abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160995086
Wie mij een beetje volgt weet dat ik al jaren een relatie wil. Dit is vooral gebaseerd op positieve punten als: samen dingen doen, je geliefd voelen, samen knuffelen, zoenen en intiem zijn en gewoon ongegeneerd lekker gek doen zonder bang te zijn wat de ander denkt.

Nu mensen om mij heen langzaam beginnen te settelen, komt de vraag naar boven: mis ik wat? Omdat ik nooit echt een relatie heb gehad heb ik ook geen flauw idee wat het betekend als je '3 jaar samen bent' of elkaar in je studententijd ontmoet en sindsdien onafgebroken samen bent. Hoe uit een relatie zich dagelijks? Ben je er echt iedere dag mee bezig als in berichtjes sturen, bellen, elkaar zien als je nog niet samenwoont? Waarom gaan sommige mensen na amper 3 maanden daten al samenwonen en de ander heeft daar wat jaartjes voor nodig? Wat is 'werken in een relatie' precies? In hoeverre is een relatie anders dan een goede vriendschap waar je niet intiem mee bent? In de samenleving werkt iedereen toch naar een relatie toe, en als je die gevonden hebt wil 'm zo lang mogelijk vasthouden. Je zou denken: als heel veel mensen een relatie krijgen, dan mis ik wat! Is dat dus ook zo?

Dit topic gaat niet over mijn zoektocht, maar is vooral bedoeld om een 'realistisch' beeld over een relatie te scheppen omdat ik geen idee heb hoe dat in praktijk werkt behalve de voorstappen als daten, maar een echte 'relatie' dus niet.
pi_160995145
Wederom. Je moet je niet zo druk maken om wat hoort, maar om wat bij je past.

Ik heb sinds m'n 13e een relatie. Als ik de wereld bekijk zoals jij, ben ik echt een eindbaas. Al 9 jaar samen, meerdere jaren samenwonen..

Maar de gemiddelde persoon van m'n leeftijd kijkt me aan alsof ik gestoord ben. "Huh wat maar heb je dan nooit willen daten, of..".
  maandag 28 maart 2016 @ 12:06:08 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_160995147
Zoveel mensen met zoveel relaties. Het is eerder afstemmen van beide behoeften.

- Elke minuut contact tot ongeveer om de dag.
- Direct samenwonen tot een paar jaar LAT-ten.
- Een relatie die gelijk goed zit tot een chronische knipperlicht relatie.
- Mensen die alles samen willen doen tot mensen die hun eigen bezigheden niet opgeven.
- Wel kinderen tot geen kinderen.

Hoe het in de praktijk werkt is dus heel verschillend. Ik zou tegen die tijd aangeven hoe jij het zou willen zien werken en kijken of je partner het ook op die manier ziet werken en als er een overeenstemming is zou ik het dan dus op die manier laten werken. Ow en om de vraag te beantwoorden of je 'wat mist'. Ik krijg wel de indruk dat je het mist ja. Maar het is niet erg om iets te missen, een relatie is geen ledemaat. Ik mis het nu bijvoorbeeld niet, terwijl het alweer een hele tijd terug is. Over 10 jaar zou ik het denk ik nog steeds niet missen, hoewel ik er wel naar uitkijk om iemand te vinden.

[ Bericht 20% gewijzigd door Scuidward op 28-03-2016 12:12:05 ]
pi_160995213
Word je nou niet doodmoe van je zelf? Met je eeuwige gejank, gestaar en gezever?

Het zou al een hoop schelen voor je kansen als je wat minder obsessief zou zijn en zou ophouden met dat enge gestaar naar willekeurige meisjes in de UB.

Ik heb overigens geen relatie en mis helemaal niks. Vriendin van mij heeft sinds kort een vriendje en vindt het nodig om daar in het weekend een hele dag te spenderen terwijl er voor de studie nog een hoop moet gebeuren. Mij best, maar dat zou ik dus niet doen in zulke drukke periodes. Snap echt niet dat je dan niet even prioriteiten kan stellen en aan je studie kan/een weekje kan overslaan.

Tip: maak eerst eens een paar vrienden (of vriendinnen, maar zonder bijbedoelingen).
Overigens geloof ik niks van de laatste zin uit je OP, maar dat terzijde.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:18:42 #5
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160995300
Ik investeer, gemiddeld, per dag 3 uur en 21 minuten in mijn relatie en verwacht daar echt wel, gemiddeld, een 1:1 return of investment op.
pi_160995336
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef DoubleDip het volgende:
Word je nou niet doodmoe van je zelf? Met je eeuwige gejank, gestaar en gezever?

Het zou al een hoop schelen voor je kansen als je wat minder obsessief zou zijn en zou ophouden met dat enge gestaar naar willekeurige meisjes in de UB.

Ik heb overigens geen relatie en mis helemaal niks. Vriendin van mij heeft sinds kort een vriendje en vindt het nodig om daar in het weekend een hele dag te spenderen terwijl er voor de studie nog een hoop moet gebeuren. Mij best, maar dat zou ik dus niet doen in zulke drukke periodes. Snap echt niet dat je dan niet even prioriteiten kan stellen en aan je studie kan/een weekje kan overslaan.

Tip: maak eerst eens een paar vrienden (of vriendinnen, maar zonder bijbedoelingen).
Overigens geloof ik niks van de laatste zin uit je OP, maar dat terzijde.
Natuurlijk, maar dat is vooral omdat ik de leuke dingen in een relatie zie. Hoe het achter de voordeur gaat weet ik niet. Ik zie vooral mensen die het ècht leuk met elkaar hebben maar ook types die bij elkaar zijn omdat ze niet alleen willen zijn, maar gewoon een hele slechte match zijn. Maar die hebben dus wel een relatie, hoe goed of slecht ook.

Wat maakt het voor jou dat je nu of eigenlijk nog nooit een relatie mist? Ik heb ook andere verplichtingen als studie, maar een relatie zou wel een leuke afwisseling zijn en positieve boost (voor hoelang het duurt).
pi_160995361
Ik mis het hebben van een relatie ook niet, maar als ik de perfecte persoon tegenkom zeg ik er ook geen nee tegen.

Zoals gezegd: zoveel mensen, zoveel relaties. Ligt helemaal aan de omgang tussen de twee personen.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_160995363
Ken je de contact:seks ratio niet? Voor iedere 5 appjes, mailtjes, sms'jes, minuten bellen etc kan je rekenen op 1 minuut seks
pi_160995369
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:06 schreef Fripsel het volgende:
Wederom. Je moet je niet zo druk maken om wat hoort, maar om wat bij je past.

Ik heb sinds m'n 13e een relatie. Als ik de wereld bekijk zoals jij, ben ik echt een eindbaas. Al 9 jaar samen, meerdere jaren samenwxonen..

Maar de gemiddelde persoon van m'n leeftijd kijkt me aan alsof ik gestoord ben. "Huh wat maar heb je dan nooit willen daten, of..".
Heb je een relatie met je vader?
  maandag 28 maart 2016 @ 12:26:02 #10
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160995392
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar dat is vooral omdat ik de leuke dingen in een relatie zie. Hoe het achter de voordeur gaat weet ik niet. Ik zie vooral mensen die het ècht leuk met elkaar hebben maar ook types die bij elkaar zijn omdat ze niet alleen willen zijn, maar gewoon een hele slechte match zijn. Maar die hebben dus wel een relatie, hoe goed of slecht ook.

Wat maakt het voor jou dat je nu of eigenlijk nog nooit een relatie mist? Ik heb ook andere verplichtingen als studie, maar een relatie zou wel een leuke afwisseling zijn en positieve boost (voor hoelang het duurt).
Fijn in ieder geval dat als je een relatie krijgt je enkel nog kan oordelen op basis van die hele rationele werkelijkheid die je in je hoofd gepompt hebt en geen seconde kunt genieten.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:26:45 #11
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_160995403
Het is wel duidelijk dat TS zich er veel te druk om maakt en er te veel over nadenkt. Laat het gewoon los en forceer de boel niet zo. Dat vinden vrouwen niet echt aantrekkelijk.

Sorry, nu ging het toch over de zoektocht van TS.

Om toch antwoord te geven op je vraag: ook een relatie gaat gewoon vanzelf. Je doet gewoon je dagelijkse routine en daar komt dan automatisch een persoon bij. Het hangt er ook vanaf of je samenwoont of niet.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_160995404
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef DoubleDip het volgende:

Pretty much Ts. In de slowchat van dates en relaties heug mij niet anders dan een hoop gejank en gezeur. Grab your act together. En stop eens met het kijken naar wat je niet hebt, verdrinken in zelfmedelijden, hoe gemeen de wereld is, hoe oneerlijk alles is, hoe stom alles is het oneindige gezwam met dat je niks gegund is.

Stel reële doelen voor jezelf.
pi_160995405
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:23 schreef Loveless85 het volgende:
Ken je de contact:seks ratio niet? Voor iedere 5 appjes, mailtjes, sms'jes, minuten bellen etc kan je rekenen op 1 minuut seks
Leuk dit sarcasme, maar de vraag is oprecht: hoe werkt een relatie? Ja voor iedereen anders en niet in theorie uit te drukken, maar er komt een moment dat je elkaar kent en het daten overgaat in elkaar blijven zien. Wat bepaald dat het goed blijft gaan? Wat verwacht je in een relatie van elkaar? Ben je iemands beste vriend dat je elkaar zo erg mag dat je alle delen van je lichaam toevertrouwt?
pi_160995421
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:26 schreef DuTank het volgende:
Het is wel duidelijk dat TS zich er veel te druk om maakt en er te veel over nadenkt. Laat het gewoon los en forceer de boel niet zo. Dat vinden vrouwen niet echt aantrekkelijk.

Sorry, nu ging het toch over de zoektocht van TS.

Om toch antwoord te geven op je vraag: ook een relatie gaat gewoon vanzelf. Je doet gewoon je dagelijkse routine en daar komt dan automatisch een persoon bij. Het hangt er ook vanaf of je samenwoont of niet.
Zolang je nog niet samenwoont is er minder succes op een blijvende relatie? Meer moeite doen om elkaar te zien enzo?
pi_160995435
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zolang je nog niet samenwoont is er minder succes op een blijvende relatie? Meer moeite doen om elkaar te zien enzo?
Samenwonen is een gevolg van een goede relatie. Men gaat niet samenwonen zodat ze bij elkaar blijven.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:29:33 #16
438758 zeer
Opritsjniki
pi_160995442
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:26 schreef Deezertje het volgende:
Wat bepaald dat het goed blijft gaan?
of je het allebei leuk vind
pi_160995457
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:29 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Samenwonen is een gevolg van een goede relatie. Men gaat niet samenwonen zodat ze bij elkaar blijven.
Zolang je nog niet samenwoont zijn er nog twijfels over de te vormen relatie?
  maandag 28 maart 2016 @ 12:31:11 #18
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_160995469
Een relatie is niet rationeel. Vrouwen zijn niet rationeel. En als je niet tevreden bent met wat je hebt zal je ook niet tevreden zijn met wat je zou kunnen hebben
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_160995475
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je te snel samen gaat wonen heb je ook dan twijfels...
pi_160995509
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het feit dat ik een stel hele leuke en lieve vrienden heb waarmee ik over vanalles kan kletsen en waar ik terecht kan om te klagen als ik wil. En andersom natuurlijk ook.

Maar hier komt weer een cliché: ga eerst van jezelf houden (en vrienden maken, zonder bijbedoelingen) voordat je aan een relatie denkt. En aan jezelf werken natuurlijk, want dat ik echt hard nodig.
pi_160995514
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:18 schreef zeer het volgende:
Ik investeer, gemiddeld, per dag 3 uur en 21 minuten in mijn relatie en verwacht daar echt wel, gemiddeld, een 1:1 return of investment op.
Succesformule hier.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_160995537
Ja, je mist wat.
pi_160995651
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, je mist wat.
Jou natuurlijk ;) maar waarom ben jij zo blij met je relatie dat je bij 'm blijft?
pi_160995653
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, ik woon niet samen, ieder eigen huis ieder eigen plek, hebben het erg leuk samen als we samen zijn, maar samenwonen zou onpraktisch zijn.
pi_160995654
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja, je mist wat.
Naar mijn idee niet zo veel, misschien als je wat ouder bent je wat meer behoefte hebt om te 'settelen' maar mocht mijn SO het van de week uitmaken zou ik er met een paar dagen wel weer overheen zijn.
1 op de 6 mensen heeft 5 anderen om zich heen
-Harry Jekkers
pi_160995805
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:41 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Naar mijn idee niet zo veel, misschien als je wat ouder bent je wat meer behoefte hebt om te 'settelen' maar mocht mijn SO het van de week uitmaken zou ik er met een paar dagen wel weer overheen zijn.
Dat is niet helemaal hoe de meeste mensen erin zouden staan denk ik.
pi_160995915
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:41 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nee, ik woon niet samen, ieder eigen huis ieder eigen plek, hebben het erg leuk samen als we samen zijn, maar samenwonen zou onpraktisch zijn.
Mijn docente nederlands heeft ook een man, maar hebben wel een LAT-relatie, omdat ieder zijn eigen ding wilt hebben/doen. Sommige zouden dus graag samen wonen en een ander kan daar totaal niet tegen :)
Die vrouw is dan wel 60 en kinderloos. Als je kinderen wolt zou ik wel gaan samenwonen als de tijd daar is deezer.
pi_160995989
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jou natuurlijk ;) maar waarom ben jij zo blij met je relatie dat je bij 'm blijft?
Gezelschap, genegenheid, volledig jezelf kunnen zijn bij iemand, steun in goede en slechte tijden, leuke dingen doen, samen lachen, knuffelen, herinneringen maken/delen, een toekomst opbouwen met iemand etc etc.

Veel kan je ook halen uit vriendschap maar niet op de manier en met de diepgang als in een relatie.
pi_160995993
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:01 schreef Deezertje het volgende:
Wie mij een beetje volgt weet dat ik al jaren een relatie wil. Dit is vooral gebaseerd op positieve punten als: samen dingen doen, je geliefd voelen, samen knuffelen, zoenen en intiem zijn en gewoon ongegeneerd lekker gek doen zonder bang te zijn wat de ander denkt.

Nu mensen om mij heen langzaam beginnen te settelen, komt de vraag naar boven: mis ik wat? Omdat ik nooit echt een relatie heb gehad heb ik ook geen flauw idee wat het betekend als je '3 jaar samen bent' of elkaar in je studententijd ontmoet en sindsdien onafgebroken samen bent. Hoe uit een relatie zich dagelijks? Ben je er echt iedere dag mee bezig als in berichtjes sturen, bellen, elkaar zien als je nog niet samenwoont? Waarom gaan sommige mensen na amper 3 maanden daten al samenwonen en de ander heeft daar wat jaartjes voor nodig? Wat is 'werken in een relatie' precies? In hoeverre is een relatie anders dan een goede vriendschap waar je niet intiem mee bent? In de samenleving werkt iedereen toch naar een relatie toe, en als je die gevonden hebt wil 'm zo lang mogelijk vasthouden. Je zou denken: als heel veel mensen een relatie krijgen, dan mis ik wat! Is dat dus ook zo?

Dit topic gaat niet over mijn zoektocht, maar is vooral bedoeld om een 'realistisch' beeld over een relatie te scheppen omdat ik geen idee heb hoe dat in praktijk werkt behalve de voorstappen als daten, maar een echte 'relatie' dus niet.
Je mist niks als je denkt dat je niks mist.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:02:38 #30
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160996059
Waarom blijf je bij iemand? Omdat je je goed voelt bij iemand. verder helemaal eens met wat strawberry zegt!
Ik heb er wel voor gekozen om nooit te gaan samenwonen of trouwen. Nadat mijn ex bij mij weg is gegaan heb ik er ook voor gekozen om niet meer in een relatie te blijven waarin je alleen maar 'leeft voor elkaar' Het leven is veel meer dan een relatie hebben. Als ik nu nooit meer een relatie zou krijgen zou ik er helemaal happy mee zijn
pi_160996397
Waarom besteed je niet evenredig veel aandacht aan wat je hebt dan aan wat je 'mist'?

Dat is veel interessanter dan een realistisch beeld krijgen van het hebben van een relatie (al vind ik je poging die roze bril van een relatie hebben af te zetten lovenswaardig).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160996507
Verder schiet je natuurlijk niks op met dit topic. Een relatie is voor mij een hele fijne aanvulling, maar het is niet dat ik in mijn eentje niet gelukkig zou zijn.
pi_160996570
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gezelschap, genegenheid, volledig jezelf kunnen zijn bij iemand, steun in goede en slechte tijden, leuke dingen doen, samen lachen, knuffelen, herinneringen maken/delen, een toekomst opbouwen met iemand etc etc.

Veel kan je ook halen uit vriendschap maar niet op de manier en met de diepgang als in een relatie.
Maar juist dat stukje is voor mij lastig: waarom niet met een gewone vriend maar wel 'je' vriend? Puur aantrekkingskracht? Waarom zijn die anderen wel jouw vrienden maar kan je er relationeel niks mee beginnen?
pi_160996621
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:19 schreef Koral het volgende:
Waarom besteed je niet evenredig veel aandacht aan wat je hebt dan aan wat je 'mist'?

Dat is veel interessanter dan een realistisch beeld krijgen van het hebben van een relatie (al vind ik je poging die roze bril van een relatie hebben af te zetten lovenswaardig).
Ik ben nu door alle series heen, dus verveel me. Opvallend wel wat matches op deze tweede feestdag, typerend altijd, maar dat is meer tijdverdrijf.
pi_160996624
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar juist dat stukje is voor mij lastig: waarom niet met een gewone vriend maar wel 'je' vriend? Puur aantrekkingskracht? Waarom zijn die anderen wel jouw vrienden maar kan je er relationeel niks mee beginnen?
Ik heb niet veel mannelijke vrienden, maar dat heeft inderdaad te maken met aantrekkingskracht. Fysiek en mentaal. Een ander soort connectie. Kan het zelf ook niet helemaal verklaren maar gevoelskwesties moet je misschien niet willen rationaliseren. Het is een gevoel gebaseerd op herkenning, aantrekking en bij elkaar passen.
pi_160996695
En jij wordt toch ook niet verliefd op ieder meisje dat lief naar je lacht neem ik aan?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:35:06 #37
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160996729
Het is inderdaad een gevoel, ik zou met mijn beste vriend nooit een relatie kunnen en willen hebben en toch hou ik enorm veel van hem.
Jij wil alles kunnen verklaren met feiten en dat kan gewoon niet met deze dingen
pi_160996782
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb niet veel mannelijke vrienden, maar dat heeft inderdaad te maken met aantrekkingskracht. Fysiek en mentaal. Een ander soort connectie. Kan het zelf ook niet helemaal verklaren maar gevoelskwesties moet je misschien niet willen rationaliseren. Het is een gevoel gebaseerd op herkenning, aantrekking en bij elkaar passen.
Dit idd. Als je verliefd bent krijg je een warm gevoel en bij vrienden is het gewoon van goh wat leuk/gezellig.
pi_160996817
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
En jij wordt toch ook niet verliefd op ieder meisje dat lief naar je lacht neem ik aan?
Heb ik wel een beetje last van, als ze leuk oogt/mijn typetje is :')
pi_160998719
Ik denk dat als jij in een relatie zit, je vriendin doodongelukkig is. Je zou eens verhalen moeten lezen van vrouwen met een partner met autisme. Gewoon om de andere kant een keer te zien. Nee, niet iedere autist is onmogelijk om mee samen te leven.

Dat "volledig jezelf kunnen zijn" klinkt heel mooi, maar is in de praktijk gewoon niet waar. Je moet altijd aanpassingen doen als je in een relatie zit. En je partner is geen perfect mens, dus er zullen dingen zijn waar je je aan gaat ergeren of die je anders zou willen zien. Hoort erbij. Onthoud ook dat alles went, dus een relatie ook. Je kan je gaan vervelen bij je partner. Daarom zijn hobby's/contacten buiten je partner om heel belangrijk.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160998913
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:57 schreef Fascination het volgende:
Ik denk dat als jij in een relatie zit, je vriendin doodongelukkig is. Je zou eens verhalen moeten lezen van vrouwen met een partner met autisme. Gewoon om de andere kant een keer te zien. Nee, niet iedere autist is onmogelijk om mee samen te leven.

Dat "volledig jezelf kunnen zijn" klinkt heel mooi, maar is in de praktijk gewoon niet waar. Je moet altijd aanpassingen doen als je in een relatie zit. En je partner is geen perfect mens, dus er zullen dingen zijn waar je je aan gaat ergeren of die je anders zou willen zien. Hoort erbij. Onthoud ook dat alles went, dus een relatie ook. Je kan je gaan vervelen bij je partner. Daarom zijn hobby's/contacten buiten je partner om heel belangrijk.
Ik denk dat je kleine aanpassingen kunt doen zonder het gevoel te hebben niet helemaal jezelf te kunnen zijn. Als je het gevoel hebt niet jezelf te kunnen zijn en je te veel moet aanpassen aan de ander, dan ga je ook niet gelukkig worden in de relatie.
pi_160999147
Het probleem is denk ik dat Deezertje nog nooit een (hevige) verliefdheid heeft meegemaakt. Als je dat ervaren hebt weet je wel onderscheid te maken tussen vrienden en partners.

Voor de rest snap ik niet zo goed waar je met dit topic heen wilt. Er is geen vaste handleiding voor een relatie. Dat verschilt per persoon per relatie per omstandigheden.
pi_160999246
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:57 schreef Fascination het volgende:

Als ik die horrorverhalen lees ben ik meer bang van dat autisten al vaak erg op zichzelf zijn dus dat 'lekker jezelf zijn' is dan dubbelop en heeft de partner het gevoel dat alles van haar moet komen of er geen spontaniteit in de relatie is. Maar ik zou denk ik niet claimerig worden.
pi_160999270
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:13 schreef Bananenpap het volgende:
Het probleem is denk ik dat Deezertje nog nooit een (hevige) verliefdheid heeft meegemaakt. Als je dat ervaren hebt weet je wel onderscheid te maken tussen vrienden en partners.

Voor de rest snap ik niet zo goed waar je met dit topic heen wilt. Er is geen vaste handleiding voor een relatie. Dat verschilt per persoon per relatie per omstandigheden.
Daar zit wel wat in, en dan met name dat je allebei dus verliefd bent? Stille verliefdheid/obsessie is niet hetzelfde. Mijn maximum aantal dates met dezelfde persoon is 6 :') Dus daarom ook benieuwd naar de overgang tussen daten en serieus zijn/ ontstaan van een relatie.
pi_160999384
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in, en dan met name dat je allebei dus verliefd bent? Stille verliefdheid/obsessie is niet hetzelfde. Mijn maximum aantal dates met dezelfde persoon is 6 :') Dus daarom ook benieuwd naar de overgang tussen daten en serieus zijn/ ontstaan van een relatie.
Ik denk dat jij ook een hele verkeerde interpretatie van een 'stille verliefdheid' hebt. Heb je ooit al eens iemand leuk gevonden om haar persoonlijkheid?
pi_160999501
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:25 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk dat jij ook een hele verkeerde interpretatie van een 'stille verliefdheid' hebt. Heb je ooit al eens iemand leuk gevonden om haar persoonlijkheid?
Ohja, binnen mijn klas wel, hele leuke en aardige meid zit (zat) daarin. Maar qua uiterlijk is ze niet helemaal mijn type maar ik weet zeker dat jullie zouden roepen dat ik voor haar moet gaan. Geen idee of ze mij ook leuk vindt, we kunnen 't qua praten altijd wel goed vinden en vorige week kwam ik haar nog tegen en toen was ze ook helemaal blij enzo. Maar verliefd zou ik het absoluut niet noemen.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:31:19 #47
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_160999508
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee joh :D. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Als je redelijk dichtbij elkaar woont dan kun je elkaar zo zien. Meestal komt er toch wel een terugkerend schema. Toen ik nog een relatie had, was het gewoon duidelijk dat we elkaar in het weekend zagen en soms doordeweeks als we daar tijd voor hadden. Zulke dingen ontstaan gewoon, er is geen vast protocol voor ofzo.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_160999598
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ohja, binnen mijn klas wel, hele leuke en aardige meid zit (zat) daarin. Maar qua uiterlijk is ze niet helemaal mijn type maar ik weet zeker dat jullie zouden roepen dat ik voor haar moet gaan. Geen idee of ze mij ook leuk vindt, we kunnen 't qua praten altijd wel goed vinden en vorige week kwam ik haar nog tegen en toen was ze ook helemaal blij enzo. Maar verliefd zou ik het absoluut niet noemen.
Dat is ook een beetje het probleem als je geen sociale kring hebt. Dan ga je elk aardig meisje als potentiële vriendin zien.
pi_160999668
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:01 schreef Deezertje het volgende:

Tuurlijk gaat het wel over jou. :Y

En je woont toch bij je ouders? Hebben die dan geen "realistische" relatie?
pi_160999687
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik die horrorverhalen lees ben ik meer bang van dat autisten al vaak erg op zichzelf zijn dus dat 'lekker jezelf zijn' is dan dubbelop en heeft de partner het gevoel dat alles van haar moet komen of er geen spontaniteit in de relatie is. Maar ik zou denk ik niet claimerig worden.
Uit je vele reacties blijkt wel anders. Je loopt als een creep naar mensen te staren en als je met iemand praat is het enige wat je denkt: kan ik hier een relatie mee starten ja/nee. Een belangrijk element is ook dat je je eigen dingen doet en je eigen leven en vrienden hebt. Zorg daar eerst maar eens voor, anders ga je haar echt claimen.
pi_160999704
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:35 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje het probleem als je geen sociale kring hebt. Dan ga je elk aardig meisje als potentiële vriendin zien.
Ik ken haar al een paar jaar en geen idee of ik haar op die manier leuk vind en zij mij. We zouden wel een match vormen hoor want veel gedeelde interesses, maar op andere vlakken klikt 't dan weer minder. Maar goed, daarom ook dit topic. Nog nooit echte verliefdheid of een relatie gehad, dus verder dan daten kom ik meestal niet.
pi_160999768
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ken haar al een paar jaar en geen idee of ik haar op die manier leuk vind en zij mij. We zouden wel een match vormen hoor want veel gedeelde interesses, maar op andere vlakken klikt 't dan weer minder. Maar goed, daarom ook dit topic. Nog nooit echte verliefdheid of een relatie gehad, dus verder dan daten kom ik meestal niet.
Maar wat wil je dan met dit topic? Als je voor jezelf niet eens weet wat verliefdheid is, wat voor antwoord moeten wij daar dan op geven? Elke relatie is anders, dus dit is echt een non-discussie.
pi_160999779
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Uit je vele reacties blijkt wel anders. Je loopt als een creep naar mensen te staren en als je met iemand praat is het enige wat je denkt: kan ik hier een relatie mee starten ja/nee. Een belangrijk element is ook dat je je eigen dingen doet en je eigen leven en vrienden hebt. Zorg daar eerst maar eens voor, anders ga je haar echt claimen.
Niet alleen dat. Denk dat ze hem ook sleeptouw moet nemen qua sociale contacten.
pi_160999808
Is dat trouwens een ding van autisten? Dat ze verliefdheid niet herkennen en vaak niet ervaren? Weet dat dit nogal ongenuanceerd klinkt, maar ik zie bepaalde overeenkomsten bij mensen met autisme wat betreft verliefdheid.
pi_160999819
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:42 schreef Fascination het volgende:

[..]

Niet alleen dat. Denk dat ze hem ook sleeptouw moet nemen qua sociale contacten.
Dat de kans aanwezig is dat de ander wel vrienden heeft acht ik ook wel groot ja ;) Maar jezelf opdringen aan haar vriendengroep? Mwah, dan heb je dus een vriendin die het zielig vind als zij met haar vrienden afspreekt en jij thuis in je uppie achterblijft. Dus dan komt de reden meer vanuit haar.
pi_160999878
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:43 schreef Fascination het volgende:
Is dat trouwens een ding van autisten? Dat ze verliefdheid niet herkennen en vaak niet ervaren? Weet dat dit nogal ongenuanceerd klinkt, maar ik zie bepaalde overeenkomsten bij mensen met autisme wat betreft verliefdheid.
Weet ik niet. Bij mij is het vooral dat ik iemand leuk kan vinden maar diegene mij niet.. Een relatie kan je niet opdringen, moet van twee kanten komen. Als ik een pak ontbijtkoek haal in de supermarkt heeft de ander niks te zeggen: ik pak 'm gewoon uit het schap, reken 'm af en eet 'm thuis op. Maar goed dat is ook geen persoon met een eigen wil :') Dat maakt relaties soms ook zo verdomd ingewikkeld. Heb hier al vaker geroepen, maar ook uiterlijk stelt helemaal niks voor. Ken iemand die voldoet nergens aan, maar heeft wel een hele mooie meid. Hij is zeker niet de knapste, gewoon dik, flinke buik, geen macht, geen geld, niet aardig, en toch kiest ze voor hem. Sta ik dan met mijn verzorgde uiterlijk en goede manieren. Tja. Rare wezens die mensen :P
pi_160999899
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat de kans aanwezig is dat de ander wel vrienden heeft acht ik ook wel groot ja ;) Maar jezelf opdringen aan haar vriendengroep? Mwah, dan heb je dus een vriendin die het zielig vind als zij met haar vrienden afspreekt en jij thuis in je uppie achterblijft. Dus dan komt de reden meer vanuit haar.
Ik bedoel meer dat zij dan eens voorstelt om samen met die en die af te spreken voor een avond of je aanspoort eens met iemand anders behalve zij af te spreken.
pi_160999905
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Weet ik niet. Bij mij is het vooral dat ik iemand leuk kan vinden maar diegene mij niet.. Een relatie kan je niet opdringen, moet van twee kanten komen. Als ik een pak ontbijtkoek haal in de supermarkt heeft de ander niks te zeggen: ik pak 'm gewoon uit het schap, reken 'm af en eet 'm thuis op. Maar goed dat is ook geen persoon met een eigen wil :') Dat maakt relaties soms ook zo verdomd ingewikkeld. Heb hier al vaker geroepen, maar ook uiterlijk stelt helemaal niks voor. Ken iemand die voldoet nergens aan, maar heeft wel een hele mooie meid. Hij is zeker niet de knapste, gewoon dik, flinke buik, geen macht, geen geld, niet aardig, en toch kiest ze voor hem. Sta ik dan met mijn verzorgde uiterlijk en goede manieren. Tja. Rare wezens die mensen :P
Hij heeft sociale vaardigheden. Opgelost.
pi_160999939
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:43 schreef Fascination het volgende:
Dat hangt van de autist in kwestie af. Hier is het vooral een kwestie van niet in contact staan met gevoelens en dan maar verstandelijk proberen te beredeneren hoe zoiets in zijn werk zou moeten gaan. Denk met het idee om een soort van "gegarandeerd stappenplan" in elkaar te draaien.

Blijft een beetje een kwestie van; Ik heb eieren, suiker, melk, boter en meel in de oven gezet, maar er kwam geen cake uit.. :?
pi_161000078
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En is dat voor jou dan geen reden om zelf een vriendenkring op te gaan bouwen? Om moeite te gaan doen om je eigen leven te hebben? Ik denk niet dat zij het fijn zal vinden als jij geen eigen leven hebt, lijkt me niet erg gezond.
pi_161000231
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet aardig is natuurlijk perceptie en met goede manieren vind je geen vriendin, het komt alleen van pas als je op bezoek gaat bij je schoonouders.
Wat heb jij iemand (vriend of vriendin) te bieden? Waarom zou iemand tijd met jou willen doorbrengen? En waarom is je eerste prioriteit niet om een paar vaste vrienden te zoeken?

Sorry dat ik dit even op jou betrek, ik weet dat je absoluut niet wilde dat dit topique om jou zou draaien. :@
pi_161000319
Dat je er verzorgd uit ziet zegt voor de rest vrij weinig over je uitstraling. Maar goed, aangezien je je hygiëne als een pluspunt ziet weet je dat volgens mij ook wel van jezelf.
  maandag 28 maart 2016 @ 16:42:34 #63
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_161001009
Je mist niks Deez. Neuken kan je ook zonder relatie en als je een beetje skills hebt hoef je er niet eens je portemonnee voor te trekken.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_161001521
Relaties zijn stom, kosten geld en tijd. Blijf gewoon lekker alleen, woon je later in het grootste huis en rijd je de leukste auto's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was hem dan, tot de volgende keer.
pi_161002151
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Deezertje het volgende:
Maar ik zou denk ik niet claimerig worden.
Sorry, maar dat denk ik wel. Gelet op je vorige topics en reeksen, zie jij een vriendinnetje vooral als een bezit. Daarnaast heb jij geen vrienden, geen social skills en geen sociale contacten. Als jij eenmaal een vriendin krijgt (en ik zou niet weten wie zo gek is), dan zou jij je ochtend beginnen met haar appen en zo de hele dag door tot ze gek van je wordt want jij hebt niks anders te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 17:54:45 ]
pi_161002186
quote:
0s.gif [b]Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
Ken iemand die voldoet nergens aan, maar heeft wel een hele mooie meid. Hij is zeker niet de knapste, gewoon dik, flinke buik, geen macht, geen geld, niet aardig, en toch kiest ze voor hem. Sta ik dan met mijn verzorgde uiterlijk en goede manieren. Tja. Rare wezens die mensen :P
Ken ook hbo-spoorknorcursisten die een relatief makkelijke hbo-opleiding volgen die op een relatie hebben met een kwalitatief hoogstaande meid die op de universiteit zit en een goed uiterlijk heeft. Betekent niet dat ik überhaupt kans maak om een leuk meisje te ontmoeten.
pi_161002205
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef Fraaa het volgende:
Relaties zijn stom, kosten geld en tijd. Blijf gewoon lekker alleen, woon je later in het grootste huis en rijd je de leukste auto's.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deezertje is geobsedeerd door relaties en ziet er alleen het rooskleurige van in.
pi_161003727
quote:
Een relatie kan gewoon natuurlijk ontstaan. Oefen je hobby's uit, meng je in een vereniging, kies bij een groepsproject voor een groepje waar je echt niemand vna kent, enz. Je moet het niet willen, je moet het je laten overkomen.
Typisch dat elke keer zodra dit advies wordt gegeven Deezertje stil valt.
pi_161004108
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

fixed O-)
pi_161004998
Nee je mist niks. Nu stoppen met janken en topics openen en ga lekker uit. Plezier hebben weet je wel. De rest gaat vanzelf.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_161005362
quote:

SPOILER
Ik wil niet veel zeggen, maar als je samenwoont bespaar je juist bakken met geld. :P
pi_161005468
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik wil niet veel zeggen, maar als je samenwoont bespaar je juist bakken met geld. :P
Woon jij al samen, zo ja/nee, waarom?
pi_161005556
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Omdat dit advies is waar je niks aan hebt. Het is niet alsof ik de afgelopen 10 jaar op mijn zolderkamertje (die ik al niet heb, maar goed) zwijgzaam met gespitste oren heb gewacht tot de deurbel ging en daar mijn dubbel-D blonde vriendin ineens aanbelde. Verliefdheid/relaties ontstaan juist wanneer je ze niet verwacht, ja lekker dan :') Ik wou het deze keer niet over mijn zoektocht hebben, maar ook toen ik jaren geleden er nog niet mee bezig was heb ik geen verliefdheid/relatie gekend.
pi_161005588
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Woon jij al samen, zo ja/nee, waarom?
Dat vind je boeiend om te weten omdat?
pi_161005693
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat dit advies is waar je niks aan hebt. Het is niet alsof ik de afgelopen 10 jaar op mijn zolderkamertje (die ik al niet heb, maar goed) zwijgzaam met gespitste oren heb gewacht tot de deurbel ging en daar mijn dubbel-D blonde vriendin ineens aanbelde. Verliefdheid/relaties ontstaan juist wanneer je ze niet verwacht, ja lekker dan :') Ik wou het deze keer niet over mijn zoektocht hebben, maar ook toen ik jaren geleden er nog niet mee bezig was heb ik geen verliefdheid/relatie gekend.
Wat had je dan graag willen horen? Als ik vraag naar de relatie van je ouders en hoe je daar tegenaan kijkt geef je ook geen antwoord. Pas als Strawberry ten tonele verschijnt, geef je weer een teken van leven.
pi_161005735
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:01 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Wat had je dan graag willen horen? Als ik vraag naar de relatie van je ouders en hoe je daar tegenaan kijkt geef je ook geen antwoord. Pas als Strawberry ten tonele verschijnt, geef je weer een teken van leven.
Die relatie heb ik al vaker omschreven. Klassiek; 30 jaar and counting. Zie je niet veel meer. Doen echt alles samen en voelen zich daar prima bij.
pi_161005749
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat vind je boeiend om te weten omdat?
Maakt dat wat uit? :) Ik ben gewoon nieuwsgierig daarin.
pi_161005795
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Samenwonen doe je vaker in een groter huis, wat duurder is.
Maar samenwonen is inderdaad enigszins goedkoper. Maar een relatie over het algemeen is duurder(denk aan uitgaan, cadeautjes, enz.)
pi_161005846
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:04 schreef Fraaa het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Samenwonen doe je vaker in een groter huis, wat duurder is.
Maar samenwonen is inderdaad enigszins goedkoper. Maar een relatie over het algemeen is duurder(denk aan uitgaan, cadeautjes, enz.)
Liefde is het enige wat telt toch? ;) Mensen die teleurgesteld zijn als ze geen cadeaus krijgen terwijl ze zelf hebben afgesproken niks te geven :')
pi_161005913
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? :) Ik ben gewoon nieuwsgierig daarin.
Omdat we ook weer niet zo lang samen zijn :D
pi_161005924
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom zou je dan nu wel opeens verliefdheid of een relatie moeten kennen? Misschien ben jij een van die mensen die daar immuun voor is.
En als je zegt dat je niet heb gewacht is het goed. Ga zo verder, ooit zal er wel iets komen en anders niet dan is het ook prima.
Overigens heb je aan ieder advies iets, je moet er de juiste dingen uithalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fraaa op 28-03-2016 20:13:51 ]
pi_161005945
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat we ook weer niet zo lang samen zijn :D
Jij hebt toch al best een tijd een relatie, Straw? Of heb je weer een nieuwe?
pi_161006042
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jij hebt toch al best een tijd een relatie, Straw? Of heb je weer een nieuwe?
Jaartje. Daarnaast zijn er ook redenen waarom het goed kan zijn om eerst op jezelf te gaan voordat je aan samenwonen begint.
pi_161006112
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:08 schreef Fraaa het volgende:

[..]

Waarom zou je dan nu wel opeens verliefdheid of een relatie moeten kennen? Misschien ben jij een van die mensen die daar immuun voor is.
En als je zegt dat je niet heb gewacht is het goed. Ga zo verder, ooit zal er wel iets komen en anders niet dan is het ook prima.
Overigens heb je aan iedere advies iets, je moet er de juiste dingen uithalen.
Het is meer een soort vlucht/aanpraatgedrag. Heel veel mensen gaan nu settelen, afstuderen, nieuwe fase in 't leven, en je merkt bij mensen die dan geen relatie hebben... rond hun dertigste laten ze abrupt hun eisenlijstje vallen of nemen ze genoegen met iemand die ze normaal voorbij liepen. En ik wil voorkomen dat dat bij mij ook gebeurd. Ik wil een relatie, en nog eens vijf jaar lang alleen doorbrengen lijkt me niks, maar ik wil ook niet dat die relatie straks een verkeerde keuze is uit wanhoop o.i.d.
pi_161006137
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die relatie heb ik al vaker omschreven. Klassiek; 30 jaar and counting. Zie je niet veel meer. Doen echt alles samen en voelen zich daar prima bij.
Dan is dat toch een prima referentie kader om je beeld voor een realistische relatie op te baseren!? Een relatie vul je zelf helemaal in, samen met de ander. Er is geen vastomlijnd programma.

Het lijkt alsof je een relatie wilt als dagbesteding, maar ik denk niet dat het zo werkt. Dat is ook wat er wordt bedoeld met 'werken aan je relatie', je moet moeite doen om je in te leven in de belevingswereld van de ander, je cijfert jezelf weg, om de ander te laten stralen, houdt rekening met de gevoelens van de ander, zet gedachten als "daar heb ik geen zin in" of "dat vind ik niet leuk" van je af en doet zaken voor de ander.
Jij zoekt nu iets wat voldoet aan bepaald beeld in je hoofd, maar elke relatie is anders, elke vrouw is anders en zelfs als je ze door hebt, dan blijk dat ook zij emoties hebben, en dus niet altijd zo reageren als je had verwacht.

De relatie zelf zorgt er niet voor dat je ineens een druk sociaal leven hebt, je moet nog steeds elke dag zelf de keuze maken en stappen nemen om je leven inhoud te geven.
pi_161006178
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

maar ik wil ook niet dat die relatie straks een verkeerde keuze is uit wanhoop o.i.d.
Daar neig je nu ook wel naar hoor.
pi_161006266
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is meer een soort vlucht/aanpraatgedrag. Heel veel mensen gaan nu settelen, afstuderen, nieuwe fase in 't leven, en je merkt bij mensen die dan geen relatie hebben... rond hun dertigste laten ze abrupt hun eisenlijstje vallen of nemen ze genoegen met iemand die ze normaal voorbij liepen. En ik wil voorkomen dat dat bij mij ook gebeurd. Ik wil een relatie, en nog eens vijf jaar lang alleen doorbrengen lijkt me niks, maar ik wil ook niet dat die relatie straks een verkeerde keuze is uit wanhoop o.i.d.
Dus een soort van angst om achter te raken op je kennissenkring. Dan lijkt me het vooral goed om te concentreren op de makkelijkste dingen: afstuderen, werk, huis. Na je werk zo af en toe naar het café of wat dan ook. Dan heb je dus zo'n vijf jaar de tijd om de juiste te vinden. Je moet inderdaad niet uit wanhoop een relatie aangaan. Dat zou het domste zijn wat je kunt doen. Je wilt een relatie die stand houdt, de meeste relaties houden pas stand als het echt goed voelt, natuurlijk dus. Dus daarom vooral niet te veel kijken naar die relatie en al helemaal niet naar kennissen/vrienden om je heen.
pi_161006292
En je hypothetische vriendin wil ook vast niet iemand die zo erg vastgeroest zit in zijn eigen ongeluk en problemen, dat hij haar zonder nog maar ontmoet te hebben, nu al ziet als de redding van zijn leven. De oplossing van een probleem dat hij niet eens durft te erkennen.

Maar dat maakt je geen enkele fuck uit, want het gaat er alleen maar om wat zij voor jou kan doen.

Hoe vaak moeten we dit nog zeggen? Je onwil om iets in positieve manier aan jezelf (en belangrijker, de manier waarop je in dit leven staat) te willen veranderen is ontzettend onaantrekkelijk, zoniet letterlijk afstotend.
"Pools are perfect for holding water"
pi_161006361
Ga op deze manier door, en blijf alleen. Dat kan ik je vrijwel garanderen. Maar hé, het is jouw leven..
"Pools are perfect for holding water"
pi_161006452
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:24 schreef probeer het volgende:
Ga op deze manier door, en blijf alleen. Dat kan ik je vrijwel garanderen. Maar hé, het is jouw leven..
R&P / Aansluiting #9 en binnenkort start ik ook nog met een sociale cursus.

Laat ik dan nog maar eens vraag stellen; wáárom (en ook door mij ja) is iedereen toch zo op een relatie gebrand in deze maatschappij? Waarom hunkert iedereen daar toch naar?
pi_161006496
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Laat ik dan nog maar eens vraag stellen; wáárom (en ook door mij ja) is iedereen toch zo op een relatie gebrand in deze maatschappij? Waarom hunkert iedereen daar toch naar?
Omdat mensen zich over het algemeen verbonden willen voelen met anderen. En seks. En kinderen.

Waarom hunker jij ernaar? Omdat je wil wat iedereen heeft?
pi_161006554
quote:

[..]

De mens heeft over het algemeen van nature behoefte aan:
- voortplanting
- bescherming (nouja wellicht niet goed verwoord, maar snapt vast wat ik bedoel)
- uiten van gevoelens
De mens zoekt die behoefte bij een ander, en van het een komt een relatie omdat dat schijnt te helpen bij het kunnen voldoen aan die behoeftes.
pi_161006580
quote:

[..]

Dat is voor iedereen verschillend. De een wil zorgen, de ander verzorgd worden, geborgenheid, kinderen, seks, gemak, financiele overwegingen...

Het gaat erom waarom jij dit zo graag wil. Waarom denk jij dat het je leven gaat opleuken?
pi_161006586
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:27 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat mensen zich over het algemeen verbonden willen voelen met anderen. En seks. En kinderen.

Waarom hunker jij ernaar? Omdat je wil wat iedereen heeft?
Meer omdat iedereen het heeft, ik het gevoel heb wat 'geweldigs' te missen.
Maar dat heb ik dan niet met roken ofzo, daar ben ik dan totaal niet benieuwd naar.
pi_161006660
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar dat heb ik dan niet met roken ofzo, daar ben ik dan totaal niet benieuwd naar.
Iedereen? Nee, niet iedereen heeft het. Zelfs onze Minister-President heeft geen (vaste) (liefdes)relatie voor zover wij weten.
pi_161006673
Echt zoveel oppervlakkigheid. Op zoveel gebieden. ;(
pi_161006741
quote:

[..]

Klinkt wel een beetje als een drammerig kind, als dit serieus je enige motivatie is.. -O-
pi_161006796
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:34 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Klinkt wel een beetje als een drammerig kind, als dit serieus je enige motivatie is.. -O-
Pas als je weet wat het is, kan je het relativeren. Misschien zeg ik straks wel: pffff dat levert meer ellende op dan gedacht, en dan weet ik dat :)
pi_161006950
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Pas als je weet wat het is, kan je het relativeren. Misschien zeg ik straks wel: pffff dat levert meer ellende op dan gedacht, en dan weet ik dat :)
Als je er zoveel aan ophangt, kan het alleen maar tegenvallen. :Y
pi_161008336
quote:

[..]

Eerst maar eens iemand leuk leren vinden, en dan niet oppervlakkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')