Daar ben ik het opzich wel mee eens. De Cornerstones, Party Anthems en Sweet Dreamsen van deze wereld kan ik missen als kiespijn. Nummers als Used To Be My Girl vind ik veel spannender en interessanter.quote:Op maandag 28 maart 2016 13:29 schreef Zocalo het volgende:
Niet voor niets dat ik van AM nummers als Party Anthem mij het minste aanspreekt. Dus samenvattend: Volwassener, gelaagder, enkele pareltjes in de dop maar ook wat saaier.
Dit is mijn oordeel, en daar zult u het mee moeten doen.
Wow, dit had ik kunnen schrijvenquote:Op maandag 28 maart 2016 13:29 schreef Zocalo het volgende:
Mijn zwart-wit beoordeling na twee luisterbeurten:
+:
Micarle Aligner
Aviation
Everything That You've Come To Expect
Used To Be My Girl
Pattern
+/-:
Bad Habits
Dracula Teeth
She Does The Woods
-:
The Element of Surprise
Sweet Dreams, TN
The Dream Synopsis
Totaal:
[ afbeelding ]
Net ook nog even flarden van het eerste album opgezet en wat een contrast, je mag ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken. Maar toch doe je het.
Het eerste album was veel grootser (soms iets te groots, maar dat sprak me juist toen aan), het tweede zit hem meer in de kleinigheden. Daardoor is het een stuk volwassener en echter, maar daardoor klinkt het ook een stuk minder spannend op de nummers die ik niet boeiend vind. Vooral de tweede helft merkte ik dat mijn interesse wat weg ebte. Niet voor niets dat ik van AM nummers als Party Anthem mij het minste aanspreekt. Dus samenvattend: Volwassener, gelaagder, enkele pareltjes in de dop maar ook wat saaier.
Dit is mijn oordeel, en daar zult u het mee moeten doen.
Is al bekend wanneer dit wordt uitgezonden?quote:Op dinsdag 29 maart 2016 01:05 schreef Aisumasen het volgende:
Debuut 'You Used To Be My Girl' vandaag bij die Franse album-show. Over een paar dagen zijn ze weer terug daar, dan voor Le Grand Journal.
ik heb ze in een playlist door elkaar staan, het is wel duidelijk welk nummer van welk album isquote:Op dinsdag 29 maart 2016 20:07 schreef Merkie het volgende:
Net even TAOTU geluisterd. Lol, wat een ADHD-album.
quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:21 schreef Xurk het volgende:
Ik probeerde het tegen te houden, maar het was onvermijdelijk: na het lezen van de twee pagina's aan reacties van iedereen in het topic had ik enórm hoge verwachtingen van het album, aangezien er met zoveel superlatieven werd gestrooid dat het leek alsof Jezus in dit album gereïncarneerd was
Ja, het orkest heeft op dit album inderdaad meer een ondersteunende rol. TAOTU was absoluut meer bombastisch en ADHD, zoals Merkie zei.quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:21 schreef Xurk het volgende:
Trouwens, ligt het aan mij of lijkt het orkest op EYCTE meer een ondersteunende rol te hebben in de meeste liedjes, i.p.v. een leidende rol zoals ze dat op TAOTU vaak hadden? En wow, wat is "Bad Habits" een vreemde eend in de bijt gebleken op het album Die had echt gewoon op het derde Miles Kane LP gemoeten, met een "feat. Alex Turner" erbij.
quote:
Ik wacht dan nog even, merk dat ik het nu al stom vind dat ik de branding hoor in mijn van reddit geplukte versie van het album, laat staan als een nummer in crappy kwaliteit ook nog eens skipt. Dan krijg ik flashbacks naar Balaclava, waarvan ik in de normale versie tot op de dag van vandaag nog steeds de skips in mijn hoofd hoor op bepaalde plekken in het nummerquote:Op woensdag 30 maart 2016 09:45 schreef sander26 het volgende:Ja, het orkest heeft op dit album inderdaad meer een ondersteunende rol. TAOTU was absoluut meer bombastisch en ADHD, zoals Merkie zei.
The Bourne Identity is inmiddels in crappy kwaliteit beschikbaar en met een aantal skips erin verwerkt. Misschien beter even wachten op een volgende rip, maar anders, here you go: http://lackinglmagination(...)its-aa-side-theres-a
quote:En toen had ik het geluk om twee dagen na de tourpremière ze weer te mogen zien. Deze keer in de geweldige Usher Hall in Edinburgh. Deze keer vaste zitplaatsen dus geen moeite doen om een goede plek te krijgen. De zaal was echt zo ontzettend mooi, aflopende stalls met staanplekken en daar rondomheen twee ringen met zitplekken. Ik had een plekje op de eerste ring helemaal aan de zijkant waardoor je eigenlijk behoorlijk dichtbij het podium zit en een goed overzicht hebt.
Lekker gezeten tijdens het voorprogramma en daarna alle tijd gehad om op de nummers te letten die ze voor de show draaiden (ik zal later wel een overzichtje geven). Zal niet zo uitgebreid zijn als in m’n vorige verslag, maar genoeg leuke details over deze avond! Begin was ook weer met het Black Plant strijkers intro en vervolgens ‘Calm Like You’ die de toon al zo ontzettend goed zet voor de rest van de avond. Ook in Edinburgh zat het publiek er lekker in en werd er genoeg meegezongen en geschreeuwd. Vervolgens werd het openingsblokje vervolgd met Bad Habits en geloof het of niet, vanaf mijn plek zag ik een paar verwoede pogingen om circlepits te vormen. Ben benieuwd of het publiek straks in Paradiso ook zo enthousiast is, of dat het toch een Brits dingetje is en benieuwd hoe dat straks gaat in Sheffield met alleen maar (!) zitplekken.
Eerste afwijking van de setlist was bij nummer 4 een feit, ‘The Element of Surprise’ ipv ‘Miracle Aligner’. Live een van de hoogtepuntjes voor mij en ook op plaat staat hij zeer hoog in m’n favorietenlijstje: instant toppertje! Ondertussen had Turner ook wel door dat het publiek er lekker in zat en vertelde hij ons dat we een “fucking juicy crowd” waren en dit kon hij wel weten omdat hij al jaren in de showbizzwereld zat en dus al genoeg ‘crowds’ had gezien om een ‘juicy crowd’ te herkennen. Miles moest daarna nog even bevestigen dat Turner inderdaad al een ervaren man is op dit gebied. Alex was los en heeft denk ik meer gezegd dan Miles tijdens het concert en dat zie je toch niet vaak!
Vervolgens het sterke middenstuk met onder andere ‘Miracle Aligner’ die weer overtuigde, ‘Pattern’ die nu wel bij me begint te groeien en ‘Dracula Teeth’ waar dat intro toch zo ontzettend vet overkomt live! Naast het rustmomentje in de vorm van ‘Everything’ die al meer overtuigde, volgde een ander memorabel moment in de vorm van ‘The Meeting Place’. Miles zette het derde couplet verkeerd in en begon nog een keer met het tweede couplet. In paats van “For weeks they had strolled around” zong Miles dus weer “She Clings to his consciousness”. Alex had dit wel door en begon na een grinnikend lachje dus wel met “because it’s cruel to everyone”. Miles die vervolgens tijdens Alex’ stukje zich nog excuseert tegen hem en Turner die vechtend tegen de lach toch nog zijn stukje afmaakt. Blikken achteraf spreken boekdelen.
Hierna Aviation die live zo ontzettend overtuigt, zeker met de extra solo die Alex er achteraan doet. De sfeer zat er zowel bij het publiek als op het podium duidelijk ontzettend in en hoogtepunt ‘Sweet Dreams, TN’ moest toen nog komen. Nu ik hem ook in de studioversie heb gehoord durf ik toch zeker wel te zeggen dat hij live niet onder doet voor de studioversie en de uithalen op sommige momenten nog wel overtuigender zijn, dit is er eentje om je echt schrap voor te zetten jongens. Vervolgens werd ‘In My Room’ op R U Mine-achtige wijze aangekondigd: “In My Room babyyyy!”. Geweldige afsluiter en ze kunnen op het laatst even helemaal los.
Encore met een weer zeer sterke Beatles-cover en een prachtige ‘Dream Synopsis’, waar toch vooral die solo halverwege magistraal is! Het concert eindigde natuurlijk weer met ‘Standing Next To Me’ en hier was het dan eindelijk tijd voor het onoverkomelijk moment waar elke ‘Milex’-fan op had gewacht. Na de solo tijdens het laatste refrein liep Miles richting Alex toe en deelde ze tot het einde van het nummer een microfoon, het gejoel was oorverdovend en een innige omhelzing op het eind liet de halve zaal in katzwijm achter.
Achteraf hoorde ik dat Middlesbrough niet heel geweldig was en dat iedereen het er toch wel over eens was dat dit met afstand de beste show tot nu toe was. Ook Alex en Miles waren het daar later mee eens toen ik m’n ‘Never Meet Your Hero’-principe heb geschaad
P.S. Hoofdset was een uur en 5 minuten en de encore toch wel zeker 15 minuten.
Zeg dat wel. Alleen maar pareltjes.quote:
Volgens mij is een groot deel van de mensen hier al sinds 2006. Wel grappig.quote:Op woensdag 30 maart 2016 11:07 schreef Xurk het volgende:
Raar idee trouwens, dat we met zijn allen volgende week alweer(!) in Paradiso staan
Zou The Bourne Identity trouwens een knipoog zijn naar de James Bond-vergelijking die steeds werd gemaakt bij het eerste album?quote:Op woensdag 30 maart 2016 09:45 schreef sander26 het volgende:
The Bourne Identity is inmiddels in crappy kwaliteit beschikbaar en met een aantal skips erin verwerkt. Misschien beter even wachten op een volgende rip, maar anders, here you go: http://lackinglmagination(...)its-aa-side-theres-a
Wat is daar grappig aan? Worden oudquote:Op woensdag 30 maart 2016 21:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens mij is een groot deel van de mensen hier al sinds 2006. Wel grappig.
Dit. Toen ik begon met luisteren naar AM was ik student, woonde ik op kamers en was ik net single. Nu ben ik getrouwd, met koophuis, twee kinderen en werk ik alweer bijna 8 jaarquote:
Op zich aardig stukje maar euhh...quote:Op donderdag 31 maart 2016 10:03 schreef Aisumasen het volgende:
Blende-alert (¤0,29), interview in nrc.next door Hester Carvolho: https://blendle.com/item/bnl-nn-20160331-2_06_1
Morgen toch pas?quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:06 schreef Aisumasen het volgende:
Kunnen we het eindelijk over 'The Bourne Identity' hebben nu-ie écht uit is...?!
Haha, nou, ligt er aan hoe breed je "uit" neemt... (Die 'telefoon voor speaker USB-draaitafel'-rip telde ik zelf nog niet mee.)quote:
Element of Surprise is bij mij ook wel gegroeid, maar Sweet Dreams en Dream Synopsis willen er bij mij echt niet in komen. Ik mis het bombastische toch wel merk ik, helemaal als ik dan wat nummers van het eerste album soms tussendoor hoor.quote:
TLSP hoeft toch niet per se bombastisch te zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:23 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Element of Surprise is bij mij ook wel gegroeid, maar Sweet Dreams en Dream Synopsis willen er bij mij echt niet in komen. Ik mis het bombastische toch wel merk ik, helemaal als ik dan wat nummers van het eerste album soms tussendoor hoor.
Maar is misschien ook een goed teken, dat niet iedereen dezelfde nummers kan waarderen.
Hoeft niet, maar dat spreekt mij meer aan dan de AM-stijlquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:48 schreef Merkie het volgende:
[..]
TLSP hoeft toch niet per se bombastisch te zijn?
Same here. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet van EYCTE geniet hoor, erg lekker album! Maar op dit moment heeft het bombastische mijn voorkeur boven het rustige en kijk ik ook meer uit naar de oude nummers volgende week dan de nieuwe. Op dit moment. Het kan zomaar anders zijn als ik EYCTE van voor naar achteren uit mijn hoofd kenquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:56 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar dat spreekt mij meer aan dan de AM-stijl
Yes, luister m eindelijk!quote:Op vrijdag 1 april 2016 02:28 schreef Vatta het volgende:
Eindelijk op spotify met de nieuwe van Moderat en Yeasayer. Feestje.
Heb je ook de lyrics van The Bourne Identity? Voordeel van itunes is dat dit nummer ook is toegevoegd als bonustrack.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:06 schreef Aisumasen het volgende:
Kunnen we het eindelijk over 'The Bourne Identity' hebben nu-ie écht uit is...?! Wat een verrassing was het, gezien de titel, opnieuw een parel in Spector (DE PRODUCER!)/Motown/early Beatles-stijl, was een perfecte B-kant voor 'Miracle Aligner' geweest. Je snapt niet hoe Turner - het is een solo Turner compositie - zulke composities kan wegzetten als vinyl B-kant van een 7" exclusief voor een vinyl deluxe-editie van een album. (Ok, het is ook een Japanese bonus-track op de CD).
In het begin snapte ik niet dat dit niet dé 12de song op het album was geworden. Echter, ik denk dat dit de juiste keus is gebleken. Het zou het alleen maar meer uit balans hebben gebracht, en het zou de enige track zijn die meer lijkt op een andere (wat het automatisch 2 tracks maakt, hey...). De tremolo/phase rotator op de vocalen, de zwoele vocalen, de hoge zoete strijkers. Plus, hoe goed het ook is, de akkoordenwisselingen en productie schuren wel tegen het pastiche-achtige aan. Een van de tracks waar de modderlaag van Tchad Blake het geluid helaas geen goed heeft gedaan, net zoals 'Miracle Aligner' daar de dupe van is geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |