Ik ken haar al een paar jaar en geen idee of ik haar op die manier leuk vind en zij mij. We zouden wel een match vormen hoor want veel gedeelde interesses, maar op andere vlakken klikt 't dan weer minder. Maar goed, daarom ook dit topic. Nog nooit echte verliefdheid of een relatie gehad, dus verder dan daten kom ik meestal niet.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:35 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje het probleem als je geen sociale kring hebt. Dan ga je elk aardig meisje als potentiële vriendin zien.
Maar wat wil je dan met dit topic? Als je voor jezelf niet eens weet wat verliefdheid is, wat voor antwoord moeten wij daar dan op geven? Elke relatie is anders, dus dit is echt een non-discussie.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ken haar al een paar jaar en geen idee of ik haar op die manier leuk vind en zij mij. We zouden wel een match vormen hoor want veel gedeelde interesses, maar op andere vlakken klikt 't dan weer minder. Maar goed, daarom ook dit topic. Nog nooit echte verliefdheid of een relatie gehad, dus verder dan daten kom ik meestal niet.
Niet alleen dat. Denk dat ze hem ook sleeptouw moet nemen qua sociale contacten.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Uit je vele reacties blijkt wel anders. Je loopt als een creep naar mensen te staren en als je met iemand praat is het enige wat je denkt: kan ik hier een relatie mee starten ja/nee. Een belangrijk element is ook dat je je eigen dingen doet en je eigen leven en vrienden hebt. Zorg daar eerst maar eens voor, anders ga je haar echt claimen.
Dat de kans aanwezig is dat de ander wel vrienden heeft acht ik ook wel groot jaquote:Op maandag 28 maart 2016 15:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Niet alleen dat. Denk dat ze hem ook sleeptouw moet nemen qua sociale contacten.
Weet ik niet. Bij mij is het vooral dat ik iemand leuk kan vinden maar diegene mij niet.. Een relatie kan je niet opdringen, moet van twee kanten komen. Als ik een pak ontbijtkoek haal in de supermarkt heeft de ander niks te zeggen: ik pak 'm gewoon uit het schap, reken 'm af en eet 'm thuis op. Maar goed dat is ook geen persoon met een eigen wilquote:Op maandag 28 maart 2016 15:43 schreef Fascination het volgende:
Is dat trouwens een ding van autisten? Dat ze verliefdheid niet herkennen en vaak niet ervaren? Weet dat dit nogal ongenuanceerd klinkt, maar ik zie bepaalde overeenkomsten bij mensen met autisme wat betreft verliefdheid.
Ik bedoel meer dat zij dan eens voorstelt om samen met die en die af te spreken voor een avond of je aanspoort eens met iemand anders behalve zij af te spreken.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat de kans aanwezig is dat de ander wel vrienden heeft acht ik ook wel groot jaMaar jezelf opdringen aan haar vriendengroep? Mwah, dan heb je dus een vriendin die het zielig vind als zij met haar vrienden afspreekt en jij thuis in je uppie achterblijft. Dus dan komt de reden meer vanuit haar.
Hij heeft sociale vaardigheden. Opgelost.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weet ik niet. Bij mij is het vooral dat ik iemand leuk kan vinden maar diegene mij niet.. Een relatie kan je niet opdringen, moet van twee kanten komen. Als ik een pak ontbijtkoek haal in de supermarkt heeft de ander niks te zeggen: ik pak 'm gewoon uit het schap, reken 'm af en eet 'm thuis op. Maar goed dat is ook geen persoon met een eigen wilDat maakt relaties soms ook zo verdomd ingewikkeld. Heb hier al vaker geroepen, maar ook uiterlijk stelt helemaal niks voor. Ken iemand die voldoet nergens aan, maar heeft wel een hele mooie meid. Hij is zeker niet de knapste, gewoon dik, flinke buik, geen macht, geen geld, niet aardig, en toch kiest ze voor hem. Sta ik dan met mijn verzorgde uiterlijk en goede manieren. Tja. Rare wezens die mensen
Dat hangt van de autist in kwestie af. Hier is het vooral een kwestie van niet in contact staan met gevoelens en dan maar verstandelijk proberen te beredeneren hoe zoiets in zijn werk zou moeten gaan. Denk met het idee om een soort van "gegarandeerd stappenplan" in elkaar te draaien.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:43 schreef Fascination het volgende:
Is dat trouwens een ding van autisten? Dat ze verliefdheid niet herkennen en vaak niet ervaren? Weet dat dit nogal ongenuanceerd klinkt, maar ik zie bepaalde overeenkomsten bij mensen met autisme wat betreft verliefdheid.
En is dat voor jou dan geen reden om zelf een vriendenkring op te gaan bouwen? Om moeite te gaan doen om je eigen leven te hebben? Ik denk niet dat zij het fijn zal vinden als jij geen eigen leven hebt, lijkt me niet erg gezond.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat de kans aanwezig is dat de ander wel vrienden heeft acht ik ook wel groot jaMaar jezelf opdringen aan haar vriendengroep? Mwah, dan heb je dus een vriendin die het zielig vind als zij met haar vrienden afspreekt en jij thuis in je uppie achterblijft. Dus dan komt de reden meer vanuit haar.
Niet aardig is natuurlijk perceptie en met goede manieren vind je geen vriendin, het komt alleen van pas als je op bezoek gaat bij je schoonouders.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Weet ik niet. Bij mij is het vooral dat ik iemand leuk kan vinden maar diegene mij niet.. Een relatie kan je niet opdringen, moet van twee kanten komen. Als ik een pak ontbijtkoek haal in de supermarkt heeft de ander niks te zeggen: ik pak 'm gewoon uit het schap, reken 'm af en eet 'm thuis op. Maar goed dat is ook geen persoon met een eigen wilDat maakt relaties soms ook zo verdomd ingewikkeld. Heb hier al vaker geroepen, maar ook uiterlijk stelt helemaal niks voor. Ken iemand die voldoet nergens aan, maar heeft wel een hele mooie meid. Hij is zeker niet de knapste, gewoon dik, flinke buik, geen macht, geen geld, niet aardig, en toch kiest ze voor hem. Sta ik dan met mijn verzorgde uiterlijk en goede manieren. Tja. Rare wezens die mensen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat was hem dan, tot de volgende keer.
Sorry, maar dat denk ik wel. Gelet op je vorige topics en reeksen, zie jij een vriendinnetje vooral als een bezit. Daarnaast heb jij geen vrienden, geen social skills en geen sociale contacten. Als jij eenmaal een vriendin krijgt (en ik zou niet weten wie zo gek is), dan zou jij je ochtend beginnen met haar appen en zo de hele dag door tot ze gek van je wordt want jij hebt niks anders te doen.quote:Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Deezertje het volgende:
Maar ik zou denk ik niet claimerig worden.
Ken ook hbo-spoorknorcursisten die een relatief makkelijke hbo-opleiding volgen die op een relatie hebben met een kwalitatief hoogstaande meid die op de universiteit zit en een goed uiterlijk heeft. Betekent niet dat ik überhaupt kans maak om een leuk meisje te ontmoeten.quote:[b]Op maandag 28 maart 2016 15:47 schreef Deezertje het volgende:
Ken iemand die voldoet nergens aan, maar heeft wel een hele mooie meid. Hij is zeker niet de knapste, gewoon dik, flinke buik, geen macht, geen geld, niet aardig, en toch kiest ze voor hem. Sta ik dan met mijn verzorgde uiterlijk en goede manieren. Tja. Rare wezens die mensen
quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef Fraaa het volgende:
Relaties zijn stom, kosten geld en tijd. Blijf gewoon lekker alleen, woon je later in het grootste huis en rijd je de leukste auto's.Deezertje is geobsedeerd door relaties en ziet er alleen het rooskleurige van in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typisch dat elke keer zodra dit advies wordt gegeven Deezertje stil valt.quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef Fraaa het volgende:
Een relatie kan gewoon natuurlijk ontstaan. Oefen je hobby's uit, meng je in een vereniging, kies bij een groepsproject voor een groepje waar je echt niemand vna kent, enz. Je moet het niet willen, je moet het je laten overkomen.
fixedquote:Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Typisch dat elke keer zodra dit advies wordt gegeven Deezertje stil valt.
quote:Op maandag 28 maart 2016 17:07 schreef Fraaa het volgende:
Relaties zijn stom, kosten geld en tijd. Blijf gewoon lekker alleen, woon je later in het grootste huis en rijd je de leukste auto's.Ik wil niet veel zeggen, maar als je samenwoont bespaar je juist bakken met geld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Woon jij al samen, zo ja/nee, waarom?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar als je samenwoont bespaar je juist bakken met geld.
Omdat dit advies is waar je niks aan hebt. Het is niet alsof ik de afgelopen 10 jaar op mijn zolderkamertje (die ik al niet heb, maar goed) zwijgzaam met gespitste oren heb gewacht tot de deurbel ging en daar mijn dubbel-D blonde vriendin ineens aanbelde. Verliefdheid/relaties ontstaan juist wanneer je ze niet verwacht, ja lekker danquote:Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Typisch dat elke keer zodra dit advies wordt gegeven Deezertje stil valt.
Dat vind je boeiend om te weten omdat?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Woon jij al samen, zo ja/nee, waarom?
Wat had je dan graag willen horen? Als ik vraag naar de relatie van je ouders en hoe je daar tegenaan kijkt geef je ook geen antwoord. Pas als Strawberry ten tonele verschijnt, geef je weer een teken van leven.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat dit advies is waar je niks aan hebt. Het is niet alsof ik de afgelopen 10 jaar op mijn zolderkamertje (die ik al niet heb, maar goed) zwijgzaam met gespitste oren heb gewacht tot de deurbel ging en daar mijn dubbel-D blonde vriendin ineens aanbelde. Verliefdheid/relaties ontstaan juist wanneer je ze niet verwacht, ja lekker danIk wou het deze keer niet over mijn zoektocht hebben, maar ook toen ik jaren geleden er nog niet mee bezig was heb ik geen verliefdheid/relatie gekend.
Die relatie heb ik al vaker omschreven. Klassiek; 30 jaar and counting. Zie je niet veel meer. Doen echt alles samen en voelen zich daar prima bij.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:01 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Wat had je dan graag willen horen? Als ik vraag naar de relatie van je ouders en hoe je daar tegenaan kijkt geef je ook geen antwoord. Pas als Strawberry ten tonele verschijnt, geef je weer een teken van leven.
Maakt dat wat uit?quote:Op maandag 28 maart 2016 19:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind je boeiend om te weten omdat?
Dat hoeft niet. Samenwonen doe je vaker in een groter huis, wat duurder is.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:49 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar als je samenwoont bespaar je juist bakken met geld.
Liefde is het enige wat telt toch?quote:Op maandag 28 maart 2016 20:04 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Samenwonen doe je vaker in een groter huis, wat duurder is.
Maar samenwonen is inderdaad enigszins goedkoper. Maar een relatie over het algemeen is duurder(denk aan uitgaan, cadeautjes, enz.)
Omdat we ook weer niet zo lang samen zijnquote:Op maandag 28 maart 2016 20:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit?Ik ben gewoon nieuwsgierig daarin.
Waarom zou je dan nu wel opeens verliefdheid of een relatie moeten kennen? Misschien ben jij een van die mensen die daar immuun voor is.quote:Op maandag 28 maart 2016 19:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat dit advies is waar je niks aan hebt. Het is niet alsof ik de afgelopen 10 jaar op mijn zolderkamertje (die ik al niet heb, maar goed) zwijgzaam met gespitste oren heb gewacht tot de deurbel ging en daar mijn dubbel-D blonde vriendin ineens aanbelde. Verliefdheid/relaties ontstaan juist wanneer je ze niet verwacht, ja lekker danIk wou het deze keer niet over mijn zoektocht hebben, maar ook toen ik jaren geleden er nog niet mee bezig was heb ik geen verliefdheid/relatie gekend.
Jij hebt toch al best een tijd een relatie, Straw? Of heb je weer een nieuwe?quote:Op maandag 28 maart 2016 20:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat we ook weer niet zo lang samen zijn
Jaartje. Daarnaast zijn er ook redenen waarom het goed kan zijn om eerst op jezelf te gaan voordat je aan samenwonen begint.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij hebt toch al best een tijd een relatie, Straw? Of heb je weer een nieuwe?
Het is meer een soort vlucht/aanpraatgedrag. Heel veel mensen gaan nu settelen, afstuderen, nieuwe fase in 't leven, en je merkt bij mensen die dan geen relatie hebben... rond hun dertigste laten ze abrupt hun eisenlijstje vallen of nemen ze genoegen met iemand die ze normaal voorbij liepen. En ik wil voorkomen dat dat bij mij ook gebeurd. Ik wil een relatie, en nog eens vijf jaar lang alleen doorbrengen lijkt me niks, maar ik wil ook niet dat die relatie straks een verkeerde keuze is uit wanhoop o.i.d.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:08 schreef Fraaa het volgende:
[..]
Waarom zou je dan nu wel opeens verliefdheid of een relatie moeten kennen? Misschien ben jij een van die mensen die daar immuun voor is.
En als je zegt dat je niet heb gewacht is het goed. Ga zo verder, ooit zal er wel iets komen en anders niet dan is het ook prima.
Overigens heb je aan iedere advies iets, je moet er de juiste dingen uithalen.
Dan is dat toch een prima referentie kader om je beeld voor een realistische relatie op te baseren!? Een relatie vul je zelf helemaal in, samen met de ander. Er is geen vastomlijnd programma.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:02 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die relatie heb ik al vaker omschreven. Klassiek; 30 jaar and counting. Zie je niet veel meer. Doen echt alles samen en voelen zich daar prima bij.
Daar neig je nu ook wel naar hoor.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
maar ik wil ook niet dat die relatie straks een verkeerde keuze is uit wanhoop o.i.d.
Dus een soort van angst om achter te raken op je kennissenkring. Dan lijkt me het vooral goed om te concentreren op de makkelijkste dingen: afstuderen, werk, huis. Na je werk zo af en toe naar het café of wat dan ook. Dan heb je dus zo'n vijf jaar de tijd om de juiste te vinden. Je moet inderdaad niet uit wanhoop een relatie aangaan. Dat zou het domste zijn wat je kunt doen. Je wilt een relatie die stand houdt, de meeste relaties houden pas stand als het echt goed voelt, natuurlijk dus. Dus daarom vooral niet te veel kijken naar die relatie en al helemaal niet naar kennissen/vrienden om je heen.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het is meer een soort vlucht/aanpraatgedrag. Heel veel mensen gaan nu settelen, afstuderen, nieuwe fase in 't leven, en je merkt bij mensen die dan geen relatie hebben... rond hun dertigste laten ze abrupt hun eisenlijstje vallen of nemen ze genoegen met iemand die ze normaal voorbij liepen. En ik wil voorkomen dat dat bij mij ook gebeurd. Ik wil een relatie, en nog eens vijf jaar lang alleen doorbrengen lijkt me niks, maar ik wil ook niet dat die relatie straks een verkeerde keuze is uit wanhoop o.i.d.
R&P / Aansluiting #9 en binnenkort start ik ook nog met een sociale cursus.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:24 schreef probeer het volgende:
Ga op deze manier door, en blijf alleen. Dat kan ik je vrijwel garanderen. Maar hé, het is jouw leven..
Omdat mensen zich over het algemeen verbonden willen voelen met anderen. En seks. En kinderen.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
R&P / Aansluiting #9 en binnenkort start ik ook nog met een sociale cursus.
Laat ik dan nog maar eens vraag stellen; wáárom (en ook door mij ja) is iedereen toch zo op een relatie gebrand in deze maatschappij? Waarom hunkert iedereen daar toch naar?
De mens heeft over het algemeen van nature behoefte aan:quote:Op maandag 28 maart 2016 20:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Laat ik dan nog maar eens vraag stellen; wáárom (en ook door mij ja) is iedereen toch zo op een relatie gebrand in deze maatschappij? Waarom hunkert iedereen daar toch naar?
Dat is voor iedereen verschillend. De een wil zorgen, de ander verzorgd worden, geborgenheid, kinderen, seks, gemak, financiele overwegingen...quote:Op maandag 28 maart 2016 20:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer omdat iedereen het heeft, ik het gevoel heb wat 'geweldigs' te missen.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat mensen zich over het algemeen verbonden willen voelen met anderen. En seks. En kinderen.
Waarom hunker jij ernaar? Omdat je wil wat iedereen heeft?
Iedereen? Nee, niet iedereen heeft het. Zelfs onze Minister-President heeft geen (vaste) (liefdes)relatie voor zover wij weten.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Meer omdat iedereen het heeft, ik het gevoel heb wat 'geweldigs' te missen.
Maar dat heb ik dan niet met roken ofzo, daar ben ik dan totaal niet benieuwd naar.
Klinkt wel een beetje als een drammerig kind, als dit serieus je enige motivatie is..quote:Op maandag 28 maart 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar dat heb ik dan niet met roken ofzo, daar ben ik dan totaal niet benieuwd naar.
Pas als je weet wat het is, kan je het relativeren. Misschien zeg ik straks wel: pffff dat levert meer ellende op dan gedacht, en dan weet ik datquote:Op maandag 28 maart 2016 20:34 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje als een drammerig kind, als dit serieus je enige motivatie is..
Als je er zoveel aan ophangt, kan het alleen maar tegenvallen.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Pas als je weet wat het is, kan je het relativeren. Misschien zeg ik straks wel: pffff dat levert meer ellende op dan gedacht, en dan weet ik dat
Eerst maar eens iemand leuk leren vinden, en dan niet oppervlakkig.quote:Op maandag 28 maart 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |