abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160995805
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:41 schreef Nelvalhil het volgende:

[..]

Naar mijn idee niet zo veel, misschien als je wat ouder bent je wat meer behoefte hebt om te 'settelen' maar mocht mijn SO het van de week uitmaken zou ik er met een paar dagen wel weer overheen zijn.
Dat is niet helemaal hoe de meeste mensen erin zouden staan denk ik.
pi_160995915
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:41 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nee, ik woon niet samen, ieder eigen huis ieder eigen plek, hebben het erg leuk samen als we samen zijn, maar samenwonen zou onpraktisch zijn.
Mijn docente nederlands heeft ook een man, maar hebben wel een LAT-relatie, omdat ieder zijn eigen ding wilt hebben/doen. Sommige zouden dus graag samen wonen en een ander kan daar totaal niet tegen :)
Die vrouw is dan wel 60 en kinderloos. Als je kinderen wolt zou ik wel gaan samenwonen als de tijd daar is deezer.
pi_160995989
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:41 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jou natuurlijk ;) maar waarom ben jij zo blij met je relatie dat je bij 'm blijft?
Gezelschap, genegenheid, volledig jezelf kunnen zijn bij iemand, steun in goede en slechte tijden, leuke dingen doen, samen lachen, knuffelen, herinneringen maken/delen, een toekomst opbouwen met iemand etc etc.

Veel kan je ook halen uit vriendschap maar niet op de manier en met de diepgang als in een relatie.
pi_160995993
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:01 schreef Deezertje het volgende:
Wie mij een beetje volgt weet dat ik al jaren een relatie wil. Dit is vooral gebaseerd op positieve punten als: samen dingen doen, je geliefd voelen, samen knuffelen, zoenen en intiem zijn en gewoon ongegeneerd lekker gek doen zonder bang te zijn wat de ander denkt.

Nu mensen om mij heen langzaam beginnen te settelen, komt de vraag naar boven: mis ik wat? Omdat ik nooit echt een relatie heb gehad heb ik ook geen flauw idee wat het betekend als je '3 jaar samen bent' of elkaar in je studententijd ontmoet en sindsdien onafgebroken samen bent. Hoe uit een relatie zich dagelijks? Ben je er echt iedere dag mee bezig als in berichtjes sturen, bellen, elkaar zien als je nog niet samenwoont? Waarom gaan sommige mensen na amper 3 maanden daten al samenwonen en de ander heeft daar wat jaartjes voor nodig? Wat is 'werken in een relatie' precies? In hoeverre is een relatie anders dan een goede vriendschap waar je niet intiem mee bent? In de samenleving werkt iedereen toch naar een relatie toe, en als je die gevonden hebt wil 'm zo lang mogelijk vasthouden. Je zou denken: als heel veel mensen een relatie krijgen, dan mis ik wat! Is dat dus ook zo?

Dit topic gaat niet over mijn zoektocht, maar is vooral bedoeld om een 'realistisch' beeld over een relatie te scheppen omdat ik geen idee heb hoe dat in praktijk werkt behalve de voorstappen als daten, maar een echte 'relatie' dus niet.
Je mist niks als je denkt dat je niks mist.
  maandag 28 maart 2016 @ 13:02:38 #30
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160996059
Waarom blijf je bij iemand? Omdat je je goed voelt bij iemand. verder helemaal eens met wat strawberry zegt!
Ik heb er wel voor gekozen om nooit te gaan samenwonen of trouwen. Nadat mijn ex bij mij weg is gegaan heb ik er ook voor gekozen om niet meer in een relatie te blijven waarin je alleen maar 'leeft voor elkaar' Het leven is veel meer dan een relatie hebben. Als ik nu nooit meer een relatie zou krijgen zou ik er helemaal happy mee zijn
pi_160996397
Waarom besteed je niet evenredig veel aandacht aan wat je hebt dan aan wat je 'mist'?

Dat is veel interessanter dan een realistisch beeld krijgen van het hebben van een relatie (al vind ik je poging die roze bril van een relatie hebben af te zetten lovenswaardig).
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160996507
Verder schiet je natuurlijk niks op met dit topic. Een relatie is voor mij een hele fijne aanvulling, maar het is niet dat ik in mijn eentje niet gelukkig zou zijn.
pi_160996570
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Gezelschap, genegenheid, volledig jezelf kunnen zijn bij iemand, steun in goede en slechte tijden, leuke dingen doen, samen lachen, knuffelen, herinneringen maken/delen, een toekomst opbouwen met iemand etc etc.

Veel kan je ook halen uit vriendschap maar niet op de manier en met de diepgang als in een relatie.
Maar juist dat stukje is voor mij lastig: waarom niet met een gewone vriend maar wel 'je' vriend? Puur aantrekkingskracht? Waarom zijn die anderen wel jouw vrienden maar kan je er relationeel niks mee beginnen?
pi_160996621
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:19 schreef Koral het volgende:
Waarom besteed je niet evenredig veel aandacht aan wat je hebt dan aan wat je 'mist'?

Dat is veel interessanter dan een realistisch beeld krijgen van het hebben van een relatie (al vind ik je poging die roze bril van een relatie hebben af te zetten lovenswaardig).
Ik ben nu door alle series heen, dus verveel me. Opvallend wel wat matches op deze tweede feestdag, typerend altijd, maar dat is meer tijdverdrijf.
pi_160996624
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar juist dat stukje is voor mij lastig: waarom niet met een gewone vriend maar wel 'je' vriend? Puur aantrekkingskracht? Waarom zijn die anderen wel jouw vrienden maar kan je er relationeel niks mee beginnen?
Ik heb niet veel mannelijke vrienden, maar dat heeft inderdaad te maken met aantrekkingskracht. Fysiek en mentaal. Een ander soort connectie. Kan het zelf ook niet helemaal verklaren maar gevoelskwesties moet je misschien niet willen rationaliseren. Het is een gevoel gebaseerd op herkenning, aantrekking en bij elkaar passen.
pi_160996695
En jij wordt toch ook niet verliefd op ieder meisje dat lief naar je lacht neem ik aan?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:35:06 #37
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160996729
Het is inderdaad een gevoel, ik zou met mijn beste vriend nooit een relatie kunnen en willen hebben en toch hou ik enorm veel van hem.
Jij wil alles kunnen verklaren met feiten en dat kan gewoon niet met deze dingen
pi_160996782
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb niet veel mannelijke vrienden, maar dat heeft inderdaad te maken met aantrekkingskracht. Fysiek en mentaal. Een ander soort connectie. Kan het zelf ook niet helemaal verklaren maar gevoelskwesties moet je misschien niet willen rationaliseren. Het is een gevoel gebaseerd op herkenning, aantrekking en bij elkaar passen.
Dit idd. Als je verliefd bent krijg je een warm gevoel en bij vrienden is het gewoon van goh wat leuk/gezellig.
pi_160996817
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:33 schreef -Strawberry- het volgende:
En jij wordt toch ook niet verliefd op ieder meisje dat lief naar je lacht neem ik aan?
Heb ik wel een beetje last van, als ze leuk oogt/mijn typetje is :')
pi_160998719
Ik denk dat als jij in een relatie zit, je vriendin doodongelukkig is. Je zou eens verhalen moeten lezen van vrouwen met een partner met autisme. Gewoon om de andere kant een keer te zien. Nee, niet iedere autist is onmogelijk om mee samen te leven.

Dat "volledig jezelf kunnen zijn" klinkt heel mooi, maar is in de praktijk gewoon niet waar. Je moet altijd aanpassingen doen als je in een relatie zit. En je partner is geen perfect mens, dus er zullen dingen zijn waar je je aan gaat ergeren of die je anders zou willen zien. Hoort erbij. Onthoud ook dat alles went, dus een relatie ook. Je kan je gaan vervelen bij je partner. Daarom zijn hobby's/contacten buiten je partner om heel belangrijk.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_160998913
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:57 schreef Fascination het volgende:
Ik denk dat als jij in een relatie zit, je vriendin doodongelukkig is. Je zou eens verhalen moeten lezen van vrouwen met een partner met autisme. Gewoon om de andere kant een keer te zien. Nee, niet iedere autist is onmogelijk om mee samen te leven.

Dat "volledig jezelf kunnen zijn" klinkt heel mooi, maar is in de praktijk gewoon niet waar. Je moet altijd aanpassingen doen als je in een relatie zit. En je partner is geen perfect mens, dus er zullen dingen zijn waar je je aan gaat ergeren of die je anders zou willen zien. Hoort erbij. Onthoud ook dat alles went, dus een relatie ook. Je kan je gaan vervelen bij je partner. Daarom zijn hobby's/contacten buiten je partner om heel belangrijk.
Ik denk dat je kleine aanpassingen kunt doen zonder het gevoel te hebben niet helemaal jezelf te kunnen zijn. Als je het gevoel hebt niet jezelf te kunnen zijn en je te veel moet aanpassen aan de ander, dan ga je ook niet gelukkig worden in de relatie.
pi_160999147
Het probleem is denk ik dat Deezertje nog nooit een (hevige) verliefdheid heeft meegemaakt. Als je dat ervaren hebt weet je wel onderscheid te maken tussen vrienden en partners.

Voor de rest snap ik niet zo goed waar je met dit topic heen wilt. Er is geen vaste handleiding voor een relatie. Dat verschilt per persoon per relatie per omstandigheden.
pi_160999246
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:57 schreef Fascination het volgende:

Als ik die horrorverhalen lees ben ik meer bang van dat autisten al vaak erg op zichzelf zijn dus dat 'lekker jezelf zijn' is dan dubbelop en heeft de partner het gevoel dat alles van haar moet komen of er geen spontaniteit in de relatie is. Maar ik zou denk ik niet claimerig worden.
pi_160999270
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:13 schreef Bananenpap het volgende:
Het probleem is denk ik dat Deezertje nog nooit een (hevige) verliefdheid heeft meegemaakt. Als je dat ervaren hebt weet je wel onderscheid te maken tussen vrienden en partners.

Voor de rest snap ik niet zo goed waar je met dit topic heen wilt. Er is geen vaste handleiding voor een relatie. Dat verschilt per persoon per relatie per omstandigheden.
Daar zit wel wat in, en dan met name dat je allebei dus verliefd bent? Stille verliefdheid/obsessie is niet hetzelfde. Mijn maximum aantal dates met dezelfde persoon is 6 :') Dus daarom ook benieuwd naar de overgang tussen daten en serieus zijn/ ontstaan van een relatie.
pi_160999384
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in, en dan met name dat je allebei dus verliefd bent? Stille verliefdheid/obsessie is niet hetzelfde. Mijn maximum aantal dates met dezelfde persoon is 6 :') Dus daarom ook benieuwd naar de overgang tussen daten en serieus zijn/ ontstaan van een relatie.
Ik denk dat jij ook een hele verkeerde interpretatie van een 'stille verliefdheid' hebt. Heb je ooit al eens iemand leuk gevonden om haar persoonlijkheid?
pi_160999501
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:25 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ik denk dat jij ook een hele verkeerde interpretatie van een 'stille verliefdheid' hebt. Heb je ooit al eens iemand leuk gevonden om haar persoonlijkheid?
Ohja, binnen mijn klas wel, hele leuke en aardige meid zit (zat) daarin. Maar qua uiterlijk is ze niet helemaal mijn type maar ik weet zeker dat jullie zouden roepen dat ik voor haar moet gaan. Geen idee of ze mij ook leuk vindt, we kunnen 't qua praten altijd wel goed vinden en vorige week kwam ik haar nog tegen en toen was ze ook helemaal blij enzo. Maar verliefd zou ik het absoluut niet noemen.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:31:19 #47
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_160999508
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zolang je nog niet samenwoont is er minder succes op een blijvende relatie? Meer moeite doen om elkaar te zien enzo?
Nee joh :D. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen. Als je redelijk dichtbij elkaar woont dan kun je elkaar zo zien. Meestal komt er toch wel een terugkerend schema. Toen ik nog een relatie had, was het gewoon duidelijk dat we elkaar in het weekend zagen en soms doordeweeks als we daar tijd voor hadden. Zulke dingen ontstaan gewoon, er is geen vast protocol voor ofzo.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_160999598
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ohja, binnen mijn klas wel, hele leuke en aardige meid zit (zat) daarin. Maar qua uiterlijk is ze niet helemaal mijn type maar ik weet zeker dat jullie zouden roepen dat ik voor haar moet gaan. Geen idee of ze mij ook leuk vindt, we kunnen 't qua praten altijd wel goed vinden en vorige week kwam ik haar nog tegen en toen was ze ook helemaal blij enzo. Maar verliefd zou ik het absoluut niet noemen.
Dat is ook een beetje het probleem als je geen sociale kring hebt. Dan ga je elk aardig meisje als potentiėle vriendin zien.
pi_160999668
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:01 schreef Deezertje het volgende:

Dit topic gaat niet over mijn zoektocht, maar is vooral bedoeld om een 'realistisch' beeld over een relatie te scheppen omdat ik geen idee heb hoe dat in praktijk werkt behalve de voorstappen als daten, maar een echte 'relatie' dus niet.
Tuurlijk gaat het wel over jou. :Y

En je woont toch bij je ouders? Hebben die dan geen "realistische" relatie?
pi_160999687
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik die horrorverhalen lees ben ik meer bang van dat autisten al vaak erg op zichzelf zijn dus dat 'lekker jezelf zijn' is dan dubbelop en heeft de partner het gevoel dat alles van haar moet komen of er geen spontaniteit in de relatie is. Maar ik zou denk ik niet claimerig worden.
Uit je vele reacties blijkt wel anders. Je loopt als een creep naar mensen te staren en als je met iemand praat is het enige wat je denkt: kan ik hier een relatie mee starten ja/nee. Een belangrijk element is ook dat je je eigen dingen doet en je eigen leven en vrienden hebt. Zorg daar eerst maar eens voor, anders ga je haar echt claimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')