Ah duidelijk, thanks!quote:Op maandag 6 juni 2016 15:06 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, dat is een fout in de tabel. Hij heeft de 30k waarschijnlijk nog gewoon zelf, maar laat hij de keus aan de ander of die persoon het via Skrill of Neteller wil hebben. Althans, dat is hoe ik het nu begrijp, maar ik heb er geen verstand van.
Zijn post was:
[..]
Kan je met PS ook negatief staan? Waardoor je dus dat gat eerst moet opvullen plus wat extras, voordat je weer verder kan spelen? Of heb ik er nu een volledig verkeerd beeld van en werkt het niet zo als met geld.
Oh, oke! Ik dacht juist dat het wel kon en dat Mark daarom niet gewoon zelf die PS kocht, omdat hij zijn bankrekening ofzo niet wilde koppelen. Maar nu ik er wat langer over nadenk klopt daar niks van. xDquote:Op maandag 6 juni 2016 15:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah duidelijk, thanks!
En neen je kan op PS niet negatief staan. Dan zouden veel gokkers geld verliezen en zich daarna nooit meer melden
hehe maar dat Mark de J. alleen via omwegen geld op zijn pokerstarsaccount wil krijgen vind ik wel een raar verhaal. Dat vinden er wel meer, Mark geeft daar m.i. ook geen steekhoudende antwoorden opquote:Op maandag 6 juni 2016 15:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh, oke! Ik dacht juist dat het wel kon en dat Mark daarom niet gewoon zelf die PS kocht, omdat hij zijn bankrekening ofzo niet wilde koppelen. Maar nu ik er wat langer over nadenk klopt daar niks van. xD
Wat voor antwoorden geeft hij daar dan wel op, en heb je een bron?quote:Op maandag 6 juni 2016 15:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
hehe maar dat Mark de J. alleen via omwegen geld op zijn pokerstarsaccount wil krijgen vind ik wel een raar verhaal. Dat vinden er wel meer, Mark geeft daar m.i. ook geen steekhoudende antwoorden op
Op Pokernews in de coments op pagina 16 ofzo. Daar heeft iemand een comment van Mark geplaatst, afkomstig van Nederpoker (?), maar die site is inmiddels gestopt, dus is niet meer te vinden. Die site werd ook genoemd in het bericht op Pokernews zelf.quote:Op maandag 6 juni 2016 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat voor antwoorden geeft hij daar dan wel op, en heb je een bron?
Haase had hem voor het laatst gezien in Australië, dat was in januari 2016.quote:Op maandag 6 juni 2016 12:48 schreef Physsic het volgende:
Waarom ging goede vriend en loopjongen Everink eigenlijk niet mee naar Amerika? Of was dat wel het plan?
Maar dan is daar dus niet echt een goede reden voor? Behalve dan dat het misschien even tijd kost om je adres te verifieren dmv bankafschriften o.i.d. Je zou toch verwachten dat hij dat in 2jaar tijd wel een keer tijd voor zou hebben.quote:Op maandag 6 juni 2016 15:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
hehe maar dat Mark de J. alleen via omwegen geld op zijn pokerstarsaccount wil krijgen vind ik wel een raar verhaal. Dat vinden er wel meer, Mark geeft daar m.i. ook geen steekhoudende antwoorden op
Posting 354quote:Op maandag 6 juni 2016 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat voor antwoorden geeft hij daar dan wel op, en heb je een bron?
Ik weet het niet. Misschien had hij al een account geverifieerd op pokerstars maar dit account wilde hij absoluut niet gebruiken.quote:Op maandag 6 juni 2016 16:52 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar dan is daar dus niet echt een goede reden voor? Behalve dan dat het misschien even tijd kost om je adres te verifieren dmv bankafschriften o.i.d. Je zou toch verwachten dat hij dat in 2jaar tijd wel een keer tijd voor zou hebben.
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:
Zou hij de telefoon meegenomen hebben naar Miami?
Ze zijn die nog steeds kwijt en hebben bij zijn ouders zelfs de dakgoot doorzocht.
zit hij daar nu vrolijk te posten en aan het speculeren wie een mogelijke dader isquote:Op maandag 6 juni 2016 18:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Posting 354
http://nl.pokernews.com/p(...)/18.htm#post-8323462
En nog eentje op 2+2 die ik nu zo snel op mobiel niet kan vinden
Bron:quote:Wie is de verdachte tenniscoach Mark de J.?
De coach van tennisser Robin Haase (28) is opgepakt als verdachte in de moordzaak Koen Everink. Wie is Mark de J. (29) en wat was hij van Everink?
Vrijdag, 25 maart 2016, 15:10 uur
De tenniscoach zou de avond van de moord samen met Everink naar een voetbalwedstrijd hebben gekeken.
Badr Hari
Zakenman Koen Everink werd donderdagavond 3 maart op 42-jarige leeftijd vermoord in zijn villa in Bilthoven. Hij werd met messteken om het leven gebracht en er waren geen sporen van braak. Al gauw kwam de geruchtenstroom over Badr Hari en zijn ‘vrienden’ op gang. Zou het een wraakactie zijn vanwege de rechtszaak die Everink aanspande tegen de kickbokser na een zware mishandeling in 2012? Niets wat naar buiten werd gebracht over het onderzoek wees daarop.
Getuigenverklaring
Donderdagochtend 24 maart werd Mark de J. op Schiphol aangehouden als verdachte in de moordzaak. Beter bekend als coach van tennisser Robin Haase. De J., Haase en Everink waren vrienden en kenden elkaar uit de tenniswereld. Volgens Telegraaf-journalist John van den Heuvel was de coach op de avond van de moord bij Everink op bezoek. Samen zouden ze een voetbalwedstrijd hebben gekeken. Al vrij snel nadat het nieuws van de moord naar buiten kwam, zou Mark zich hebben gemeld bij de politie, als getuige. Hij legde een verklaring af en mocht weer gaan.
Aangehouden op Schiphol
Tussen zijn verklaring en zijn aanhouding was Mark samen met Robin Haase in Amerika, voor een tennistoernooi. Daarom waren zij ook niet aanwezig bij de begrafenis van Everink. Tijdens hun afwezigheid kreeg de politie toch twijfels bij de getuigenverklaring van De J., mede naar aanleiding van andere getuigenverklaringen en het afluisteren van telefoongesprekken. Daarop besloot de politie Mark de J. aan te houden bij terugkomst op Schiphol, vlak voordat hij door zou reizen naar een volgende bestemming.
Haase ‘erg geschrokken’
Mark de J. komt uit een tennisfamilie. Zijn broertje Stefan (24) tennist ook op hoog niveau en beide ouders werken in de tenniswereld. Mark was zelf ook een talentvol tennisser, maar besloot zich te richten op het coachen toen duidelijk werd dat hij de top niet zou halen, schrijft Quote. In 2014 werd hij benaderd door Haase (foto, links) en sindsdien werken de twee samen. Haase liet gisteren weten ‘erg geschrokken’ te zijn door de arrestatie van zijn coach. “Het is bizar allemaal. Net alsof ik in een slechte film terecht ben gekomen”, zei hij. Verder wilde hij er nog niets over kwijt.
‘Tot aan de dakgoten aan toe’
Zaterdag wordt De J. voorgeleid aan de rechter-commissaris bij de rechtbank in Utrecht en wordt bepaald of hij langer in voorarrest moet blijven. Ondertussen is de politie druk met het onderzoek naar de coach. Daarin werd zijn hele huis – ‘tot aan de dakgoten aan toe’ – binnenstebuiten gekeerd, melden ooggetuigen. De J. zou momenteel bij zijn ouders wonen in Hillegersberg, een goede wijk in Rotterdam. Een buurvrouw bevestigt dat er een onderzoeksteam druk bezig geweest is in de straat. Verder kan ze er niet veel over zeggen: “Wij zien of spreken die mensen nooit. Niemand niet in de straat, ze zijn erg op zichzelf.”
OM: moord of doodslag
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vrijdagmiddag laten weten Mark de J. te verdenken van moord dan wel doodslag. Het OM zal daarom zaterdag eisen dat de coach langer vast blijft zitten. Eerder werd hij alleen verdacht van ‘betrokkenheid’ bij de dood van Everink.
Ik herken het gevoel van Haase. Als ik naar zijn wedstrijden kijk is het ook alsof ik naar een slechte film kijk. Het zou me niks verbazen als later uit zou komen hoe sommige wedstrijden die gewonnen leken toch verloren konden gaan. Of andersom.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bron:
http://www.misdaadjournalist.nl/ van 25/03/2016
Doet me denken aanquote:Op dinsdag 7 juni 2016 21:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik herken het gevoel van Haase. Als ik naar zijn wedstrijden kijk is het ook alsof ik naar een slechte film kijk. Het zou me niks verbazen als later uit zou komen hoe sommige wedstrijden die gewonnen leken toch verloren konden gaan. Of andersom.
Het is gewoon tennis. Niets raars aan. Voetbal is wat anders.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft een raar wereldje dat Tennis gebeuren...
Tennis met een vleugje poker.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:39 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is gewoon tennis. Niets raars aan. Voetbal is wat anders.
Dit kwam ik nog tegen in een interview met MdJ:quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Blijft een raar wereldje dat Tennis gebeuren...
quote:Op de vraag wat de nieuwe coach Haase dacht te kunnen bijbrengen antwoordde De J.: "Ik denk dat ik mentaal vrij goed in elkaar zit."
Volgens mij weet je niet zoveel van zijn uitgavenpatroon, alleen van zijn uitgaven aan gokken, en dat kan compleet haaks staan op het reguliere uitgavenpatroon.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 13:35 schreef suzi1 het volgende:
mark lijkt me iemand die business class wil vliegen. mede door zijn uitgavepatroon.
is er na te gaan of ze vaker samen vlogen en of hij er dan wel bij mocht zitten?
Eens.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 15:24 schreef Leandra het volgende:
iemand die met liefde een gesponsord business class ticket inruilt voor een economy class ticket zodat hij het prijsverschil terugkrijgt en kan vergokken.
quote:Mark de J. zou de in de reiswereld rijk geworden Koen Everink hebben vermoord wegens een geldschuld aan het slachtoffer. Daar gaat justitie vanuit. Volgens De J.'s advocaat Pieter Hoogendam is dat motief onzin.
Tenniscoach Mark de J. werd 24 maart van dit jaar opgepakt op Schiphol nadat hij net nog een trip naar Amerika had gemaakt met zijn pupil Robin Haase. De J. zou op 3 maart miljonair Koen Everink in diens huis in Bilthoven hebben doodgestoken na een avond voetbal kijken.
Mark de J. moet maandag tijdens een nog niet inhoudelijke behandeling van zijn zaak voor de rechter in Utrecht verschijnen. Hij ontkent de moordenaar te zijn; hij is 'slechts' degene die de reismiljonair na een avond voetbal kijken bij Everink thuis als laatste heeft gezien. Maar justitie denkt dat De J. de zakenman heeft omgebracht omdat de tenniscoach aan Everink nog een groot geldbedrag moest terugbetalen. ,,Mark had inderdaad geld geleend van Everink, maar dat was geen direct opeisbare schuld'', zegt advocaat Pieter Hoogendam van Mark de J. ,,Het is echt onzin dat hij dat die vrijdag 4 maart had moeten terugbetalen. Het ging om twee bedragen waarvan een flink deel alweer was terugbetaald. Er stond nog een bedrag van 20.000 open en daar hadden ze netjes afspraken over gemaakt. Vanaf april zou Mark maandelijks een bedrag terugbetalen om zo in anderhalf jaar tijd van zijn lening af te zijn.''
Gokken
Het geld dat Mark de J. leende van Everink was bedoeld om te gokken. Volgens advocaat Hoogendam vergokte Everink ook zelf het geld dat hij aan Mark de J. had uitgeleend. ,,Alleen dan dus op het account van Mark.''
Het lenen van het geld was volgens Hoogendam meer een vriendendienst dan een keiharde zakelijke afspraak.
Dat Mark de J. flinke gokschulden zou hebben, kwam al eerder naar buiten via kenners uit de wereld van het pokeren. De J. heeft een verleden als problematisch gokker, maar zijn familie dacht dat hij daar inmiddels overheen was.
Everink leerde De J. in 2015 kennen via proftennisser Robin Haase met wie de miljonair veel optrok. De J. was sinds eind 2014 coach van Haase. Everink reisde mee naar toernooien als 'loopjongen' voor de tennisser.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |