abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160989585
11 april: Leonietje83

4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81 (meisje)
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep (jongen)

9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (meisje)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull (Meisje)

3 juli: Suikertante (meisje)
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl (meisje)
31 juli: _Ophelia_

5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder (jongen)
7 augustus: Miezziej (meisje)
8 augustus: ikke_84 (jongen)
9 augustus: Marjolijntje (jongen)
13 augustus: angelatje (meisje)
27 augustus: Quoi (jongen)
29 augustus: Nazil (jongen)

10 september: Ereshkigal
14 september: Soof-87
19 september: Twinkle20
24 september: Unihipili
28 september: Klaprooss

1 oktober: Little_Acorn (jongen)
10 oktober: Saarah
23 oktober: ViviRAWRS
27 oktober: Veruca_Assault

4 november: gewoonmezelf87
8 november: snoenk

***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote *)

OMG vandaag ga ik het derde trimester in. Nog slechts 84 dagen te gaan. Mijn kind is zo groot als een aubergine, 37,5 cm :D en kan dromen.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:36:00 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160989634
Arja, kun je niet gewoon rennies of gaviscon ofzo gebruiken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_160989693
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:36 schreef Molo het volgende:
Arja, kun je niet gewoon rennies of gaviscon ofzo gebruiken?
Rennies werken 10 minuten en niet meer in mijn slaap.

En jouw kind is ook een aubergine en komt misschien al over 84 dagen :D
Welkom in het derde trimester
  zondag 27 maart 2016 @ 23:41:13 #4
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160989767
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:38 schreef Arja het volgende:

[..]

Rennies werken 10 minuten en niet meer in mijn slaap.

En jouw kind is ook een aubergine en komt misschien al over 84 dagen :D
Welkom in het derde trimester
Oh heb je het zo lang achter elkaar, das mooi ruk!

Ja ik weet het :D
Bizar idee. Scheelt wel dat babykahier dus nu praktisch af is, voelt nu ook alsof we wel klaar zijn voor als de baby komt. Niet dat die nu al moet komen maar toch ;)

En verlof gaat ook mega opschieten, vind je niet? :o
  zondag 27 maart 2016 @ 23:42:30 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_160989797
Arja antagel geprobeerd? Goede dingen over gehoord
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_160989883
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh heb je het zo lang achter elkaar, das mooi ruk!

Ja ik weet het :D
Bizar idee. Scheelt wel dat babykahier dus nu praktisch af is, voelt nu ook alsof we wel klaar zijn voor als de baby komt. Niet dat die nu al moet komen maar toch ;)

En verlof gaat ook mega opschieten, vind je niet? :o
Ja, dat kun je wel zeggen. Ik nog 7 weken. Maar ik zat me te bedenken dat als mijn placenta nog steeds bij de uitgang blijkt te liggen, Emmy vast al eerder wordt gehaald. De kans is klein dat dat nodig is, maar toch. Ik heb nog allemaal deadlines op mijn werk en een babykamer is er al helemaal niet evenmin als een geboortekaartje.

Antagel ken ik nog niet, ik zal eens kijken.
  zondag 27 maart 2016 @ 23:49:14 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_160989930
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 23:46 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja, dat kun je wel zeggen. Ik nog 7 weken. Maar ik zat me te bedenken dat als mijn placenta nog steeds bij de uitgang blijkt te liggen, Emmy vast al eerder wordt gehaald. De kans is klein dat dat nodig is, maar toch. Ik heb nog allemaal deadlines op mijn werk en een babykamer is er al helemaal niet.

Antagel ken ik nog niet, ik zal eens kijken.
Ja zelfde hier, maar joh, dat zien we bij de 30-weken echo wel.

Ik heb ook allemaal deadlines en nog geen opvolging voor alles en eind mei nog examen voor opleiding naast werk.
Maar meer dan ik kan (en geldt ook voor jou :) ) kan ik niet doen. Het is zoals het is. En alles komt wel goed :)

Baby heeft bed nodig, plek om te verschonen en heeeeel veel liefde. Dat komt toch wel goed joh? O+
pi_160993087
Godnondedju .. lijkt het probleem mrt mijn benen aardig opgelost door het voeteneinde iets omhoog te zetten .. lig ik alsnog vanaf 3.07 klaarwakker in bed :O ;( :{

Vanmiddag maar effe een powernap ofzo .. maar vind ik zo lullig en niet gezellig voor man en kindjes.
pi_160993216
Ja eh nee om 18u omdonderen is wel gezellig? :D
pi_160993382
Twinkle ik denk niet dat ze het erg vinden als je het uitlegt, hoor. Gewoon doen!

Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam volledig kwijt. Gisteren ontzettend rugpijn dus dacht meteen dat het mis was. Kan dingen moeilijk relativeren. Het was gisteren zelfs zo erg dat ik dacht, mocht dit misgaan doe ik het nooit meer weer. Ik ben klaar met die onzekerheid, ik wil genieten maar het lukt mij niet. Donderdag gelukkig controle bij vk, dan maar eens over hebben.
pi_160993633
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 08:41 schreef Nazil het volgende:
Twinkle ik denk niet dat ze het erg vinden als je het uitlegt, hoor. Gewoon doen!

Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam volledig kwijt. Gisteren ontzettend rugpijn dus dacht meteen dat het mis was. Kan dingen moeilijk relativeren. Het was gisteren zelfs zo erg dat ik dacht, mocht dit misgaan doe ik het nooit meer weer. Ik ben klaar met die onzekerheid, ik wil genieten maar het lukt mij niet. Donderdag gelukkig controle bij vk, dan maar eens over hebben.
:* ik kan mij voorstellen dat het bloeden je zo onzeker maakt, zeker als je zo'n rugpijn erbij hebt,waarom heb je de vk niet gebeld als je zo'n pijn had?

Hier weer groeikramp.. Morgen weer controle en hopenlijk even spieken. O+
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator maandag 28 maart 2016 @ 10:40:34 #12
269689 crew  Viv
pi_160994159
Nazil, wat vervelend. :* Net zoals met het vertrouwen in andere mensen, is het vertrouwen in je eigen lichaam iets wat snel afgebroken kan worden en zich maar langzaam weer opbouwt. Hopelijk geeft je lichaam vanaf nu positieve signalen (zoals de baby voelen bewegen O+ ).
pi_160994803
Vk heb ik niet gebeld want eerste paasdag en vrijdag had ik ze ook al zo vroeg lastig gevallen :@ ik dacht ik wacht de nacht wel even af. Heel veel in de auto gezeten gisteren en in verkeerde stoelen dus hoopte dat het daarvan was. Dat is nu wel wat beter maar nu voel ik mij gewoon ziek en huilerig. Lig ook weer in bed nu, ook maar 1 boterham weg kunnen krijgen vanochtend.
pi_160994940
Nazil :* vervelend zeg. Hoop dat je rugpijn snel minder wordt! Goed idee om het even met je vk te bespreken.

Hier nesteldrang en lichte paniek omdat ik de nieuwe kamer voor dreumes over 3 maanden klaar wil hebben :'). Dus. Mijn vriend heeft me hartelijk uitgelachen maar is vervolgens wel nu op zolder ernaar aan het kijken O+. We hebben alle meubels ook al, dus an sich denk ik wel dat we het redden! :')

Mijn buikbaby is dik actief ineens deze dagen O+ en ik ben constant buiten adem :o holy crap let the aftakeling begin!
pi_160995321
+1 voor de nesteldrang, lichte plannings paniek en lichamelijke aftakeling :')
Alleen mijn man is aan het voetballen en gaat daarna niks meer aan mijn klusjes lijst doen.
En hier ook een hele actieve buikbaby O+ heerlijk gevoel!

Nazil :* wat vervelend zeg hopelijk gaat het snel weer beter.

Arja wat vervelend die maagzuur. Vooral als je ook nog veel moet hoesten en er daardoor bijna in stikt :X
bij mij hielpen rennies en rechtop slapen redelijk de vorige keer. Helaas werken rennies bij jou niet. Helpt het niet als je steeds wat kleins eet? Plakje ontbijtkoek ofzo?
  maandag 28 maart 2016 @ 14:28:24 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160998018
Nazil :* Ik weet niet wat ik moet zeggen tegen om te relativeren. Wat is het lastig, dat vertrouwen opbouwen. Ik heb er zelf ook met vlagen last van. Ik vraag me af of dat ooit nog weg gaat, omdat het zo dierbaar is wat er groeit in je buik (en straks buiten je buik).

Huilerig en zielig: geef er maar aan toe. Misschien is het een troost dat ik er deze dagen ook absurd veel last van heb, dus buiten de legitieme reden die je hebt om down te zijn, is het waarschijnlijk ook een hormonenpiek ofzo.

Mijn missie van vandaag is geslaagd: om 6:00 uur gestart met werken. Van 9-11 bij sporten van mijn meneer wezen kijken en van 12 tot nu weer gewerkt. Ik ga nu een tukje doen :Z
pi_160998184
Wauw quoi, goed wat gedaan vandaag dus!

Ik ben na het ontbijt weer naar bed gegaan en heb nog geslapen, dat heeft goed gedaan. Ik denk dat mijn buikpijn bandenpijn is, maar ik voel het bij elke beweging en dat is gewoon raar want dat was met de bandenpijn van een tijd geleden anders. Morgen laat ik nog testen op blaasontsteking,gewoon voor de zekerheid.
En nu ben ik van bed naar bank verhuisd met netflix aan. Schijt aan de wereld.
pi_160998238
Wat weten veel mensen hier het geslacht! Zijn er nog mensen voor wie het een verrassing blijft? O+

Net zoals bij mij? O+

En Nazil, wat lijkt me dat vervelend. Fijn dat je deze week weer een controle hebt. Blijf je zorgen uitspreken!
:)
pi_160998854
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:37 schreef Soof-87 het volgende:
Wat weten veel mensen hier het geslacht! Zijn er nog mensen voor wie het een verrassing blijft? O+

Net zoals bij mij? O+

Ik vind het knap dat je het wel kunt, maar ik ben daar veel te nieuwsgierig voor. En praktisch ook trouwens. Ik heb al veel meisjeskleding in maat 50 t/m 68 geshopt. En roze dekentjes en gebloemde lakentjes etc overgenomen van vrienden.

Het valt me trouwens nog mee hoe weinig roze ik heb geshopt, maar toch wel uitgesproken meisjeskleding.

Woensdag wordt het wiegje bezorgd en ga ik hem vast klaarzetten. Ik heb al een ladekast leeggemaakt, waar nu haar kleding in ligt zolang we nog niet verhuisd zijn. En ik geloof dat we ook uit het geboortekaartje zijn.
Woensdag gaan we verder met de hypotheek.
Het begint ergens op te lijken.
pi_160999010
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:02 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je het wel kunt, maar ik ben daar veel te nieuwsgierig voor. En praktisch ook trouwens. Ik heb al veel meisjeskleding in maat 50 t/m 68 geshopt. En roze dekentjes en gebloemde lakentjes etc overgenomen van vrienden.

Het valt me trouwens nog mee hoe weinig roze ik heb geshopt, maar toch wel uitgesproken meisjeskleding.

Woensdag wordt het wiegje bezorgd en ga ik hem vast klaarzetten. Ik heb al een ladekast leeggemaakt, waar nu haar kleding in ligt zolang we nog niet verhuisd zijn. En ik geloof dat we ook uit het geboortekaartje zijn.
Woensdag gaan we verder met de hypotheek.
Het begint ergens op te lijken.
Ik ben ook heel erg praktisch, maar ik hou het kamertje toch neutraal :Y Bovendien ben ik zelf niet zo'n roze type. Ik hoop dat ik het niet per ongeluk ga zien tijdens de echo ofzo, want ik zie dat soort dingen best snel.
  Manager PR/Moderator maandag 28 maart 2016 @ 15:21:36 #21
269689 crew  Viv
pi_160999309
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:08 schreef Soof-87 het volgende:
Ik ben ook heel erg praktisch, maar ik hou het kamertje toch neutraal :Y Bovendien ben ik zelf niet zo'n roze type. Ik hoop dat ik het niet per ongeluk ga zien tijdens de echo ofzo, want ik zie dat soort dingen best snel.
Ik zou het best een verrassing willen laten zijn, want ik ben erop tegen hoe (bewust of onbewust) meisjes meteen in het hokje roze & zoet gestopt worden en jongens in het hokje blauw & stoer.

Toch willen we het alvast weten, vanwege het jongensnaam-issue :') , de rust in het hoofd van man, en ook omdat ik anders steeds zou moeten wegkijken van de echo totdat het niet meer in beeld is (heb in mijn coschappen genoeg echo's gezien).
pi_160999325
quote:

[..]

Ik heb dus ook niet veel roze, maar wel bv polkadots of zo en dat vind ik wel echt voor meisjes. Of bloemetjes. Of jurkjes.
pi_160999364
quote:

[..]

Wij wilden het vooraf ook niet weten en ik heb echt heel veel extra echo's gehad ivm te klein kindje. Iedere echo hebben wij het vooraf voor de zekerheid even gezegd en we werden altijd netjes op tijd gewaarschuwd weg te kijken als de gyn bijv de benen wilde meten.
Wij vonden het geslacht vooraf niet weten zo tof dat we het een hypothetische volgende keer weer niet zouden willen weten! O+
  maandag 28 maart 2016 @ 17:04:41 #24
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161001469
Oh ja, geboortekaartjes _O-
Daar moet ik ook nog eens voor gaan kijken.

Halve dag geslapen hier, maar had het nodig *O*

En wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Vertrouwen in lijf klinkt herkenbaar. Ik heb niet zo zeer angst, maar ben wel retebewust van alles wat er gebeurt in mijn lijf en wat er kan gebeuren. Het is zo klein en kwetsbaar nog.

-edit- en terwijl ik dit typ krijg ik net een soort kickbokstrap tegen mijn navel aan van mevrâh _O-
  maandag 28 maart 2016 @ 17:13:04 #25
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161001625
Wij wilden het juist heeeeel graag weten van tevoren. We zijn allebei veel te nieuwsgierig. En ik vind het super leuk dat we nu een echte meisjes kamer hebben met kleur in plaats van alles neutraal (ik zie dan toch bij veel mensen dat de kamer grijs wordt en dat leek ons gewoon echt niet leuk).
En nu ik weet dat het een meisje is, heb ik dus ook al een manicure setje voor haar in huis. O+ Want de dochter van een nagellak addict kan natuurlijk niet zonder een eigen setje :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:17:10 #26
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161001715
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:04 schreef Molo het volgende:
Oh ja, geboortekaartjes _O-
Daar moet ik ook nog eens voor gaan kijken.

Halve dag geslapen hier, maar had het nodig *O*

En wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!

Vertrouwen in lijf klinkt herkenbaar. Ik heb niet zo zeer angst, maar ben wel retebewust van alles wat er gebeurt in mijn lijf en wat er kan gebeuren. Het is zo klein en kwetsbaar nog.

-edit- en terwijl ik dit typ krijg ik net een soort kickbokstrap tegen mijn navel aan van mevrâh _O-
Wel lekker om ff te slapen!

Wij zijn van de week ook begonnen met geboortekaartjes kijken. Maar er is zoveel dat ik het gewoon even niet weet. We weten alleen dat het geen foto kaart gaat worden. En dat we geen vrolijke diertjes en cartoons willen. Maar dan blijft er nog steeds veel over :')

En de babykamer is zo goed als af :D *O*
Alleen nog gordijnen (zijn besteld) en een lamp (geeeeeeen idee...). Maar de meubels staan in elkaar en op de juiste plek O+ Nu kan ik babyspullen gaan wassen O+

Waarom word ik blij van het idee dat ik kan gaan wassen 8)7 :')
pi_161001788
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:17 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Wel lekker om ff te slapen!

Wij zijn van de week ook begonnen met geboortekaartjes kijken. Maar er is zoveel dat ik het gewoon even niet weet. We weten alleen dat het geen foto kaart gaat worden. En dat we geen vrolijke diertjes en cartoons willen. Maar dan blijft er nog steeds veel over :')

En de babykamer is zo goed als af :D *O*
Alleen nog gordijnen (zijn besteld) en een lamp (geeeeeeen idee...). Maar de meubels staan in elkaar en op de juiste plek O+ Nu kan ik babyspullen gaan wassen O+

Waarom word ik blij van het idee dat ik kan gaan wassen 8)7 :')
Omdat die mini kleertjes zo super schattig zijn.
O+
S. 2014
J. 2016
  maandag 28 maart 2016 @ 17:30:04 #28
52229 Chanty
pi_161002008
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:13 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Wij wilden het juist heeeeel graag weten van tevoren. We zijn allebei veel te nieuwsgierig. En ik vind het super leuk dat we nu een echte meisjes kamer hebben met kleur in plaats van alles neutraal (ik zie dan toch bij veel mensen dat de kamer grijs wordt en dat leek ons gewoon echt niet leuk).
En nu ik weet dat het een meisje is, heb ik dus ook al een manicure setje voor haar in huis. O+ Want de dochter van een nagellak addict kan natuurlijk niet zonder een eigen setje :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks dat wij bij de eerste het geslacht wisten hebben we een neutrale kamer gemaakt waar straks de baby heen gaat. Twee muren zijn fris lentegroen, de andere twee wit met op de grote wand in zwart een jip en janneke muurschildering O+
pi_161002416
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:13 schreef Miss_Congeniality het volgende:

SPOILER
Hier alles behalve een grijze babykamer. Er is gelukkig ook heel veel meer dan dat!
  maandag 28 maart 2016 @ 18:01:55 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161002619
Wij hebben behang en alles lekker laten zitten zoals het al was in die kamer. Merk nu dat veel mensen dat maar gek vinden 'Oh? Geen nieuw behang of verf?' , maar wij vonden het wel prima en zowel voor jongen als meisje geschikt. Makkelijk en prrrrrima *O*

Zie spoiler zit er al bijna 8 jaar op hier _O-

SPOILER
pi_161002676
Ik promoot nog effe het übertoffe behang wat we oo A. zn kamertje hebben :7 kost geen hol ook, 8.95 per rol van hornbach. Ik vind em leuk voor een neutraal kamertje O+

SPOILER
Niet dat ie op zn kamer slaapt :') :7
  maandag 28 maart 2016 @ 18:06:32 #32
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161002724
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef mignonne het volgende:
Ik promoot nog effe het übertoffe behang wat we oo A. zn kamertje hebben :7 kost geen hol ook, 8.95 per rol van hornbach. Ik vind em leuk voor een neutraal kamertje O+

SPOILER
Oh wow, dat is wel heel gaaf! :D
  maandag 28 maart 2016 @ 18:07:39 #33
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161002761
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Oh wow, dat is wel heel gaaf! :D
Dit!

Waarom slaapt hij daar eigenlijk niet dan? ;(
pi_161002790
Voor de volledigheid, t is wel wat meer aangekleed dan op die andere foto's :+
SPOILER
pi_161002810
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:07 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit!

Waarom slaapt hij daar eigenlijk niet dan? ;(
co-sleeper. Hij slaapt s nachts naast me en overdag op of bij/naast me.

Kortom, dit is zn dressingroom voorlopig :+
  maandag 28 maart 2016 @ 18:11:33 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161002839
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

co-sleeper. Hij slaapt s nachts naast me en overdag op of bij/naast me.

Kortom, dit is zn dressingroom voorlopig :+
Ah ok, nog te mini voor eigen kamer :)
Dan snap ik het :Y
pi_161002906
F. heeft echt een meisjesmeisjes kamer, met bloemetjesbehang O+

Wij wilden heel graag weten wat t wordt, bij F. al en nu weer. Ik vind de zwangerschap op zich al spannend genoeg en ik ben erg slecht in unisex. En ik hoopte dat het iets zou helpen met de band met dit kindje.

Hier geen eigen kamertje, geen kamer over. Voorlopig naast ons in een cosleeper en tzt hopelijk verhuisd naar een huis met een of twee kamers extra. En anders kan ie bij zn grote zus in bed, die heeft zo'n Kura van Ikea waar je onder best ook nog een matras kwijt kan.

Ik heb vandaag luiers gewassen O+
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_161003088
Noem ons idioot: wij zijn ook al een heel eind met het kamertje. We zijn hier 4 jaar geleden komen te wonen en hebben toen alles aangepakt, dus de vloer en het behang op de muur waren nog prima. We hebben een muursticker besteld die 1 muur helemaal bestrijkt en die hebben wij opgeplakt en dat ziet er zo vreselijk tof uit. http://www.ebay.com/itm/141308563682 Deze sticker is het.

Onder de hangende tak staat de commode, we kunnen helaas geen plankje ophangen omdat de muren te slecht zijn in die kamer. De kans dat alles naar beneden komt zetten is groter dan dat het plankje blijft hangen.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:23:59 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003129
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:21 schreef Nazil het volgende:
Noem ons idioot: wij zijn ook al een heel eind met het kamertje. We zijn hier 4 jaar geleden komen te wonen en hebben toen alles aangepakt, dus de vloer en het behang op de muur waren nog prima. We hebben een muursticker besteld die 1 muur helemaal bestrijkt en die hebben wij opgeplakt en dat ziet er zo vreselijk tof uit. http://www.ebay.com/itm/141308563682 Deze sticker is het.

Onder de hangende tak staat de commode, we kunnen helaas geen plankje ophangen omdat de muren te slecht zijn in die kamer. De kans dat alles naar beneden komt zetten is groter dan dat het plankje blijft hangen.
Leuk!

En zijn keilbouten of chemische ankers geen optie? Hier ook brokkelmuren namelijk en dat werkt perfect :)
pi_161003170
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Leuk!

En zijn keilbouten of chemische ankers geen optie? Hier ook brokkelmuren namelijk en dat werkt perfect :)
vriend durft het niet aan. En nu die sticker er op zit past het ook eigenlijk niet meer.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:27:14 #41
52229 Chanty
pi_161003211
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:09 schreef mignonne het volgende:
Voor de volledigheid, t is wel wat meer aangekleed dan op die andere foto's :+
SPOILER
Die is idd super, misschien kan ik door in Lucas kamer wel doen waar de muur wit blijft. We hebben alleen totaal geen ervaring met behangen en het lijkt me een enorm lastige rotklus of valt dat mee? Ik zie mezelf al verstrikt staan met zo'n plakkende behangstrook :')
pi_161003274
Mignonne dat behang is echt super mooi!
pi_161003334
Mooi mignonne.

Molo jouwe krijg ik niet geopend.

Ik wil zoiets op 1 muur en de rest alles wit
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Arja op 28-03-2016 18:44:17 ]
  maandag 28 maart 2016 @ 18:32:06 #44
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161003343
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:01 schreef Molo het volgende:
Wij hebben behang en alles lekker laten zitten zoals het al was in die kamer. Merk nu dat veel mensen dat maar gek vinden 'Oh? Geen nieuw behang of verf?' , maar wij vonden het wel prima en zowel voor jongen als meisje geschikt. Makkelijk en prrrrrima *O*

Zie spoiler zit er al bijna 8 jaar op hier _O-

SPOILER
Was een heel gehannes om hem mobiel te kunnen zien maar het is gelukt. Ik vind het wel tof behang, voor een meisje vooral!
  maandag 28 maart 2016 @ 18:33:15 #45
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161003371
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:27 schreef Chanty het volgende:

[..]

Die is idd super, misschien kan ik door in Lucas kamer wel doen waar de muur wit blijft. We hebben alleen totaal geen ervaring met behangen en het lijkt me een enorm lastige rotklus of valt dat mee? Ik zie mezelf al verstrikt staan met zo'n plakkende behangstrook :')
Ik heb het ook nog nooit zelf gedaan. Wij hebben het laten doen :@
  maandag 28 maart 2016 @ 18:35:50 #46
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161003446
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:31 schreef Arja het volgende:
Mooi mignonne.

[ afbeelding ]
Oh gaaf!
Wij hebben zelf ook 1 muur behangen met een print en de rest wit. Deels omdat de muur er dan lekker uit knalt en deels zodat we dan ooit later ook weer maar 1 muur hoeven aan te passen als de kamer veranderd moet worden :P
  maandag 28 maart 2016 @ 18:36:59 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003469
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:31 schreef Arja het volgende:
Mooi mignonne.

[ afbeelding ]
Tinypic is weer online *O*

maandag 28 maart 2016 @ 18:38:49 #48
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003518
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:25 schreef Nazil het volgende:

[..]

vriend durft het niet aan. En nu die sticker er op zit past het ook eigenlijk niet meer.
Ja begrijpelijk ook wel. Heel gedoe als het mis gaat ook.

En niet echt essentieel toch :)

Wij doen deze aan de muur over de hele hoogte ipv plankje ofzo. Handig als kapstok voor kleertjes, doeken en andere zut. Rest moeten we dan gewoon kwijt in commode enzo. Ik had geen zin in een plank :D

maandag 28 maart 2016 @ 18:40:38 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003568
quote:

[..]

Ik vind het heel erg prima te doen, maar met jouw bollie buik lijkt het me niet heel handig :+

Niemand die je kent die dit kan doen? Is half dagje leuk werk. Krat bier, fles wijn of pizzaatje doneren en je zit vaak wel goed :)
pi_161003589
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Wij doen deze aan de muur over de hele hoogte ipv plankje ofzo. Handig als kapstok voor kleertjes, doeken en andere zut. Rest moeten we dan gewoon kwijt in commode enzo. Ik had geen zin in een plank :D

[ afbeelding ]
Wat een leuk ding!
  maandag 28 maart 2016 @ 18:44:02 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003666
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:41 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Wat een leuk ding!
Gotta love IKEA O+
pi_161003711
quote:

[..]

Ja joh dat kan je.
Mn vader moest en zou dit per se doen voor me want huuu zwanger. Een week erna heb k met mn 36 weken pens de slaapkamer van mn moeder staan patroonbehangen :') :D

oh en voor de vintageliefhebbers, voor oudste heb ik heel mooi behang bij www.swiet.be weg.
pi_161003715
Leuke kapstok molo
  maandag 28 maart 2016 @ 18:47:36 #54
52229 Chanty
pi_161003754
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik vind het heel erg prima te doen, maar met jouw bollie buik lijkt het me niet heel handig :+

Niemand die je kent die dit kan doen? Is half dagje leuk werk. Krat bier, fles wijn of pizzaatje doneren en je zit vaak wel goed :)
Nou ik zou het sowieso niet alleen doen :P met man en dan smeer ik wel lijm erop en druk aan of zo :') maar man heeft het ook nog nooit gedaan en ik ken eerlijk gezegd niemand die het gedaan heeft (althans niet iemand die ik om hulp zou vragen). Eerst de zolderverbouwing maar afwachten en dan zien we wel verder. De muur is al gewit dus behang is alleen extra.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:50:33 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003820
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:47 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nou ik zou het sowieso niet alleen doen :P met man en dan smeer ik wel lijm erop en druk aan of zo :') maar man heeft het ook nog nooit gedaan en ik ken eerlijk gezegd niemand die het gedaan heeft (althans niet iemand die ik om hulp zou vragen). Eerst de zolderverbouwing maar afwachten en dan zien we wel verder. De muur is al gewit dus behang is alleen extra.
Enige is dat je met bolletje steeds ingelijmde behang tegen de muur duwt, maar verder valt behangen echt reuze mee. En je kunt schuiven tot je een ons weegt en het goed zit, want de lijm blijft heel lang nat, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn :)
  maandag 28 maart 2016 @ 18:51:06 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161003835
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:46 schreef Arja het volgende:
Leuke kapstok molo

Vond het wel bij het behang passen.

En stiekem en onbewust heel low budget kamertje geworden zo :D
  maandag 28 maart 2016 @ 19:12:06 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161004305
Konden wij maar behangen! Heel ons huis hebben we gekocht met van die granol(reliëf)muren. Verven was al een crime, want dat moest met kleurtjes wel vijf keer. No way dat er dus iets met due muren gaat gebeuren. Daarentegen gaan we voor mooie lambrisering met een kleurtje (licht-oud-groen?) die mijn pa wil gaan aanbrengen.

Zodra de kamer dus leeg is :P

Bij mijn ouders geweest gister en hun babykamer is al klaar :D (tevens logeerkamer voor de kleindochters)

Leuke voorbeelden zie ik hier voorbijkomen :s)
  maandag 28 maart 2016 @ 19:24:57 #58
52229 Chanty
pi_161004646
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Enige is dat je met bolletje steeds ingelijmde behang tegen de muur duwt, maar verder valt behangen echt reuze mee. En je kunt schuiven tot je een ons weegt en het goed zit, want de lijm blijft heel lang nat, dus daar hoef je ook niet bang voor te zijn :)
Oh kijk dat wist ik al niet. Ik dacht dat je in 1 keer goed moet plakken.
pi_161011260
Oeh ik zie net dat ik, met aftrek van de feestdagen, nog maar 25 dagen hoef te werken :D

Wat gaat het snel ineens.

Ik hoop wel dat ik me morgen beter voel, want ik hoest mijn longen uit mijn lijf en heb er rugpijn van maar wel een volle werkdag.
  maandag 28 maart 2016 @ 22:55:44 #60
52229 Chanty
pi_161012475
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:21 schreef Arja het volgende:
Oeh ik zie net dat ik, met aftrek van de feestdagen, nog maar 25 dagen hoef te werken :D

Wat gaat het snel ineens.

Ik hoop wel dat ik me morgen beter voel, want ik hoest mijn longen uit mijn lijf en heb er rugpijn van maar wel een volle werkdag.
Ik dacht dat is weinig die ging ff tellen en kwam zelf op 28 uit. Dat is best te doen :o dat is 224 uur als ik uitga van 8 uur per dag en als ik uitga van de afgesproken 7 uur per dag dan nog maar 196 uur :+
  maandag 28 maart 2016 @ 22:57:27 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161012538
Ik nog 15 dagen werken :@ :@ :@

Gaat harrrrrd man :o
pi_161012614
Ja alledrie al bijna verlof *O*

Hoeveel uur werk jij dan per week molo?
  maandag 28 maart 2016 @ 23:02:40 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161012691
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:00 schreef Arja het volgende:
Ja alledrie al bijna verlof *O*

Hoeveel uur werk jij dan per week molo?
32, maar nog vakantie tussendoor dus ik smokkel :+
pi_161012804
Ik sluit me aan bij 25 dagen werken! Jeeeeeeee! *O*
pi_161012889
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:06 schreef Svane het volgende:
Ik sluit me aan bij 25 dagen werken! Jeeeeeeee! *O*
*O*
  Manager PR/Moderator maandag 28 maart 2016 @ 23:11:51 #66
269689 crew  Viv
pi_161012973
Ik kom op 100 dagen werken als ik 6 weken van tevoren met verlof ga, anders meer. :P
pi_161013600
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik kom op 100 dagen werken als ik 6 weken van tevoren met verlof ga, anders meer. :P
Hang in there :P

Oh ja molo nog lekker vakantie. Dat is ook een goed idee.
  Manager PR/Moderator maandag 28 maart 2016 @ 23:33:25 #68
269689 crew  Viv
pi_161013680
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:30 schreef Arja het volgende:
Hang in there :P
Komt goed hoor! :Y) Er zit halverwege nog een VS/Canada trip van 3 weken, waarvan 3 werkdagen en de rest vakantie.
  maandag 28 maart 2016 @ 23:35:10 #69
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161013743
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:33 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Komt goed hoor! :Y) Er zit halverwege nog een VS/Canada trip van 3 weken, waarvan 3 werkdagen en de rest vakantie.
Niceeee! _O_
pi_161015154
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:04 schreef mignonne het volgende:

SPOILER
Ohh ik houd niet zo van sterren maar voor dit zou ik een uitzondering kunnen maken :o. Ik wilde wel vroegah een sterrenhemel als plafond. Maar dan van heel gedempte lampjes. Ter compensatie maar van die glow in the dark plastic plakrotzooi. Is dat behang ook glow in the dark?
pi_161015222
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:34 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ohh ik houd niet zo van sterren maar voor dit zou ik een uitzondering kunnen maken :o. Ik wilde wel vroegah een sterrenhemel als plafond. Maar dan van heel gedempte lampjes. Ter compensatie maar van die glow in the dark plastic plakrotzooi. Is dat behang ook glow in the dark?
Ja is glow in the dark. De sterren zie je overdag eigenlijk nauwelijks, vallen bijna niet op. Maar als ik zn rolgordijn naar beneden doe s avonds dan zie je ze echt gloeien <3 zo leuk :D
pi_161015334
Ohjee... Ik zocht nog iets voor het babyhoekje in onze slaapkamer. Licht schijnt er dan overdag wel recht op uit het zuiden. (Als ik daar het babyhoekje doe en niet in aparte kamer. Is dat een beetje te doen, poepluiers verschonen op je eigen slaapkamer? :D).

Hmm misschien leidt het wel af in eigen kamer. Kijk er dan recht tegenaan als ik op m'n linkerzij lig.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 00:49:01 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161015373
Geen flauw idee :D

Ik heb de op een Dalek (zie Doctor Who O+) lijkende Diaper Champ gekocht voor de stinkluiers. Hoop dat dat werkt zoals ze zeggen, want poep meurt man _O-

pi_161015417
Hmmmmmja de meur is waar ik bang voor ben :D. Dan misschien toch maar beter in losse kamer. Kan ook prima.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 00:53:01 #75
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161015431
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:51 schreef Unihipili het volgende:
Hmmmmmja de meur is waar ik bang voor ben :D. Dan misschien toch maar beter in losse kamer. Kan ook prima.
Of anders een tasje/vuilniszakje aan de buitenkant van het slaapkamerraam hangen? :P
pi_161015576
Mja of meer als ding voor alleen 's nachts zodat ik niet te ver hoef te lopen.
pi_161015653

1 euro bij de Wibra. Verdoezelen zelfs peuterpoep ^O^
  dinsdag 29 maart 2016 @ 06:12:36 #78
52229 Chanty
pi_161016441
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:49 schreef Molo het volgende:
Geen flauw idee :D

Ik heb de op een Dalek (zie Doctor Who O+) lijkende Diaper Champ gekocht voor de stinkluiers. Hoop dat dat werkt zoals ze zeggen, want poep meurt man _O-

[ afbeelding ]
Die werkt. Alleen met verwisselen zak komt er een heeeel klein beetje geur vrij. Overigens ruikt borstvoedingspoep heerlijk invl vergelijking met de geur die poep krijgt als ze vast voedsel gaan eten :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:39:42 #79
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_161016989
Ik moet nog 30,5 dag werken.. Ik werk fulltime, vandaar iets meer denk ik dan de dames die na mij zijn uitgerekend. 13 mei is mijn laatste werkdag..

Vanmiddag ben ik lekker vrij, want de babykamer wordt geleverd. Zin in. Jammer dat ik er zelf niet aan mag klussen, ik ben van nature niet zo geduldig en mijn vriend is vanavond niet thuis....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:58:40 #80
52229 Chanty
pi_161017148
Omg 28 weken vandaag! 3e trimester :'( het gaat te snel
pi_161017277
Nou ipv controle bij de gyn wordt het ws een ritje gipskamer... van t stoepje gevallen en mn enkel geraakt... kan niet meer staan... :'(
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:14:21 #82
220609 Nouk84
pi_161017348
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nou ipv controle bij de gyn wordt het ws een ritje gipskamer... van t stoepje gevallen en mn enkel geraakt... kan niet meer staan... :'(
Oooh neee.. :( Sterkte!
pi_161017468
Nouk klopt, ik werk 32 uur. 12 mei is mijn laatste dag.

Chanty welkom in het derde trimester!

Gm wat een pech. Niet op je buik gevallen?

Mijn bloeduitslagen waren goed. IJzer was 7 en dat is goed en nog steeds rhesus negatief dus maak geen antistoffen tegen mijn eigen kind aan.
Ik vroeg nog hoe ze weten welke bloedgroep kind heeft, want ze hebben nooit naar bloedgroep vader gevraagd. Zegt ze dat ze van de vrouw uitgaan en kijken of zij anti stoffen aanmaakt, want de ze kunnen er niet vanuit gaan dat de man ook daadwerkelijk de vader is :D

Had ik nog niet over na gedacht maar komt best vaak voor geloof ik.
Al zou in mijn geval het ziekenhuis ernstig geblunderd hebben :+
pi_161017483
Nee niet op mn buik gevallen... nou kan dat met 8 weken volgens mij ook niet zoveel kwaad.. baal vooral..
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:25:34 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161017501
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:23 schreef Arja het volgende:
Nouk klopt, ik werk 32 uur. 12 mei is mijn laatste dag.

Chanty welkom in het derde trimester!

Gm wat een pech. Niet op je buik gevallen?

Mijn bloeduitslagen waren goed. IJzer was 7 en dat is goed en nog steeds rhesus negatief dus maak geen antistoffen tegen mijn eigen kind aan.
Ik vroeg nog hoe ze weten welke bloedgroep kind heeft, want ze hebben nooit naar bloedgroep vader gevraagd. Zegt ze dat ze van de vrouw uitgaan en kijken of zij anti stoffen aanmaakt, want de ze kunnen er niet vanuit gaan dat de man ook daadwerkelijk de vader is :D

Had ik nog niet over na gedacht maar komt best vaak voor geloof ik.

Al zou in mijn geval het ziekenhuis ernstig geblunderd hebben :+

:D

En goed nieuws!

@GM, pechvogel!!! ;(
pi_161017503
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:46 schreef Unihipili het volgende:
Ohjee... Ik zocht nog iets voor het babyhoekje in onze slaapkamer. Licht schijnt er dan overdag wel recht op uit het zuiden. (Als ik daar het babyhoekje doe en niet in aparte kamer. Is dat een beetje te doen, poepluiers verschonen op je eigen slaapkamer? :D).

Hmm misschien leidt het wel af in eigen kamer. Kijk er dan recht tegenaan als ik op m'n linkerzij lig.
Ja hoor, wij doen het met peuter en simpele Hema luieremmer nog steeds. Geen last van.

En Dalek luieremmer :D O+ Ik zou hem pimpen met een gootsteenontstopper :P
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:25:58 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161017508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:25 schreef WupWup het volgende:

[..]

Ja hoor, wij doen het met peuter en simpele Hema luieremmer nog steeds. Geen last van.

En Dalek luieremmer :D O+ Ik zou hem pimpen met een gootsteenontstopper :P
Uhuh O+
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:36:33 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161017632
@Arja: fijn! Ging dat ook om Rhesus kleine c?
@GM wat doe je! Ik hoop dat het meevalt. Ook nog eens met een gipsbeen zitten is niks.

Jullie schrikken je wild als ik zeg dat ik ook officieel nog maar 1 maand hoef te werken. En dat met mijn 18w3d :) Vanaf 1 mei mag ik nog een beetje 'freewheelen' bij een opdrachtgever (komen wanneer ik wil) en vanaf 1 juni is het finito. Dan heb ik de tijd voor mezelf, mijn bedrijfje en alles dat nu in het slob zit. Ik kijk er zo naar uit en ben zo blij met die beslissing.

Ik vind de tijd verdomd hard gaan trouwens. Volgende week alweer 20 weken echo en mijn buik groeit en groeit O+
  dinsdag 29 maart 2016 @ 09:37:53 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161017652
Heerlijk toch Quoi :)
Hoef je je heul niet voor te schamen, gewoon lekker van genieten :)

Ja jouw buik is goed aan het 'opkomen' zag ik :D
Gaaf!
pi_161017705
O lekker dan gm .. net waar je niwt op zit te wachten -O- .. beterschap!

Heerlijk vooruitzicht Quoi!

Ik heb nog 3 weken school .. toetsweek waar ik nog effe keihard moet knallen en dan ndog 10 weken stage. Ik zoek nog een plek waar je motivatie in kunt kopen ofzo :X O+ ... en dat komt denk ik niet eens door het zwanger zijn want daar heb ik nog altijd weinig last van. Vannacht ook weer prima kunnen slapen met de voetjes omhoog. Gewoon het fulltime studeren heb ik helemaal gehad denk ik. Maaaaaarrr .. met 29 weken dan wel al verlof *O*.. on the bright side :D
pi_161017715
Gm nee! Ik hoop dat het meevalt... Beterschap!

Arja is dat voor rhesus D of c? Ik moet over een tijd ook voor c. Gaan ze dan gelijk ijzer testen? Ook nog op meer dingen?

Quoi wat een heerlijkheid! Ik vind het ook allemaal erg hard gaan, ik kijk ook uit naar de 20-weken echo. Ik wil weten of alles goed is en ook vanwege die bloeding van de week. Ik heb die echo over 2 weken. Jouw buik begint echt hard te groeien nu! Van voor zie je bij mij nog niks, van de zijkant vaak ook nog niet, of ik moet strakke kleding aan hebben. Maar dat heb ik niet meer wat shirts zijn naveltruitjes geworden en de nieuwe shirts heb ik op de groei gekocht.

Ik moet nog wel een tijd voor m'n verlof (zegt ze nu al met 18 weken) maar ik heb voor na mijn verlof wel asociaal 4 weken vakantie opgenomen. Tja je moet wat als je nog 11 weken vakantie hebt staan die dit jaar op moeten :+ dus vanaf midden juli tot begin december ben ik weg. Wat een tijd!
pi_161017734
O das ook een heerlijk vooruitzicht Nazil! *O*
pi_161017875
Q en nazil ik weet niet meer hoe het zat. Ik ben A positief en rhesus negatief en moest daarom bloedprikken in week 27. Maar of dat nou kleine c of d is weet ik niet?
Ik moest nog op ijzer prikken en verder niks.

Nazil ik plak ook 4 weken vakantie achter mijn verlof aan en ben weg van mei tot oktober. Dat klinkt echt heerlijk. Al moet ik mijn man eraan herinneren dat het ook weer geen baby vakantie is :')
Ik moet een kind baren en daarvan herstellen en nog een verhuizing erachter aan.
pi_161017937
Ja ik ga die vier weken extra ook wel nodig hebben gok ik zo. 't is dan geen echte vakantie maar inderdaad bijkomen en herstellen. Ben ik blij dat verhuizen niet nodig is! Pff dat lijkt mij niks :+
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:34:11 #95
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161018442
Verlof vóór baby voelde voor mij wel écht als vakantie aan! Zeker met het heerlijke weer dat het toen was!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161018540
Vandaag officieel de eerste dag van mijn verlof en inderdaad, het voelt als vakantie *O*
Nou is het met een dreumes erbij wel anders, maar op woensdagen gaat ze naar Korein en dan heb ik morgen dus een leeg huis helemaal voor mezelf :o

GM, dat is balen zeg... Beterschap! Als je echt denkt dat het gebroken is en je gips moet, dan zullen ze van tevoren wel even een röntgenfoto willen maken. Verstandig om dan even te zeggen dat je zwanger bent. Maar hopelijk is het alleen gekneust/verstuikt (hoewel dat ook heel pijnlijk kan zijn)
pi_161018582
Enkelband heeft een scheurtje opgelopen, nu wachten en omhoog tot de zwelling weg is en dan vanaf vrijdag 3x2 weken tape.
Heb er echt even zo de pest in. Ik had gehoopt vandaag even te gluren naar pluk.

Dyre geniet van je verlof. *O*
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:56:58 #98
220609 Nouk84
pi_161018746
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:54 schreef Arja het volgende:
Q en nazil ik weet niet meer hoe het zat. Ik ben A positief en rhesus negatief en moest daarom bloedprikken in week 27. Maar of dat nou kleine c of d is weet ik niet?
Ik moest nog op ijzer prikken en verder niks.

Nazil ik plak ook 4 weken vakantie achter mijn verlof aan en ben weg van mei tot oktober. Dat klinkt echt heerlijk. Al moet ik mijn man eraan herinneren dat het ook weer geen baby vakantie is :')
Ik moet een kind baren en daarvan herstellen en nog een verhuizing erachter aan.
Ik heb in week 27 ook bloed moeten laten prikken voor rhesus c negatief, maar heb daar tot nu toe nog niets van gehoord en zou ook niets horen als het 'goed' was. Ik vermoed dus dat het bij jou om D/d gaat? Zou sowieso 2 weken duren.

Ik moet mijn man ook zo nu en dan herinneren dat het geen babyvakantie is. :')
  dinsdag 29 maart 2016 @ 10:58:30 #99
220609 Nouk84
pi_161018772
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:34 schreef Mariposas het volgende:
Verlof vóór baby voelde voor mij wel écht als vakantie aan! Zeker met het heerlijke weer dat het toen was!
Die eerste 4 weken vooraf kan ik me ook voorstellen dat ze zo voelen. Daarna niet meer zo denk ik :')

@Quoi; lekker genieten dat je al bijna 'verlof' hebt!! Ik zou soms willen dat ik het al had :')
pi_161018840
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:56 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik heb in week 27 ook bloed moeten laten prikken voor rhesus c negatief, maar heb daar tot nu toe nog niets van gehoord en zou ook niets horen als het 'goed' was. Ik vermoed dus dat het bij jou om D/d gaat? Zou sowieso 2 weken duren.

Ik zou ook niks horen, pas bij de volgende afspraak maar heb toch gebeld.
Vorige keer zeiden ze dat namelijk ook en toen waren mijn lab uitslagen nooit binnen gekomen en had niemand dat door en daarna bleken ze onvolledig en moest ik weer prikken. Dus dan hang ik toch maar de controle freak weer uit als er niks vanzelf goed gaat :')

Dyre fijn verlof gewenst!
Ik kan me voorstellen dat dat wel als vakantie voelt.
Al ben ik in mijn geval dan volop bezig met regeldingen voor de verhuizing en dozen pakken. En ik lees hier ook vaker dat de baby eerder komt en er vooraf weinig tot geen verlof over is, dat kan ook nog een scenario zijn.
Hoe dan ook lijkt het me al heerlijk om zo lang niet met mijn werk en daarmee de problemen van anderen bezig te zijn, maar me lekker op mezelf en Emmy en onze toekomst te richten.

Gm waarom denk je dat je baby mocht gluren? Ben je medisch of is er een andere reden voor meer echos?
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:04:23 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161018848
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 10:56 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Als Arja A positief is dan is dat Bloedgroep A met Rhesus D positief.

Ik vermoed dat dit dus een test was op antistoffen rhesus c, die zijn er dus blijkbaar niet. Rhesus c negatief blijft Arja sowieso ;)

Bij rhesus D antagonisme testen ze via jouw bloed hey bloed van je baby op bloedgroep, en dan krijg je eventueel preventief antistoffen zodat je ze zelf niet gaan maken. Voor rhesus c kan dat niet, dus dat is voornamelijk monitoring.
Kwak
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:14:56 #102
220609 Nouk84
pi_161018987
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Als Arja A positief is dan is dat Bloedgroep A met Rhesus D positief.

Ik vermoed dat dit dus een test was op antistoffen rhesus c, die zijn er dus blijkbaar niet. Rhesus c negatief blijft Arja sowieso ;)
Ik snap dat ze het blijft. De combinatie van bloedgroepen weet ik niets van, maar ik weet dat het niet veranderd :)
quote:
Bij rhesus D antagonisme testen ze via jouw bloed hey bloed van je baby op bloedgroep, en dan krijg je eventueel preventief antistoffen zodat je ze zelf niet gaan maken. Voor rhesus c kan dat niet, dus dat is voornamelijk monitoring.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:17:14 #103
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161019033
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:14 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik snap dat ze het blijft. De combinatie van bloedgroepen weet ik niets van, maar ik weet dat het niet veranderd :)

[..]

Ja nee dat was meer op wat Arja zelf zei, dat ze nog steeds rhesus c negatief was.

Ik weet eigenlijk niet of ze baby's ook op rhesus c kunnen testen net als op Rhesus D?

Ik ben zelf A negatief en Melle is A (of O?) positief.
Kwak
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:20:07 #104
220609 Nouk84
pi_161019084
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja nee dat was meer op wat Arja zelf zei, dat ze nog steeds rhesus c negatief was.

Ik weet eigenlijk niet of ze baby's ook op rhesus c kunnen testen net als op Rhesus D?

Dat weet ik ook niet, er is verder vrij weinig bekend over het 'wat als' je antistoffen aanmaakt bij rhesus c negatief. Dat maakt het zo'n onzeker verhaal, terwijl er misschien helemaal niets is om je druk over te maken.

Ik ben A positief en rhesus c negatief.
pi_161019136
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:03 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik zou ook niks horen, pas bij de volgende afspraak maar heb toch gebeld.
Vorige keer zeiden ze dat namelijk ook en toen waren mijn lab uitslagen nooit binnen gekomen en had niemand dat door en daarna bleken ze onvolledig en moest ik weer prikken. Dus dan hang ik toch maar de controle freak weer uit als er niks vanzelf goed gaat :')

Dyre fijn verlof gewenst!
Ik kan me voorstellen dat dat wel als vakantie voelt.
Al ben ik in mijn geval dan volop bezig met regeldingen voor de verhuizing en dozen pakken. En ik lees hier ook vaker dat de baby eerder komt en er vooraf weinig tot geen verlof over is, dat kan ook nog een scenario zijn.
Hoe dan ook lijkt het me al heerlijk om zo lang niet met mijn werk en daarmee de problemen van anderen bezig te zijn, maar me lekker op mezelf en Emmy en onze toekomst te richten.

Gm waarom denk je dat je baby mocht gluren? Ben je medisch of is er een andere reden voor meer echos?
Medisch idd. :)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 11:40:42 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161019397
Een vriendin van me is neonatoloog en vertelde me dat als er sprake is van 'rhesus kleine c antagonisme' (en antistoffen zijn aangemaakt), dat er dan een aantekening in het dossier van de moeder/pasgeborene komt dat ze moeten opletten of de baby niet geel ziet (vanwege afbraak bloedcellen in de lever). Ze vertelde me ook dat het regelmatig in een dossier staat, maar dat het weinig voorkomt dat er iets aan de hand is. Maar goed, zij staat natuurlijk aan het einde van de keten, als het kind al is geboren.
pi_161019412
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nee dat kan niet :) dat kunnen ze alleen in geval van D.
In geval van c wordt er gekeken naar of er antistoffen (IEA of irregulaire erytrocytenantistoffen) aanwezig zijn tegen de specifieke bloedgroep van de baby.

Als dat zo is wordt bloed van vader ook bepaald en moet moeder een aantal keer extra bloed gaan prikken. Afhankelijk van die uitslagen van oa vaders bloed enz wordt verder beleid gemaakt. Meestal gebeurt er dan niets. In sommige gevallen is het nodig de antistoffen van moeder in de gaten te houden. Als die niet verder stijgen dan is er voor dat moment dus geen probleem en gebeurt er ook niets. Als de antistoffen wel stijgen dan worden er ook echo's gemaakt, door de doorbloedingssnelheid van een bloedvat in de hersenen te meten kunnen ze bekijken of het kindje bloedarmoede heeft of niet. Indien dat het geval is, dan volgt een bloedtransfusie voor baby via de navelstreng. Dit kan alleen in het LUMC. Hier doen ze 90 tot 100 van deze transfusies per jaar. De meeste vrouwen die zo'n IUT nodig hebben, hebben deze 2 tot 3 keer nodig, ze worden gegeven met een interval van 2 tot 4 weken en de laatste wordt dan rond 35 weken gegeven daarna worden geen IUT's meer gedaan.

Als je die getallen dus in het achterhoofd houdt dan komt het er op neer dat 30 tot 50 vrouwen per jaar zo'n behandeling moeten ondergaan. Dat zijn nadrukkelijk niet alleen maar vrouwen met een rhesus c negatief maar ook vrouwen met andere soorten antistoffen. Er zijn 34.000 vrouwen met Rhc negatief per jaar. Als je dus enkel en alleen kijkt naar die rhesus c dan is de kans dat je zoiets moet ondergaan (30/34000*100) 0.08%. Maar nogmaals, de kans is kleiner dan dat omdat het lang niet altijd om Rhc gaat.

Dus... samenvatting, áls je Rhc negatief bent, dan wordt er met 27 wkn gekeken naar antistoffen. Heb je die niet dan niks aan de hand. Heb je die wel dan volgt onderzoek van vader en mogelijk nog een keer bloedprikken voor moeder, meestal nog steeds niets aan de hand dan. In zeldzame gevallen is verder onderzoek mbv echo's nodig en in heel héél zeldzame gevallen is er een behandeling nodig in de vorm van bloedtransfusie. Die kans, als worst case scenario, is echter uiterst klein.

en ik blijf me er over verbazen dat verloskundigen zeggen dat er weinig over bekend is, het beleid is vrij duidelijk, via nascholingen gewoon gecommuniceerd en zo vreselijk ingewikkeld is het allemaal niet. Het is alleen wel zeldzaam dat er behandeling nodig is.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:15:24 #108
220609 Nouk84
pi_161019980
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 11:41 schreef mignonne het volgende:

en ik blijf me er over verbazen dat verloskundigen zeggen dat er weinig over bekend is, het beleid is vrij duidelijk, via nascholingen gewoon gecommuniceerd en zo vreselijk ingewikkeld is het allemaal niet. Het is alleen wel zeldzaam dat er behandeling nodig is.
Grappig inderdaad, dat is precies wat ze mij verteld hebben. De folder van het RIVM stopt zodra er antistoffen ontdekt worden.. Daar wordt alleen 'eventueel extra echo's' genoemd als vervolgstap...
pi_161020109
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:15 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Grappig inderdaad, dat is precies wat ze mij verteld hebben. De folder van het RIVM stopt zodra er antistoffen ontdekt worden.. Daar wordt alleen 'eventueel extra echo's' genoemd als vervolgstap...
Het RIVM en Sanquin kunnen prima uitleggen wat er vervolgens gebeurt en ze zijn best okay bereikbaar telefonisch. (voor de vk bedoel ik hè!) Daar komt bij dat bloedgroep-immunisatie/rhesusantagonisme gewoon onderdeel is van de opleiding en het beleid komt dan ook aan bod. Verder lopen verloskundigen ook echostage bij de gynaecoloog en zien daar ook met enige regelmaat zo'n meting in de hersenen. Wat mij betreft zouden ze het dus wel degelijk gewoon moeten weten. Dan is het dus een gevalletje, komt zo weinig voor dus het is niet zo erg boeiend om je in te verdiepen. Prima, maar benoem dan naar mensen dat je er niet zo in thuis bent maar dat je het gaat uitzoeken voor ze. Doe ik ook wel eens als ik het echt niet weet, vinden mensen over t algemeen geen probleem omdat het ze uiteindelijk een beter antwoord oplevert.

ik heb zelf het geluk gehad in het LUMC stage te hebben gelopen en daar oa IUT's en laserbehandeling van tweelingen te zien. Bizar om mee te maken! vooral de laser, surrealistisch kijkje in de buik, letterlijk.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 12:55:45 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161020616
(Ik moest ook aan tts denken. Dat is echt zo bizar. Heb je dat gezien?)
pi_161020665
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:55 schreef Kyara het volgende:
(Ik moest ook aan tts denken. Dat is echt zo bizar. Heb je dat gezien?)
Ja!
armpjes en beentjes kwamen voorbij en de gyn liet als 'bonus' voor de nerveuze mama na haar toestemming ook nog even kort het gezichtje zien. Zo bijzonder :o
en hoe ze daarna gewoon echt alle vaten van die placenta na lopen om te zien of er verbindingen zijn en die dan door lopen. Heel precies klusje. Echt de techniek staat voor niets tegenwoordig _O_
pi_161022419
GM, veel beterschap!!

Ik had vanmorgen de 12-weken echo, ik zou vandaag 12w 5d zijn. En alles was goed *O* hij/zij was 6,35cm groot en dus perfect op schema. En zo beweeglijk!! :o

Door het vele bewegen en draaien was het voor de gyn moeilijk om de nekplooimeting uit te voeren, maar dat is uiteindelijk dan toch gelukt ;) en was perfect binnen de marge.

Toch heb ik ook bloed laten nemen voor de NIPT-test, ik en m'n vriend hadden op voorhand besloten dat we die test voor de zekerheid sowieso willen doen. Blijkbaar kunnen we tegelijk met de uitslag daarvan ook al het geslacht vragen :D dus binnen 2 tot 3 weken zullen we dat al weten.

Ik ben zo happy :s)
pi_161022687
Saraah wat fijn zo'n goede echo! 6,35 cm en dan toch al voor zo'n groot deel 'af' he O+

Ik heb niets dan lof voor de lieve dames van mijn ziekenhuis, en iedereen is even bekwaam enzo, maar dit vind ik eigenlijk niet normaal _O-

nou helpt het natuurlijk ook niet dat ik anti-stolling neem, maar de volgende keer ga ik wel vragen of de andere arm alsjeblieft mag :D
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:30:40 #114
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161022752
Jeuzus Dyre! :o
Moesten ze 10x overprikken ofzo?
pi_161022785
Nee, het prikken ging eigenlijk in 1 keer redelijk goed, maar daarna besloot ze om de bloeddrukmeter aan dezelfde arm te doen, dus die heeft 3 kwartier lang iedere 10 minuten druk op dat vat gezet :')
pi_161022792
Jees Dyre wat een slagveld :o Waarom ben je in het zh eigenlijk? Toch niet weer hetzelfde als met L he? (heb t even gemist geloof ik)

Fijn Saara dat alles er goed uit zag!

Ik ben nu 3 weken ziekgemeld, in afwachting op een afspraak bij de gyn om verder naar het bloed in mijn baarmoeder te kijken. Hopelijk hoef ik niet lang te wachten, maar het zou zomaar eens twee weken kunnen duren :')

En hier krijg je niet standaard een 12-wekenecho met bloedtest. In NL wel toch, bloedafname plus echo? Anyway, ik las zelfs dat artsen niet naar de nekplooi mogen kijken als je niet ouder bent dan 38 jaar. Ik vind daar het zijne van, en heb dus een afspraak gemaakt bij Söta Bror (Zweden). 29 april een 12-wekenecho en bloedtest in Göteborg. Plak ik er meteen een dagje shoppen aan vast, want het is 4 uur treinen :')
pi_161022793
Wat fijn saarah *O* echt al een heel mensje he!

Mooie arm dyre :P

Ik mag volgende week dinsdag in de herhaling naar de gyn :)
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:35:55 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161022893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:32 schreef Dyre het volgende:
Nee, het prikken ging eigenlijk in 1 keer redelijk goed, maar daarna besloot ze om de bloeddrukmeter aan dezelfde arm te doen, dus die heeft 3 kwartier lang iedere 10 minuten druk op dat vat gezet :')
Stumpers :N Succes ermee!
pi_161022927
Room, ik ben inmiddels niet meer in het ziekenhuis, maar ben wel weer extra onder controle, inderdaad weer hetzelfde: die bloeddruk }:|
De vk stuurt me iedere keer door omdat zij hem te hoog meet en in het ziekenhuis valt het altijd reuze mee, komt er niks uit het bloed- en urineonderzoek, is de ct supernetjes en de baby actief op de echo, dus zo probeer ik het nog wat weken te rekken ;)

Volgens mij is de 12weken echo (nekplooimeting) + bloedafname hier ook niet standaard en betaal je er zelf voor (afhankelijk van hoe je verzekerd bent misschien ook wel).
Maar 4 uur reizen :o Dan zou ik er ook wel het beste van proberen te maken en flink gaan winkelen :D
pi_161022992
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:32 schreef Dyre het volgende:
potvergnorf :')
Wat knullig zeg.
pi_161023044
Ach wat rot zeg, Dyre. Wel fijn dat het er verder allemaal goed uit ziet end at het in het ziekenhuis meevalt. Hopelijk kun je het tot 38+ rekken samen ;) En bloeddruk meten in dezelfde arm als bloedafname is aardig knullig zeg |:(

Ja ik moet hier uiteraard ook voor betalen, 200 euro+treinkaartje :P. Maar wij willen het graag, dus dan moet het maar.
pi_161024226
Jeetje Dyre :o
Had je op dat moment zelf niet in de gaten dat het niet slim was om het zo aan te pakken, zodat dat ding aan je andere arm gedaan kon worden? :o
pi_161024815
Nou, standaard prikken ze links (als je rechtshandig bent), maar ik ben blijkbaar links niet goed te prikken dus ze doen het altijd rechts. Voor mij geen probleem, dus dat had ik van tevoren al aangegeven. Maar de bloeddrukmeter stond ook aan de rechterkant van het bed, dus ze zei daarna zelf al: misschien niet zo handig... :P

Maar toch gedaan en pas de volgende ochtend begon het bruin en blauw en paars te worden :') Verder gelukkig geen last van hoor. Maar ik ben dan ook wel zo'n watje die braaf ja en amen zegt tegen de verpleegkundige. Volgende keer dus misschien niet ;)
pi_161033482
Hier inmiddels 16.4 weken!
Vanaf de 15 weken flink last van m'n bekken. Maar sinds t weekend is het echt knudde.
Vandaag had ik controle in t ziekenhuis en de gynaecoloog vroeg hoe t met de klachten ging... Toen ik zei dat het flink toeneemt zei hij... Dat dacht ik al te zien...
Mag dus donderdag naar de bekkenfysio. Ben heel benieuwd wat dat gaat doen.

Kleine doet het verder goed.
Vandaag te horen gekregen dat ik in principe gewoon mag bevallen en dat het zelf op gang mag komen ( tenzij baby t moeilijk krijgt) spannend maar ben blij dat daar nu duidelijk heid over is gegeven.
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_161034504
Goed dat je ziek bent gemeld room, dan kun je ook niet te hard werken en over een grens gaan.

Hai eresh, fijn dat het goed gaat! Schiet alweer lekker op zeg, met 16 weken.

Ophelia ik vroeg me af of jullie intussen wel hebben kunnen zien of het een jongen of meisje wordt?
pi_161034968
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:03 schreef Ereshkigal het volgende:
Hier inmiddels 16.4 weken!
Vanaf de 15 weken flink last van m'n bekken. Maar sinds t weekend is het echt knudde.
Vandaag had ik controle in t ziekenhuis en de gynaecoloog vroeg hoe t met de klachten ging... Toen ik zei dat het flink toeneemt zei hij... Dat dacht ik al te zien...
Mag dus donderdag naar de bekkenfysio. Ben heel benieuwd wat dat gaat doen.

Kleine doet het verder goed.
Vandaag te horen gekregen dat ik in principe gewoon mag bevallen en dat het zelf op gang mag komen ( tenzij baby t moeilijk krijgt) spannend maar ben blij dat daar nu duidelijk heid over is gegeven.
Dikke vette disclaimer erbij natuurlijk maar ik kan je zo'n gymbal echt aanraden. Gewoon op zitten en een beetjr wiebelen vond ik zo fijn als ik heel veel pijn had of als er weer n zenuw klem zat...
Overleg t met je fysio of het kwaad kan, maar anders zeker het proberen waard...
S. 2014
J. 2016
pi_161037690
Even een egopost, we hebben vanavond de eerste echo gehad en alles was goed O+
Het was nog wel even spannend want de verloskundige kon het niet direct vinden, duurde best lang. Ik was al bang dat het mis was maar toen kwam daar toch een knippertje in beeld O+

Ik ben een week korter zwanger dan ik zelf dacht, nu 7 weken en 1 dag. Mijn menstruatie was ook niet heel regelmatig dus dat kan. Mijn UD staat nu op 14 november O+
  Manager PR/Moderator dinsdag 29 maart 2016 @ 22:39:13 #128
269689 crew  Viv
pi_161037833
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:36 schreef Mazou het volgende:
Even een egopost, we hebben vanavond de eerste echo gehad en alles was goed O+
Wat fijn! *O*
pi_161038026
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:25 schreef Arja het volgende:

Ophelia ik vroeg me af of jullie intussen wel hebben kunnen zien of het een jongen of meisje wordt?
Maandag herkansingsecho. Hopelijk kan ik daarna wol gaan bestellen voor een babydekentje. O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:36 schreef Mazou het volgende:
toen kwam daar toch een knippertje in beeld O+

O+ *O*
pi_161038133
Congrats, Mazou!
Ik heb het dit weekend aan ouders en so verteld, en vandaag aan collega's op werk. Gek, niet meer ons geheimpje. Nu wordt het wel wat echter 😃
pi_161038258
Jeeej mazou *O*
S. 2014
J. 2016
pi_161040577
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 22:44 schreef jUsTmE13o2 het volgende:
Congrats, Mazou!
Ik heb het dit weekend aan ouders en so verteld, en vandaag aan collega's op werk. Gek, niet meer ons geheimpje. Nu wordt het wel wat echter 😃
Ik las so als significant other en dacht lolwhut nu pas :D.
pi_161043046
Mazou een knipper *O*
pi_161043247
Wat fijn Mazou!

Verder veel gelezen maar weinig gereageerd, we waren dit weekend bij schoonouders in het buitenland. En ik prijs me zo gelukkig dat de zwangerschap me zo makkelijk afgaat, ik kon gewoon nog met dreumes op m'n ene heup en ingeklapte buggy aan m'n andere arm en zware handbagagetas door het vliegveld hobbelen zonder problemen. Terwijl m'n man alle andere zooi meezeulde hoor, niet dat die niets deed ;) Hoop dat ik me zo fit blijf voelen!

Daarbij helpt het dan niet mee dat ik vanochtend van de trap gevallen ben. Niet een treetje gemist en dat je dan op je kont eindigt, maar headfirst naar beneden gestort, met m'n hoofd tegen de voordeur gebotst, en verder allemaal spieren verdraaid in een poging m'n buik te beschermen. Dat is gelukt, dus daarover geen zorgen, maar ik was toch best geschrokken :@

GM hoe is het nu met jouw enkel?
pi_161043323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:26 schreef Amsel het volgende:
Wat fijn Mazou!

Verder veel gelezen maar weinig gereageerd, we waren dit weekend bij schoonouders in het buitenland. En ik prijs me zo gelukkig dat de zwangerschap me zo makkelijk afgaat, ik kon gewoon nog met dreumes op m'n ene heup en ingeklapte buggy aan m'n andere arm en zware handbagagetas door het vliegveld hobbelen zonder problemen. Terwijl m'n man alle andere zooi meezeulde hoor, niet dat die niets deed ;) Hoop dat ik me zo fit blijf voelen!

Daarbij helpt het dan niet mee dat ik vanochtend van de trap gevallen ben. Niet een treetje gemist en dat je dan op je kont eindigt, maar headfirst naar beneden gestort, met m'n hoofd tegen de voordeur gebotst, en verder allemaal spieren verdraaid in een poging m'n buik te beschermen. Dat is gelukt, dus daarover geen zorgen, maar ik was toch best geschrokken :@

GM hoe is het nu met jouw enkel?
Jeetje meid! Niks gebroken?

Mijn enkelband is gescheurd, vannacht wel aardig wat last gehad maar hoort erbij.
S. 2014
J. 2016
pi_161044084
Wow Amsel ik zat even met open mond te lezen :o

Mazou een knipper *O*

Nog een week tot de geslachtsbepalende echo .. ik wil het weten ik wil het weten ik wil het weten!!
Geduld .. I haz it sooooo not :')
pi_161044449
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 21:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dikke vette disclaimer erbij natuurlijk maar ik kan je zo'n gymbal echt aanraden. Gewoon op zitten en een beetjr wiebelen vond ik zo fijn als ik heel veel pijn had of als er weer n zenuw klem zat...
Overleg t met je fysio of het kwaad kan, maar anders zeker het proberen waard...
Oh dank je voor de tip! Ga het morgen direct overleggen!
Gewoon te koop bij sportwinkel ofzo?
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_161044475
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:31 schreef Ereshkigal het volgende:

[..]

Oh dank je voor de tip! Ga het morgen direct overleggen!
Gewoon te koop bij sportwinkel ofzo?
https://www.medipreventiecentrum.nl/gymbal-75-cm-zitbal-grijs deze heb ik.
S. 2014
J. 2016
  woensdag 30 maart 2016 @ 11:52:43 #139
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161045620
Ja zo een bal is echt de bom als je last hebt van je bekken.
Ik ben in iedergeval enorm fan.

Molo, wat een Kek behangetje zeg!
Onze unisex kamer is ook mint, iets lichter dan die van jullie. Maar die sterretjes... Ohhh!

Gister ochtend een glucose meter opgehaald in zkh omdat die drankjes test genadeloos gefaald heeft.
Of ik, maar net hoe je het bekijkt. ;-)
Gister alle waarden goed, vanmorgen nuchter ook maar na stevige havermout met wat suiker was ie 7.5.
Morgen ochtend even bellen want dat zou dus te hoog zijn. :-(

Sterkte voor de dames met gips en blauwe plekken! Zit je niet op te wachten zeg!

En jompel voor de knippers! Iets mooiers bestaat er bijna niet.
Totdat je de been lekker voelt bewegen natuurlijk.
pi_161045790
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 08:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jeetje meid! Niks gebroken?

Nee, blijkbaar stuiter ik goed :D

Balen van die suikerwaardes Knifty. Ik heb er geen verstand van, betekent dit dat er een kans is dat je zwangerschapsdiabetes hebt/krijgt?
pi_161046527
Amsel :o dat is schrikken zeg. Nu alles helemaal stijf Door de val of valt het mee?

Gm balen hoor. Kan je er een beetje op staan of mag je dat even niet?

Knifty hoelang na je ontbijt heb je die 7.5 gemeten?
Onder de 10 lijkt me prima na het eten maar weet niet of dat voor zwangere anders is?

Mijn man is nu het nieuwe peuter bed aan het ophalen *O* ik ben helemaal blij!! Daarna gaan we echt aan de babykamer beginnen want na al die mooie foto's hier begint het nog harder te kriebelen om aan de slag te gaan
pi_161047360
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 12:33 schreef ikke_84 het volgende:
Amsel :o dat is schrikken zeg. Nu alles helemaal stijf Door de val of valt het mee?

Gm balen hoor. Kan je er een beetje op staan of mag je dat even niet?

Knifty hoelang na je ontbijt heb je die 7.5 gemeten?
Onder de 10 lijkt me prima na het eten maar weet niet of dat voor zwangere anders is?

Mijn man is nu het nieuwe peuter bed aan het ophalen *O* ik ben helemaal blij!! Daarna gaan we echt aan de babykamer beginnen want na al die mooie foto's hier begint het nog harder te kriebelen om aan de slag te gaan
Belasten op geleide van de pijn, wat in de praktijk toch neerkomt op even de kiezen op elkaar want soms heeft Saar mij toch echt nodig. Maar de pijn is wel wat minder nu, kijk uit naar vrijdag, tape O+

Wat lekker dat je aan het ruimen en omgooien kan.

Knifty, balen dat het te hoog is...
S. 2014
J. 2016
pi_161048102
Hoi :W ik kom ook maar weer eens binnen vallen.

Gisteren hadden we de seo en alles zag er mooi uit! En het is nog steeds een meisje :+

Ik zag nog even snel iemand die van de trap viel :N
En nog iemand met gescheurde enkelbanden. Dat doet echt zeer ja. . Zelf ook meerdere keren gehad.. Is nog steeds een zwakke plek :N
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:20:40 #144
52229 Chanty
pi_161049024
Stelletje brokkenpiloten hier! :o sterkte!

En een jompel voor de goede echo's *O*

Hier net een afspraak gemaakt voor de intake kraamzorg over 3 weken!! Ze wenste me succes met de laatste loodjes, dat duurt nog even zeg. Ik vind het sowieso altijd zo negatief klinken.
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:27:27 #145
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161049129
Ohhh jeejjj peuter bed!
Leuk he ikke.
Vanmorgen heeft een behanger hier de peutetkamer behangen en man gaat na het werk nog even een bed halen.
Van t weekend laminaat erin en gordijnen bestellen.
Ik kan ook echt niet wachten om heerlijk in de bakken baby kleding te graaien!!!

Na de lunch was ie 5.3, dus goed.
Ik kreeg de opdracht om 1.5 uur na het eten te meten en het moest onder de 7 zijn.
Ik ga haar morgen ochtend even bellen tijdens beluurtje.

Tape is ook al zo een wondermiddel hihi.

Fijn van de goede seo angelatje!

Vandaag trouwens wissel dag! Alweer 29 weken. Deze been is echt zooooo veel beweeglijker dan grote zus. Vooral snachts steken er op diverse plekken bulten naar buiten. Moet eigenlijk een keer mijn man wakker maken dat hij het ook kan voelen.
Verlof ook al bijna... Nog 5 weekjes en dat is maar 15 dagen. Wauw.
pi_161051033
quote:
De goede maat is wel belangrijk! Wellicht even proberen bij je fysio Eresh.

Gister de suikertest gehad, wat was het vies! Kokhalzen! Sindsdien maagzuur :{ Gelukkig was die wel goed.
Knifty, na de suikertest mag de glucose 10 zijn na een uur en na 2 uur 8,5. Misschien valt het voor jou ook mee.
pi_161051074
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:11 schreef Sull het volgende:

[..]

Gister de suikertest gehad, wat was het vies! Kokhalzen! Sindsdien maagzuur :{ Gelukkig was die wel goed.
Knifty, na de suikertest mag de glucose 10 zijn na een uur en na 2 uur 8,5. Misschien valt het voor jou ook mee.
Er staat op die site idd ook een maattabel... ik heb de 75 en ben 1.76m
S. 2014
J. 2016
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:14:51 #148
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161051097
Ohhh en ik maar denken...
Heb dus ook sinds dien veel last van zuur. Ookal heb ik het binnen 45 min er weer uitgegooid.
Die dame vertelde mij ook gister dat er de laatste tijd wel regelmatig dames zijn die falen met het binnen houden.
Ze hebben in ons zkh sinds een paar maanden een ander drankje.
Ik vond het niet vies, maar werd er echt naar van.
pi_161054815
Oei Amsel en GM allebei brokkenpiloten dus :o sterkte met de pijn allebei... de spieren zullen nog wel even protesteren!!

*O* voor de knipper van Mazou!!

En een *O* voor Angelaatje's goede echo!!!

@chanty, ha dat viel mij ook al op, de intake mevrouw van de kraamzorg, mn schoonfamilie... iedereen wenst we veel sterkte die laatste weken... nou moet er nog 9 hoor!!

Gisteren weer een sticker gekregen van de gyn, mag weer 3 weken wegblijven. Mn bloeddruk was gelukkig weer een stuk lager. En mn suiker dagcurve waardes waren prima (maar dat wist ik al) ook gelijk voedingsgesprek gehad, aangegeven weer bv te willen gaan proberen maar na 2 keer niet gelukte pogingen heb ik er een hard hoofd in. Maar nu mooi t emailadres van de LK gekregen dus die ga ik nog een vragenlijstje mailen :)

Al 3 nachten bagger geslapen... geen energie vandaag om boven verder te gaan met witten ofzo.
Morgen maar eens t babyspul van zolder halen! En op zoek naar een plastic schoenenopberg ding voor aan een deur gaan zoeken... want ik kom ernstig opruimmogelijkheden te kort nu!
pi_161055036
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:14 schreef kniftyhooker het volgende:
Ohhh en ik maar denken...
Heb dus ook sinds dien veel last van zuur. Ookal heb ik het binnen 45 min er weer uitgegooid.
Die dame vertelde mij ook gister dat er de laatste tijd wel regelmatig dames zijn die falen met het binnen houden.
Ze hebben in ons zkh sinds een paar maanden een ander drankje.
Ik vond het niet vies, maar werd er echt naar van.
Ik ging niet spugen maar wel bijna van mn stokje... heb uiteindelijk de test op een bed uitgelegen... Ben ook zo blij dat het deze keer dmv prikken mag.
S. 2014
J. 2016
pi_161055574
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:11 schreef Sull het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk wel aan de concentratie en de gebruikte referentiewaarden. Of lopen jullie in hetzelfde ziekenhuis? :)
  woensdag 30 maart 2016 @ 19:54:34 #152
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161056260
Mijn drankjes test was mislukt, dus ik weet niet welke waarde het had mogen zijn na dat drankje, dus ik moet nu 3 dagcurves bijhouden.
Ik woon in NH, en mijn zkh is bezig met een fusie. :-)
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:50:53 #153
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161058463
Zo, weer goedgekeurd bij de VK :s) Ze had even snel gespiekt met de echo en ik heb nu eindelijk enig idee van hoe ze ligt. Ik voel al weken bewegingen op dezelfde plekken maar ik heb steeds geen idee van welk lichaamsdeel dat nou komt haha. Ze zag ook op de echo dat de kleine haartjes heeft O+ Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar hoe ze er uiteindelijk uit ziet!!

Ben ook bij de fysio geweest en die heeft die vervelende rugspier nog wat los gemasseerd. Doet nu alleen wel zeer, hopelijk morgen weer wat minder :P

En die sterkte wensen, klinkt herkenbaar ja.. Een paar weken geleden begonnen mensen een beetje te lachen als ik voorbij kwam, want 'soo die buik is wel flink he!'. En nu krijg ik zo'n blik vol medelijden met vervolgens dezelfde opmerking :') En mensen die denken dat ik al met verlof ben. Als ik dan zeg dat ik nog 5 weken wil werken, kijken ze me heel raar aan..

De VK was wel heel lief daarstraks. Ik had haar nog niet eerder gesproken (alleen heel even gezien in het voorbij gaan bij een afspraak 8 weken geleden en daar herkende ze me nog van :o) maar ze zei helemaal niks over de omvang van mijn buik. Ze zei alleen dat ze het een hele mooie buik vond O+ .
  woensdag 30 maart 2016 @ 20:54:04 #154
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161058591
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:20 schreef Chanty het volgende:
Stelletje brokkenpiloten hier! :o sterkte!

En een jompel voor de goede echo's *O*

Hier net een afspraak gemaakt voor de intake kraamzorg over 3 weken!! Ze wenste me succes met de laatste loodjes, dat duurt nog even zeg. Ik vind het sowieso altijd zo negatief klinken.
Nemen ze normaal zelf contact op voor een afspraak of moet je ze zelf bellen? Ik heb eigenlijk nog niks gehoord, geen idee of ze dan laat zijn of dat dat normaal is :')
pi_161058710
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:37 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ik las so als significant other en dacht lolwhut nu pas :D.
Haha dat zou wat zijn 😂
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:02:10 #156
220609 Nouk84
pi_161058954
Ik kreeg dinsdag een telefoontje over de intake van de kraamzorg. Het moest op korte termijn; ze komt morgen al! Eeuhh, ik moet nog 6 weken werken, nog 10 weken voor ik uitgerekend ben; waarom op korte termijn?! Er is ook nog niets af hier; de kamer staat ook morgen nog in dozen op de babykamer 😂
  Manager PR/Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 21:02:51 #157
269689 crew  Viv
pi_161058990
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:54 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Nemen ze normaal zelf contact op voor een afspraak of moet je ze zelf bellen? Ik heb eigenlijk nog niks gehoord, geen idee of ze dan laat zijn of dat dat normaal is :')
Bij mij nemen zij rond de 7e maand contact op om de intake in te plannen. Had vandaag een informatiepakketje binnen, met onder andere een folder dat borstvoeding goed is, en een folder dat roken slecht is. :7
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:06:48 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161059166
Die Miss_C en Chanty alweer toe aan de laatste loodjes! >:)

Amsel, jou gebeurt waar ik telkens bang voor ben. Pff, dat je er nog zo ongeschonden af bent gekomen, van die trap! Je zult wel spierpijn krijgen?

Even een spui-tje hoor :P
SPOILER
pi_161060020
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:02 schreef Nouk84 het volgende:
waarom op korte termijn?!
Omdat zij een planning moeten maken? ;)
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:35:40 #160
220609 Nouk84
pi_161060526
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:26 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Omdat zij een planning moeten maken? ;)
Dat snap ik wel; maar waarom moest die intake op korte termijn? Net of ik nog een ander bureau kan regelen 😂
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:36:05 #161
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161060545
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:02 schreef Nouk84 het volgende:
Ik kreeg dinsdag een telefoontje over de intake van de kraamzorg. Het moest op korte termijn; ze komt morgen al! Eeuhh, ik moet nog 6 weken werken, nog 10 weken voor ik uitgerekend ben; waarom op korte termijn?! Er is ook nog niets af hier; de kamer staat ook morgen nog in dozen op de babykamer 😂
Dat is op tijd :D

Als ze mij vandaag zouden bellen, zou ik niet meteen morgen kunnen hoor :@ Of ze moeten ook 's avonds langs willen komen.

Ik bedacht me net dat ik me helemaal niet kan herinneren of ik de kraamzorg nu al wel of geen adreswijziging heb gestuurd. Dus dat heb ik net alsnog maar even gedaan. :')
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:36:23 #162
220609 Nouk84
pi_161060559
We zijn vanavond weer bij een gastouder geweest; wat een verschil met die eerste zeg. Dit voelt zoveel beter! Twijfel of ik nog verder ga kijken of dat ik deze gelijk ga vastleggen 😊
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:37:31 #163
220609 Nouk84
pi_161060613
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:36 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Dat is op tijd :D

Als ze mij vandaag zouden bellen, zou ik niet meteen morgen kunnen hoor :@ Of ze moeten ook 's avonds langs willen komen.

Ik bedacht me net dat ik me helemaal niet kan herinneren of ik de kraamzorg nu al wel of geen adreswijziging heb gestuurd. Dus dat heb ik net alsnog maar even gedaan. :')
Bij mij komen ze s avonds inderdaad! Ik werk gewoon 5 dagen in de week 😁

Haha, is wel handig als ze dat weten ja..
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:38:28 #164
220609 Nouk84
pi_161060661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:06 schreef Quoi het volgende:
Die Miss_C en Chanty alweer toe aan de laatste loodjes! >:)

Amsel, jou gebeurt waar ik telkens bang voor ben. Pff, dat je er nog zo ongeschonden af bent gekomen, van die trap! Je zult wel spierpijn krijgen?

Even een spui-tje hoor :P
SPOILER
Dat het maar snel half april mag worden dan. Vergeet jezelf niet en pak je rust waar mogelijk...
pi_161060663
Hier was de intake voor 34 weken zwangerschap. Hier namen ze contact op, maar met afgeschermd nr (bleek later) en die neem ik bijna nooit op :') dus toen kreeg ik een mail of ik zelf even wilde bellen
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:45:13 #166
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161060939
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:38 schreef sprotje het volgende:
Hier was de intake voor 34 weken zwangerschap. Hier namen ze contact op, maar met afgeschermd nr (bleek later) en die neem ik bijna nooit op :') dus toen kreeg ik een mail of ik zelf even wilde bellen
Ah, als ze bellen dan komt het wel goed. Uiteindelijk, nadat ik ook meerdere keren het afgeschermde nummer heb genegeerd ja :P

Ik ben morgen 30 weken, kan nog even duren dus voordat ze langs willen komen.
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:53:26 #167
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_161061217
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:45 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ah, als ze bellen dan komt het wel goed. Uiteindelijk, nadat ik ook meerdere keren het afgeschermde nummer heb genegeerd ja :P

Ik ben morgen 30 weken, kan nog even duren dus voordat ze langs willen komen.
Waarom is dat toch, dat mensen niet opnemen als je met een anoniem nummer belt? Dat probleem heb ik ook dagelijks (ik bel namelijk met een anoniem nummer vanaf mijn werk). En als mensen al opnemen zeggen ze niks, of alleen maar 'ja?' Dat deden we vroeger met die grijze draaischijven toch ook niet jongens...
sorry, totaal niet topicgerelateerd maar ik snap dit gewoon niet zo goed
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_161061370
Ik heb ook een hekel aan anonieme nummers. Ik wordt sowieso niet graag gebeld eigenlijk. Vanaf mijn werk bel ik ook anoniem. Alle begrip voor mensen die daarvan balen.
  woensdag 30 maart 2016 @ 21:57:20 #169
52229 Chanty
pi_161061397
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 20:54 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik kreeg een mail met het verzoek om te bellen :') maar gebruikelijk is dat zij bellen.

Mijn vk zei dat mijn buik niet uitzonderlijk groot is maar het valt met mijn postuur gewoon meer op.
pi_161061513
Omdat mensen met een anoniem nummer je meestal iets proberen aan te smeren waar je niet op zit te wachten :')
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:18:20 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161062280
Precies. En als iemand me echt nodig heeft spreekt diegene mijn voicemail wel in. En dat doen de anoniemerds niet. Jammer dan :P

De jeuk was twee weken weg en is nu weer terug. Whieeieie ):O
pi_161062323
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:53 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Waarom is dat toch, dat mensen niet opnemen als je met een anoniem nummer belt? Dat probleem heb ik ook dagelijks (ik bel namelijk met een anoniem nummer vanaf mijn werk). En als mensen al opnemen zeggen ze niks, of alleen maar 'ja?' Dat deden we vroeger met die grijze draaischijven toch ook niet jongens...
sorry, totaal niet topicgerelateerd maar ik snap dit gewoon niet zo goed
Omdat afgeschermde nummers 9vd10 keer verkopers zijn... en daar heb ik geen zin in, ik heb een voicemail dus als je iets aan mij kwijt moet, spreek in en dan bel ik je wel terug. :)
S. 2014
J. 2016
pi_161062374
Nou dat! Ik neem nooit op dan. Spreken ze mijn voicemail maar in als het dringend is :Y)
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:23:16 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_161062447
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 21:59 schreef Amsel het volgende:
Omdat mensen met een anoniem nummer je meestal iets proberen aan te smeren waar je niet op zit te wachten :')
Is dat echt zo? Gebeurt mij dus echt nooit, dankzij dat bel-me-niet register. En wij spreken weer geen voicemails in zonder naam (als het nummer niet klopt of toch een familielid is dan gaat het ze niets aan dat iemand van de huisartsenpraktijk belde), dus dat kan de communicatie behoorlijk stagneren.

Maar goed, sorry voor deze offtopic onderbreking, jullie zwangerschappen zijn wel iets belangrijker dan mijn kleine werkfrustratie :s)
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_161062691
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:23 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is dat echt zo? Gebeurt mij dus echt nooit, dankzij dat bel-me-niet register. En wij spreken weer geen voicemails in zonder naam (als het nummer niet klopt of toch een familielid is dan gaat het ze niets aan dat iemand van de huisartsenpraktijk belde), dus dat kan de communicatie behoorlijk stagneren.

Maar goed, sorry voor deze offtopic onderbreking, jullie zwangerschappen zijn wel iets belangrijker dan mijn kleine werkfrustratie :s)
Ja gebeurt mij dus ook regelmatig ondanks inschrijven in dat bel me niet gebeuren. Maar ik herken ook je frustratie. Ik spreek idd ook niet in als er geen naam genoemd wordt op de voicemail vanwege privacy. En soms blijf je dan bezig.
pi_161063021
Herkenbaar van beide kanten. Vroeger in de apotheek, al werd er opzich vrij vaak opgenomen. Voicemail idd ook alleen bij duidelijke naam. Af en toe drukte iemand ook op een knopje zodat de nr herkenning er weer op zat, als diegene dacht dat er daarom niet werd opgenomen.

Andere kant: ooit op FB vragenlijstje ingevuld. Je kon een jaar gratis luiers winnen en m'n schoonzus was toen zwanger, leek me wel tof voor haar. Paar uit m'n lijst hadden het ook geliked, leek wel betrouwbaar, maar hoe verder in de lijst ik kwam, hoe meer interesses in meuk ik moest aangeven. Kennelijk al wel nr ingevoerd dan, maar uiteindelijk gedacht "nou laat maar" en zonder af te ronden en verzenden weggeklikt. Gek genoeg werd ik daarna dus wel gebeld voor reclame, duidelijk via dat lijstje! Soms wordt ik er weer een paar dagen achter elkaar door gebeld, met gratis (yeah right) vliegreizen, boodschappen weet ik het wat. Als je ophangt bellen ze gewoon opnieuw -O- . En ik ben al zo slecht in afwimpelen, daarom neem ik niet eens meer op. Ga weer eens dat bel me niet register invullen, tijd niet gedaan. Oh en m'n nichtje is laatst alweer 3 geworden, zo lang dus ook al :o Tot zover de anonieme nr frustratie :P

Mensen die me kennen gebruiken gewoon hun nr en als het iets belangrijks is, vertrouw ik erop dat ze mijn voicemail (met naam ;) ) inspreken.
pi_161063449
Ik wil ook graag terug kunnen bellen, niet per se direct op hoeven nemen. En anders spreken ze maar in. Soms verwacht ik een telefoontje en dan neem ik wel op want mogelijk geheim nummer. Ik heb nog nooit iets belangrijks gemist op deze manier.
pi_161063534
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Omdat afgeschermde nummers 9vd10 keer verkopers zijn... en daar heb ik geen zin in, ik heb een voicemail dus als je iets aan mij kwijt moet, spreek in en dan bel ik je wel terug. :)
dat inderdaad. het wel minder geworden het bel-me-niet register, maar blijft nog steeds dat afgeschermde bellers meestal verkopers zijn. en tja ik snap van bepaalde bedrijven ook niet waarom ze zo nodig anoniem moeten bellen.

net als een onverwachte deurbel bij mij 9 van de 10x een verkoper is die het stickertje "geen verkopers" vertikt te lezen. dan ga ik me ook niet naar de deur haasten.
pi_161063696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 23:01 schreef Elleska het volgende:

[..]

dat inderdaad. het wel minder geworden het bel-me-niet register, maar blijft nog steeds dat afgeschermde bellers meestal verkopers zijn. en tja ik snap van bepaalde bedrijven ook niet waarom ze zo nodig anoniem moeten bellen.

net als een onverwachte deurbel bij mij 9 van de 10x een verkoper is die het stickertje "geen verkopers" vertikt te lezen. dan ga ik me ook niet naar de deur haasten.
Ooooh dat laatste!! Ik moet nog zo'n sticker. Ik word gek van de collectes en colportage hier. En ze bellen allemaal ofwel aan rond etenstijd ofzo, ofwel als het laat en al donker is. Ik vind dat zo enorm niet relax om de deur s avonds in t donker nog open te moeten doen /mietje
  woensdag 30 maart 2016 @ 23:09:36 #180
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_161063757
quote:

[..]

Maar je doet wel open toch? En dan zeg je nee, en dan doe je weer dicht. Zo doe ik dat ook met ongewenste bellers. :)
pi_161063818
quote:

[..]

Ik heb ook zo'n sticker idd maar soms denk ik dat we hem beter op a4 formaat kunnen ophangen...
S. 2014
J. 2016
pi_161063851
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 23:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ooooh dat laatste!! Ik moet nog zo'n sticker. Ik word gek van de collectes en colportage hier. En ze bellen allemaal ofwel aan rond etenstijd ofzo, ofwel als het laat en al donker is. Ik vind dat zo enorm niet relax om de deur s avonds in t donker nog open te moeten doen /mietje
wanneer je wel iets wil doneren maar niet aan de deur kan ik je de goededoelensticker aanraden.
  woensdag 30 maart 2016 @ 23:22:11 #183
52229 Chanty
pi_161064079
Hier werkt die sticker perfect. Wel eens gezien dat zo'n verkoopgast naar de deur liep, bleef staan, naar sticker keek en weer rechtsomkeert maakte :D en als ze al zouden aanbellen dan zou ik heel droog naar de sticker wijzen.

Onbekende nummers neem ik wel op want nieuwsgierig en weinig last van verkoop moet ik zeggen. Ik mis alleen nogal eens telefoontjes en dat zijn dan natuurlijk ALTIJD onbekende nummers zonder voicemailbericht Grrrrr :(
pi_161064182
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 23:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Maar je doet wel open toch? En dan zeg je nee, en dan doe je weer dicht. Zo doe ik dat ook met ongewenste bellers. :)
heel eerlijk? lang niet altijd. ligt eraan of het me uitkomt of niet. verkopers zijn heel goed in het aanbellen op ongelegen momenten. bijvoorbeeld net met een brak lichaam op de bank of op bed liggen nodigt niet echt uit om netjes 'nee' te zeggen.
dan vind ik een sticker netter, de verkoper kan direct zien dat hij/zij geen tijd hoeft te verspillen en kan door naar de volgende. win-win.

zelfde met de telefoon. wanneer het op dat moment niet zo lekker uitkomt pak ik een anoniem nummer niet op omdat het waarschijnlijk niet belangrijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Elleska op 30-03-2016 23:30:47 ]
pi_161066805
Ik doe ook lang niet altijd open. Ik ga echt geen energie besteden aan mensen afwimpelen. Nouja 2x gedaan en toen sticker gemaakt. ( Wil je niet goedkoper glasvezel? Nee hoor ik heb al goedkoop. Nou maar kost maar xx! Ja dat is 2 euro meer dan ik nu betaal :D. Ja maar het is maar 2 euro en wel dubbel zo snel. Ja 2 euro te veel oké doei.)
Of soms ben ik gewoon te gaar om adequaat te kunnen reageren. En... meestal weet ik het wel van tevoren als er een bekende/afspraak/pakketje aan de deur is. En anders bellen ze nog een tweede keer aan :@.

[ Bericht 4% gewijzigd door Unihipili op 31-03-2016 07:29:57 ]
pi_161066888
Ik neem anonieme nummers ook liever niet op. Maar sowieso neem ik liever de telefoon niet op tijdens werk :@. We zitten maar op een klein kantoor en dan kan iedereen mee luisteren en dat vind ik niet prettig, maar weglopen vind ik ook weer zo raar. Ik weet dat het aan mij ligt hoor maar toch :')

Gister in het ziekenhuis geweest voor de GUO (zo heet het toch? :P). Alles was, op de navelstreng na, gewoon prima! Groei ook volgens de curve enzo dus mijn verloskundige mag gewoon de groei bijhouden. Ben weer een beetje gerustgesteld. En dit was de eerste echo waar ik de bewegingen soms niet alleen zag maar ook een beetje voelde O+. Voel nog steeds niet heel veel, maar merk dat het langzaamaan steeds een beetje meer wordt O+.

Ik krijg eigenlijk nog geen opmerkingen over mijn buik. Maar ik draag over het algemeen vrij losse kleding dus dan valt het ook minder snel op denk ik.
Ik had laatst wel iemand die zei "je kan toch gewoon blijven werken tot 8,5 maand ofzo?". Ehm, how about no :+
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:20:58 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161067042
Wat leuk dat het zag én voelde Miezziej! En heel erg fijn dat alles er goed uit zag :s)

En die telefoontic had ik ook toen ik bij een klein bedrijf werkte.
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:40:38 #188
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161067167
Onbekend neem ik ook niet op, tenzij ik weet dat zkh kan bellen oid.
En als er aangebeld wordt en het is een verkoper en ik ben net even lekker bezig met iets... Vette pech voor die gene.
Vaak komen ze na 5en en dan is man ook thuis dus dan handelt hij het af.
  donderdag 31 maart 2016 @ 08:49:11 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161067252
Ik doe zelfs de deur niet open als ik niemand verwacht :D (appartementencomplex) Mensen weten dat inmiddels en doen een belletje/appje als ze komen.

Zo'n vroege 'gezamelijke poweryoga' sessie heeft me ook niet goed gedaan. Met harde buik en gebroken rug je dag starten. Oud wijf :P
  Manager PR/Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 08:50:50 #190
269689 crew  Viv
pi_161067271
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 07:50 schreef Miezziej het volgende:
Gister in het ziekenhuis geweest voor de GUO (zo heet het toch? :P). Alles was, op de navelstreng na, gewoon prima!
Wat fijn!! En ja, GUO = Geavanceerd Ultrageluid Onderzoek.
pi_161067634
Yay voor de goede GUO Miez O+

Ik ben aan het aftellen tot maandag, weer even spieken en hopelijk weten we dan of Otje een broertje of zusje krijgt.
pi_161068836
Het bel me niet register werkt niet als er een bedrijf belt waar je klant bij bent, of bent geweest.
Zo irritant. Zo kan ziggo me maandenlang een paar keer per week bellen met geheim nummer, zonder dat ze het opgeven. Ik kan me daar echt gestalked door voelen.

Ik doe de deur ook niet open als ik geen bezoek verwacht. Ik kan dat echt als een inbreuk op mijn privacy ervaren om thuis ongevraagd lastig gevallen te worden. Ik heb geen zin om op te staan als ik lig te luieren op de bank en ik laat mijn eten niet verbranden om naar de deur te rennen en ik trek ook niet snel een ochtendjas aan als er gebeld wordt tijdens het douchen. En ik neem niet om 22 uur s avonds een pakketje aan, ook niet als je na het 3 keer aanbellen nog keihard op mijn raam klopt.
Ik vind dat zo irritant. Want ik blijf me ondertussen wel afvragen wie of wat het was :')

Even iets anders: ik hoest al sinds zaterdag de longen uit mijn lijf en heb er rugpijn van. In bed doe ik al dagen geen oog dicht hierdoor. Ik voel me uitgeput..
Maar volgens mij is er niks dat je als zwangere hier tegen kunt nemen? Ik ma zelfs geen strepsils zei de apotheker. Ik heb een homeopatisch hoestdrankje maar dat helpt niet.
En door het hoesten krijg ik weer nog meer maagzuur. Die antagel werkt wel iets beter dan rennies
  donderdag 31 maart 2016 @ 11:40:39 #193
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161069928
Geen strepsils? Ik heb toen ik ziek was het hele rataplan ingenomen. Tegen het hoesten mogen bisolvon (als slijm) of noscapect (als kriebel) best hoor :Y

Soms is het gewoon ook belangrijk voor de babs dat jij je goed voelt. Beterschap!
pi_161070850
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:45 schreef Arja het volgende:
Het bel me niet register werkt niet als er een bedrijf belt waar je klant bij bent, of bent geweest.
Zo irritant. Zo kan ziggo me maandenlang een paar keer per week bellen met geheim nummer, zonder dat ze het opgeven. Ik kan me daar echt gestalked door voelen.

Ik doe de deur ook niet open als ik geen bezoek verwacht. Ik kan dat echt als een inbreuk op mijn privacy ervaren om thuis ongevraagd lastig gevallen te worden. Ik heb geen zin om op te staan als ik lig te luieren op de bank en ik laat mijn eten niet verbranden om naar de deur te rennen en ik trek ook niet snel een ochtendjas aan als er gebeld wordt tijdens het douchen. En ik neem niet om 22 uur s avonds een pakketje aan, ook niet als je na het 3 keer aanbellen nog keihard op mijn raam klopt.
Ik vind dat zo irritant. Want ik blijf me ondertussen wel afvragen wie of wat het was :')

Even iets anders: ik hoest al sinds zaterdag de longen uit mijn lijf en heb er rugpijn van. In bed doe ik al dagen geen oog dicht hierdoor. Ik voel me uitgeput..
Maar volgens mij is er niks dat je als zwangere hier tegen kunt nemen? Ik ma zelfs geen strepsils zei de apotheker. Ik heb een homeopatisch hoestdrankje maar dat helpt niet.
En door het hoesten krijg ik weer nog meer maagzuur. Die antagel werkt wel iets beter dan rennies
Nou dát dus! Het voelt echt als een soort inbreuk op mn privéleven ofzo. Ga weg met je goede doelen, ik wil daar niet actief voor benaderd worden en helemaal niet via semi-agressieve studenten die op commissie werken en dan komen met uitspraken als "maar gunt u zieke kinderen dan geen leuke dag?" (antw: nee, zo ben ik, doei :@ )

En dat bel me niet idd, ik heb een proefabo nrc gehad, en ben de afgelopen weken gebeld door AD, volkskrant, televaag en parool. Het wachten is nu nog op het nrc zelf :r nooit meer...

(en dank voor de tip Elleska, maar ik steun zelf bijvoorbeeld Stichting Ambulancewens, die wensen van terminaal zieken verzorgen, maar die staan er niet bij. Hersenstichting steun ik ook, die staan er wel bij maar ik geef per maand al. Coeliakievereniging ben ik lid van en wat zij met mijn geld doen is me nog steeds niet helemaal duidelijk :') maar extra geld via zo'n sticker vind ik niet per se nodig.)
pi_161071194
Ik heb de nee geen colporteurs en goede doelen-sticker zelf gemaakt, werkte prima. Want inderdaad, laat me met rust. Als ik iets wil, doe ik het zelf wel, inbreuk op privacy en dan zielig doen werkt heel erg averechts. Er is tegenwoordig zoiets als internet.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:48:23 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161071391
Ik heb altijd - mocht ik wel in gesprek raken met zo'n iemand - een sluitend argument klaar. Als jouw doel zo belangrijk is als je zegt dat die is, vind ik het onzin om er dan over te besluiten aan mijn voordeur (of op een festival). Dat soort dingen moeten weloverwogen keuzes zijn.

Tot nu toe geen weerwoord op gehad :)
pi_161071764
Ik kon even binnenvallen (no worries, je hoeft niets te kopen :P)

Het bloedzakje is 1 cm kleiner geworden in 1,5 week *O* , het hartje klopt nog fijn en ik zag piiiiepkleine handjes en voetjes <3 Dus we gaan verder met een Netflixkuur :P en over twee weken kijken of de boel weer kleiner is geworden.
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:11:00 #198
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161071786
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:45 schreef Arja het volgende:

He gadver, dat hoesten is echt niet tof! Ik heb het een paar weken geleden gehad en zowel VK als huisarts gaven aan dat je daar als zwangere niks voor kon krijgen. Paracetamol tegen de eventuele spierpijn (of andere malaise) en eventueel een verzachtende tijmsiroop. Maar dat deed bij mij niet zoveel. Sowieso had ik een productieve hoest (hoestte heel veel slijm op) en dan wil je de hoestprikkel eigenlijk niet onderdrukken. Maar iets wat het slijm oplost, waardoor je er sneller vanaf bent, mocht ik dus ook niet gebruiken. Het heeft me uiteindelijk een gekneusde rib en veel rugpijn opgeleverd -O-

Wat wel een beetje hielp om beter te slapen, was het hoofdeinde van het bed een beetje omhoog zetten, wet niet of je dat kan doen?
Qua maagzuur heb ik geen idee, daar had ik (gelukkig) geen last van...
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:11:51 #199
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161071804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:10 schreef Roomsnoes het volgende:

Het bloedzakje is 1 cm kleiner geworden in 1,5 week *O* , het hartje klopt nog fijn en ik zag piiiiepkleine handjes en voetjes <3 Dus we gaan verder met een Netflixkuur :P en over twee weken kijken of de boel weer kleiner is geworden.
Oh goed nieuws dus! Goede kuur ben je mee bezig dan ;)
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:13:00 #200
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_161071835
Room wat fijn!
pi_161071905
Ohhh fijn Roomsnoes! O+ Kuur wel afmaken hè :P.
  donderdag 31 maart 2016 @ 13:48:51 #202
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161072477
Dat is goed nieuws room!
De netflixkuur doet je goed. :-)
pi_161072647
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:10 schreef Roomsnoes het volgende:

Yay!! *O*
pi_161072688
Room wat fijn!

En voor de zieken: beterschap :*

Ik ben weer goedgekeurd, fijn om te weten na die bloeding. Waarschijnlijk baarmoedermond geweest, als ze het verloop zo hoorde. Baarmoeder zelf weer heel mooi gegroeid, heel sterk hartje gehoord dus meneer doet het goed. Afgelopen dagen wel algehele malaise gehad maar dat kon, hormonen :') duh. Tussen nu en de 20 weken moet ik mij weer beter gaan voelen, dan zakt die progesteron af. Volgens mij ben ik gewoon overgevoelig voor al die hormonen. Denk je je weer goed te voelen na 14 weken ziek (nou,
ja, 10 eigenlijk) en dan begint het met 17 weken gewoon weer :') eerst die hcg en nu progesteron.
  donderdag 31 maart 2016 @ 14:06:44 #205
220609 Nouk84
pi_161072835
Ik ben in deze zwangerschap al 3x flink verkouden geweest. Overdag heb ik braaf de baby-neusspray gebruikt, als ik ga slapen wil ik graag slapen dus heb ik gewoon de normale neusspray gebruikt. Zodat mijn neus open bleef tijdens het slapen. Als ik slecht slaap heeft de baby daar ook last van; dus ik vind dat het geen kwaad kan dan even zoiets te nemen. Maar ik gebruikte het zeker niet de hele dag. Probeerde ook iedere avond voor het slapen gaan lekker heet te douchen en mn neus leeg te snuiten. Dat hielp ook een hoop. Hoesten heb ik geen last van gehad, dus daarmee ging ik gewoon slapen. En voor mijn maagzuur helpt Rennie en niet teveel eten in de avond.... Dan heb ik 's morgens wel mega-honger maar niet veel eten in de avond (heb er eind van de dag meest last van) helpt mij.
pi_161073103
Wat enorm fijn roomsnoes! *O*

En ook een jompel voor nazil!
pi_161073141
Hier vandaag 23 weken. En ik voel me zo goed! Ik zit heel lekker in m'n vel en de baby schopt er zo nu en dan gezellig op los. Gisterenavond nog even 10 kilometer gewandeld nu het langer licht is buiten. Vandaag lekker aan het genieten van een vrije dag en morgen ga ik naar de babypark om weer wat dingen in te slaan voor de beeb. Van mij mag deze periode best nog even duren want ik geniet volop!
pi_161073538
Nazil fijn dat je kindje het goed doet *O*

Room lekker Netflixen *O* *O*
pi_161074427
Dank voor de jompels <3 Deze kuur maken we zéker af! ;)

Nazil goedgekeurd, joehoe!
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:30:12 #210
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161074681
Goede nieuwtjes!

Room, heel erg fijn dat het is afgenomen. Toch een pak van je hart.
Nazil, erg blij voor jou :) Wat was dat schrikken! En binnenkort zakt progesteron af ja? (ik moet meer gaan lezen) Ik vermoed dat ik overgevoelig ben voor dat hormoon nl }:| Dus: fijn :) Op naar de 20 weken.

Ik duik weer even mijn werkcocon in :W
pi_161074734
Room *O* *O* O+
S. 2014
J. 2016
pi_161075558
Goed nieuws, Room! Wat fijn en O+ voor de handjes en voetjes O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 31 maart 2016 @ 16:50:20 #213
52229 Chanty
pi_161076539
Room wat een fijn nieuws! En nazil ook weer geruststellend nieuwes *O*
pi_161077738
Roomsnoes wat een supernieuws! *O* Lekker blijven Netflixen! ;)
  donderdag 31 maart 2016 @ 18:21:59 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161078328
Goed nieuws allemaal hier *O*

Wij zitten hier lekker jn Portugal en wat zijn de mensen lief en aardig hier O+
Mooie lmgeving, heerlijk eten (gegrilde octopus, vis, vleesjes, groenten en fruit, hmmmm, álles is lekker) en ik krijg superlekkere sapjes ipv wijn :D

Aanrader veur den zwangeren vrouwmensch _O_ :+
pi_161078490
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:30 schreef Quoi het volgende:
Goede nieuwtjes!

Room, heel erg fijn dat het is afgenomen. Toch een pak van je hart.
Nazil, erg blij voor jou :) Wat was dat schrikken! En binnenkort zakt progesteron af ja? (ik moet meer gaan lezen) Ik vermoed dat ik overgevoelig ben voor dat hormoon nl }:| Dus: fijn :) Op naar de 20 weken.

Ik duik weer even mijn werkcocon in :W
Ja rond de 20 weken nam het af zei vk. Ik wist ook van niks, maar het halve lijstje symptomen op internet kan ik afstrepen _O- ik kan er dus ook niet goed tegen blijkbaar.

Molo wat heerlijk! Geniet er goed van, heb je verdiend!
pi_161078571
En nog even tip voor mensen met een kruidvat voordeelkaart en veel punten daarop: tot zaterdag kan je punten inleveren voor korting, heb net 2 ledikant hoeslakentjes en 3 hydrofielen gekocht voor 1250 punten (staat gelijk aan 10 euro) en 95 cent bijbetalen _O_
pi_161078784
Goed nieuws van Roomsnoes en Nazil, super! *O*
pi_161079281
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:06 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben in deze zwangerschap al 3x flink verkouden geweest. Overdag heb ik braaf de baby-neusspray gebruikt, als ik ga slapen wil ik graag slapen dus heb ik gewoon de normale neusspray gebruikt. Zodat mijn neus open bleef tijdens het slapen. Als ik slecht slaap heeft de baby daar ook last van; dus ik vind dat het geen kwaad kan dan even zoiets te nemen. Maar ik gebruikte het zeker niet de hele dag. Probeerde ook iedere avond voor het slapen gaan lekker heet te douchen en mn neus leeg te snuiten. Dat hielp ook een hoop. Hoesten heb ik geen last van gehad, dus daarmee ging ik gewoon slapen. En voor mijn maagzuur helpt Rennie en niet teveel eten in de avond.... Dan heb ik 's morgens wel mega-honger maar niet veel eten in de avond (heb er eind van de dag meest last van) helpt mij.
Hoezo braaf babyneusspray? Xylo neusspray mag gewoon volgens voorschrift gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
pi_161080035
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hoezo braaf babyneusspray? Xylo neusspray mag gewoon volgens voorschrift gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
Zeg nu we er toch zijn ;)

Wat is de huidige mening over softijs? Zo met de lente op komst, enzo. Ik wordt heel verdrietig hormonaal als ik van de zomer geen softijsje mag eten in Dwingeloo (deed ik als kind altijd met paps en mams <3)
pi_161080128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:41 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Wat is de huidige mening over softijs? Zo met de lente op komst, enzo. Ik wordt heel verdrietig hormonaal als ik van de zomer geen softijsje mag eten in Dwingeloo (deed ik als kind altijd met paps en mams <3)
Ik ben geen expert maar ik heb mij dat vorige keer afgevraagd en zoals ik het heb onthouden ( disclaimert wbm geheugen :+ ) kun je het wel eten mits bij een zaak waar de doorloop groot is en waar de machine dus vaak wordt schoongemaakt...
Dus bijv mc donalds wel, maar de snackbar 3 hoog achter waar niemand komt niet..
S. 2014
J. 2016
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:37:45 #222
220609 Nouk84
pi_161081402
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Haha dat wist ik niet. Wat een gekloot voor niks 😂
  donderdag 31 maart 2016 @ 20:41:12 #223
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161081495
Het is alleen een issue als je het te vaak gebruikt en er al wat mis is met de doorbloeding naar placenta. Farmaceutisch kompas zegt dit:

Teratogenese: Gebruik tijdens eerste trimester bij de mens geeft geen aanwijzingen voor schadelijkheid (relatief weinig gegevens).
Farmacologisch effect: Systemische resorptie kan optreden. Bij langdurig gebruik van hoge doseringen kan vermindering van de doorbloeding van de placenta niet worden uitgesloten.
Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden. Bij hypertensie of verminderde doorbloeding placenta gebruik afwegen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161081508
Zo had ik het ook onthouden gm :Y
pi_161081860
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:41 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Oh sorry ik was weer weg :')

Ja dat is een beetje een afweging. Het gaat in ieder geval om de listeria bacterie. Dezelfde als die in rauwmelkse kaas en verpakking van gerookte zalm enzo. Het RIVM zegt er dit over:

quote:
Doordat Listeria monocytogenes ook bij lage temperatuur (vanaf 3°C) groeit, is het bewaren van langdurig gekoelde consumptieartikelen risicovol. Infecties ontstaan vooral via het eten van voedsel dat besmet is met Listeria. Voorbeelden van risicoproducten zijn: zachte kazen zoals brie en camembert die met ongepasteuriseerde melk zijn bereid, paté en andere vleeswaren, gerookte of gemarineerde vis, gerookte mosselen, ongepasteuriseerde melk, kant-en-klare pannenkoeken en softijs.
Het risico bij zalm en rauwe melk is beduidend groter dan bij vleeswaar en pannenkoeken bijvoorbeeld. Daarom worden die twee wel bij het voedingsadvies besproken en de andere twee niet. Softijs hangt er een beetje tussen in. Waar het idd om gaat is dat de machine goed schoongemaakt wordt én dat de softijs niet te lang staat. Je hoeft dus niet per se alleen maar langs de mac maar gewoon je gezond verstand raad ik zelf altijd aan. Als je 100% zekerheid wilt moet je het helemaal ontwijken, maar als je bij een zaak komt die schoon is en een goede doorloop heeft dan valt het met dat risico wel mee.
pi_161081973
Ligt er natuurlijk ook net aan welk seizoen het is bij de mac, en waar ie ligt :)

Dat van vleeswaren en kaas wist ik idd, maar dat het voor kant en klare pannenkoeken gold, wist ik niet! Nou zijn die ook niet te vreten verder, dus da's voor mij geen risico. :r

Ik maak tzt wel een overweging als ik voor de tent sta. 'T Is dan midden in de zomer midden in een toeristisch dorp, dus dat zal wel loslopen. Ik gun me er 1, denk ik (mits degelijke zaak ;))

Dank voor je antwoord!
pi_161082150
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 20:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Ligt er natuurlijk ook net aan welk seizoen het is bij de mac, en waar ie ligt :)

Dat van vleeswaren en kaas wist ik idd, maar dat het voor kant en klare pannenkoeken gold, wist ik niet! Nou zijn die ook niet te vreten verder, dus da's voor mij geen risico. :r

Ik maak tzt wel een overweging als ik voor de tent sta. 'T Is dan midden in de zomer midden in een toeristisch dorp, dus dat zal wel loslopen. Ik gun me er 1, denk ik (mits degelijke zaak ;))

Dank voor je antwoord!
precies :) de ijskraam hier op het dorp zou ik in de zomer ook wel aandurven, wachtrijen van een half uur :') omloop genoeg.
En de Mac zou strakke schoonmaakprotocollen hebben waarbij alle machines dagelijks gereinigd worden, maar goed daar moet je ook maar op vertrouwen idd, en het betekent nog niet dat andere tenten gelijk ransbakken zijn :Y)

En die pannenkoeken ja! Misschien gaan ze er van uit dat weldenkende mensen die sowieso niet eten?
pi_161082253
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

precies :) de ijskraam hier op het dorp zou ik in de zomer ook wel aandurven, wachtrijen van een half uur :') omloop genoeg.
En de Mac zou strakke schoonmaakprotocollen hebben waarbij alle machines dagelijks gereinigd worden, maar goed daar moet je ook maar op vertrouwen idd, en het betekent nog niet dat andere tenten gelijk ransbakken zijn :Y)

En die pannenkoeken ja! Misschien gaan ze er van uit dat weldenkende mensen die sowieso niet eten?
Dat zal het zijn, ja :D
pi_161082349
Wat een goede berichten hier allemaal.

En miss C thanks. Jij weet geloof ik hoe ik me nu voel.
Ik "slaap" al bijna rechtop zittend met veel kussens.
Hoe is het met je rib?
  Manager PR/Moderator donderdag 31 maart 2016 @ 22:00:53 #230
269689 crew  Viv
pi_161083879
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:05 schreef mignonne het volgende:
Of dat je die goed verhit voor consumptie? Wat met softijs minder praktisch is. :Y)
pi_161084333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Of dat je die goed verhit voor consumptie? Wat met softijs minder praktisch is. :Y)
hehe :D true story.
Hoewel ik ook zou verwachten dat softijs doorgaans wel onder 3 graden boven nul is en het risico dus sowieso erg beperkt is daarmee. Ik zou me in die gevallen drukker maken om milkshakes geloof ik.
  Manager PR/Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 05:54:25 #232
269689 crew  Viv
pi_161090002
Ik heb vandaag om 8:30 de termijnecho, kon niet meer slapen vanaf 5:00. _O-
  vrijdag 1 april 2016 @ 06:50:16 #233
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161090058
Hihi. Veel plezier strakjes Vivi :)

Ik zit weer achter mijn bureautje hoor c_/ Na er gister om een uur of elf mee op te zijn gehouden :')
Vannacht was verre van ideaal, vanwege een opgeblazen ballonbuik (zo noem ik het maar). Gelukkig voelt het nu wat beter. Goed nieuws: voor de lunch houd ik ermee op en vertrekken we een weekendje richting Valkenburg.
  vrijdag 1 april 2016 @ 07:31:02 #234
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_161090165
Spannend toch weer en veel plezier ViviRAWRS.

Quoi, lekker een weekendje weg. Veel plezier!
pi_161090277
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:15 schreef mignonne het volgende:

[..]
hehe :D true story.
Hoewel ik ook zou verwachten dat softijs doorgaans wel onder 3 graden boven nul is en het risico dus sowieso erg beperkt is daarmee. Ik zou me in die gevallen drukker maken om milkshakes geloof ik.
Je hebt bij softijs (en milkshake) machines een bovenste deel waar de mix bewaard wordt bij 3-5 graden en een onderste deel waar er ijs en milkshake van gemaakt wordt.
pi_161090295
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 06:50 schreef Quoi het volgende:

Ik zit weer achter mijn bureautje hoor c_/ Na er gister om een uur of elf mee op te zijn gehouden :')
Vannacht was verre van ideaal, vanwege een opgeblazen ballonbuik (zo noem ik het maar). Gelukkig voelt het nu wat beter. Goed nieuws: voor de lunch houd ik ermee op en vertrekken we een weekendje richting Valkenburg.
Haha, ik kan het me voorstellen! Heel erg veel plezier en ik ben benieuwd naar je verhalen. Have fun!
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:25:19 #237
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161090420
Fijn dat het goed gaat nazil!

Veel plezier bij baby kijken Viva!

Softijs heb ik ook zo nu en dan wel gehad bij de eerste. Ook wel s een milkshake. Maar nu zij er is kom ik eigenlijk nooit meer bij een snackbar. Wel van het weekend lekker schepijs gehaald. Was zulk fijn weer!

Man komt gister middag thuis, verteld ie doodleuk dat ie sochtends bijna een onderdeel was van een groot ongeluk waarbij een vrachtwagen en 5 auto's bij betrokken waren. Een auto kwam in de berm en gaf een ruk aan het stuur... Nooit doen!
Anyway, dik huilen natuurlijk. Sommige dingen kun je beter niet of met een beetje tact tegen een zwangere zeggen.
pi_161090671
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:59 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Je hebt bij softijs (en milkshake) machines een bovenste deel waar de mix bewaard wordt bij 3-5 graden en een onderste deel waar er ijs en milkshake van gemaakt wordt.
ha kijk!

Gewoon een zaak met een strakke omloop nemen dus dan :)
pi_161090806
Ik wals weer even binnen. Vannacht weer bloeding gehad. Niet zo erg, maar toch. Hoort niet met 18 wkn. Alleen wilde ik net tijdens het spreekuur even vk bellen maar zie dat er geen spreekuur is vandaag.... Afwachten tot maandag of spoed nummer bellen? Spoed is het natuurlijk niet (meer), het is ook direct gestopt maar ik vind het niet fijn. Wil toch wel weten waar dat elke keer van komt eigenlijk.
pi_161090868
He wat eng toch steeds Nazil. Is er geen mogelijkheid om een bericht in te spreken, zodat zij een afweging kunnen maken?

Vivi hoe was het met je kleine beebje?
pi_161090920
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:11 schreef Nazil het volgende:
Ik wals weer even binnen. Vannacht weer bloeding gehad. Niet zo erg, maar toch. Hoort niet met 18 wkn. Alleen wilde ik net tijdens het spreekuur even vk bellen maar zie dat er geen spreekuur is vandaag.... Afwachten tot maandag of spoed nummer bellen? Spoed is het natuurlijk niet (meer), het is ook direct gestopt maar ik vind het niet fijn. Wil toch wel weten waar dat elke keer van komt eigenlijk.
Bel maar gewoon eventjes met de 06 lijn. Het is geen spoednummer, het is een dienstnummer.

Het zou kunnen dat je placenta over of vlakbij de uitgang ligt en dan zie je wat vaker bloedingen. Op zich is dat niet heel erg maar je schrikt je natuurlijk een ongeluk. Daarnaast moet je sowieso wel echt met de 06 bellen als het zoveel is als een menstruatie bijvoorbeeld.
pi_161090943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

Bel maar gewoon eventjes met de 06 lijn. Het is geen spoednummer, het is een dienstnummer.

Het zou kunnen dat je placenta over of vlakbij de uitgang ligt en dan zie je wat vaker bloedingen. Op zich is dat niet heel erg maar je schrikt je natuurlijk een ongeluk. Daarnaast moet je sowieso wel echt met de 06 bellen als het zoveel is als een menstruatie bijvoorbeeld.
Heb inderdaad even gebeld, ze gaat de poli bellen of ik een echo kan krijgen. 20 weken echo is over anderhalve week maar vind ik nog te lang in dit geval. Ze denkt dat het de baarmoedermond is en dat denk ik opzich ook wel, maar goed is het niet en lekker zit het mij ook niet.
pi_161090978
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:25 schreef Nazil het volgende:

[..]

Heb inderdaad even gebeld, ze gaat de poli bellen of ik een echo kan krijgen. 20 weken echo is over anderhalve week maar vind ik nog te lang in dit geval. Ze denkt dat het de baarmoedermond is en dat denk ik opzich ook wel, maar goed is het niet en lekker zit het mij ook niet.
Precies, gewoon ff laten checken in dat geval :)

Als stelregel voor die 06 kun je hetzelfde aanhouden als met de huisartsenpost in principe hè. Als het tot de volgende controle kan wachten dan wacht je tot de volgende controle. Als de praktijk telefonisch spreekuur heeft dan weeg je af of je je goed voelt bij afwachten tot het telefonisch spreekuur. En in andere gevallen bel je dus naar de 06. Maak je je ongerust of blijft iets aan je knagen, gewoon ff bellen dus. En weet je het echt niet dan kun je ook gewoon de assistente bellen (als de praktijk die heeft) om te overleggen.
pi_161091093
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Precies, gewoon ff laten checken in dat geval :)

Als stelregel voor die 06 kun je hetzelfde aanhouden als met de huisartsenpost in principe hè. Als het tot de volgende controle kan wachten dan wacht je tot de volgende controle. Als de praktijk telefonisch spreekuur heeft dan weeg je af of je je goed voelt bij afwachten tot het telefonisch spreekuur. En in andere gevallen bel je dus naar de 06. Maak je je ongerust of blijft iets aan je knagen, gewoon ff bellen dus. En weet je het echt niet dan kun je ook gewoon de assistente bellen (als de praktijk die heeft) om te overleggen.
Ja ik wilde dus de assistente bellen maar blijkbaar werken ze helemaal niet op vrijdag. En ookal is het bloeden gestopt, ik ken mijzelf want van vorige week die bloeding knaagde ook nog steeds aan mij. Morgen moet ik ook nog werken (fysiek werk) dus dan is het ook wel fijn dat je weet dat het niks ernstigs is en dat ik met werk niks fout kan doen.
  Manager PR/Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 09:42:42 #245
269689 crew  Viv
pi_161091145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 06:50 schreef Quoi het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 07:31 schreef snoenk het volgende:
Spannend toch weer en veel plezier ViviRAWRS.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:25 schreef kniftyhooker het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Vivi hoe was het met je kleine beebje?
Echo was goed! Precies gegroeid volgens schema (4,08 cm :D ), dus UD blijft hetzelfde. Baby heeft al bewegende armpjes en beentjes joh, nohh! O+
pi_161091184
Yay!! *O* O+ gefeliciteerd nogmaals :)
pi_161091329
Wat fijn vivi! Gefeliciteerd!
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:59:16 #248
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161091380
Fijn Vivi! :s)
En Nazil }:| Zit er maar achteraan hoor!
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:01:49 #249
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_161091413
Oh rot nazil. Hopelijk weet je snel waar het vandaan komt.

Jeej een goede echo vivi, tof he die bewegende ledemaatjes.
Wacht maar tot je het voelt. :-)
pi_161091487
Begin volgende week echo. En de week erna 20 weken echo :') maar ja. Nog een week wachten doet voor mijn gemoedsrust ook niks.

Ik zei nog, sorry voor het bellen. Maar ze vond het niet erg, ze had ook gezegd dat ik moest bellen als het weer gebeurde.
pi_161091599
*O* voor de goede echo van vivi

Nazil wat schrikken weer. Snap dat je dit niet tot na het weekend wilde laten wachten.
Mijn vk zegt ook dat je het 06 nummer bij dat soort vragen altijd mag bellen. Goed dat je het al hebt gedaan. Hopelijk kan je er vandaag tussen en kunnen ze een goede verklaring vinden.

Knifty dat is schrikken zeg. Ik zit nou met tranen in mijn ogen want mijn man is ook met de auto op pad...
Stomme hormonen }:| :')

Quoi veel plezier dit weekend! Jullie hebben het weer mee! Lekker hoor

Milkshake :9~ als ze van de mac zijn durf ik het wel aan. Sws ben ik nu minder panisch met eten als bij de eerste zwangerschap.

Ik heb gewoon al last van nesteldrang *O* huis is nog nooit zo schoon geweest, wasmand nog nooit zo leeg en tuin ligt er keurig bij. Van mij mag het wel zo blijven tot aan de bevalling :D
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:24:58 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161091730
Nazil, fijn dat je terecht kunt. Liefst had je dit vanmiddag gehad natuurlijk. Bij twijfel niet werken hè? Gewoon lekker rustig aan doen.

Mijn meneer loopt morgen een hardloopwedstrijd en die start en finisht bij Thermae2000. Omdat ik erg toe ben aan ontspanning, kwam ik even op een idee.... Maar mijn idee over een evt massage slaat natuurlijk nergens op. Ik kan niet eens op zo'n massagebank liggen natuurlijk 8)7
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:34:57 #253
52229 Chanty
pi_161091885
Zwangerschapsmassage doen ;)

Vivi goed nieuws *O*

Nazil sterkte met wachten, bloed is gewoon nooit fijn :*
pi_161091908
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:24 schreef Quoi het volgende:
Nazil, fijn dat je terecht kunt. Liefst had je dit vanmiddag gehad natuurlijk. Bij twijfel niet werken hè? Gewoon lekker rustig aan doen.

Mijn meneer loopt morgen een hardloopwedstrijd en die start en finisht bij Thermae2000. Omdat ik erg toe ben aan ontspanning, kwam ik even op een idee.... Maar mijn idee over een evt massage slaat natuurlijk nergens op. Ik kan niet eens op zo'n massagebank liggen natuurlijk 8)7
hebben ze geen zwangerschapsmassage? Gewoon even bellen, denk dat ze wel een oplossing hebben. Lijkt mij heerlijk zo'n massage!

Ja balen dat het vanmiddag niet kan maar het is niet anders. Ze hebben mij er volgende week ook tussengedrukt, gyn heeft dan ook dienst dus bij een bevalling mag ik wachten. Het zal allemaal wel niks zijn en gewoon bmm die gevoelig is want hormonen en zulks maar toch.

Ik begin morgen gewoon met werk en zie wel waar ik eindig. Lukt het, dan lukt het en zo niet dan hebben ze pech.
pi_161091927
Bij sommige van die wellness centres hebben ze speciale zwangerschapsmassages enzo, misschien hebben ze die daar ook? Ik hou er niet van als mensen teveel aan mij zitten dus heb mij er verder niet in verdiept :+

Wat vervelend van het bloedverlies Nazil.
Zelf had ik met ongeveer 18 weken ook nog wat bloedverlies. Dit was na seks enzo, en was daarna over. Blijkbaar een gevoelige baarmoedermond. Ik hoop voor je snel helemaal bloedvrij bent, het is wel weer schrikken elke keer ;(
  Manager PR/Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 10:43:05 #256
269689 crew  Viv
pi_161092039
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:36 schreef Nazil het volgende:
Ik begin morgen gewoon met werk en zie wel waar ik eindig. Lukt het, dan lukt het en zo niet dan hebben ze pech.
Wat stom van dat bloedverlies. :* Goed plan dit, niet doorbikkelen.
pi_161092054
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:07 schreef Nazil het volgende:
Begin volgende week echo. En de week erna 20 weken echo :') maar ja. Nog een week wachten doet voor mijn gemoedsrust ook niks.

Ik zei nog, sorry voor het bellen. Maar ze vond het niet erg, ze had ook gezegd dat ik moest bellen als het weer gebeurde.
Als je bloedverlies hebt, hoef je echt geen sorry te zeggen als je de vk belt! Hopelijk snel een geruststelling.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:43:51 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161092057
Ik ga eens zoeken naar zo'n zwangerschapsarrangement. Nogal last-minute, want het is morgen, maar wie weet :)
pi_161092144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:43 schreef Quoi het volgende:
Ik ga eens zoeken naar zo'n zwangerschapsarrangement. Nogal last-minute, want het is morgen, maar wie weet :)
Door jou ben ik gaan Googlen op wat in de buurt voor vanmiddag eventueel _O- weet alleen niet of ik het geld er nu voor over heb.
pi_161092425
Fijn dat je begin volgende week terecht kan Nazil. Vervelend die onzekerheid.

Ik heb geen baby in mijn buik... maar een beer.. :')

S. Heeft mama een baby in de buik? Nee!
Krijg jij een zusje? Nee!
Krijg jij een broertje? Nee!
Een leeuw dan? Nee!
Een beer? JA WAAAAAAH... :')
S. 2014
J. 2016
pi_161092491
quote:

Ja nog anderhalve week is dan lang hoor! Gewoon na laten kijken alvast hoor, gestrest blijven is ook niet goed.
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:33:15 #262
52229 Chanty
pi_161093134
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijn dat je begin volgende week terecht kan Nazil. Vervelend die onzekerheid.

Ik heb geen baby in mijn buik... maar een beer.. :')

S. Heeft mama een baby in de buik? Nee!
Krijg jij een zusje? Nee!
Krijg jij een broertje? Nee!
Een leeuw dan? Nee!
Een beer? JA WAAAAAAH... :')
:D

Ik heb een visje (ischa) :+ zei tegen Lucas dat er een zusje in mama's buik zit een hij wees op mijn buik en zei ischa. Visje en zusje lijkt natuurlijk op elkaar :+
pi_161093192
In den beginne was het ook nog een soort visje. Ik reken het goed :+
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 1 april 2016 @ 11:49:56 #264
52229 Chanty
pi_161093448
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 11:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
In den beginne was het ook nog een soort visje. Ik reken het goed :+
Mijn gedachte. En het zwemt nog steeds :+
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:09:06 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161093792
Goed. Alweer een kromme rug en een harde buik. Zo blij dat ik binnenkort gas terug neem. Dat werken (in deadlines en sprintjes) dat gaat gewoon ff niet. Wat ik heb opgeleverd is ook verre van maximaal, maar ik moet het gewoon maar even accepteren :{

En nu tas inpakken, huis netjes achterlaten (voor de poezenoppas :') ), douchen, eten en weg. Ik wil slaaaaaaaapen :O

Of om in Spinvis termen te blijven: Ik wil alleen maar zwemmen :+
pi_161093924
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:09 schreef Quoi het volgende:
Goed. Alweer een kromme rug en een harde buik. Zo blij dat ik binnenkort gas terug neem. Dat werken (in deadlines en sprintjes) dat gaat gewoon ff niet. Wat ik heb opgeleverd is ook verre van maximaal, maar ik moet het gewoon maar even accepteren :{

En nu tas inpakken, huis netjes achterlaten (voor de poezenoppas :') ), douchen, eten en weg. Ik wil slaaaaaaaapen :O

Of om in Spinvis termen te blijven: Ik wil alleen maar zwemmen :+
En dan zit je tegen mij te zeggen dat ik rustig aan moet doen :') doe zelf ook eens! (En de poezenoppas maakt het echt niks uit als er ergens stof of rommel ligt hoor, gewoon laten liggen.)
  vrijdag 1 april 2016 @ 12:21:24 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161094011
I know. Ik ga me dan ook vanaf nu aan mijn eigen advies houden ;)

tot maandag }:|
pi_161094038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:21 schreef Quoi het volgende:
I know. Ik ga me dan ook vanaf nu aan mijn eigen advies houden ;)

tot maandag }:|
Vanaf maandag, vooral.

Veel plezier en geniet ze!
  Manager PR/Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 12:28:30 #269
269689 crew  Viv
pi_161094146
Godsamme :X blijkt dat mijn ouders aan mijn oom en tante (christelijk en nabestaanden van een volwassene met Down, het was zijn broer) hebben verteld van de zwangerschap. Als wij de zwangerschap zouden afbreken vanwege Down of een andere trisomie hoeven uitgerekend zij dat niet te weten. Wel leuk dat mijn ouders zo enthousiast zijn dat ze het niet voor zich kunnen houden, maar zo hadden we het niet afgesproken.
pi_161094211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
Godsamme :X blijkt dat mijn ouders aan mijn oom en tante (christelijk en nabestaanden van een volwassene met Down, het was zijn broer) hebben verteld van de zwangerschap. Als wij de zwangerschap zouden afbreken vanwege Down of een andere trisomie hoeven uitgerekend zij dat niet te weten. Wel leuk dat mijn ouders zo enthousiast zijn dat ze het niet voor zich kunnen houden, maar zo hadden we het niet afgesproken.
Dan zou ik in het geval dat het zo zou zijn, ook je ouders dat nieuws laten brengen...

Ruk als ze zich niet aan de afspraken houden.
S. 2014
J. 2016
pi_161094408
Vivi das niet leuk. Mond houden is lastig voor ouders, heb ik ook gemerkt. Inderdaad wat gm zegt, eventueel slecht nieuws mogen ze zelf ook gaan brengen. Goed duidelijk maken dat je hier niet van gediend bent en dan hoop ik voor je dat de schade beperkt blijft.
pi_161094675
Vivi gefelicitaart met de goede echo! En wat ruk dat je ouders het doorbrieven en niet de eer aan jullie houden. En dan ook nog uitgerekend bij hen .. :X
Laten we hopen dat het er allemaal goed uit blijft zien. En if not .. mogen ze dat ook mooi zelf gaan vertellen zou ik zeggen :X

Nu met bijna 16 weken zwanger kan ik wel merken dat het hele huis in een paar uur poetsen licgamelijk iets meer vergt zullen we maar zeggen :')
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:03:24 #273
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161094771
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 14:23 schreef Fien10 het volgende:
Hier vandaag 23 weken. En ik voel me zo goed! Ik zit heel lekker in m'n vel en de baby schopt er zo nu en dan gezellig op los. Gisterenavond nog even 10 kilometer gewandeld nu het langer licht is buiten. Vandaag lekker aan het genieten van een vrije dag en morgen ga ik naar de babypark om weer wat dingen in te slaan voor de beeb. Van mij mag deze periode best nog even duren want ik geniet volop!
Dat klinkt lekker! :D Ben je nog geslaagd bij Babypark?

quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:21 schreef Molo het volgende:
Goed nieuws allemaal hier *O*

Wij zitten hier lekker jn Portugal en wat zijn de mensen lief en aardig hier O+
Mooie lmgeving, heerlijk eten (gegrilde octopus, vis, vleesjes, groenten en fruit, hmmmm, álles is lekker) en ik krijg superlekkere sapjes ipv wijn :D

Aanrader veur den zwangeren vrouwmensch _O_ :+
Dat klinkt ook al zo fijn! O+ Een vakantie tijdens de zwangerschap zit er voor ons niet meer in, maar zal het onthouden voor ergens (lang lang) daarna!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:25 schreef kniftyhooker het volgende:
Fijn dat het goed gaat nazil!

Softijs heb ik ook zo nu en dan wel gehad bij de eerste. Ook wel s een milkshake. Maar nu zij er is kom ik eigenlijk nooit meer bij een snackbar. Wel van het weekend lekker schepijs gehaald. Was zulk fijn weer!

Man komt gister middag thuis, verteld ie doodleuk dat ie sochtends bijna een onderdeel was van een groot ongeluk waarbij een vrachtwagen en 5 auto's bij betrokken waren. Een auto kwam in de berm en gaf een ruk aan het stuur... Nooit doen!
Anyway, dik huilen natuurlijk. Sommige dingen kun je beter niet of met een beetje tact tegen een zwangere zeggen.
Oei, dan moet je wel geschrokken zijn! Dat wil je in niet-zwangere toestand al niet horen, laat staan nu...

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:42 schreef ViviRAWRS het volgende:
Echo was goed! Precies gegroeid volgens schema (4,08 cm :D ), dus UD blijft hetzelfde. Baby heeft al bewegende armpjes en beentjes joh, nohh! O+
Oh wat fijn! O+ Zo schattig he, zo'n mini met echt al bewegende ledemaatjes!

quote:

Fijn dat je zo snel een echo kunt krijgen. Bloedverlies is gewoon niet tof en dan is het wel zo fijn als ze snel kunnen zien waar het vandaan komt..

quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:12 schreef Arja het volgende:
Wat een goede berichten hier allemaal.

En miss C thanks. Jij weet geloof ik hoe ik me nu voel.
Ik "slaap" al bijna rechtop zittend met veel kussens.
Hoe is het met je rib?
Ja ik geloof dat ik me er wel een voorstelling van kan maken en het is alles behalve tof... Gelukkig werd het na een week of anderhalf bij mij wel beter en inmiddels hoest ik helemaal niet meer. Helpt het rechtop slapen wel wat, krijg je wel voldoende rust uiteindelijk? Wordt het hoesten al wat minder?

Van die rib heb ik weinig last, zolang ik ik me rustig hou en geen onverwachte bewegingen maak. Gelukkig! Die spier links in mijn rug die daarbij nog lastig deed (en waar ik met slapen vooral ook last van had, doordat ik er op lag) is woensdag door de fysio helemaal los gemasseerd en sindsdien ook veel beter te doen! Dus al met al gaat het wel eigenlijk. Ik ben alleen gigantisch moe na een werkdag, dus ik lig steeds wat vroeger op bed. Nog een kleine 5 weken tot verlof, het aftellen kan beginnen *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:28 schreef ViviRAWRS het volgende:
He bah, dat is niet tof! Sowieso lullig als ouders het niet voor zich houden (hoe enthousiast ze ook zijn, ik vind niet dat ouders degenen zijn om het nieuws de wereld in te gooien...), maar in dit geval helemaal vervelend en pijnlijk..
  vrijdag 1 april 2016 @ 13:07:00 #274
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161094833
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 12:58 schreef Twinkle20 het volgende:

Nu met bijna 16 weken zwanger kan ik wel merken dat het hele huis in een paar uur poetsen licgamelijk iets meer vergt zullen we maar zeggen :')
Ja irritant he :')
Wij waren woensdag nog even snel na werk (wel thuisgewerkt) via wat winkels gegaan om iets terug te brengen en iets te ruilen en toch nog ff snel ergens kijken voor wat andere leuke dingen. Eenmaal thuis was ik gesloopt. Ik had nog gedacht dat ik donderdagavond na werk de meubels op de babykamer wel even schoon kon maken zodat ik met de babywasjes kan beginnen, maar uiteindelijk lag ik om 9 uur op bed omdat ik eigenlijk helemaal niks meer kon :')
En nu kriebelt het weer, maar misschien moet ik het gewoon maar even bewaren voor morgen overdag..
  vrijdag 1 april 2016 @ 14:26:14 #275
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161096502
Ik kom me hier voorzichtig melden. Vandaag de eerste echo gehad, met een mooi knipperend hartje op 7 weken en 6 dagen :) en een ud van 12 nov!
Ik lurk vaak meer dan ik post tegenwoordig maar ik ga mn best doen alles bij te houden hier :)
pi_161096543
Gefeliciteerd!! *O*
  Manager PR/Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 14:31:54 #277
269689 crew  Viv
pi_161096581
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 14:26 schreef sproetjes het volgende:
Ik kom me hier voorzichtig melden. Vandaag de eerste echo gehad, met een mooi knipperend hartje op 7 weken en 6 dagen :) en een ud van 12 nov!
Ja daar ben je dan *O* weken geleden uitgezwaaid in WOHTS. :D Fijn van de goede echo!
pi_161097213
Welkom sproetjes en gefeliciteerd!

Mensen die nu zwanger raken, zijn dan zeker alweer uitgerekend in december. Jeetje. Wat gaat de tijd snel! En dan komen er alweer 2017 babies.

Nazil wat een schrik. Goed dat je hebt gebeld. En een massage klinkt als een goed idee.

Miss C bijna verlof! Ik ben ook al aan het aftellen, maar moet nog belachelijk veel doen voor die tijd en ben nu ook nog eens ziek. Fijn dat je geen last meer hebt van die spier.
Het rechtop slapen gaat redelijk, maar ik slaap maar max 2-3 uur achter elkaar en stik daarna in een hoestbui. Als ik geluk heb slaap ik daarna nog 1-2 uur.
pi_161098701
Gefeliciteerd Sproetjes! Wat een fijne opluchting!

Nazil, goed dat je belde hoor! Wel irritant dat je niet gelijk du moment een echo kan krijgen. Maar je moet het er maar mee doen. Meh.

Ik moest net zó hard huilen in de AH omdat ik al 20 minuten rond liep en geen idee wat ik wilde koken. Uiteindelijk heb ik tikkels gekocht en meer niet 😂 Zou ik zwanger zijn?
Veruca Salt: Hey, Daddy, *I* want an Oompa Loompa! I want you to get me an Oompa Loompa right away!
pi_161098918
Veruca herkenbaar :')
Ja had ook liever vandaag een echo gehad, maar aan de andere kant is vriend de hele dag werken en volgende week wanneer ik moet dan is hij wel vrij geloof ik. Snap ook wel dat niet alles op stel en sprong kan in een ziekenhuis.
pi_161099169
Sproetjes welkom *O*
pi_161099430
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat fijn *O*

En ook nog even voor de goede echo van sproetjes! *O*
pi_161100244
Vivi en sproetjes, wat tof dat de echo goed was *O*

*O* voor bewegende armpjes en beentjes *O*
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:49:18 #284
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_161102490
Welkom sproetjes!

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:01 schreef Arja het volgende:
Welkom sproetjes en gefeliciteerd!

Mensen die nu zwanger raken, zijn dan zeker alweer uitgerekend in december. Jeetje. Wat gaat de tijd snel! En dan komen er alweer 2017 babies.

Nazil wat een schrik. Goed dat je hebt gebeld. En een massage klinkt als een goed idee.

Miss C bijna verlof! Ik ben ook al aan het aftellen, maar moet nog belachelijk veel doen voor die tijd en ben nu ook nog eens ziek. Fijn dat je geen last meer hebt van die spier.
Het rechtop slapen gaat redelijk, maar ik slaap maar max 2-3 uur achter elkaar en stik daarna in een hoestbui. Als ik geluk heb slaap ik daarna nog 1-2 uur.
Jaa bijna verlof! Voor mijn gevoel moet ik ook nog zoveel voor die tijd. En er staan ook nog een aantal leuke werk dingen gepland voor tijdens mijn verlof dus ergens vind ik het ook jammer dat ik daar niet bij ben.

Dat (niet) slapen klinkt wel heel vermoeiend zeg.. Hopelijk wordt het hoesten snel minder!

En december kindjes alweer ja, wat gaat het hard! :o
pi_161102754
Vivi heeft een baby met bewegende ledematen O+ *O*

Sproetjes welkom O+

Ik tik vandaag de 9 weken aan, begint ergens op te lijken :P hoop dinsdag even te mogen kijken, maar ws de week erop pas voor de termijnecho.
S. 2014
J. 2016
pi_161106693
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

Super!

En die beweeglijkheid is zo speciaal hé O+ ik vond dat zooo bijzonder O+ en het maakt het ook zo "echt" plots! :D

En welkom Sproetjes!
pi_161106828
Hoi allemaal.

Ben al geruime tijd FOK!er en sinds een jaar of twee stiekem lurkende in OUD.

Mijn vriendin waar ik al 12 jaar gelukkig mee ben heeft na 3 jaar kinderwens en intensief oefenen eindelijk over een test gepist die positief bleek. Tot 3 keer toe.

Ik word papa. En ik ben blij.
pi_161106865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:06 schreef Beelzebub85 het volgende:
Hoi allemaal.

Ben al geruime tijd FOK!er en sinds een jaar of twee stiekem lurkende in OUD.

Mijn vriendin waar ik al 12 jaar gelukkig mee ben heeft na 3 jaar kinderwens en intensief oefenen eindelijk over een test gepist die positief bleek. Tot 3 keer toe.

*O* Gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
  Manager PR/Moderator vrijdag 1 april 2016 @ 22:26:35 #289
269689 crew  Viv
pi_161107425
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 22:06 schreef Beelzebub85 het volgende:

Gefeliciteerd!! O+
pi_161107637
Gefeliciteerd Beelze!

Leuk als er weer een man komt meeposten hier. Weet je zeker dat je het aankunt al die hormonen?

Ik heb een paar afleveringen van one born every minute gezien en zit me toch zo te verbazen over de vroeggeboortes die ze laten zien en hoe groot de overlevingskansen al zijn voor baby's die nog vele weken jonger zijn dan Emmy.
Verbazingwekkend en ook wel een geruststellend idee dat ze al groot en sterk is.
Toch vraag ik me af hoe het over 2 jaar, 5 jaar, 10 jaar zal gaan met baby's die met 23 weken geboren worden. Een baby die ze lieten zien was zo klein en had nog niet eens oren.
  vrijdag 1 april 2016 @ 23:40:24 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161109355
Welkom Sproetjes en Beëlzebub! *O*

Ik heb vandaag een kuil in het zand gemaakt voor mijn buik en heb gewoon een uur op strandlaken liggen tukken op het strand _O-

Downside, leidinggevende belde op dat collega kinkhoest heeft dus na vakantie direct laten vaccineren. Maar goed, dat is geen ramp, komt ook wel weer goed.

En ik stink uit mijn muil van net een teen of 10 rauwe knoflook in mijn gerecht _O-
pi_161109859
Oh molo lekker hoor vakantie O+ en veul O+ knoflook O+
  zaterdag 2 april 2016 @ 00:03:18 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161109896
Alleen maagzuur nu van de mega hoeveelheid olijfolie eroverheen :D
Maar daar hebben we Rennie voor :7
  zaterdag 2 april 2016 @ 07:40:08 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_161112810
Die kuil _O- Genietze daar Molo. Portugal is zoooo fijn.

Beelze welkom!

Ik heb inmiddels de ontspanmodus gevonden. Duurde een hele heenreis (met nog gebel van opdrachtgever :{ ), maar goed. Vandaag wordt een hele mooie lentedag B-)

En de jumpsuit is wel echt de bom hoor :)
  zaterdag 2 april 2016 @ 08:53:42 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_161113079
Pics van je jumpsuit :D

En veel plezier daar! Hopelijk mooi weer en lekker ontspannen! :)
pi_161113152
Welkom en gefeliciteerd Sproetjes en Beelzebub!
pi_161113176
Klinkt heerlijk, buik in kuil op het strand molo, ik ben jaloers!
Ik ben lang afwezig geweest hier. Ben nu ruim 35 weken en heb amper een dag gehad dat ik niet hoefde over te geven. Uiteindelijk is deze zwangerschap me veel zwaarder gevallen dan de vorige... Man is dan ook vastbesloten niet nog een zwangerschap te willen na deze :-(. Maar gelukkig doet baby het goed! 70e percentiel, dus die heeft niet geleden onder mijn gewichtsverlies! Nu is voor mijn gevoel het aftellen echt begonnen. Nog 2 weken werken en dan verlof! Heerlijk de hele dag op de bank liggen: kan niet wachten!

En Beelzebub, welkom! Leuk als een man mee post!
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:56:09 #298
344469 Amsel
zonder t
pi_161114619
Beelzebub welkom!

En Dodoria wat klinkt dat zwaar zeg, al dat overgeven :{

Hebben jullie toevallig dit gelezen? :o :D https://blendle.com/item/bnl-psw-20160402-6152439 Over een vrouw die zo gilt tijdens haar thuisbevalling dat de buren denken aan huiselijk geweld en de politie opeens voor de deur staat :')
pi_161115064
Dodoria wat heftig. Fijn dat je bijna verlof hebt.

Hier werd ik vanmorgen luidkeels gefeliciteerd in de supermarkt, as in van 5 kassa's verder :')
Door een nichtje die ik nooit zie of spreek, dus die hoorde het van mn oma gok ik.
Maar goed dat het toch al geen geheim meer was.
S. 2014
J. 2016
pi_161116391
Jeetje dodoria wat heftig :X

En over dat er geen derde komt .. tja, iedere zwangerschap is anders, kijk maar naar mij. Eerste zwangerschap was te doen met de gebruikelijke kwaaltjes. Tweede zwangerschap was killing want al met 16 weken in de ziektewet vanwege zw.schapsischias en megapens.

En derde zwangerschap ... ben ik al 16 weken zwanger? :D ... waar moet ik dat aan gemerkt hebben dan? :D .. bij wijzw van. Was super bamg dat die ischias keohard terug zou keren maar tot op heden 0,0 last. Geen seconse misselijk, amper moe. Begin nu wat last van mijn onderrug te krijgen als ik waaaay too much heb gedaan. En mijn pens groeit lang niet zo hard als bij nr 2. Dus het kan zooo anders gaan (al had ik dat van tevoren niet durven hopen.. ging wcht van het ergste uit!).

Molo wat een oplossing _O- .. heerlijk!
  Manager PR/Moderator zaterdag 2 april 2016 @ 15:54:15 #301
269689 crew  Viv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')