Kan je mij een hele goede voorbeeld geven waarom je voor zou moeten stemmen? Wat zou dat bijdragen aan de Nederlandse economie?quote:
Jij claimt dat voorstemmen dom is. Misschien moet je dan ook eens onderbouwen waarom i.p.v. die bal bij een ander te leggen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kan je mij een hele goede voorbeeld geven waarom je voor zou moeten stemmen? Wat zou dat bijdragen aan de Nederlandse economie?
Dat heb ik al gedaan in dit topic. Maar waarom zou een Ja-stem dom zijn? Dat is immers de opmerkelijke stelling die je poneert.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:48 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Kan je mij een hele goede voorbeeld geven waarom je voor zou moeten stemmen? Wat zou dat bijdragen aan de Nederlandse economie?
Wat klopt er niet aan dan? En wat hebben PVV en SP wel door wat de serieuze partijen niet doorhebben?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:47 schreef PriesterB het volgende:
De arrogantie van de regering en de voorstemmers is al genoeg reden om tegen te stemmen. Er klopt iets niet aan dit verdrag en dit gaan we merken.
het referendum op zich is wel een goed iets.. Want is is voortgekomen uit een petitie van Dumpert waarbij een X aantal handtekeningen op was gehaald.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:46 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook tegen dit referendum als geheel. Dit is niet echt een onderwerp waar een eenvoudig JA of NEE in een referendum recht doet aan de complexiteit.
Ten eerste ben ik van mening dat met zo'n verdrag banden met Oekraïne verder worden aangehaald. Daarmee voorzie ik ook ( niet nu maar later ) een toetreding van Oekraïne in de EU. En ik heb geen zin om een 2e Griekenland te zien. Je wordt zwaar in je kont genomen als je denkt dat dit een simpele handelsverdrag is. Timing is wel toevallig he?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Jij claimt dat voorstemmen dom is. Misschien moet je dan ook eens onderbouwen waarom i.p.v. die bal bij een ander te leggen.
Dit is flauw guus, weet je zelf ookquote:Op maandag 28 maart 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Jij claimt dat voorstemmen dom is. Misschien moet je dan ook eens onderbouwen waarom i.p.v. die bal bij een ander te leggen.
Uh, wat?quote:Op maandag 28 maart 2016 17:53 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Dit is flauw guus, weet je zelf ook
Ik heb dan ook nergens gezegd dat het spectaculair is.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:50 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Spectaculair wel. Dit was inderdaad wat ik al eerder had gelezen.
Jij roept alleen maar WAAROM TEGEN WAAROM TEGEN... en daar ga je op schietenquote:
Met als mogelijk uiterste gevolg dat die samenwerking nog steeds mogelijk blijft. Erg doordacht klinkt het nietquote:Op maandag 28 maart 2016 17:55 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Ik heb dan ook nergens gezegd dat het spectaculair is.
En aangezien dit verdrag tussen de EU, alle individuelen landen, en Oekraïne is, zal dat dus ook gelden tussen alle krijgsmachten van de individuele landen en de krijgsmacht van Oekraïne.
Reden genoeg voor mij om hier tegen te stemmen.
Dat kan heel goed mogelijk zijn. Maar bij dit referendum wordt er aan mij gevraagd of ik voor of tegen dit verdrag in zijn huidige vorm ben. En aangezien dit punt er in staat, ben ik tegen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met als mogelijk uiterste gevolg dat die samenwerking nog steeds mogelijk blijft. Erg doordacht klinkt het niet
Ja, dat is zo'n beetje de bedoeling van het verdrag.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:
Ten eerste ben ik van mening dat met zo'n verdrag banden met Oekraïne verder worden aangehaald.
Als Oekraïne al lid zou worden, wat puur speculeren is, waarom zou het dan een tweede Griekenland zijn?quote:Daarmee voorzie ik ook ( niet nu maar later ) een toetreding van Oekraïne in de EU. En ik heb geen zin om een 2e Griekenland te zien.
quote:-conspiracy-gejank weggeknipt-
Volgens mij gaat het nog altijd over de discussie waarom het dom zou zijn voor te stemmen. Laten we die eerst maar eens afronden.quote:En nu jij met een reden om voor te stemmen. En niet zeggen dat het goed is voor de handel.
Wellicht moeten kiezers op voorhand wat beter nadenken over wat ze doen. Dit proces loopt al minstens vanaf 2010. In die periode konden we zeker twee keer de tweede kamer kiezen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:52 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
het referendum op zich is wel een goed iets.. Want is is voortgekomen uit een petitie van Dumpert waarbij een X aantal handtekeningen op was gehaald.
Nu kun je je afvragen of 95% van die mensen die gaan stemmen uberhaupt ECHT kan overzien wat nou echt de gevolgen zijn. Waarschijnlijk weinig.
Maar het is wel een van de weinige manieren die het volk nog heeft om beslissingen die topdown vanaf de overheid worden opgelegd in twijfel te trekken. Dus op dat gebied mogen we er erg blij mee zijn.
Vigen beweerde dat het dom was om voor te stemmen, dan moet hij dat wel onderbouwen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:56 schreef smeerpijp. het volgende:
[..]
Jij roept alleen maar WAAROM TEGEN WAAROM TEGEN... en daar ga je op schieten
Maar je kan zelf geen enkel punt aandragen waarom voor.
Je hebt dus geen goede reden? Oké daarmee is alles wel mee gezegdquote:Op maandag 28 maart 2016 17:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ja, dat is zo'n beetje de bedoeling van het verdrag.
[..]
Als Oekraïne al lid zou worden, wat puur speculeren is, waarom zou het dan een tweede Griekenland zijn?
Je beseft je dat je het nu over een uiterst hypothetische situatie hebt en het maar de vraag is hoe Oekraïne er op dat moment in de toekomst voorstaat?
[..]
[..]
Volgens mij gaat het nog altijd over de discussie waarom het dom zou zijn voor te stemmen. Laten we die eerst maar eens afronden.
Dat klopt, lijkt me ook goed om te doen.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik van mening dat met zo'n verdrag banden met Oekraïne verder worden aangehaald.
Over dom gesproken, iedereen weet dat dit de komende decennia niet aan de orde is. En mocht Oekraine ooit zover komen dat ze klaar zijn voor onderhandelingen over een lidmaatschap, dan hangt dat ook niet af van dit verdrag.quote:Daarmee voorzie ik ook ( niet nu maar later ) een toetreding van Oekraïne in de EU. En ik heb geen zin om een 2e Griekenland te zien.
Weer een wat dommige opmerking van je. Je hebt je tijdlijn en de gebeurtenissen duidelijk niet zo goed op orde. Kan hoor maar het staat wat slordig als je hoog van de toren blaast.quote:Je wordt zwaar in je kont genomen als je denkt dat dit een simpele handelsverdrag is. Timing is wel toevallig he?EU helpt mee aan een coup en dan een handelsverdrag proberen in te forceren
![]()
Nou, licht dat verdere complot dan eens toe voor de domme mensen hier?quote:Maar schaapjes doen wat hun bazen zeggen he?Ik heb geen enkel probleem mee om een sterk Oekraïne te zien maar niet onder valse voorwaarden als een ''handelsverdrag'' want als je denkt dat het daar stopt dan ben je zwaar naïef bezig.
Waarom zou dat het goed is voor de handel geen argument mogen zijn voor een verdrag dat bovenal een handelsverdrag isquote:En nu jij met een reden om voor te stemmen. En niet zeggen dat het goed is voor de handel.
Ik stel niet dat ik geen redenen heb, ik stel dat ik de discussie niet wil verleggen.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen goede reden? Oké daarmee is alles wel mee gezegd![]()
Succes schaapje
Lafjes weer dit. Leg nu eens uit waarom het dom is om voor te stemmen?quote:Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen goede reden? Oké daarmee is alles wel mee gezegd![]()
Succes schaapje
Luister, denk je nou serieus dat mensen tegen de handel zijn? Mensen zijn niet dom. Ze weten wel waar dit heen gaan.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat klopt, lijkt me ook goed om te doen.
[..]
Over dom gesproken, iedereen weet dat dit de komende decennia niet aan de orde is. En mocht Oekraine ooit zover komen dat ze klaar zijn voor onderhandelingen over een lidmaatschap, dan hangt dat ook niet af van dit verdrag.
[..]
Weer een wat dommige opmerking van je. Je hebt je tijdlijn en de gebeurtenissen duidelijk niet zo goed op orde. Kan hoor maar het staat wat slordig als je hoog van de toren blaast.
[..]
Nou, licht dat verdere complot dan eens toe voor de domme mensen hier?
[..]
Waarom zou dat het goed is voor de handel geen argument mogen zijn voor een verdrag dat bovenal een handelsverdrag is?
Omdat dat niet in Vigens selectief gevormde beeld van dit verdrag past.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef 99.999 het volgende:
Waarom zou dat het goed is voor de handel geen argument mogen zijn voor een verdrag dat bovenal een handelsverdrag is?
Het is bijna beschamend zoals hij in dit soort discussies acteert.quote:Op maandag 28 maart 2016 18:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik stel niet dat ik geen redenen heb, ik stel dat ik de discussie niet wil verleggen.
Maar jouw gebrek aan een inhoudelijk antwoord op mijn verweer tegen jouw stelling is eigenlijk ook wel alleszeggend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |