abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160999141
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:04 schreef 99.999 het volgende:
En over dat andere punt van je, wat is nu beter, werken aan betere omstandigheden in Oekraine door ze dichter bij Europa te trekken
Dat gebeurt alleen niet met dit AV omdat er geen garanties zijn ingebouwd. Geen voldoende efficiënte controles door ons, de mensen van de EU, en geen afgesproken sancties. Het is net als met die 3%-regel voor de landen die de euro hebben ingevoerd: het was een afspraak die niet kon worden gehandhaafd en die niet werd gehandhaafd. Misschien dat na vele jaren van gezeur ("we hadden dit afgesproken blabla") er mondjesmaat wat gaat worden verbeterd maar dat ga ik niet afwachten. Laat hen eerst maar eens wat minder corrupt worden en wat meer beschaafd worden, daarna kunnen we zaken gaan doen. De bal moet bij hen liggen, niet bij ons! Het is hun schuld dat ze op dit moment niet een beschaafd en ontwikkeld land zijn, ze hebben alle kansen hiervoor gehad.

quote:
of ze maar weer aan hun lot overlaten en je vooral niet druk maken over de levensomstandigheden van de dieren daar omdat ze toch niet naar ons exporteren?
Nu ga jij er weer aan voorbij dat O wel dit kippenvlees en deze eiëren exporteert naar landen waar ook Nederland naar exporteert en dat dit valse concurrentie is omdat:
- niet dezelfde spelregels gelden
- O een aanzienlijk lager prijspeil heeft (extra valse concurrentie)

Heel dat globaliseringsverhaal is leuk voor de 1%'ers, misschien dat de 10%'ers er nog enig voordeel uit halen maar voor de gewone mensen werkt het niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_160999232
Hoeft toch ook niet voor de gewone mens, als ze er maar aan meebetalen dat is toch genoeg!

Die merken een paar cent of Euro toch niet of wel, en vele centen of Euro s maakt toch een fijn bedrag of niet?

En dan heb ik het nog maar over een startbedrag, wat eruit vloeien gaat, minder werkgelegenheid hier heb of denk ik dan nog niet eens aan, die rekening zal achteraf wel komen denk ik me?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:19:11 ]
pi_160999611
Wat zou het land om dit grapje te bekostigen nog kunnen afschaffen?
pi_160999787
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Sorry 9, zo werkt het niet. Maar als jij denkt het echt beter te weten dan de mensen van de PvdD toon dan aan waar de PvdD de plank misslaat, ok?

Jij dezelfde zet, ik dezelfde zet, ik wacht nog steeds op staving van jou waarom de PvdD de plank misslaat met haar stelling dat het beter is voor de dierenrechten wanneer Nedelrand niet het AV met O ondertekent. Kom op, jij kan toch beter?
Ik denk dat ik als vegetariër die enkel biologische eiëren koopt wel redelijk weet hoe die industrie werkt. Jij hoeft mij echt niet te vertellen dat er vleeskippen en legkippen zijn,
Waarom haal je die in je oorspronkelijke betoog dan door elkaar :{? Het is ook bepaald niet voor het eerst dat je zoiets doet. Dus of je snapt niet hoe de industrie werkt, of je leest niet goed wat de PvdD claimt, of een combinatie van die factoren. Je komt in ieder geval totaal ongeïnformeerd over, dat mag natuurlijk maar je zet jezelf wel weer voor schut.

quote:
ik moet blijkbaar wel aan jou uitleggen dat voor beide geldt dat de regels in O veel lakser zijn dat hier en dat er geen enkele sprake gaat zijn van handhaving als dit AV met O doorgaat aangezien er geen harde maatregelen in het verdrag staan die deze handhaving garanderen terwijl O wel een door en door corrupt land is.
En wat zou beter helpen om dat te verbeteren? Dat land afstoten of juist hun stap naar Europa met open armen onthalen en ze helpen met het verbeteren van de omstandigheden?
Met wat jij voorstelt komen er enkel langer en meer dieren in de bio-industrie. Dat wegkijken maakt het er niet beter op.
pi_160999802
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat gebeurt alleen niet met dit AV omdat er geen garanties zijn ingebouwd. Geen voldoende efficiënte controles door ons, de mensen van de EU, en geen afgesproken sancties. Het is net als met die 3%-regel voor de landen die de euro hebben ingevoerd: het was een afspraak die niet kon worden gehandhaafd en die niet werd gehandhaafd. Misschien dat na vele jaren van gezeur ("we hadden dit afgesproken blabla") er mondjesmaat wat gaat worden verbeterd maar dat ga ik niet afwachten. Laat hen eerst maar eens wat minder corrupt worden en wat meer beschaafd worden, daarna kunnen we zaken gaan doen. De bal moet bij hen liggen, niet bij ons! Het is hun schuld dat ze op dit moment niet een beschaafd en ontwikkeld land zijn, ze hebben alle kansen hiervoor gehad.

[..]

Nu ga jij er weer aan voorbij dat O wel dit kippenvlees en deze eiëren exporteert naar landen waar ook Nederland naar exporteert en dat dit valse concurrentie is omdat:
- niet dezelfde spelregels gelden
- O een aanzienlijk lager prijspeil heeft (extra valse concurrentie)

Heel dat globaliseringsverhaal is leuk voor de 1%'ers, misschien dat de 10%'ers er nog enig voordeel uit halen maar voor de gewone mensen werkt het niet.
Nogmaals, wat helpt de omstandigheden daar meer. Het land afstoten of het land aantrekken?

Overigens is en blijft het een marginale speler op de wereldmarkt en kunnen Nederlandse bedrijven met betere levensomstandigheden meer en goedkoper produceren. Dus ook je betoogje over concurrentievervalsing slaat nergens op.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:44:48 ]
pi_160999894
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, wat helpt de omstandigheden daar meer. Het land afstoten of het land aantrekken?
Dus je vermoed het land aantrekken, wat die meer produceren is voor hun alleen, of zou dat andere landen niet in her harnas werken?
Niet dat het ze slecht moet gaan hoor.
pi_161000037
Volgens mij is het land er nog niet rijp voor, als wel zou het zichzelf toch wel oplossen of niet?

Wie heeft het hier zo gedaan, dat het zo is als het was, niet zoals het is, daar begin ik me wel voor te schamen om het zo maar te noemen!

Of was het hier zo dat onze voorouders in een gemaakt bedje hun benen konden strekken?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:54:40 ]
pi_161000067
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:53 schreef john2406 het volgende:
Volgens mij is het land er nog niet rijp voor, als wel zou het zichzelf toch wel oplossen of niet?

Wie heeft het hier zo gedaan, dat het zo is als het was, niet zoals het is, daar begin ik me wel voor te schamen om het zo maar te noemen!
Wanneer is een land dan wel rijp om stappen richting het westen te zetten?
pi_161000092
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wanneer is een land dan wel rijp om stappen richting het westen te zetten?
Kijk naar onze geschiedenis, is het daar niet in te vinden?

Of zijn onze voorouders van de ene op de andere dag in het pluche neergelegd?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 15:56:59 ]
pi_161000192
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:55 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kijk naar onze geschiedenis, is het daar niet in te vinden?

Of zijn onze voorouders van de ene op de andere dag in het pluche neergelegd?
Niet zo vaag aub, maak het eens wat concreter.
pi_161000248
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:59 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet zo vaag aub, maak het eens wat concreter.
Als jij het niet begrijpt is jou probleem het is een open forum, er zullen wellicht mensen lezen die hun geschiedenis wel op orde hebben.
pi_161000292
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als jij het niet begrijpt is jou probleem het is een open forum, er zullen wellicht mensen lezen die hun geschiedenis wel op orde hebben.
Ik heb mijn geschiedeniskennis prima op orde. Als Turkije en Israel in de jaren 60 rijp waren voor een associatieverdrag, dan zijn Oekraine, Georgië en Moldavië dat nu zeker.
Maar dat is vast niet wat je bedoelt..
pi_161000332
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik heb mijn geschiedeniskennis prima op orde. Als Turkije en Israel in de jaren 60 rijp waren voor een associatieverdrag, dan zijn Oekraine, Georgië en Moldavië dat nu zeker.
Maar dat is vast niet wat je bedoelt..
Nog verder terug kerel, wanneer kwam de welvaart en tevens naar mijn idee de criminaliteit?
pi_161000435
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nog verder terug kerel, wanneer kwam de welvaart en tevens naar mijn idee de criminaliteit?
Na de oorlog was de Europese samenwerking daarin een factor van belang. Criminaliteit kwam denk ik met de eerste inwoners die dit lage land betraden.
pi_161000455
Nou echter criminaliteit dacht dat, als de verhalen kloppen hier in de kringen, dat mijn over over groot vader eens voor stroopen in het gevang gezeten had in die tijd?

Dacht dat het genoemd werd op water en brood?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2016 16:13:20 ]
pi_161000474
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Na de oorlog was de Europese samenwerking daarin een factor van belang. Criminaliteit kwam denk ik met de eerste inwoners die dit lage land betraden.
Je snapt dat ik onder dat woord ook corrupt versta?
pi_161000581
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Je snapt dat ik onder dat woord ook corrupt versta?
Ook dat zal al voor het begin van onze jaartelling voor zijn gekomen in de lage landen.
pi_161000593
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 16:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ook dat zal al voor het begin van onze jaartelling voor zijn gekomen in de lage landen.
Ik vermoed dat het nog helemaal niet weg is?
  maandag 28 maart 2016 @ 17:27:01 #44
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_161001950
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Eng hè, zo'n referendum. Democratie is niet voor bange mensen, dat blijkt maar weer. ;)
Dit is geen democratie, dit is demagogie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_161002255
quote:
2s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit is geen democratie, dit is demagogie.
Of het een of het ander voor mij is het geen van beide, als jij nou eens iedereen in zijn waarde laat en schrijft dat het voor jou iets anders is!
Volgens mij is het erdoor drukken dictatorschap!
Of moet ik als ik zo redeneer als de rest het is dat schrijven?
pi_161002336
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of het een of het ander voor mij is het geen van beide, als jij nou eens iedereen in zijn waarde laat en schrijft dat het voor jou iets anders is!
Volgens mij is het erdoor drukken dictatorschap!
Of moet ik als ik zo redeneer als de rest het is dat schrijven?
Dictatorschap? Hoe krijg je dat soort onzin verzonnen?
pi_161002383
quote:
11s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dictatorschap? Hoe krijg je dat soort onzin verzonnen?
Hoe noem jij het dan, zonder debat of wat dan ook maar er maar vanuit gaan dat ze democratisch gekozen zijn?
Weet niet of er evt een gedoogbeleid aan vast gehangen heeft?
pi_161002412
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Hoe noem jij het dan, zonder debat of wat dan ook maar er maar vanuit gaan dat ze democratisch gekozen zijn?
Weet niet of er evt een gedoogbeleid aan vast gehangen heeft?
Er is wel heel degelijk over gedebatteerd door onze volksvertegenwoordiging.
pi_161002427
Hoorde gisteren dat er 80% in dat land zijn voor democratie, of hoorde ik nu dat ze voor het vrijhandel beleid waren.
Hoorde echter niet hoe hoog de opkomst was geweest, dan is het makkelijk om die 80 % te noemen lijkt me als er maar 20% gestemd hebben?
pi_161002450
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er is wel heel degelijk over gedebatteerd door onze volksvertegenwoordiging.
Waar of wanneer dan?
Of bedoel je in Brussel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')