmannen) was ook bedoeld om het volk op eerbiedwaardige maar gepaste afstand te houden.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
07:00 uur horror vinden, dan ben je ook niet veel gewend.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:18 schreef Kaas- het volgende:
Nee, dat is heel normaal. Daarom gewoon ZZP'er worden en pas om 08.00 uur eruit. Wereld van verschil.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:18 schreef Kaas- het volgende:
Republikeinen willen haar het recht ontnemen om ongesteld te zijn?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:21 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarschijnlijk boos dat ze niet één keer per maand uit haar nepgat bloed.
Nee, dan heb je gewoon je leven goed geregeldquote:Op maandag 28 maart 2016 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
07:00 uur horror vinden, dan ben je ook niet veel gewend.
Is tegen de wil van God of zo.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Republikeinen willen haar het recht ontnemen om ongesteld te zijn?
Hoor hier de loonslaaf.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
07:00 uur horror vinden, dan ben je ook niet veel gewend.
Of ambtenaar en 09:00 uur in slaap dommelen om rond 16:30 wakker te schrikken.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat is heel normaal. Daarom gewoon ZZP'er worden en pas om 08.00 uur eruit. Wereld van verschil.
Het lozen van potentieel ongeboren kinderen is moord. Dat snapt elke goed christen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Republikeinen willen haar het recht ontnemen om ongesteld te zijn?
Jeetje. Wat een toestand.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
In sommige staten mag ze niet eens naar de dames WC.
Oef, de droom.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of ambtenaar en 09:00 uur in slaap dommelen om rond 16:30 wakker te schrikken.
Gelukt gaan transgenders erg prudent met hun eicellen om. Geen enkele ovulatie verspillen ze.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het lozen van potentieel ongeboren kinderen is moord. Dat snapt elke goed christen.
Soms heb ik een thuiswerkdagje. Om 09:00 uur een mailtje versturen, om 17:30 nog één en de volgende dag de complimentjes in ontvangst nemen van de baas.quote:
De ambtenaar is strong in this one.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Soms heb ik een thuiswerkdagje. Om 09:00 uur een mailtje versturen, om 17:30 nog één en de volgende dag de complimentjes in ontvangst nemen van de baas.
Dat kan ik dan later weer niet voor mekaar krijgen waarschijnlijk.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Soms heb ik een thuiswerkdagje. Om 09:00 uur een mailtje versturen, om 17:30 nog één en de volgende dag de complimentjes in ontvangst nemen van de baas.
Ik heb volgende periode twee dagen per week college, maar wel iedere keer om 8:45 beginnen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:27 schreef PolitiekGeaard het volgende:
Morgen ook weer zo'n verplicht werkcollege. 8:45, de horror.
Weinig levenservaring, ook wel.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:24 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Nee, dan heb je gewoon je leven goed geregeld
Sowieso naar colleges gaan.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:29 schreef PolitiekGeaard het volgende:
De beste colleges zijn gefilmde colleges. Kun je je nog even omdraaien
Ja, da's wel chill ja. Maar helaas kan je dan geen vragen stellen.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:29 schreef PolitiekGeaard het volgende:
De beste colleges zijn gefilmde colleges. Kun je je nog even omdraaien
Gamma.quote:
Kan op kantoor natuurlijk ook.quote:
Superieure vorm van al dat ander gezever.quote:
Precies. Lekker veel in de trein zitten. Lekker weinig werken. om 16.00 even een FYI mail sturen naar de bazen zodat men denkt dat je toch iets nuttigs gedaan hebt.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan op kantoor natuurlijk ook.
Om 10:00 een afspraak in Rotterdam plannen, om 12:00 een lunchafspraak in Utrecht en om 14:30 een symposium in Amsterdam.
Zit je mooi om half zes thuis aan de piepers.
Iets voor alfa's die in pak maar het college gaan.quote:
Die van mij ook, maar laatste college was dan ook twee weken geleden.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:32 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Mijn laatste keer naar een hoorcollege is anders ook al weer even geleden.
Kort symposium wel dan.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Kan op kantoor natuurlijk ook.
Om 10:00 een afspraak in Rotterdam plannen, om 12:00 een lunchafspraak in Utrecht en om 14:30 een symposium in Amsterdam.
Zit je mooi om half zes thuis aan de piepers.
In de klassieke tijden stelden die symposia tenminste nog wat voor. Drie dagen lang zuipen, neuken en als je goed lam was de boel kort en klein slaan. Na het ontkateren een beetje met Socrates over filosofie lullen en vervolgens weer flink aan de wijn gaan.quote:
Tegenwoordig moet je het doen met een borrel op het einde helaas.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
In de klassieke tijden stelden die symposia tenminste nog wat voor. Drie dagen lang zuipen, neuken en als je goed lam was de boel kort en klein slaan. Na het ontkateren een beetje met Socrates over filosofie lullen en vervolgens weer flink aan de wijn gaan.
Powerpointpresentatie forwarden, visitekaartjes van wat verkopers verzamelen, af en toe een belletje in de auto om de verveling in de file tegen te gaan, bij het symposium een bitterballetje meepikken, 's avonds om half twaalf nog even correcties maken op een memo van een collega, wat opdrachtnemers digitaal onnavolgbare instructies geven, mensen iets reminden wat ze zelf ook wel wisten, ochtendje zoet met de agenda beheren. Helemaal workaholic zonder productie te draaien.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Precies. Lekker veel in de trein zitten. Lekker weinig werken. om 16.00 even een FYI mail sturen naar de bazen zodat men denkt dat je toch iets nuttigs gedaan hebt.
Och, een uurtje aanwezig zijn is belangrijker dan de hele middag aanwezig zijn.quote:
Inderdaad. Zo'n forum modereert zichzelf natuurlijk niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och, een uurtje aanwezig zijn is belangrijker dan de hele middag aanwezig zijn.
Er is een dunne scheidslijn tussen "nieuwe kennis opdoen" en "tijd teveel hebben".
Gewoon halverwege de tweede spreker met je mobiel aan je oor de zaal uit waggelen.
Ik ga morgenmiddag maar eens weer, want dan ben ik als het goed is toch al wakker dus kan ik net zo goed die kant op gaan. Maar over het algemeen vind ik mijn gemiddelde hoorcolleges niet zo heel veel meerwaarde hebben. (Nu heeft gewoon lekker blijven slapen ook niet heel erg veel meerwaardequote:Op maandag 28 maart 2016 23:33 schreef Rezania het volgende:
[..]
Die van mij ook, maar laatste college was dan ook twee weken geleden.
Bij ons wordt amper wat opgenomen, dus ik ga altijd braaf.
quote:Op maandag 28 maart 2016 23:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Och, een uurtje aanwezig zijn is belangrijker dan de hele middag aanwezig zijn.
Er is een dunne scheidslijn tussen "nieuwe kennis opdoen" en "tijd teveel hebben".
Gewoon halverwege de tweede spreker met je mobiel aan je oor de zaal uit waggelen.
Niet iedereen is het gegeven om sterker te zijn dan het instinct.quote:Op maandag 28 maart 2016 23:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Weinig levenservaring, ook wel.
Geen ervaring met miniatuurbroekpoepers die je ochtenden terroriseren, zoals de opvoedhelden in ons midden.
Bram ben jij het?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:42 schreef PolitiekGeaard het volgende:
elektrotechniek wel typisch een opleiding die je niet leert door dingen in je kop te stampen maar door alles uit te werken.
Jij hebt ramen in je collegezaal?quote:Op maandag 28 maart 2016 23:42 schreef PolitiekGeaard het volgende:
[..]
Ik ga morgenmiddag maar eens weer, want dan ben ik als het goed is toch al wakker dus kan ik net zo goed die kant op gaan. Maar over het algemeen vind ik mijn gemiddelde hoorcolleges niet zo heel veel meerwaarde hebben. (Nu heeft gewoon lekker blijven slapen ook niet heel erg veel meerwaarde)
Het gebeurd praktisch maar een enkele keer dat een professor ook goed kan uitleggen. Daarnaast zijn er gewoon goede boeken en is elektrotechniek wel typisch een opleiding die je niet leert door dingen in je kop te stampen maar door alles uit te werken.
Dan heb je nog wel eens zo'n docent die dan volledige wiskundige vergelijking compleet uit gaat werken op het bord, maar dat is toch hopeloos als je achteraf geen terugspoel-knop hebt. Even een stap om kwart voor 9 niet direct begrijpen en je kan de rest van de uitleg lekker uit het raam gaan zitten staren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |