abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161002332
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zou dat dom zijn?
Kan je mij een hele goede voorbeeld geven waarom je voor zou moeten stemmen? Wat zou dat bijdragen aan de Nederlandse economie?
pi_161002347
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:47 schreef PriesterB het volgende:
Er klopt iets niet aan dit verdrag
goede onderbouwing
pi_161002359
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan je mij een hele goede voorbeeld geven waarom je voor zou moeten stemmen? Wat zou dat bijdragen aan de Nederlandse economie?
Jij claimt dat voorstemmen dom is. Misschien moet je dan ook eens onderbouwen waarom i.p.v. die bal bij een ander te leggen.
pi_161002362
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan in dit topic. Maar waarom zou een Ja-stem dom zijn? Dat is immers de opmerkelijke stelling die je poneert.
pi_161002382
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:47 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

vgm is het deze

[..]

Spectaculair wel. Dit was inderdaad wat ik al eerder had gelezen.
pi_161002396
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:47 schreef PriesterB het volgende:
De arrogantie van de regering en de voorstemmers is al genoeg reden om tegen te stemmen. Er klopt iets niet aan dit verdrag en dit gaan we merken. :')
Wat klopt er niet aan dan? En wat hebben PVV en SP wel door wat de serieuze partijen niet doorhebben?
pi_161002423
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook tegen dit referendum als geheel. Dit is niet echt een onderwerp waar een eenvoudig JA of NEE in een referendum recht doet aan de complexiteit.
het referendum op zich is wel een goed iets.. Want is is voortgekomen uit een petitie van Dumpert waarbij een X aantal handtekeningen op was gehaald.

Nu kun je je afvragen of 95% van die mensen die gaan stemmen uberhaupt ECHT kan overzien wat nou echt de gevolgen zijn. Waarschijnlijk weinig.

Maar het is wel een van de weinige manieren die het volk nog heeft om beslissingen die topdown vanaf de overheid worden opgelegd in twijfel te trekken. Dus op dat gebied mogen we er erg blij mee zijn.
pi_161002433
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Jij claimt dat voorstemmen dom is. Misschien moet je dan ook eens onderbouwen waarom i.p.v. die bal bij een ander te leggen.
Ten eerste ben ik van mening dat met zo'n verdrag banden met Oekraïne verder worden aangehaald. Daarmee voorzie ik ook ( niet nu maar later ) een toetreding van Oekraïne in de EU. En ik heb geen zin om een 2e Griekenland te zien. Je wordt zwaar in je kont genomen als je denkt dat dit een simpele handelsverdrag is. Timing is wel toevallig he? :D EU helpt mee aan een coup en dan een handelsverdrag proberen in te forceren :') Maar schaapjes doen wat hun bazen zeggen he? ;) Ik heb geen enkel probleem mee om een sterk Oekraïne te zien maar niet onder valse voorwaarden als een ''handelsverdrag'' want als je denkt dat het daar stopt dan ben je zwaar naïef bezig.

En nu jij met een reden om voor te stemmen. En niet zeggen dat het goed is voor de handel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 17:54:54 ]
pi_161002440
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:49 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Dit is flauw guus, weet je zelf ook
pi_161002470
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:53 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Dit is flauw guus, weet je zelf ook
Uh, wat? :')
pi_161002489
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:50 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Spectaculair wel. Dit was inderdaad wat ik al eerder had gelezen.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat het spectaculair is.

En aangezien dit verdrag tussen de EU, alle individuelen landen, en Oekraïne is, zal dat dus ook gelden tussen alle krijgsmachten van de individuele landen en de krijgsmacht van Oekraïne.

Reden genoeg voor mij om hier tegen te stemmen.
pi_161002504
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:54 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Uh, wat? :')
Jij roept alleen maar WAAROM TEGEN WAAROM TEGEN... en daar ga je op schieten

Maar je kan zelf geen enkel punt aandragen waarom voor.
pi_161002524
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:55 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ik heb dan ook nergens gezegd dat het spectaculair is.

En aangezien dit verdrag tussen de EU, alle individuelen landen, en Oekraïne is, zal dat dus ook gelden tussen alle krijgsmachten van de individuele landen en de krijgsmacht van Oekraïne.

Reden genoeg voor mij om hier tegen te stemmen.
Met als mogelijk uiterste gevolg dat die samenwerking nog steeds mogelijk blijft. Erg doordacht klinkt het niet :P
pi_161002561
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:57 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Met als mogelijk uiterste gevolg dat die samenwerking nog steeds mogelijk blijft. Erg doordacht klinkt het niet :P
Dat kan heel goed mogelijk zijn. Maar bij dit referendum wordt er aan mij gevraagd of ik voor of tegen dit verdrag in zijn huidige vorm ben. En aangezien dit punt er in staat, ben ik tegen.
pi_161002572
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:
Ten eerste ben ik van mening dat met zo'n verdrag banden met Oekraïne verder worden aangehaald.
Ja, dat is zo'n beetje de bedoeling van het verdrag.
quote:
Daarmee voorzie ik ook ( niet nu maar later ) een toetreding van Oekraïne in de EU. En ik heb geen zin om een 2e Griekenland te zien.
Als Oekraïne al lid zou worden, wat puur speculeren is, waarom zou het dan een tweede Griekenland zijn?
Je beseft je dat je het nu over een uiterst hypothetische situatie hebt en het maar de vraag is hoe Oekraïne er op dat moment in de toekomst voorstaat?
quote:
-conspiracy-gejank weggeknipt-
quote:
En nu jij met een reden om voor te stemmen. En niet zeggen dat het goed is voor de handel.
Volgens mij gaat het nog altijd over de discussie waarom het dom zou zijn voor te stemmen. Laten we die eerst maar eens afronden.
pi_161002577
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:52 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

het referendum op zich is wel een goed iets.. Want is is voortgekomen uit een petitie van Dumpert waarbij een X aantal handtekeningen op was gehaald.

Nu kun je je afvragen of 95% van die mensen die gaan stemmen uberhaupt ECHT kan overzien wat nou echt de gevolgen zijn. Waarschijnlijk weinig.

Maar het is wel een van de weinige manieren die het volk nog heeft om beslissingen die topdown vanaf de overheid worden opgelegd in twijfel te trekken. Dus op dat gebied mogen we er erg blij mee zijn.
Wellicht moeten kiezers op voorhand wat beter nadenken over wat ze doen. Dit proces loopt al minstens vanaf 2010. In die periode konden we zeker twee keer de tweede kamer kiezen.
Maar nee, we laten het allemaal aan ons voorbij gaan tot GS/PVV begon te miepen (terwijl het proces al liep toen de PVV nog gewoon gedoogsteun aan Rutte1 gaf) waarbij we dan achteraf als een van de dertig partijen opnieuw willen gaan onderhandelen. Het is prima hoor maar om dat nou als een goed iets te omschrijven...
pi_161002655
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:56 schreef smeerpijp. het volgende:

[..]

Jij roept alleen maar WAAROM TEGEN WAAROM TEGEN... en daar ga je op schieten

Maar je kan zelf geen enkel punt aandragen waarom voor.
Vigen beweerde dat het dom was om voor te stemmen, dan moet hij dat wel onderbouwen.

Maar in plaats daarvan probeerde Vigen een situatie op te zetten die jij mij nu verwijt.

Gelieve daarom je verwijt aan Vigen te richten.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:03:51 #143
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_161002666
Het maakt niet uit wat je gaat stemmen of dat je überhaupt gaat stemmen. Het is een raad gevend referendum dus als de uitkomst JA is dan zeggen ze kijk we hebben gelijk het volk vertrouwd/ geloofd ons is de uitkomst NEE dan zeggen ze ja kijk het is een raad gevend referendum en we hoeven de uitkomst niet over te nemen dus we gaan gewoon door met het verdrag. En daar komt bij er is al een aanzienlijk deel van het verdrag in werking dus zullen ze het echt niet stilleggen. Een grote wassen neus dit referendum.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_161002680
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ja, dat is zo'n beetje de bedoeling van het verdrag.

[..]

Als Oekraïne al lid zou worden, wat puur speculeren is, waarom zou het dan een tweede Griekenland zijn?
Je beseft je dat je het nu over een uiterst hypothetische situatie hebt en het maar de vraag is hoe Oekraïne er op dat moment in de toekomst voorstaat?

[..]

[..]

Volgens mij gaat het nog altijd over de discussie waarom het dom zou zijn voor te stemmen. Laten we die eerst maar eens afronden.
Je hebt dus geen goede reden? Oké daarmee is alles wel mee gezegd ;)

Succes schaapje ;)
pi_161002688
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:53 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik van mening dat met zo'n verdrag banden met Oekraïne verder worden aangehaald.
Dat klopt, lijkt me ook goed om te doen.
quote:
Daarmee voorzie ik ook ( niet nu maar later ) een toetreding van Oekraïne in de EU. En ik heb geen zin om een 2e Griekenland te zien.
Over dom gesproken, iedereen weet dat dit de komende decennia niet aan de orde is. En mocht Oekraine ooit zover komen dat ze klaar zijn voor onderhandelingen over een lidmaatschap, dan hangt dat ook niet af van dit verdrag.
quote:
Je wordt zwaar in je kont genomen als je denkt dat dit een simpele handelsverdrag is. Timing is wel toevallig he? :D EU helpt mee aan een coup en dan een handelsverdrag proberen in te forceren :')
Weer een wat dommige opmerking van je. Je hebt je tijdlijn en de gebeurtenissen duidelijk niet zo goed op orde. Kan hoor maar het staat wat slordig als je hoog van de toren blaast.

quote:
Maar schaapjes doen wat hun bazen zeggen he? ;) Ik heb geen enkel probleem mee om een sterk Oekraïne te zien maar niet onder valse voorwaarden als een ''handelsverdrag'' want als je denkt dat het daar stopt dan ben je zwaar naïef bezig.
Nou, licht dat verdere complot dan eens toe voor de domme mensen hier?
quote:
Waarom zou dat het goed is voor de handel geen argument mogen zijn voor een verdrag dat bovenal een handelsverdrag is :')?
pi_161002702
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Succes schaapje ;)
Ik stel niet dat ik geen redenen heb, ik stel dat ik de discussie niet wil verleggen.

Maar jouw gebrek aan een inhoudelijk antwoord op mijn verweer tegen jouw stelling is eigenlijk ook wel alleszeggend.
pi_161002720
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Succes schaapje ;)
Lafjes weer dit. Leg nu eens uit waarom het dom is om voor te stemmen?

Of, als je daar te dom voor bent, waarom het zo slim is om tegen te stemmen?
pi_161002727
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat klopt, lijkt me ook goed om te doen.

[..]

Over dom gesproken, iedereen weet dat dit de komende decennia niet aan de orde is. En mocht Oekraine ooit zover komen dat ze klaar zijn voor onderhandelingen over een lidmaatschap, dan hangt dat ook niet af van dit verdrag.

[..]

Weer een wat dommige opmerking van je. Je hebt je tijdlijn en de gebeurtenissen duidelijk niet zo goed op orde. Kan hoor maar het staat wat slordig als je hoog van de toren blaast.

[..]

Nou, licht dat verdere complot dan eens toe voor de domme mensen hier?

[..]

Waarom zou dat het goed is voor de handel geen argument mogen zijn voor een verdrag dat bovenal een handelsverdrag is :')?
Luister, denk je nou serieus dat mensen tegen de handel zijn? Mensen zijn niet dom. Ze weten wel waar dit heen gaan.
pi_161002729
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef 99.999 het volgende:
Omdat dat niet in Vigens selectief gevormde beeld van dit verdrag past.
pi_161002739
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:05 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik stel niet dat ik geen redenen heb, ik stel dat ik de discussie niet wil verleggen.

Maar jouw gebrek aan een inhoudelijk antwoord op mijn verweer tegen jouw stelling is eigenlijk ook wel alleszeggend.
Het is bijna beschamend zoals hij in dit soort discussies acteert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')