abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161619065
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
Ik zet de ingevroren melk de avond van tevoren in de koelkast. Dan is het 's ochtends nog niet helemaal ontdooit, maar wel goed genoeg om te schenken en dan zet ik het als ik het ga gebruiken in de flessenwarmer!
pi_161619673
Wat lief jagar! O+

Wat ingevroren melk betreft, doe ik idd wat sillie zegt: een nachtje in de koelkast laten ontdooien. Had gelezen dat ontdooide melk 12u bewaard mag worden en in de koelkast ontdooit het erg langzaam, wat ook wel weer handig is als je laat op de middag een flesje wil geven ;)
pi_161620330
Ontdooide melk is zelfs 24u goed :)
pi_161621196
Wat heerlijk zo op vakantie Phaidra!
En Jagar wat een lief filmpje O+
pi_161621219
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 07:07 schreef Lamb29 het volgende:
Oh wat heerlijk phaidra! En jager <3!

Hier tot nu toe 3x een gekolfd flesje gegeven. Dit keer de nieuwe opbrengst ingevroren (80cc) om te testen of E ingevroren melk ook blieft.

Hoe & hoe lang laten jullie ingevroren vmelk ontdooien?

Oh en spruw... Haat aan spruw!
Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
pi_161623020
Wat superlief jagär! O+ Kijk echt uit naar dat soort momentjes weer straks!
pi_161623681
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:27 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Heb je al kokosolie geprobeerd? Vriendin van me zweert erbij met spruw. Voor elke voeding tepels mee insmeren, het was bij haar heel snel weg!
Voor elke voeding? Maar dan komt die zoete spruwmelk er toch overheen? Ik kreeg spruw ook maar niet weg met nystatine, maar de huisarts had ook niet gezegd dat ik het na het drinken moest smeren :') Ik ben echt bang voor spruw, het deed zo'n pijn de vorige keer :X

En Lamb, echt restecpt voor jou hoor! Met pijn en spruw doorvoeden, ik vind je een held _O_
pi_161624262
Welke kokosolie? Zit daar nog verschil in?

Smeer nu nystantine idd. Bij E na elke voeding zoveel hij toe laat zonder te spugen ;) en bij mijzelf 2/3x per dag.

Dot wat lief! <3

Gelukkig is de pijn echt beter aan t worden! Slik op aanraden van de lk hoog gedoseerd vit D, magnesium en calcium. Dat lijkt veel te doen! Tegen alle verwachtingen in nu nog geen KV gegeven & dus begonnen met poging tot voorraad.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161624515
Lamb, als je voorraad aan het opbouwen bent, let je er op dat spruw ook in je melk zit? Dus eerst pasteuriseren voor je dat invriest. En alles wat met melk in contact komt heet en vaak wassen ter voorkoming van herbesmetting.

De combi nystatine voor baby (die geen klachten heeft) en miconazol voor mij heeft hier helaas geen effect, nog steeds pijn bij aanleggen en pijnsteken tot lang na een voeding. Blijk ook een kloof te hebben (wist ik veel) dus die eerst laten helen en hopelijk is dan de pijn voor een groot deel weg.
pi_161625070
Nog even nagevraagd bij vriendin. Zij gebruikt deze: http://www.detuinen.nl/holland-barrett-pure-kokosolie.html .

Smeren voor elke voeding zodat het in de mond van de baby komt en na elke voeding zodat het op de tepel werkt.

Ze gebruikt het ook bij de luieruitslag die haar baby van spruw krijgt.

Overigens deed ze dit op aanraden van haar LK, dus het is blijkbaar niet zomaar een probeersel.
pi_161626183
Ow crap idd! Vanavond maar uit de vriezer weer :') spruw is nog niet weg dus morgen maar geven.
Hoe pasteuriseer ik de boel? Voor wat ik morgen dan kolf?

Uitkoken deed ik idd al extra.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161626433
Ook je kleding, beddengoed, handdoeken en spuugdoekjes etc. Niet alleen je kolfspullen en spenen en flesjes.

Ik pasteuriseer volgens deze methode: http://moedermelknetwerk.nl/donormelk/protocol-donormelk
En dan flash heating.

Ik ga eens kijken naar die kokosolie. Hopelijk is dat gewoon dezelfde samenstelling als die van AH O-) De tuinen kom ik voorlopig niet.
pi_161658624
Hopelijk gauw beter, Lamb. Geen extra tips.

Jagar, wat een enorm lief filmpje O+

Phaidra, wat fijn zo!
pi_161658770
Ik kan ook pasteuriseren na t ontdooien denk ik? Dan is die voeding niet verloren...

Ik was mij idd t rotje nu. Gebruik het liefst hydrofielen tijdens voeden/spugen. Dus die gaan er nu 8/9 per dag doorheen. Eerst konden die een paar voedingen mee ;)

Hoe herken ik spruw bij mijzelf trouwens?

[ Bericht 15% gewijzigd door Lamb29 op 23-04-2016 23:54:04 ]
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161667177
Bij mij deed spruw gewoon heel veel pijn tijdens het voeden en tussen de voedingen had ik steken in m'n borst. En toen ik stopte met voeden werden m'n tepels wit, maar dat duurde wel een dag of 2. En die huisarts maar volhouden dan ik geen spruw had he :{

Ik heb nu ineens een wondje rechts. Het was de laatste dagen ook gevoeliger en ze liet vaak los, maar ik zag niks geks en nu zit er een klein korstje. Ze drinkt nu nog onrustiger met smekken en loslaten. Ik leg ook al de hele tijd eerst rechts aan omdat ze rechts veel korter wil drinken dan links. Kan dat een melkblaar zijn die geknapt is? Er zat gisteren namelijk wel een soort blaasje, maar daar zat geen melk in.
  zondag 24 april 2016 @ 09:31:04 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161667278
Ik moet ook denken aan vaatkrampen/vasospasme, Dot. Door die witte tepel. Dat is een teken dat de doorbloeding naar de tepel slecht is.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161668499
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 09:31 schreef Mariposas het volgende:
Ik moet ook denken aan vaatkrampen/vasospasme, Dot. Door die witte tepel. Dat is een teken dat de doorbloeding naar de tepel slecht is.
Oh nee, dat was nog bij Stip :) En dat ging voorbij toen ik Daktarin smeerde.

Nu is mijn rechtertepel wel iets lichter aan het uiteinde als ze net heeft gedronken, maar niet zo dat ik denk dat al het bloed eruit is.
  zondag 24 april 2016 @ 11:05:03 #243
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161668533
Ik lurk hier al een paar weken mee maar kom nu even binnenvallen met een vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en uiteindelijk kolven ivm werk. Nu kan ik via via een medela freestyle swing overnemen, na vanalles gelezen te hebben lijkt me dit een fijne keuze. ) en dit ook voor een (wat mij lijkt) hele redelijke prijs.
Maar is het verstandig om meteen een kolf te kopen? Ik lees ook veel over huren namelijk en begin dan weer te twijfelen.

Dit wordt ons eerste kindje dus geen ervaring met bv geven.
  zondag 24 april 2016 @ 11:11:12 #244
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161668654
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:01 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh nee, dat was nog bij Stip :) En dat ging voorbij toen ik Daktarin smeerde.

Nu is mijn rechtertepel wel iets lichter aan het uiteinde als ze net heeft gedronken, maar niet zo dat ik denk dat al het bloed eruit is.
Oh ja, ik bedoelde ook je bovenste situatie. :) Het verdween bij mij na een tijdje, het komt bij vlagen terug. Een witte tepel past dacht ik niet bij spruw? Echt een witte tepel bedoek ik dan, geen vlekjes of stipjes.

Sproetjes, als je die kolf voor een hele leuke prijs kan kopen, zou ik het doen. Kan je 'm altijd nog doorverkopen. Een huurkolf is in de meeste gevallen niet nodig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mariposas op 24-04-2016 11:18:50 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161668776
Ik voel die vaatkrampen vooral met aanhappen en loslaten. Wanneer de kou erop komt zogauw hij z'n mondje open doet. Eerste weken ook tijdens het drinken...
Overigens heb ik maar minimaal die klassieke witte tepels. Is maar heel licht te zien.

Ik twijfel dus of ik zelf spruw heb of alleen E. Zijn tong blijft een dik plakkaat wit houden.
We'll have love aplenty
You and Me
pi_161668791
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:05 schreef sproetjes het volgende:
Ik lurk hier al een paar weken mee maar kom nu even binnenvallen met een vraag. Ik wil straks borstvoeding gaan geven en uiteindelijk kolven ivm werk. Nu kan ik via via een medela freestyle swing overnemen, na vanalles gelezen te hebben lijkt me dit een fijne keuze. ) en dit ook voor een (wat mij lijkt) hele redelijke prijs.
Maar is het verstandig om meteen een kolf te kopen? Ik lees ook veel over huren namelijk en begin dan weer te twijfelen.

Dit wordt ons eerste kindje dus geen ervaring met bv geven.
Is het een aanbieding die nu geldt? (Of via MP?). Als hij goed functioneert, zou ik het gewoon doen. Huren kan uiteraard (kan ook nog als het echt nodig is om de bv op gang te brengen), maar dat zijn doorgaans van die grote lompe kolfapparaten (die ze in het ziekenhuis ook hebben...de Symphony van Medela bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Symphony gehuurd (omdat na de ks de bv moeilijk op gang kwam en ik na iedere voeding moest kolven), maar vond het een onding. Toen ik een week later de Freestyle had aangeschaft was dat zo'n verademing. Een veel fijner apparaat om mee op de bank te zitten.

Nu is het natuurlijk nog niet te zeggen of de bv bij jou ook goed op gang komt (we gaan er van uit van wel, maar stel....) dan kan je de Swing altijd nog doorverkopen. Een goede aanbieding moet je nu niet laten liggen (vind ik :P )
  zondag 24 april 2016 @ 11:20:06 #247
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_161668854
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:17 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Is het een aanbieding die nu geldt? (Of via MP?). Als hij goed functioneert, zou ik het gewoon doen. Huren kan uiteraard (kan ook nog als het echt nodig is om de bv op gang te brengen), maar dat zijn doorgaans van die grote lompe kolfapparaten (die ze in het ziekenhuis ook hebben...de Symphony van Medela bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Symphony gehuurd (omdat na de ks de bv moeilijk op gang kwam en ik na iedere voeding moest kolven), maar vond het een onding. Toen ik een week later de Freestyle had aangeschaft was dat zo'n verademing. Een veel fijner apparaat om mee op de bank te zitten.

Nu is het natuurlijk nog niet te zeggen of de bv bij jou ook goed op gang komt (we gaan er van uit van wel, maar stel....) dan kan je de Swing altijd nog doorverkopen. Een goede aanbieding moet je nu niet laten liggen (vind ik :P )
Via een kennis van een vriendin, dus wel tweedehands maar las dat er veel onderdelen te vervangen zijn ivm hygiëne. En doorverkopen kan inderdaad weer
  zondag 24 april 2016 @ 11:37:51 #248
409579 LuDann
All the way
pi_161669297
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:20 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Via een kennis van een vriendin, dus wel tweedehands maar las dat er veel onderdelen te vervangen zijn ivm hygiëne. En doorverkopen kan inderdaad weer
Vraag wel even na hoe vaak hij gebruikt is. Als dat een paar maanden is kun je het erop gokken maar na een jaar intensief gebruik bijvoorbeeld moet je echt gaan oppassen. Als de kolf minder gaat functioneren en je hebt dat niet zo door dan kan je dat de borstvoeding kosten (zoals iemand hier redelijk recent nog overkwam).

Het veiligst is een nieuwe kolf en die hoeft niet heel duur te zijn. Ik ben zelf heel tevreden met de Spectra 9, die heb je voor iets meer dan 100 euro.
pi_161669578
quote:
1s.gif Op zondag 24 april 2016 11:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh ja, ik bedoelde ook je bovenste situatie. :) Het verdween bij mij na een tijdje, het komt bij vlagen terug. Een witte tepel past dacht ik niet bij spruw? Echt een witte tepel bedoek ik dan, geen vlekjes of stipjes.

Sproetjes, als je die kolf voor een hele leuke prijs kan kopen, zou ik het doen. Kan je 'm altijd nog doorverkopen. Een huurkolf is in de meeste gevallen niet nodig.
Hm, maar het leek echt op een schimmelplek toen, alsof er iets op zat zeg maar. Nja, nu geen last van iig :)

Aanhappen is bij mij nog steeds gevoelig en toeschieten vaak ook, maar dat kan toch nog wel na 5 weken? Het trekt ook weg en is goed te doen qua pijn. Alleen als ze rechts drinkt verslapt ze snel en dan gaat het pijn doen dus dan kan ze niet heel lang drinken daar. Opnieuw aanleggen helpt dan niet zo, want dan stroomt het niet meer zo makkelijk en dan gaan ze hannesen en dat doet dan ook weer snel pijn. Rechts is dus bij mij nu een kort slokje totdat ze niet meer goed hapt en dan links nadrinken.

Sprotje, heb je bv ondersteuning in je verzekeringspakket? Ik mag een kolf bestellen op 'recept' van een lk bijvoorbeeld, dus misschien is dat handig om af te wachten. Dan kun je een nieuwe kopen. Of je koopt deze en als je een lk nodig hebt alsnog een nieuwe :)
  zondag 24 april 2016 @ 11:55:34 #250
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161669653
Sproetjes, is het een Swing of en Swing Maxi? Hoeveel ga je straks werken en hoe lang is de Swing al gebruikt? Een kolf gaat een bepaald aantal uur mee, dus als hij al eens intensief gebruikt is, is hij misschien snel kapot. Ik geloof ook dat de Swing niet geschikt is om bijv bij een fulltime baan te kolven. Maar er zitten hier dames met meer ervaring :).
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')